Πέμπτη 19 Μαρτίου 2009

Ούζα στην Σαλαμίνα τέλος !!

Ούζα στη Σαλαμίνα τέλος για αυτό το σαββατοκύριακο, καθώς ο Δήμος Περάματος από τη Παρασκευή 20 του μηνός, έχει ανακοινώσει ότι θα αποκλείσει το Πορθμείο του Περάματος, διεκδικώντας ουσιαστικά συνδιαχείριση του προβλήτα, από όπου αποπλέουν οι «παντόφλες» για Σαλαμίνα, με τον ΟΛΠ, στην ευθύνη του οποίου βρίσκεται η εν λόγω λιμενική ζώνη.
Η εν λόγω κινητοποίηση εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο διεκδικήσεων που έχει εγείρει ο Δήμος κατά του ΟΛΠ, τόσο για την ευρύτερη περιοχή της επισκευαστικής ζώνης όσο και για το εν λόγω Πορθμείο από το οποίο διεξέρχονται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες.
Ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Γλύκας ενημέρωσε ότι τα πλοιάρια όπου μεταφέρουν μόνο επιβάτες θα δεν θα επηρεαστούν από τον αποκλεισμό και θα συνεχίσουν τα δρομολόγια τους ως έχουν.
Ο Δήμαρχος τόνισε ότι στην περίπτωση που δεν υπάρχει κάτι «χειροπιαστό» από την πλευρά του ΟΛΠ όσο αφορά το τέλος, ο αποκλεισμός θα συνεχιστεί και μετά την 25η Μαρτίου 2009, με αναστολή του αποκλεισμού μόνον την ημέρα του Εορτασμού της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου.
Αύριο το απόγευμα 20/03/09 θα πραγματοποιηθεί και ένας συμβολικός θαλάσσιος αποκλεισμός με ψαροκάϊκα της πόλης και συναυλία συμπαράστασης από διάφορους καλλιτέχνες.
Πηγή:TheSeaNation

Παράταση αγωνίας

Παράταση αγωνίας, όσον αφορά τη μορφή των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, μέχρι την συγκρότηση του νεοεκλεγέντος πριν από λίγο Δ.Σ της ΟΜΥΛΕ.
Η πλειοψηφούσα σε έδρες δύναμη, είναι αυτής της ΠΑΣΚΕ, με οκτώ έδρες, ακολουθεί η ΔΑΚΕ με τρεις έδρες, ενώ από μια έδρα καταλαμβάνει το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ.
Οι σύνεδροι εξουσιοδότησαν «εν λευκώ» το Δ.Σ να αποφασίσει για την μορφή των κινητοποιήσεων, καθώς η πλειοψηφούσα τάση ήταν για συνέχιση του αγώνα, χωρίς όμως να έχει προσδιοριστεί η μορφή αυτού, που μέλλεται να καθορίσει κατά πάσα πιθανότητα εντός του σαββατοκύριακου, το νέο Δ.Σ.
Πηγή:TheSeaNation

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009

Πρώτο ρήγμα στο συνδικαλιστικό μέτωπο στον ΟΛΠ

Μετά από 15 σχεδόν μήνες κινητοποιήσεων από τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ, σήμερα δημιουργήθηκε το πρώτο ρήγμα.
Πιο συγκεκριμένα, οι Αρχιεργάτες αποφάσισαν να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις και να αρχίσουν συζητήσεις με τη διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ.

Πηγή:MariNews

Τρίτη 17 Μαρτίου 2009

Containers Ships: Επιβραδύνεται ο ρυθμός παροπλισμού

Επιβραδύνεται ο ρυθμός παροπλισμού containers, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της AXS-Alphaliner, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως η κατάσταση του κλάδου βελτιώνεται.
Ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων ανέρχεται σε 484 πλοία διαφόρων κατηγοριών αριθμός που αντιστοιχεί στο 11,3% του παγκόσμιου στόλου. Στην προηγούμενη μέτρηση τα παροπλισμένα πλοία ήταν 453.
Η AXS-Alphaliner, εκτιμά που θα αυξηθεί η ζήτηση για containers χωρητικότητας 3,500-teu και 4,000-teu.
Πηγή:TheSeaNations

Στον Όμιλο Ελλάκτωρ το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου

Στην κοινοπραξία των εταιριών «Ελλάκτωρ-Γκολνταίρ Κάργκο-Τeotec-Hellenic Logistics Transport» πηγαίνει το έργο της Ανάπτυξης του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου μέσω σύμβασης παραχώρησης μετά την αποχώρηση της κοινοπραξίας Prologis - J&P Aβαξ.
Σύμφωνα με την οικονομική προσφορά της ένωσης, το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ κατά το έτος υπογραφής της σύμβασης ανέρχεται σε 1,4 εκατ ευρώ, ενώ με την πλήρη λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου (έτος 2013) θα ανέρθει σε περίπου 2.730.000 ευρώ και εν συνεχεία να αυξάνεται κάθε χρόνο σύμφωνα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή.
Το παραπάνω ποσό αποτελεί το εγγυημένο αντάλλαγμα, καθώς σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και την προσφορά του διαγωνιζομένου, τα ετήσια έσοδα της ΓΑΙΑΟΣΕ θα ανέρχονται κατ’ ελάχιστον στο10,6% του ετησίου κύκλου εργασιών της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού του Εμπορευματικού Κέντρου.
Εκτός από το οικονομικό αντάλλαγμα, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, θα παραχωρηθεί από την ένωση στη ΓΑΙΑΟΣΕ το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού που θα συσταθεί για να υλοποιήσει το έργο.
Με βάση τα παραπάνω το συνολικό αντάλλαγμα προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ για την 30ετή παραχώρηση ανέρχεται κατ’ελάχιστον σε περίπου 112.000.000 ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ δεν μπορεί ακόμη να αποτιμηθεί η αξία της μετοχικής της συμμετοχής στο κεφάλαιο της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού.
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται και η τυπική κατακύρωση του διαγωνισμού από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου αποτελεί ένα πρωτοποριακό έργο για τα Ελληνικά δεδομένα.
Το μεγάλο μέγεθος του (περίπου 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων), η στρατηγική του χωροθέτηση κοντά στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, οι άψογες οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες, και κυρίως η διασύνδεση του με τον λιμένα του Ν. Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, θα συμβάλει δυναμικά στον στόχο του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης των εμπορευματικών μεταφορών και την ανάδειξη της χώρας ως σημαντικού κόμβου συνδυασμένων μεταφορών.
Το έργο πραγματοποιείται μέσω συνεργασίας Δημοσίου- Ιδιωτικού Τομέα, και ο ιδιώτης παραχωρησιούχος αναλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, εκμετάλλευση και λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου. Για την υλοποίηση του έργου θα πραγματοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις άνω των 150.000.000.
Συνυπολογίζοντας την αξία του οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ θα κινητοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια σχεδόν 300.000.000 ευρώ για την πραγματοποίηση του μεγαλύτερου έργου υποδομής συνδυασμένων μεταφορών στο ακίνητο της ΓΑΙΑΟΣΕ δημιουργώντας πολύ σημαντική οικονομική δραστηριότητα σε εθνικό επίπεδο, χωρίς να δαπανήσει χρήματα το Δημόσιο.
Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου είναι το πρώτο έργο παραχώρησης στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών που θα προσπορίσει πολύ σημαντικά κεφάλαια στη ΓΑΙΑΟΣΕ και κατ’ επέκταση στον όμιλο ΟΣΕ.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του διαγωνισμού καθιερώνει τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. στο πεδίο της αξιοποίησης ακινήτων και ανοίγει το δρόμο για αντίστοιχες αναπτύξεις σε ακίνητα του ΟΣΕ.
Ήδη βρίσκεται σε τελικό στάδιο ο διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ για την έργο της ανάπτυξης μέσω σύμβασης παραχώρησης, εμπορικού κέντρου στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έκτασης περίπου 39.000τμ και προϋπολογισμού 50.000.000, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2009.
Πηγή:TheSeaNation

Σάββατο 14 Μαρτίου 2009

Αυστηρούς ελέγχους ζητούν οι βιοτέχνες για να μπει φρένο στις εισαγωγές προϊόντων- "μαϊμού"

Την επιτήρηση των τελωνείων επί 24ώρου βάσης και τη διενέργεια αυστηρών ελέγχων στις εισαγωγές προϊόντων από Τρίτες χώρες, ζήτησε από τον αρμόδιο γενικό γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών, Θανάση Σκορδά, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), Σωτήρης Μαγόπουλος, επισημαίνοντας ότι η περιοχή έχει εξελιχθεί σε πύλη εισόδου για προϊόντα-μαϊμού, ιδίως από Απω Ανατολή.
Στη διάρκεια συνάντησης με τον κ.Σκορδά, ο πρόεδρος του ΒΕΘ υποστήριξε οι αρχές μεταθέτουν την ευθύνη η μία στην άλλη, ενώ πρόσθεσε: «τα εμπορεύματα έρχονται με το κιλό και πωλούνται με το τεμάχιο Χάνονται θέσεις εργασίας και αυξάνεται συνεχώς ο αθέμιτος ανταγωνισμός».
Παράλληλα, ζήτησε από τον κ. Σκορδά να δοθεί στα τελωνεία της Θεσσαλονίκης η δυνατότητα εκτελωνισμού προϊόντων γούνας/δέρματος, που εισάγονται από τρίτες χώρες.
Ο εκτελωνισμός γίνεται από τα τελωνεία Α’ τάξης Καστοριάς και Αθηνών, Θ’ και Ι’ Αερολιμένα και τα τελωνεία Β’ τάξης Σιάτιστας και Φλώρινας.
«Η διαδικασία προκαλεί μεγάλη οικονομική επιβάρυνση και απώλεια χρόνου στις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, καθώς γίνεται μεταφορά για εκτελωνισμό στα παραπάνω τελωνεία και επιστροφή στην πόλη», σημείωσε ο κ. Μαγόπουλος.
Από την πλευρά του, ο κ.Σκοδράς επισήμανε ότι η κυβέρνηση κάνει συντονισμένες προσπάθειες, προκειμένου να μπει ένα τέλος στην εισαγωγή παραποιημένων προϊόντων (κάντε clik εδώ ), η οποία -εξαιτίας μη απόδοσης ΦΠΑ- στερεί από το κράτος σημαντικά έσοδα. Ο κ. Σκορδάς γνωστοποίησε επίσης ότι είναι σε εξέλιξη εκτεταμένοι έλεγχοι για πλαστά τιμολόγια.
Πηγή:ana

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

OMYΛΕ: Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις μέχρι της 19 Μαρτίου

Το Δ.Σ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε σε συνεδρίασή του σήμερα 12-3-2009 εξέτασε την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα Λιμάνια σχετικά με τα θέματα των παραχωρήσεων-εκποιήσεων και των εργασιακών σχέσεων.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωσή της ΟΜΥΛΕ το ΔΣ εκτίμησε ότι :
1. Η διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ ανέδειξε ότι πρόκειται περί ενός σκανδάλου. Ιδιαίτερα οι επιπρόσθετες φορολογικές ελαφρύνσεις προς την COSCO, καθώς και οι εγγυήσεις του Νόμου Μαρκεζίνη για την δανειοδότηση της COSCO καθιστούν το όλο εγχείρημα παραχώρησης προκλητικό σκάνδαλο επιζήμιο για τα συμφέροντα της χώρας.
2. Η άρνηση της Κυβέρνησης να εντάξει τους νεοπροσλαμβανόμενους στις Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και στο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού μετατρέπει σε κοροϊδία οποιαδήποτε ανέξοδη διάταξη.
3. Η κήρυξη άγονου του διαγωνισμού του ΟΛΘ είναι επιβεβλημένη λύση.
4. Είναι άμεση ανάγκη η προώθηση της ΣΣΕ 2008-2009 για όλα τα Λιμάνια.
Κατόπιν αυτών το Συνέδριο της ΟΜ. Υ. Λ. Ε που θα διεξαχθεί στις 18 & 19/3/2009 θα αποτελέσει την κορυφαία διαδικασία αποτίμησης της κατάστασης και προσδιορισμού των νέων αγωνιστικών πρωτοβουλιών της Ομοσπονδίας.
Συνεχίζεται η ΑΠΟΧΗ από εργασία Σαββάτου, Κυριακής και Αργιών, καθώς και υπερωριακή απασχόληση μέχρι την ολοκλήρωση του Συνεδρίου, όπου το νέο Δ. Σ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε θα προσδιορίσει την περαιτέρω πορεία.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε
Πηγή:MariNews

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009

Ηλεκτρονικά τελωνεία στην ΕΕ μέχρι το 2013

Σε ένα νέο περιβάλλον, απαλλαγμένο από το χαρτί, θα λειτουργούν το αργότερο από το 2013 τα τελωνεία στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς στόχος είναι όλες οι συναλλαγές των επιχειρήσεων με τις τελωνειακές αρχές να γίνουν ηλεκτρονικές.
Η υλοποίηση του σχετικού κοινοτικού προγράμματος για τα «ηλεκτρονικά τελωνεία» ξεκίνησε το 2003 και υλοποιείται σταδιακά. Στην Ελλάδα ο βαθμός προόδου του έργου κρίνεται ικανοποιητικός (υπολείπεται μόνο των χωρών που έχουν εκπονήσει εθνικά προγράμματα ειδικά για αυτό το σκοπό) και γίνονται ήδη πιλοτικές εφαρμογές.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την προσαρμογή της Ελλάδας στα νέα δεδομένα εντάσσεται και η συνεργασία της Διεύθυνσης Τελωνείων του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), η οποία επισφραγίστηκε με μνημόνιο συνεργασίας (MOU), που συνυπέγραψαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο γενικός διευθυντής της υπηρεσίας Νίκος Βερναδάκης και ο πρόεδρος των εξαγωγέων, Βασίλης Θωμαΐδης.
Στην πλήρη ανάπτυξη των «ηλεκτρονικών τελωνείων» τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα βρίσκονται σε απόλυτη ηλεκτρονική επικοινωνία, ενώ μελετάται και η διασύνδεση του συστήματος με αντίστοιχα τρίτων χωρών.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Βερναδάκης γνωστοποίησε ότι ήδη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεις με τις ΗΠΑ, ώστε το ευρωπαϊκό σύστημα να αναγνωρίζεται από το αμερικανικό.
Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου αλλά και σε ημερίδα που ακολούθησε για το «ηλεκτρονικό τελωνείο», παρουσία του γενικού γραμματεά Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων, Θανάση Σκορδά, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ τόνισε μεταξύ άλλων ότι η ύπαρξη ηλεκτρονικού περιβάλλοντος στα τελωνεία θα συμβάλει στην ταχύτερη παράδοση εμπορευμάτων ενισχύοντας, παράλληλα, την ασφάλεια αυτών και των διεθνών συναλλαγών.
Σημαντική καινοτομία που θα εισάγει το «ηλεκτρονικό τελωνείο» είναι η δυνατότητα των τελωνειακών αρχών να γνωρίζουν εγκαίρως τα φορτία που πρόκειται να υποδεχθούν (προδήλωση εμπορευμάτων). Αυτό, όπως επισήμανε ο κ. Βερναδάκης, θα δίδει την ευχέρεια να προετοιμάζονται καλύτερα (risk analysis) και να πραγματοποιούν στοχευμένους ελέγχους σε ύποπτα φορτία.
Η Ελλάδα, όπως εξήγησε ο κ. Βερναδάκης, αν και κατέχει από τα υψηλότερα ποσοστά κατασχέσεων παραποιημένων προϊόντων (μαϊμού) κατά την είσοδό τους στη χώρα, «βρίσκεται στη λίστα των επιτηρούμενων χωρών, για τις παραβιάσεις διανοητικών δικαιωμάτων», καθώς σε ορισμένες κατηγορίες «συναγωνίζεται» χώρες όπως η Τουρκία. Η κατάρτιση του υφιστάμενου προσωπικού των τελωνείων στις απαιτήσεις του νέου συστήματος είναι μια σημαντική παράμετρος για την πρόοδο του έργου, είπε ο κ. Βερναδάκης, ενώ υποστήριξε πως υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό, που πρέπει να καλυφθούν. Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Θωμαΐδης, στην Ελλάδα ο χρόνος εκτελωνισμού σε περιβάλλον με χαρτί είναι μία έως τέσσερις ώρες στις αεροπορικές, οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές και δύο ώρες μέχρι δύο ημέρες στις θαλάσσιες.
Με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών διαδικασιών εκτελωνισμού εκτιμάται ότι ο χρόνος θα μειωθεί σε λιγότερο από μία ώρα στις αεροπορικές και κάτω των δύο ωρών στις οδικές και σιδηροδρομικές. Αντίστοιχα, η προσδοκώμενη μείωση κόστους των επιχειρήσεων υπολογίζεται 1,5% έως 15%, ανάλογα με το είδος του εμπορεύματος και το μέσο μεταφοράς.
Από πλευράς εκτελωνιστών, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας τους και πρόεδρος της Confiad Paneuropean Network, Γιώργος Ζωγράφος, επισήμανε ότι ο κλάδος θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να προσαρμοσθεί εγκαίρως στα νέα δεδομένα, τα οποία δεν απέκλεισε, πάντως, να επιφέρουν σε κάποιο βαθμό συρρίκνωσή του.
Από το βήμα της εκδήλωσης ο κ. Σκορδάς τόνισε μεταξύ άλλων πως «η Δημόσια Διοίκηση είναι παρούσα και έτοιμη να μετάσχει σε μια ουσιαστική συνεργασία με τον εμπορικό κόσμο, οικοδομώντας συνθήκες που θα οδηγήσουν σε μια νέα, υγιή, αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία του εμπορίου».
Πηγή:Express
A.K . Βέβαια όλα αυτά ακούγονται πολύ όμορφα , δηλαδή τα περί εξοικονόμισης χρόνου και κατασυνέπεια χρήματος απο την παραμονή των εμπορευμάτων στούς χώρους του των τελωνείων , Δεν λένε όμως όλη την αλήθεια ή μάλλον δεν την λένε ακόμη. Η στήλη έχει σίγουρες και ασφαλείς πληροφορίες για τους ελέγχους που θα κάνει το τελωνείο εκτός απο αυτούς που ΄θα γίνονται στούς τελωνείακούς χώρους . Το ΣΔΟΕ θα είναι μέσα σε κάθε επιχείρηση , και θα κάνεις συχνότατες "επισκέψεις" στους χώρους των επιχειρήσεων και των αποθηκών τους , για να διαπιστώσουν αν όσα δήλωσαν στην Ηλ διασάφηση δηλαδή: Είδος εμπορεύματος , δασμολογική κλάση , αξία , ποσότητα εμπορεύματων κλπ είναι πραγματικά και αληθή. Βέβαια τα πρόστιμα θα είναι μεγάλα , μέχρι κλείσιμο επιχειρήσεων. Αυτά ........

Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Άγονος ο διαγωνισμός για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Πυκνώνουν οι ενδείξεις ότι την προσεχή εβδομάδα κατά πάσα πιθανότητα θα ανακοινωθεί επίσημα το άγονο του διαγωνισμού για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προφανώς ύστερα από συνεδρίαση του Δ.Σ του Οργανισμού. Μέχρι στιγμής η διαδικασία παραμένει παγωμένη καθώς τα συναρμόδια υπουργεία αποφάσισαν τούτο, μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών του διαγωνισμού του Πειραιά που ως γνωστόν επικυρώθηκε πρόσφατα από την Βουλή. Η επικείμενη ανακοίνωση του αγόνου του διαγωνισμού, έχει ήδη πυροδοτήσει πληθώρα σεναρίων περί της επιλογής της κυβέρνησης για την επόμενη μέρα του διαγωνισμού καθώς τούτο μέλλεται να συμβεί με βάση τα όσα είχε ανακοινώσει ο υπουργός Παπαληγούρας. Ωστόσο συνδικαλιστικοί κύκλοι αλλά και κύκλοι των χρηστών της Βορείου Ελλάδος και όχι μόνο, εκτιμούν ότι δεν θα λυθεί το προσεχές διάστημα απόφαση περί της τύχης του λιμανιού, καθώς ο βασικός μέτοχος που είναι το υπουργείο Οικονομίας παλεύει στον τυφώνα που έχει δημιουργήσει η διεθνής οικονομική κρίση γεγονός που απομακρύνει την προσέγγιση στο λιμάνι, και δη στις Θεσσαλονίκης στην παρούσα φάση. Καθαυτά επικρατέστερο είναι το σενάριο της συνέχισης των βελτιωτικών έργων που έχει σχεδιάσει η διοίκηση, με βάση και τα όσα είχε αναφέρει σε εκδήλωση του Οργανισμού η ηγεσία του.
Πηγή:The SeaNation

Το Μάρτη του 2010 το τρένο στο λιμάνι

Το αργότερο μέχρι το Μάρτιο του 2010, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της σύνδεσης του εμπορικού λιμένα του Πειραιά, με το εθνικό και διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο. Η ολοκλήρωση της παρέμβασης η οποία διήρκεσε σε επίπεδο συζητήσεων, σχεδιασμών, επανασυζητήσεων, αντεγκλήσεων μεταξύ συναρμοδίων υπουργείων και υλοποίησης περισσότερων της 20ετίας, θα εξασφαλίσει την υλοποίηση των προγραμμάτων συνδυασμένης μεταφοράς, προσθέτοντας στον ΟΛΠ ένα επιπρόσθετο όπλο ανταγωνιστικότητας καθώς το τμήμα όπου θα καταλήγει η γραμμή είναι εκτός παραχώρησης του τμήματος εκείνου που θα είναι υπό τον έλεγχο της Cosco.
Πηγή:The SeaNationc



Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Containers: Νέες περικοπές δρομολογίων

Στα δέκα από είκοσι, μειώνονται τα πλοία που θα εξυπηρετούν την γραμμή SeaService, μεταξύ Ασίας και ανατολικών ακτών της Λατινικής Αμερικής, ενώ σε χωρητικότητα η περικοπή είναι 35%.Από της συμμετέχουσες εταιρείες, η CMA CGM, μειώνει τα πλοία της σε τέσσερα από εννέα, η K Line σε ένα, η China Shipping Container Lines σε τρία και η Maruba σε δύο. Οι αλλαγές θα ισχύουν από τέλη Μαρτίου.
Πηγή:TheSeaNation

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2009

Ψηφίστηκε ο κυρωτικός νόμος της σύμβασης παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ στην Cosco

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, πριν από λίγο στη Βουλή, επί της αρχής, ο κυρωτικός νόμος της σύμβασης παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ στην Cosco.
Πιο συγκεκριμένα, υπέρ ψήφισαν 149, κατά 131, παρών ένας.
Tα πλεονεκήματα από τη Σύμβαση Παραχώρησης των Λιμενικών Εγκαταστάσεων των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και ρύθμιση συναφών θεμάτων» εστιάζονται στα εξής σημεία:
- Έσοδα περίπου 2,4 δισ. ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο σε τρέχουσες τιμές στη διάρκεια της 35ετίας.
- Εγγυημένο αντάλλαγμα για τον Ο.Λ.Π. ύψους περίπου 3,4 δισ..ευρώ σε τρέχουσες τιμές ή 664 εκ. ευρώ σε Καθαρά Παρούσα Αξία. Το ποσό αυτό είναι 2,5 φορές μεγαλύτερο από τη σημερινή κεφαλαιοποίηση του Οργανισμού.
- Η δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας.
- Η ανάπτυξη της παραλιμενικής βιομηχανίας.
- Ο υπερδιπλασιασμός των θέσεων απασχόλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
- Μια τεράστιας σημασίας στρατηγική εμπορική συμμαχία με μία παγκόσμια οικονομική δύναμη – την Κίνα.
- Πρόδηλα γεωπολιτικά οφέλη.
- Η ανάδειξη του Πειραιά ως βασικής πύλης εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.
- Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά με τον υπερδιπλασιασμό της δυναμικότητάς του.
- Η ένταξη του λιμανιού του Πειραιά στο δίκτυο των Παγκόσμιων Λιμενικών Διαχειριστών και εγγυημένη πελατεία - δηλαδή εγγυημένα φορτία.
- Η προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων ύψους περίπου 300εκ. ευρώ τα πρώτα 7 χρόνια καθώς και επιπλέον 320εκ. ευρώ τα επόμενα.
- Η διασφάλιση πόρων για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα.
- Η επιστροφή των υποδομών και ανωδομών που θα κατασκευάσει ο ανάδοχος στον Ο.Λ.Π. και άρα στο Ελληνικό Δημόσιο.
Πηγή:MariNews

ΟΜΥΛΕ-Ενωση Λιμενεργατών:" Καμία ψήφιση στη Βουλή δεν μπορεί να δημιουργήσει τετελεσμένα "

Με αφορμή τη σημερινή ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή για την επικύρωση της σύμβασης ΟΛΠ-Cosco η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση Λιμενεργατών εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:
Με την ονομαστική ψηφοφορία που θα διεξαχθεί σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής η κυβέρνηση επιχειρεί να ολοκληρώσει το εγχείρημα ξεπουλήματος του Σ.ΕΜΠΟ Πειραιά στην κρατική κινεζική εταιρεία Cosco. Χθες για πολλοστή φορά η κυβέρνηση δεν απάντησε σε κανένα από τα κρίσιμα ερωτήματα που της τέθηκαν από το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης,Ούτε για την παροχή εγγυήσεων του ελληνικού δημοσίου προς την Cosco, ούτε για τις προκλητικές και κατ' εξαίρεση φοροαπαλλαγές, ούτε για τον εργασιακό μεσαίωνα που επιβάλει με τα άρθρα 2 και 3 του νομοσχεδίου. Στην ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης καλείται ο κάθε ο βουλευτής αναλογιζόμενος τις ευθύνες του να λάβει υπεύθυνη και σαφή θέση απέναντι στο επιχειρούμενο ξεπούλημα. Την ίδια στιγμή αναβάλλεται για 3η φορά η εκδίκαση της προσφυγής στο ΣτΕ κατά της νομιμότητας της Διακήρυξης παραχώρησης, που ήταν προγραμματισμένη για τις 6/3/2009. Τίθεται το ερώτημα πως η Κυβέρνηση προχωράει στην ψήφιση της παραχώρησης, όταν εκκρεμεί η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ.Εφ' όσον η ίδια η Κυβέρνηση ζήτησε την παραπομπή του θέματος στην Ολομέλεια του ΣτΕ, γιατί δεν αναμένει την απόφασή του πριν προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου. Το θέμα του ΣτΕ είναι σοβαρό και καμία ψήφιση στη Βουλή δεν μπορεί να δημιουργήσει τετελεσμένα.
Πηγή:MariNews

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2009

Στον αέρα η σύμβαση ΟΛΠ- Cosco

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ είναι η σύμβαση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς με την κινεζική Cosco καθώς, όπως επισημαίνεται στην έκθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής, οι φοροαπαλλαγές προς την κινεζική εταιρεία μπορεί να θεωρηθούν από την Κομισιόν ως κρατικές ενισχύσεις! Μάλιστα το ΠΑΣΟΚ ζήτησε να γίνει ονομαστική ψηφοφορία για την κύρωση της σύμβασης. Απαντώντας, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αναστάσης Παπαληγούρας παρέπεμψε στο υπουργείο Οικονομικών, τονίζοντας ότι αυτό έχει την ευθύνη των φορολογικών ρυθμίσεων. (μπαλάκι που πέταξε εεε )
Πηγή: Τα Νεα
Α.Κ Έχει Γούστο ?

Τρίτη 3 Μαρτίου 2009

Σε αδράνεια το 1/10 του παγκόσμιου στόλου containerships

Περισσότερα από το 1/10 των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως είναι σε αδράνεια ( !! )καθώς τα προβλήματα του κλάδου συνεχίζονται. Ακόμα 61 πλοία ακινητοποιήθηκαν το τελευταίο δεκαπενθήμερο ανεβάζοντας τον αριθμό των αδρανών πλοίων σε 453, σύμφωνα με την AXS-Alphaliner. Τα 220 από αυτά, η πλειοψηφία των οποίων είναι μικρότερα από 3.000 τόννους, είναι ακινητοποιημένα αλλά ενεργά στην αγορά των μισθώσεων. Σύμφωνα με αναλυτές, η παρούσα κατάσταση στον κλάδο θα οδηγήσει στην ακινητοποίηση περισσότερων πλοίων. Τα τελευταία στοιχεία της AXS δείχνουν μεγάλη άνοδο από τα 392 αδρανή κοντέινερ που υπήρχαν 2 εβδομάδες πριν. Τότε η AXS είχε προειδοποιήσει ότι ο μεγάλος αριθμός αδρανών πλοίων σε συνδυασμό με την αύξηση των νέων κατασκευών σημαίνει ότι θα υπάρχει υπερπροσφορά boxship στα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Προβλέπεται ότι θα χρειαστεί να υπάρξει άνοδος κατά 15% στα εμπορεύματα τα επόμενα 3 χρόνια ώστε να επέλθει ισορροπία μεταξύ προμηθειών και ζήτησης μέχρι τον Ιανουάριο του 2013. Μια ετήσια αύξηση της τάξης του 10% θα επέφερε την ισορροπία στις αρχές του 2014’, αναφέρει.
Πηγή:MariNews

Τα 13 συμπεράσματα από την υπογραφή της σύμβασης ΟΛΠ-Cosco

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Αναστάσης Παπαληγούρας, μίλησε σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του Ν/Σ «Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης των Λιμενικών Εγκαταστάσεων των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και ρύθμιση συναφών θεμάτων».
Συμπερασματικά σύμφωνα με όσα τόνισε ο ΥΕΝ:
Με τη σύμβαση παραχώρησης μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων για την Ελληνική πλευρά διασφαλίζονται:
- Μια τεράστιας σημασίας στρατηγική εμπορική συμμαχία με μία παγκόσμια οικονομική δύναμη – την Κίνα.
- Πρόδηλα γεωπολιτικά οφέλη.
- Η ανάδειξη του Πειραιά ως βασικής πύλης εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.
- Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά με τον υπερδιπλασιασμό της δυναμικότητάς του.
- Η ένταξη του λιμανιού του Πειραιά στο δίκτυο των Παγκόσμιων Λιμενικών Διαχειριστών και εγγυημένη πελατεία - δηλαδή εγγυημένα φορτία.
- Η προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων ύψους περίπου 300εκ. ευρώ τα πρώτα 7 χρόνια καθώς και επιπλέον 320εκ. ευρώ τα επόμενα.
- Η δημιουργία 1000 νέων θέσεων εργασίας.
- Η ανάπτυξη της παραλιμενικής βιομηχανίας.
- Ο υπερδιπλασιασμός των θέσεων απασχόλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
- Η διασφάλιση πόρων για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα.
- Εγγυημένο αντάλλαγμα για τον Ο.Λ.Π. ύψους περίπου 3,4 δις Ευρώ σε τρέχουσες τιμές ή 664 εκ. ευρώ σε Καθαρά Παρούσα Αξία. Το ποσό αυτό είναι 2,5 φορές μεγαλύτερο από τη σημερινή κεφαλαιοποίηση του Οργανισμού.
- Έσοδα περίπου 2,4 δισ. ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο σε τρέχουσες τιμές στη διάρκεια της 35ετίας.
- Η επιστροφή των υποδομών και ανωδομών που θα κατασκευάσει ο ανάδοχος στον Ο.Λ.Π. και άρα στο Ελληνικό Δημόσιο.
Πηγή:MariNews

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009

(Μήν ξενάτε !! ) Νέες 24ωρες κινητοποιήσεις από τους λιμενεργάτες

«Σκανδαλώδες Νομοσχέδιο ξεπουλήματος» χαρακτηρίζει η Ομοσπονδία Λιμανιών Ελλάδος, αντιδρώντας στην επικύρωση της συμφωνίας ΟΛΠ – COSCO από τη Βουλή, σε δελτίο τύπου που εξέδωσε προ ολίγου, ανακοινώνοντας νέες 24ωρες κινητοποίησες την Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 3, 4 και 5 Μαρτίου 2009. Η ΟΜΥΛΕ ανακοίνωσε ακόμα, συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία στην Βουλή, την Τετάρτη 4 Μαρτίου, καλώντας όλους τους εργαζόμενους του Λιμανιού, τα συνδικάτα, τους φορείς του Πειραιά, την Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση Πειραιά να δώσουν το παρόν.
Πηγή:The SeaNation

Αζήτητα Containers έχουν κατακλύσει το λιμάνι

Οικονομικοπολιτικό, κοινωνικοθρησκευτικό θέμα αναδύεται στα εμπορικά λιμάνια από τα αζήτητα. Καθώς η κρίση έχει δείξει για τα καλά τα δόντια της στην ελληνική αγορά, με την πτώση του αγοραστικού ενδιαφέροντος στα εμπορικά λιμάνια, παρατηρείται το φαινόμενο από εταιρίες επικαλούμενες διάφορες αιτιολογίες, να αρνούνται να παραλάβουν εμπορευματοκιβώτια τα οποία έφτασαν με κάποια καθυστέρηση στα λιμάνια, λόγω των γνωστών γεγονότων που σχετίζονται με τις λιμενεργατικές κινητοποιήσεις, αλλά και με τις διαθέσεις των ναυτιλιακών εταιριών να προσεγγίζουν πλοία τους στα λιμάνια αυτά με διαφορετικές συχνότητες σε σχέση με εκείνες του παρελθόντος. Κατά πληροφορίες, υπάρχουν έμφορτα εμπορευματοκιβώτια με τρόφιμα τα οποία ενδεχομένως και αν συνέτρεχαν οι προαναφερθέντες λόγοι (οικονομικοπολιτικοί, κοινωνικοθρησκευτικοί), τα εμπορεύματα αυτά θα μπορούσαν να διοχετευθούν στην αγορά είτε ως διανομή στα κοινωνικά παντοπωλεία ή και ως υλικά που οι εκκλησιές χρησιμοποιούν όπως και οι δήμοι, για τη σίτιση αστέγων. Ωστόσο ένα τέτοιο σύστημα δεν προβλέπεται οπότε και η διαδικασία περιπλέκεται, καθώς τα λιμάνια είναι υποχρεωμένα να χρεώνουν υπερημερίες και σταλίες για τα συγκεκριμένα αζήτητα, μέχρις ότου παρέλθουν οι ημερομηνίες οπότε και ακολουθούνται οι γνωστές διαδικασίες εκποίησης αζήτητων. Πρόσφατα το θέμα των εμπορευματοκιβωτίων και των χρεώσεων είχε έρθει στο προσκήνιο εξαιτίας της απόφασης του ΟΛΠ να κόψει τις εκπτώσεις στα αποθηκευτικά. Αλλά τώρα το ζήτημα επανέρχεται λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης.
Πηγή:TheSeaNation

Στην ευρωβουλή το ειδικό φορολογικό καθεστώς της Cosco

Στην ευρωβουλή έρχεται το θέμα του ειδικού φορολογικού καθεστώτος της συμφωνίας ΟΛΠ-Cosco. Το θέμα φέρνει η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαριλένα Κοππά , δίνοντας διάσταση στο ζήτημα γύρω από το οποίο αναμένεται να σημειωθεί ναυμαχία στην επικείμενη συζήτηση της εν λόγω συμφωνίας στην ολομέλεια της Βουλής.
Μεταξύ άλλων η ευρωβουλευτής αναφέρει:
«Με δεδομένο ότι ο ΟΛΠ είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και επομένως κρίνεται η εμπιστοσύνη χιλιάδων επενδυτών στη φερεγγυότητα του ελληνικού δημοσίου, ερωτάται η Επιτροπή:
α) Γεννάται ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού, δεδομένου ότι ο Σ. ΕΜΠΟ της COSCO (προβλήτα ΙΙ) θα απολαμβάνει φοροελαφρύνσεις που δεν θα χαίρει ο Σ. ΕΜΠΟ του ΟΛΠ (προβλήτα Ι) στον ίδιο λιμένα;
β) Είναι θεμιτό μία εταιρεία, η οποία έχει βασικό μέτοχο το Κινεζικό Δημόσιο και δραστηριοποιείται στην ευρωπαϊκή αγορά λιμενικών υπηρεσιών, να απολαμβάνει επενδυτικών προνομίων που υποσκελίζουν την ανταγωνιστικότητα οποιασδήποτε εταιρείας ελληνικών ή άλλων ευρωπαϊκών συμφερόντων;».
Στο μεταξύ λόγω της κρισιμότητας των εξελίξεων η Ομοσπονδία Λιμένων Ελλάδος θα πραγματοποιήσει το συνέδριο της, εντός του Μαρτίου και σε ημερομηνία που θα καθορίσει η ηγεσία της, καθώς η σημερινή συνεδρίαση ανεβλήθη για το συγκεκριμένο λόγο.
Πηγή:TheSeaNation ,Ναυτεμπορική

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009

ΟΛΠ: Αλλαγή ημερομηνιών κινητοποιήσεων

Την αλλαγή των ημερομηνιών των κινητοποιήσεών τους, την περίοδο που θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στη Cosco Pacific, αποφάσισαν χθες τα διοικητικά συμβούλια των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων.
Τόσο η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος όσο και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ, σε ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι αποφάσισαν την αναπροσαρμογή του αγωνιστικού προγράμματος που είχε εξαγγελθεί.
Το νέο πρόγραμμα είναι:
- Τετάρτη 25.2 τρεις στάσεις εργασίας. Από 11.00 το πρωί έως το τέλος της πρωινής βάρδιας. Από την αρχή της απογευματινής βάρδιας έως τις 18.00. Από τις 2.00 π.μ. έως το τέλος της βραδινής βάρδιας.
- Την ίδια ημέρα στις 11.30 π.μ., συγκέντρωση στον Πειραιά στην Πλατεία Καραϊσκάκη και πορεία στην πόλη του Πειραιά.
- Τρίτη 3.3., Τετάρτη 4.3., Πέμπτη 5.3, 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Πηγή: Ναυτεμπορική