Σάββατο 24 Μαΐου 2008

Οι κινητοποιήσεις έφεραν ζημιές ύψους 5 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ


ΚΑΤΑ 47% μειώθηκαν τα έσοδα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2008 σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2007. Η μείωση κατά 80% σχεδόν της δραστηριότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, στο πρώτο τρίμηνο του 2008 από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων, ήταν η βασική αιτία της πτώσης που καταγράφηκε. Ειδικότερα ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 19 εκατ. ευρώ, ενώ οι κινήσεις στο ΣΕΜΠΟ στο τρίμηνο δεν ξεπερνούν τις 40.000 έναντι 193.000 στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2007.
Το αποτέλεσμα του 1ου τριμήνου είναι αρνητικό και μετά την αφαίρεση του αναβαλλόμενου φόρου ανέρχεται σε ζημιές ύψους 5 εκ. ευρώ, καταγράφοντας απώλειες 8,7 εκατομμυρίων ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007. Στα λοιπά έσοδα εκμεταλλεύσεως σημειώθηκε αύξηση κατά 12,1% προερχόμενη από μισθώματα, έτσι το σύνολο των εσόδων του ΟΛΠ παρουσιάζει μείωση κατά 44,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Τα έξοδα της περιόδου εμφανίζουν μείωση κατά 21,5%, προερχόμενη σχεδόν αποκλειστικά από τις αμοιβές προσωπικού, οι οποίες εξαιτίας της αποχής των εργαζομένων από υπερωρίες και Σαββατοκύριακα, είναι μικρότερες κατά περίπου 30%. Βελτίωση σημειώθηκε στα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα της περιόδου εξ αιτίας της αύξησης των εσόδων κεφαλαίων, που προκύπτει από τα υψηλά διαθέσιμα του Οργανισμού στα τέλη του 2007.
Σημειώνεται ωστόσο ότι η δραστική μείωση των εσόδων στη διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2008 σε συνδυασμό με την ενίσχυση των επενδύσεων, κυρίως από προγραμματισμένες δαπάνες για τον Προβλήτα Ι, περιόρισαν σημαντικά τα ταμιακά διαθέσιμα τα οποία στις 31-3-2008 ανήλθαν σε 37,5 εκ. ευρώ, από 49 εκ. ευρώ στις 31-12-2007.
Οι αιτίες
Η ιδιαίτερα χαμηλή παραγωγικότητα, που είναι αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων κατά του διαγωνισμού παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ και του Σταθμού, περίπου στο 50% της συνήθους, δημιούργησε καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων και τη διακίνηση των φορτίων και οδήγησε τις ναυτιλιακές γραμμές σε εκτροπή των δρομολογίων από τον Πειραιά. Σαν αποτέλεσμα τα εμπορευματοκιβώτια μεταφόρτωσης πρακτικά μηδενίστηκαν, μέρος των εμπορευματοκιβωτίων για την εγχώρια αγορά εξυπηρετήθηκαν από τον Αστακό ή το Λαύριο και ένα μέρος εκφορτώθηκε από τα πλοία κορμού σε γειτονικούς λιμένες της Μεσογείου.
Στα αυτοκίνητα οι αρνητικές επιπτώσεις περιορίζονται σε περίπου 6% μείωση των κινήσεων, δηλαδή 7.500 αυτοκίνητα λιγότερα από το 1ο τρίμηνο του 2007.
Ωστόσο, σε σύγκριση με το μέσο όρο κινήσεων του παρελθόντος έτους, η μείωση είναι μεγαλύτερη και αγγίζει περίπου το 20%.
Φεύγουν οι εταιρείες
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΟΛΠ, το θέμα των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων σηματοδοτεί σε μεγάλο βαθμό την πορεία του επόμενου τριμήνου, καθώς περιορίζει τη δυνατότητα αποκατάστασης της κερδοφορίας. Ήδη η πορεία του 2ου τριμήνου είναι σχεδόν προδιαγεγραμμένη με τους εργαζομένους να ακολουθούν την ίδια τακτική τον Απρίλιο και το Μάιο. Παρά τη μικρή βελτίωση της παραγωγικότητας, ο ρυθμός των κινήσεων στο ΣΕΜΠΟ είναι ανάλογος με του 1ου τρίμηνου, λόγω και της απόφασης μεγάλων ναυτιλιακών, όπως Maersk, Evergreen, Arkas και άλλες, να μην αναλαμβάνουν πλέον φορτία με προορισμό τον Πειραιά, ενώ άλλες προσεγγίζουν πλέον τακτικά άλλα ιδιωτικά ή δημόσια λιμάνια της επικράτειας (Αστακό, Καβάλα, Λαύριο κ.ά.).
Παράλληλα, εφόσον οι κινητοποιήσεις διαρκέσουν από τον Ιούνιο και έπειτα, η φθίνουσα πορεία των ταμιακών διαθεσίμων αναμένεται να επιταχυνθεί εξαιτίας των αυξημένων αναγκών για την καταβολή φόρων, επιδομάτων, μερισμάτων κ.λπ. υποχρεώσεων. Ωστόσο η διοίκηση είναι αποφασισμένη να μην αναστείλει τις προγραμματισμένες δαπάνες επενδύσεων για τον Προβλήτα Ι, κάνοντας χρήση του δανείου των 35 εκ. ευρώ από την Ε.Τ.Επ. Σύμφωνα με τον ΟΛΠ «Κατόπιν αυτών, είναι προφανές ότι, εφόσον συνεχίσει η αδιάλλακτη στάση των εργαζομένων και το 2ο εξάμηνο του 2008, η αρνητική πορεία του Οργανισμού θα είναι δύσκολο να αποφευχθεί».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Πέμπτη 22 Μαΐου 2008

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ !!

Το δημοσιεύουμε αυτούσιο
"ante re tsoglania mas exete ferei se apognwsh me tis apergies sas. na kleisoume tis etaireies mas na ektelwneite meta aera kopanisto. ai sixtir pia kwloneoellhnes den douleuete katholou!!! "

Βέβαια ο αγαπητός ανώνυμος αναγνώστης του Blogg δεν μας λέει σε ποιους απευθύνεται βρίζοντας στα Τούρκικα , στην πολιτεία που πουλά τα λιμάνια ? , στους τελωνειακούς ? στους Εκτελωνιστές ? στους Υπαλλήλους και εργάτες του Ο.Λ.Π . Δεν μπήκε στον κόπο καν να διαβάσει σε ποιους ανήκει το blogg .

Προς πληροφόρηση του λοιπόν διευκρινίζουμε τα εξής:
Το Blogg κρατά ενήμερους εδώ και αρκετά χρόνια τους αναγνώστες του για τα τεκταινόμενα στα Τελωνεία και τα Λιμάνια , είναι ένα είδος ημερολογίου ας πούμε
Την απεργία την κάνουν οι εργάτες και οι υπάλληλοι του Ο.Λ.Π διότι το κράτος πουλά τα λιμάνια .
Ένας από τους κλάδους που πλήττεται από την απεργία είναι και οι εκτελωνιστές , οι οποίοι δίνουν την *μάχη καθημερινά για την απελευθέρωση των εμπορευμάτων των πελατών τους σε όλα τα λιμάνια της χώρας (*κυριολεκτικά και μεταφορικά !!!).
Άλλος ένας κλάδος που πλήττετε είναι οι μεταφορείς οι οποίοι περιμένουν στην ουρά από τα άγρια χαράματα μέχρι και όσο πάει για να πάρουν ένα αγώι .
Ο εμπορικός κόσμος ο οποίος παρ' όλες τις προσπάθειες των επιμελητηρίων δεν μπόρεσε να βρει λύση στο πρόβλημα , τα κόστη ανεβαίνουν οι καθυστερήσεις μεγάλες .
Ο φίλος αναγνώστης μας ας μας διευκρινίσει σε ποια κατηγορία πληττομένων ανήκει.
Βέβαια έχει δίκιο απόλυτο αλλά πρέπει να αποδίδει τα του Καίσαρος τω Καίσαρι όχι όποιον πάρει ο χάρος. Ελπίζουμε να τον βοηθήσαμε με τα ποιο πάνω διευκρινιστικά να ξεκαθαρίσει με ποιον τα έχει. Διότι αν απευθύνετε στους υπαλλήλους και τους εργάτες του ΟΛΠ , αυτοί δεν "Εκτελωνούν" , "Εκτελωνούν" οι Εκτελωνιστές σε συνεργασία με τους Τελωνειακούς
Σχόλιο επί του σχολίου : Α.Κ

Τετάρτη 21 Μαΐου 2008

H Hutschison κέρδισε δικαστικά το λιμάνι της Σμύρνης


ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Marinews

Κυκλώνει την ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα η κινεζικών συμφερόντων Hutschison. Πιο συγκεκριμένα, τα τουρκικά δικαστήρια δικαίωσαν την εταιρεία και της επικύρωσαν το εμπορικό λιμάνι της Σμύρνης. Οι κινέζοι είχαν συμφωνήσει με την τουρκική κυβέρνηση να τους παραχωρηθεί το λιμάνι που ανήκει στους τουρκικούς σιδηροδρόμους για 49 χρόνια, έναντι 1,275 δισ. δολαρίων.Όμως, πριν κλείσει χρόνος από την απόφαση για παραχώρηση του εμπορικού λιμένα της Σμύρνης στην πλειοδότρια κοινοπραξία Hutchison Whampoa και της Turkey's Global Yatirim, οι Τουρκικές δικαστικές αρχές ακύρωσαν την διαδικασία της παραχώρησης. Αυτό συνέβη μετά από προσφυγή που κατέθεσαν συνδικαλιστικοί φορείς των τούρκων λιμενεργατλων «Port Workers Union» (Liman-is). Τελικά δικαιώθηκαν οι κινέζοι. Έτσι μετά την Κωνστνατινούπολη ελέγχουν πλέον και τη Σμύρνη , ενώ όπως είναι γνωστό κτυπάει τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Maersk Line, η εταιρεία δεν θα δέχεται φορτία για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Αιτία οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων, αλλά και το γεγονός ότι η συμφόρηση στα λιμάνια του Port Said και του Gioia Taouro από φορτία με προορισμό την Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη. Η εταιρεία κρατά ανοιχτές τις γραμμές της Ευρώπης για ξηρό φορτίο που θα εξυπηρετείται στo λιμάνι του Λαυρίου . Επίσης, και η ZIM έχει διακόψει την εξυπηρέτηση της γραμμής με Αμερική, ενώ διατηρεί τη γραμμή από Άπω Ανατολή.

Διαψεύδει σχέδια παραχώρησης του Car Terminal ο ΟΛΠ

ΣΤΑ «ΧΕΡΙΑ» του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά θα παραμείνουν τα «φιλέτα» της εταιρείας, ο σταθμός διακίνησης αυτοκινήτων και η βάση κρουαζιέρας. Την επισήμανση αυτή έκανε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος, ο οποίος διευκρίνισε ότι «δεν υφίστανται σχέδια για την ανάπτυξη των εν λόγω δραστηριοτήτων μέσω παραχώρησης», ενώ προσθέτει ότι «δεν έχει κατατεθεί οιοδήποτε αίτημα από εταιρείες για την παραχώρηση λειτουργίας και εκμετάλλευσης σταθμών αυτοκινήτων ή εξυπηρέτησης κρουαζιέρας».Ειδικά για το σταθμό αυτοκινήτων, το κόστος των έργων που πιθανόν να γίνουν στο μέλλον είναι πολύ μικρό για να χρειαστεί να προχωρήσει ο ΟΛΠ σε παραχώρηση, ενώ παράλληλα η ζήτηση αυξάνεται εντυπωσιακά χρόνο με το χρόνο.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Τρίτη 20 Μαΐου 2008

Μετά τον ΟΛΠ, σειρά για Car Terminal και Ξαβερίου

Σε νέες ιδιωτικοποιήσεις λιμενικών εγκαταστάσεων των ΟΛΠ και ΟΛΘ προσανατολίζεται η κυβέρνηση, όταν ολοκληρωθεί η παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ.

Μέλη της επεξεργάζονται ήδη σχέδια και μελέτες που προοιωνίζονται χρυσές μπίζνες για ιδιώτες στα δύο λιμάνια.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στον Πειραιά πρόκειται για το Car Terminal, από τις εγκαταστάσεις του οποίου στο Κερατσίνι διακινήθηκαν το 2007 618.788 αυτοκίνητα, αποφέροντας αυξημένα έσοδα κατά 38,5% στον ΟΛΠ σε σχέση με το 2006, ενώ αυξημένο κατά 57,4% ήταν και το έργο μεταφόρτωσης, στο β' εξάμηνο του 2007.
165 στρέμματα .
Διαθέτει χερσαίους χώρους 74 στρεμμάτων, στη Δραπετσώνα (τομέας διαχείρισης Γ1), προσφέρει υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης, στάθμευσης και μεταφόρτωσης 7.500 οχημάτων κυρίως Ι.Χ., 21 στρεμμάτων στο Κερατσίνι (τομέας Γ2) «χωρητικότητας» 2.500 οχημάτων και 70 στρεμμάτων στην περιοχή «Καρβουνόσκαλα» που αυξάνουν κατά 50% τις δυνατότητες των δύο άλλων σταθμών. Η διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί ότι στη διακίνηση αυτοκινήτων υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, μεγάλες εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη χρήση του λιμένα ως διαμετακομιστικού κέντρου (transshipment hub) και ο Πειραιάς βρίσκεται στη 10η θέση των ευρωπαϊκών τερματικών σταθμών αυτοκινήτων, χωρίς μάλιστα εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στις κυβερνητικές προθέσεις ιδιωτικοποίησης λιμενικών εγκαταστάσεων περιλαμβάνεται και το σύγχρονο λιμάνι κρουαζιερόπλοιων στην Ακτή Ξαβερίου, που διαθέτει: 12 θέσεις για ταυτόχρονη πρόσδεση, δυνατότητα εξυπηρέτησης των μεγαλύτερων πλοίων του τύπου, σταθμό εξωτερικού με καταστήματα αφορολόγητων, τουριστική αστυνομία και άλλες υπηρεσίες, τελωνείο και υπαίθριο γκαράζ για στάθμευση τουριστικών λεωφορείων.
Για εκμετάλλευση των λιμενικών εγκαταστάσεων «Ξαβερίου» έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πολλές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, ανάμεσά τους η Hellenic Luis Cruises και η αμερικανική Carnival, ενώ για το Car Terminal ενδιαφέρεται ο ιταλικός ναυτιλιακός Ομιλος Γκριμάλντι.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Δευτέρα 19 Μαΐου 2008

« Κόκκινος Δράκος» η Ελλάδα για την εισβολή των Κινέζων στην Ευρώπη

Η παγκόσμια επέλαση της κινέζικης οικονομίας περνάει από τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη - Η «Α» αποκαλύπτει τα σχέδια των κινέζων για την προβλήτα ΙΙΙ στον ΟΛΠ

Να πετύχει τον μεγάλο στόχο, για την απόβαση της κινέζικης επιχειρηματικότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κυνηγάει η Cosco Pacific με την διεκδίκηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης. .
Η κινέζικη οικονομία τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει τεράστια άλματα. Η ανάπτυξή της, με ρυθμούς που πολλές φορές ξεπέρασαν και το 10%, καταφέρνει να στηρίζει την παγκόσμια οικονομία παρά την ύφεση στις οικονομίες της Ευρώπης και της Αμερικής. Τα προϊόντα που εξάγουν έχουν το μεγάλο πλεονέκτημα του ελάχιστου κόστους παραγωγής, άρα είναι και φθηνότερα, έναντι των ανταγωνιστικών τους που προέρχονται από τις χώρες της Δύσης. Για την εξαγωγή των προϊόντων τους, δημιούργησαν σταδιακά τεράστιους στόλους με containerships. Οι δύο μεγάλες κρατικές ναυτιλιακές εταιρείες, αυτές της Cosco και της China Shipping βρίσκονται σήμερα στις πρώτη εξάδα με τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης πλοίων κοντέϊνερ στον κόσμο.
Τα πλοία αυτά όμως δεν έχουν ένα λιμάνι βάση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού η Cosco Pacific συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό μόνο στο λιμάνι της Αμβέρσας. Αλλά και οι υπόλοιποι global operators δυσχεραίνουν την προσπάθεια των κινέζων αφού έχουν πιάσει ήδη τις θέσεις σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου, περιοχή που θεωρείται «καυτή» για τους στόχους που έχουν θέσει. Τα ελληνικά λιμάνια είναι η τελευταία τους ελπίδα να «πιάσουν» καλό πόστο τόσο στην Ευρώπη αλλά και στη Μαύρη Θάλασσα.
Το παιχνίδι με τον προβλήτα ΙΙΙ
Οι Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, εφόσον βέβαια καταφέρουν να ξεπεράσουν τις ανταγωνιστικές προσφορές της Hutchison και της DP World, που αποτελούν δύο ακόμα παγκόσμιους παίκτες στην λιμενική βιομηχανία, θα είναι το πρώτο βήμα της επέλασης της κινέζικης οικονομίας στην Ευρώπη. Το σχέδιο που έχουν καταστρώσει για τον ΟΛΠ και που αποκαλύπτει σήμερα η «Α» αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις. Στο πρώτο στάδιο εκσυγχρονίζουν τον προβλήτα ΙΙ με μηχανολογικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ, ώστε να έχει την ικανότητα το τέρμιναλ διακίνησης περίπου 2,5 εκατ. teu ετησίως. Το χοντρό «παιχνίδι» όμως θα γίνει στον προβλήτα ΙΙΙ. Ο κινέζικος όμιλος θα επιχειρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, εφόσον ξεπεράσει τις ενστάσεις που έχει κάνει ο Δήμος Περάματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας, να κατασκευάσει όχι μόνο την μισή προβλήτα ΙΙΙ, που προβλέπει η διακήρυξη του ΟΛΠ, αλλά ολόκληρο τον ΙΙΙ. Η κίνηση αυτή θα του δώσει επιπλέον χώρους 150 με 200 στρέμματα. Τον επιπλέον χώρο οι κινέζοι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν, όχι για διακίνηση containers, αλλά σαν μεταποιητική βάση.
Ως ελεύθερη ζώνη που θα είναι, θα έχουν την δυνατότητα με μία τελική προσθήκη στα προϊόντα που θα φέρνουν από Κίνα, να τα μετατρέπουν σε ευρωπαϊκά από κινέζικα. «Είναι μια τακτική που ακολουθούν πάνω από 10 χρόνια οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Κατασκευάζουν στην Κίνα οι ευρωπαίοι και μια τελική μετατροπή που γίνεται στην χώρα τους τα βαφτίζουν ευρωπαϊκά. Απλά τώρα οι κινέζοι θέλουν να αντιστρέψουν προς όφελός τους την συγκεκριμένη τακτική». Για τον ίδιο σκοπό δεν αποκλείεται σε τρίτο στάδιο να διεκδικήσουν και το logistic center που αναμένεται να δημιουργηθεί στο Θριάσειο. Το λιμάνι του Πειραιά, εφόσον το κερδίσουν οι κινέζοι, αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ως διαμετακομιστικό, αφού τα εμπορεύματα θα μοιράζονται στην συνέχεια με μικρότερα πλοία στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες του Νότου.
Στη Θεσσαλονίκη
Παρόμοιο ρόλο, αναμένεται να έχει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εφόσον κερδίσουν και τον ΟΛΘ η κυβέρνηση της Κίνας επιθυμεί να το χρησιμοποιήσει σαν βάση για να στέλνει με ευρωπαϊκή σφραγίδα τα προϊόντα της τόσο στα Βαλκάνια, με μέσα σταθερής τροχιάς, όπως ο σιδηρόδρομος, όσο και στη Μαύρη Θάλασσα με πλοία feeder. Επίσης για τους ίδιους λόγους με τον Πειραιά, δεν αποκλείεται να διεκδικήσει και τον διαγωνισμό για την δημιουργία logistic center πίσω από τον προβλήτα VI του ΟΛΘ. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θέλουν διακαώς τόσο οι κινέζοι με την Cosco και τη Hutschison, όσο και οι άραβες με την Dubai.
Kαι οι τρείς εταιρίες έχουν κάνει τα στρατηγικά τους σχέδια. Οι άραβες ελέγχουν το λιμάνι της Κωστάντζας στη Ρουμανία. Οπότε να βάλουν πόδι στη Θεσσαλονίκη θα ελέγχουν τις πύλες στη Μαύρη Θάλασσα και τα Βαλκάνια. Η οι κινέζοι της Hutschison ελέγχουν το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Οπότε εάν πάρουν και τη Θεσσαλονίκη, αποκτούν μεγάλα πλεονεκτήματα και κάνουν δύσκολη τη ζωή στους άραβες. Η Cosco από την άλλη πλευρά, ανοίγονται τώρα προς τα Βαλκάνια. Πρόσφατα επιθεώρησαν το λιμάνι του Μαυροβουνίου και ταυτόχρονα κτυπάνε Θεσσαλονίκη για να κάνουν το double. Η Dubai κατέβηκε σε κοινοπρακτικό σχήμα με την Τράπεζα Πειραιώς και την κατασκευαστική εταιρεία Άκτωρ. Η Ηutschison κατέβηκε με το ίδιο κοινοπρακτικό σχήμα με το οποίο θα διεκδικήσει το Σ.ΕΜΠΟ της ΟΛΠ ΑΕ, δηλαδή σε κοινοπραξία με τον Όμιλο Λαυρεντιάδη. Το σχήμα έχει ως εξής: Ηutschison Port Holding, τη Hutschison Port Investments, την ALAPIS που ανήκει στον Όμιλο Λαυρεντιάδη, και τη θυγατρική αυτής, ΛΥΔ ΑΕ. Η Cosco κατέβηκε μόνη της.
Ποια είναι η Cosco Pacific
H Cosco Pacific Limited αποτελεί τη ναυαρχίδα της China Ocean Shipping (Group) Company ( COSCO ) και είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος παγκόσμιος διαχειριστής τερματικών σταθμών με παρουσία σε 18 λιμάνια, 27 τερματικούς σταθμούς και με 39,8εκ. TEU διακίνηση το 2007.
Πηγή:AxiaPlus , Marinenews .

Κυριακή 18 Μαΐου 2008

Η Dubai Ports κατέθεσε ένσταση κατά της Hutschison

Άρχισαν τα όργανα στην υπόθεση των λιμανιών. Πληροφορηθήκαμε ότι η Dubai Pοrts κατέθεσε ένσταση κατά της Hutschison στο πλαίσιο του διεθνή πλειοδοτικού διαγωνισμού για την προβλήτα 6 της ΟΛΘ ΑΕ. Για να έχετε πληρέστερη εικόνα να σας πούμε ότι η Dubai κατέβηκε σε κοινοπρακτικό σχήμα με την Τράπεζα Πειραιώς και την κατασκευαστική εταιρεία Άκτωρ. Η Ηutschison κατέβηκε με το ίδιο κοινοπρακτικό σχήμα με το οποίο θα διεκδικήσει το Σ.ΕΜΠΟ της ΟΛΠ ΑΕ, δηλαδή σε κοινοπραξία με τον Όμιλο Λαυρεντιάδη. Το σχήμα έχει ως εξής: Ηutschison Port Holding, τη Hutschison Port Investments, την ALAPIS που ανήκει στον Όμιλο Λαυρεντιάδη, και τη θυγατρική αυτής, ΛΥΔ ΑΕ.
Πηγή:MarineNews

Παρασκευή 16 Μαΐου 2008

ΕΛΗΞΕ ΧΘΕΣ ΚΑΙ Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Δ.Χ

Μετά από 10 ημέρες περίπου κινητοποιήσεων έληξε χθες το απόγευμα η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ
Σήμερα το πρωί επικρατούσε το αδιαχώρητο στο ΣΕΜΠΟ του Ικονίου αλλά και στο Λιμάνι του Αστακού . Πάντως με τους υπάρχοντες ρυθμούς απορρόφησης των Containers ελπίζεται ότι μέχρι την Δευτέρα Τρίτη (20-21/05/08) θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στα Λιμάνια.
Α.Κ

Με διαδηλώσεις το άνοιγμα των προσφορών για ΟΛΘ

Η απεργιακή συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη έγινε έξω από το λιμάνι και ακολούθησε πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Τον τόνο έδωσαν 150 εργαζόμενοι του ΟΛΠ με ομοιόμορφα καπέλα και με σφυρίχτρες, οι οποίοι ήλθαν για να ενώσουν τις φωνές τους με των συναδέλφων τους του ΟΛΘ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.
Προηγήθηκαν δύο προσυγκεντρώσεις. Του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου (ΕΚΘ) της Ενωσης Δημοσιοϋπαλληλικών Οργανώσεων και εργαζομένων στο λιμάνι και σε ΔΕΚΟ, στο άγαλμα του Βενιζέλου, και του ΠΑΜΕ έξω από το κεντρικό κτίριο του ΟΤΕ.
Οι δύο πορείες που ακολούθησαν ενώθηκαν έξω από το λιμάνι, όπου τα συνθήματα που κυριάρχησαν κατά της κυβερητικής πολιτικής ήταν «πουλάτε τον ΟΤΕ, πουλάτε τα λιμάνια, πουλήστε τη Βουλή για μία μετοχή», «65 χρόνια μετά την κατοχή, με τον Καραμανλή ξανάρθαν Γερμανοί», ενώ από το μπλοκ του ΠΑΜΕ εκτός από τα αντικυβερνητικά ακούστηκαν και συνθήματα κατά του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΝ και της ηγεσίας της ΓΣΕΕ.
Με τους διαδηλωτές έξω από την κεντρική πύλη του λιμανιού, η πενταμελής Επιτροπή του Διαγωνισμού για την Παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ που ορίστηκε από το Δ.Σ. του ΟΛΘ -χωρίς συμμετοχή μέλους της- αποσφράγισε τους φακέλους με τις προσφορές των τριών επενδυτικών σχημάτων που τον διεκδικούν: της αραβικής Dubai Ports World (η θυγατρική της Ρ&Ο, «Ακτωρ», Τράπεζα Πειραιώς), της κινεζικής Cosco Pacific LTD και της Hutchison (με Alapis και ΛΥΔ). Ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Λάζ. Καναβούρας, εκτιμά ότι η αξιολόγηση ίσως ολοκληρωθεί στα μέσα του καλοκαιριού, εφ' όσον τα δικαιολογητικά είναι επαρκή και δεν υπάρξουν ενστάσεις.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Πέμπτη 15 Μαΐου 2008

Κατάσχεση της μεγαλύτερης ποσότητας λαθραίων τσιγάρων από τις Υπηρεσίες του Λ. Σ.

Μετά από αξιοποίηση πληροφοριών της Διεύθυνσης Ασφαλείας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και κατόπιν συντονισμένων ενεργειών του προσωπικού της Λιμενικής Αρχής Χίου, κατέστη δυνατή η κατάσχεση της μεγαλύτερης ποσότητας λαθραίων τσιγάρων που έχει μέχρι σήμερα κατασχεθεί από τις Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, με αφορμή την ακυβερνησία του Φ/Γ ¨VIKING I¨ σημαίας Σιερας Λεόνε. Συγκεκριμένα, βραδινές ώρες της 13/05, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του ΥΕΝΑΝΠ, ενημερώθηκε ότι το εν λόγω πλοίο, είχε μείνει ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης, στη θαλάσσια περιοχή 10ν.μ. Βορειοδυτικά της Ικαρίας, σε διεθνή ύδατα, με πλήρωμα πέντε (05) Ουκρανούς υπηκόους, όλοι καλά στην υγεία τους. Στην περιοχή, έσπευσαν άμεσα Ναυαγοσωστικό σκάφος της Λιμενικής Αρχής Χίου και περιπολικό σκάφος της Λιμενικής Αρχής Σάμου για παροχή συνδρομής.
Το Φ/Γ ¨VIKING I¨, αφού παρασύρθηκε εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων, τέθηκε σε διακριτική παρακολούθηση και ρυμουλκούμενο από το Ρ/Κ ¨ΜΙΧΑΛΗΣ¨ Ν.Χ. 259 , κατέπλευσε ασφαλώς, την 23.00 χθες, στο λιμένα της Χίου. Από τον έλεγχο των παραστατικών του φορτίου, με την συνδρομή του προσωπικού του τελωνείου Χίου, διαπιστώθηκε ότι ποσότητα 36.681 κιλών τσιγάρων δεν έφερε τα νόμιμα παραστατικά έγγραφα και ως εκ τούτου κατασχέθηκε. Το εν λόγο φορτίο είχε φορτωθεί στο λιμένα της Αμμοχώστου με προορισμό την Ουκρανία. Από την Λιμενική Αρχή Χίου διενεργείται προανάκριση κατά την αυτόφωρη διαδικασία.
Πηγή:MarineNews

Τετάρτη 14 Μαΐου 2008

Τη συνέχιση της απεργίας αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών κατά την ψηφοφορία στη γενική συνέλευση του κλάδου, από την οποία απουσίαζαν όμως οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης. H Συνέλευση άρχισε λίγο μετά τη μία μετά το μεσημέρι της Πέμπτης και στη διάρκειά της διατυπώθηκαν διάφορες προτάσεις που αφορούσαν τόσο την αναστολή όσο και τη συνέχιση της απεργίας. Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων πρότειναν τη λήξη της απεργίας και αποχώρησαν από την αίθουσα, ενώ αντίθετα οι ιδιοκτήτες των φορτηγών τάχθηκαν, στην πλειοψηφία τους, υπέρ της συνέχισης της απεργίας. Τελικά οι προτάσεις τέθηκαν σε ψηφοφορία και επί συνόλου 72 ψήφων οι 43 τάχθηκαν υπέρ της συνέχισης. Τώρα αναμένεται με ενδιαφέρον η απόφαση των ιδιοκτητών βυτιοφόρων για τη στάση τους, οι οποίοι συνεδριάζουν στον Ασπρόπυργο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι υπήρξε συμφωνία κυβέρνησης και απεργών βυτιοφορέων στην αύξηση (από 0,8% σε 1%) της αυξομείωσης του όγκου λόγω θερμοκρασίας και για τη νοθεία στα ρεζερβουάρ των βυτίων. Προηγουμένως είχαν δηλώσει ότι θα συνταχθούν με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.
Πηγή:in.gr΄
Σχόλιο Α.Κ Έτσι θα συνεχίσουν να παραμένουν τα εμπορεύματα εγκλωβισμένα στα λιμάνια και στις αποθήκες των Τελωνείων . Χιλιάδες Container και Τόνοι εμπορευμάτων , τα οποία συνεχίζουν να πληρώνουν αποθήκευτρα και σταλίες , και όλα αυτά κάτω από το αμήχανο μάτι της Κυβέρνησης , τα κόστη αυτά βέβαια θα μετακυλιθούν στον καταναλωτή.

ΟΛΘ: Κατάθεση τριών προσφορών για τον ΣΕΜΠΟ

Τρεις προσφορές, από τις εταιρείες Cosco Pasific Limited, Hutshicon Port Holdings και Dubai Port World, κατατέθηκαν για το διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευτοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
Σχετική ενημέρωση παρέσχε στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Γιάννης Τσάρας.
Συγκεκριμένα προσφορές κατέθεσαν, κατά σειρά πρωτοκόλλου, οι:
1.COSCO PACIFIC LIMITED
2.Ένωση Εταιριών PENINSULAR & ORIENTAL STEAM NAVIGATION COMPANY (P&O)- ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. - ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
3.Ένωση Εταιριών HUTCHISON PORT HOLDING LIMITED - HUTCHISON PORTS INVESTMENTS S.A.R.L. -ALAPIS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ - Λ.Υ.Δ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
H COSCO PACIFIC LIMITED είναι θυγατρική της China Ocean Shipping (Group) Company ("COSCO").
Πηγή:Ναυτεμπορική

Τρίτη 13 Μαΐου 2008

OΛΠ: Μεταξύ 700 έως 900 εκ. ευρώ θα κυμανθεί η οικονομική προσφορά


Μεταξύ 700 έως 900 εκ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί η οικονομική προσφορά, όπου θα κριθεί το ποια από τις Cosco και Hutschison θα αναδειχθεί ανάδοχος για το Σ.ΕΜΠΟ της ΟΛΠ ΑΕ.Ο φάκελος με τις οικονομικές προσφορές θα ανοίξει τελευταίος από όλους, τον Ιούνιο, είναι εκείνος που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Για να φθάσουμε σε εκείνο το σημείο όμως θα πρέπει να αξιολογηθούν οι πρώτοι φάκελοι που ανοίχθηκαν χθες και έχουν μέσα τα δικαιολογητικά. Τα δικαιολογητικά θα εξετασθούν από την Επιτροπή Αξιολόγησης το νωρίτερο την προσεχή Παρασκευή και αποτέλεσμα για το αν περνάνε στην επόμενη φάση οι δύο ενδιαφερόμενοι θα ανακοινωθεί την άλλη εβδομάδα. Βάσει του ύψους του ανταλλάγματος θα αποφασίσει η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ ποιος θα αναδειχθεί ανάδοχος. Στη συνέχεια θα αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης διάρκειας 35 ετών.
Πηγή:MarineNews

Δευτέρα 12 Μαΐου 2008

Ο Πειραιάς «μετακόμισε» στον Αστακό

Εχει φτάσει μεσημέρι και ο εκτελωνιστής Στέλιος Κ. βρίσκεται στο λιμάνι του Αστακού από τις 6 το πρωί, μισή ώρα προτού ανοίξουν τα γραφεία του τελωνείου. Ταλαιπωρημένος από τη σκόνη και το κρύο - ήταν τέλη Φλεβάρη και εκείνη την ημέρα η θερμοκρασία ήταν χαμηλή -, μόλις κατάφερε να εντοπίσει το φορτίο με τα τρόφιμα το οποίο πρέπει να εκτελωνίσει. Οι συνάδελφοί του, που ακόμη περιμένουν, τον κοιτούν με... λοξό μάτι. Αλλά η τύχη δεν κρατά για πολύ. Δεν μπορεί ακόμη να παραλάβει το εμπόρευμα. Πρέπει να μεταφερθεί σε άλλο λιμάνι - «κοινοτική διαμετακόμιση» το λένε - όπου βρίσκεται ο κοντινότερος σταθμός Συνοριακού Κτηνιατρικού Ελέγχου (ΣΥΚΕ) για να ελεγχθεί το φορτίο, καθώς στο ιδιωτικό λιμάνι της Αιτωλοακαρνανίας δεν υπάρχει επιστημονικό προσωπικό. Η διαδικασία θα του κοστίσει περισσότερα από 2.500 ευρώ και καθυστέρηση δύο-τριών ημερών ώσπου το εμπόρευμα να φθάσει στον καταναλωτή - αν φθάσει .............................
Συνέχεια στο πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Βήματος

ΟΛΠ: Άνοιξαν οι φάκελοι Cosco-Hutschison, όμως οι αποφάσεις από την επόμενη εβδομάδα



Φωτό:Ο πρόεδρος της Hutchison Whampoa, Li Ka-shing (αριστερά), ο πρόεδρος και δ.σ. του ομίλου Cosco, Capt. Wei jiafu (δεξιά).



Η Επιτροπή Αξιολόγησης άνοιξε σήμερα το πρωί, παρουσία των εκπροσώπων της Cosco και της Hutschison, τους φακέλους με τα δικαιολογητικά που είχαν καταθέσει οι εταιρείες. Τις επόμενες ημέρες η Επιτροπή θα αξιολογήσει τους δύο φακέλους και αποφάσεις αναμένονται το νωρίτερο την ερχόμενη Παρασκευή και το αργότερο την άλλη εβδομάδα.

Τα κριτήρια
Τα κριτήρια τα οποία πρέπει να πληροί ο ανάδοχος είναι καταρχήν η εμπειρία λειτουργίας λιμένων διαχείρισης άνω των πέντε εκατ. teu σε ετήσια, την τελευταία τριετία.
Τα έσοδα πρέπει να υπερβαίνουν τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή του θέση να είναι μεγαλύτερη των 500 εκατ. ευρώ.
Ο ανάδοχος θα πρέπει να καταβάλει αρχικά το ποσό των 50 εκατ. ευρώ και ενοίκιο ανά έτος. Το ενοίκιο θα είναι μεταβλητό ανάλογα με τα έσοδά του.
Διάρκεια παραχώρησης 30 + 5 έτη + 5, σύνολο 40 ετών.
Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για καταβολή εγγυημένου τιμήματος ανεξάρτητα της μελλοντικής διακύμανσης των εσόδων του αναδόχου κατά 70% του επιχειρηματικού μοντέλου που υπέβαλε.
Ο ανάδοχος θα λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ώστε να έχει σε ετοιμότητα το 65% της εκάστοτε δυναμικότητας του λιμανιού. Σε αντίθετη περίπτωση θα καταπίπτουν ρήτρες και θα απομακρύνεται αν δεν τηρεί τον όρο της ετοιμότητας για περισσότερα από τρία έτη.
Κυρίαρχο στοιχείο στις υποχρεώσεις του αναδόχου είναι η αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού του προβλήτα ΙΙ και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ με παράλληλο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας.
Ο ΟΛΠ έχει ως στόχο για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες να γίνουν επενδύσεις 450 εκατ. ευρώ και δυνατότητα διακίνησης 4,7 εκατ. teu έως το 2015.
Πηγή: MarineNews
Σχόλιο Α.Κ "Φήμες θέλουν την Cosco να πλειοδοτεί στον Πειραιά , και την Hatchinson στην Θεσσαλονίκη"

Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

ΣΤΗΝ ΕΞΟΡΙΑ ...ΤΟΥ ΘΕΟΥ , Σ' ΕΝΑ ΛΙΜΑΝΙ ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΛΛΟ ΛΟΓΟ ΦΤΙΑΧΤΗΚΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΟ ... "ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ" , ΟΙ ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ , "ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ"

.........<<ΑΣΤΑΚΟΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ .... ΠΙΚΑΝΤΙΚΗ.!!.......>>

ΠΡΟΤΟΦΑΝΕΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ.ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ, ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΑ. ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΑΛΩΣΗΣ ΑΠ΄ ΤΑ ΚΟΣΤΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΙΠΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ.





Στους γκισέδες του Τελωνείου "Αστακού" ο Εκτελωνιστής "Αναστενάζει". Ατέλειωτες ώρες αναμονής.






Μέσα στη μέση του πουθενά . Ατέλειωτα Ι.Χ εκτελωνιστών και ουρές φορτηγών που περιμένουν να φορτώσουν




Αναμονή , αγανάκτηση,αγωνία για το αποτέλεσμα της προσπάθειας τους. 300 (!!) χιλιόμετρα μακριά απο το λιμάνι του Πειραιά , ζωηρή συζήτηση μεταξύ συναδέλφων που αγωνίζονται για το μεροκάματο και την εξυπηρέτηση των πελατών τους






"Στίβα" τα τελωνειακά παραστατικά . Θυμηθήκαμε τα Τελωνεία των δεκαετιών 60' και 70' .




Πηγή:Πανεκτελωνιστική

Τη Δευτέρα ανοίγουν οι φάκελοι των προσφορών που κατέθεσαν η Cosco και η Hutschison

Από την προσεχή Δευτέρα θα αρχίσει η διαδικασία που μέχρι το τέλος του 2008 θα οδηγήσει στην ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίου της ΟΛΠ ΑΕ. .Οι φάκελοι που κατέθεσαν η κινεζική Cosco και η Hutchison από το Χονγκ Κονγκ να θα ανοίξουν τη Δευτέρα και θα εξετασθούν από την Επιτροπή Αξιολόγησης σε διαδοχικές συνεδριάσεις. Στη συνέχεια η Επιτροπή θα συντάξει πρακτικό αξιολόγησης και τα καταθέσει στο Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε. Αφού εγκριθεί το πρακτικό τότε η Επιτροπή θα ανοίξει τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές. Ακολούθως το Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε. θα ενημερωθεί, θα συνεδριάσει και θα ανακηρύξει τον ανάδοχο, κάτι που αναμένεται να γίνει μέχρι τον Ιούλιο.
Το τελευταίο στάδιο της διαδικασίας προβλέπει διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΛΠ και αναδόχου προκειμένου μέχρι το τέλος του 2008 να πέσουν οι υπογραφές στη σύμβαση παραχώρησης. Και όλα αυτά εν μέσω των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζομένων.
Πηγή : MarineNews

Γ. Βουλγαράκης:Οι προσφορές Cosco -Hutschison σηματοδοτoύν την έναρξη μιας νέας εποχής για την λιμενική βιομηχανία της χώρας

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιώργος Βουλγαράκης ενημερώθηκε σήμερα από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Π. κ. Νίκο Αναστασόπουλο για την κατάθεση δύο προσφορών για τον διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Ο.Λ.Π.. Αμέσως μετά ο κ. Γιώργος Βουλγαράκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Εκφράζω την ικανοποίηση μου για τη θετική εξέλιξη. Φθάσαμε εδώ μετά από συστηματική δουλειά πολλών μηνών, ξεπερνώντας αρκετές αντιξοότητες και προβλήματα. Η κατάθεση προσφορών για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς εκ μέρους της Hutchison Port Holdings και της Cosco Pacific, δύο εκ των μεγαλυτέρων παγκόσμιων διαχειριστών τερματικών σταθμών, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την λιμενική βιομηχανία της χώρας. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου του διαγωνισμού ενημέρωσα τον πρωθυπουργό. Θέλω να πιστεύω πως το ίδιο ενδιαφέρον θα εκδηλωθεί και για τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης».
Πηγή:MarineNews

ΟΛΠ: Προσφορές από Hutchison και Cosco

Κατατέθηκαν σήμερα οι προσφορές της Hutchison Port Holdings και της Cosco Pacific για τον διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ επιβεβαιώνοντας χθεσινό δημοσίευμα της «Ν» .Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης ενημερώθηκε σχετικά από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Νίκο Αναστασόπουλο για την κατάθεση των δύο προσφορών και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη «θετική εξέλιξη». «Φθάσαμε εδώ μετά από συστηματική δουλειά πολλών μηνών, ξεπερνώντας αρκετές αντιξοότητες και προβλήματα. Η κατάθεση προσφορών για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς εκ μέρους της Hutchison Port Holdings και της Cosco Pacific, δύο εκ των μεγαλυτέρων παγκόσμιων διαχειριστών τερματικών σταθμών, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την λιμενική βιομηχανία της χώρας» δήλωσε ο κ. Βουλγαράκης. Προσθέτοντας πως παρέσχε τη σχετική ενημέρωση στον πρωθυπουργό, εξέφρασε την ελπίδα το ίδιο ενδιαφέρον να εκδηλωθεί και για τον ΟΛΘ.
Πηγή:Ναυτεμπορική