Κυριακή 8 Ιουνίου 2008

Λεπτομέρειες των προσφορών έδωσε στη δημοσιότητα ο ΟΛΠ


ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ των προσφορών Cosco και Hutchison, για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων για περίοδο 35 ετών, έδωσε χθες στη δημοσιότητα, μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε τις προηγούμενες ημέρες.

Συγκεκριμένα, η προσφορά της Cosco για το εγγυημένο αντάλλαγμα είναι 3,388 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές σε βάθος 35ετίας και 664,74 εκατ. ευρώ σε καθαρά παρούσα αξία (NPV). Αντίστοιχα, η κοινοπραξία της Hutchison με την Alapis για το εγγυημένο αντάλλαγμα είναι 3,036 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές σε βάθος 35ετίας, και 582,77 εκατ. ευρώ σε καθαρά παρούσα αξία.
Αντιστοιχία, το πλήρες αντάλλαγμα της Cosco είναι 4,3 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές σε βάθος 35ετίας και 830,75 εκατ. ευρώ σε καθαρά παρούσα αξία (Net Present Value). Τα ποσά για την Hutchison είναι 4,063 δισ. ευρώ και 779,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Τώρα Μάλιστα κάτι αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008

Όλη η αλήθεια για το deal του ΟΛΠ

"Λες και μας άκουσαν , και έβγαλαν ανακοίνωση"

Οι αναλυτές μπερδεύτηκαν, οι του ΟΛΠ ήθελαν να παρουσιάσουν φουσκωμένη στο μέγιστο δυνατό προσφορά και οι Κινέζοι ανακοίνωσαν την προσφορά σε τρέχουσες αξίες.
Το κακό ξεκίνησε όταν αναλυτής εκτίμησε το net present value της προσφοράς της Cosco στα 900 εκατ. ευρώ, ενώ στην πραγματικότητα ήταν τα 500 εκατ. ευρώ που δήλωσαν οι Κινέζοι.
Οι του ΟΛΠ και του υπουργείου Ναυτιλίας θέλησαν να πανηγυρίσουν και αναφέρθηκαν στα συνολικά έσοδα του ΟΛΠ στα 35 χρόνια που θα διαρκέσει η σύμβαση. Δεν είπαν ψέματα. Απλώς θέλησαν να το παρουσιάσουν όσο πιο εντυπωσιακά μπορούσαν.

Η ουσία είναι ότι πράγματι ο ΟΛΠ θα εισπράξει τα 4,3 δισ. ευρώ σε 35 χρόνια. Αυτό υπολογίζεται κατά μέσο όρο σε 122 εκατ. ευρώ το χρόνο. Τα λεφτά σε πρώτη φάση δεν θα είναι τόσα και υπολογίζονται σε περίπου 80 εκατ. ευρώ το χρόνο, προοδευτικά αυξανόμενα ειδικά μετά την πρώτη διετία, όπου θα πραγματοποιηθεί η πρώτη φάση της επένδυσης που προβλέπει ο διαγωνισμός. Βέβαια, τον πρώτο χρόνο θα εισπραχθεί το εφάπαξ ποσό των 50 εκατ. ευρώ. (Δείτε την επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΠ , η δεύτερη μέσα στην ημέρα)
Ο συντελεστής προεξόφλησης που επιλέχθηκε βρίσκεται στο 9% και θεωρείται συντηρητικός.
Πηγή:MarineNews , Axiaplus ,

H Cosco και η "Θεωρία του Χάους"

Τρικυμία στο υπουργείο Ναυτιλίας, στη διοίκηση του ΟΛΠ και στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προκαλεί η διάψευση όλων από την Cosco. Η τελευταία ανακοίνωσε ότι προσφέρει 500 εκατ. ευρώ αντί για 4,3 δισ. δολ. που είχε ανακοινωθεί επισήμως από την κυβέρνηση. Υποχώρησαν σημαντικά οι μετοχές ΟΛΠ (-6,10%) και ΟΛΘ (-4,88%).
Προβληματισμός από τις ανακοινώσεις της Cosco

Η Cosco ανέφερε χθες το βράδι σε ανακοίνωσή της προς το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ ότι κατέθεσε προσφορά της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ για τον διαγωνισμό του ΟΛΠ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 1/10 του ποσού των 4,3 δισ. ευρώ που ανακοίνωσε ο ΟΛΠ στις 3 Ιουνίου, επισημαίνει σε δημοσίευμά του το πρακτορείο Bloomberg.
Μάλιστα, η εκπρόσωπος Τύπου της Cosco, Σαρλοτ Σο, δήλωσε την Πέμπτη ότι η εταιρεία δεν μπορεί να εξηγήσει πού οφείλεται η διαφορά μεταξύ των δύο ποσών.
Εν τω μεταξύ, η μετοχή της εταιρείας δέχθηκε σημαντική πίεση, σημειώνοντας μεγάλη υποχώρηση στη συνεδρίαση του Χονγκ Κονγκ -τη μεγαλύτερη των τελευταίων επτά εβδομάδων- λόγω της ανησυχίας ότι μπορεί να αναγκαστεί να εκδώσει νέες μετοχές για να μπορέσει να πληρώσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ.
Η μετοχή υποχώρησε 5,2%, στα 13,78 δολάρια Χονγκ Κονγκ, καταγράφοντας τις μεγαλύτερες απώλειες από τις μετοχές του δείκτη Hang Seng.
H Cosco σχεδιάζει να καλύψει την προσφορά της για τον ΟΛΠ με μετοχικά κεφάλαια και εξωτερικό δανεισμό 250 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωσή της.
«Τα κέρδη ανά μετοχή θα μειωθούν αν η εταιρεία αντλήσει κεφάλαια με την έκδοση νέων μετοχών», δήλωσε ο αναλυτής της Quam, Ρέιμοντ Σιου. «Η αγορά δεν ξέρει ακόμη αν η προσφορά της εταιρείας είναι υπερτιμημένη», πρόσθεσε.
Σημειώνεται ότι η διαπραγμάτευση της μετοχής της Cosco ξανάρχισε κανονικά, μετά την προσωρινή αναστολή της την 4η Ιουνίου.
Πηγή:Ημερησία
Τώρα ωρέ Αδέλφια που είναι η αλήθεια και που είναι το ψέμα ; Aς βγει ένας Οικονομικός αναλυτής να μας εξηγήσει τι συμβαίνει. Πολλά τα χρήματα και ζαλιστήκαμε

ΟΛΘ : ΑΝΑΣΤΟΛΗ των κινητοποιήσεών ..............

ΑΝΑΣΤΟΛΗ των κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, που από σήμερα θα επιστρέψει στους φυσιολογικούς ρυθμούς του, ενώ ο διαγωνισμός για την ανάθεση της εκμετάλλευσής του εξελίσσεται σε ντέρμπι, με τους... τρεις ενδιαφερόμενους να υποβάλουν υψηλές προσφορές, αλλά και να στρέφονται με ενστάσεις ο ένας κατά του άλλου. Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων εκτιμούν ότι οι οικονομικές προσφορές των κοινοπρακτικών σχημάτων για τον ΟΛΘ (Dubai Ρorts, Cosco, Ηutchison) θα είναι αναλογικά υψηλότερες από αυτές για τον ΟΛΠ, καθώς η Θεσσαλονίκη έχει υπερτοπικά φορτία από τις γύρω βαλκανικές χώρες, που αποτελούν θέλγητρο για τα ενδιαφερόμενα σχήματα. Το προσεχές 15νθήμερο αναμένεται να ανακηρυχθεί από την ΟΛΠ Α.Ε. ο προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στον Πειραιά- ο οποίος κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ο κινεζικός γίγαντας Cosco- αφού δίνει τίμημα άνω των 4,5 δισ. ευρώ. Οι εργαζόμενοι στον Πειραιά πάντως, σε αντίθεση με αυτούς της Θεσσαλονίκης, επιμένουν στις κινητοποιήσεις τους και εξήγγειλαν χθες ότι παρατείνουν τη αποχή από την υπερωριακή τους εργασία μέχρι νεωτέρας.

Τρίτη 3 Ιουνίου 2008

ΜΕΡΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ

ΤΟ λιμάνι του Πειραιά θα έχει εξασφαλισμένα κέρδη με την ενοικίαση μέρους μίας μόνο δραστηριότητας 4,3 δις € σε 35 χρόνια. Δηλαδή ετήσια κέρδη 120 εκατ. ευρώ όταν τα αντίστοιχα σήμερα από την άσκηση της ίδιας δραστηριότητας δεν ξεπερνούν τα 7 εκ € το χρόνο, που σημαίνει 17 φορές περισσότερα. Για να γίνει αντιληπτό το ύψος του προσφερομένου τιμήματος, αρκεί να επισημανθεί πως αυτό είναι 7 φορές μεγαλύτερο από την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΠ, η οποία υπολογίζεται στα 600 εκ. €. Στο τίμημα δεν συμπεριλαμβάνονται οι επενδύσεις στις υποδομές, που θα γίνουν την επόμενη 5ετία, ύψους 620 εκ €. Συνολικά είναι η μεγαλύτερη προσφορά, που καταβλήθηκε ποτέ σε παγκόσμιο επίπεδο για ανάλογη δραστηριότητα. Τα οφέλη που έχει το δημόσιο, η εθνική οικονομία και τελικά ο κάθε πολίτης ξεχωριστά είναι προφανή. Ο Ο.Λ.Π. μπαίνει σε ρότα ανάπτυξης και αποκτά τη δυνατότητα για μεγάλες επενδύσεις στις υπόλοιπες δραστηριότητες, όπως είναι η εξυπηρέτηση των επιβατών της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας και των λοιπών λιμενικών υπηρεσιών. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζεται η γεωστρατηγική σημασία της χώρας μας, που μπαίνει στο χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου, γίνεται κόμβος για τις θαλάσσιες μεταφορές και πύλη εισόδου προς την Ευρώπη, ενώ διευρύνονται οι οικονομικές μας σχέσεις με την Κίνα, που αποτελεί μία σταθερά ανερχόμενη παγκόσμια δύναμη. Η ανάπτυξη του λιμένα θα έχει πολλαπλά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, την τοπική κοινωνία και τους χρήστες.
Παράλληλα ο Υπουργός εμπορικής Ναυτιλίας Κος Βουλγαράκης κάλεσε τους εργαζόμενους να επανέλθουν στους κανονικούς ρυθμούς εργασίας .
Συναφή άρθρα:
Με ελληνική σημαία το μεγαλύτερο πλοίο κοντέινερ
Κόκκινος Δράκος Η Ελλάδα
Η… συνδεσμολογία μεταξύ των «μνηστήρων»
Οι μνηστήρες του ΟΛΠ στην τελική ευθεία (Προφητικό !!)

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΠΩΛΗΘΗ !!!!! sorry ΕΝΟΙΚΙΑΣΘΕΙ

And the Winer is ................................

Άνοιξαν σήμερα το Πρωί οι προσφορές της Cosco και της Hatchinson για τον Ο.Λ.Π . Πλειοδότης είναι η Cosco με 4,305 δισ Euro έναντι 4.003 δισ Euro της Hatchinson , για 35 χρόνια . Η προσφορά χαρακτηρίζεται μαμούθ , και είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει για εμπορικό λιμάνι παγκοσμίως . Περισσότερες λεπτομέρειες σε επόμενο άρθρο .
Άντε μπας και ηρεμήσουμε λιγάκι !!
Σχόλιο Α.Κ

Σάββατο 31 Μαΐου 2008

Τεράστια προβλήματα στα μικρά περιφερειακά Τελωνεία της Αττικής

Τεράστια προβλήματα έχει δημιουργήσει η συνεχιζόμενη απεργία - αποχή από υπερωρίες -των Εργατών του Ο.Λ.Π .
Αποτέλεσμα αυτής ει ναι η μεταφορά του συνόλου των εργασιών του κεντρικού Λιμανιού της Χώρας στα μικρά περιφερειακά λιμάνια της Αττικής και Όχι μόνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μικρό τελωνείο της Ελευσίνας που όχι μόνο δεν έχει την υποδομή αλλά και το κατάλληλο προσωπικό (σε αριθμούς) . Η φωτό δίπλα είναι από το τελωνείο Ελευσίνας όπου επικρατεί κάθε ημέρα το αδιαχώρητο.
Το Συγκεκριμένο τελωνείο δέχεται όλα τα εμπορεύματα από τις εκκενώσεις που γίνονται στον Αστακό + την καθημερινό κύκλο εργασιών του.

Σχόλιο:Α.Κ

Παρασκευή 30 Μαΐου 2008

Το παρασκήνιο στο πόλεμο ενστάσεων μεταξύ Dubai-Cosco-Hutschison στον ΟΛΘ

Σκληραίνει η κόντρα μεταξύ των επιχειρηματικών κολοσσών που διεκδικούν την προβλήτα 6 της ΟΛΘ ΑΕ.Πιο συγκεκριμένα, η Dubai Ports κατέθεσε ένσταση κατά της Hutschison ενώ η Hutschison αντεπιτέθηκε και κατέθεσε ένσταση κατά της Dubai αλλά και της Cosco. Οι ενστάσεις αφορούν τα δικαιολογητικά που έχουν καταθέσει οι εταιρείες. Όπως όμως έδειξε όμως και η εμπειρία στην ΟΛΠ ΑΕ, οι ενστάσεις δύσκολα θα έχουν τύχη ενστάσεις θα κοινοποιηθούν στις εταιρείες την προσεχή Δευτέρα. Το παρασκήνιο όμως έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες οι τρεις εταιρείες φέρεται ότι είχαν συμφωνήσει να μην καταθέσουν ενστάσεις.
Όμως σήμερα το μεσημέρι, 20' λεπτά πριν λήξει η προθεσμία υποβολής ενστάσεων, εμφανίστηκε η Dubai και κατέθεσε τη δική της κατά της Hutschison.

Προσέξτε να δείτε τώρα τον Πόλεμο των "Κατασκόπων" !!!!

Όμως σε παρακείμενη καφετέρια είχαν στήσει καραούλι παρατηρητές της Hutschison. Μόλις είδαν τους εκπροσώπους της Dubai να αποχωρούν, πήγαν και κατέθεσαν και εκείνοι τις ενστάσεις τους.

Πέμπτη 29 Μαΐου 2008

Παράταση των κινητοποιήσεων σε ΟΛΠ-ΟΛΘ

Παρατείνουν και τον Ιούνιο τις κινητοποιήσεις τους (αποχή από υπερωρίες και εργασία Σαββατοκύριακου) οι εργαζόμενοι σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Όπως αναφέρει στη σχετική της ανακοίνωση η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) οι εργαζόμενοι αντιδρούν στη μη εφαρμογή των διατάξεων των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που ισχύει στους δύο οργανισμούς και στους 300 νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους όπως επίσης και στην ιδιωτικοποίηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Δευτέρα 26 Μαΐου 2008

Φάκελος Λιμάνια: Ζημιώνεται 4 δισ. η ελληνική οικονομία για να εισπράξει 2 δισ. σε 35 χρόνια

Ζημιώθηκε από την «επιχείρηση λιμάνια» τουλάχιστον τέσσερα δισ. ευρώ, η ελληνική οικονομία για να κερδίσει μόλις 1,5 με 2 δισ. και μάλιστα σε διάρκεια 35 ετών. Αυτή είναι η πραγματικότητα στην υπόθεση της παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Την ώρα που η κυβέρνηση πανηγυρίζει γιατί κατέθεσαν δύο εταιρείες προσφορά στον ΟΛΠ και τρεις στη Θεσσαλονίκη, οι λιμενεργάτες συνεχίζουν να κατεβαίνουν σε 24ωρες και 48 απεργίες και ο εμπορικός κόσμος να στενάζει και να προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές του, μετά από τέσσερις μήνες απεργιακών κινητοποιήσεων.
Μιλάμε για οικονομικό ορυμαγδό, ο οποίος καλύπτεται από τα βεγγαλικά και τα βαρελότα των κυβερνητικών πανηγυρισμών.
- Σύμφωνα με εκτιμήσεις το πλήγμα στην ελληνική οικονομία από τις απεργίες είναι κατ’ ελάχιστον 1,5 δισ. ευρώ για το 2007 και άλλα δύο τουλάχιστον δισ. τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2008.
- Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχονται οι τοπικές οικονομίες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που ζούνε από τις παραναυτιλιακές δραστηριότητες .
-Κατ’ ελάχιστο 30% μειώθηκε ο τζίρος τους στο λιμάνι του Πειραιά, και της Θεσσαλονίκης.
- Πολλά ναυτικά πρακτορεία κινδυνεύουν να κλείσουν αφού ήδη σε κάποια οι υπάλληλοι βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
- Ισχυρό πλήγμα δέχθηκαν οι έλληνες εξαγωγείς. Οι εξαγωγές σε χώρες όπως η Αμερική και η Αυστραλία, που πάντα ήταν τα δυνατά χαρτιά και καλοί… πελάτες μειώθηκαν. Το χειρότερο είναι ότι τα κράτη αυτά στράφηκαν σε άλλες αγορές προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους και τώρα δύσκολα θα επιστρέψουν στους έλληνες εξαγωγείς αφού έχουν κλείσει ήδη νέες συμφωνίες. «Υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια» μας επεσήμανε έλληνας εξαγωγέας και συμπλήρωσε: «Αυτό θα το πληρώσουμε.»
- Στο λιμάνι του Πειραιά είχαν εγκλωβιστεί περίπου 2.500-3.000 εμπορευματοκιβώτια και οι εταιρείες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τις ποινικές ρήτρες από τους προμηθευτές. Τα προϊόντα που κινδύνεψαν να χάσουν έδαφος στις ξένες αγορές ήταν το αλουμίνιο, το μάρμαρο, οι χημικές πρώτες ύλες και πολλές κατηγορίες τυποποιημένων τροφίμων.
- Οι κονσερβοποιοί, κυρίως ροδακίνου, βρίσκονται σε απελπιστική, όπως επισημαίνουν, κατάσταση αφού, λόγω της απεργίας στα λιμάνια, τα φορτία με τις παραγγελίες στο εξωτερικό δεν μπορούν να φορτωθούν και οι ζημιές, τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο αξιοπιστίας στους πελάτες τους, είναι ήδη ανυπολόγιστες..
- Όμως και το κόστος στα εισαγόμενα προϊόντα έχει αυξηθεί. Οι περισσότερες εταιρείες δεν πιάνουν πλέον Ελλάδα, και το κόστος εισαγωγής των προϊόντων από την Ιταλία και την Αίγυπτο για παράδειγμα ανεβαίνει κατά 2.000 με 3.000 ευρώ το κάθε εμπορευματοκιβώτιο, ενώ ο ναύλος τους για να μεταφερθούν στην Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 50 δολάρια. Αύξηση από 3.900% έως 5.900%!!!!!!
-Επίσης, όσα εμπορευματοκιβώτια «καταπλέουν» στα ελληνικά λιμάνια είναι επιβαρυμένα με «ασφάλεια» ή επίναυλο που αρχίζει από 300 δολάρια και φτάνει μέχρι και τα 800 ανά εμπορευματοκιβώτιο.
-Υπάρχουν πολλοί εισαγωγείς οι οποίοι πληρώνουν ακόμη και 40.000 ευρώ επιπλέον προκειμένου να φέρουν το εμπορευματοκιβώτιο με τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει αεροπορικώς.
- Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης είναι και το γεγονός ότι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων, έχει καταθέσει μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για τη διερεύνηση τυχόν ποινικά κολάσιμων πράξεων, στο πλαίσιο της λειτουργίας του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, ενώπιον των εισαγγελέων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης.
- Παράλληλα, εξώδικη διαμαρτυρία κατά των ΟΛΠ και ΟΛΘ, κοινοποιούμενη προς τον εποπτεύοντα υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ.Βουλγαράκη, έχουν επιδώσει για λογαριασμό πολλών επιχειρήσεων-μελών του ΠΣΕ.
- Στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ χάθηκαν από τα ταμεία των Βορειοελλαδιτών εξαγωγέων και βιομηχάνων, εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο λιμάνι Θεσσαλονίκης. Σε αυτό το ύψος υπολογίζονται χονδρικά , σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων, τα υπερβάλλοντα κόστη μεταφορών για τις εξαγωγικές/βιομηχανικές επιχειρήσεις, που αναγκάστηκαν να διακινήσουν τα προϊόντα τους μέσω εναλλακτικών του λιμανιού -και πιο ακριβών- οδών.
Μείωση εξαγωγών
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), πτωτικά κινήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Μάρτιο, αλλά η ταυτόχρονη συρρίκνωση των εισαγωγών επέτρεψε τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος κατά 6,5%, σε σχέση με το 2007. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι ελληνικές εξαγωγές μειώθηκαν τον Μάρτιο κατά 13,2%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα (τον Φεβρουάριο, είχαν αυξηθεί 4,4%, ενώ τον Ιανουάριο μειώθηκαν κατά 9,6%).Ωστόσο, πτωτικά (-8,8%) κινήθηκαν και οι ελληνικές εισαγωγές, για τρίτο μήνα (τον Ιανουάριο είχαν μειωθεί κατά 9,5% και τον Φεβρουάριο 8,3%), με αποτέλεσμα την προαναφερθείσα μείωση ελλείμματος. Σύμφωνα με τον ΣΕΒΕ, το μεγαλύτερο ποσοστό της μείωσης των εξαγωγών αποδίδεται στις τρίτες χώρες (μείωση 29,8%), έναντι πτώσης 4,1% στις εξαγωγές προς ΕΕ-27.
Πηγή:Marine News

Σάββατο 24 Μαΐου 2008

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΜΑΣ


Το δημοσιεύουμε όπως είναι

"nomizo oti o sholiastis tou blog anaferete stous ergazomenous tou olp.i mersc kai i zim stamatisan tin metafora containers apo ameriki kai canada .sto melon tha stamatisoun kai ales ti tha gini meta .? ego an imoun kivernisi tha tous iha apolisi olous .na poulithoun ta limania mbas kai doume aspri mera eleos.
freight forwarder in montreal "

Απάντηση σχόλιο
Την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα Ελληνικά Λιμάνια την δημιούργησαν όλες οι Ελληνικές Κυβερνήσεις με την πελατειακή πολιτική των Λιμανιών που ακολουθούσαν εδώ και πολλές δεκαετίες και τώρα την πολιτική αυτή την βρίσκουν μπροστά τους.
Π.Χ Όλοι οι υπάλληλοι και οι εργάτες του Ο.Λ.Π είναι μόνιμοι , δεν μπορεί καμία κυβέρνηση να του διώξει.
Ο στόχος να πουληθεί το λιμάνι του Πειραιά έχει μπει εδώ και πολλά χρόνια ίσως και 15 , επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ έγινε Α.Ε με στόχο την μετοχοποίηση του και την πώληση του στους Ιδιώτες . Οι ιδιώτες όμως αγοραστές με τόσο προσωπικό και με τέτοιες εργασιακές συμφωνίες (συλλογικές συμβάσεις )δεν ήταν δυνατόν να το αγοράσουν γι’αυτό έβαλαν ορό μείωσης του προσωπικού του Οργανισμού . Εδώ και 15 χρόνια περίπου λοιπόν ο ΟΛΠ δεν προσλαμβάνει εργάτες και υπαλλήλους , δουλεύουν οι ίδιοι σε 2πλες και 3πλές βάρδιες και υπερωρίες Σάββατα εορτές και Κυριακές (γι’αυτό έχουν και τόσο πολύ υψηλούς μισθούς ). Οι δε συλλογικές συμβάσεις εργασίας είναι υπογεγραμμένες από το κράτος και ισχύουν από την εποχή που εμφανίστηκαν τα πρώτα Container και ContainerShips . Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί ενώ δουλεύουν , δεν κάνουν υπερωρίες , οι συλλογικές συμβάσεις απόδοσης είναι παλαιές , και δουλεύουν σύμφωνα με αυτές. Παράλληλα όταν τα λιμάνια τα πάρει ο Ιδιώτης όλους αυτούς θα τους απολύσει και πρέπει το κράτος να τους μεταθέσει σε άλλες Δημόσιες υπηρεσίες , όπως έχει υποχρέωση να κάνει , αλλά δεν βλέπω το πως και το πότε. Ίδωμεν !!!. Αυτό είναι με λίγα λόγια το Story της υπόθεσης. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν Φίλοι αναγνώστες και σχολιαστές , αν μπορούσε το κράτος να τους διώξει, θα το είχε κάνει από πολύ καιρό . Είναι όμως δέσμιο (το κράτος) των επιλογών που έκανε τόσες δεκαετίες .

Ελπίζουμε και εμείς σαν Εκτελωνιστικός κλάδος που πλήττετε από την αυτήν την άτυπη "απεργία" να τελειώσει κάποτε αυτή η ταλαιπωρία , με οποιοδήποτε τρόπο, να βρούμε και εμείς του φυσιολογικούς ρυθμούς μας.

Σχόλιο : Α.Κ

Οι κινητοποιήσεις έφεραν ζημιές ύψους 5 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ


ΚΑΤΑ 47% μειώθηκαν τα έσοδα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2008 σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2007. Η μείωση κατά 80% σχεδόν της δραστηριότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, στο πρώτο τρίμηνο του 2008 από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων, ήταν η βασική αιτία της πτώσης που καταγράφηκε. Ειδικότερα ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 19 εκατ. ευρώ, ενώ οι κινήσεις στο ΣΕΜΠΟ στο τρίμηνο δεν ξεπερνούν τις 40.000 έναντι 193.000 στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2007.
Το αποτέλεσμα του 1ου τριμήνου είναι αρνητικό και μετά την αφαίρεση του αναβαλλόμενου φόρου ανέρχεται σε ζημιές ύψους 5 εκ. ευρώ, καταγράφοντας απώλειες 8,7 εκατομμυρίων ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007. Στα λοιπά έσοδα εκμεταλλεύσεως σημειώθηκε αύξηση κατά 12,1% προερχόμενη από μισθώματα, έτσι το σύνολο των εσόδων του ΟΛΠ παρουσιάζει μείωση κατά 44,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Τα έξοδα της περιόδου εμφανίζουν μείωση κατά 21,5%, προερχόμενη σχεδόν αποκλειστικά από τις αμοιβές προσωπικού, οι οποίες εξαιτίας της αποχής των εργαζομένων από υπερωρίες και Σαββατοκύριακα, είναι μικρότερες κατά περίπου 30%. Βελτίωση σημειώθηκε στα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα της περιόδου εξ αιτίας της αύξησης των εσόδων κεφαλαίων, που προκύπτει από τα υψηλά διαθέσιμα του Οργανισμού στα τέλη του 2007.
Σημειώνεται ωστόσο ότι η δραστική μείωση των εσόδων στη διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2008 σε συνδυασμό με την ενίσχυση των επενδύσεων, κυρίως από προγραμματισμένες δαπάνες για τον Προβλήτα Ι, περιόρισαν σημαντικά τα ταμιακά διαθέσιμα τα οποία στις 31-3-2008 ανήλθαν σε 37,5 εκ. ευρώ, από 49 εκ. ευρώ στις 31-12-2007.
Οι αιτίες
Η ιδιαίτερα χαμηλή παραγωγικότητα, που είναι αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων κατά του διαγωνισμού παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ και του Σταθμού, περίπου στο 50% της συνήθους, δημιούργησε καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων και τη διακίνηση των φορτίων και οδήγησε τις ναυτιλιακές γραμμές σε εκτροπή των δρομολογίων από τον Πειραιά. Σαν αποτέλεσμα τα εμπορευματοκιβώτια μεταφόρτωσης πρακτικά μηδενίστηκαν, μέρος των εμπορευματοκιβωτίων για την εγχώρια αγορά εξυπηρετήθηκαν από τον Αστακό ή το Λαύριο και ένα μέρος εκφορτώθηκε από τα πλοία κορμού σε γειτονικούς λιμένες της Μεσογείου.
Στα αυτοκίνητα οι αρνητικές επιπτώσεις περιορίζονται σε περίπου 6% μείωση των κινήσεων, δηλαδή 7.500 αυτοκίνητα λιγότερα από το 1ο τρίμηνο του 2007.
Ωστόσο, σε σύγκριση με το μέσο όρο κινήσεων του παρελθόντος έτους, η μείωση είναι μεγαλύτερη και αγγίζει περίπου το 20%.
Φεύγουν οι εταιρείες
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΟΛΠ, το θέμα των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων σηματοδοτεί σε μεγάλο βαθμό την πορεία του επόμενου τριμήνου, καθώς περιορίζει τη δυνατότητα αποκατάστασης της κερδοφορίας. Ήδη η πορεία του 2ου τριμήνου είναι σχεδόν προδιαγεγραμμένη με τους εργαζομένους να ακολουθούν την ίδια τακτική τον Απρίλιο και το Μάιο. Παρά τη μικρή βελτίωση της παραγωγικότητας, ο ρυθμός των κινήσεων στο ΣΕΜΠΟ είναι ανάλογος με του 1ου τρίμηνου, λόγω και της απόφασης μεγάλων ναυτιλιακών, όπως Maersk, Evergreen, Arkas και άλλες, να μην αναλαμβάνουν πλέον φορτία με προορισμό τον Πειραιά, ενώ άλλες προσεγγίζουν πλέον τακτικά άλλα ιδιωτικά ή δημόσια λιμάνια της επικράτειας (Αστακό, Καβάλα, Λαύριο κ.ά.).
Παράλληλα, εφόσον οι κινητοποιήσεις διαρκέσουν από τον Ιούνιο και έπειτα, η φθίνουσα πορεία των ταμιακών διαθεσίμων αναμένεται να επιταχυνθεί εξαιτίας των αυξημένων αναγκών για την καταβολή φόρων, επιδομάτων, μερισμάτων κ.λπ. υποχρεώσεων. Ωστόσο η διοίκηση είναι αποφασισμένη να μην αναστείλει τις προγραμματισμένες δαπάνες επενδύσεων για τον Προβλήτα Ι, κάνοντας χρήση του δανείου των 35 εκ. ευρώ από την Ε.Τ.Επ. Σύμφωνα με τον ΟΛΠ «Κατόπιν αυτών, είναι προφανές ότι, εφόσον συνεχίσει η αδιάλλακτη στάση των εργαζομένων και το 2ο εξάμηνο του 2008, η αρνητική πορεία του Οργανισμού θα είναι δύσκολο να αποφευχθεί».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Πέμπτη 22 Μαΐου 2008

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ !!

Το δημοσιεύουμε αυτούσιο
"ante re tsoglania mas exete ferei se apognwsh me tis apergies sas. na kleisoume tis etaireies mas na ektelwneite meta aera kopanisto. ai sixtir pia kwloneoellhnes den douleuete katholou!!! "

Βέβαια ο αγαπητός ανώνυμος αναγνώστης του Blogg δεν μας λέει σε ποιους απευθύνεται βρίζοντας στα Τούρκικα , στην πολιτεία που πουλά τα λιμάνια ? , στους τελωνειακούς ? στους Εκτελωνιστές ? στους Υπαλλήλους και εργάτες του Ο.Λ.Π . Δεν μπήκε στον κόπο καν να διαβάσει σε ποιους ανήκει το blogg .

Προς πληροφόρηση του λοιπόν διευκρινίζουμε τα εξής:
Το Blogg κρατά ενήμερους εδώ και αρκετά χρόνια τους αναγνώστες του για τα τεκταινόμενα στα Τελωνεία και τα Λιμάνια , είναι ένα είδος ημερολογίου ας πούμε
Την απεργία την κάνουν οι εργάτες και οι υπάλληλοι του Ο.Λ.Π διότι το κράτος πουλά τα λιμάνια .
Ένας από τους κλάδους που πλήττεται από την απεργία είναι και οι εκτελωνιστές , οι οποίοι δίνουν την *μάχη καθημερινά για την απελευθέρωση των εμπορευμάτων των πελατών τους σε όλα τα λιμάνια της χώρας (*κυριολεκτικά και μεταφορικά !!!).
Άλλος ένας κλάδος που πλήττετε είναι οι μεταφορείς οι οποίοι περιμένουν στην ουρά από τα άγρια χαράματα μέχρι και όσο πάει για να πάρουν ένα αγώι .
Ο εμπορικός κόσμος ο οποίος παρ' όλες τις προσπάθειες των επιμελητηρίων δεν μπόρεσε να βρει λύση στο πρόβλημα , τα κόστη ανεβαίνουν οι καθυστερήσεις μεγάλες .
Ο φίλος αναγνώστης μας ας μας διευκρινίσει σε ποια κατηγορία πληττομένων ανήκει.
Βέβαια έχει δίκιο απόλυτο αλλά πρέπει να αποδίδει τα του Καίσαρος τω Καίσαρι όχι όποιον πάρει ο χάρος. Ελπίζουμε να τον βοηθήσαμε με τα ποιο πάνω διευκρινιστικά να ξεκαθαρίσει με ποιον τα έχει. Διότι αν απευθύνετε στους υπαλλήλους και τους εργάτες του ΟΛΠ , αυτοί δεν "Εκτελωνούν" , "Εκτελωνούν" οι Εκτελωνιστές σε συνεργασία με τους Τελωνειακούς
Σχόλιο επί του σχολίου : Α.Κ

Τετάρτη 21 Μαΐου 2008

H Hutschison κέρδισε δικαστικά το λιμάνι της Σμύρνης


ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Marinews

Κυκλώνει την ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα η κινεζικών συμφερόντων Hutschison. Πιο συγκεκριμένα, τα τουρκικά δικαστήρια δικαίωσαν την εταιρεία και της επικύρωσαν το εμπορικό λιμάνι της Σμύρνης. Οι κινέζοι είχαν συμφωνήσει με την τουρκική κυβέρνηση να τους παραχωρηθεί το λιμάνι που ανήκει στους τουρκικούς σιδηροδρόμους για 49 χρόνια, έναντι 1,275 δισ. δολαρίων.Όμως, πριν κλείσει χρόνος από την απόφαση για παραχώρηση του εμπορικού λιμένα της Σμύρνης στην πλειοδότρια κοινοπραξία Hutchison Whampoa και της Turkey's Global Yatirim, οι Τουρκικές δικαστικές αρχές ακύρωσαν την διαδικασία της παραχώρησης. Αυτό συνέβη μετά από προσφυγή που κατέθεσαν συνδικαλιστικοί φορείς των τούρκων λιμενεργατλων «Port Workers Union» (Liman-is). Τελικά δικαιώθηκαν οι κινέζοι. Έτσι μετά την Κωνστνατινούπολη ελέγχουν πλέον και τη Σμύρνη , ενώ όπως είναι γνωστό κτυπάει τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Maersk Line, η εταιρεία δεν θα δέχεται φορτία για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Αιτία οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων, αλλά και το γεγονός ότι η συμφόρηση στα λιμάνια του Port Said και του Gioia Taouro από φορτία με προορισμό την Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη. Η εταιρεία κρατά ανοιχτές τις γραμμές της Ευρώπης για ξηρό φορτίο που θα εξυπηρετείται στo λιμάνι του Λαυρίου . Επίσης, και η ZIM έχει διακόψει την εξυπηρέτηση της γραμμής με Αμερική, ενώ διατηρεί τη γραμμή από Άπω Ανατολή.

Διαψεύδει σχέδια παραχώρησης του Car Terminal ο ΟΛΠ

ΣΤΑ «ΧΕΡΙΑ» του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά θα παραμείνουν τα «φιλέτα» της εταιρείας, ο σταθμός διακίνησης αυτοκινήτων και η βάση κρουαζιέρας. Την επισήμανση αυτή έκανε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος, ο οποίος διευκρίνισε ότι «δεν υφίστανται σχέδια για την ανάπτυξη των εν λόγω δραστηριοτήτων μέσω παραχώρησης», ενώ προσθέτει ότι «δεν έχει κατατεθεί οιοδήποτε αίτημα από εταιρείες για την παραχώρηση λειτουργίας και εκμετάλλευσης σταθμών αυτοκινήτων ή εξυπηρέτησης κρουαζιέρας».Ειδικά για το σταθμό αυτοκινήτων, το κόστος των έργων που πιθανόν να γίνουν στο μέλλον είναι πολύ μικρό για να χρειαστεί να προχωρήσει ο ΟΛΠ σε παραχώρηση, ενώ παράλληλα η ζήτηση αυξάνεται εντυπωσιακά χρόνο με το χρόνο.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Τρίτη 20 Μαΐου 2008

Μετά τον ΟΛΠ, σειρά για Car Terminal και Ξαβερίου

Σε νέες ιδιωτικοποιήσεις λιμενικών εγκαταστάσεων των ΟΛΠ και ΟΛΘ προσανατολίζεται η κυβέρνηση, όταν ολοκληρωθεί η παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ.

Μέλη της επεξεργάζονται ήδη σχέδια και μελέτες που προοιωνίζονται χρυσές μπίζνες για ιδιώτες στα δύο λιμάνια.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στον Πειραιά πρόκειται για το Car Terminal, από τις εγκαταστάσεις του οποίου στο Κερατσίνι διακινήθηκαν το 2007 618.788 αυτοκίνητα, αποφέροντας αυξημένα έσοδα κατά 38,5% στον ΟΛΠ σε σχέση με το 2006, ενώ αυξημένο κατά 57,4% ήταν και το έργο μεταφόρτωσης, στο β' εξάμηνο του 2007.
165 στρέμματα .
Διαθέτει χερσαίους χώρους 74 στρεμμάτων, στη Δραπετσώνα (τομέας διαχείρισης Γ1), προσφέρει υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης, στάθμευσης και μεταφόρτωσης 7.500 οχημάτων κυρίως Ι.Χ., 21 στρεμμάτων στο Κερατσίνι (τομέας Γ2) «χωρητικότητας» 2.500 οχημάτων και 70 στρεμμάτων στην περιοχή «Καρβουνόσκαλα» που αυξάνουν κατά 50% τις δυνατότητες των δύο άλλων σταθμών. Η διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί ότι στη διακίνηση αυτοκινήτων υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, μεγάλες εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη χρήση του λιμένα ως διαμετακομιστικού κέντρου (transshipment hub) και ο Πειραιάς βρίσκεται στη 10η θέση των ευρωπαϊκών τερματικών σταθμών αυτοκινήτων, χωρίς μάλιστα εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στις κυβερνητικές προθέσεις ιδιωτικοποίησης λιμενικών εγκαταστάσεων περιλαμβάνεται και το σύγχρονο λιμάνι κρουαζιερόπλοιων στην Ακτή Ξαβερίου, που διαθέτει: 12 θέσεις για ταυτόχρονη πρόσδεση, δυνατότητα εξυπηρέτησης των μεγαλύτερων πλοίων του τύπου, σταθμό εξωτερικού με καταστήματα αφορολόγητων, τουριστική αστυνομία και άλλες υπηρεσίες, τελωνείο και υπαίθριο γκαράζ για στάθμευση τουριστικών λεωφορείων.
Για εκμετάλλευση των λιμενικών εγκαταστάσεων «Ξαβερίου» έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πολλές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, ανάμεσά τους η Hellenic Luis Cruises και η αμερικανική Carnival, ενώ για το Car Terminal ενδιαφέρεται ο ιταλικός ναυτιλιακός Ομιλος Γκριμάλντι.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Δευτέρα 19 Μαΐου 2008

« Κόκκινος Δράκος» η Ελλάδα για την εισβολή των Κινέζων στην Ευρώπη

Η παγκόσμια επέλαση της κινέζικης οικονομίας περνάει από τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη - Η «Α» αποκαλύπτει τα σχέδια των κινέζων για την προβλήτα ΙΙΙ στον ΟΛΠ

Να πετύχει τον μεγάλο στόχο, για την απόβαση της κινέζικης επιχειρηματικότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κυνηγάει η Cosco Pacific με την διεκδίκηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης. .
Η κινέζικη οικονομία τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει τεράστια άλματα. Η ανάπτυξή της, με ρυθμούς που πολλές φορές ξεπέρασαν και το 10%, καταφέρνει να στηρίζει την παγκόσμια οικονομία παρά την ύφεση στις οικονομίες της Ευρώπης και της Αμερικής. Τα προϊόντα που εξάγουν έχουν το μεγάλο πλεονέκτημα του ελάχιστου κόστους παραγωγής, άρα είναι και φθηνότερα, έναντι των ανταγωνιστικών τους που προέρχονται από τις χώρες της Δύσης. Για την εξαγωγή των προϊόντων τους, δημιούργησαν σταδιακά τεράστιους στόλους με containerships. Οι δύο μεγάλες κρατικές ναυτιλιακές εταιρείες, αυτές της Cosco και της China Shipping βρίσκονται σήμερα στις πρώτη εξάδα με τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης πλοίων κοντέϊνερ στον κόσμο.
Τα πλοία αυτά όμως δεν έχουν ένα λιμάνι βάση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού η Cosco Pacific συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό μόνο στο λιμάνι της Αμβέρσας. Αλλά και οι υπόλοιποι global operators δυσχεραίνουν την προσπάθεια των κινέζων αφού έχουν πιάσει ήδη τις θέσεις σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου, περιοχή που θεωρείται «καυτή» για τους στόχους που έχουν θέσει. Τα ελληνικά λιμάνια είναι η τελευταία τους ελπίδα να «πιάσουν» καλό πόστο τόσο στην Ευρώπη αλλά και στη Μαύρη Θάλασσα.
Το παιχνίδι με τον προβλήτα ΙΙΙ
Οι Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, εφόσον βέβαια καταφέρουν να ξεπεράσουν τις ανταγωνιστικές προσφορές της Hutchison και της DP World, που αποτελούν δύο ακόμα παγκόσμιους παίκτες στην λιμενική βιομηχανία, θα είναι το πρώτο βήμα της επέλασης της κινέζικης οικονομίας στην Ευρώπη. Το σχέδιο που έχουν καταστρώσει για τον ΟΛΠ και που αποκαλύπτει σήμερα η «Α» αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις. Στο πρώτο στάδιο εκσυγχρονίζουν τον προβλήτα ΙΙ με μηχανολογικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ, ώστε να έχει την ικανότητα το τέρμιναλ διακίνησης περίπου 2,5 εκατ. teu ετησίως. Το χοντρό «παιχνίδι» όμως θα γίνει στον προβλήτα ΙΙΙ. Ο κινέζικος όμιλος θα επιχειρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, εφόσον ξεπεράσει τις ενστάσεις που έχει κάνει ο Δήμος Περάματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας, να κατασκευάσει όχι μόνο την μισή προβλήτα ΙΙΙ, που προβλέπει η διακήρυξη του ΟΛΠ, αλλά ολόκληρο τον ΙΙΙ. Η κίνηση αυτή θα του δώσει επιπλέον χώρους 150 με 200 στρέμματα. Τον επιπλέον χώρο οι κινέζοι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν, όχι για διακίνηση containers, αλλά σαν μεταποιητική βάση.
Ως ελεύθερη ζώνη που θα είναι, θα έχουν την δυνατότητα με μία τελική προσθήκη στα προϊόντα που θα φέρνουν από Κίνα, να τα μετατρέπουν σε ευρωπαϊκά από κινέζικα. «Είναι μια τακτική που ακολουθούν πάνω από 10 χρόνια οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Κατασκευάζουν στην Κίνα οι ευρωπαίοι και μια τελική μετατροπή που γίνεται στην χώρα τους τα βαφτίζουν ευρωπαϊκά. Απλά τώρα οι κινέζοι θέλουν να αντιστρέψουν προς όφελός τους την συγκεκριμένη τακτική». Για τον ίδιο σκοπό δεν αποκλείεται σε τρίτο στάδιο να διεκδικήσουν και το logistic center που αναμένεται να δημιουργηθεί στο Θριάσειο. Το λιμάνι του Πειραιά, εφόσον το κερδίσουν οι κινέζοι, αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ως διαμετακομιστικό, αφού τα εμπορεύματα θα μοιράζονται στην συνέχεια με μικρότερα πλοία στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες του Νότου.
Στη Θεσσαλονίκη
Παρόμοιο ρόλο, αναμένεται να έχει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εφόσον κερδίσουν και τον ΟΛΘ η κυβέρνηση της Κίνας επιθυμεί να το χρησιμοποιήσει σαν βάση για να στέλνει με ευρωπαϊκή σφραγίδα τα προϊόντα της τόσο στα Βαλκάνια, με μέσα σταθερής τροχιάς, όπως ο σιδηρόδρομος, όσο και στη Μαύρη Θάλασσα με πλοία feeder. Επίσης για τους ίδιους λόγους με τον Πειραιά, δεν αποκλείεται να διεκδικήσει και τον διαγωνισμό για την δημιουργία logistic center πίσω από τον προβλήτα VI του ΟΛΘ. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θέλουν διακαώς τόσο οι κινέζοι με την Cosco και τη Hutschison, όσο και οι άραβες με την Dubai.
Kαι οι τρείς εταιρίες έχουν κάνει τα στρατηγικά τους σχέδια. Οι άραβες ελέγχουν το λιμάνι της Κωστάντζας στη Ρουμανία. Οπότε να βάλουν πόδι στη Θεσσαλονίκη θα ελέγχουν τις πύλες στη Μαύρη Θάλασσα και τα Βαλκάνια. Η οι κινέζοι της Hutschison ελέγχουν το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Οπότε εάν πάρουν και τη Θεσσαλονίκη, αποκτούν μεγάλα πλεονεκτήματα και κάνουν δύσκολη τη ζωή στους άραβες. Η Cosco από την άλλη πλευρά, ανοίγονται τώρα προς τα Βαλκάνια. Πρόσφατα επιθεώρησαν το λιμάνι του Μαυροβουνίου και ταυτόχρονα κτυπάνε Θεσσαλονίκη για να κάνουν το double. Η Dubai κατέβηκε σε κοινοπρακτικό σχήμα με την Τράπεζα Πειραιώς και την κατασκευαστική εταιρεία Άκτωρ. Η Ηutschison κατέβηκε με το ίδιο κοινοπρακτικό σχήμα με το οποίο θα διεκδικήσει το Σ.ΕΜΠΟ της ΟΛΠ ΑΕ, δηλαδή σε κοινοπραξία με τον Όμιλο Λαυρεντιάδη. Το σχήμα έχει ως εξής: Ηutschison Port Holding, τη Hutschison Port Investments, την ALAPIS που ανήκει στον Όμιλο Λαυρεντιάδη, και τη θυγατρική αυτής, ΛΥΔ ΑΕ. Η Cosco κατέβηκε μόνη της.
Ποια είναι η Cosco Pacific
H Cosco Pacific Limited αποτελεί τη ναυαρχίδα της China Ocean Shipping (Group) Company ( COSCO ) και είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος παγκόσμιος διαχειριστής τερματικών σταθμών με παρουσία σε 18 λιμάνια, 27 τερματικούς σταθμούς και με 39,8εκ. TEU διακίνηση το 2007.
Πηγή:AxiaPlus , Marinenews .

Κυριακή 18 Μαΐου 2008

Η Dubai Ports κατέθεσε ένσταση κατά της Hutschison

Άρχισαν τα όργανα στην υπόθεση των λιμανιών. Πληροφορηθήκαμε ότι η Dubai Pοrts κατέθεσε ένσταση κατά της Hutschison στο πλαίσιο του διεθνή πλειοδοτικού διαγωνισμού για την προβλήτα 6 της ΟΛΘ ΑΕ. Για να έχετε πληρέστερη εικόνα να σας πούμε ότι η Dubai κατέβηκε σε κοινοπρακτικό σχήμα με την Τράπεζα Πειραιώς και την κατασκευαστική εταιρεία Άκτωρ. Η Ηutschison κατέβηκε με το ίδιο κοινοπρακτικό σχήμα με το οποίο θα διεκδικήσει το Σ.ΕΜΠΟ της ΟΛΠ ΑΕ, δηλαδή σε κοινοπραξία με τον Όμιλο Λαυρεντιάδη. Το σχήμα έχει ως εξής: Ηutschison Port Holding, τη Hutschison Port Investments, την ALAPIS που ανήκει στον Όμιλο Λαυρεντιάδη, και τη θυγατρική αυτής, ΛΥΔ ΑΕ.
Πηγή:MarineNews

Παρασκευή 16 Μαΐου 2008

ΕΛΗΞΕ ΧΘΕΣ ΚΑΙ Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Δ.Χ

Μετά από 10 ημέρες περίπου κινητοποιήσεων έληξε χθες το απόγευμα η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ
Σήμερα το πρωί επικρατούσε το αδιαχώρητο στο ΣΕΜΠΟ του Ικονίου αλλά και στο Λιμάνι του Αστακού . Πάντως με τους υπάρχοντες ρυθμούς απορρόφησης των Containers ελπίζεται ότι μέχρι την Δευτέρα Τρίτη (20-21/05/08) θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στα Λιμάνια.
Α.Κ