Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 122%

Τo Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. ενέκρινε την Εξαμηνιαία Οικονομική Έκθεση της περιόδου 01.01.2011 - 30.06.2011, βάσει της οποίας τα καθαρά κέρδη της εταιρίας αυξήθηκαν κατά 122% έναντι της αντιστοίχου περιόδου του 2010.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6.318.558,83 Ευρώ έναντι 2.571.772,85 του 2010.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3.655.590,12 Ευρώ έναντι 1.645.206,16 του 2010.
Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε 0,1462 Ευρώ έναντι 0,0658 του 2010.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης εξέφρασε την ικανοποίηση του για τα θετικά αποτελέσματα της εταιρίας εν μέσω κρίσης και τη βεβαιότητα του ότι το 2011 θα αποτελέσει μια ακόμα κερδοφόρα χρονιά, όπως και το 2010, καθώς δείχνουν οι εξελίξεις των μεγεθών του καλοκαιριού και η εξέλιξη των επενδυτικών προγραμμάτων. Καθοριστικό ρόλο στην πορεία αυτή έχουν (α) ο συνεχής εκσυγχρονισμός των διοικητικών δομών και τεχνικών υποδομών του Ο.Λ.Π. Α.Ε., (β) η μείωση του προσωπικού κατά 300 περίπου άτομα, χωρίς νέες προσλήψεις, (γ) η μείωση των συνολικών εξόδων κατά 14,29% και των αμοιβών κατά 20,6% και (δ) η αύξηση των λειτουργικών εσόδων από θετικές εξελίξεις επίδικων υποθέσεων.
Το Δ.Σ. ενέκρινε επίσης ομόφωνα την έκθεση των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών και τις Ενδιάμεσες Καταστάσεις Ταμειακών Ροών, Μεταβολών Ιδίων Κεφαλαίων, Συνολικών Εσόδων και Οικονομικής Θέσης.
Πηγή:MariNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

Με κατάσχεση πλοίων απειλεί την Cosco Έλληνας εφοπλιστής

Η μεγαλύτερη κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco απειλείται με κατασχέσεις πλοίων της από τον Έλληνα εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου, έπειτα από την καταβολή από αυτή μικρότερων ναύλων από τα συμφωνηθέντα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times. Οι συμφωνίες του Γ. Οικονόμου με την Cosco ανέρχονται σε 500 εκατ. δολάρια. H Cosco είναι το μεγαλύτερο πρακτορείο στον κόσμο, όσον αφορά στα πλοία ξηρού φορτίου που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα, άνθρακα και άλλα εμπορεύματα και απέκτησε τη μεγάλη διεθνή εμβέλειά της κατά την τελευταία δεκαετία.

Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου δήλωσε στην εφημερίδα ότι η στάση της Cosco σχετικά με τα συμβόλαια, που είχαν συναφθεί στη διάρκεια της ναυτιλιακής κρίσης του 2008, αντανακλά πιθανόν την αδυναμία της να κατανοήσει τη σημασία της τήρησής τους.
«Τους λέμε ότι τους δίνουμε χρόνο για να προσπαθήσουν να αποφασίσουν πώς θα βρουν τα χρήματα», δήλωσε ο Γ. Οικονόμου, προσθέτοντας: «Αν δεν υπάρξει μία εποικοδομητική κατάληξη, ο μόνος δρόμος δράσης είναι να διασφαλίσουμε τα χρήματα. Ο μόνος τρόπος γι' αυτό, είναι οι κατασχέσεις των πλοίων».
Αν και ο εφοπλιστής έχει ήδη θέσει ένα πλοίο της Cosco υπό δικαστικό έλεγχο και το εμπόδισε να αποπλεύσει από το λιμάνι της Λουιζιάνα, δηλώνει ότι θέλει να λύσει φιλικά τη διαφορά, σημειώνει το δημοσίευμα των Financial Times.
Η Cosco δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα της εφημερίδας να σχολιάσει τις εν λόγω δηλώσεις.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η κινεζική εταιρεία είχε δηλώσει παλαιότερα ότι παρακρατεί ορισμένες πληρωμές, στο πλαίσιο ενός «προγράμματος μείωσης του κόστους», για να μεγιστοποιήσει το όφελος για τους μετόχους της.
Ο Γ. Οικονόμου δήλωσε ότι έχει τη μεγαλύτερη έκθεση στη ναυτιλιακή βιομηχανία στις τακτικές της Cosco, με 17 ή 18 πλοία ναυλωμένα στον κινεζικό όμιλο. Τα δύο τρίτα των πλοίων αυτών ανήκουν στον όμιλο DryShips, που είναι εισηγμένος στο χρηματιστήριο Nasdaq, ενώ τα υπόλοιπα ανήκουν στις ιδιωτικές του εταιρείες.
Οι συμφωνίες των εταιρειών του Έλληνα εφοπλιστή με την Cosco, ανέρχονται σε 500 εκατ. δολάρια, αλλά ο ίδιος δεν ήθελε να δηλώσει το ποσό που παρακρατήθηκε από τους Κινέζους.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com 

Κυριακή 21 Αυγούστου 2011

Πρόταση: Σύζευξη του Πειραιά με εθνικές οδούς

Υπέρ των διαπιστώσεων για αναγκαιότητα δημιουργίας νέου κόμβου, ο οποίος θα δημιουργήσει οδική σύζευξη του ευρύτερου Πειραιά με την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου και την Αττική οδό, από τους όμορους δήμους τάσσεται ο Φορέας Διαχείρισης του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού.
«Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που λαμβάνεται μία τέτοια πρωτοβουλία ούτε που το συγκεκριμένο θέμα μπαίνει στο τραπέζι του διαλόγου», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Το Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού, στο οποίο έχουν αναπτυχθεί εταιρείες της ναυπηγοεπισκευής, έχει τονίσει κατ' επανάληψη την ανάγκη δημιουργίας της οδικής αυτής σύζευξης για να δοθεί λύση στα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα, που δημιουργούνται στη Λεωφόρο Σχιστού.
Στο παρελθόν είχε προταθεί η κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων και πιο συγκεκριμένα:
α) στη συμβολή Λεωφ. Σχιστού και Λεωφ. Γρηγορίου Λαμπράκη,
β) στην είσοδο του Διαδημοτικού Νεκροταφείου,
γ) στην είσοδο του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων και δ) στη σύζευξη της Λεωφ. Σχιστού με την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου.
Πηγή:MariNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. Http://www.ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com

Ανησυχίες λόγω κινητοποίησης Τελωνειακών

Ιδιαίτερα ανήσυχοι εμφανίζονται κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σε γνώση των οποίων έχει περιέλθει πληροφορία για 48ωρη προειδοποιητική απεργία των Τελωνειακών στις 23 και 24 τρέχοντος που αντιδρούν στον Τελωνειακό Καλλικράτη όπως και οι συνάδελφοί τους στις Δ.Ο.Υ. που είναι υπό συγχώνευση.
Κατά πληροφορίες πρόκειται να γίνει διάβημα ώστε κατ ελάχιστον να εξασφαλιστεί το προβλεπόμενο προσωπικό ασφαλείας ώστε να μην επέλθει πλήρης αρρυθμία στην κρουαζιέρα αλλά και στη διακίνηση εμπορευμάτων από τα εμπορικά τμήματα των λιμένων.
Πηγή:TheSeaNations
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων . http://www.ektelonismos.com

Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

Από τα τελωνεία αρχίζει η φορολογική αναδιάρθρωση

Με απόφαση του Ευ. Βενιζέλου συγχωνεύονται 14 υπηρεσίες και 50 υποδιευθύνσεις

Από τα τελωνεία αρχίζει η φορολογική αναδιάρθρωση. Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τίθεται σε εφαρμογή με απόφαση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη και φέρει την υπογραφή του αρμόδιου υπουργού και αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλου.
Η απόφαση προβλέπει αναστολή λειτουργίας ενός τελωνείου, τη συγχώνευση 14 τελωνειακών υπηρεσιών και επιπλέον 50 υποδιευθύνσεων και τμημάτων τελωνείων, από την προσεχή Δευτέρα, 22 Αυγούστου.
Συγκεκριμένα:
-Τίθεται σε εφαρμογή από 22 Αυγούστου η αναστολή της λειτουργίας του Τελωνείου Βιομηχανίας και Εύφλεκτων Υλών (Β΄τάξης) της περιοχής του Νομού Αττικής και οι καθ' ύλην αρμοδιότητές του, οι οποίες αναφέρονται στην τελωνειακή παρακολούθηση, εποπτεία και εφαρμογή του συνόλου των τελωνειακών διαδικασιών που αφορούν στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ, πρώην ΕΒΟ - ΠΥΡΚΑΛ).
Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας βρίσκονται στο Λαύριο, στην Ελευσίνα, στη Μάνδρα Αττικής, στα Δερβενοχώρια Βοιωτίας, στην Αθήνα και στον Υμηττό. Οι αρμοδιότητες του Τελωνείου αυτού περιέρχονται στο Τελωνείο Λαυρίου και στο Τελωνείο Ελευσίνας.
-Επίσης αναστέλλεται τη Δευτέρα η λειτουργία δεκατεσσάρων γραφείων, τμημάτων και αυτοτελών τμημάτων κεντρικών υπηρεσιών, καθώς και ειδικών αποκεντρωμένων υπηρεσιών της γενικής διεύθυνσης τελωνείων και ειδικών φόρων κατανάλωσης. Πρόκειται για υπηρεσίες που βρίσκονται εκτός τελωνείων, αλλά ασχολούνται με θέματα που αφορούν στα τελωνεία.
-Τέλος εφαρμόζεται από 22 Αυγούστου αναστολή της λειτουργίας 50 υποδιευθύνσεων και τμημάτων τελωνείων . Οι συγχωνεύσεις αυτές αφορούν μεταξύ άλλων στα τελωνεία Αθηνών, Αστακού, Ναυπλίου, Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος», Λαυρίου, Πατρών, Θηβών, Δράμας, Ελευσίνας, Ρόδου, Αλεξανδρούπολης, Βέροιας, Νέας Ορεστιάδας, Χαλκίδας, Ηγουμενίτσας, Ιωαννίνων, Κακαβιάς, Ευζώνων, Μυτιλήνης, Ξάνθης, Κατερίνης, Χανίων, Χίου κλπ.
Πηγή: ΤΟ Βήμα
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί Εμπορυμάτων. http://www.ektelonismos.com

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Εμπορευματοκιβώτια: «Σπρώχνουν» οι μεγάλοι τους μικρούς

Container Feeder. Μια νέα πραγματικότητα
Ανακατατάξεων συνέχεια στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που είδαν το φώς της δημοσιότητας οι εταιρίες αναδιαρθρώνουν τις μεγάλες γραμμές με βάση τα νέα δεδομένα της κίνησης και της γενικότερης οικονομικής συγκυρίας.
Τα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πλοία φαίνεται πως δημιουργούν νέα δεδομένα για την δραστηριοποίηση των μικρότερης μεταφορικής ικανότητας σε TEU πλοία τα οποία ωστόσο δημιουργούν μία νέα αγορά που στηρίζει επαρκώς το short sea shipping αλλά και τις συνδυασμένες μεταφορές.
Με βάση τα δεδομένα αυτά και τα μεγάλα λιμάνια κινούνται προς την κατεύθυνση αναπροσδιορισμού της πολιτικής τους ιδιαίτερα δε εκείνα που διαθέτουν όλα τα «εργαλεία» για την ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών.
Πηγή:TheSeaNations
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

ΟΛΠ - ΣΕΠ: Καθιέρωση τέλους ISPS από 15/9

Στα πλαίσια της αναβάθμισης του Εμπορευματικού Σταθμού του Πειραιά και σε συνέχεια της συμφωνίας μεταξύ των δύο διαχειριστών Ο.Λ.Π και Σ.Ε.Π. για την εγκατάσταση και λειτουργία σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας ή ισοδύναμων μέτρων στην κοινή Ελεύθερη Ζώνη Τύπου 1- με στόχο την ένταξη του Πειραιά μεταξύ των ασφαλέστερων τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων των ευρωπαϊκών λιμένων- αφού ελήφθησαν υπόψη:
1. O σχετικός κανονισμός 725/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και οι οδηγίες του I.M.O.
2. Η ευρωπαϊκή εμπειρία και πρακτική.
3. Τα κοστολογικά δεδομένα της εγκατάστασης και λειτουργίας συστημάτων ISPS ή των ισοδύναμων μέτρων.
4. Τα αποτελέσματα της διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε την 10-8-2011 στα Κεντρικά Γραφεία του Ο.Λ.Π. μεταξύ Ο.Λ.Π, Σ.Ε.Π. Α.Ε. και Δ.Ν.Ε. Οι εκπρόσωποι της Δ.Ν.Ε, διατύπωσαν την άποψη περί της ελάχιστης δυνατής επιβάρυνσης των χρηστών του λιμένα.
5. Τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες της εγχώριας και παγκόσμιας αγοράς.
6. Τα τέλη ISPS τα οποία καταβάλλονται σε όλους τους εμπορευματικούς σταθμούς των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών.
Αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:
α. Η καθιέρωση τέλους ΙSPS Code ανά έμφορτο εμπορευματοκιβώτιο εισαγωγής ή εξαγωγής ανταποδοτικού των παρεχομένων υπηρεσιών.
β. Το τέλος ορίζεται σε 9,80 ευρώ, ποσό το οποίο καλύπτει μέρος του κόστους εφαρμογής των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας.
γ. Έναρξη καταβολής του ανωτέρω τέλους ΙSPS Code από την 15-9-2011.
Πηγή:Euro2day
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Τετάρτη 10 Αυγούστου 2011

Cosco: Σε διαμάχη με τους Ελληνες εφοπλιστές για τους ναύλους

Έντονη διαμάχη με απρόβλεπτες διαστάσεις έχει ξεσπάσει μεταξύ της Cosco και μεγάλου αριθμού Ελλήνων εφοπλιστών με φόντο την πολύ άσχημη κατάσταση στη ναυλαγορά του ξηρού φορτίου, η οποία κατρακυλά σε όλο και χαμηλότερα επίπεδα.
Η κινεζική εταιρεία και συγκεκριμένα ο κλάδος των ναυλώσεων εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα να μην πληρώνει σε αρκετούς εφοπλιστές τους ναύλους που είχαν συμφωνηθεί τα προηγούμενα χρόνια στο πλαίσιο χρονοναυλώσεων.
Οι συνθήκες
Η Cosco ναυλώνει ένα πολύ μεγάλο αριθμό ελληνόκτητων πλοίων και μάλιστα ο πρόεδρος του ομίλου της κάπτεν Wei, κατά τη διάρκεια της τελευταίας του επίσκεψης στην Ελλάδα για την παραλαβή του εμπορευματικού σταθμού στο λιμάνι του Πειραιά, είχε υποσχεθεί στήριξη της εταιρείας του προς την ελληνική ναυτιλία με αύξηση των ναυλώσεων πλοίων της.
Φαίνεται όμως ότι οι οικονομικές συνθήκες διαμορφώνουν τώρα ένα μάλλον αρνητικό κλίμα, ενώ η Cosco έκανε γνωστό ότι η εταιρεία της στο χώρο των ναυλώσεων, στο εξάμηνο, θα ανακοινώσει ζημίες από κέρδη 535 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Ήδη η αθέτηση ορισμένων από αυτές τις συμφωνίες έχει οδηγηθεί στα δικαστήρια, καθώς ελληνικές εταιρείες προκειμένου να διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους έχουν κινηθεί και έχουν σταματήσει πλοία της Cosco σε διάφορα λιμάνια.
Η Lloyds List σε χθεσινό της πρωτοσέλιδο αναφέρεται σε αυτή τη διαμάχη, ενώ επικαλούμενη πηγές της αγοράς εκτιμά ότι ίσως πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις αφού μετά τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ίσως η Cosco, αρνηθεί να πληρώσει ναύλους και σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Σύμφωνα πάντα με τη Lloyds List, ο Γιώργος Οικονόμου και η εταιρεία του Classic Maritime είναι ένας από τους Ελληνες εφοπλιστές που υπέστη αυτή την αθέτηση των συμφωνηθέντων από την πλευρά της Cosco, ενώ κάτι αντίστοιχο φαίνεται ότι έχει συμβεί και με τη Navios της Αγγελικής Φράγκου. Υπολογίζεται επίσης ότι τουλάχιστον 12 Έλληνες έχουν πληγεί από τη συμπεριφορά του Κινέζου ναυλωτή.
Υπάρχει ζήτημα
Πλοιοκτήτης είπε στην εφημερίδα ότι η εταιρεία προσπαθεί να πιέσει έντονα προς την κατεύθυνση της μείωσης των συμφωνημένων ναύλων, κάτι το οποίο ο ίδιος θεωρεί τουλάχιστον απαράδεκτο. Η Lloyds φιλοξενεί δήλωση του διευθυντή ναυλώσεων της Cosco Singapore, ο οποίος παραδέχεται ότι υπάρχει ζήτημα αναδιαπραγμάτευσης των χρονοναυλωσύμφωνων από την πλευρά του ναυλωτή, ενώ διαβεβαιώνει ότι δεν τίθεται θέμα χρεοκοπίας.
Πηγή:Ημερησία
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. Http://www.ektelonismos.com

Δευτέρα 8 Αυγούστου 2011

Σύλληψη για λαθραία τσιγάρα στην Πάτρα

Συνελήφθη, μεσημβρινές ώρες χθες, στην πύλη εισόδου του νέου λιμένα Πατρών, πριν την επιβίβασή του σε Ε/Γ–Ο/Γ πλοίο με προορισμό την Ιταλία, από προσωπικό της Λιμενικής Αρχής, ένας 32χρονος αλλοδαπός οδηγός ημιφορτηγού οχήματος, διότι μετέφερε επιμελώς κρυμμένες, κάτω από τη βάση της καρότσας, σε ειδικά διαμορφωμένη κρύπτη, χίλιες εκατόν είκοσι τρεις (1.123) κούτες, δηλαδή έντεκα χιλιάδες διακόσια τριάντα (11.230) πακέτα τσιγάρων, χωρίς νόμιμα παραστατικά κατοχής και διακίνησης, με σκοπό τη μεταφορά τους στο εξωτερικό. Προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας, ενώ το όχημα και η εν λόγω ποσότητα λαθραίων τσιγάρων κατασχέθηκαν.
Πηγή:TheSeaNation
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

Συμφωνία ΟΛΠ-ΣΕΠ για συστήματα ασφαλείας των κοντέινερ

Συμφωνία συνεργασίας με το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά συνήψε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, στο πλαίσιο εντατικοποίησης των ελέγχων ασφαλείας κοντέινερ που έρχονται στο λιμάνι του Πειραιά.
Η ΣΕΠ, που αποτελεί θυγατρική εταιρεία της κινεζικής Cosco, θα εγκαταστήσει σύγχρονα συστήματα ISPS (International Ship Port System) στην κοινή Ελεύθερη Ζώνη Τύπου 1 του λιμανιού.
Στόχος της συμφωνίας είναι να καταστεί ο Εμπορευματικός Σταθμός του Πειραιά ένα από τα πιο ασφαλή λιμάνια της Ευρώπης.
Μέτρο του κόστους θα καλυφθεί μέσω της καθιέρωσης ειδικού τέλους, και για το σκοπό αυτό, ο ΟΛΠ απέστειλε στη Διεθνή Ναυτική Ένωση έγγραφο για διαβούλευση.
Πηγή:NewsCode
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων . http://www.ektelonismos.com

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Οι κατασχέσεις λαθραίων τσιγάρων από τη γενική διεύθυνση τελωνείων

Μεγάλες ποσότητες λαθραίων τσιγάρων κατασχέθηκαν το 2010, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Παντελή Οικονόμου.
Τα στοιχεία είχε ζητήσει ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης, με ερώτηση του προς το υπουργείο Οικονομικών και όπως προκύπτει από το έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού οι κατασχέσεις τσιγάρων κατά το 2010 ανήλθαν σε 543.951.272 τεμάχια. Κατά το 2000 οι κατασχέσεις ανήλθαν σε 522.259.309 τεμάχια και κατά το 2005 σε 258.444.000 τεμάχια.
Σε ό,τι αφορά στη διαχείριση των κατασχεθέντων τσιγάρων, ο αναπληρωτής υπουργός ενημερώνει τον βουλευτή του ΛΑΟΣ πως σύμφωνα με τις διατάξεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα τα αντικείμενα της λαθρεμπορίας καταστρέφονται ενώπιον τριμελούς επιτροπής, που αποτελείται από τον προϊστάμενο της αρμόδιας Τελωνειακής Αρχής ή τον νόμιμο αναπληρωτή του, τον προϊστάμενο του δικαστικού τμήματος και ένα υπάλληλο με ελεγκτικά καθήκοντα της ίδιας Τελωνειακής Αρχής.
Οι ποσότητες των τσιγάρων που κατάσχονται από τα Τελωνεία και τις λοιπές διωκτικές αρχές της χώρας, περιέρχονται στην αρμοδιότητα των καθ΄ ύλη και κατά τόπο Τελωνειακών Αρχών, οι οποίες προβαίνουν στην καταστροφή τους, ενώ η δαπάνη της καταστροφής βαρύνει το ελληνικό δημόσιο.
Πηγή: Καθημερινή
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. Http://www.ektelonismos.com

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Ο ΟΛΠ παραχώρησε χρήση χώρου στην ΣΕΠ-(Cosco)

Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Λ.Π. Α.Ε. εγκρίθηκε η παραχώρηση χρήσης χώρου στην εταιρία ΣΕΠ Α.Ε. (COSCO) στην περιοχή του Ν.Ικονίου, προκειμένου να εγκατασταθεί ένα ακόμα φωτοβολταϊκό πάρκο.
Η διάρκεια της παραχώρησης ορίσθηκε ίση με τον χρόνο παραχώρησης στη ΣΕΠ του Προβλήτα ΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Η ισχύς της ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι 99,00 KWp και θα βρίσκεται σε χώρο του Νέου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
Όπως είναι γνωστό ήδη το Δ.Σ. του Ο.Λ.Π. Α.Ε. έχει εγκρίνει επίσης την εγκατάσταση μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου στον εμπορευματικό σταθμό του Ο.Λ.Π. Α.Ε.(Προβλήτας Ι), ισχύος 3.382KWp με ετήσια συνολική παραγωγή ενέργειας 4.778.480KWp. Το περιβαλλοντικό όφελος μόνο στο λιμάνι Ικονίου θα ανέλθει σε μείωση εκπομπών ίση με 2.948,85 τόνους CO2. Μαζί δε με το φωτοβολταϊκό πάρκο του Κεντρικού Λιμένος, η συνολική εγκαταστημένη ισχύς θα ανέρχεται σε 4.386,12MWp με τεράστια μείωση εκπομπών CO2.
Η ανάπτυξη φωτοβολταϊκών πάρκων στο λιμάνι, αποτέλεσε σημαντική ενίσχυση της αναγνώρισης του Πειραιά ως οικολογικού λιμανιού (ECOPORT)
Πηγή:MariNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011

Ενημέρωση των καταναλωτών για τα τέλη εκτελωνισμού ταχυδρομικών αντικειμένων

Η ΕΕΤΤ έχει γίνει αποδέκτης σημαντικού αριθμού καταγγελιών καταναλωτών σχετικά με την επιβολή πρόσθετων χρεώσεων κατά τον εκτελωνισμό ταχυδρομικών αντικειμένων προέλευσης εξωτερικού (χώρες εκτός ΕΕ). Για το λόγο αυτό και προκειμένου να μπορούν οι καταναλωτές να ελέγχουν τις σχετικές χρεώσεις και τα τέλη που τους επιβάλλονται, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
1) Η διαδικασία που εφαρμόζεται κατά τον εκτελωνισμό βασίζεται στην ευρωπαϊκή και ελληνική τελωνειακή νομοθεσία περί τριτοχωρικών εμπορευμάτων εμπορικού χαρακτήρα, με αξία μεγαλύτερη των 22€, ή μη εμπορικού χαρακτήρα, με αξία μεγαλύτερη των 45€.
2) Τα τέλη διακρίνονται στις εξής κατηγορίες:
Τέλη προς το Δημόσιο (δασμοί, ΦΠΑ, ΔΕΤΕ)
Τα τέλη αυτά καταβάλλονται ανεξαρτήτως του παρόχου που έχει αναλάβει τη διακίνηση της αποστολής. Τα αντικείμενα μη εμπορικού χαρακτήρα, των οποίων η συνολική αξία δεν υπερβαίνει τα 350€ υπόκεινται σε κατ' αποκοπήν δασμό 3,5%, εκτός κι αν ο ενδιαφερόμενος ζητήσει τον εκτελωνισμό με βάση τη δασμολογική κατάταξη του είδους. Ως εμπορεύματα μη εμπορικού χαρακτήρα θεωρούνται εκείνα που περιλαμβάνονται αποκλειστικά στις αποστολές που πραγματοποιούνται από ιδιώτη σε ιδιώτη, χωρίς οποιασδήποτε μορφής πληρωμή και τα οποία, λόγω της φύσης τους και της ποσότητάς τους, (μικρή) προορίζονται, χωρίς καμία αμφιβολία, για προσωπική, ιδιωτική ή οικογενειακή χρήση εκ μέρους των παραληπτών. Για αξίες από 22€ μέχρι 150€ επιβάλλεται μόνο ο ΦΠΑ. Αν η αξία του αντικειμένου είναι πάνω από 150€ τότε επιβάλλονται ΦΠΑ και δασμοί.
Τέλη εκτελωνισμού από ΕΛ.ΤΑ.
Τα τέλη που προβλέπονται στον τιμοκατάλογο των ΕΛ.ΤΑ. είναι:
«Τέλος εκτελωνισμού» : 8€ για τα αντικείμενα που εκτελωνίστηκαν και εκδόθηκε γι' αυτά τελωνειακή διασάφηση, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για αντικείμενα επιστολικού ταχυδρομείου ή δέματα.
«Τέλος διαχείρισης δασμών» : 4€, πλέον των τελών εκτελωνισμού, για τα αντικείμενα που εκτελωνίστηκαν και εκδόθηκε γι' αυτά τελωνειακή διασάφηση, η οποία δεν είναι "ατελής" αλλά προβλέπει την είσπραξη από τον παραλήπτη τους και την απόδοσή τους στις Τελωνειακές Αρχές δασμών ή φόρων από τα ΕΛΤΑ.
«Τέλος αναθεώρησης δασμών» : 10€ πλέον των τελών εκτελωνισμού και των τελών διαχείρισης δασμών μόνο στην περίπτωση που ο παραλήπτης επιθυμεί την αναθεώρηση των δασμών που περιλαμβάνονται στην τελωνειακή διασάφηση για τα αντικείμενα που εκτελωνίστηκαν.
Τέλη εκτελωνισμού από εταιρεία ταχυμεταφορών
Εργατικά και έξοδα αποθήκευσης
Αμοιβή εκτελωνιστή, που συνήθως ξεκινά από τα 50 - 60€ και αυξάνει ανάλογα με την αξία του τιμολογίου
Εναλλακτικά ο παραλήπτης μπορεί να χρησιμοποιήσει δικό του εκτελωνιστή ή να κάνει τον εκτελωνισμό ο ίδιος. Σε αυτή την περίπτωση, δεν πληρώνει αμοιβή εκτελωνιστή στην εταιρεία ταχυμεταφορών, αλλά απαιτείται η "Έκδοση Διατακτικής" με κόστος από 0€ μέχρι 35€, συν το κόστος του τρίτου εκτελωνιστή (αν υπάρξει).
3) Τα ταχυδρομικά αντικείμενα εξωτερικού είτε διακινούνται από τα ΕΛ.ΤΑ. είτε από εταιρείες ταχυμεταφορών, οφείλουν να επιδίδονται στη διεύθυνση του παραλήπτη.
4) Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές οφείλουν να ενημερώνονται από τους τιμοκαταλόγους των εταιρειών για τα ισχύοντα τέλη.
Κατόπιν καταγγελιών καταναλωτών σχετικά με την επιβολή από τα ΕΛΤΑ "τέλους παρουσίασης στο τελωνείο" στα "τελωνειακώς ελεύθερα" ταχυδρομικά αντικείμενα, η ΕΕΤΤ διερεύνησε τη νομιμότητα του εν λόγω τέλους κατά τον εκτελωνισμό των εισερχόμενων ταχυδρομικών αντικειμένων από χώρες εκτός ΕΕ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις σχετικές διατάξεις της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Σύμβασης και του εθνικού κανονιστικού πλαισίου. Ως αποτέλεσμα, έκρινε ότι τα ΕΛΤΑ δεν θα έπρεπε να επιβάλουν το συγκεκριμένο τέλος στους χρήστες. Σύμφωνα με το Ν. 3185/03, η ΕΕΤΤ κατέθεσε σχετική εισήγηση στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την επιβολή κύρωσης στα ΕΛΤΑ και σύστασης όπως εντός 2 μηνών προβούν στον επαναπροσδιορισμό των τελών που επιβάλλουν, κατά τρόπον ώστε να καθίσταται σαφής η νομική βάση επιβολής τους και να μην προκαλείται σύγχυση στον τελικό χρήστη. Εδώ ο συνοπτικός πίνακας κόστους
Για περισσότερες πληροφορίες:
κα Δήμητρα Νικολακοπούλου, Τμήμα Δημοσιών Σχέσεων,
τηλ. 210 6151011,
email: dnikolakopoulou@eett.gr
Πηγή: ΕΕΤΤ
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com 

«Ιστορικό Αρχείο Λιμένος Πειραιά»

Την ίδρυση Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας με τον τίτλο «Ιστορικό Αρχείο Λιμένος Πειραιά», αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε..Σκοπός του Ιστορικού Αρχείου είναι η συλλογή, καταγραφή και μελέτη του διασκορπισμένου ιστορικού υλικού, το οποίο έχει σχέση με το Λιμάνι του Πειραιά και ιδιαίτερα με τα αρχεία της «Επιτροπής Λιμένος» (1830-1930) και του «Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς» (1930-1999). 
Στους στόχους του Ιστορικού Αρχείου είναι να συλλεγούν έγγραφα, κείμενα, χάρτες και σχέδια της πιο πάνω περιόδου, να προβληθεί το έργο των εργαζομένων διαχρονικά στο λιμάνι, να συλλεγούν ειδικά μηχανήματα, καλλιτεχνικά έργα εργαζομένων, να υποστηριχθούν και εκδοθούν βιβλία και αρχεία κ.ά.
Η στέγαση των συλλογών αποφασίσθηκε να γίνει σε τμήμα της «Πέτρινης Αποθήκης», η οποία βρίσκεται εντός του χώρου της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά και στην οποία πρόκειται επίσης να στεγασθεί το «Μουσείο Μετανάστευσης και Προσφυγιάς», το οποίο προετοιμάζουν υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού. Ήδη η Τεχνική Υπηρεσία του Ο.Λ.Π. Α.Ε. έχει επεξεργασθεί τα σχέδια αναπαλαίωσης της Πέτρινης Αποθήκης, η οποία αποτελεί διατηρητέο κτίριο της ιστορίας του λιμανιού. 
Συνιδρυτές της Εταιρίας θα είναι επίσης τα Συνδικάτα του Οργανισμού, αλλά μελλοντικά και άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, τα οποία θα συμβάλλουν στον εμπλουτισμό του Αρχείου.
Πηγή:MariNews
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί. http://www.ektelonismos.com 

ΟΛΠ: Παραχωρήθηκαν στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας έκταση 3.300 τ.μ.

- Δύο αποφάσεις κοινωνικής ευθύνης 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. μετά από εισήγηση του Προέδρου του Γιώργου Ανωμερίτη προχώρησε στη λήψη δύο σημαντικών αποφάσεων στα πλαίσια της κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας για την περιοχή του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
1.Παραχώρηση στο Δήμο έκτασης 3.300 τ.μ. ,η οποία βρίσκεται στο χώρο του πρώην εργοστασίου κατασκευής υάλου (γυαλάδικο) και περικλείεται από τις οδούς Ακτή Ιωνίας,Δωδεκανήσου και την Λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου.
Ο χώρος παραχωρήθηκε για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των παροδίων δημοτών του Δήμου και για δημιουργία χώρων πρασίνου ώστε η περιοχή να αποκτήσει ένα ακόμα χώρο πρασίνου και αναψυχής.
2. Αποχαρακτήρισε από χώρο Ελευθέρου Τελωνειακού Ελέγχου,τμήμα της χερσαίας λιμενικής Ζώνης στην περιοχή του Γ1 car-Terminal,που βρίσκεται δίπλα στον Μώλο Δραπετσώνας,προκειμένου τα φορτηγά εμπορευματικά αυτοκίνητα, τα οποία κατευθύνονται προς τον χώρο ελλιμενισμού Ro-Ro εσωτερικού,να μη διέρχονται από το άκρο έστω της πόλης,αλλά από ειδικό παράλιο δρόμο δυτικά της Λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου και εντός ζώνης λιμένα.
Ήδη η Τεχνική υπηρεσία του ΟΛΠ Α.Ε. κατασκευάζει το νέο οδικό τμήμα,ώστε εντός των προσεχών εβδομάδων να παραδοθεί στην κυκλοφορία.
Με την κατασκευή και λειτουργία της Λ. Ανδρέα Παπανδρέου από το ΥΠΕΧΩΔΕ και τον ΟΛΠ Α.Ε. και με την χάραξη του νέου επιλιμένιου δρόμου από τον ΟΛΠ κανένα πλέον φορτηγό αυτοκίνητο προς το λιμάνι δεν διέρχεται μέσω της πόλης.
Πηγή: MariNews 
Αναδημοσίευση Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com  Επιτέλους μετά από χρόνια το όνειρο των κατοίκων της περιοχής αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά (Ίδωμεν) 

Κυριακή 17 Ιουλίου 2011

ΕΕ: Αυξήθηκε το εμπόριο πλαστών προϊόντων το 2010

Οι τελωνειακοί κατάσχεσαν πλαστά προϊόντα αξίας, συνολικώς, η οποία «υπερβαίνει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, στα εξωτερικά όρια της ΕΕ, όλο το 2010» (διπλάσια πρακτικά ποσότητα σε σύγκριση με το 2009 λαμβανομένου υπόψη του διαδικτυακού εμπορίου) την ώρα, ακριβώς, που δινόταν η μεγαλύτερη δυνατή προσοχή στο διαδικτυακό μεγάλο σε όγκο εμπόριο, τόνισε σήμερα η Επιτροπή των Βρυξελλών.
Οι Ευρωπαίοι τελωνειακοί στην Επιτροπή των Βρυξελλών έδωσαν τα εξής στοιχεία:
- «Η αφετηρία των πλαστών προϊόντων σε ποσοστό έως 85% ήταν η Κίνα, ενώ μεγάλα ποσοστά αυτών διακινήθηκε μέσω: της Τουρκίας, της Ταϊλάνδης, της Ινδίας, του Χονγκ Κονγκ».
- «Όλο το 2010 κατάσχεσαν οι τελωνειακοί περίπου 80 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια--με ρουχισμό, τσιγάρα, παιχνίδια, φάρμακα...Αυτά τα εμπορευματοκιβώτια περιείχαν, συνολικώς, 103 εκατομμύρια πλαστά προϊόντα».
Ο Επίτροπος για τα Τελωνεία, κ. Αλγίρντας Σεμέτα (Λιθουανία), επισήμανε ότι διαπιστώνεται πως στα εξωτερικά όρια της ΕΕ «τα πλαστά προϊόντα καταφθάνουν σε μεγάλους αριθμούς, αλλά και σε μικρότερης χωρητικότητας εμπορευματοκιβώτια, δημιουργώντας πρόσθετο φόρτο εργασίας στα μεγάλα και πολυαπασχολούμενα τελωνεία όλης της ΕΕ».
Μελέτες που προέρχονται από κλαδικές και διεθνείς οργανώσεις επιβεβαιώνουν τη σταθερή αύξηση του εμπορίου προϊόντων παραποίησης/απομίμησης και πειρατείας και συμπεραίνουν ότι το εμπόριο αυτό:
Mειώνει σημαντικά τις επενδύσεις σε καινοτομία και καταστρέφει θέσεις απασχόλησης.
Aπειλεί την υγεία και την ασφάλεια των Eυρωπαίων καταναλωτών.
Δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις ΜμΕ της Ευρώπης.
Eχει ως αποτέλεσμα απώλεια φορολογικών εσόδων λόγω της μείωσης των δηλούμενων πωλήσεων.
Προσελκύει το οργανωμένο έγκλημα.
Σε πρόσφατη μελέτη, η οποία ανατέθηκε από το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο και εκπονήθηκε το 2010 αναφέρεται ότι το 2008 στην Ε.Ε. σημειώθηκε απώλεια 10 δισ. ευρώ και άνω των 185.000 θέσεων απασχόλησης, μόνο εξαιτίας της πειρατείας.
Πηγές:Καθημερινή,Ημερησία
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων http://www.ektelonismos.com

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

Συμφωνία M.S.C. Hellas με ΟΛΠ, για υπηρεσίες μεταφόρτωσης

Συμφωνία συνεργασίας με πενταετή διάρκεια και με ισχύ από 01/07/2012 έως 01/07/2017, προσυπέγραψαν σήμερα στον Πειραιά, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κ. Γιώργος Ανωμερίτης και η πρόεδρος της διεθνής εταιρίας θαλασσίων μεταφορών M.S.C. Hellas κ. Χριστίνα Αρβανιτοπούλου-Θεοδωρίκα.
Η συμφωνία, μετά και από τη συνυπογραφή της φιλικής διευθέτησης ορισμένων θεμάτων μεταξύ Ο.Λ.Π. και Σ.Ε.Π., θα έχει 5ετή διάρκεια, με αυτόματη ανανέωση για μία ακόμα 5ετία.
Σημειώνεται ότι ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO) είχαν συμφωνήσει ότι σχετικά με το θέμα των εμπορικών συμφωνιών με την M.S.C δεν απαιτείται τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης.
Επίσης είχε γίνει κοινά αποδεκτό από τους δύο, ότι ο ΟΛΠ μπορεί να υπογράψει δεσμευτική συμφωνία εξυπηρέτησης με την M.S.C και να εφαρμόζει τα τιμολόγιά του μεγάλων πελατών για όλες τις εταιρείες και με την M.S.C σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΔΣ του οργανισμού.
Η συμφωνία με την Μ.S.C. S.A., τη δεύτερη παγκοσμίως εταιρία στο χώρο των θαλασσίων μεταφορών, που αποτελεί επίσης και έναν από τους 3 μεγαλύτερους πελάτες του ΟΛΠ και στον χώρο της κρουαζιέρας, αφορά υπηρεσίες μόνο μεταφόρτωσης (transhipment).  Η M.S.C S.A. τόσο για τον Ο.Λ.Π., όσο και για τη Σ.Ε.Π. παραμένει η πρώτη σε κινήσεις εταιρία του λιμανιού.
Η M.S.C. S.A., όπως και οι άλλες 3 μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για τη συμμετοχή τους στην επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας του Ο.Λ.Π. Α.Ε., καθώς επίσης και σε έργα αναδομών άλλων λιμένων κρουαζιέρας της χώρας.
Πηγή: Καθημερινή
Αναδημοσίευση : Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Τελωνειακοί πίσω από τα 8 κλεμμένα κοντέινερ;

φωτό Αρχείου
"Κάνουν τα στραβά μάτια", με το κόλπο των εικονικών εξαγωγών ?
Κύκλωμα κυρίως τελωνειακών, αλλά και αστυνομικών φαίνεται να κρύβεται πίσω από την κλοπή των οκτώ κοντέινερ με τσιγάρα, που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα από αποθήκη της Λαμίας.
Στο τελωνείο του Πειραιά διεξάγεται εκτεταμένο λαθρεμπόριο τσιγάρων με τη συμμετοχή επίορκων υπαλλήλων . Τα κοντέινερ αυτά με πλαστά έγγραφα εμφανίζεται να μεταφέρουν, κυρίως σε χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης(?), άλλου είδους εμπορεύματα.
Οι τελωνειακοί που είναι στο κόλπο κάνουν τα στραβά μάτια και τα εκτελωνίζουν, με αποτέλεσμα στη συνέχεια τα κοντέινερ με τα τσιγάρα να οδηγούνται στη Βουλγαρία(?) και τα λαθραία τσιγάρα να διοχετεύονται στην αγορά αυτής της χώρας. Ωστόσο, στο συγκεκριμένο περιστατικό φαίνεται ότι… κάτι στράβωσε.
Οι διεφθαρμένοι τελωνειακοί, προφανώς, ενημερώθηκαν ότι υπάρχει κίνδυνος η κομπίνα να έχει διαρρεύσει. Έτσι, αποφάσισαν να τηρήσουν τα προσχήματα και να ζητήσουν από τους μεταφορείς του φορτίου, να προσκομίσουν, δήθεν, τις απαραίτητες διασαφήσεις, προκειμένου να γίνει ο εκτελωνισμός.
Ταυτόχρονα όμως τους έδωσαν τη δυνατότητα να πάρουν πίσω τα οκτώ κοντέινερ με τα τσιγάρα και… να εξαφανιστούν! Αντί να τα κρατήσουν στο χώρο του τελωνείου του Πειραιά, τα έστειλαν, στις 27 Ιουνίου, για φύλαξη σε αποθήκη… στη Λαμία, η οποία είχε μισθωθεί από εταιρεία με έδρα την Αθήνα!
Κάποιοι τελωνειακοί σφράγισαν την αποθήκη και θεώρησαν ότι έπραξαν στο ακέραιο το καθήκον τους. Δύο μέρες αργότερα ο ιδιοκτήτης της αποθήκης διαπίστωσε, τυχαία, ότι οι πόρτες της αποθήκης είχαν παραβιαστεί και τα κοντέινερ μαζί με το εμπόρευμα είχαν κάνει φτερά. Τώρα, αρμόδιο κλιμάκιο της Υποδιεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ έχει βάλει στο μικροσκόπιο τη συγκεκριμένη υπόθεση επιχειρώντας να βρει την άκρη του νήματος.
Πηγή:Newsbeast
Αναδημοσιεύεται με κάθε επιφύλαξη: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

ΟΛΠ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του car-terminal στον Πειραιά

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του car-terminal (Σταθμός Διακίνησης Οχημάτων) στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά (Ικόνιο), έργο το οποίο είχε ενταχθεί στο Επενδυτικό Πρόγραμμα του ΟΛΠ Α.Ε. 2010-2014 συνολικής δαπάνης 1 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, με το νέο terminal ενοποιήθηκαν ανενεργοί χώροι συνολικής έκτασης 145.000 τ.μ., με μήκος κρηπιδώματος 1.167 μ. για εξυπηρέτηση 4-5 πλοίων μεταφοράς οχημάτων και χωρητικότητα θέσεων στάθμευσης 7.000 αυτοκινήτων.
Για τη δημιουργία του νέου σύγχρονου car-terminal του ΟΛΠ αναδιαμορφώθηκε ο περιβαλλοντικά επιβαρυμένος χώρος της πρώην Καρβουνόσκαλας, ο οποίος σήμερα μετατράπηκε σε έναν από πλέον καθαρούς χώρους του λιμανιού, ενώ διατηρήθηκαν ως ελεύθεροι χώροι με νέα χάραξη οι κρηπιδότοιχοι προς την πόλη. Για τη δημιουργία του νέου σύγχρονου terminal, απομακρύνθηκαν όλες οι εγκαταστάσεις τρίτων ρυπογόνων επιχειρήσεων, καθαιρέθηκαν παλαιά κτίρια, απομακρύνθηκαν τα Ro-Ro και τα πλοία χύδην φορτίου και χιλιάδες τόνοι άχρηστων υλικών.
Το νέο terminal στο Ικόνιο μετατρέπεται σε ένα διεθνές λιμάνι transit φορτίου οχημάτων, στο οποίο ήδη διακινείται το 78% των διεθνών οχημάτων, έναντι 12% του 2001 και 43% του 2006. Το transit φορτίο Α΄ εξαμήνου 2011 αναμένεται να οριστικοποιηθεί αυξητικά στο +18,37%, παρά την κρίση και τα γεγονότα στην Ιαπωνία. Αντιθέτως, για το ίδιο διάστημα το εγχώριο φορτίο αναμένεται να έχει πτώση (-52,98%).
Ο ΟΛΠ μαζί και με το παλαιό car-terminal στην περιοχή Διαχείρισης Γ1 (Δραπετσώνα), αποκτά μια συνολική δυναμικότητα 192.140 τ.μ. και εξυπηρέτησης 10.000 αυτοκινήτων.
Με αφορμή την ολοκλήρωση των έργων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Γιώργος Ανωμερίτης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Με την ολοκλήρωση των έργων του νέου car-terminal ο Πειραιάς καθίσταται το μεγαλύτερο και πλέον σύγχρονο car-terminal της Μεσογείου. Με υψηλό δείκτη παραγωγικότητας, με μόνιμο έμπειρο προσωπικό και χαμηλό δείκτη ζημιών, με σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, με τον υπό κατασκευή επιλιμένιο σιδηροδρομικό σταθμό μεταφοράς οχημάτων και λόγω της θέσης του, ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. μετά το ΣΕΜΠΟ και την Κρουαζιέρα αποκτά ένα ακόμα λιμάνι διεθνών προδιαγραφών, με τους πιο υψηλούς δείκτες περιβαλλοντικής προστασίας. Χαίρομαι γιατί με το επενδυτικό μας πρόγραμμα μετατρέψαμε την παλιά Καρβουνόσκαλα σε σύγχρονο λιμάνι διακίνησης καινούριων οχημάτων».
Πηγή:capital.gr
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων, Εκτελωνιστές Πειραιά.
http://www.ektelonismos.com

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Φου Τσενγκτσιόου: «Η Αριστερά δημιουργεί απλώς εντυπώσεις...»

Το μεγάλο αφεντικό της Cosco στην Ελλάδα λύνει για πρώτη φορά τη σιωπή του και δηλώνει πεπεισμένος ότι η χώρα θα ξεπεράσει την κρίση.


ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ σύμμαχος της Ελλάδας και βέβαιος ότι ο ελληνικός λαός θα ξεπεράσει την κρίση δηλώνει το αφεντικό της Cosco κάπτεν Φου Τσενγκτσιόου στην πρώτη του συνέντευξη από τότε που ανέλαβε τα ηνία του λιμανιού του Πειραιά. Ο διευθύνων σύμβουλος της Cosco Ηellas και της ΣΕΠ ΑΕ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) που διαφεντεύει την προβλήτα 2 και επιβλέπει την κατασκευή της προβλήτας 3 στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας εκφράζει για πρώτη φορά δημοσίως το ενδιαφέρον της Cosco για άλλα λιμάνια της χώρας αλλά και για τον σταθμό του Θριασίου, τονίζοντας όμως με νόημα ότι θα πρέπει και η κυβέρνηση να αποφασίσει τι είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει σε ιδιώτες.
- Οταν η Cosco επιχείρησε να εγκατασταθεί στο λιμάνι του Πειραιά, ο κ. Γ. Παπανδρέου σας υποδέχθηκε με διαδηλώσεις μαζί με τους εργαζομένους που ζητούσαν να εγκαταλείψετε τη χώρα. Εξακολουθείτε να νιώθετε ανεπιθύμητοι στην Ελλάδα;
«Οχι πια. Οταν η Cosco πρωτοήλθε στην Ελλάδα, μας υποδέχθηκαν πράγματι με πανό που έγραφαν “Cosco go home”. Η νέα κυβέρνηση διατύπωνε παράπονα. Κάποιοι άλλοι προσέφυγαν και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά της Cosco.
Αλλά η επιμονή μας στην οικοδόμηση ενός πλαισίου έντιμου διαλόγου με τις ελληνικές αρχές έπεισε την ελληνική κυβέρνηση για τη βιωσιμότητα και την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος. Τώρα πια στελέχη της κυβέρνησης μας στηρίζουν στην προσπάθειά μας, έστω και αν υπάρχουν ακόμη ορισμένοι που μας θεωρούν ανεπιθύμητα πρόσωπα».
- Η εμπειρία σας από τη διετή συνεργασία σας με το Ελληνικό Δημόσιο τι αίσθηση σας δημιουργεί; Θα συνιστούσατε σε επενδυτές να επενδύσουν στην Ελλάδα;
«Πιστεύω αληθινά ότι η Ελλάδα προσφέρεται ακόμη και σήμερα για επενδύσεις. Σας ομιλώ από καρδιάς. Ο ελληνικός λαός είναι ένας εργατικός και ευγενικός λαός που αφοσιώνεται στην αποστολή του εφόσον διαπιστώσει ότι αξίζει τον κόπο. Οι Ελληνες έχετε φιλότιμο. Εχετε “τσαγανό”, όπως λέτε και εσείς. Και παρά τα προβλήματα γραφειοκρατίας και δυσκαμψίας του κράτους που αντιμετωπίσαμε εμείς, σας απαντώ “ναι”. Θα σύστηνα ανεπιφύλακτα σε κινεζικές εταιρείες αλλά και σε φίλους μου να κάνουν επενδύσεις στην Ελλάδα».
- Μιλάτε πολύ θερμά για τους Ελληνες. Αλλά τι απαντάτε στακόμματα της Αριστεράς που ισχυρίζονται ότι στη ΣΕΠ ΑΕ επικρατεί εργασιακός Μεσαίωνας;
«Δεν συμμερίζομαι τέτοια σχόλια, είτε προέρχονται από την Αριστερά είτε από άλλα κόμματα. Καθήκον μου είναι να προστατεύω και να διασφαλίζω όλους τους υπαλλήλους και τα στελέχη της ΣΕΠ ΑΕ. Υπάρχουν στελέχη της Αριστεράς που κατά καιρούς προσπαθούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις σε βάρος της εταιρείας μας. Η δική μας πολιτική είναι ότι δεν απαντάμε με εντυπώσεις στις εντυπώσεις αλλά με το έργο μας που φαίνεται πια καθαρά. Ορισμένοι υποστήριζαν πως θα κάνουμε το λιμάνι κινεζικό προτεκτοράτο και θα το γεμίσουμε Κινέζους. Σήμερα εργάζονται στην εταιρεία μας 700 Ελληνες και έξι Κινέζοι».
- Δημιουργείται ορισμένες φορές η εντύπωση ότι με τον ΟΛΠ δεν λειτουργείτε ως συνεργάτες αλλά ως ανταγωνιστές...
«Πράγματι στο παρελθόν ο ΟΛΠ δημιούργησε κάποια προβλήματα στη ΣΕΠ ΑΕ. Αυτό συνέβη επειδή είχε μάθει να λειτουργεί μονοπωλιακά. Σήμερα η ΣΕΠ ΑΕ αποτελεί έναν ισχυρό αντίπαλο στο παιχνίδι και αυτό έχει ανησυχήσει τον ΟΛΠ και δημιουργεί πίεση. Η εταιρεία μας λειτουργεί με αποδοχές εξορθολογισμένες. Σε μια εποχή έντονου ανταγωνισμού και πρωτοφανούς ύφεσης η ΣΕΠ και ο ΟΛΠ πρέπει να λειτουργούν ανταγωνιστικά με όλα τα άλλα μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου (σε Αίγυπτο, Ιταλία, Τουρκία, Λίβανο). Με αυτή τη λογική εν μέσω παγκόσμιας κρίσης ο όγκος διακινούμενου φορτίου με κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά σημείωσε ταχύτατη αύξηση, η οποία εφέτος έφτασε σχεδόν το 40%».
- Μήπως γι΄ αυτό το κλίμα καχυποψίας ευθύνεται και το Πεκίνο; Ο ελληνικός λαός περιμένει δικαιολογημένα κάποια στήριξη από ισχυρές οικονομίες όπως αυτή της Κίνας. Και δεν την έχει δει ως τώρα...
« Σε αυτό το ερώτημα μόνο οι κυβερνήσεις μπορούν να δώσουν απάντηση. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι η κινεζική κυβέρνηση έχει έντονο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Είμαι βέβαιος ότι η Κίνα βρίσκεται στο πλευρό της Ελλάδας».
- Ως παράγοντας της αγοράς που έχει πλέον γνώση της ελληνικής οικονομίας και του μεγέθους της ύφεσης, πιστεύετε ότι η Ελλάδα θα κατορθώσει να βγει από την οικονομική κρίση;
«Ως διευθύνων σύμβουλος της ΣΕΠ ΑΕ παρακολουθώ κι εγώ την προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης με αγωνία. Πιστεύω ειλικρινά ότι το μέλλον της Ελλάδας θα είναι λαμπρό. Αρκεί να δεχθούν και οι Ελληνες ότι ορισμένα μέτρα είναι πια απολύτως αναγκαία. Πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα οι ιδιωτικοποιήσεις. Να δημιουργηθεί ανταγωνισμός. Και θα πρέπει και η πολιτεία να σέβεται περισσότερο τα χρήματα των επενδυτών που βρίσκονται ήδη στην Ελλάδα. Είστε ένας λαός που πολλές φορές στο παρελθόν αντιμετώπισε δυσκολίες και πάντοτε τα κατάφερε να τις ξεπεράσει.
«ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΜΕ, ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΠΡΩΤΑ ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ»
- Εξακολουθεί η Cosco να ενδιαφέρεται για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο;
«Οπως έχει δηλώσει και ο κάπτεν Γουέι από το Πεκίνο σε έλληνες δημοσιογράφους, η Cosco ποτέ δεν έπαψε να ενδιαφέρεται για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο. Φυσικά δεν μπορώ να πάρω θέση για το αν και πότε θα ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη για το έργο αυτό, αλλά όλοι μας στην Αθήνα παροτρύνουμε την εταιρεία να επιδιώξει τη μελέτη του θέματος και έχουμε τακτικές τηλεφωνικές επαφές με τα κεντρικά ώστε να ετοιμάσουμε την πρότασή μας».
- Σας ενδιαφέρει η επέκτασή σας και σε άλλα λιμάνια τώρα που η κυβέρνηση εξαγγέλλει την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ;
«Αυτό το θέμα είναι ιδιαίτερα σύνθετο. Δεν γνωρίζουμε τον τρόπο, το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πραγματοποιηθεί η ιδιωτικοποίηση και η στρατηγική της κυβέρνησης δεν είναι αρκετά ξεκάθαρη. Εμείς λέμε στην ελληνική κυβέρνηση: “Πείτε μας τι θέλετε να κάνετε για να σας πούμε αν μας ενδιαφέρει”. Με τα στοιχεία που έχω ως τώρα στη διάθεσή μου δεν μπορώ να απαντήσω με σαφήνεια, αλλά μπορώ να βεβαιώσω ότι από πλευράς Cosco υπάρχει ενδιαφέρον να διερευνηθεί το θέμα περαιτέρω και ότι θα γίνει σοβαρή μελέτη επί του θέματος».
- Σας ενδιαφέρει ακόμη και στην περίπτωση που το Δημόσιο θελήσει να κρατήσει το 51%;
«Αυτό εξαρτάται από το πλαίσιο της συμφωνίας και από στοιχεία που δεν αφορούν μόνο το ποσοστό συμμετοχής. Μεγαλύτερη σημασία έχει το πώς θα ασκείται το μάνατζμεντ σε ένα λιμάνι και αν θα υπάρχει αγαστή συνεργασία μεταξύ των μετόχων. Ολόκληρο το πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων είναι ακόμη θολό, ενώ παρατηρώ ότι υπάρχουν και αντιδράσεις τις οποίες οι αρμόδιοι υπουργοί δεν έχουν ακόμη αποφασίσει να εξουδετερώσουν. Εφόσον η κυβέρνηση αποφασίσει να εμπιστευθεί σε ιδιώτες την ανάπτυξη των λιμανιών της Αττικής, εμείς το συζητάμε. Έχει όμως αποδειχθεί ότι το μάνατζμεντ στα λιμάνια δεν μπορεί να συνεχίσει να ασκείται όπως ασκείται σήμερα».
Πηγή: Το Βήμα
Αναδημοσίευση : Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com