ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2009
"Μπλόκο" σε ακατάλληλα τρόφιμα (Φυστίκια) !!
Δεκαεννέα τόνους αράπικα φιστίκια, με αφλατοξίνες πάνω από τα επιτρεπτά όρια, δέσμευσε η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης.
Το φορτίο είχε προέλευση την Κίνα και οι αφλατοξίνες εντοπίστηκαν σε αναλύσεις που έγιναν στο Γενικό Χημείο του Κράτους. Το προϊόν κρίθηκε ακατάλληλο, μη σύμφωνο με την Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία, δεν επετράπη η εισαγωγή του και ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να μη διατεθεί στις αγορές της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (Το Φορτίο δεν βγήκε στην αγορά δεσμεύτηκε στο τελωνείο).
Πηγή:Εθνος
«Εντός» λιμένος οι αγρότες της Κρήτης
Στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά «φιλοξενούνται» οι αγρότες από την Κρήτη και τα γεωργικά τους μηχανήματα, με συνοδεία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων αναμένοντας να υλοποιηθεί το αίτημα τους για συνάντηση με τον υπουργό και όχι τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλά και απελευθέρωση των δύο συλληφθέντων συναδέλφων τους στα πρωινά επεισόδια.Η επεισοδιακή «απόβαση» και συνακόλουθα η «απόκρουση» της επιχείρησης εξόδου και πορεία στο κέντρο της Αθήνας με τα γεωργικά μηχανήματα έδωσε πεδίο για πολιτική αντιπαράθεση με ανακοινώσεις και δηλώσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Το απόγευμα μάλιστα έχει προγραμματιστεί και συναυλία συμπαράστασης.
Πηγή:TheSeaNation
Πηγή:TheSeaNation
Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009
Φορτίο-μυστήριο στο λιμάνι της Ελευσίνας
Ογδόντα τόνοι ύποπτου υλικού που φέρει την κωδική ονομασία CK22, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή πυραύλων και δεξαμενών καυσίμων τους, με προορισμό το Ιράν, βρίσκονται δεσμευμένοι, από τον Δεκέμβριο στο τελωνείο της Ελευσίνας.
Για το θέμα έχουν ενημερωθεί οι μυστικές υπηρεσίες χωρών απ' όπου πέρασαν τα τέσσερα κοντέινερ, τα οποία εκτέλεσαν μία από τις κλασικές διαδρομές του διεθνούς λαθρεμπορίου όπλων.
*Οι έρευνες των ελληνικών αρχών ξεκίνησαν στα μέσα Νοεμβρίου. Τα Ηνωμένα Εθνη με απόρρητο σήμα τους ενημέρωσαν ότι οι λιμενικές και οι τελωνειακές αρχές πρέπει να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα, καθώς αναμένεται η άφιξη «ύποπτου και επικίνδυνου φορτίου», σύμφωνα με τη λίστα των χαρακτηρισμένων υλικών που διαθέτουν τα Ηνωμένα Εθνη.
*Πράγματι, πάρθηκαν αυξημένα μέτρα και στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου συνεκλήθη σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν στελέχη της διεύθυνσης ασφαλείας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ), της ασφάλειας του λιμεναρχείου Ελευσίνας και του τελωνείου.
*Τα κοντέινερ είχαν ξεκινήσει από το Κόπερ της Σλοβενίας και στις αρχές Νοεμβρίου του 2008 έμειναν για περίπου είκοσι ημέρες στο λιμάνι Gioia Tauro της Καλαβρίας.
Το λιμάνι αυτό, σύμφωνα με την έκθεση της ιταλικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για την καταπολέμηση της μαφίας είναι στο μεγαλύτερό του μέρος ελεγχόμενο από τις οικογένειες της καλαβρέζικης μαφίας που απαρτίζουν τη λεγόμενη «Ndrangheta».
*Το Gioia Tauro θεωρείται επίσης υποδοχέας του 80% της κολομβιανής κοκαΐνης που μπαίνει στην Ευρώπη και «κόμβος» σε μεγάλες υποθέσεις λαθρεμπορίου όπλων.
(σ.σ.: Αρκεί να πληροφορηθεί κανείς ότι το δημοτικό συμβούλιο της πόλης έχει συλληφθεί σύσσωμο, δύο φορές (μία το 1991 και μία πέρυσι) για εμπλοκή του σε «δουλειές» των οικογενειών της μαφίας της περιοχής (των Αλβάρο, Μαμολίτι, Μολέ και Πιρομάλι).
*Στις 10 Δεκεμβρίου 2008 εντοπίστηκαν τα τέσσερα κοντέινερ που έφτασαν στο τελωνείο της Ελευσίνας με το πλοίο «Σουζάνα». Τα τέσσερα κοντέινερ, που ζυγίζουν είκοσι τόνους το κάθε ένα, δεσμεύθηκαν και παραμένουν στο τελωνείο της Ελευσίνας.
*Η ενημέρωση που είχαν οι αρχές, ανέφερε ότι το υλικό αυτό χρησιμοποιείται για την κατασκευή πυραύλων αλλά και δεξαμενών υγρών καυσίμων για πυραύλους και είχε προορισμό το λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν.
*Η ξενόγλωσση περιγραφή του είναι «Hot rolled carbon steel plates». Σύμφωνα με έλληνες ειδικούς, το υλικό αυτό περιγράφεται ως «λαμαρίνες ανθρακοχάλυβα θερμής εξέλασης». Πρόκειται για υλικό που χρησιμοποιείται στη χαλυβουργία και για άλλες χρήσεις, αλλά σύμφωνα με τις διεθνείς εκθέσεις η βασική του χρήση είναι συνδεδεμένη με κατασκευή πυραύλων και δεξαμενών καυσίμων.
Ανάλυση του υλικού
Οι εμπλεκόμενες ελληνικές αρχές ενημέρωσαν συναρμόδιες αρχές ασφαλείας για τον εντοπισμό των κοντέινερ, όπως την ΕΥΠ, και ξεκίνησαν έρευνες, οι οποίες όμως, μέχρι τα μέσα της εβδομάδας, δεν είχαν κάποιο αποτέλεσμα, καθώς αναμενόταν και η ανάλυση του υλικού από το Γενικό Χημείο του Κράτους.
*Η κινητοποίηση των αρχών προκλήθηκε όχι μόνο λόγω του υλικού, αλλά και επειδή για τη μεταφορά του έγινε χρήση ενός από τους πιο γνωστούς δρόμους του λαθρεμπορίου όπλων. Ακόμα ένας λόγος είναι ότι η εταιρεία που θα παραλάμβανε το υλικό στο Ιράν θεωρείται από τον ΟΗΕ ύποπτη για λαθρεμπόριο όπλων στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Για το θέμα έχουν ενημερωθεί οι μυστικές υπηρεσίες χωρών απ' όπου πέρασαν τα τέσσερα κοντέινερ, τα οποία εκτέλεσαν μία από τις κλασικές διαδρομές του διεθνούς λαθρεμπορίου όπλων.
*Οι έρευνες των ελληνικών αρχών ξεκίνησαν στα μέσα Νοεμβρίου. Τα Ηνωμένα Εθνη με απόρρητο σήμα τους ενημέρωσαν ότι οι λιμενικές και οι τελωνειακές αρχές πρέπει να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα, καθώς αναμένεται η άφιξη «ύποπτου και επικίνδυνου φορτίου», σύμφωνα με τη λίστα των χαρακτηρισμένων υλικών που διαθέτουν τα Ηνωμένα Εθνη.
*Πράγματι, πάρθηκαν αυξημένα μέτρα και στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου συνεκλήθη σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν στελέχη της διεύθυνσης ασφαλείας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ), της ασφάλειας του λιμεναρχείου Ελευσίνας και του τελωνείου.
*Τα κοντέινερ είχαν ξεκινήσει από το Κόπερ της Σλοβενίας και στις αρχές Νοεμβρίου του 2008 έμειναν για περίπου είκοσι ημέρες στο λιμάνι Gioia Tauro της Καλαβρίας.
Το λιμάνι αυτό, σύμφωνα με την έκθεση της ιταλικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για την καταπολέμηση της μαφίας είναι στο μεγαλύτερό του μέρος ελεγχόμενο από τις οικογένειες της καλαβρέζικης μαφίας που απαρτίζουν τη λεγόμενη «Ndrangheta».
*Το Gioia Tauro θεωρείται επίσης υποδοχέας του 80% της κολομβιανής κοκαΐνης που μπαίνει στην Ευρώπη και «κόμβος» σε μεγάλες υποθέσεις λαθρεμπορίου όπλων.
(σ.σ.: Αρκεί να πληροφορηθεί κανείς ότι το δημοτικό συμβούλιο της πόλης έχει συλληφθεί σύσσωμο, δύο φορές (μία το 1991 και μία πέρυσι) για εμπλοκή του σε «δουλειές» των οικογενειών της μαφίας της περιοχής (των Αλβάρο, Μαμολίτι, Μολέ και Πιρομάλι).
*Στις 10 Δεκεμβρίου 2008 εντοπίστηκαν τα τέσσερα κοντέινερ που έφτασαν στο τελωνείο της Ελευσίνας με το πλοίο «Σουζάνα». Τα τέσσερα κοντέινερ, που ζυγίζουν είκοσι τόνους το κάθε ένα, δεσμεύθηκαν και παραμένουν στο τελωνείο της Ελευσίνας.
*Η ενημέρωση που είχαν οι αρχές, ανέφερε ότι το υλικό αυτό χρησιμοποιείται για την κατασκευή πυραύλων αλλά και δεξαμενών υγρών καυσίμων για πυραύλους και είχε προορισμό το λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν.
*Η ξενόγλωσση περιγραφή του είναι «Hot rolled carbon steel plates». Σύμφωνα με έλληνες ειδικούς, το υλικό αυτό περιγράφεται ως «λαμαρίνες ανθρακοχάλυβα θερμής εξέλασης». Πρόκειται για υλικό που χρησιμοποιείται στη χαλυβουργία και για άλλες χρήσεις, αλλά σύμφωνα με τις διεθνείς εκθέσεις η βασική του χρήση είναι συνδεδεμένη με κατασκευή πυραύλων και δεξαμενών καυσίμων.
Ανάλυση του υλικού
Οι εμπλεκόμενες ελληνικές αρχές ενημέρωσαν συναρμόδιες αρχές ασφαλείας για τον εντοπισμό των κοντέινερ, όπως την ΕΥΠ, και ξεκίνησαν έρευνες, οι οποίες όμως, μέχρι τα μέσα της εβδομάδας, δεν είχαν κάποιο αποτέλεσμα, καθώς αναμενόταν και η ανάλυση του υλικού από το Γενικό Χημείο του Κράτους.
*Η κινητοποίηση των αρχών προκλήθηκε όχι μόνο λόγω του υλικού, αλλά και επειδή για τη μεταφορά του έγινε χρήση ενός από τους πιο γνωστούς δρόμους του λαθρεμπορίου όπλων. Ακόμα ένας λόγος είναι ότι η εταιρεία που θα παραλάμβανε το υλικό στο Ιράν θεωρείται από τον ΟΗΕ ύποπτη για λαθρεμπόριο όπλων στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2009
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις στα λιμάνια
Μέχρι την επόμενη συνεδρίαση του δ.σ. της προ του εκλογοαπολογιστικού συνεδρίου στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου συνεχίζει τις κινητοποιήσεις της η ΟΜΥΛΕ όπως σήμερα ανακοίνωσε και με το ίδιο πλαίσιο αιτημάτων που αφορά στις Συμβάσεις, τους νεοπροσλαμβανόμενους αλλά και τους διαγωνισμού των ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Η Ομοσπονδία δεν αποκλείει επίσης και την κλιμάκωση αν αυτό κριθεί σκόπιμο.
Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009
Στη Βουλή ο νόμος παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ.
.
...
.
.
.
Την προώθηση του νόμου με τον οποίο κυρώνεται η συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με την κινεζική COSCO για το λιμάνι του Πειραιά μέσα στις επόμενες 15 ημέρες αποφάσισαν χθες οι υπουργοί Οικονομίας, Γιάννης Παπαθανασίου και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αναστάσης Παπαληγούρας.
Και ειδικότερα τα επιπλέον έγγραφα που έχει ζητήσει η νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής, αφού η σύμβαση έχει ήδη κατατεθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν ορισμένες λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν και οι οποίες αφορούν σε φορολογικά θέματα και θέματα του υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.
Σημειώνεται ότι τον Οκτώβριο του 2008 ο νομάρχης Πειραιά, Γιάννης Μίχας ο οποίος είναι αντίθετος στην παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ είχε δηλώσει μεταξύ άλλων: «Είναι αλήθεια ότι οι όποιες πολεοδομικές αδειοδοτήσεις χρειαστούν δεν θα περνούν από τη Νομαρχία Πειραιά, αλλά θα εξαιρούνται με υπουργικές αποφάσεις;».
Στη συνάντηση που είχαν στο ΥΠΟΙΟ, ο κ. Παπαληγούρας μετέφερε στο νέο υπουργό Οικονομίας και τη δυσαρέσκεια των εκπροσώπων της κινεζικής εταιρείας για την καθυστέρηση για περίπου δύο μήνες (η συμφωνία υπογράφτηκε στις 25/11) της συμφωνίας για την παραχώρηση της διαχείρισης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας για διάστημα 35 χρόνων.
Αμέσως μετά τη συνάντηση ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι το θέμα με την Cosco θα λυθεί μέχρι και τα μέσα του άλλου μήνα, αφού ο κυρωτικός νόμος βρίσκεται καθ οδόν. Εμφανίστηκε μάλιστα καθησυχαστικός και για το θέμα των κινητοποιήσεων που συνεχίζονται στο λιμάνι του Πειραιά.
Συγκεκριμένα έκανε την εκτίμηση ότι οι κινητοποιήσεις με την πάροδο του χρόνου φθίνουν και σε λίγο αναμένεται να ατονήσουν τελείως. Από την άλλη μεριά σημείωσε ότι το πρόβλημα εντοπίζεται σήμερα στην υπερωριακή απασχόληση των εργατών του ΟΛΠ, αφού κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες οι εργασίες του λιμανιού εκτελούνται κανονικά.
Ωστόσο ο υπουργός Ναυτιλίας αν και ρωτήθηκε δεν θέλησε να ανοίξει το θέμα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης μετά την άρση του ενδιαφέροντος λίγο πριν από τα Χριστούγεννα από την επίσης κινεζικών συμφερόντων Huchinson Ports Holding. O κ.Παπαληγούρας τόνισε ότι πρώτα θα ολοκληρωθεί και τυπικά η συμφωνία με την Cosco για τον Πειραιά και στη συνέχεια θα επανεξεταστεί το θέμα του ΟΛΘ.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες τα σενάρια που εξετάζονται είναι είτε η συνέχιση του διαγωνισμού με τους άλλους δύο ενδιαφερόμενους (Cosco, D.P World), με την προϋπόθεση ότι το τίμημα θα είναι ανάλογο της προσφοράς της Hutchison, είτε η ακύρωση του διαγωνισμού και ο επανασχεδιασμός του σε νέα βάση.
Και ειδικότερα τα επιπλέον έγγραφα που έχει ζητήσει η νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής, αφού η σύμβαση έχει ήδη κατατεθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν ορισμένες λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν και οι οποίες αφορούν σε φορολογικά θέματα και θέματα του υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.
Σημειώνεται ότι τον Οκτώβριο του 2008 ο νομάρχης Πειραιά, Γιάννης Μίχας ο οποίος είναι αντίθετος στην παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ είχε δηλώσει μεταξύ άλλων: «Είναι αλήθεια ότι οι όποιες πολεοδομικές αδειοδοτήσεις χρειαστούν δεν θα περνούν από τη Νομαρχία Πειραιά, αλλά θα εξαιρούνται με υπουργικές αποφάσεις;».
Στη συνάντηση που είχαν στο ΥΠΟΙΟ, ο κ. Παπαληγούρας μετέφερε στο νέο υπουργό Οικονομίας και τη δυσαρέσκεια των εκπροσώπων της κινεζικής εταιρείας για την καθυστέρηση για περίπου δύο μήνες (η συμφωνία υπογράφτηκε στις 25/11) της συμφωνίας για την παραχώρηση της διαχείρισης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας για διάστημα 35 χρόνων.
Αμέσως μετά τη συνάντηση ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι το θέμα με την Cosco θα λυθεί μέχρι και τα μέσα του άλλου μήνα, αφού ο κυρωτικός νόμος βρίσκεται καθ οδόν. Εμφανίστηκε μάλιστα καθησυχαστικός και για το θέμα των κινητοποιήσεων που συνεχίζονται στο λιμάνι του Πειραιά.
Συγκεκριμένα έκανε την εκτίμηση ότι οι κινητοποιήσεις με την πάροδο του χρόνου φθίνουν και σε λίγο αναμένεται να ατονήσουν τελείως. Από την άλλη μεριά σημείωσε ότι το πρόβλημα εντοπίζεται σήμερα στην υπερωριακή απασχόληση των εργατών του ΟΛΠ, αφού κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες οι εργασίες του λιμανιού εκτελούνται κανονικά.
Ωστόσο ο υπουργός Ναυτιλίας αν και ρωτήθηκε δεν θέλησε να ανοίξει το θέμα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης μετά την άρση του ενδιαφέροντος λίγο πριν από τα Χριστούγεννα από την επίσης κινεζικών συμφερόντων Huchinson Ports Holding. O κ.Παπαληγούρας τόνισε ότι πρώτα θα ολοκληρωθεί και τυπικά η συμφωνία με την Cosco για τον Πειραιά και στη συνέχεια θα επανεξεταστεί το θέμα του ΟΛΘ.
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες τα σενάρια που εξετάζονται είναι είτε η συνέχιση του διαγωνισμού με τους άλλους δύο ενδιαφερόμενους (Cosco, D.P World), με την προϋπόθεση ότι το τίμημα θα είναι ανάλογο της προσφοράς της Hutchison, είτε η ακύρωση του διαγωνισμού και ο επανασχεδιασμός του σε νέα βάση.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2009
Καμπάνες» αξίας 1,2 εκατ. ευρώ σε ΟΛΠ και MSC
Πρόστιμα ύψους από 1,2 εκατ. ευρώ περίπου αποφάσισε να επιβάλει χθες κατά πλειοψηφία, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε ΟΛΠ και MSC για την υπόθεση καταγγελίας της σύμβασής τους από εταιρείες του κ. Μιχάλη Σαρλή.
Το πρόστιμο αφορά το 1,5% των εσόδων του ΟΛΠ του εγχώριου φορτίου για τις χρονιές 2002 μέχρι 2004 και αντίστοιχα 1% για τη Mediterranean Shipping Company.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το πρόστιμο αφορά το άρθρο 81 περί κάθετης σύμπραξης, όπου από τη μία δεν δέχεται την πρόθεση για κάθετη σύμπραξη αλλά η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποδέχεται ότι εκ του αποτελέσματος η σύμβαση είχε αντιανταγωνιστικά αποτελέσματα την περίοδο 2002-2004.
Ότι δηλαδή κατά τη λειτουργία της σύμβασης στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπήρξε εκ του αποτελέσματος παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού. Επίσης η Ε.Α. δέχεται ότι από το 2005 τα αποτελέσματα αυτά έπαψαν να υπάρχουν λόγω κινήσεων που έκανε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. Σε ό,τι αφορά την καταγγελία περί κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφάσισε να την απορρίψει.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Το πρόστιμο αφορά το 1,5% των εσόδων του ΟΛΠ του εγχώριου φορτίου για τις χρονιές 2002 μέχρι 2004 και αντίστοιχα 1% για τη Mediterranean Shipping Company.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το πρόστιμο αφορά το άρθρο 81 περί κάθετης σύμπραξης, όπου από τη μία δεν δέχεται την πρόθεση για κάθετη σύμπραξη αλλά η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποδέχεται ότι εκ του αποτελέσματος η σύμβαση είχε αντιανταγωνιστικά αποτελέσματα την περίοδο 2002-2004.
Ότι δηλαδή κατά τη λειτουργία της σύμβασης στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπήρξε εκ του αποτελέσματος παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού. Επίσης η Ε.Α. δέχεται ότι από το 2005 τα αποτελέσματα αυτά έπαψαν να υπάρχουν λόγω κινήσεων που έκανε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. Σε ό,τι αφορά την καταγγελία περί κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφάσισε να την απορρίψει.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2009
Αντιδρά η Βουλγαρία
Το Τελωνείο Προμαχώνα
"Η Βουλγαρία εκφράζει τη δυσφορία της από το κλείσιμο όλων των χερσαίων συνοριακών σταθμών ελέγχου που συνδέουν τη Βουλγαρία με την Ελλάδα. Η έλλειψη δυνατότητας οδικής μετακίνησης παρεμποδίζει τις σχέσεις των δύο χωρών και έρχεται σε αντίθεση τόσο με τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και με τις αρχές της ενιαίας εσωτερικής αγοράς της Κοινότητας". Αυτό αναφέρεται στο γραπτό διάβημα, το οποίο στάλθηκε σήμερα στην Ελληνική πρεσβεία στη Σόφια. "Η βουλγάρικη πλευρά υπολογίζει ότι οι αρμόδιες αρχές της Ελληνικής Δημοκρατίας θα λάβουν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας",αναφέρεται επίσης στο διάβημα, το οποίο κοινοποιήθηκε στα μέσα ενημέρωσης, από το υπουργείο Μεταφορών της Βουλγαρίας. Το κλείσιμο των ελληνο-βουλγαρικών συνόρων λόγω των διαμαρτυριών των Ελλήνων αγροτών παραμένει κεντρικό θέμα του βουλγάρικου Τύπου.
Πηγή :Τα Νέα
"Η Βουλγαρία εκφράζει τη δυσφορία της από το κλείσιμο όλων των χερσαίων συνοριακών σταθμών ελέγχου που συνδέουν τη Βουλγαρία με την Ελλάδα. Η έλλειψη δυνατότητας οδικής μετακίνησης παρεμποδίζει τις σχέσεις των δύο χωρών και έρχεται σε αντίθεση τόσο με τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και με τις αρχές της ενιαίας εσωτερικής αγοράς της Κοινότητας". Αυτό αναφέρεται στο γραπτό διάβημα, το οποίο στάλθηκε σήμερα στην Ελληνική πρεσβεία στη Σόφια. "Η βουλγάρικη πλευρά υπολογίζει ότι οι αρμόδιες αρχές της Ελληνικής Δημοκρατίας θα λάβουν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας",αναφέρεται επίσης στο διάβημα, το οποίο κοινοποιήθηκε στα μέσα ενημέρωσης, από το υπουργείο Μεταφορών της Βουλγαρίας. Το κλείσιμο των ελληνο-βουλγαρικών συνόρων λόγω των διαμαρτυριών των Ελλήνων αγροτών παραμένει κεντρικό θέμα του βουλγάρικου Τύπου.
Πηγή :Τα Νέα
Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009
Λιμενικά σενάρια στο προσκήνιο
Πληθώρα σεναρίων, μερικά εκ των οποίων εικάζουν ακόμα και ενδο-πολιτικές ίντριγκες, έχει τροφοδοτήσει η σημειούμενη καθυστέρηση εισόδου της συμφωνίας μεταξύ Cosco και ΟΛΠ για συζήτηση στη Βουλή. Τα αρχικά σενάρια περί την σύνταξη του συνοδευτικού εισηγητικού, έδωσαν τη θέση τους στα σενάρια περί επιπρόσθετων απαιτήσεων διασφάλισης της συμφωνίας από την Cosco, ενώ νεότερες εκδοχές τους συνεμπλέκουν τόσο την περιρρέουσα πολιτική κατάσταση όσο και το ενδεχόμενο η συμφωνία να μην «προφτάσει» να εισαχθεί στην Βουλή πάντα στο ενδεχόμενο της προσφυγής στις κάλπες, που τοποθετείται χρονικά με βάση άλλα πολιτικά σενάρια, στις αρχές της Άνοιξης. Το γεγονός πάντως της καθυστέρησης δεν έχει διαλάθει της προσοχής τόσο των συνδικαλιστικών φορέων των λιμενεργατών όσο και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων, πράγμα που είναι σίγουρο ότι θα πυροδοτήσει συζητήσεις στην προγραμματισμένη για αύριο εκδήλωση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης. Στην εκδήλωση αυτή δεν αποκλείεται ο πρόεδρος του Δ.Σ της, Νίκος Αρβανίτης να δώσει το στίγμα των διαθέσεων των χρηστών απέναντι στα συντελούμενα και αφορώντα την εθνική λιμενική πολιτική, δεδομένου ότι οι ναυτιλιακοί πράκτορες είναι οι μόνοι που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις διαθέσεις των επιτελικών στελεχών των μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων. Θέσεις που αναμένονται με ενδιαφέρον, καθώς όσον γνωστόν οι δύο διαγωνισμοί του ΟΛΠ και του ΟΛΘ συνιστούσαν κυβερνητικό εγχείρημα που έχει συνταυτιστεί με αλλαγή νοοτροπίας στη λιμενική πολιτική.
Πηγή:TheSeaNations
Πηγή:TheSeaNations
Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2009
Κατασχέθηκαν 70 κιλά κοκαΐνης
Η κοκαΐνη ήταν επιμελώς κρυμμένη σε ειδικά διαμορφωμένες κρύπτες του εμπορευματοκιβωτίου
Μια από τις μεγαλύτερες ποσότητες κοκαΐνης που έχουν κατασχεθεί στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε την Τετάρτη μέσα σε κοντέινερ στο λιμάνι της πόλης. Πρόκειται για ποσότητα κοκαΐνης βάρους 70 κιλών, ενώ αναζητείται ο παραλήπτης του φορτίου ο οποίος είναι Βούλγαρος και δραστηριοποιείται επαγγελματικά στη Θεσσαλονίκη. Δεν έχει εξακριβωθεί αν τα ναρκωτικά επρόκειτο να διοχετευτούν στην ελληνική αγορά ή αν θα μεταφέρονταν στη Βουλγαρία. Οπως έγινε γνωστό, υπάλληλοι της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων σε συνεργασία με την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) και κλιμάκιο της Δίωξης Ναρκωτικών των ΗΠΑ στην Αθήνα (DΕΑ) ύστερα από αξιοποίηση πληροφοριών πριν από έναν μήνα εντόπισαν ένα κοντέινερ το οποίο είχε προορισμό τη Θεσσαλονίκη με πλοίο που είχε ξεκινήσει από το λιμάνι Καρθαγένα της Κολομβίας. Το κοντέινερ έφθασε τελικά στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας στις 9 Ιανουαρίου και ύστερα από πέντε ημέρες έγινε έρευνα στο εσωτερικό του, όπου βρέθηκαν τα ναρκωτικά. Οπως διαπιστώθηκε, η κοκαΐνη ήταν επιμελώς κρυμμένη σε ειδικά διαμορφωμένες κρύπτες του κοντέινερ το οποίο, όπως αναφερόταν στα συνοδευτικά έγγραφα, είχε ως φορτίο καφέ, ξυλεία, χυμούς φρούτων και φρούτα.
Πηγή:Βήμα , Ναυτεμπορική
Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009
ΟΛΠ: Πολιτική περιβαλλοντικής διαχείρισης
Η ΟΛΠ Α.Ε. στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής της πολιτικής ανανέωσε την πιστοποίηση περιβαλλοντικής διαχείρισης - Port Environmental Review System (PERS) (Version 3) την οποία εφαρμόζει από το έτος 2004.
Το PERS είναι ένα σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης ειδικά προσαρμοσμένο σε δραστηριότητες, παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα λιμένων και επιπλέον αποτελεί εργαλείο για την εφαρμογή των προτεινόμενων περιβαλλοντικών μέτρων λειτουργίας και διοίκησης λιμένων της ESPO (European Sea Ports Organisation). Η διαδικασία πιστοποίησης ελέγχεται και επικυρώνεται από το διεθνούς κύρους ανεξάρτητο οργανισμό Lloyd's Register (the Netherlands), ενώ το σύστημα PERS εφαρμόζεται ήδη σε 35 ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ο ΟΛΠ συμβάλλει ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος. Η περιβαλλοντική πολιτική που έχει αναπτύξει περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους και σχέδιο δράσης, ενώ αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο του για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ως προς την τοπική κοινωνία και τους κατοίκους της γειτνιάζουσας περιοχής.
Η ΟΛΠ A.E. έχει καταρτίσει τον Περιβαλλοντικό Κανονισμό, ο οποίος αναφέρεται εκτενώς στη διαχείριση αποβλήτων, στην φορτοεκφόρτωση φορτίων και στην παρακολούθηση βασικών περιβαλλοντικών παραμέτρων όπως ποιότητα θαλασσίου και ακουστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, έχουν καταρτισθεί και εφαρμόζονται Σχέδιο Εκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από πετρέλαιο και άλλες ρυπαντικές ουσίες καθώς και Σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων πλοίων.
Εδώ η Ιστοσελίδα της Ecoports
Πηγή:Ναυτεμπορική
Το PERS είναι ένα σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης ειδικά προσαρμοσμένο σε δραστηριότητες, παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα λιμένων και επιπλέον αποτελεί εργαλείο για την εφαρμογή των προτεινόμενων περιβαλλοντικών μέτρων λειτουργίας και διοίκησης λιμένων της ESPO (European Sea Ports Organisation). Η διαδικασία πιστοποίησης ελέγχεται και επικυρώνεται από το διεθνούς κύρους ανεξάρτητο οργανισμό Lloyd's Register (the Netherlands), ενώ το σύστημα PERS εφαρμόζεται ήδη σε 35 ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ο ΟΛΠ συμβάλλει ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος. Η περιβαλλοντική πολιτική που έχει αναπτύξει περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους και σχέδιο δράσης, ενώ αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο του για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ως προς την τοπική κοινωνία και τους κατοίκους της γειτνιάζουσας περιοχής.
Η ΟΛΠ A.E. έχει καταρτίσει τον Περιβαλλοντικό Κανονισμό, ο οποίος αναφέρεται εκτενώς στη διαχείριση αποβλήτων, στην φορτοεκφόρτωση φορτίων και στην παρακολούθηση βασικών περιβαλλοντικών παραμέτρων όπως ποιότητα θαλασσίου και ακουστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, έχουν καταρτισθεί και εφαρμόζονται Σχέδιο Εκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από πετρέλαιο και άλλες ρυπαντικές ουσίες καθώς και Σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων πλοίων.
Εδώ η Ιστοσελίδα της Ecoports
Πηγή:Ναυτεμπορική
Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2009
OΛΠ: Σε αναζήτηση ελεύθερων χώρων για επιβάτες και εμπορεύματα
Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει διαπιστώσει ότι ο διασκορπισμός πλήθους Τελωνειακών Υπηρεσιών στη χερσαία λιμενική ζώνη έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού
Κάντε Κλίκ στην Φωτο να την μεγενθύνετε
Κάντε Κλίκ στην Φωτο να την μεγενθύνετε
Σε «σαφάρι» αναζήτησης ελεύθερων χώρων τόσο στο επιβατικό όσο και στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, βρίσκεται η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Η γειτνίαση με την Cosco στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, στους τρεις προβλήτες, ο σχεδιασμός επέκτασης του Σταθμού Αυτοκινήτων, η αναβάθμιση και η κατασκευή νέων σταθμών επιβατών τόσο στο λιμάνι της ακτοπλοΐας όσο και στη βάση κρουαζιέρας, δημιουργούν νέα δεδομένα και καθιστούν απαραίτητη την εκμετάλλευση όλων των ελεύθερων χώρων που μπορούν να δημιουργηθούν.
Σημειώνεται ότι μετά και την αναδιοργάνωση που επιχειρείται λόγω της επικείμενης διέλευσης του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ εντός της Λιμενικής Ζώνης, αλλά και της λειτουργίας του νέου προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, οι διαθέσιμοι χώροι στο λιμάνι του Πειραιά θα μειωθούν δραστικά.
Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του ΟΛΠ σε συνεργασία με την υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και τα Τελωνεία βρίσκονται σε διαβούλευση, με στόχο εάν τελικά γίνει εφικτό να συστεγαστούν σε ένα κτήριο και οι εφτά τελωνειακές υπηρεσίες που λειτουργούν σήμερα στο λιμάνι και οι οποίες στεγάζονται σε διαφορετικά κτήρια. Η συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών των τελωνείων σε ένα κτήριο εκτιμάται επίσης ότι θα διευκολύνει και την εξυπηρέτηση όλων όσοι συνδιαλλάσσονται με τα τελωνεία.
Σημειώνεται ότι μετά και την αναδιοργάνωση που επιχειρείται λόγω της επικείμενης διέλευσης του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ εντός της Λιμενικής Ζώνης, αλλά και της λειτουργίας του νέου προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, οι διαθέσιμοι χώροι στο λιμάνι του Πειραιά θα μειωθούν δραστικά.
Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του ΟΛΠ σε συνεργασία με την υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και τα Τελωνεία βρίσκονται σε διαβούλευση, με στόχο εάν τελικά γίνει εφικτό να συστεγαστούν σε ένα κτήριο και οι εφτά τελωνειακές υπηρεσίες που λειτουργούν σήμερα στο λιμάνι και οι οποίες στεγάζονται σε διαφορετικά κτήρια. Η συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών των τελωνείων σε ένα κτήριο εκτιμάται επίσης ότι θα διευκολύνει και την εξυπηρέτηση όλων όσοι συνδιαλλάσσονται με τα τελωνεία.
Η πρόταση
Η πρόταση του ΟΛΠ αφορά στη συγκέντρωση όλων των Τελωνειακών Υπηρεσιών της χερσαίας Λιμενικής Ζώνης Πειραιά σε ένα ενιαίο σύγχρονο πολυώροφο κτήριο που θα κατασκευασθεί στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ στο Κερατσίνι, που ευρίσκεται εκτός του κυρίως εμπορικού λιμανιού αλλά πολύ κοντά σε αυτόν, μπορεί εύκολα να διασυνδεθεί ηλεκτρονικά με το δίκτυο οπτικών ινών του ΟΛΠ το οποίο είναι τεράστιας χωρητικότητας και καλύπτει όλη τη Λιμενική Ζώνη Πειραιά (με μικρή επέκταση αυτού). Η περιοχή έχει άμεση πρόσβαση στο Εθνικό Οδικό δίκτυο (λεωφόρος Σχιστού - Σκαραμαγκά), αλλά και άμεση πρόσβαση στους χώρους προσωρινής εναπόθεσης των εμπορευμάτων για την άσκηση των δειγματοληπτικών φυσικών ελέγχων.
Με την πρόταση αυτή απελευθερώνονται ζωτικοί χώροι του λιμανιού οργανώνεται και συντονίζεται καλύτερα η λειτουργία όλων των τελωνειακών υπηρεσιών Πειραιά, επιτυγχάνεται υψηλότερος βαθμός εξυπηρέτησης, ταχύτητας, ποιότητας παροχής υπηρεσιών στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, μειώνονται οι διαθέσιμες εργατοώρες απασχόλησης ανθρώπινου δυναμικού, μειώνονται σημαντικά οι κυκλοφοριακοί φόρτοι και η ρύπανση του περιβάλλοντος και προωθείται η εξέλιξη του Λιμένα Πειραιά σε σύγχρονο λιμάνι όπου θα παρέχονται και τελωνειακές υπηρεσίες ανάλογου επιπέδου με τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Η πρόταση του ΟΛΠ αφορά στη συγκέντρωση όλων των Τελωνειακών Υπηρεσιών της χερσαίας Λιμενικής Ζώνης Πειραιά σε ένα ενιαίο σύγχρονο πολυώροφο κτήριο που θα κατασκευασθεί στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ στο Κερατσίνι, που ευρίσκεται εκτός του κυρίως εμπορικού λιμανιού αλλά πολύ κοντά σε αυτόν, μπορεί εύκολα να διασυνδεθεί ηλεκτρονικά με το δίκτυο οπτικών ινών του ΟΛΠ το οποίο είναι τεράστιας χωρητικότητας και καλύπτει όλη τη Λιμενική Ζώνη Πειραιά (με μικρή επέκταση αυτού). Η περιοχή έχει άμεση πρόσβαση στο Εθνικό Οδικό δίκτυο (λεωφόρος Σχιστού - Σκαραμαγκά), αλλά και άμεση πρόσβαση στους χώρους προσωρινής εναπόθεσης των εμπορευμάτων για την άσκηση των δειγματοληπτικών φυσικών ελέγχων.
Με την πρόταση αυτή απελευθερώνονται ζωτικοί χώροι του λιμανιού οργανώνεται και συντονίζεται καλύτερα η λειτουργία όλων των τελωνειακών υπηρεσιών Πειραιά, επιτυγχάνεται υψηλότερος βαθμός εξυπηρέτησης, ταχύτητας, ποιότητας παροχής υπηρεσιών στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, μειώνονται οι διαθέσιμες εργατοώρες απασχόλησης ανθρώπινου δυναμικού, μειώνονται σημαντικά οι κυκλοφοριακοί φόρτοι και η ρύπανση του περιβάλλοντος και προωθείται η εξέλιξη του Λιμένα Πειραιά σε σύγχρονο λιμάνι όπου θα παρέχονται και τελωνειακές υπηρεσίες ανάλογου επιπέδου με τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Τα προβλήματα
Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει διαπιστώσει ότι ο διασκορπισμός πλήθους Τελωνειακών Υπηρεσιών στη χερσαία λιμενική ζώνη έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην λειτουργία του λιμανιού, με συνέπεια να δημιουργούνται αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη διακίνηση των επιβατών και των εμπορευμάτων.
Επισημαίνει εξάλλου ότι κάτι αντίστοιχο δεν ισχύει σε κανένα άλλο μεγάλο λιμένα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τη στιγμή μάλιστα που τα Κοινοτικά εμπορεύματα απαλλάσσονται από την επιβολή εισαγωγικών δασμών και απλά τίθενται υπό επιτήρηση από τις Τελωνειακές αρχές, ώστε να εξασφαλίζεται η τήρηση της τελωνειακής νομοθεσίας, αλλά και από τη στιγμή που τελωνειακό προορισμό μπορεί να λάβει κάθε εμπόρευμα ύστερα από ανταλλαγή δεδομένων με ηλεκτρονικά μέσα με τη χρησιμοποίηση, σε παγκόσμιο επίπεδο πλέον, μεθόδων εκτελωνισμού βασιζόμενων στην εφαρμογή της πληροφορικής και στα συστήματα διαχείρισης κινδύνων.
Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει διαπιστώσει ότι ο διασκορπισμός πλήθους Τελωνειακών Υπηρεσιών στη χερσαία λιμενική ζώνη έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην λειτουργία του λιμανιού, με συνέπεια να δημιουργούνται αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη διακίνηση των επιβατών και των εμπορευμάτων.
Επισημαίνει εξάλλου ότι κάτι αντίστοιχο δεν ισχύει σε κανένα άλλο μεγάλο λιμένα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τη στιγμή μάλιστα που τα Κοινοτικά εμπορεύματα απαλλάσσονται από την επιβολή εισαγωγικών δασμών και απλά τίθενται υπό επιτήρηση από τις Τελωνειακές αρχές, ώστε να εξασφαλίζεται η τήρηση της τελωνειακής νομοθεσίας, αλλά και από τη στιγμή που τελωνειακό προορισμό μπορεί να λάβει κάθε εμπόρευμα ύστερα από ανταλλαγή δεδομένων με ηλεκτρονικά μέσα με τη χρησιμοποίηση, σε παγκόσμιο επίπεδο πλέον, μεθόδων εκτελωνισμού βασιζόμενων στην εφαρμογή της πληροφορικής και στα συστήματα διαχείρισης κινδύνων.
Τα Τελωνεία
Σήμερα δραστηριοποιούνται στη Λιμενική Ζώνη του ΟΛΠ οι παρακάτω Τελωνειακές Υπηρεσίες:
1. Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής (στην πλατεία Αγ.Νικολάου στον Πειραιά).
2. Α΄ Τελωνείο Εισαγωγής (τροφοεφόδια - ελευθεροκοινωνίες) (στην πλατεία Αγ.Νικολάου στον Πειραιά).
3. Β΄ Τελωνείο Εισαγωγής (τροφοεφόδια - ελευθεροκοινωνίες) (στην περιοχή Λούκου, έναντι κτηρίου ΥΕΝΑΝΠ).
4. Γ΄ Τελωνείο Εξαγωγής & Μεταφοράς (επί της λεωφ. Δημοκρατίας στο Κερατσίνι).
5. Ε΄ Τελωνείο Εισαγωγής εμπορευμάτων σε Ελευθ. Ζώνη τύπου ΙΙ (Κοινοτικά) (στο Νέο Ικόνιο στο Κερατσίνι).
6. ΣΤ΄ Τελωνείο Εισαγωγής εμπορευμάτων σε Ελευθ. Ζώνη τύπου Ι (τρίτων χωρών) (στον Αγ.Γεώργιο στον όρμο Κερατσινίου).
7. Ζ΄ Τελωνείο αρμόδιο για Πετρελαιοειδή (επί των οδών Μπουμπουλίνας & Ιωνίας στο Κερατσίνι).
Σήμερα δραστηριοποιούνται στη Λιμενική Ζώνη του ΟΛΠ οι παρακάτω Τελωνειακές Υπηρεσίες:
1. Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής (στην πλατεία Αγ.Νικολάου στον Πειραιά).
2. Α΄ Τελωνείο Εισαγωγής (τροφοεφόδια - ελευθεροκοινωνίες) (στην πλατεία Αγ.Νικολάου στον Πειραιά).
3. Β΄ Τελωνείο Εισαγωγής (τροφοεφόδια - ελευθεροκοινωνίες) (στην περιοχή Λούκου, έναντι κτηρίου ΥΕΝΑΝΠ).
4. Γ΄ Τελωνείο Εξαγωγής & Μεταφοράς (επί της λεωφ. Δημοκρατίας στο Κερατσίνι).
5. Ε΄ Τελωνείο Εισαγωγής εμπορευμάτων σε Ελευθ. Ζώνη τύπου ΙΙ (Κοινοτικά) (στο Νέο Ικόνιο στο Κερατσίνι).
6. ΣΤ΄ Τελωνείο Εισαγωγής εμπορευμάτων σε Ελευθ. Ζώνη τύπου Ι (τρίτων χωρών) (στον Αγ.Γεώργιο στον όρμο Κερατσινίου).
7. Ζ΄ Τελωνείο αρμόδιο για Πετρελαιοειδή (επί των οδών Μπουμπουλίνας & Ιωνίας στο Κερατσίνι).
Τα κτήρια
Στην πρόταση του ο ΟΛΠ αναφέρει ότι:
- το κτήριο που στεγάζεται η Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής και το Α΄ Τελωνείο, είναι παμπάλαιο και δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Επιβατικού Λιμένα Πειραιά και μάλιστα σε σημείο, όπου αναγκαστικά διακόπτεται η εσωτερική κυκλοφορία επιβατών και οχημάτων, διότι αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για την ανάπτυξη του εσωτερικού περιμετρικού οδικού δακτυλίου του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά για την ταχεία κυκλοφορία λεωφορείων μεταφοράς επιβατών και οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, περιπολικά Λ.Σ. κ.λπ.), καθώς και για την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη κυκλοφορίας μέσου σταθερής τροχιάς (Τραμ) περιμετρικά του Επιβατικού Λιμένα.
- το κτήριο που στεγάζεται το Β΄ Τελωνείο επίσης δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Επιβατικού Λιμένα και μάλιστα στην περιοχή αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων για τα Δωδεκάνησα, περιοχή η οποία σε συνδυασμό με την ύπαρξη (έναντι αυτού) του νέου κτηρίου των Υπηρεσιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κορεσμένη κυκλοφοριακά από τη διακίνηση τροχοφόρων των επιβατών, φορτηγών αυτ/των τροφοδοσίας των νησιών, λεωφορείων μεταφοράς επιβατών και τροχοφόρων συναλλασσομένων με το εν λόγω Τελωνείο. Σημειώνεται ότι κατά τη θερινή περίοδο στην περιοχή αυτή δημιουργείται το αδιαχώρητο λόγω και του συνωστισμού και της αναμονής ιδιαίτερα των φορτηγών για τη φόρτωσή τους στα πλοία. Επισημαίνεται ότι το Β΄ Τελωνείο δεν εξυπηρετεί ανάγκες του Λιμένα Πειραιά και θα μπορούσε κάλλιστα να ευρίσκεται εκτός λιμενικής περιοχής.
Στην πρόταση του ο ΟΛΠ αναφέρει ότι:
- το κτήριο που στεγάζεται η Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής και το Α΄ Τελωνείο, είναι παμπάλαιο και δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Επιβατικού Λιμένα Πειραιά και μάλιστα σε σημείο, όπου αναγκαστικά διακόπτεται η εσωτερική κυκλοφορία επιβατών και οχημάτων, διότι αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για την ανάπτυξη του εσωτερικού περιμετρικού οδικού δακτυλίου του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά για την ταχεία κυκλοφορία λεωφορείων μεταφοράς επιβατών και οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, περιπολικά Λ.Σ. κ.λπ.), καθώς και για την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη κυκλοφορίας μέσου σταθερής τροχιάς (Τραμ) περιμετρικά του Επιβατικού Λιμένα.
- το κτήριο που στεγάζεται το Β΄ Τελωνείο επίσης δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Επιβατικού Λιμένα και μάλιστα στην περιοχή αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων για τα Δωδεκάνησα, περιοχή η οποία σε συνδυασμό με την ύπαρξη (έναντι αυτού) του νέου κτηρίου των Υπηρεσιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κορεσμένη κυκλοφοριακά από τη διακίνηση τροχοφόρων των επιβατών, φορτηγών αυτ/των τροφοδοσίας των νησιών, λεωφορείων μεταφοράς επιβατών και τροχοφόρων συναλλασσομένων με το εν λόγω Τελωνείο. Σημειώνεται ότι κατά τη θερινή περίοδο στην περιοχή αυτή δημιουργείται το αδιαχώρητο λόγω και του συνωστισμού και της αναμονής ιδιαίτερα των φορτηγών για τη φόρτωσή τους στα πλοία. Επισημαίνεται ότι το Β΄ Τελωνείο δεν εξυπηρετεί ανάγκες του Λιμένα Πειραιά και θα μπορούσε κάλλιστα να ευρίσκεται εκτός λιμενικής περιοχής.
- το κτήριο που στεγάζεται το Γ΄ Τελωνείο Εξαγωγής επίσης δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Εμπορικού Λιμένα του ΟΛΠ στην περιοχή (πρώην ΟΔΔΥ), διότι είναι σε σημείο όπου θα κατασκευασθεί το Κέντρο Υγείας Κερατσινίου, αλλά και θα δημιουργηθεί το νέο σύγχρονο Εμπορευματικό Κέντρο (Logistics Center) του ΟΛΠ. Επισημαίνεται ότι το Γ΄ Τελωνείο δεν εξυπηρετεί αποκλειστικά ανάγκες του Λιμένα Πειραιά, καθότι από εκεί εκτελωνίζονται όλα τα εμπορεύματα που μεταφέρονται προς εξαγωγή με φορτηγά T.I.R., με συνέπεια ειδικά τις τελευταίες ημέρες κάθε εβδομάδας να δημιουργείται στην περιοχή κυκλοφοριακό χάος από την υπερσυγκέντρωση των προς εξαγωγή φορτηγών αυτοκινήτων.
Εκτός από τα κτήρια, ο διασκορπισμός αυτός των Τελωνειακών Υπηρεσιών εντός της χερσαίας Λιμενικής Ζώνης έχει σαν συνέπειες:
α) να καταλαμβάνονται ζωτικοί λιμενικοί χώροι απαραίτητοι για τη λειτουργία του Λιμένα,
β) να υπάρχει τεράστια κυκλοφοριακή φόρτιση, λόγω των συχνών μετακινήσεων των συναλλασσόμενων από Τελωνείο σε Τελωνείο,
γ) να ανακύπτουν προβλήματα ασφάλειας από συναλλασσόμενους (ιδιώτες, εκτελωνιστές κ.λ.π.) κυρίως σε χώρους όπου κυκλοφορούν βαρέος τύπου οχήματα και μηχανήματα,
δ) να συμβαίνουν συχνά και ατυχήματα,
ε) να υπάρχει μεγάλη σύγχυση για τα όρια αρμοδιοτήτων κάθε Τελωνείου,
στ) να ταλαιπωρούνται οι χρήστες και να δυσχεραίνονται και καθυστερούν οι λιμενικές λειτουργίες.
α) να καταλαμβάνονται ζωτικοί λιμενικοί χώροι απαραίτητοι για τη λειτουργία του Λιμένα,
β) να υπάρχει τεράστια κυκλοφοριακή φόρτιση, λόγω των συχνών μετακινήσεων των συναλλασσόμενων από Τελωνείο σε Τελωνείο,
γ) να ανακύπτουν προβλήματα ασφάλειας από συναλλασσόμενους (ιδιώτες, εκτελωνιστές κ.λ.π.) κυρίως σε χώρους όπου κυκλοφορούν βαρέος τύπου οχήματα και μηχανήματα,
δ) να συμβαίνουν συχνά και ατυχήματα,
ε) να υπάρχει μεγάλη σύγχυση για τα όρια αρμοδιοτήτων κάθε Τελωνείου,
στ) να ταλαιπωρούνται οι χρήστες και να δυσχεραίνονται και καθυστερούν οι λιμενικές λειτουργίες.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Κατέπλευσε η «Daniela» τον Πειραιά
Με μία μικρή γιορτή υποδέχτηκαν οι καλεσμένοι μεταξύ των οποίων και η πρόεδρος της MSC HELLAS Χριστίνα Θεοδωρίκα, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων,στο Εμπορικό λιμάνι του Πειραιά (στο Ικόνιο). Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Αναστασόπουλος, καλωσόρισε το πλοίο και σημείωσε τη γενικότερη προσπάθεια που είναι σε εξέλιξη από πλευράς ΟΛΠ, ώστε να είναι εφικτή η εξυπηρέτηση αυτών των γιγαντιαίων πλοίων.
Το πλοίο αυτό που αποτελεί τεχνολογικό και ναυτιλιακό επίτευγμα, θα συνεχίσει να εξυπηρετεί την γραμμή όπως και τα άλλα 8 όμοιας μεταφορικής ικανότητας πλοία, αν όλα πάνε καλά, και εννοούμε βέβαια τα περί απεργιακού σκηνικού.Στην εκδήλωση για την έλευση το πλοίου, παρέστησαν επίσης επώνυμα στελέχη των ναυτιλιακών πρακτορείων, συνδικαλιστικά στελέχη των λιμενεργατών και άλλοι επίσημοι από τον εμπορικό κόσμο της χώρας, ενώ τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του οργανισμού Διονύσης Μπεχράκης απένειμε τιμητικές πλακέτες στο πλοίαρχο το πλοίου και στον εκπρόσωπο της εταιρίας.
Το πλοίο αυτό που αποτελεί τεχνολογικό και ναυτιλιακό επίτευγμα, θα συνεχίσει να εξυπηρετεί την γραμμή όπως και τα άλλα 8 όμοιας μεταφορικής ικανότητας πλοία, αν όλα πάνε καλά, και εννοούμε βέβαια τα περί απεργιακού σκηνικού.Στην εκδήλωση για την έλευση το πλοίου, παρέστησαν επίσης επώνυμα στελέχη των ναυτιλιακών πρακτορείων, συνδικαλιστικά στελέχη των λιμενεργατών και άλλοι επίσημοι από τον εμπορικό κόσμο της χώρας, ενώ τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του οργανισμού Διονύσης Μπεχράκης απένειμε τιμητικές πλακέτες στο πλοίαρχο το πλοίου και στον εκπρόσωπο της εταιρίας.
Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2009
Βόμβες θανάτου από την Ελλάδα για τη Γάζα μέσω Αστακού ?
Στην φωτογραφία οι βόμβες bunker-buster missiles GBU-39
Η Αμερικανική Στρατιωτική Διοίκηση Θαλάσσιων Μεταφορών (US Military Sealift Command) δημοσίευσε την 31η Δεκεμβρίου ανοιχτό διαγωνισμό προς τις ναυτιλιακές εταιρείες για μεταφορές πυρομαχικών από την Ελλάδα προς το Ισραήλ με δύο πλοία κοντέϊνερς. Οι προσφορές έληξαν στις 5 Ιανουαρίου και υπεγράφη η σχετική σύμβαση. Ο διαγωνισμός της 31ης Δεκεμβρίου αφορά στο Subj: RFP N00033-09-R-5205 {Ref: (a) SF 1449 (b) MSC DRYVOY 02 (12-02/1-02}. Τον διαγωνισμό μεταφοράς του φορτίου από τον Αστακό στο Άσντοντ (βόρεια σύνορα Γάζας) κέρδισε γερμανική πλοιοκτήτρια εταιρεία που αρνήθηκε οποιοδήποτε σχόλιο σε σχέση με το φορτίο. Οι GBU-39 θεωρούνται από τις πιο εξελιγμένες και ακριβείς βόμβες στον κόσμο.
Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009
Πάτρα: Λαθραία τσιγάρα σε φορτηγό ψυγείο
Πάνω από 44.000 κούτες με λαθραία τσιγάρα εντόπισαν λιμενικοί σε φορτηγό ψυγείο, μόλις λίγο πριν επιβιβαστεί σε πλοίο με προορισμό την Ιταλία. Οι κούτες ήταν κρυμμένες σε φορτίο με πιπεριές ενώ δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ο έλεγχος για τον ακριβή αριθμό των τσιγάρων που βρίσκονται μέσα, καθώς και για τον υπολογισμό των δασμών υπέρ του δημοσίου.Ο οδηγός του φορτηγού συνελήφθη ενώ οι λιμενικοί συνεχίζουν τις έρευνες για τον εντοπισμό και άλλων ατόμων που ενέχονται στη λαθρεμπορία τσιγάρων.
Πηγή:MarineNews
Πηγή:MarineNews
Στην Ελλάδα για να μετατραπεί σε μουσείο το τελευταίο Liberty
Το επόμενο Σάββατο καταπλέει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά το «SS Hellas Liberty», ένα από τα τρία τελευταία εν ζωή πλοία αυτού του τύπου, προκειμένου να μετατραπεί σε πλωτό μουσείο, με το όνομα «Ελευθερία».
Το τελευταίο Liberty αναχώρησε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα, στις αρχές Δεκεμβρίου. Ο Ελληνοαμερικανός γερουσιαστής του Rhode Island, Λεωνίδας Ραπτάκης, ανακοίνωσε στις 07/12/08 ότι ένα από τα τελευταία Liberty που έχουν διασωθεί έφυγε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα.
Το πλοίο το δώρισε η κυβέρνηση των ΗΠΑ στην Ελλάδα, το οποίο, έπειτα από πλήρη επισκευή, θα μετατραπεί σε πλωτό μουσείο, αναγνωρίζοντας την Ελληνική Ναυτική Ιστορία και τους ισχυρούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των δύο χωρών. Το πλοίο αναχώρησε με το ρυμουλκό «Ποσειδών». Το Λιμενικό Σώμα πραγματοποίησε την τελευταία Επιθεώρηση και επιβεβαίωσε την άριστη κατάσταση του πλοίου, προτού αναχωρήσει.
Η πρωτοβουλία επιστροφής του εν λόγω Liberty στην Ελλάδα ανήκει στον Ελληνα εφοπλιστή Σπύρο Πολέμη, με τον οποίο συντάχθηκε και ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.
Στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά το πλοίο θα υποστεί εκτεταμένες επισκευαστικές και μετασκευαστικές εργασίες, ώστε να αναλάβει δράση ως μουσείο, στο οποίο θα παρουσιάζεται όλη η ιστορία της ναυτιλίας των Ελλήνων από το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου μέχρι και πριν από μια δεκαετία περίπου, όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και το τελευταίο εν ενεργεία λίμπερτι.
Κόστος 5 εκατ. δολ.
Το κόστος μετασκευής του πλοίου υπολογίζεται στα 5 εκατ. δολ., ενώ, μέχρι τον προηγούμενο Νοέμβριο, είχε διατεθεί περί το 1,5 εκατ. δολ.
Τα πλοία τύπου «Λίμπερτι» αποτέλεσαν τα βασικά σκάφη μεταφοράς εφοδίων από την Αμερική προς την Ευρώπη στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Σ' αυτά πολέμησαν κατά του Αξονος -μαζί με τους συμμάχους- χιλιάδες Ελληνες ναυτικοί, εκ των οποίων 2.000 έπεσαν ηρωικά στις μάχες του Ατλαντικού.
Μετά τη λήξη του πολέμου, ως αναγνώριση της σημαντικής προσφοράς της Ελλάδας, 100 πλοία «Λίμπερτι» παραχωρήθηκαν με ευνοϊκούς όρους από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε Ελληνες πλοιοκτήτες, στο πλαίσιο ανασύστασης της Ευρώπης, και συνδέθηκαν άρρηκτα με την ανασυγκρότηση και ανοδική πορεία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.
Εδώ κατεβάστε ένα αρχείο σε *.ppt με την συνόπτική Ιστορία των Liberties
Πηγή:Ναυτεμπορική
Το τελευταίο Liberty αναχώρησε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα, στις αρχές Δεκεμβρίου. Ο Ελληνοαμερικανός γερουσιαστής του Rhode Island, Λεωνίδας Ραπτάκης, ανακοίνωσε στις 07/12/08 ότι ένα από τα τελευταία Liberty που έχουν διασωθεί έφυγε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα.
Το πλοίο το δώρισε η κυβέρνηση των ΗΠΑ στην Ελλάδα, το οποίο, έπειτα από πλήρη επισκευή, θα μετατραπεί σε πλωτό μουσείο, αναγνωρίζοντας την Ελληνική Ναυτική Ιστορία και τους ισχυρούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των δύο χωρών. Το πλοίο αναχώρησε με το ρυμουλκό «Ποσειδών». Το Λιμενικό Σώμα πραγματοποίησε την τελευταία Επιθεώρηση και επιβεβαίωσε την άριστη κατάσταση του πλοίου, προτού αναχωρήσει.
Η πρωτοβουλία επιστροφής του εν λόγω Liberty στην Ελλάδα ανήκει στον Ελληνα εφοπλιστή Σπύρο Πολέμη, με τον οποίο συντάχθηκε και ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.
Στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά το πλοίο θα υποστεί εκτεταμένες επισκευαστικές και μετασκευαστικές εργασίες, ώστε να αναλάβει δράση ως μουσείο, στο οποίο θα παρουσιάζεται όλη η ιστορία της ναυτιλίας των Ελλήνων από το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου μέχρι και πριν από μια δεκαετία περίπου, όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και το τελευταίο εν ενεργεία λίμπερτι.
Κόστος 5 εκατ. δολ.
Το κόστος μετασκευής του πλοίου υπολογίζεται στα 5 εκατ. δολ., ενώ, μέχρι τον προηγούμενο Νοέμβριο, είχε διατεθεί περί το 1,5 εκατ. δολ.
Τα πλοία τύπου «Λίμπερτι» αποτέλεσαν τα βασικά σκάφη μεταφοράς εφοδίων από την Αμερική προς την Ευρώπη στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Σ' αυτά πολέμησαν κατά του Αξονος -μαζί με τους συμμάχους- χιλιάδες Ελληνες ναυτικοί, εκ των οποίων 2.000 έπεσαν ηρωικά στις μάχες του Ατλαντικού.
Μετά τη λήξη του πολέμου, ως αναγνώριση της σημαντικής προσφοράς της Ελλάδας, 100 πλοία «Λίμπερτι» παραχωρήθηκαν με ευνοϊκούς όρους από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε Ελληνες πλοιοκτήτες, στο πλαίσιο ανασύστασης της Ευρώπης, και συνδέθηκαν άρρηκτα με την ανασυγκρότηση και ανοδική πορεία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.
Εδώ κατεβάστε ένα αρχείο σε *.ppt με την συνόπτική Ιστορία των Liberties
Πηγή:Ναυτεμπορική
Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009
Νέο Blogg για τον Πειραιά !!
Με το καλημέρα του νέου χρόνου έκανε την εμφάνιση του το νέο Blogg για το Πειραϊκό Ρεπορταζ , Να ευχηθούμε να είναι πάντα αποκαλυπτικό και δυναμικό όπως ξεκίνησε . Και να τηρήσει όλα οσα υπόσχεται
" Όχι ανώνυμα. ΠειραTικά !
Όσα δεν παίζουν οι τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα και δε χωράνε στις εφημερίδες. "
Άλλωστε οι υπογραφές τους ξεχωρίζουν
Α. Κ Υποσχόμαστε οτι θα το παρακολουθούμε και θα δημοσιεύουμε τα πιο ενδιαφέροντα.
" Όχι ανώνυμα. ΠειραTικά !
Όσα δεν παίζουν οι τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα και δε χωράνε στις εφημερίδες. "
Άλλωστε οι υπογραφές τους ξεχωρίζουν
Α. Κ Υποσχόμαστε οτι θα το παρακολουθούμε και θα δημοσιεύουμε τα πιο ενδιαφέροντα.
Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2009
Εορτάσαμε μόνοι στο Λιμάνι
Για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, ο Αγιασμός των Θεοφανίων στον Πειραιά είναι ιδιαίτερα φτωχός. Ούτε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ούτε ο Πρωθυπουργός, ούτε ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, παρέστησαν στο, κατά τα λοιπά, πρώτο λιμάνι της χώρας. Στον Αγιασμό των Υδάτων στο λιμάνι της εκλογικής του περιφέρειας δεν θα παραστεί ούτε ο μακροβιότερος πρωθυπουργός, κατά το παρελθόν, βουλευτής Α’ Πειραιά Κ. Σημίτης!
Α.Κ Γιατί άραγε ; Kαλά ο Κ. Καραμανλής "φοβήθηκε" ας πούμε τα νεράτζια (λόγω ξεπουλήματος του ΟΛΠ ) , οι άλλοι ?
Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2009
Tο νεότευκτο MSC DANIELLA καταπλέει στον Πειραιά
Στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να καταπλεύσει τις επόμενες ημέρες το εικονιζόμενο, νεότευκτο, MSC DANIELLA μήκους 365 μέτρων και χωρητικότητας 14000 teu. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, και το μεγαλύτερο πλοίο που θα προσεγγίσει και θα εξυπηρετηθεί από Ελληνικό λιμάνι μέχρι σήμερα. Μάλιστα την προσεχή Δευτέρα πελάτες της εταιρείας αλλά και εκπρόσωποι των ΜΜΕ θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν το πλοίο. «H MSC επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά την προσήλωσή της στην Ελληνική αγορά, με χαρά ανακοινώνει την αναβάθμιση της απευθείας γραμμής της από την Άπω Ανατολή προς το λιμάνι του Πειραιά με την προσθήκη νέων λιμανιών και πλοίων. Η δυναμικότητος 7 πλοίων χωρητικότητας 5.500 teu το κάθε ένα, γραμμή PHOENIX, που μέχρι σήμερα εξυπηρετούσε τον Πειραιά, αντικαθίσταται με την δυναμικότητος 9 πλοίων χωρητικότητας 9500 – 11500 teu το κάθε ένα, γραμμή JADE» επισημαίνει η εταιρεία
Πηγή:MarineNews
Πηγή:MarineNews
Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2009
Στο επίκεντρο τα λιμάνια της «Εγνατίας»
Όλα είναι πιθανά τη νέα χρονιά για τους «ευελπιστούντες» σε αναδιαμόρφωση βασικών παραμέτρων της επιχειρούμενης κυβερνητικής μεταρρύθμισης στον τομέα της λιμενικής πολιτικής. Μέχρις των ενδείξεων όμως ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί νέο κύκλο συζητήσεων περί του ρόλου αλλά και της τύχης των λιμένων του άξονα της Εγνατίας πυροδότησε η είδηση ότι ο συγκεκριμένος άξονας συνολικού μήκους 947 χιλιομέτρων παραδίδεται στο σύνολό του στην κυκλοφορία μέχρι την προσεχή άνοιξη, συνδέοντας πλέον άμεσα τη δυτική με την ανατολική πλευρά της χώρας και διευκολύνοντας τις μεταφορές από και προς τα κράτη που βρίσκονται στα βόρεια σύνορά της. Η αναγγελία του αγγέλματος για το άνοιγμα του «κλειστού αυτοκινητόδρομου» με τις ιστορικές καταβολές αναζωπύρωσε το επιχειρηματικό και επιχειρησιακό ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, που συνθέτουν τα «λιμάνια του βόρειου άξονα» για τα οποία έχει ήδη εκδηλωθεί προφορικό και έγγραφο ενδιαφέρον από εταιρίες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στον λιμενικό τομέα και στα logistics. Οι «ευελπιστούντες» πάντως ελπίζουν ότι η κυβέρνηση θα συμπεριλάβει ένα νέο πλαίσιο κινήσεων σε σχέση με το ήδη επιχειρηθέν που αφορούσε μόνο στους δύο μεγάλους Οργανισμούς Λιμένων και υπό το φως των νέων δεδομένων που δημιούργησε το «ναυάγιο» των διαπραγματεύσεων για τον προς ώρας υφιστάμενο διαγωνισμό για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς.
Πηγή:SeaNation
Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2009
Το "Νταλιάνα" κατέπλευσε πρώτο το 2009 στο λιμάνι του Πειραιά
Το πρώτο πλοίο που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το νέο έτος 2009 ήταν το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "Νταλιάνα" της GA Ferries του εφοπλιστή Γεράσιμου Αγούδημου. Το πλοίο μπήκε λίγα λεπτά μετά την έλευση του νέου έτους και στο λιμάνι το υποδέχθηκαν ο πλοιοκτήτης, ο υφυπουργός Πάνος Καμμένος, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Διονύσης Μπεχράκης
Πηγή:PortNet
Πηγή:PortNet
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)