Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2008

Επέκταση του προβλήτα Ι για αύξηση ανταγωνιστικότητας

ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ με τις υπό παραχώρηση σε ιδιώτες προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, αλλά και η εκτίναξη των μεγεθών του παγκόσμιου στόλου containerships, οδήγησαν τη διοίκηση του λιμανιού του Πειραιά στην απόφαση να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την επένδυσή του στον προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ, για να αυξήσει και την ανταγωνιστικότητά του. Την περίοδο αυτή, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά «τρέχει» ένα επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 110 εκατ. ευρώ περίπου, που αφορά στην επέκταση του προβλήτα Ι αλλά και στον εξοπλισμό του με τις αναγκαίες ανωδομές.
Η υπό κατασκευή επέκταση του προβλήτα Ι, στην αρχική της φάση, είχε προδιαγραφές μήκους ανατολικού κρηπιδώματος 422 μ. και τριών super post panamax γερανογεφυρών, για την εξυπηρέτηση πλοίων κύριας γραμμής, καθώς και κρηπίδωμα μήκους 260 μέτρων και δύο post panamax γερανογεφυρών για την εξυπηρέτηση πλοίων διανομής.
Τα χαρακτηριστικά αυτά, σε συνδυασμό με τις λοιπές υποδομές του Προβλήτα ΙΙ που διαθέτει 12 γερανογέφυρες, προσέδιδαν στο ΣΕΜΠΟ τη δυναμικότητα εξυπηρέτησης πολλαπλών πλοίων όλων των μεγεθών. Κατόπιν όμως της από 11-1-2008 απόφασης του δ.σ. του ΟΛΠ για παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ και του προς κατασκευή προβλήτα ΙΙΙ η αυτόνομη πλέον λειτουργία του Προβλήτα Ι υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ, έθεσε νέα δεδομένα.
Ειδικότερα, το μήκος κρηπιδώματος της ανατολικής πλευράς του Προβλήτα Ι δεν επαρκεί για την παράλληλη εξυπηρέτηση δύο πλοίων μέσου μεγέθους περίπου 2.500 TEU, που αποτελεί και την πλειοψηφία των πλοίων σήμερα και στο μέλλον, τουλάχιστον μέχρι την επόμενη 5ετία. Παράλληλα, στο δυτικό μέρος του Προβλήτα Ι, το προσχεδιασμένο μήκος, δεν επιτρέπει την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων μέχρι 1.000 TEU που αποτελεί το κύριο πλήθος πλοίων διανομής. Τα δεδομένα αυτά ώθησαν τη διοίκηση να εξετάσει την περαιτέρω επέκταση του Προβλήτα Ι, αυξάνοντας το ανατολικό κρηπίδωμα στα 490 μ. και το δυτικό κρηπίδωμα στα 310 μ.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2008

ΟΛΠ-ΟΛΘ: Παράταση ενός μηνός για το διαγωνισμό

Σε μετάθεση κατά ένα μήνα των ημερομηνιών κατάθεσης των οικονομικών προσφορών στους διαγωνισμούς του ΟΛΠ και του ΟΛΘ είναι πιθανό να προχωρήσουν οι διοικήσεις των δύο Οργανισμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ορισμένοι από τους βασικούς «παίκτες» στις δύο διαδικασίες έχουν ζητήσει προφορικά τη μετάθεση των καταληκτικών ημερομηνιών έως και κατά δύο μήνες, προκειμένου να λάβουν απαντήσεις στο πλήθος των ερωτημάτων που θέτουν προς τους δύο Οργανισμούς και στη συνέχεια να συντάξουν τις οικονομικές τους προσφορές. Οπως έχει ανακοινωθεί επίσημα, οι οικονομικές προσφορές για τον ΟΛΠ θα ανοίξουν στις 19 Μαρτίου και για τον ΟΛΘ στις 20 Μαρτίου.
Εγγράφως
Η διοίκηση του ΟΛΠ φέρεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να μεταθέσει για τις 19 Απριλίου το άνοιγμα των φακέλων των υποψήφιων παραχωρησιούχων, εφόσον ζητηθεί αναβολή εγγράφως από δύο τουλάχιστον συμμετέχοντες στη διαδικασία.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον τους για τον εμπορευματικό σταθμό του ΟΛΠ έχουν επιβεβαιώσει μέχρι τώρα τέσσερις με πέντε διεθνείς όμιλοι. Πρόκειται για τον ημικρατικό κινεζικό όμιλο της Cosco, τη Dubai Ports World, τον δανέζικο όμιλο της Maersk, τον διαχειριστή λιμένων Hutchison, ενώ ενδιαφέρον επιδεικνύει τις τελευταίες μέρες και η PSA (Σιγκαπούρη). Σύμφωνα με κύκλους της ναυτιλιακής αγοράς, αναμένεται ότι τελικά δύο κοινοπραξίες θα εμφανιστούν στον διαγωνισμό του ΟΛΠ, εκ των οποίων στη μία αναμένεται μετά βεβαιότητας να συμμετέχει η Cosco. Οπως προβλέπεται από τη διακήρυξη του διαγωνισμού, ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει να εξυπηρετεί και τη σύμβαση της ΜSC-του μεγαλύτερου σήμερα πελάτη στο λιμάνι του Πειραιά- με τον ΟΛΠ, η οποία είναι σε ισχύ μέχρι το 2012.
Πηγή:Ημερησία

Διαξιφισμοί για τη μίσθωση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων


ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ σχετικά με τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού για τη μακροχρόνια μίσθωση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ ξέσπασε χθες στη Βουλή με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργου Βουλγαράκη, να τονίζει ότι ο διαγωνισμός αποκλείει την εφαρμογή μονοπωλιακών πρακτικών και την αξιωματική αντιπολίτευση να κάνει λόγο για δημιουργία μονοπωλιακών δομών.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας υπογράμμισε, απαντώντας σε σχετική επερώτηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, ότι η κυβέρνηση με τον εν λόγω διαγωνισμό «δεν εκχωρεί κυριαρχικά δικαιώματα, δεν εκποιεί δημόσια περιουσία και δεν ιδιωτικοποιεί τους λιμένες». Αντίθετα τόνισε ότι με τη μακροχρόνια μίσθωση των σταθμών εξασφαλίζεται η έγκαιρη υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, η διασφάλιση νέων πελατών που θα πολλαπλασιάσουν τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων και η αξιοποίηση της υψηλής τεχνολογίας που διασφαλίζει την ανάπτυξη και την πρόοδο.

Αντέκρουσε μάλιστα τις αιτιάσεις του ΠΑΣΟΚ σχετικά με τους όρους του διαγωνισμού λέγοντας ότι τίθενται αυστηρές προδιαγραφές που φτάνουν μέχρι την πρόβλεψη εφαρμογής αυστηρότατων κυρώσεων σε περιπτώσεις στρέβλωσης της αγοράς, δημιουργίας δεσπόζουσας θέσης, αποκλίσεων από τα συμφωνηθέντα και μη τήρησης των εργασιακών συμφωνιών και των περιβαλλοντικών όρων.

«Η λειτουργία και η δραστηριοποίηση του ΟΛΠ στον προβλήτα 1 με δυναμικότητα άνω του 1 εκ. TEU αποκλείει την εφαρμογή μονοπωλιακών πρακτικών» ανέφερε ο κ. Βουλγαράκης. Προέβλεψε δε ότι η παράλληλη δραστηριοποίηση του ΟΛΠ και του διεθνούς επενδυτή θα οδηγήσει σε καλύτερο επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών και σε καλύτερες τιμές προς όφελος των καταναλωτών και των εξαγωγικών επιχειρήσεων.

«Δημιουργείτε ένα ιδιωτικό μονοπώλια» αντέτεινε από την πλευρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χάρης Καστανίδης, σημειώνοντας ότι σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης εγκαθίστανται πολλοί πάροχοι που διασφαλίζουν τον ανταγωνισμό. Στηλίτευσε παράλληλα το γεγονός ότι στους όρους του διαγωνισμού δεν γίνεται καμία αναφορά στην ανάγκη ελέγχου της τιμολογιακής πολιτικής του διαχειριστή.

Επιφυλάξεις περί μονοπωλιακών πρακτικών που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό εξέφρασε όμως και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μαγκριώτης, προβλέποντας ότι η εταιρεία που θα εξαγοράσει το ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης θα προτιμά «είτε κινέζικα προϊόντα είτε προϊόντα του παγκόσμιου δικτύου της».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2008

Κατά παντός υπευθύνου

Πιθανώς από την αρχή της προσεχούς εβδομάδας και από τη Θεσσαλονίκη θα «ανοίξει ο χορός» των προσφυγών φορέων των παραγωγικών τάξεων στη Δικαιοσύνη κατά παντός υπευθύνου για τις ζημίες που έχει υποστεί ο εμπορικός κόσμος από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια. Η όλη υπόθεση αναμένεται να παρουσιάσει εξαιρετικό νομικό ενδιαφέρον αφού για πρώτη φορά, όπως υποστηρίζουν κύκλοι των λιμενεργατών, θα επιχειρηθεί δια μέσου της Δικαιοσύνης εργαζόμενοι να υποχρεωθούν να εργαστούν υπερωριακά και να λάβουν αμοιβές για τις οποίες μάλιστα τους είχε κατηγορήσει συλλήβδην η προηγούμενη ηγεσία του ΥΕΝΑΝΠ για «ρετιρέ» κλπ. Οι ίδιοι κύκλοι σημείωναν ότι το εμπόριο δεν έχει ζημιωθεί καθώς οι όποιες επιβαρύνσεις υπάρχουν από μεταφορικά κλπ έχουν ήδη μετακυλιθεί στον τελικό καταναλωτή χαρακτηρίζοντας μάλιστα την πρόθεση των φορέων του εμπορικού κόσμου «έμμεσα κατευθυνόμενη» από την κυβέρνηση
Πηγή:Portnet

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2008

Εκκληση συνδικάτων στους παραγωγικούς φορείς για ΟΛΘ

Στους τοπικούς παραγωγικούς φορείς απευθύνονται για ακόμα μία φορά οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ζητώντας τους να πιέσουν την κυβέρνηση ώστε να αποτραπεί η παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε ιδιώτες. Με ανακοίνωσή τους, χθες, οι εκπρόσωποι συλλόγων και σωματείων εργαζομένων στο λιμάνι επικαλούνται, μάλιστα, έρευνα που δημοσιοποίησε προχθές ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Β. Ελλάδος για τις μεγάλες ζημιές που έχουν υποστεί οι βορειοελλαδικές επιχειρήσεις εξαιτίας των κινητοποιήσεων. Μόνο που οι εργαζόμενοι «ερμηνεύουν» τα αποτελέσματα της έρευνας από άλλη οπτική γωνία. Τονίζουν ότι τα ίδια τα μεγάλα προβλήματα που καταγράφει η έρευνα: α) καταδεικνύουν ακριβώς ότι «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της οικονομικής ανάπτυξης της Β. Ελλάδας, καθώς εξυπηρετεί σε συντριπτικό βαθμό την εγχώρια οικονομία, δηλαδή τις εισαγωγές και εξαγωγές της περιοχής» και ότι β) «η παράδοσή του σε ιδιωτικό μονοπώλιο -χωρίς καμία δέσμευση ή δυνατότητα ελέγχου ως προς την εξυπηρέτηση του κοινού χρήση και τη διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής- [...] θα επηρεάσει τις εξελίξεις αποκλειστικά προς τα συμφέροντα του ιδιώτη».
Την άμεση λήψη μέτρων για την εκτόνωση της κρίσης, η οποία απειλεί δεκάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες θέσεις εργασίας στα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Πειραιά, ζήτησε χθες ο β' αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκη (ΕΒΕΘ), Ιωάννης Βεργίνης. Πηγή:Ελευθεροτυπία

Κάνει πράξη τις προειδοποιήσεις για προσφυγή κατά του λιμανιού o ΣΒΒΕ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ μεταξύ των επιχειρήσεων-μελών του, που έχουν εκφράσει επιθυμία να ασκήσουν ένδικα μέσα κατά των υπευθύνων για τις ζημίες, που υφίστανται από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και της νομικής του συμβούλου «Nomos» Δικηγορικής Εταιρείας Θεσσαλονίκη διοργανώνει σήμερα ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, εν όψει της συνέχισης των κινητοποιήσεων και σε συνέχεια της αναγγελίας που είχε κάνει την περασμένη εβδομάδα για νομικές κινήσεις των πληγεισών επιχειρήσεων κατά του ΟΛΘ. Η συνάντηση είχε οριστεί για τις 15:00 στα γραφεία του Συνδέσμου.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Απώλειες από τις κινητοποιήσεις σε ΟΛΠ-ΟΛΘ

Στα επίπεδα των 130 εκατ. ευρώ εκτιμώνται, από παράγοντες της αγοράς, οι ζημίες για τη ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά, το λιμάνι και τις επιχειρήσεις που υποστηρίζουν τη λειτουργία του, στη διάρκεια των 50 ημερών διατάραξης της εργασιακής ειρήνης στον ΟΛΠ.
Σύμφωνα εξάλλου με πληροφορίες, οι ναυτιλιακές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο για επιβολή επίναυλου στους πελάτες τους, της τάξεως των 50 - 200 ευρώ ανά teu, μέτρο το οποίο γεννά σοβαρούς κινδύνους επιβάρυνσης της οικονομίας, των επιχειρήσεων και κατ επέκταση των καταναλωτών. Εν τω μεταξύ, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σημαντικά οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, το 81% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ενώ το 12% έχει ήδη υποστεί ζημίες άνω των 3 εκατ. ευρώ από τις αρχές Ιανουαρίου μέχρι σήμερα.
Η κατάσταση φαίνεται να οδηγείται σε αδιέξοδο καθώς από τη μία πλευρά η κυβέρνηση επιμένει στην αποκρατικοποίηση των λιμενικών υποδομών από την άλλη οι εργαζόμενοι έχουν αποφασίσει να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, χωρίς τίποτα να αποκλείει τη συνέχισή τους μέσα στον Μάρτιο.
Πτώση 80,9% της κίνησης
Με βάση στοιχεία που αναμένεται να παρουσιαστούν στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ, η κίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί από τον Δεκέμβριο του 2007 κατά 80,9% και από τις 90.004 κινήσεις έχει πέσει κατακόρυφα στις 17.216 κινήσεις ενώ στο car terminal οι κινήσεις έχουν μειωθεί κατά 39,3%.
Εκτιμάται ότι οι ζημίες για τον οργανισμό ανέρχονται στα 12 εκατ. ευρώ, για τις ναυτιλιακές εταιρείες φθάνουν στα επίπεδα των 100 εκατ. ευρώ, ενώ ζημίες της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ φαίνεται να καταγράφουν επιχειρήσεις που εξαρτώνται άμεσα από τη δραστηριότητα του λιμανιού.
Θεσσαλονίκη
Τεράστιες ζημίες που, σε ορισμένες περιπτώσεις, ξεπερνούν τα 3 εκατ. ευρώ, έχουν υποστεί οι βορειοελλαδικές επιχειρήσεις, συνεπεία των κινητοποιήσεων που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στην ΟΛΘ Α.Ε., τις τελευταίες περίπου 50 ημέρες. Πωλήσεις, πελάτες, αλλά κι αγορές έχουν αρχίσει να χάνονται, ενώ ορατός είναι ο κίνδυνος ακόμη και για λουκέτα σε επιχειρήσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική απασχόληση. Δεν αποκλείεται σύντομα να παρατηρηθούν ελλείψεις στην αγορά, γεγονός που, αναπόφευκτα, θα «πυροδοτήσει» σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων.
Συνέπειες
Κίνδυνος, κατά τον ΣΒΒΕ, υπάρχει για απώλεια θέσεων εργασίας και ευρύτερα σε Μακεδονία και Θράκη, ενώ παράλληλα κάνει λόγο και για άμεσες επιπτώσεις σε καταναλωτές, επιχειρηματίες, επαγγελματίες και τους εμπόρους της ευρύτερης περιοχής. «Θεωρούμε ότι θα παρατηρηθούν ελλείψεις σε αγροτικά προϊόντα, καθώς και σε έτοιμα καταναλωτικά αγαθά στην αγορά, με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών σε σειρά από βασικά προϊόντα», σημειώνει στην ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος και προειδοποιεί ότι «υπάρχει πάντοτε ο κίνδυνος να κλείσουν επιχειρήσεις, λόγω έλλειψης πρώτων υλών, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια την περαιτέρω αύξηση της ανεργίας στην περιοχή».
Τα ανωτέρω στοιχεία, εξάλλου, επιβεβαίωσαν τους φόβους που είχαν εκφράσει την προηγούμενη εβδομάδα οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων (σ.σ. 17 τον αριθμό) της Β. Ελλάδας, σε συνάντηση που έγινε στα γραφεία του ΣΒΒΕ. Ανάλογη συνάντηση προγραμματίζεται και πάλι εντός της εβδομάδος, προκειμένου να επανεξεταστεί η πρόταση για δικαστική προσφυγή των επιχειρήσεων και διεκδίκηση αποζημιώσεων από την ΟΛΘ Α.Ε.
Προβλήματα για το 81% των επιχειρήσεων
Ερευνα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος για την καταγραφή των προβλημάτων από την υπολειτουργία του ΟΛΘ
Τα «μελανά χρώματα» με τα οποία περιγράφεται η δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η βορειοελλαδική επιχειρηματική κοινότητα και η τοπική αγορά εν γένει, προέρχονται από το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), μετά την ολοκλήρωση έρευνας για την καταγραφή των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την υπολειτουργία του ΟΛΘ. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας (σ.σ. διενεργήθηκε το τριήμερο 13 - 15 Φεβρουαρίου μεταξύ 75 μελών του ΣΒΒΕ) προκύπτει ότι:
Το 81% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας εξαιτίας των κινητοποιήσεων, το 16% αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα λειτουργίας και μόνο το 3% δηλώνει ότι οι κινητοποιήσεις επηρεάζουν σε μικρό βαθμό τη λειτουργία τους.
Αναφορικά με το ύψος της ζημίας που έχουν υποστεί μέχρι σήμερα οι επιχειρήσεις, λόγω των κινητοποιήσεων, συμπεραίνεται πως το 23% καταγράφει ζημίες έως 200 χιλ. ευρώ, το 27% έως 1 εκατ. ευρώ, το 38% μέχρι και 3 εκατ. ευρώ και το 12%, από το δείγμα, που υπολογίζει ότι έχει υποστεί ζημίες άνω των 3 εκατ. ευρώ.
Στο ερώτημα αν οι κινητοποιήσεις ανάγκασαν τις επιχειρήσεις να εξυπηρετούνται μέσω άλλων λιμένων, εναλλακτικών οδών και μεταφορικών διαύλων, το 100% του δείγματος της έρευνας απάντησε καταφατικά. «Είναι φανερό ότι υπάρχει, πλέον, σοβαρός κίνδυνος να χαθούν μόνιμα χιλιάδες θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας από τις κινητοποιήσεις 180 εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης», τονίζει ο ΣΒΒΕ και προσθέτει πως «οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας έχουν υποστεί τεράστια ζημιά, με αποτέλεσμα να έχει επιδεινωθεί περαιτέρω η ήδη επιβαρημένη ανταγωνιστικότητά τους».
Πηγή:Ημερησία

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2008

Στο πλαίσιο της αποστολής της για την πάταξη του οικονομικού εγκλήματος και του λαθρεμπορίου, η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας) κατάφερε σημαντικό πλήγμα στα κυκλώματα διακίνησης λαθραίων τσιγάρων.
Συγκεκριμένα κλιμάκιο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων, αξιοποιώντας σχετικές πληροφορίες, και μετά από έρευνα που διενήργησε σε κατοικίες στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης, παρουσία δικαστικού λειτουργού, ανακάλυψε και κατάσχεσε 39.698 πακέτα τσιγάρων διαφόρων τύπων, τα οποία δεν έφεραν ένσημες ταινίες. Το ύψος των αναλογούντων δασμών για την ανακαλυφθείσα ποσότητα ανέρχεται σε 106.586 ευρω. Επίσης κατά τις ίδιες έρευνες ανακαλύφθηκαν και κατασχέθηκαν ένα πολεμικό όπλο τύπου KALASHNIKOV, ένα αεροβόλο όπλο, 75.720 ευρω, και 48 φιάλες βότκα ρωσικής προέλευσης χωρίς ταινίες φορολογίας. Συνελήφθησαν τέσσερα άτομα για τα οποία υπερβλήθησαν δικογραφίες στις Εισαγγελικές αρχές.
Η έρευνα συνεχίζεται για την διαπίστωση της αυθεντικότητας των τσιγάρων, και της προέλευσης των χρημάτων καθώς και για την ανακάλυψη άλλων εμπλεκομένων.
Πηγή:ΥΠ.Ε.Ε (ΣΔΟΕ)

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008

Επίναυλος έως 200 δολ. για τα διακινούμενα containers σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Eπιβάλλουν επίναυλο ανά TEU, της τάξης των 50 έως και 200 δολαρίων ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζόμενων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και των «απελπιστικών» όπως χαρακτηρίζονται ρυθμών εξυπηρέτησης κατά τις εργάσιμες ώρες. Η προοπτική αυτή ουσιαστικά θα επιβαρύνει υπέρμετρα το κόστος των πρώτων υλών και γενικότερα των εμπορευμάτων με προορισμό την εσωτερική αγορά αλλά και των εξαγόμενων, συνυπολογιζομένου και του επιπρόσθετου κόστους των χερσαίων μεταφορών από και προς λιμάνια γειτονικών χώρων όπου οι εταιρίες προτιμούν να εκφορτώνουν τα εμπορευματοκιβώτια σε σχέση με τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Τους χαμηλούς ρυθμούς διακίνησης στο λιμάνι του Πειραιά επιβεβαίωσε ερωτηθείς σχετικά και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Ν. Αναστασόπουλος, ο οποίος και δέχεται αφόρητες πιέσεις από φορείς της αγοράς να λάβει μέτρα για την αποκατάσταση των ρυθμών λειτουργίας. Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν χθες ότι η δυσφορία των παραγωγικών τάξεων είναι πλέον σε γνώση των ανώτατων κλιμακίων της κυβέρνησης ενώ τη ίδια ώρα οι ναυτιλιακές εταιρίες που διακινούν εμπορευματοκιβώτια από Πειραιά και Θεσσαλονίκη έχουν διαρκώς στραμμένο το «βλέμμα τους» στις εξελίξεις του ιδιόμορφου απεργιακού καθεστώτος που έχουν επιλέξει οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων, μηδέ εξαιρουμένων και εκείνων που ήδη έχουν λάβει τη διακήρυξη των διαγωνισμών για τους ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η ηγεσία του ΥΕΝΑΝΠ έχει ήδη επιφέρει βελτιωτικές παρεμβάσεις στο νομοθέτημα που παρουσίασε στους εργαζόμενους για τις μετατάξεις και την εθελούσια έξοδο και κατά πάσα πιθανότητα θα το εισαγάγει προς συζήτηση στα αρμόδια όργανα της Βουλής την προσεχή εβδομάδα.
Ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη, δήλωσε στην «Εξπρές» ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως (ΔΝΕ) Ν. Αρβανίτης, κινδυνεύουν να μετατραπούν σε finder ports με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αν παραμείνει η ίδια κατάσταση και δεν προχωρήσουν οι σχεδιασμοί ανάπτυξής τους με στόχο την εν συνεχεία ένταξή τους στα λιμάνια με στρατηγική σημασία για τις ναυτιλιακές εταιρίες που καθημερινά «βομβαρδίζονται» από προσφορές ανταγωνιστικών λιμένων.
Πηγή:Express

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2008

Λιμάνι Λαυρίου , Ένα "ανθρώπινο" λιμάνι !!!

Πρέπει να το αναφέρω !!
Έμεινα κατάπληκτος από την εξυπηρέτηση των υπαλλήλων του Ο.Λ.Λ (Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου ).Ο άνθρωποι είναι Άνθρωποι με το Α κεφαλαίο . Εξυπηρετικότατοι, ευγενέστατοι, υποχρεωτικοί, μέχρι που σε κάνουν να νιώθεις αμήχανα, με λίγα λόγια όπως θα έπρεπε να είναι όλοι οι υπάλληλοι . (Που φτάσαμε, να μας εντυπωσιάζει το αυτονόητο!!) Που αυτές οι σκληρές καταστάσεις που έχουμε συνηθίσει εμείς οι άνθρωποι των κεντρικών λιμένων και τελωνείων ;. Εύγε !!!!
Βέβαια στον αντίποδα υπάρχει και ο Αστακός (μπρρρρ....), αλλά με αυτό (το λιμάνι) θα ασχοληθώ σε Νέο Post

Κάθετη πτώση παρουσιάζει η κίνηση στα εμπορικά λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Εξαιτίας εμμονής της κυβέρνησης στην ιδιωτικοποίηση των δύο εμπορευματικών σταθμών συνεχίζεται η κινητοποίηση των 2.000 εργαζόμενων, οι σταθμοί υπολειτουργούν και περισσότερα από 300 πλοία μεταφοράς conteiners έχουν καταπλεύσει σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου, ενώ πολλές διεθνείς μεταφορικές εταιρείες δεν παραλαμβάνουν πλέον εμπορεύματα με προορισμό την Ελλάδα. Οι επιχειρήσεις έχουν τρομοκρατηθεί. Χάνουμε τους πελάτες μας. Μας βγάζουν από τον χάρτη». Με τα λόγια αυτά προσπάθησε ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ Γ. Μυλωνάς να περιγράψει τη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκονται πολλές βορειοελλαδικές επιχειρήσεις. Μετέφερε δε την πρόθεση σημαντικού αριθμού επιχειρήσεων να διεκδικήσουν οικονομικές αποζημιώσεις από τον ΟΛΘ.
Πηγή: Αποσπάσμα απο Ελευθεροτυπία

Ο ΟΛΠ προχωρεί στην παροχή μεγάλων εκπτώσεων επί των αποθηκευτικών δικαιωμάτων

Σύμφωνα με την απόφαση του ΟΛΠ, οι εκπτώσεις που ισχύουν για τα αποθηκευτικά δικαιώματα των εμπορευματοκιβωτίων είναι για τα έμφορτα εξαγωγής 95%, τα κενά (γενικώς) 70%, τα έμφορτα εισαγωγής 85%, τα έμφορτα in-transit 60%, τα έμφορτα ΙΜDG 95%. Ο Οργανισμός απέδειξε ότι, σε καμία περίπτωση, δεν κερδοσκοπεί σε ευκαιριακά γεγονότα, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Νίκος Αναστασόπουλος.Για τη χορήγηση των εκπτώσεων, αναγκαία προϋπόθεση παραμένει η υποβολή δήλωσης του ενδιαφερομένου, συνοδευόμενη από όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά στοιχεία, ότι παραιτείται από οποιαδήποτε απαίτηση σε βάρος του ΟΛΠ, συνεπεία των κινητοποιήσεων του προσωπικού του. Για απλούστευση της γραφειοκρατίας, η οποία, με βάση την προηγούμενη εμπειρία, λειτούργησε σε βάρος κυρίως των μικρών παραληπτών, προτείνεται για ποσά μέχρι 3.000 ευρώ να προσκομίζει ο δικαιούχος, αντί των ανωτέρω, μόνο Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/86, αρθ. 8.Οι εκπτώσεις ισχύουν από 5-1-08, ημερομηνία εκ νέου έναρξης των κινητοποιήσεων του προσωπικού και για όσο χρονικό διάστημα αυτές διαρκέσουν.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2008

Η απεργία απαξίωσε εμπορεύματα και Πειραιά

Χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έχουν συσσωρευθεί στο λιμάνι του Πειραιά και, παρά τη λήξη της απεργίας των οδηγών φορτηγών, για να εξομαλυνθεί η κατάσταση θα απαιτηθούν είκοσι ημέρες. Ωστόσο, η ζημιά είναι μεγαλύτερη: Πολλές διεθνείς εταιρείες μεταφοράς ψάχνουν άλλους εμπορικούς λιμένες προς αντικατάσταση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Εγκαταλείπουν τον Πειραιά οι μεγάλες διεθνείς εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων .
Προς αναζήτηση νέων εμπορικών λιμένων για τη διακίνηση εμπορευμάτων βρίσκονται μεγάλες διεθνείς εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη έχουν μειώσει την ικανότητα των δύο αυτών λιμένων να εξυπηρετούν με σταθερό ρυθμό τις αυξημένες ανάγκες των εταιρειών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι διεθνής εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που δραστηριοποιείται στον Πειραιά, με μεγάλο όγκο εμπορευμάτων, εξετάζει το ενδεχόμενο να προωθεί ορισμένα φορτία της μέσω ιδιωτικού λιμένα, ενώ ένα άλλο σημαντικό αριθμό εμπορευμάτων να τα εκφορτώνει σε λιμάνια χωρών που συνορεύουν με την Ελλάδα και υπόσχονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω των καθυστερήσεων που σημειώθηκαν στη λήψη απόφασης για εκσυγχρονισμό των εμπορικών λιμένων στα διεθνή πρότυπα, με την εκχώρηση υπηρεσιών σε ιδιώτες επενδυτές, ο Πειραιάς το 2007 βρέθηκε στη 17η θέση από τη 14η θέση που κατείχε το 2005. Βάσει στοιχείων του ΟΛΠ, τον Ιανουάριο του 2008, λόγω των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, ο Σταθμός Αυτοκινήτων στον Πειραιά παρουσίασε μείωση της τάξης του 50% και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων μείωση κατά 80%. Μείωση στη διακίνηση εμπορευμάτων καταγράφεται και τις πρώτες ημέρες του μηνός Φεβρουαρίου. Αύριο 14 Φεβρουαρίου η διοίκηση του ΟΛΠ αναμένεται να περάσει από το διοικητικό συμβούλιο απόφαση για μείωση των τιμολογίων των αποθηκεύτρων στα εμπορεύματα εισαγωγής κατά 85% προκειμένου να περιορισθεί το τελικό κόστος των προϊόντων. Μειώσεις, της τάξης του 60% - 90% θα γίνει και σε άλλες κατηγορίες φορτίων. Κύκλοι του ΟΛΠ ανέφεραν ότι καταβάλλονται προσπάθειες να εξομαλυνθεί και η ροή προώθησης εμπορευματοκιβωτίων ύστερα από τη συμφωνία με τους οδηγούς των φορτηγών να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις τους και να προωθούν 500 - 600 εμπορευματοκιβώτια ημερησίως. «Λόγω της αποχής των οδηγών των φορτηγών συσσωρεύθηκαν στο λιμάνι πάνω από δέκα χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και για να φύγουν όλα αυτά θα απαιτηθούν τουλάχιστον είκοσι ημέρες» ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι του ΟΛΠ.
Πάντως, παρά τα προβλήματα, το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και διαχείρισης λιμενικών εγκαταστάσεων για τους εμπορικούς λιμένες σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη συνεχίζεται. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκπρόσωποι των ενδιαφερομένων εταιρειών αντάλλασσαν απόψεις και σκέψεις για τις δυνατότητες των δύο εμπορικών λιμένων καθώς και τις προοπτικές ανάπτυξής τους και δεν αποκλείεται στο τέλος να επιλεγεί ως πάροχος «επενδυτικό σχήμα» στο οποίο θα συμμετέχει και τράπεζα.
Στον εισαγγελέα
Μηνυτήρια αναφορά κατά της διοίκησης του ΟΛΠ αναμένεται να καταθέσει η Νομαρχία Πειραιώς, αύριο Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου, προκειμένου να διερευνηθούν, όπως υποστηρίζεται, οι ποινικές ευθύνες στην υπόθεση της εκχώρησης υπηρεσιών του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες επενδυτές. Επίσης, σύμφωνα με δήλωση του νομάρχη Πειραιώς Γιάννης Μίχα, θα υποβληθεί αναφορά και προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για υποβολή ανακριβών στοιχείων και παραπλάνηση του επενδυτικού κοινού.
Οι εργαζόμενοι, από την πλευρά τους, αναμένεται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους από την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ δεν πρόκειται να απαντήσουν στις κλήσεις προς απολογία που τους απέστειλε η διοίκηση του ΟΛΠ. Κατά πληροφορίες, η Ενωση των Λιμενεργατών θα απαντήσει εξ ονόματος όλων των εργαζομένων και παράλληλα θα εκδοθεί και καταγγελία κατά της διοίκησης του Οργανισμού.
Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή σχέδιο νόμου μέσω του οποίου θα διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στα λιμάνια καθώς και τα εργασιακά δικαιώματά τους.
Πηγή:Καθημερινή

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2008

Στερητικό σύνδρομο στην αγορά

Πάνω από 300 containerships έχουν αλλάξει ρότα γι' άλλα μεσογειακά λιμάνια, όσο κρατούν τις κινητοποιήσεις τους οι περίπου 2.000 λιμενεργάτες του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, ενώ την ίδια στιγμή χιλιάδες «μπλοκαρισμένα» κοντέινερ με είδη πρώτης ανάγκης, βιομηχανικά και ναυτιλιακά, έχουν προκαλέσει «ντελίριο» ελείψεων στην αγορά. Πάντως σήμερα οι εργαζόμενοι στους ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης πραγματοποιούν 24ωρη απεργία.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Εμπόριο: Αρση δασμών για τιθάσευση του κόστους

Η ΜΑΧΗ της διεθνούς κοινότητας για τιθάσευση του κόστους των τροφίμων συμβάλλει στην άρση ενός από τα μεγαλύτερα εμπόδια στις έως τώρα προσπάθειες για μία παγκόσμια συμφωνία εμπορίου: τους δασμούς των αγροτικών προϊόντων. Επί χρόνια οι κυβερνήσεις τους χρησιμοποιούσαν για να ελέγξουν το εμπόριο.
Σήμερα όμως ολοένα και περισσότερες χώρες αρχίζουν να μειώνουν τους δασμούς στις εισαγωγές, προκειμένου να προσελκύσουν βασικά προϊόντα όπως το σιτάρι, το ρύζι και το λάδι. Η Ευρώπη από τους παραδοσιακούς υπερμάχους των προστατευμένων αγορών τροφίμων, πρόσφατα ήρε για πρώτη φορά τους δασμούς στις εισαγωγές δημητριακών. Άλλες πάλι- και κυρίως η Κίνα- αυξάνουν τους φόρους επί των εξαγωγών ώστε να διασφαλίσουν την επάρκεια της εσωτερικής τους αγοράς. ..........
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2008

Σύσκεψη βιομηχάνων για ΟΛΘ

Εκτακτη σύσκεψη, προκειμένου να συζητηθούν οι επιπτώσεις που έχουν για την αγορά και τις επιχειρήσεις της περιοχής οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να αναζητηθούν τρόποι αντιμετώπισης της κατάστασης, συγκαλεί σήμερα (στις 4 μ.μ.) ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας. Στη σύσκεψη έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν εκπρόσωποι φορέων του νομού (Επιμελητήρια, Σύνδεσμοι, κ.ά.), αλλά και η διοίκηση του ΟΛΘ.
Ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παν. Ψωμιάδης, με επιστολή του στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργο Βουλγαράκη, εκφράζοντας την ανησυχία του για τα προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης του ζητεί «να πράξετε τα δέοντα ώστε να επέλθει ξανά ηρεμία στο λιμάνι. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει την πολυτέλεια άλλων αποκλεισμών».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2008

Ικανοποίηση ΕΣΠ για την απαλλαγή των επιχειρήσεων από το κόστος αποθηκευτικών τελών στο λιμάνι του Πειραιά


Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γ. Βουλγαράκη με επιστολή του, για την ανταπόκρισή του στο αίτημα της αγοράς με την ανάληψη πρωτοβουλίας του, σχετικά με την ανακούφιση των επιχειρήσεων που πλήττονται οικονομικά από το κόστος αποθήκευσης, λόγω των καθυστερήσεων στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά, που δημιουργούνται από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
Παρ΄όλα αυτά, απέστειλε επιστολή στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ κ. Ν. Αναστασόπουλο, προκειμένου να επιβεβαιώσει την απόφαση της Διοίκησης του ΟΛΠ να ικανοποιήσει τα αιτήματα των επιχειρήσεων, για απαλλαγή τους από τις επιπλέον χρεώσεις και να μας ενημερώσει για την διαδικασία επιστροφής των ήδη εισπραχθέντων από τον ΟΛΠ επιπλέον αποθηκευτικών τελών, προκειμένου να πληροφορήσει τα μέλη του, που διαμαρτύρονται για τις υπερβολικές χρεώσεις με τις οποίες έχουν άδικα επιβαρυνθεί.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς πιστεύει ακράδαντα, ότι η παρούσα κατάσταση αντιπαράθεσης ζημιώνει ουσιαστικά, τόσο την διοίκηση των εργαζομένων στον ΟΛΠ, όσο και τον εμπορικό κόσμο.
Ας αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες που μας αναλογούν και ας βάλουμε μοναδικό σκοπό την εξομάλυνση των συνθηκών εξυπηρέτησης των χρηστών του λιμανιού.
Τέλος, ας λάβουμε όλοι υπόψη μας, ότι η διάνοιξη προοπτικών για την ανταγωνιστικότητα και τις επενδύσεις, είναι απόλυτα αναγκαίος παράγοντας, για την ανάπτυξη του λιμένα και της πόλης του Πειραιά γενικότερα.
Πηγή:Portnet

Μηνυτήρια αναφορά κατά του ΟΛΠ από τον Δήμο Περάματος

Σε σειρά δυναμικών κινητοποιήσεων-παρεμβάσεων προχωράει ο Δήμος Περάματος και η Δημοτική Αρχή Γλύκα. Η αρχή θα γίνει στις 19 Φεβρουαρίου 2008 με το κλείσιμο του Δήμου Περάματος και του αποκλεισμού του Πορθμείου της πόλης, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και:- Απαιτώντας, όχι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, όχι στην Τρίτη προβλήτα του ΟΛΠ, απόδοση οφειλών από τον ΟΛΠ στον Δήμο Περάματος, απόδοση των χώρων του Αρμού και του Δυτικού Άκρου στον Δήμο Περάματος και- Διεκδικώντας, ίδρυση Λιμενικού Ταμείου ή ανταποδοτικό Τέλος από τον ΟΛΠ στον Δήμο για το Πορθμείο Περάματος.Κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Περάματος που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Γλύκας θα αναφερθεί εκτενώς στις παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής, οι οποίες εκτός των κλιμακούμενων κινητοποιήσεων που θα ξεκινήσουν στις 19 Φεβρουαρίου με τον αποκλεισμό του Πορθμείου Περάματος, <θα προβεί και σε μηνυτήρια αναφορά κατά της διοίκησης του ΟΛΠ για το περιβαλλοντικό έγκλημα κατά της πόλης με την κατασκευή της 3ης προβλήτας καθώς επίσης θα καταθέσει και αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ για την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ, που περιλαμβάνει και την κατασκευή της 3ης προβλήτας> όπως αναφέρεται σε δελτίο τύπου που εξέδωσε ο δήμος.
Πηγή:Marinews

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2008

Με απεργία και τον Μάρτιο απαντούν οι λιμενεργάτες στην κλήση προς απολογία

«Ηφαίστειο» έτοιμο να εκραγεί και η λάβα του να «κάψει» όλους όσοι χειρίζονται την υπόθεση παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ είναι πλέον το εμπορικό «κομμάτι» του πρώτου λιμανιού της χώρας, μετά τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Νίκου Αναστασόπουλου για τους 1.500 εργαζομένους και την αποστολη 163 κλήσεων προς απολογία.
Οι λιμενεργάτες κατηγορούνται ότι κατά τη διάρκεια της «βάρδιας» τους πραγματοποιούσαν «λευκή» απεργία.
Το «δεν θα τους δώσουμε και τις καρέκλες μας» του κ. Αναστασόπουλου, αλλά και οι κλήσεις προς απολογία στους 163 από τους 400 συνολικά λιμενεργάτες που δουλεύουν στις «πόστες» του ΣΕΜΠΟ και του Car Terminal έχουν «πεισμώσει» ακόμη περισσότερο τον πρόεδρο της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Κ. Νουχουτίδη, ο οποίος μετά την παραλαβή δήλωσε στην «Ε» ότι η διοίκηση χρησιμοποιεί την τρομοκρατία για να «σπάσει» τους λιμενεργάτες, οι οποίοι όμως, όπως είπε, «δεν κωλώνουν» και συνεχίζουν και θα συνεχίσουν και τον Μάρτιο τις κινητοποιήσεις τους.
Επίσης, η προειδοποίηση της διοίκησης του ΟΛΠ ότι αν μέσα σε 10 μέρες οι εργαζόμενοι στους ΣΕΜΠΟ, -400 λιμενεργάτες, 700 χειριστές μηχανημάτων, 400 υπάλληλοι- δεν επανέλθουν στους ρυθμούς τους, θα έχουν συνέπειες, έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια όχι μόνο στους εργαζομένους αλλά και σε κάποιους «πελάτες» του Οργανισμού, οι οποίοι ήδη έχουν διαμαρτυρηθεί στον ΟΛΠ Α.Ε.
Στις κλήσεις προς απολογία που υπογράφει ο διευθυντής φορτοεκφόρτωσης του ΟΛΠ, Νίκος Βελονάκης, τονίζονται μεταξύ άλλων: «Παρά την υποχρέωσή σας να εκφορτώνετε στη διάρκεια της βάρδιας σας 29 αυτοκίνητα, στις 22 Ιανουαρίου φορτοεκφορτώσατε μόνο 23 και στις 29 του ίδιου μήνα μόνο 15 αυτοκίνητα. Η μειωμένη απόδοσή σας οφείλεται σε ηθελημενους βραδείς ρυθμούς εργασίας και συνιστά παράβαση υπηρεσιακού καθήκοντος. Με τη ρητή επιφύλαξη του ΟΛΠ για την άσκηση παντός νομίμου δικαιώματος, καλείσθε σε απολογία, η οποία θα πρέπει να υποβληθεί το αργότερο σε 15 ημέρες».
Αντίδραση των συνδικαλιστών έχει προκαλέσει και η πρωτοφανής τοποθέτηση του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Νίκου Ευθυμίου, υπέρ της ιδιωτικοποίησης των ΣΕΜΠΟ. Επισήμαναν ότι οι εφοπλιστές δεν έχουν κανένα λόγο να τάσσονται υπέρ, αλλά ούτε και κατά της ιδιωτικοποίησης, από τη στιγμή που δεν άπτεται των συμφερόντων τους.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2008

Μίχας: Μήνυση και αναφορά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Μηνυτήρια αναφορά κατά του ΟΛΠ προς τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών του Πειραιά θα καταθέσει την ερχόμενη Τρίτη η Νομαρχία Πειραιά, προκειμένου να διερευνηθούν οι ποινικές ευθύνες της διοίκησής του στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες.
Επίσης, θα καταθέσει αναφορά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για παραπλάνηση του επενδυτικού κοινού. «Με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, ψέματα και ανακρίβειες του ΟΛΠ, και κατ' επέκταση της κυβέρνησης, δεν θα περάσουν ο τεμαχισμός και το ξεπούλημα του πιο κερδοφόρου τμήματος του λιμανιού», δήλωσε ο νομάρχης Γιάννης Μίχας, μετά τη συκοφάντηση που, όπως λέει, δέχτηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου. Ο κ. Μίχας κατηγορεί τον κ. Αναστασόπουλο για ψευδή αναφορά στο πρόσωπό του, όταν υποστήριξε πως «ο νομάρχης, με την ιδιότητά του ως προέδρου του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, είχε συμφωνήσει σε απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ για παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών σε ιδιώτες».