Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2008

Συνάντηση ΥEN με τον Κινέζο Υφυπουργό Μεταφορών για τα λιμάνια

Άμεση συνάντηση με τον ΥΕΝ φρόντισαν να πραγματοποιήσουν οι κινέζοι οι οποίοι καίγονται να ολοκληρωθεί η συμφωνά για τα λιμάνια ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Αναστάσης Παπαληγούρας, συναντήθηκε χθες με τον Υφυπουργό Μεταφορών της Κίνας κ. Xu Zuyuan παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής καθηγητή κ. Ιωάννη Τζωάνου, του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Γεωργίου Βλάχου και Υπηρεσιακών παραγόντων.Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε σε άριστο κλίμα συζητήθηκαν επίκαιρα θέματα ναυτιλιακού ενδιαφέροντος και θέματα που αφορούν στις εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών. Επίσης αντηλλάγησαν απόψεις για τη συνεργασία των δύο χωρών στους διεθνείς οργανισμούς και σε θέματα διμερών σχέσεων ναυτιλιακού και λιμενικού ενδιαφέροντος.
Πηγή:MarineNews

Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2008

Τι ζητούν οι διεθνείς όμιλοι από τις διοικήσεις των δύο λιμανιών

Σε κρίσιμο σημείο για την πορεία της μεταρρυθμιστικής πολιτικής της κυβέρνησης στη λιμενική βιομηχανία της χώρας, αναλαμβάνει σήμερα τα καθήκοντά του σαν υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ο Αναστάσης Παπαληγούρας στη θέση του Γιώργου Βουλγαράκη. Ο νέος υπουργός θα χρειαστεί «εντατικά μαθήματα». Ενδεικτικό είναι ότι ο υφυπουργός Μεταφορών της Κίνας έρχεται αύριο στην Ελλάδα και έχει ζητήσει να συναντηθεί με τον ΥΕΝΑΝΠ, για να συζητήσουν το θέμα των παραχωρήσεων.Από τη μία, οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή σύμβασης παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ μεταξύ της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με την κοινοπραξία Hutchison - Alapis έχουν ξεκινήσει.Από την άλλη, για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά με την Cosco Pacific έχουν μπει στην τελική ευθεία και έχουν επισημανθεί σημεία στα οποία σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν θέματα που πρέπει να λυθούν πριν «πέσουν» οι υπογραφές. Κοινό σημείο στις διαπραγματεύσεις στα δύο λιμάνια είναι το θέμα του ανταγωνισμού.Αίτημα των δύο εταιρειών να υπάρξει μία εύλογη ακτίνα, από 100 μέχρι 300 χιλιόμετρα, στην οποία δεν θα μπορεί να υπάρχει άλλος Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων. Οι συγκεκριμένες υποθέσεις είναι εκτός δικαιοδοσίας των διοικήσεων των δύο λιμανιών και χρειάζονται πολιτική απόφαση, η οποία αν καθυστερήσει είναι πολύ πιθανό να έχει επιπτώσεις και στο χρονοδιάγραμμα παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ. Παράλληλα, είναι και το θέμα των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα δύο λιμάνια, που με τον τρόπο αυτό αντιδρούν στις διαδικασίες παραχώρησης, ενώ έχουν καταθέσει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως και ο δήμος Περάματος ο οποίος πρόσφατα κατέθεσε και αγωγή κατά του ΟΛΠ.
Οι διαπραγματεύσεις

Στον ΟΛΘ τα πράγματα δείχνουν πιο απλά αφού η προσφορά είναι συγκεκριμένη, ενώ παραχωρείται μόνο ο ένας προβλήτας που υπάρχει και το θέμα που τίθεται περισσότερο, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, είναι το αν θα δεχθούν οι εργαζόμενοι τελικά να εργαστούν για λογαριασμό της κοινοπραξίας ή θα παραμείνουν στον ΟΛΘ.Στον αντίποδα για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ, η υπόθεση είναι περισσότερο πολύπλοκη από ότι στον ΟΛΘ, αφού παραχωρούνται ο προβλήτας ΙΙ που είναι έτοιμος και ο προβλήτας ΙΙΙ που θα πρέπει να κατασκευαστεί, ενώ ο ΟΛΠ θα κρατήσει στη διαχείρισή του τον πρώτο προβλήτα ο οποίος την περίοδο αυτή βρίσκεται υπό κατασκευή και αναμένεται να είναι έτοιμος μέχρι το τέλος του 2009. Στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», υπάρχουν τρία σημεία στα οποία ακόμα δεν έχει βρεθεί «άκρη». Τα δύο αφορούν την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ και το άλλο τους εργαζόμενους του ΟΛΠ. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού εάν ο προβλήτας ΙΙΙ δεν έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο ΟΛΠ θα μπορεί να κάνει χρήση στις ρήτρες που προβλέπονται στο διαγωνισμό. Στη μία περίπτωση, τα στελέχη του κινεζικού ομίλου έχουν αναρωτηθεί, απευθυνόμενοι στη διοίκηση του ΟΛΠ, για το τι θα συμβεί εάν η κατασκευή του καθυστερήσει με ευθύνη τρίτων. Ενα παράδειγμα είναι μια ενδεχόμενη απόφαση του ΣτΕ κατά της κατασκευής του για περιβαλλοντικούς λόγους μετά την προσφυγή που έχει κάνει ο δήμος Περάματος. Στη δεύτερη περίπτωση, ο κινεζικός όμιλος φαίνεται ότι προβληματίζεται και για το χρονοδιάγραμμα της κατασκευής του τρίτου προβλήτα. Οι Κινέζοι γνωρίζουν ότι σε περίπτωση καθυστέρησης της κατασκευής ο ΟΛΠ θα έχει το δικαίωμα μέχρι και να καταγγείλει εις βάρος της Cosco τη σύμβαση.Το θέμα αυτό εξετάζουν προσεκτικά τα στελέχη της εταιρείας, αφού θεωρούν ότι μια τέτοια κατασκευή μπορεί να παρουσιάσει προβλήματα στην πορεία που δεν μπορούν να προβλεφθούν από τώρα και επισημαίνουν τις ανησυχίες τους για τυχόν καθυστερήσεις από αναπάντεχα προβλήματα.Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση, για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, και εφόσον χρειαστεί ο κινεζικός όμιλος να καλύπτει από τον προβλήτα ΙΙ τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που προβλέπεται και για τις δύο προβλήτες.
Οι ρήτρες

Για κάθε ημέρα καθυστέρησης της εκτέλεσης των φάσεων του έργου με βάση το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, η εταιρεία θα καταβάλλει 50.000 ευρώ τον πρώτο μήνα και 80.000 ευρώ ανά ημέρα μετά τον πρώτο μήνα και μέχρι 5% επί του κόστους επένδυσης.Σε περίπτωση υπέρβασης του 5% ο ΟΛΠ έχει δικαίωμα καταγγελίας. Εχει προβλεφθεί ρήτρα ελάχιστης διακίνησης ίσης με το 65% της εγγυημένης δυναμικότητας που καθορίζεται από τον ΟΛΠ ανά προβλήτα. Στη περίπτωση που ο παραχωρησιούχος επί τρία διαδοχικά έτη δεν επιτύχει την ελάχιστη διακίνηση, δικαιούται ο ΟΛΠ να τον κηρύξει έκπτωτο.Επίσης, ο παραχωρησιούχος καταβάλει αποζημίωση 18 ευρώ ανά μονάδα που υπολείπεται της διακίνησης του 60% της ετήσιας εγγυημένης δυναμικότητας ανά προβλήτα.
Οι εργαζόμενοι

Το τρίτο σημείο αιχμής στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην διοίκηση του ΟΛΠ και της Cosco είναι οι εργαζόμενοι. Και αυτό για δύο λόγους.Πρώτον, υπάρχει ένα διάστημα στο οποίο οι δύο εταιρείες θα «συγκατοικήσουν» στον προβλήτα ΙΙ, υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ και με έξοδα της Cosco, μέχρι να ετοιμαστεί ο προβλήτας Ι αλλά και να μάθουν και οι Κινέζοι τα «μυστικά» του ΣΕΜΠΟ.Μέχρι στιγμής, το διάστημα της συγκατοίκησης «παίζει» από τρεις μέχρι εννέα μήνες, ενώ μετά το τέλος του χρόνου αυτού δίνεται το δικαίωμα στην Cosco να προσλάβει όσους από τους εργαζόμενους στο ΣΕΜΠΟ το θελήσουν.Ομως από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να εργαστούν για λογαριασμό του κινεζικού ομίλου και συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους. Το γεγονός αυτό δυσχεραίνει την κατάσταση τόσο για το διάστημα συγκατοίκησης, αφού η Cosco θέτει ως όρο κάποια μίνιμουμ απόδοσης που θα την διασφαλίζουν, αλλά και την μετέπειτα πορεία, αφού τουλάχιστον σε πρώτη φάση, θα χρειαστεί ορισμένους χειριστές που να γνωρίζουν που δουλεύουν τα μηχανήματα στο ΣΕΜΠΟ. Τέλος, βέβαια, ανοικτό είναι ακόμα και το θέμα της προσφυγής που έχουν κάνει οι εργαζόμενοι στο ΣτΕ κατά των αποφάσεων των διοικητικών συμβουλίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για τους; διαγωνισμούς παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ, η συζήτηση των οποίων θα γίνει στις 7 Νοεμβρίου 2008. Σημειώνεται ότι η αίτηση που είχαν καταθέσει οι εργαζόμενοι στο ΣτΕ και με την οποία ζητούσαν να σταματήσει η διαδικασία του διαγωνισμού μέχρι να συζητηθεί η υπόθεση, απορρίφθηκε.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2008

Έντονη η αντίδραση της ΟΕΤΕ στη φορολογική εξουθένωση των εκτελωνιστών

Διαβάστε Εδώ την επιστολή της ΟΕΤΕ (ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ )προς τον Υπουργό Οικονομικών για την φορολογική επιδρομή η οποία πλήττει άμεσα τον Εκτελωνιστικό κλάδο.


Κε Υπουργέ έλεος Πια , μας τελειώσατε , μετά το ένσημο ήρθε και η κατάργηση του αφορολόγητου . Τι άλλο θα υποστούμε ακόμη

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2008

Ήτανε στραβό το κλίμα..................!!!

Δέν φθάνανε τα τόσα προβλήματα που τραβάνε οι δύσμοιροι έμποροι, εισαγωγείς , βιομήχανοι , και Εκτελωνιστές από την υπολειτουργία των λιμανιών και την διασπορά των εμπορευμάτων σε άλλα λιμάνια εκτός Αττικής , ήρθε τώρα και το κερασάκι στην τούρτα . Η απεργία των τελωνειακών που βρίσκεται σε εξέλιξη λόγω ΔΕΤΕ θα δημιουργήσει αλυσιδωτά προβλήματα στην λειτουργία του κράτους . Ήδη σχηματίστηκαν τεράστιες ουρές στα σύνορα από φορτηγά που περιμένουν να κάνουν Τελωνείο , εμπορεύματα στα λιμάνια μένουν ατελώνιστα , οι επιβάτες στα Αεροδρόμια δεν ελέγχονται, και το κυριότερο απ' όλα , υστέρηση στα έσοδα του κράτους !!!.
Η 24ωρη απεργία ολοκληρώθηκε το Σαββατο (13/09/08) το πρωί, αλλά από 22/9 η Ομοσπονδία έχει εξαγγείλει νέες 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Διαβάστε εδώ και εδώ η Ιστορία έχει Παρελθόν , Ας είναι καλά το αρχείο μας

Αν κρατήσει μερικές μέρες ακόμα ,μας βλέπω να πάμε για επιτάξεις , όπως παλιά .


"Τελώνες και Φαρισαίοι"

Προβλήματα στα λιμάνια από την απεργία τελωνειακών

Σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των λιμανιών αναμένεται να δημιουργηθούν από τις απεργιακές κινητοποιήσεις που άρχισαν την Παρασκευή 11/09/08 οι τελωνειακοί υπάλληλοι. Η απεργία αναγγέλθηκε την Πέμπτη στις 11,30 π.μ απροειδοποίητα και στις 12,00 το μεσημέρι τα Τελωνεία έκλεισαν, στα μεγαλύτερα Τελωνεία της Ελλάδος δημιουργήθηκαν σκηνές "απείρου κάλλους"
Το Story :

Ύστερα από γραπτή διαβεβαίωση του Υπουργείου την Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου για ικανοποίηση των αιτημάτων των τελωνιακών και συγκεκριμένα για την εξαίρεση των Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών (ΔΕΤΕ) από το νέο σχέδιο νόμου, η απεργία που είχαν προγραμματίσει οι τελωνιακοί αναστάλθηκε, αφού το αίτημά τους φαινόταν ότι θα ικανοποιηθεί. Πριν δύο μέρες όμως, το βράδυ της Τετάρτης οι τελωνιακοί βρέθηκαν προ εκπλήξεως, βλέποντας τελικά στη Βουλή ότι ο Υπουργός δεν εξαιρεί το ΔΕΤΕ από το νέο νομοσχέδιο. «Ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Αλογοσκούφης δεν σεβάστηκε ούτε την υπογραφή του», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος (Ο.Τ.Υ.Ε.). Το ΔΕΤΕ ξεκίνησε το 1831 ενώ από το 1917 μέχρι και σήμερα καθιερώθηκε με νόμο. Πρόκειται στην ουσία για το ταμείο που αποτελεί αποζημιώσεις των τελωνειακών υπαλλήλων ανταποδοτικού χαρακτήρα που καταβάλλουν οι συναλλασσόμενοι με τα τελωνεία για την εξυπηρέτησή τους σε 24ωρη βάση, σύμφωνα με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπίσουν έτσι οι συναλλασσόμενοι με τα Τελωνεία από σήμερα. Σύμφωνα με ανακοίνωση δεν θα τελωνίζονται-παραδίδονται, τα παρακάτω είδη που ενδεικτικά αναφέρονται:
Φρέσκα ψάρια και κρέατα, κατεψυγμένα ψάρια και κρέατα
Νωπά φρούτα και γάλατα, παγωτά, γιαούρτια, λουλούδια κ.λ.π.
Επίσης , δεν θα πραγματοποιούνται εξαγωγές νωπών φρούτων, λαχανικών κ.ο.κ
Ειδικά στους μεθοριακούς σταθμούς Ευζώνων Κιλκίς και στον Προμαχώνα Σερρών δεν πραγματοποιούνται εκτελωνισμοί εμπορευμάτων και τα τελωνεία λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας. Έτσι, από τις οδικές εισόδους της χώρας διακινούνται μόνο στρατιωτικά εφόδια, υγειονομικό υλικό και καύσιμα (για τις ανάγκες των νοσοκομείων), ζώα, κ.α. εμπορεύματα πρώτης ανάγκης, με αποτέλεσμα να σχηματιστούν ουρές, κυρίως φορτηγών αυτοκινήτων.

H Διεθνής Nαυτική Ένωση με επιστολή της στον υπουργό Oικονομίας, Γιώργο Aλογοσκούφη, σημειώνει ότι οι κινητοποιήσεις αυτές σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα λιμάνια υπολειτουργούν από τον Iανουάριο λόγω των κινητοποιήσεων της OMYΛE, έχουν φέρει σε απόγνωση τον κλάδο των ναυτιλιακών πρακτόρων.

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2008

ΟΛΠ-Cosco: Το παρασκήνιο των επαφών

Εν μέσω των συνεχιζόμενων για 9ο μήνα κινητοποιήσεων των εργαζομένων και με τις ζημιές να στοιχειώνουν τα οικονομικά στοιχεία του β' εξαμήνου η ΟΛΠ ΑΕ και οι κινέζοι της Cosco έχουν σκληρύνει τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι κινέζοι πιέζουν να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις, χωρίς να πληγούν οι εργαζόμενοι όμως κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
Οι κινέζοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ έχουν την τεχνογνωσία για να συμβάλουν, τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια, στην ανάπτυξη της κολοσσιαίας επένδυσης που έχουν κάνει στο λιμάνι του Πειραιά.
Εάν οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ αρνηθούν να εργαστούν για τους κινέζους, αφού για 18 μήνες ΟΛΠ και Cosco θα συνυπάρχουν, βάσει της σύμβασης, στην προβλήτα ΙΙ, τότε υπάρχει το ενδεχόμενο ο κινεζικός κολοσσός να καθυστερήσει μέχρι και δύο χρόνια, καταστρέφοντας τα σχέδιά τους για ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Στο τραπέζι έπεσε η ιδέα να προχωρήσουν σε νέες προσλήψεις. Και αυτό το δέχτηκε ο ΟΛΠ. Όμως η Cosco δεν μπορεί να βρει κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό που να έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει το λιμάνι.
Το κόλπο με την προβλήτα ΙΙΙ
Όσο αφορά στα επενδυτικά σχέδια της Cosco, οι κινέζοι θέλουν να θέσουν σε εφαρμογή για το λιμάνι του Πειραιά σχέδιο το οποίο θα αναπτυχθείς σε τρεις φάσεις.
Στο πρώτο στάδιο εκσυγχρονίζουν την προβλήτα ΙΙ με μηχανολογικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ, ώστε να έχει την ικανότητα το terminal διακίνησης περίπου 2,5 εκατ. teu ετησίως.
Όμως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα σχέδια για την προβλήτα ΙΙΙ. Ο κινέζικος όμιλος θα επιχειρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, εφόσον ξεπεράσει τις ενστάσεις που έχει κάνει ο Δήμος Περάματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας, να κατασκευάσει όχι μόνο την μισή προβλήτα ΙΙΙ, που προβλέπει η διακήρυξη του ΟΛΠ, αλλά ολόκληρο την ΙΙΙ.
Η κίνηση αυτή θα του δώσει επιπλέον χώρους 150 με 200 στρέμματα. Τον επιπλέον χώρο οι κινέζοι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν, όχι για διακίνηση containers, αλλά σαν μεταποιητική βάση. Ως ελεύθερη ζώνη που θα είναι, θα έχουν την δυνατότητα με μία τελική προσθήκη στα προϊόντα που θα φέρνουν από την Κίνα, να τα μετατρέπουν σε ευρωπαϊκά από κινέζικα. "Είναι μια τακτική που ακολουθούν πάνω από 10 χρόνια οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις".
Για τον ίδιο σκοπό δεν αποκλείεται σε τρίτο στάδιο να διεκδικήσουν και το logistic center που αναμένεται να δημιουργηθεί στο Θριάσειο. Το λιμάνι του Πειραιά θα χρησιμοποιηθεί ως διαμετακομιστικό, αφού τα εμπορεύματα θα μοιράζονται στην συνέχεια με μικρότερα πλοία στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες του Νότου.
Πηγή:Axiaplus

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2008

ΟΛΠ: Η Επιτροπή του ΣτΕ απέρριψε προσφυγή των εργαζομένων

Η Επιτροπή του Συμβουλίου της Επικρατείας απέρριψε την προσφυγή των εργαζομένων που είχε κατατεθεί εναντίον της διοίκησης του ΟΛΠ, και με την οποία ζητούσαν προκειμένου να επιβληθούν ασφαλιστικά μέτρα στο διαγωνισμό για την ανάθεση του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες. Εκκρεμεί η αρχική προσφυγή των εργαζομένων στην ΟΛΠ ΑΕ κατά της νομιμότητας της όλης διαδικασίας παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ σε ιδιώτες. Για την υπόθεση αυτή θα συνεδριάσει η ολομέλεια του ΣτΕ στις 7 Νοεμβρίου. Οι συζητήσεις μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για να καταλήξουν στο τελικό κείμενο και την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης συνεχίζονται.
Πηγή:MarineNews

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2008

Κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ

Ολοταχώς για υπογραφή σύμβασης παραχώρησης στην Hutchison
«Πρόσω ολοταχώς» για την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στην κοινοπραξία Hutchison Port Holdings Limited - Hutchison Port Investment Sarl (αμφότερες κινεζο-βρετανικών συμφερόντων) - Alapis ΑΒΕΕ-ΛΥΔ Α.Ε. (αμφότερες συμφερόντων Λ. Λαυρεντιάδη) «πλέει» η ΟΛΘ Α.Ε., μετά τη χθεσινή απόφαση του δ.σ. της εταιρείας να κατακυρώσει το σχετικό διαγωνισμό στην εν λόγω κοινοπραξία, ανακηρύσσοντάς την και επισήμως «προσωρινό ανάδοχο».
Μετά τις 28-29 Αυγούστου ξεκινά μια ελαφρά διαπραγμάτευση με τον προσωρινό ανάδοχο. Τα βασικά σημεία της σύμβασης παραχώρησης αποτελούσαν μέρος της προκήρυξης και τα εναπομείναντα προς διαπραγμάτευση ζητήματα αφορούν καθαρά τεχνικά ζητήματα, όπως λ.χ. ποιος θα βγάλει την άδεια για το τεχνικό έργο, για έργα ηλεκτροφωτισμού κ.ο.κ. και τώρα που τα ξαναβλέπω πιο αναλυτικά πιστεύω ότι δεν θα χρειαστεί διάστημα μεγαλύτερο του ενός-ενάμιση μήνα. Πιθανόν να πάμε και πιο γρήγορα. Επί της ουσίας, θεωρώ ότι έχουμε τελειώσει», επισημαίνει σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Παράταση των κινητοποιήσεων στα λιμάνια έως τις 17 Σεπτεμβρίου

Σήμερα η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος αποφάσισε την συνέχιση των κινητοποιήσεων έως και τις 17 Σεπτεμβρίου όποτε και θα ξανασυνδριάσει.

Παράλληλα ,Πρόταση για να βρεθεί λύση για ένα ακόμη αγκάθι που υπάρχει μεταξύ της Διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ και των εργαζομένων θα καταθέσει η ΟΜΥΛΕ. Αφορά τη διάρκεια της συγκατοίκησης ΟΛΠ και Cosco για 18 μήνες στην προβλήτα ΙΙ όπως προβλέπεται από τη σύμβαση.Η ΟΜΥΛΕ σύμφωνα με πληροφορίες του Marinews ζητάει να μην υπάρξει καθόλου συγκατοίκηση. Είναι εάν θέμα που προβληματίζει και τους κινέζους και το έθεσαν στην πρώτη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Ε.Ν., Γιώργο Βουλγαράκη. Ειδικότερα, στο διάστημα των 18 μηνών μάξιμουμ που θα διαρκέσει η συγκατοίκηση ΟΛΠ και Cosco στον προβλήτα ΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ πριν τον αναλάβει ολοκληρωτικά ο όμιλος που έχει έδρα την Σαγκάη, σύμφωνα με την σύμβαση θα καλύψουν τις ανάγκες οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ. Τι θα γίνει όμως εάν αρνηθούν; Πως θα λειτουργήσει το λιμάνι; Ακόμα και σε προσλήψεις να προχωρήσουν μέχρι οι νέοι να μάθουν τα κόλπα της δουλειάς θα έχει χαθεί πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και η Cosco θα μπαίνει μέσα.

Δηλαδή τι προτείνετε ρε παιδιά για πέστε και σε μας να καταλάβουμε που το πάτε ?

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2008

Αποθηκευτικά: Επιμένει ο ΟΛΠ για τη μείωση των εκπτώσεων

Επιμένει ο ΟΛΠ στην απόφασή του για τη μείωση των εκπτώσεων κατά 50% στα αποθηκευτικά δικαιώματα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων που προσφέρει στους χρήστες. Η Διεθνής Ναυτική Ενωση αντέδρασε στην απόφαση αυτή και ζήτησε οι εκπτώσεις να επανέλθουν στο προηγούμενο καθεστώς.Υποστήριξε ότι ο λόγος για τον οποίο δίνονται, δηλαδή οι καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των φορτίων με αιτία τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, δεν έχει βελτιωθεί ειδικά σε ό,τι αφορά το εξαγωγικό φορτίο και τα κενά εμπορευματοκιβώτια. Ομως, η διοίκηση του ΟΛΠ επανήλθε χθες εμμένοντας στις απόψεις της. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Νίκο Αναστασόπουλο, στο δεύτερο τρίμηνο του 2008 καταγράφηκε βελτίωση στο μέσο αριθμό ημερών παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων σε αποθήκευση κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους στις 9,6 μέρες από 12,1 στο τέλος Μαρτίου και 16,6 τον Ιανουάριο, όμως απέχει από τις 6,3 ημέρες που ήταν κατά το έτος 2007 με συνθήκες ομαλής λειτουργίας.Επιπλέον, από τα ημερήσια δελτία παρακολούθησης του αριθμού εισερχομένων-εξερχόμενων εμφόρτων εμπορευματοκιβωτίων στην πλατεία του ΣΕΜΠΟ, συμπληρώνει ο κ. Αναστασόπουλος, προκύπτει ότι ενώ κατά τους πρώτους δύο μήνες εξυπηρετούνταν περίπου 900 ημερησίως, τώρα έχει φθάσει στα 1.500, ενώ ο αριθμός των κουτιών που παραμένουν στην αυλή κυμαίνεται στα 4.000 κουτιά από περίπου 8.000. «Με τις δρομολογηθείσες λειτουργικές παρεμβάσεις (προσλήψεις προσωπικού, ρύθμιση επικούρων, επαναφορά νυχτερινής βάρδιας), θα ενισχυθεί η διαθέσιμη εργατική δύναμη, που σε συνδυασμό με το χαμηλό όγκο διακίνησης, ομαλοποιούν σχετικά τη ροή των φορτίων», αναφέρει και προσθέτει:«Συνεπώς αναμένεται περαιτέρω βελτίωση του μέσου αριθμού ημερών παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων με αντίστοιχη θετική επίπτωση στις χρεώσεις των αποθήκευτρων, πράγμα που επιβάλει τη συνέχιση μεν των χορηγουμένων εκπτώσεων, αλλά με μείωση του ποσοστού».
Πηγή Ναυτεμπορική

ΟΛΠ: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ


Έκλεισε σήμερα από τις 12,00 μ μέχρι τις 4,00 μμ και το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στην στάση εργασίας για τον θάνατο των εργαζομένων στο στην Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση Περάματος .
Α.Κ

Συνέχιση κινητοποιήσεων και τον Αύγουστο στο λιμάνι του Πειραιά

Για όγδοο μήνα θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, που σημαίνει απόχη από υπερωρίες, αργίες και Σαββατοκύριακα. Στην απόφαση αυτή κατέληξε η ΟΜΥΛΕ.
Πηγή:MarineNews

Τρίτη 22 Ιουλίου 2008

ΟΜΥΛΕ: «Ξεκίνησε η δημιουργία μίας ιδιότυπης China Town»

Λόγο για κατάκτηση μίας «αρνητικής πανευρωπαϊκής πρωτιάς, με την εκχώρηση των δύο σημαντικότερων λιμανιών της χώρας σε ξένα κρατικά συμφέροντα» κάνει η ΟΜΥΛΕ με αφορμή την ανάδειξη της Hutschison ως πλειοδότη στη Θεσσαλονίκη. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο και για δημιουργία μίας ιδιότυπης China Town στη λιμενική βιομηχανία της χώρας.Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει: "Σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με την ανάδειξη του προσωρινού πλειοδότη στο λιμάνι ξεκίνησε η δημιουργία μιας ιδιότυπης china town." Τα λιμάνια της Ελλάδας παραδίδονται σε εταιρίες Κινέζικων συμφερόντων. Η Hutschison, που αναδείχθηκε πλειοδότης στη Θεσσαλονίκη, είναι η εταιρία που σε πλήρη συνεργασία με τη Cosco, κατέθεσε την προσφορά «λαγό» στον Πειραιά.Το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών στη Θεσσαλονίκη κλείνει την αυλαία και επαληθεύει πλήρως το σενάριο που «έδινε» τα λιμάνια της Ελλάδας δώρο στους Κινέζους (υπόσχεση του πρωθυπουργού κατά την επίσκεψη του στην Κίνα το 2005).Η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των δύο λιμανιών αντί να απολογούνται, πανηγυρίζουν. Για άλλη μία φορά πετύχαμε μία αρνητική πανευρωπαϊκή πρωτιά, με την εκχώρηση των δύο σημαντικότερων λιμανιών της χώρας σε ξένα κρατικά συμφέροντα. Με την υποθήκευση της ανεκτίμητης άυλης αξίας τους και του ρόλου τους στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας. Με την υποθήκευση των όρων και των θέσεων εργασίας. Όμως είναι σίγουρο πως πριν «αλέκτωρ λαλήσει τρις» θα αποκαλυφθεί το στημένο σκηνικό.
Πηγή:Marinews

Η Hutschison τη μεγαλύτερη προσφορά στα 419 εκ.ευρώ για την ΟΛΘ ΑΕ

ΤΟ MARINEWS μας ενημερώνει για τις εξελίξεις στο διαγωνισμό του ΟΛΘ, και ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ τα ακριβή ποσά των οικονομικών προσφορών. Άνοιξαν, πριν από λίγο (13,55), οι φάκελλοι με τις οικονομικές προσφορές των εταιρειών για τον ΟΛΘ. Τη μεγαλύτερη έδωσε η κινεζικών συμφερόντων Hutschison και φθάνει τα 419 εκ.ευρώ, επιβεβαιώνοντας παλαιότερα δημοσιεύματα του Marinews αλλά και αναρτήσεις και σχόλια του δικου μας Blog , όπως το σημερινό δημοσίευμα του Marinews . Ακολουθεί η Cosco με 131 εκατομμύρια και η Dubai Ports με 68 εκ. Πρόκειται για την καθαρή παρούσα αξία και σε αυτή δεν υπολογίζονται οι προκαταβολές των 40 εκ.ευρώ και τα ενοίκια.
Το είχαμε άλλωστε και σε παλαιότερη ανάρτηση μας , ένας Κινέζος το ένα και ο Άλλος το άλλο , και ας κάνανε τους Κινέζους !!!
Φαινόταν άλλωστε από μακριά τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια.

Σάββατο 19 Ιουλίου 2008

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΣΕΜΠΟ: ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ





Ένα ενδιαφέρον άρθρο του καθηγητή του ΕΜΠ Κου Ψαράφτη

Μεγάλο θόρυβο, αλλά και κάποια σύγχυση προκάλεσε το άνοιγμα των προσφορών της COSCO και της Hutchison για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ. Η Διοίκηση του ΟΛΠ αλλά και η Κυβέρνηση έσπευσαν να διαφημίσουν με ενθουσιασμό το γεγονός ότι η προσφορά της COSCO (της εταιρίας που
ανακηρύχθηκε τελικά προσωρινός ανάδοχος) έφτασε τα 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ για 35 χρόνια, άρα κάπου 123 εκ. ευρώ ανά έτος κατά μέσο όρο, ποσό εξωπραγματικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο κύκλος εργασιών όλου του ΟΛΠ το 2007 ήταν κάπου 171 εκ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων 33,5 εκ. ευρώ.

Εδώ τώρα προσέξτε !!!
Όμως, μερικές μέρες μετά την εξαγγελία αυτή, όταν η COSCO εκλήθη από το Χρηματιστήριο του Hong Kong να δώσει εξηγήσεις για το τεράστιο ποσό που θα κατέβαλλε, αποκαλύφθηκε ότι η Καθαρή Παρούσα Αξία (ΚΠΑ) του εγγυημένου ανταλλάγματος είναι πολύ λιγότερη, κάπου 0,66 δις. ευρώ. Πλήρης σύγχυση, και μέγα σκαμπανέβασμα της μετοχής του ΟΛΠ σε μερικές μέρες.

!Τι όμως είναι η ΚΠΑ μιας χρηματορροής που εξελίσσεται διαχρονικά;
Από το βασικό μάθημα Πολιτικής Οικονομίας που παρακολουθήσαμε στις προπτυχιακές μας σπουδές, ξέρουμε ότι η ΚΠΑ είναι ένας χρηματοοικονομικός δείκτης που έχει φτιαχτεί ακριβώς για να λαμβάνει υπόψη τη διαχρονική αξία του χρήματος. Έτσι, 1 εκατομμύριο ευρώ σήμερα δεν είναι καθόλου το ίδιο με 1 εκατομμύριο ευρώ σε 35 χρόνια. Η ΚΠΑ κάνει μια αναγωγή όλων των μελλοντικών χρηματικών δοσοληψιών στο παρόν, ώστε εάν ποσό Α εισπραχθεί μετά από Ν χρόνια (Ν=0 είναι το παρόν), τότε η ΚΠΑ του ποσού αυτού είναι Α/(1+r)N . Εδώ r είναι το επιτόκιο προεξόφλησης (για τον ΟΛΠ είναι 9%), η αλλιώς επιτόκιο αναγωγής, η αλλιώς κόστος κεφαλαίου της μονάδας που θα εισπράξει το ποσό διαχρονικά. Με τον τρόπο αυτό, όλα τα μελλοντικά ποσά ανάγονται στο παρόν, διαιρώντας τα δια του παράγοντα (1+r)N, και αυτό ακριβώς έγινε και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Είναι σαφές ότι όσο μεγαλύτερο είναι το r, τόσο πέφτει η ΚΠΑ ενός δεδομένου κονδυλίου. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και με το Ν. Όσο πιο μελλοντικό είναι το ποσό, τόσο μικρότερη είναι η ΚΠΑ του.
Αυτό είναι ένα απόσπασμα από το ενδιαφέρον άρθρο του καλού Καθηγητή
όλο το άρθρο εδώ
Δηλαδή αδέλφια οι Άνθρωποι υπολόγισαν ή μάλλον θεώρησαν ότι τα χρήματα τα παίρνουν όλα τώρα , και οχι σε βάθος 35 χρόνων .... έλεος !!!!!

Τετάρτη 16 Ιουλίου 2008

Το λιμάνι του Αστακού επεκτείνεται και στο car terminal


Δυναμική είναι η ανάπτυξη του λιμανιού στον Αστακό. Μετά την έντονη δραστηριοποίησή του στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, τώρα επεκτείνει την δραστηριότητά του και στο car terminal. Πιο συγκεκριμένα, η επιχείρηση εκμεταλλεύεται 100 στρέμματα για την αποθήκευση των αυτοκινήτων. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το λιμάνι του Αστακού βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλη επιχείρηση αυτοκινήτων προκειμένου να υπάρξει συνεργασία.
Αυτό και αν είναι Νέο , Όσο πάει απαξιώνεται περισσότερο το Λιμάνι του Πειραιά .
Έσπειραν ανέμους και θερίζουν θύελλες!!!!
Πηγή:MariNews

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2008

Eξώδικο του ΟΛΠ στους εργαζόμενους εν όψει των απεργιακών κινητοποιήσεων

Εξώδικο έστειλε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Νίκος Αναστασόπουλος στην ΟΜΥΛΕ, στην Ένωση Λιμενεργατών και στον Σύνδεσμο Εποπτών Αρχιεργατών του Οργανισμού επισημαίνοντας ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις «είναι παράνομες, όψιμες και προσχηματικές που στοχεύουν στα Πολιτειακά όργανα του Ελληνικού Κράτους και όχι στον ΟΛΠ ΑΕ»
Πηγή:MariNews

Νέο πλήγμα στην αγορά από την τριήμερη απεργία στα λιμάνια

Την απογοήτευση του εμπορικού κόσμου προκάλεσε η απόφαση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ να προκηρύξουν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα. Συγκεκριμένα η ΟΜΥΛΕ θα πραγματοποιήσει 48ωρη απεργία Πέμπτη - Παρασκευή 17 και 18 Ιουλίου, ενώ η Ενωση Λιμενεργατών Τετάρτη και Πέμπτη 16 και 17 Ιουλίου. Οπως δηλώνουν στη «Ν» κύκλοι του «μεγάλου λιμανιού», οι απεργίες αυτές, μετά τις συνεχιζόμενη επί επτά μήνες αποχή των εργαζομένων από τις υπερωρίες και την εργασία τις αργίες, είναι ίσως η «σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι». Ήδη αρκετά ναυτικά πρακτορεία έχουν προχωρήσει σε μείωση προσωπικού, αντιμέτωπα με τον κίνδυνο να βάλουν «λουκέτο». Πολλές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες πλέον αποφεύγουν τα ελληνικά λιμάνια, μειώνοντας δραστικά τα δρομολόγια των πλοίων τους προς της Ελλάδα. Παράλληλα εντείνονται και οι αντιδράσεις και των επιχειρηματιών από το εξωτερικό, που αποστέλλουν εμπορεύματα στην Ελλάδα. «Με το ζόρι κρατάμε ορισμένους πλέον», ενώ μετά την αναγγελία των νέων απεργιών κάποιοι απάντησαν «ως εδώ». Αιτία των κινητοποιήσεων των εργαζομένων είναι ο διαγωνισμός παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε ιδιώτες. Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων υποστηρίζουν ότι τα δύο λιμάνια έχουν τις δυνατότητες να προχωρήσουν αυτόνομα στις απαραίτητες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των δύο Σ.ΕΜΠΟ και να προσελκύσουν νέα φορτία. Από την άλλη πλευρά τόσο ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης όσο και οι διοικήσεις των δύο λιμανιών υποστηρίζουν ότι ούτε την απαραίτητη χρηματοδότηση μπορούν να πετύχουν, και ότι ούτε είναι εύκολο να προσελκύσουν νέους πελάτες έχοντας να ανταγωνιστούν παγκόσμιους διαχειριστές λιμενικών σταθμών.
Η ΟΜΥΛΕ
Σε χθεσινή της ανακοίνωση η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος τονίζει ότι αποφάσισε να κηρύξει 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση την Πέμπτη 17 και την Παρασκευή 18 Ιουλίου. Αιτία όπως τονίζει είναι η μη εφαρμογή των διατάξεων των επιχειρησιακών ΣΣΕ για τους νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους στον ΟΛΠ και ΟΛΘ. «Η πολιτική διαχωρισμού των εργαζομένων σε «νέους» και «παλιούς», που ακολουθούν η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των Οργανισμών οδηγεί στη συνολική υποβάθμιση των μισθών και των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων στα δύο λιμάνια», υπογραμμίζει και προσθέτει:Το σχέδιο αυτό είναι μέρος της συνολικότερης στρατηγικής ξεπουλήματος του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ, καθώς και της ιδιωτικοποίησης των βασικών και στρατηγικών τομέων της οικονομίας».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2008

Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις λίγο πριν τις διαπραγματεύσεις με την Cosco

Άκαρπη απέβη η σημερινή συνάντηση των συνδικαλιστών με τη Διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ.Με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις απαντούν οι εργαζόμενοι στην έκκληση της διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ, να βρεθεί η χρυσή τομή ώστε να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του λιμανιού και να επιστρέψει στις μεγάλες κερδοφορίες η εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, απεργία πραγματοποιούν στις 16-17 Ιουλίου οι Λιμενεργάτες και στις 17-18 Ιουλίου η ΟΜΥΛΕ. Επίσημη δικαιολογία είναι η αντίθεσή τους στην κοινή υπουργική απόφαση για τις προσλήψεις στον ΟΛΠ με το νέο καθεστώς.«Εμείς εμμένουμε στις θέσεις μας .Δεν θέλουμε να γίνει η παραχώρηση του Σ.ΕΜΠΟ στους ιδιώτες» ήταν η απάντηση που έδωσαν στον διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Αναστασόπουλο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στη διάρκεια της σημερινής συνάντησης τους. Από την πλευρά του ο Νικ.Αναστασόπουλος κάλεσε για μία ακόμη φορά τους εργαζόμενους να αντιληφθούν τα προβλήματα που δημιουργεί η στάση τους στην ομαλή λειτουργία του λιμανιού, τους ανέλυσε τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου επισημαίνοντας ότι ανάλογη θα είναι η κατάσταση και στη συνέχεια, ενώ τους κάλεσε να απευθύνονται σε αυτόν για όποιο εργασιακό πρόβλημα ανακύπτει επισημαίνοντας ότι τα δικαιώματά τους είναι εξασφαλισμένα υπό το νέο καθεστώς.

Πηγή:MariNews
Σχόλιο : Μύλος η κατάσταση αδέλφια , ήθελα να ήξερα δεν έχουν καταλάβει οι καρεκλοκένταυροι των συνδικαλιστών ότι η "Υπόθεση Ετελείωσε" .

Δευτέρα 7 Ιουλίου 2008

Τα τρία καυτά σημεία της διαπραγμάτευσης ΟΛΠ – Cosco

Ενώ στον ΟΛΘ ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στον Πειραιά όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, με την Cosco για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το τέλος του χρόνου. Η διάρκεια της παραχώρησης που προσδιορίζεται σε 30 συν πέντε έτη (τα πέντε αφού γίνει ο προβλήτας ΙΙΙ) θα είναι το πρώτο θέμα που θα θέσει ο κινέζικος κολοσσός. Η Cosco βλέπει ότι υπάρχει μία πιθανότητα να μην είναι δυνατή η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ. Και αυτό γιατί το Δήμος Περάματος έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ κατά της συγκεκριμένης κατασκευής για περιβαλλοντικούς όρους. Η Cosco αναμένεται να ζητήσει από την διοίκηση του ΟΛΠ στην σύμβαση να υπάρχει όρος που να αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί το έργο ανέγερσης του τρίτου προβλήτα χωρίς δική της υπαιτιότητα, να μην μειωθεί στα 30 χρόνια η διάρκεια της σύμβασης. Ένα δεύτερο ζητούμενο είναι η σύμβαση του ΟΛΠ με την Mediterranean Shipping Company την οποία σύμφωνα με την προκήρυξη αναλαμβάνει ως «προίκα» η Cosco, αλλά την νομιμότητά της αυτή την περίοδο εξετάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στον σχεδιασμό της η Cosco έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στον ρόλο των φορτίων που θα φέρνει η MSC, (προβλέπεται κατώτατο όριο 500.000 κοντέινερ ετησίως) , και σε περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού «ακυρώσει» την σύμβαση ουσιαστικά η Cosco μένει «ξεκρέμαστη» για τα πρώτα πέντε χρόνια. Ένα τρίτο σημείο είναι οι εργαζόμενοι τον πρώτο ενάμιση χρόνο. Σύμφωνα με την διακήρυξη του διαγωνισμού τους πρώτους 18 μήνες (μέχρι να κατασκευαστεί ο προβλήτας Ι που θα είναι υπό την διαχείριση του Οργανισμού) ο προβλήτας ΙΙ θα λειτουργήσει με τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και θα πληρώνονται από την Cosco. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι εργαζόμενοι που συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους κατά της παραχώρησης, ενδέχεται να αρνηθούν να εργαστούν για λογαριασμό του κινέζικου ομίλου.
Πηγή:MariNews