Πηγή:Portnet
ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008
Οι Λιμενεργάτες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις
Ανακοίνωση με την οποία γίνεται γνωστή η συνέχιση των κινητοποιήσεων στα εμπορικά λιμάνια της χώρας εξέδωσε πριν από λίγο η ΟΜΥΛΕ. Γεγονός που, επιβεβαιώνει τους χειρότερους φόβους των παραγωγικών τάξεων, οι οποίες επιζητούν την αλλαγή των ρυθμών εν όψει εορτών, καθώς εκφράζονται φόβοι για καθυστερήσεις διακίνησης εποχικών εμπορευμάτων
ΟΛΠ: Βγήκαν στην ελληνική αγορά 10.000 teus σε 10 ημέρες και άλλα 10.000 είναι εγκλωβισμένα
Με αφορμή δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο αναφορικά με την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς μετά τις 17/11 οπότε διεκόπη η απεργία των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχε ως αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό περίπου 13.000 κουτιών στην αυλή του ΣΕΜΠΟ, η ΟΛΠ ΑΕ σε ανακοίνωσή της επισημαίνει: Ο ΟΛΠ εντός 10 ημερών (17/11-1/12) προώθησε προς την εγχώρια αγορά περίπου 9.000 κουτιά ή άνω των 140.000 τόνων εμπορευμάτων παρά το γεγονός ότι τα συνδικαλιστικά Σωματεία αρνήθηκαν να καλύψουν την έκτακτη δημιουργηθείσα λόγω της ανωτέρω αποχής ανάγκη.
Ειδικότερα η διακίνηση στο ΣΕΜΠΟ καταγράφεται στα κατωτέρω στοιχεία.
Σύνολο Εμπορευματοκιβωτίων (Ε/Κ) την 17/11 12.231
Πλήθος εξερχομένων Ε/Κ προς την αγορά (17/11-1/12) 9.205
Πλήθος εισερχομένων Ε/Κ στο ΣΕΜΠΟ (17/11-1/12) 7.642
Σύνολο Εμπορευματοκιβωτίων στην αυλή 1/12 10.668
Κατά την ίδια ανωτέρω περίοδο η ειδική υπηρεσία που συνεστήθη στον ΟΛΠ για την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων που περιέχουν εποχιακά, ευπαθή, ιατρικό υλικό κλπ, εμπορεύματα, συντόνισε την κατ’ εξαίρεση προώθηση περισσοτέρων των 500 εμπορευματοκιβωτίων.Ο ΟΛΠ ΑΕ θα συνεχίσει τις προσπάθειες της για εξυπηρέτηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο των αναγκών της αγοράς.
Πηγή:MarineNews
Ειδικότερα η διακίνηση στο ΣΕΜΠΟ καταγράφεται στα κατωτέρω στοιχεία.
Σύνολο Εμπορευματοκιβωτίων (Ε/Κ) την 17/11 12.231
Πλήθος εξερχομένων Ε/Κ προς την αγορά (17/11-1/12) 9.205
Πλήθος εισερχομένων Ε/Κ στο ΣΕΜΠΟ (17/11-1/12) 7.642
Σύνολο Εμπορευματοκιβωτίων στην αυλή 1/12 10.668
Κατά την ίδια ανωτέρω περίοδο η ειδική υπηρεσία που συνεστήθη στον ΟΛΠ για την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων που περιέχουν εποχιακά, ευπαθή, ιατρικό υλικό κλπ, εμπορεύματα, συντόνισε την κατ’ εξαίρεση προώθηση περισσοτέρων των 500 εμπορευματοκιβωτίων.Ο ΟΛΠ ΑΕ θα συνεχίσει τις προσπάθειες της για εξυπηρέτηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο των αναγκών της αγοράς.
Πηγή:MarineNews
Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2008
Μπαράζ αποκαλύψεων στον Τύπο μετά βέβαια τις υπογραφές!!!
Μπράζ αποκαλύψεων στον τύπο , φιλικό και μή , για πολλά που δεν είχαμε μάθει σχετικά με το παρασκήνιο που υπήρξε αλλά και υπάρχει ακόμα για το πώς η Cosco μπήκε στο μεγάλο λιμάνι , και τα "κρυφά" σχέδια τους για το μέλλον του λιμανιού . Πολλές αποκαλύψεις , και πολλά ερωτηματικά . Διαβάστε με προσοχή τα πιο κάτω δημοσιεύματα (30/11/08) και βγάλτε τα συμπεράσματα σας !!
Θορυβημένοι οι Κινέζοι από τις αντιδράσεις για τον ΟΛΠ
Διαβάστε με Προσοχή το αποκαλυπτικό άρθρο της Ελευθεροτυπίας . Τώρα μετά τις υπογραφές ίσως μάθουμε τα πραγματικά σχέδια του Κου Wei Jafu προέδρου της Cosco και της παρέας του .
ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ «κρας τεστ» των ελληνοκινεζικών σχέσεων αναμένεται να εξελιχθεί το διάστημα μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, οπότε η κινεζική Cosco αναλαμβάνει επίσημα τη διαχείριση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά. Σ' αυτό το διάστημα θα κριθεί αν η ελληνοκινεζική πολιτικο-οικονομικο-επιχειρηματική γέφυρα που επιδιώκει να οικοδομήσει η κυβέρνηση βασίζεται σε στέρεο έδαφος ή θα καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος.
Η απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει τους εμπορικούς σταθμκούς των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας (Πειραιάς, Θεσ/νίκη) σε δύο κινεζικές εταιρείες -του Πειραιά στην κρατική Cosco και της Θεσ/νίκης στην ιδιωτική Hutchison (δεν έχει οριστικοποιηθεί) έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων. Η κριτική επικεντρώνεται στο γεγονός ότι σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Β. Ευρώπης όπου λειτουργούν παράλληλοι διακινητές φορτίων η ίδια επέλεξε να τα αναθέσει όλα στους Κινέζους. Ετσι, η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί σε πύλη για τα κινεζικά προϊόντα αλλά θα χάσει πολλά άλλα που διακινούνται από κολοσσούς της παγκόσμιας αγοράς. Η ηγεσία της Cosco εμφανίζεται θορυβημένη από τις αντιδράσεις των λιμενεργατών και του συνόλου των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ο πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας, μάλιστα, φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι ήταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής που τους ρώτησε αν ενδιαφέρονται να αναλάβουν τα ελληνικά λιμάνια.
«Καρφί»
Στην προσπάθειά του, μάλιστα, να επιχειρηματολογήσει για τις προοπτικές ανάπτυξης των λιμανιών με την Cosco, «κάρφωσε» την ελληνική κυβέρνηση, λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι το λιμάνι του Πειραιά ήταν πρώτο σε διακίνηση φορτίων μέχρι το 2004 αλλά σήμερα έχει πέσει σε... δεύτερη μοίρα, χάνοντας περισσότερες από 15 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Ο ασκός του Αιόλου απειλείται να ανοίξει για την κυβέρνηση και την κινεζική Cosco αν επιβεβαιωθεί ότι στη σύμβαση που υπογράφτηκε μεταξύ ΟΛΠ και της εταιρείας (για περίοδο 35 ετών και με συνολικά έσοδα για τον ΟΛΠ 4,6 δισ. ευρώ) προβλέπεται η δημιουργία μονάδας μεταποίησης για λογαριασμό της Cosco. Για το θέμα ρωτήθηκε ο πρόεδρος της Cosco Wei Jafu, αλλά η απάντησή του άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Αν επιβεβαιωθεί ότι οι Κινέζοι έχουν εξασφαλίσει είτε μέσω της σύμβασης για τον ΣΕΜΠΟ είτε σιωπηρά τις ευλογίες της κυβέρνησης για τη δημιουργία τέτοιας μονάδας, αναμένεται χιονοστιβάδα αντιδράσεων από τους εμπορικούς συλλόγους Αθήνας και Πειραιά που νιώθουν ότι απειλούνται, εν μέσω μάλιστα της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Διευκρινίσεις για το θέμα ζήτησε, ήδη, ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Πειραιά Κορκίδης (είναι μέλος του δ.σ. του ΟΛΠ), ενώ στάση αναμονής τηρεί το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο, στελέχη του οποίου δήλωναν την έκπληξή τους για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Εν τω μεταξύ, η κινεζική πλευρά θέτει και θέμα δημιουργίας και λειτουργίας εμπορικού λιμανιού στη νότια Κρήτη. Στην διάρκεια της επίσκεψης του κινέζου προέδρου στη Μεγαλόνησο φέρεται να εξετάστηκε εκ νέου το ενδεχόμενο παραχώρησης έκτασης στην περιοχή Κόκκινος Πύργος προκειμένου να χωροθετηθεί λιμενική ζώνη, όπου θα μπορούσε να εγκατασταθεί βάση διαμετακόμισης.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Η απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει τους εμπορικούς σταθμκούς των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας (Πειραιάς, Θεσ/νίκη) σε δύο κινεζικές εταιρείες -του Πειραιά στην κρατική Cosco και της Θεσ/νίκης στην ιδιωτική Hutchison (δεν έχει οριστικοποιηθεί) έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων. Η κριτική επικεντρώνεται στο γεγονός ότι σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Β. Ευρώπης όπου λειτουργούν παράλληλοι διακινητές φορτίων η ίδια επέλεξε να τα αναθέσει όλα στους Κινέζους. Ετσι, η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί σε πύλη για τα κινεζικά προϊόντα αλλά θα χάσει πολλά άλλα που διακινούνται από κολοσσούς της παγκόσμιας αγοράς. Η ηγεσία της Cosco εμφανίζεται θορυβημένη από τις αντιδράσεις των λιμενεργατών και του συνόλου των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ο πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας, μάλιστα, φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι ήταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής που τους ρώτησε αν ενδιαφέρονται να αναλάβουν τα ελληνικά λιμάνια.
«Καρφί»
Στην προσπάθειά του, μάλιστα, να επιχειρηματολογήσει για τις προοπτικές ανάπτυξης των λιμανιών με την Cosco, «κάρφωσε» την ελληνική κυβέρνηση, λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι το λιμάνι του Πειραιά ήταν πρώτο σε διακίνηση φορτίων μέχρι το 2004 αλλά σήμερα έχει πέσει σε... δεύτερη μοίρα, χάνοντας περισσότερες από 15 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Ο ασκός του Αιόλου απειλείται να ανοίξει για την κυβέρνηση και την κινεζική Cosco αν επιβεβαιωθεί ότι στη σύμβαση που υπογράφτηκε μεταξύ ΟΛΠ και της εταιρείας (για περίοδο 35 ετών και με συνολικά έσοδα για τον ΟΛΠ 4,6 δισ. ευρώ) προβλέπεται η δημιουργία μονάδας μεταποίησης για λογαριασμό της Cosco. Για το θέμα ρωτήθηκε ο πρόεδρος της Cosco Wei Jafu, αλλά η απάντησή του άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Αν επιβεβαιωθεί ότι οι Κινέζοι έχουν εξασφαλίσει είτε μέσω της σύμβασης για τον ΣΕΜΠΟ είτε σιωπηρά τις ευλογίες της κυβέρνησης για τη δημιουργία τέτοιας μονάδας, αναμένεται χιονοστιβάδα αντιδράσεων από τους εμπορικούς συλλόγους Αθήνας και Πειραιά που νιώθουν ότι απειλούνται, εν μέσω μάλιστα της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Διευκρινίσεις για το θέμα ζήτησε, ήδη, ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Πειραιά Κορκίδης (είναι μέλος του δ.σ. του ΟΛΠ), ενώ στάση αναμονής τηρεί το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο, στελέχη του οποίου δήλωναν την έκπληξή τους για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Εν τω μεταξύ, η κινεζική πλευρά θέτει και θέμα δημιουργίας και λειτουργίας εμπορικού λιμανιού στη νότια Κρήτη. Στην διάρκεια της επίσκεψης του κινέζου προέδρου στη Μεγαλόνησο φέρεται να εξετάστηκε εκ νέου το ενδεχόμενο παραχώρησης έκτασης στην περιοχή Κόκκινος Πύργος προκειμένου να χωροθετηθεί λιμενική ζώνη, όπου θα μπορούσε να εγκατασταθεί βάση διαμετακόμισης.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Και άλλη αποκάλυψη "Εσείς μας καλέσατε"
Σύμφωνα με τον κ. Γουέι (διευθυντή της Cosco) όλα ξεκίνησαν το 2006 όταν ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής, ο οποίος όπως διευκρίνισε ο ίδιος, είναι φίλος του, κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψής του στο Πεκίνο τον ρώτησε, όταν συναντήθηκαν, αν η Cosco θα ήταν διατεθειμένη να συμμετέχει στον εκσυγχρονισμό του λιμένα του Πειραιά, ο οποίος έπρεπε να καταστεί ανταγωνιστικός. Ο κ. Γουέι απάντησε στον κ. Καραμανλή ότι η Cosco με χαρά θα συμμετείχε στην προσπάθεια αυτή. «Η ελληνική κυβέρνηση», είπε, «μας υπέδειξε τον τρόπο μέσω του οποίου θα μπορούσαμε να συμμετέχουμε σε αυτή τη διαδικασία και ο τρόπος αυτός δεν ήταν άλλος από τον διεθνή διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε. Ο διαγωνισμός έγινε και εμείς τον κερδίσαμε» τόνισε με έμφαση. Ο κ. Γουέι επέμεινε αρκετές φορές στον κ. Καραμανλή και στην πρόσκληση που ο έλληνας πρωθυπουργός απηύθυνε προς την Cosco, υποθέτοντας ότι η αναφορά και μόνο του ονόματος του κ. Καραμανλή αρκεί για να ηρεμήσουν τα πνεύματα στο λιμάνι του Πειραιά, τα οποία παραμένουν τεταμένα εδώ και 13 μήνες με τους εργαζομένους να απέχουν από την υπερωριακή εργασία, αλλά και την εργασία του Σαββατοκύριακου σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κυβερνητική απόφαση της παραχώρησης. Ο κ. Γουέι επίσης έσπευσε ευθύς εξ αρχής να ξεκαθαρίσει ότι η έλευση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά θα δημιουργήσει σταδιακά σχεδόν 1.000 θέσεις εργασίας οι οποίες θα καταληφθούν στο σύνολό τους από Ελληνες, όπου συμβαίνει παντού όπου ο κινεζικός όμιλος διατηρεί επενδυτικό ενδιαφέρον. Μάλιστα έδωσε ως παράδειγμα τα γραφεία της ναυτιλιακής Cosco στον Πειραιά, όπου- όπως είπε- απασχολούνται σχεδόν 50 άτομα εκ των οποίων μόνο δύο είναι Κινέζοι. Το άνοιγμα αυτό του κ. Γουέι φαίνεται ότι προς στιγμήν δεν έπιασε στις τάξεις των λιμενεργατών που δηλώνουν έτοιμοι να συνεχίσουν με αμείωτο ρυθμό τις κινητοποιήσεις τους, χωρίς όμως να υπάρχει πλέον σαφής στόχος των κινητοποιήσεων αυτών. Ως και την υπογραφή της παραχώρησης ο στόχος ήταν η αποτροπή της παραχώρησης και η ακύρωση αυτής της συμφωνίας. Σήμερα, μετά την υπογραφή της σύμβασης, τα συνδικαλιστικά όργανα των λιμενεργατών καλούνται να επανακαθορίσουν τους στόχους τους καθώς ζούμε πλέον μια νέα πραγματικότητα την οποία ως τώρα φαίνεται ότι ορισμένοι αρνούνται να αποδεχτούν.
Πηγή:Το Βήμα
Πηγή:Το Βήμα
Λιμενεργάτες: Ολα είναι ανοιχτά
Τα συνδικαλιστικά όργανα των λιμενεργατών επιμένουν να υποστηρίζουν ότι τα πάντα μπορούν να ανατραπούν και πως τίποτε δεν έχει τελειώσει. Η σύμβαση παραχώρησης, λένε, μπορεί να καταρρεύσει. Μάλιστα, όπως ανακοίνωσαν, ετοιμάζουν σειρά κινητοποιήσεων μέσω των οποίων θα καταδείξουν ότι μπορούν να κάνουν πράξη τα όσα υποστηρίζουν. Η αλήθεια είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στο πρώτο λιμάνι της χώρας έπειτα από 13 μήνες κινητοποιήσεων έχει πλέον κουραστεί. Το πνεύμα του αγώνα παραμένει ζωηρό, αλλά σήμερα το εντοπίζει κανείς σε μια μικρή ομάδα λιμενεργατών που κινείται περιφερειακά των συνδικαλιστών. Τα σημάδια κόπωσης είναι πλέον κάτι περισσότερο από ορατά και ολοένα αυξάνουν οι φωνές εκείνων που ισχυρίζονται πως οι αντιδράσεις πλέον είναι περισσότερο για εσωτερική κατανάλωση, διότι οι συνδικαλιστές παρέσυραν τους εργαζομένους σε ατέλειωτες κινητοποιήσεις χωρίς κανένα πρακτικό αποτέλεσμα και τώρα δεν ξέρουν πώς να τους πουν ότι όλα τέλειωσαν. Αυτή βεβαίως είναι η μία όψη του νομίσματος, διότι υπάρχει άλλη μια, η οποία λέει ότι όσο συνεχίζεται ο αγώνας τόσο αυξάνεται η πίεσηπριν μόνο προς τον ΟΛΠ τώρα και προς την Cosco να επανεκτιμήσουν τη θέση τους. Ακόμη και σήμερα συνεχίζουν να διακινούνται στις τάξεις των λιμενεργατών σενάρια μαζικών απολύσεων, αλλά και σενάρια διάρρηξης των παραδοσιακών σχέσεων του λιμανιού με παλαιούς και δοκιμασμένους χρήστες με στόχο τη δημιουργία μονοπωλίων στις εισαγωγές και στις εξαγωγές της χώρας. Το γεγονός ότι όλοι οι εν ενεργεία λιμενεργάτες δεν χωράνε στην προβλήτα Ι που κατασκευάζεται για να παραμείνει υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ είναι ένα στοιχείο που ενισχύει τα σενάρια αυτά. Την ίδια ώρα, η αναφορά πολλών στην προοπτική δημιουργίας μιας chinatown μέσα στο λιμάνι και στην ευρύτερη περιοχή ερεθίζει τη φαντασία πολλών που ανατρέχουν στις πρώτες σελίδες του μπεστ σέλερ «Γόμορρα» πιστεύοντας ότι αυτό που περιγράφει ο ιταλός δημοσιογράφος Ρομπέρτο Σαβιάνο να συμβαίνει στο λιμάνι της Νάπολι μετά την έλευση των Κινέζων σύντομα θα συμβεί και στο λιμάνι του Πειραιά. Κατά τη γνώμη κάποιων άλλων, το λιμάνι του Πειραιά δεν ελέγχεται από τη Μαφία, όπως το λιμάνι της Νάπολι και ως εκ τούτου δεν πρόκειται να αντικρίσουμε παρόμοιες εικόνες. Αυτό που παραλείπουν όμως είναι να περιγράψουν τι ακριβώς εννοούν με τον όρο Μαφία.
Πηγή:Το Βήμα
Πηγή:Το Βήμα
Όταν η COSCO διαψεύδει εαυτήν και την κυβέρνηση
Η ίδια η COSCO καταρρίπτει τους μύθους που έχουν καλλιεργηθεί σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης, που υποτίθεται ότι θα προκύψουν για το λιμάνι του Πειραιά μετά απʼ την εκχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων σʼ αυτήν. Σύμφωνα με έκθεση που συντάχθηκε απʼ τους διεθνούς κύρους Drewry Consultants, για λογαριασμό της COSCO . http://www.coscopac.com.hk/admin/upload/ir/announcements_circular/e20081118.pdf),
η οποία δημοσιεύθηκε στον δικτυακό τόπο της κινέζικης εταιρείας, στις 18/11/2008, σε όλα τα επίπεδα προβλέπεται η δραματική πτώση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά.
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά :
Το 2003 η κίνηση μεταφόρτωσης containers στον Πειραιά ήταν 908.506 TEU, φέτος οι σύμβουλοι τις COSCO προβλέπουν ότι δεν θα ξεπεράσουν τις 35.000TEU.
Το 2002 το μερίδιο στην αγορά μεταφόρτωσης του Πειραιά στην Ανατολική Μεσόγειο ήταν 41,7%, φέτος θα είναι 0,7%. Και το αντίστοιχο μερίδιο για όλη τη Μεσόγειο, κατά το ίδιο διάστημα, από 13,1%, φέτος προβλέπεται να είναι μόλις 0,1%!!!
Για όποιον δε σπεύσει να πει πως όλα αυτά παρατηρούνται λόγω εργασιακών ανωμαλιών (απεργίες, αποχή από υπερωριακή εργασία κ.λπ.), η ίδια η έκθεση των συμβούλων της COSCO διαπιστώνει πως η κίνηση χερσαίας διαμετακόμισης προς ξένες χώρες θα φτάσει τα 31.085 ΤΕU μόλις το 2043, δηλαδή μετά από 35 χρόνια. (ΑΚ Δηλαδή αυτοκαταρίπτουν τον ισχυρισμό τους οτι θα καστήσουν το λιμάνι του Πειραιά κέντρο του Βαλκανικού εμπορίου)
Στο εύλογο ερώτημα λοιπόν που προκύπτει σχετικά με το γιατί ο κινέζικος αυτός κολοσσός να προχωρά σε μια τέτοια επένδυση, από πού προσδοκά κέρδη, η ίδια αυτή έκθεση είναι αποκαλυπτική: "Από την αύξηση του τοπικού φορτίου και από την επανάκαμψη της μεταφόρτωσης». Δηλαδή, όσα μας λένε για μετατροπή του Πειραιά σε διεθνές μεταφορικό κέντρο είναι, κατά τη λιμανιώτικη διάλεκτο, «φούμαρα».
Υ.Γ. : Θα έπρεπε δε να προστεθεί ότι ο όρος κολοσσός ίσως να πρέπει να μπαίνει σε εισαγωγικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του δικτυακού της τόπου, η COSCO πουθενά στον κόσμο, ούτε στην Κίνα, δεν κατέχει το 100% κάποιας λιμενικής εγκατάστασης. Έχει συμμετοχή μόλις σε τρία λιμάνια (49% Σιγκαπούρη, 20% Port Site και 20% Αμβέρσα). Για πρώτη φορά της δίνεται η ευκαιρία να διοικήσει μόνη της ένα λιμάνι – και αυτό, αν από μόνο του δεν είναι σκάνδαλο, εκθέτει ανεπανόρθωτα τους πολιτικούς υπεύθυνους της συγκεκριμένης διαδικασίας.
Πηγή:Αυγή
η οποία δημοσιεύθηκε στον δικτυακό τόπο της κινέζικης εταιρείας, στις 18/11/2008, σε όλα τα επίπεδα προβλέπεται η δραματική πτώση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά.
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά :
Το 2003 η κίνηση μεταφόρτωσης containers στον Πειραιά ήταν 908.506 TEU, φέτος οι σύμβουλοι τις COSCO προβλέπουν ότι δεν θα ξεπεράσουν τις 35.000TEU.
Το 2002 το μερίδιο στην αγορά μεταφόρτωσης του Πειραιά στην Ανατολική Μεσόγειο ήταν 41,7%, φέτος θα είναι 0,7%. Και το αντίστοιχο μερίδιο για όλη τη Μεσόγειο, κατά το ίδιο διάστημα, από 13,1%, φέτος προβλέπεται να είναι μόλις 0,1%!!!
Για όποιον δε σπεύσει να πει πως όλα αυτά παρατηρούνται λόγω εργασιακών ανωμαλιών (απεργίες, αποχή από υπερωριακή εργασία κ.λπ.), η ίδια η έκθεση των συμβούλων της COSCO διαπιστώνει πως η κίνηση χερσαίας διαμετακόμισης προς ξένες χώρες θα φτάσει τα 31.085 ΤΕU μόλις το 2043, δηλαδή μετά από 35 χρόνια. (ΑΚ Δηλαδή αυτοκαταρίπτουν τον ισχυρισμό τους οτι θα καστήσουν το λιμάνι του Πειραιά κέντρο του Βαλκανικού εμπορίου)
Στο εύλογο ερώτημα λοιπόν που προκύπτει σχετικά με το γιατί ο κινέζικος αυτός κολοσσός να προχωρά σε μια τέτοια επένδυση, από πού προσδοκά κέρδη, η ίδια αυτή έκθεση είναι αποκαλυπτική: "Από την αύξηση του τοπικού φορτίου και από την επανάκαμψη της μεταφόρτωσης». Δηλαδή, όσα μας λένε για μετατροπή του Πειραιά σε διεθνές μεταφορικό κέντρο είναι, κατά τη λιμανιώτικη διάλεκτο, «φούμαρα».
Υ.Γ. : Θα έπρεπε δε να προστεθεί ότι ο όρος κολοσσός ίσως να πρέπει να μπαίνει σε εισαγωγικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του δικτυακού της τόπου, η COSCO πουθενά στον κόσμο, ούτε στην Κίνα, δεν κατέχει το 100% κάποιας λιμενικής εγκατάστασης. Έχει συμμετοχή μόλις σε τρία λιμάνια (49% Σιγκαπούρη, 20% Port Site και 20% Αμβέρσα). Για πρώτη φορά της δίνεται η ευκαιρία να διοικήσει μόνη της ένα λιμάνι – και αυτό, αν από μόνο του δεν είναι σκάνδαλο, εκθέτει ανεπανόρθωτα τους πολιτικούς υπεύθυνους της συγκεκριμένης διαδικασίας.
Πηγή:Αυγή
Ποια είναι η Cosco ? Γίγαντας με πήλινα πόδια η κινεζική εταιρεία ?
Η άλλη άποψη , ή η πραγματικότητα ?
Τους μύθους σχετικά με το ποια ακριβώς είναι η Cosco, η κινεζική εταιρεία στα χέρια της οποίας βρίσκονται πλέον οι προβλήτες II και III του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ μετά τη συμφωνία Καραμανλή - Χου Ζιντάο, καταρρίπτει η ίδια η εταιρεία.
Όπως αποκαλύπτει σήμερα η “Κυριακάτικη Αυγή”, η “εταιρεία - κολοσσός” δεν κατέχει ούτε καν στην Κίνα το 100% κάποιας λιμενικής εγκατάστασης. Ενώ έχει συμμετοχή σε μόλις τρία λιμάνια στον κόσμο.
Σύμφωνα με έκθεση εξάλλου που συντάχθηκε για λογαριασμό της Cosco από τους Drewry Consultants, προβλέπεται δραματική πτώση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά.
Δηλαδή όσα λέγονται “αρμοδίως” για μετατροπή του Πειραιά σε διεθνές μεταφορικό κέντρο δεν είναι παρά... κινεζικά παραμύθια.
Εν τω μεταξύ αναμένεται να εκδικασθεί την Τρίτη η αίτηση ανάκλησης της σύμβασης από το ελεγκτικό συνέδριο, που κατέθεσαν οι εργαζόμενοι...
Όπως αποκαλύπτει σήμερα η “Κυριακάτικη Αυγή”, η “εταιρεία - κολοσσός” δεν κατέχει ούτε καν στην Κίνα το 100% κάποιας λιμενικής εγκατάστασης. Ενώ έχει συμμετοχή σε μόλις τρία λιμάνια στον κόσμο.
Σύμφωνα με έκθεση εξάλλου που συντάχθηκε για λογαριασμό της Cosco από τους Drewry Consultants, προβλέπεται δραματική πτώση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά.
Δηλαδή όσα λέγονται “αρμοδίως” για μετατροπή του Πειραιά σε διεθνές μεταφορικό κέντρο δεν είναι παρά... κινεζικά παραμύθια.
Εν τω μεταξύ αναμένεται να εκδικασθεί την Τρίτη η αίτηση ανάκλησης της σύμβασης από το ελεγκτικό συνέδριο, που κατέθεσαν οι εργαζόμενοι...
Πηγή:Αυγή
Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2008
Εξοπλίζεται ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ
Στο «φούλ» οι διαδικασίες που αφορούν στην τεχνολογική αναβάθμιση του πρώτου προβλήτα, ο οποίος ως γνωστόν θα παραμένει υπό το έλεγχο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς μετά τη συμφωνία εκχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στη κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία COSCO.
Στο πλαίσιο αυτό υπογράφηκε στις 11/11/2008 στο Πειραιά, η σύμβαση για τη προμήθεια τεσσάρων γερανών Λιμανιού, μεγέθους Super Post Panamax ανοιχτού Πυλώνα, για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων στο Σταθμό του Νέου Ικονίου Πειραιά για τον νέο προβλήτα Νο 1 του ΟΛΠ. Η συμφωνία αυτή αποτελεί μια ακόμα μεγάλη επιτυχία της 2π ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΕ, που αντιπροσωπεύει την ZPMC, η οποία έτσι επιβεβαιώνεται σαν ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της αγοράς των ανυψωτικών μηχανημάτων.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 26.400.000€. Η υλοποίηση του έργου στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αποτελεί ένα ακόμη δείγμα της συνεπούς προσπάθειας της διοίκησης του οργανισμού για την ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά ως πρωταγωνιστή στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Οι υπό προμήθεια γερανοί, ανυψωτικής ικανότητας 65 τόνων έκαστος, θα μπορούν να εξυπηρετήσουν πλοία με containers τοποθετημένα μέχρι 22 σειρές εγκάρσια.
Θα είναι οι μεγαλύτεροι που θα έχουν εγκατασταθεί μέχρι τώρα στα Ελληνικά λιμάνια και θα αποτελούν το βασικότερο παραγωγικό εργαλείο του ΟΛΠ στις εγκαταστάσεις του νέου Προβλήτα. Με αυτές ο ΟΛΠ θα κληθεί να δώσει τη μάχη της ανταγωνιστικότητα.
Πηγή:Theseanation
Στο πλαίσιο αυτό υπογράφηκε στις 11/11/2008 στο Πειραιά, η σύμβαση για τη προμήθεια τεσσάρων γερανών Λιμανιού, μεγέθους Super Post Panamax ανοιχτού Πυλώνα, για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων στο Σταθμό του Νέου Ικονίου Πειραιά για τον νέο προβλήτα Νο 1 του ΟΛΠ. Η συμφωνία αυτή αποτελεί μια ακόμα μεγάλη επιτυχία της 2π ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΕ, που αντιπροσωπεύει την ZPMC, η οποία έτσι επιβεβαιώνεται σαν ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της αγοράς των ανυψωτικών μηχανημάτων.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 26.400.000€. Η υλοποίηση του έργου στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αποτελεί ένα ακόμη δείγμα της συνεπούς προσπάθειας της διοίκησης του οργανισμού για την ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά ως πρωταγωνιστή στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Οι υπό προμήθεια γερανοί, ανυψωτικής ικανότητας 65 τόνων έκαστος, θα μπορούν να εξυπηρετήσουν πλοία με containers τοποθετημένα μέχρι 22 σειρές εγκάρσια.
Θα είναι οι μεγαλύτεροι που θα έχουν εγκατασταθεί μέχρι τώρα στα Ελληνικά λιμάνια και θα αποτελούν το βασικότερο παραγωγικό εργαλείο του ΟΛΠ στις εγκαταστάσεις του νέου Προβλήτα. Με αυτές ο ΟΛΠ θα κληθεί να δώσει τη μάχη της ανταγωνιστικότητα.
Πηγή:Theseanation
Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008
Ο Πειραιάς ήταν το τελευταίο ελεύθερο-χρυσοφόρο λιμάνι
Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων που συνεχίζονται για 11ο συνεχόμενο μήνα, έχουν δημιουργήσει πονοκέφαλο στα στελέχη των δύο εταιρειών, ΟΛΠ και Cosco, παρά το κλίμα ενθουσιασμού που επικρατεί στο λιμάνι και στην κυβέρνηση. Πάντως το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο βρίσκεται σε στρατηγική θέση σε σχέση με το Σουέζ, από όπου και περνάει όλο το εμπόριο από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη και αντίστροφα, ήταν και το τελευταίο ελεύθερο καλό λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. H Κίνα θέλει να μετατρέψει την Ελλάδα σε κινεζική βάση για την εξάπλωσή της στην Ευρώπη. Και το πρώτο βήμα έγινε με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην Cosco, έναντι 4,3 δισ. ευρώ.Το επόμενο βήμα που θα ανοίξει τους εμπορικούς δρόμους και μέσω Βαλκανίων θα είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις η Cosco θα δημιουργήσει δύο προβλήτες σύγχρονες, με 350 εκ.ευρώ που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα έξι container ships δυναμικότητας 10.000 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα. Επίσης, εκτός από τα πλοία και τα φορτία της εταιρείας, στο λιμάνι του Πειραιά θα έρχονται πλοία και φορτία από ακόμη τρεις μεγάλες εταιρείες που συνεργάζονται στενά με τον κιζενικό κολοσσό.
Πηγή:MarineNews
Πηγή:MarineNews
Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008
Γιατί "δουλεύετε" τον κόσμο ; Η άλλη άποψη του ΣΥΡΙΖΑ
"Διεθνές Βατοπέδιο" χαρακτήρισε ο Α.Αλαβάνος την εκχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO γιατί "όπως κι εκεί υπήρχε μια νομικά ασαφής κατάσταση που οδήγησε στις ανταλλαγές και στο πάρτι του Εφραίμ με τους επιχειρηματίες, έτσι και εδώ, τη στιγμή που εκκρεμεί ακόμη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου τη στιγμή που υπάρχουν κι άλλα νομικά προβλήματα, παραδίδεται το λιμάνι του Πειραιά στους Κινέζους. «Πρωθυπουργέ, γιατί "δουλεύετε" τον κόσμο;», πρόσθεσε ο πρόεδρος τη Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας στη συγκέντρωση των εργαζομένων στα λιμάνια."Πώς είναι δυνατόν να βρίσκετε 28 δισ. ευρώ για να δώσετε στους μεγάλους τραπεζίτες, και να μην έχετε μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, όσο θα βάλουν οι Κινέζοι στην επένδυσή τους, για να ανανεώσετε και εκσυγχρονίσετε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας, το οποίο είναι κερδοφόρο και έχει τεράστιες δυνατότητες;»
Πηγή:Έθνος
Πηγή:Έθνος
Η επόμενη ημέρα !!!!
Η Cosco, με επίκεντρο το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, στοχεύει να δημιουργήσει ένα δίκτυο λιμένων και πλοίων στην περιοχή για να αναπτύξει το εμπόριο από την Άπω Ανατολή στην Ευρώπη και αντίστροφα. Μάλιστα όταν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ σχεδιάζεται εκτός από τα πλοία της Cosco να βάλουν ρότα για Ελλάδα και τα πλοία μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών με τις οποίες ο κινεζικός όμιλος συνεργάζεται.
Παράλληλα, χθες, ο πρόεδρος του ομίλου Cosco «άνοιξε τα χαρτιά του» και για τα σχέδια που έχει η Cosco για άλλες επενδύσεις στη χώρα. Όπως σημείωσε, χωρίς να προσδιορίσει το χρονοδιάγραμμα, ο κινεζικός όμιλος στοχεύει να κάνει και άλλα επιχειρηματικά ανοίγματα. Σε ερώτηση που του έγινε απάντησε ότι υπάρχουν σχέδια για το μέλλον για να γίνει μεταποίηση προϊόντων στη χώρα μας. Επίσης σημείωσε ότι το επόμενο επιχειρηματικό βήμα του κινεζικού ομίλου στη χώρα μας είναι ο τομέας των logistics και οι οδικές μεταφορές.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Παράλληλα, χθες, ο πρόεδρος του ομίλου Cosco «άνοιξε τα χαρτιά του» και για τα σχέδια που έχει η Cosco για άλλες επενδύσεις στη χώρα. Όπως σημείωσε, χωρίς να προσδιορίσει το χρονοδιάγραμμα, ο κινεζικός όμιλος στοχεύει να κάνει και άλλα επιχειρηματικά ανοίγματα. Σε ερώτηση που του έγινε απάντησε ότι υπάρχουν σχέδια για το μέλλον για να γίνει μεταποίηση προϊόντων στη χώρα μας. Επίσης σημείωσε ότι το επόμενο επιχειρηματικό βήμα του κινεζικού ομίλου στη χώρα μας είναι ο τομέας των logistics και οι οδικές μεταφορές.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Υπέγραψαν τη σύμβαση ΟΛΠ-Cosco ο Κ.Καραμανλής με τον τον πρόεδρο της Κίνας Χου Ζιντάο
Με τον πρόεδρο της Κίνας Χου Ζιντάο, που πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα, συναντήθηκε στις 12 το μεσημέρι ο πρωθυπουργός.Μετά τις συνομιλίες υπογράφηκαν μιά Σύμβαση Παραχώρησης του Σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, μεταξύ του ΟΛΠ και της COSCO. Στη συνέχεια και αφού ολοκληρωθούν οι δηλώσεις των δύο ηγετών, ο πρωθυπουργός θα παραθέσει γεύμα εργασίας προς τον Πρόεδρο της Κίνας.Το βράδυ, ο κ.Κ.Καραμανλής θα μιλήσει στο 19ο Ετήσιο Συνέδριο του Ελληνο-Αμερικάνικου Εμπορικού Επιμελητηρίου με θέμα: «Η ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» .
Πηγή:MarineNews
Πηγή:MarineNews
Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2008
Τα σχέδια της Cosco στην Ελλάδα αποκάλυψε σήμερα ο πρόεδρός της cpt Wai Jiafu
Βάρος στη σχέση της Cosco με του έλληνες εργαζόμενους δίνει ο πρόεδρος του κινεζικού κολοσσού , captain Wei Jafu, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παρεχώρησε πριν από λίγο, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Επίσης τόνισε ότι η επένδυση της Cosco θα δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας, ενώ θα προσελκύσει ξένα επενδυτικά κεφάλαια στη χώρα.Ο πρόεδρος της Cosco, επεσήμανε ότι: «- Μόλις αναλάβουμε τον Οκτώβριο του 2009 τη διαχείριση του Σ.ΕΜΠΟ στον ΟΛΠ, θα καταστήσουμε την Ελλάδα κέντρο του διαμετακομιστικού εμπορίου από την Άπω Ανατολή για την ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.-Αυτό θα δημιουργήσει αύξηση των φορτίων, αύξηση των θέσεων εργασίας και εισροή ξένων επενδυτικών κεφαλαίων στην Ελλάδα».Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, ο πρόεδρος της Cosco, υπογράμμισε σε όλους τους τόνους ότι «δεν πρέπει να υπάρχει φόβος στους έλληνες εργαζόμενους. Δεν θα προσλάβουμε κινέζους εργάτες ούτε μεσαία στελέχη αλλά Έλληνες. Τους μόνους κινέζους που θα προσλάβουμε θα σταλούν από τα κεντρικά μας γραφεία και θα είναι 2-3 άτομα που θα αναλάβουν τη διοίκηση.- Πρόκειται για πάγια πολιτική της Cosco η οποία έχει εφαρμοσθεί και στις άλλες επενδύσεις που έχει κάνει ανά τον κόσμο, όπως στις ΗΠΑ, το Βέλγιο, την Ιταλία και στην Ολλανδία.»Ως παράδειγμα έφερε το λιμάνι της Μασαχουσέτης που όταν έκλεισε χάθηκαν 9.000 θέσεις εργασίας. Στη συνέχεια ανέλαβε η Cosco της διαχείριση του λιμανιού και δημιούργησε 9.000 θέσεις εργασίας με αποτέλεσμα ο ίδιος να παρασημοφορηθεί από τον κυβερνήτη της Μασαχουσέτης όσο και από τα συνδικάτα των λιμενεργατών. Προσλήψεις Ο πρόεδρος της Cosco ότι ο αριθμός των εργαζομένων που θα προσληφθούν μόλις αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού η εταιρεία θα εξαρτηθεί από την κίνηση που θα υπάρχει στο λιμάνι. Σύμφωνα πάντως με τα σχέδια του Ομίλου υπολογίζεται ότι ο ελάχιστος αριθμός νέων θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν θα είναι 1.000. Σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα γίνουν οι προσλήψεις, ξεκαθάρισε ότι θα κινηθούν με βάση τους ελληνικούς νόμους ενώ θα μιλήσουν και με τα εργατικά συνδικάτα.
Πηγή:MarineNews
Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008
Κλείνει το μικρό λιμάνι Container του Σκαραμαγκά ?
Τις τελευταίες ώρες επίμονες πληροφορίες αναφέρουν ότι το Λιμάνι του Σκαραμαγκά που τόσο βοηθά στις δύσκολες ώρες που περνά το Κεντρικό λιμάνι του Ικονίου Κλείνει .Αν επαληθευθούν οι φήμες τότε θα είναι άλλο ένα πλήγμα εν όψει των εορτών στην καλή τροφοδοσία της αγοράς. Φαίνεται οι πιέσεις για να "ανοίξει" εκ νέου το Λιμάνι του αστακού έπιασαν τόπο . Οι πιέζοντες φαίνετε ότι επικαλέστηκαν τον όρο που αναφέρεται στην συμφωνία με την Cosco ότι δεν πρέπει να υπάρχει άλλο λιμάνι εν λειτουργία σε απόσταση 100 km από το κεντρικό λιμάνι του Ικονίου .
Ίδωμεν !!! Ας το σκεφτούν καλύτερα οι αποφασίζοντες , και να λάβουν υπ όψιν τους όλες τις πιο πάνω παραμέτρους . Άλλωστε οι Κινέζοι είναι προ των Πυλών , και θα το κλείσουν εκείνοι.
Ίδωμεν !!! Ας το σκεφτούν καλύτερα οι αποφασίζοντες , και να λάβουν υπ όψιν τους όλες τις πιο πάνω παραμέτρους . Άλλωστε οι Κινέζοι είναι προ των Πυλών , και θα το κλείσουν εκείνοι.
Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2008
Αντιδρούν στην άφιξη στελεχών της Cosco
Να προχωρήσει σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση, την Τρίτη 25 Νοεμβρίου, αποφάσισε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος. Την απόφαση αυτή έλαβε η ΟΜΥΛΕ, αναφέροντας ως αιτία εργασιακά θέματα, όπως οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και η κοινή υπουργική απόφαση, που διαχωρίζει τα μισθολογικά δικαιώματα των νεοπροσληφθέντων και παλαιοτέρων εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Η απεργία όμως συμπίπτει με την επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα του Προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Χου Ζιντάο. Τον Πρόεδρο της Κίνας θα συνοδεύουν και τα ανώτατα διοικητικά στελέχη της Cosco, με επικεφαλής τον πρόεδρο του κινεζικού ομίλου Captain Wei Jiafu. Σημειώνεται ότι η Cosco έχει πλειοδοτήσει στο διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ. Οι δύο εταιρείες έχουν συμφωνήσει και έχουν εγκρίνει τη σύμβαση παραχώρησης, η οποία κρίθηκε νόμιμη πρόσφατα και από το Ελεγκτικό Συνέδριο Επίσης, σύμφωνα με το σχεδιασμό που γίνεται, ο οποίος όμως δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα, την Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008 αναμένεται να υπογραφεί από τις διοικήσεις των δύο εταιρειών η σύμβαση παραχώρησης.
Στον αντίποδα, όμως, η ΟΜΥΛΕ, η οποία αντιτίθεται στην παραχώρηση και επιθυμεί όλες οι υπηρεσίες του ΟΛΠ να παραμείνουν υπό κρατική διαχείριση και έλεγχο, εξετάζουν το ενδεχόμενο να κάνουν προσφυγή κατά της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Παράλληλα, εξετάζουν και την περίπτωση, τις επόμενες ημέρες, να καταθέσουν αίτηση ακύρωσης, στο Συμβούλιο της Επικρατείας της απόφασης που έλαβε το δ.σ. του ΟΛΠ, με την οποία ενέκρινε τη σύμβαση παραχώρησης, ενώ είναι ανοικτό ακόμα το θέμα της αίτησης ακύρωσης πάλι στο ΣτΕ της αρχικής απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ για την προκήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης.
Η απεργία όμως συμπίπτει με την επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα του Προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Χου Ζιντάο. Τον Πρόεδρο της Κίνας θα συνοδεύουν και τα ανώτατα διοικητικά στελέχη της Cosco, με επικεφαλής τον πρόεδρο του κινεζικού ομίλου Captain Wei Jiafu. Σημειώνεται ότι η Cosco έχει πλειοδοτήσει στο διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ. Οι δύο εταιρείες έχουν συμφωνήσει και έχουν εγκρίνει τη σύμβαση παραχώρησης, η οποία κρίθηκε νόμιμη πρόσφατα και από το Ελεγκτικό Συνέδριο Επίσης, σύμφωνα με το σχεδιασμό που γίνεται, ο οποίος όμως δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα, την Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008 αναμένεται να υπογραφεί από τις διοικήσεις των δύο εταιρειών η σύμβαση παραχώρησης.
Στον αντίποδα, όμως, η ΟΜΥΛΕ, η οποία αντιτίθεται στην παραχώρηση και επιθυμεί όλες οι υπηρεσίες του ΟΛΠ να παραμείνουν υπό κρατική διαχείριση και έλεγχο, εξετάζουν το ενδεχόμενο να κάνουν προσφυγή κατά της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Παράλληλα, εξετάζουν και την περίπτωση, τις επόμενες ημέρες, να καταθέσουν αίτηση ακύρωσης, στο Συμβούλιο της Επικρατείας της απόφασης που έλαβε το δ.σ. του ΟΛΠ, με την οποία ενέκρινε τη σύμβαση παραχώρησης, ενώ είναι ανοικτό ακόμα το θέμα της αίτησης ακύρωσης πάλι στο ΣτΕ της αρχικής απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ για την προκήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2008
Εμπορικός Σύλλογος: Ικανοποίηση για την αναστολή αποχής των μεταφορέων
Φωτό: Ο πρόεδρος του ΕΣΠ, Βασίλης Κορκίδης
O Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, με την ευκαιρία της εκτόνωσης της κατάστασης στο Λιμάνι του Πειραιά, επιθυμεί να ευχαριστήσει όλους όσους βοήθησαν με την ουσιαστική παρέμβασή τους να ανασταλεί η αποχή των μεταφορέων από τις διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης του ΣΕΜΠΟ και να αποφευχθεί την τελευταία στιγμή το κλείσιμο του λιμανιού και κατ΄επέκταση η οικονομική καταστροφή πολλών εμπορικών επιχειρήσεων, ενόψει μάλιστα της εορταστικής περιόδου.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, για να εκτονωθεί η κατάσταση, απεδέχθη, από τις 13.11.08, με σχετική επιστολή του προς τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εταιρειών Οδικών Εθνικών Μεταφορών, την προσωρινή επιβολή ενός λογικού επικόμιστρου καθυστέρησης, για όσο χρονικό διάστημα φυσικά διαρκούν οι καθυστερήσεις, το οποίο βέβαια θα είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ εμπόρων και μεταφορέων και που σε καμία περίπτωση δεν θα υπερβαίνει το ποσό των 120 ευρώ ανά container.
O Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, με την ευκαιρία της εκτόνωσης της κατάστασης στο Λιμάνι του Πειραιά, επιθυμεί να ευχαριστήσει όλους όσους βοήθησαν με την ουσιαστική παρέμβασή τους να ανασταλεί η αποχή των μεταφορέων από τις διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης του ΣΕΜΠΟ και να αποφευχθεί την τελευταία στιγμή το κλείσιμο του λιμανιού και κατ΄επέκταση η οικονομική καταστροφή πολλών εμπορικών επιχειρήσεων, ενόψει μάλιστα της εορταστικής περιόδου.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, για να εκτονωθεί η κατάσταση, απεδέχθη, από τις 13.11.08, με σχετική επιστολή του προς τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εταιρειών Οδικών Εθνικών Μεταφορών, την προσωρινή επιβολή ενός λογικού επικόμιστρου καθυστέρησης, για όσο χρονικό διάστημα φυσικά διαρκούν οι καθυστερήσεις, το οποίο βέβαια θα είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ εμπόρων και μεταφορέων και που σε καμία περίπτωση δεν θα υπερβαίνει το ποσό των 120 ευρώ ανά container.
Πηγή:MarineNews
Οι κινέζοι, οι φορτηγατζήδες και ο… Αστακός
Στίς Φωτογραφίες:
Αριστερά :Η ουρά των φορτηγών στο λιμάνι του Ικονίου
Δεξιά: Το λιμάνι του Αστακού
Οι φορτηγατζήδες τελικά ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους, έστω την ύστατη στιγμή, αλλά παραμένει ζητούμενο εάν θα επανέλθουν και κυρίως γιατί επέλεξαν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις την συγκεκριμένη περίοδο. Κάποιοι, «έβλεπαν» πίσω απ’ τις κινητοποιήσεις του συγκεκριμένου κλάδου, τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ, που έτσι αποκτούσαν «δια της πλαγίας οδού» έναν μη δηλωμένο σύμμαχο. Αλλά κάποιοι άλλοι, έβλεπαν (και ) το λιμάνι του Αστακού πίσω απ’ τις συγκεκριμένες κινητοποιήσεις, που έπληξαν οικονομικά όχι μόνο το λιμάνι και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, αλλά και ολόκληρη η αγορά. Ιδίως εκείνους τους επιχειρηματίες που περίμεναν την περίοδο των εορτών για να ανεβάσουν τον τζίρο τους, αλλά είδαν τα προϊόντα τους να μην φτάνουν στην ώρα τους στις αποθήκες και τα καταστήματά τους. Σύμφωνα με την ανάλυση αυτή, είναι η λειτουργία του Αστακού εκείνη που ώθησε τους φορτηγατζήδες σε κινητοποιήσεις, καθώς λόγω της απόστασης, αυτοί εισπράττουν μεγαλύτερα κόμιστρα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, θέμα φαίνεται να προκύπτει για άλλη μια φορά με την λειτουργία του λιμανιού του Αστακού, το οποίο ενώ έχει άδεια λειτουργίας για να εξυπηρετεί την γύρω περιοχή, «απ’ το παράθυρο» και εκμεταλλευόμενο κινητοποιήσεις σε άλλα λιμάνια και κυρίως στον Πειραιά, έχει μετατραπεί σε κανονικό ιδιωτικό, ανταγωνιστικό λιμάνι.
Πηγή:PortNet
Θα συμφωνήσω εν μέρει με τον αρθρογράφο του portnews , αλλά ότι βρίσκονται οι φορτηγατζήδες σε συνεννόηση με τις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον Αστακό είναι ένα σενάριο ,διότι αυτοί που έδωσαν εντολή να σταματήσουν τα πλοία να πηγαίνουν στο πιο πάνω λιμάνι λόγω μεγάλου κόστους , είναι οι ίδιοι οι παραλήπτες .
Πάντως δεν είναι απίθανο , άλλωστε ζούμε σε μια χώρα " μπανανία " (λίγο υπερβολικός ο όρος αλλά πότε πότε κάνεις περίεργους συνειρμούς.)
Προσανατολίζονται σε νέα 48ωρη απεργία ενόψει της άφιξης του προέδρου της Κίνας
- H λήξη της αποχής των μεταφορέων δεν λύνει το πρόβλημα επιβίωσης των εμπόρων ούτε της ομαλής διακίνησης των προϊόντων στο λιμάνι.Σε περίπου 10 ημέρες θα γνωρίζει η αγορά πόσο μεγάλες ζημιές έχει υποστεί από τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Όπως επεσήμαναν πήγες του λιμανιού οι εργαζόμενοι προσανατολίζονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, την άλλη εβδομάδα και πιο συγκεκριμένα, το διήμερο που θα e;iναι εδώ ο πρόεδρος της Κίνας για να υπογράψει τη σύμβαση με την ΟΛΠ για την παραχώρηση μέρους του Σ.ΕΜΠΟ στην Cosco.
Πηγή:MarineNews
Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008
"Γόνιμη" συνάντηση με τους οδικούς μεταφορείς
Με εκπροσώπους των Σωματείων Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων Μεταφοράς Containers συναντήθηκαν χθές 15/11/08 στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οι υπουργοί Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστής Χατζηδάκης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Αναστάσης Παπαληγούρας.
Η συνάντηση, που διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα, χαρακτηρίστηκε από τους δύο υπουργούς ως γόνιμη.
Η συνάντηση, που διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα, χαρακτηρίστηκε από τους δύο υπουργούς ως γόνιμη.
Πηγή:Τα Νέα
Το διαταύτα δεν ακούσαμε ακόμη παιδιά , το κλίμα μπορεί να ήταν καλό , τι απόφαση θα πάρετε ή πήρατε δεν ακούσαμε .
Πληροφοριακά σας λέω ότι τα Container που έχουν άδεια εξόδου με ημερομηνία Παρασκευής (14/11/08) με τα σημερινά δεδομένα θα φύγουν απο το λιμάνι στις 28-29/11/08 .
Πληροφοριακά σας λέω ότι τα Container που έχουν άδεια εξόδου με ημερομηνία Παρασκευής (14/11/08) με τα σημερινά δεδομένα θα φύγουν απο το λιμάνι στις 28-29/11/08 .
Αυτά !!!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)