Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2008

Πάλι Καραμανλής - Βουλγαράκης σε τοπίο ελλείψεων και απειλών

Την επίσπευση των διαδικασιών για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης σε κάποιες από τις 10 ξένες μεταφορικές εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ζήτησε χθες από τον Γιώργο Βουλγαράκη ο Κώστας Καραμανλής.

Στη συνάντηση, που κράτησε πάνω από μία ώρα, ο πρωθυπουργός θέλησε να πληροφορηθεί από τον υπουργό Ναυτιλίας τις διαδικασίες επιλογής αναδόχου μέσω του διεθνούς διαγωνισμού, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες έδειξε σφόδρα προβληματισμένος από τις αντιδράσεις των λιμενεργατών.Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης προσπάθησε να δώσει πολιτική χροιά στις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, ο πρωθυπουργός όμως θέλησε να πληροφορηθεί αν οι εργαζόμενοι έχουν ενημερωθεί σωστά για την «τύχη» τους όταν τα δύο εθνικά λιμάνια περάσουν στα «χέρια» των ιδιωτικών εταιρειών

20.000 κοντέινερ στον ντόκο

Στο μεταξύ στην τελική «ρότα» της ιδιωτικοποίησης εισήλθαν πλέον οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων ΟΛΠ και ΟΛΘ καθώς χθες επίσημα οι εκπρόσωποι της κινεζικής Cosco και της αραβικής Dudai Ports World παρέλαβαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Νίκο Αναστασόπουλο, τον φάκελο με την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για τον ΣΕΜΠΟ του Νέου Ικονίου. Την ίδια στιγμή οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων (κορυφώνονται στις 30 και στις 31 Ιανουαρίου με 24ωρες των υπαλλήλων και των λιμενεργατών) έχουν «νεκρώσει» και τα δύο εμπορικά λιμάνια.Στην απελπιστική κατάσταση του πειραϊκού λιμένα στους ντόκους, όπου υπάρχουν πάνω από 20.000 κοντέινερ, έχουν βέβαια «συντελέσει» και οι ιδιοκτήτες των φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, οι οποίοι απέχουν από κάθε παραλαβή και παράδοση εμπορευμάτων από τους ΣΕΜΠΟ με το αιτιολογικό ότι ο ΟΛΠ δεν δεσμεύεται ως προς τον αριθμό των κοντέινερ που θα τους παραδίδει σε καθημερινή βάση μέχρι και το πέρας των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών.Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες, οι «φορτηγατζήδες» δεν αποκλείεται να βάλουν τέλος στην αποχή τους μετά την πρόθεση του Οργανισμού να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, αλλά και εξαιτίας των έντονων διαμαρτυριών των πελατών τους οι οποίοι ενώ θα μπορούσαν να παραλαμβάνουν έστω και λιγοστά κοντέινερ με ευπαθή προϊόντα, μετά την αποχή των ιδιοκτητών φορτηγών δεν παραλαμβάνουν κανένα, με αποτέλεσμα οι ελλείψεις βασικών αγαθών να έχουν πολλαπλασιαστεί.


Φλερτάρουν με Αστακό, Λαύριο

Σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων, στα κατεψυγμένα προϊόντα, τα βιομηχανικά και ναυτιλιακά είδη, ενώ τεράστια είναι τα προβλήματα στα πολυκαταστήματα. Οι ελλείψεις καταναλωτικών αγαθών οδήγησαν φυσικά τους παραλήπτες των κοντέινερ να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις που δεν είναι άλλες από τον Αστακό και το Λαύριο. Για να καταπλεύσουν, όμως, εκεί τα μεγάλα conteinerships χρειάζεται απαραίτητα και η άδεια της κυβέρνησης, αφού και τα δύο λιμάνια δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές για τόσο μεγάλα φορτηγά πλοία, ενώ ο Αστακός -που είναι και καθαρά ιδιωτικό λιμάνι- δεν έχει και την άδεια για την παραλαβή κοντέινερ που έχουν προορισμό όλη την επικράτεια.

Πηγή:Ελευθεροτυπία

Γ. Βουλγαράκης: Πλήρης κατοχύρωση των εργαζομένων σε ΟΛΠ - ΟΛΘ

Για την πορεία της μεταρρύθμισης στο χώρο των λιμένων και συγκεκριμένα για το πλέγμα των νομικών κειμένων που πρέπει να υπάρξουν, προκειμένου να κατοχυρωθούν τα δικαιώματα των εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, ενημέρωσε σήμερα την Κυβερνητική Επιτροπή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης. Όπως είπε ο υπουργός, η Κυβερνητική Επιτροπή τον εξουσιοδότησε να καταθέσει, όσο το δυνατόν συντομότερα, το πλαίσιο νόμου στη Βουλή προκειμένου -όπως επεσήμανε- «να υπάρχει η πλήρης βεβαιότητα εκ μέρους των προσωπικού ότι πράγματι δεν θίγεται κανένα δικαίωμά τους». «Τα δικαιώματα των εργαζομένων», ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, «εξασφαλίζονται με βάση το νόμο, ο οποίος θα κατατεθεί με τη διαδικασία του επείγοντος στη Βουλή και μιλάει για εθελουσία έξοδο». Πιο συγκεκριμένα ο κ. Βουλγαράκης διευκρίνισε ότι «καταρχάς κατοχυρώνει πλήρως το δικαίωμα των εργαζομένων, εφόσον θέλουν να παραμείνουν στις εργασίες τους. Τους δίνει τη δυνατότητα εθελουσίας εξόδου, με πολύ σημαντικά κίνητρα. Δίνει το δικαίωμα της συμμετοχής των εργαζόμενων στις υπεραξίες που έχει ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, μέσω της προνομιακής τιμής κτήσεως μετοχών από όλους τους εργαζομένους στους οργανισμούς λιμένων. Δίνει τη δυνατότητα να προσλαμβάνονται τα παιδιά των εργαζομένων σε ποσοστό 10% εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις από τους αναδόχους των έργων». «Με λίγα λόγια», κατέληξε ο υπουργός, «υπάρχει μια πλήρης, εντελώς πλήρης κατοχύρωση όλων των δικαιωμάτων».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008

Λύσεις σε Αστακό και Λαύριο αναζητά η αγορά

Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα δύο λιμάνια έχουν δημιουργήσει ήδη προβλήματα στο σωστό εφοδιασμό της αγοράς με εμπορεύματα. Ειδικά μετά την απόφαση, τις τελευταίες εβδομάδες, των οδικών μεταφορέων, να απέχουν από την παραλαβή και απόδοση containers, το ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά κινδυνεύει να κλείσει, αφού τα εμπορευματοκιβώτια, που έρχονται, δεν μπορούν να βγουν στο εμπόριο και ειδικά τα ευπαθή αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλο πρόβλημα. Πρόβλημα αντιμετωπίζει και το εξαγωγικό εμπόριο, αφού οι οδικοί μεταφορείς δεν παραδίνουν τα εμπορεύματα στο λιμάνι.
Οι Μεταφορείς συνεχίζουν

Το Σάββατο, η γενική συνέλευση των μεταφορέων αποφάσισε με συντριπτική πλειοψηφία τη συνέχιση της αποχής από τις εργασίες. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ισχυρίζονται ότι, με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, δεν έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις μεταφορές, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητά και οι οδηγοί τους να παραμένουν άπραγοι για ώρες στο ΣΕΜΠΟ. Ζητούν εγγυήσεις από τη διοίκηση του ΟΛΠ για ένα μίνιμουμ αριθμό εμπορευματοκιβωτίων που θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν. Σήμερα, πάντως, αναμένεται να συνεδριάσουν ξανά για να επανεξετάσουν τη θέση τους.Τη στιγμή, πάντως, που τα προβλήματα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Πειραιά αλλά και της Θεσσαλονίκης εντείνονται από τις κινητοποιήσεις, η αγορά ψάχνει να βρει διεξόδους. Η πρώτη διέξοδος βρέθηκε στο λιμάνι του Αστακού, με τη διαφορά ότι, μέχρι στιγμής, βάσει του εξοπλισμού του, έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει περιορισμένο αριθμό φορτίων (περίπου ένα feeder την ημέρα). Από χθες, όμως, στις λύσεις προστέθηκε και το λιμάνι του Λαυρίου, από το οποίο γίνεται πλέον μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των εργαζομένων στα λιμάνια

Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις και οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης ,οι οποίοι εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους στο σχέδιο παραχώρησης, έχουν ήδη αποφασίσει να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους με αποχή από την υπερωριακή εργασία μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και 24ωρες απεργίες στις 30 η ΟΜΥΛΕ και στις 31 Ιανουαρίου οι λιμενεργάτες. Οι δύο συνδικαλιστικοί φορείς έχουν επίσης αποφασίσει να συνεδριάσουν στις αρχές του άλλου μήνα για να εξετάσουν το ενδεχόμενο νέων απεργιακών κινητοποιήσεων, ενώ παράλληλα έχουν δώσει σε νομικούς την επεξεργασία αίτησης ακύρωσης των αποφάσεων των διοικητικών συμβουλίων, είτε στα διοικητικά δικαστήρια είτε στο ΣτΕ κάτι που όμως δεν αναμένεται να γίνει μέσα στην εβδομάδα. Πηγή:Ναυτεμπορική

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008

Ο διαγωνισμός για τα τέρμιναλ διχάζει το λιμάνι

Υπουργός, νομάρχης, δήμαρχος και συνδικαλιστές ερίζουν, με φόντο την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ σε ιδιώτες, για τον έλεγχο του λιμένος Πειραιώς


Στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εστάλη αργά το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ του λιμένος. Ο χρόνος των 52 ημερών ωστόσο θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα από τη στιγμή κατά την οποία ο ίδιος διαγωνισμός δημοσιευθεί τουλάχιστον σε δύο ελληνικές εφημερίδες. Παραμένει αδιευκρίνιστο ωστόσο το αν μαζί με την προκήρυξη για τον Πειραιά στάλθηκε στις Βρυξέλλες και η προκήρυξη για το κοντέινερ τέρμιναλ της Θεσσαλονίκης.Σε κάθε περίπτωση εισήλθαμε πλέον στο τελικό στάδιο των δύο διαγωνισμών μέσα από τους οποίους θα προκύψει η εταιρεία ή το σχήμα εκείνο που θα αναλάβει τη διαχείριση των δύο τέρμιναλ για τα επόμενα τουλάχιστον 35 χρόνια και, καθώς τα κριτήρια παραχώρησης είναι καθαρά ποσοστικά, νικητής θα είναι εκείνος που θα προσφέρει το υψηλότερο δυνατό τίμημα, τόσο σε εφάπαξ καταβολή όσο και σε ετήσια βάση.Την ίδια ώρα οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, είτε με 48ωρες απεργίες είτε με αποχή από την υπερωριακή εργασία, καθώς οι εργαζόμενοι εμφανίζονται να αντιδρούν στη διαδικασία της παραχώρησης ζητώντας, όπως αναφέρουν οι συνδικαλιστές που τους εκπροσωπούν, να παραμείνουν τα δύο τέρμιναλ υπό κρατικό έλεγχο.Αυτή τη φορά ωστόσο από πολλούς παρατηρητές της λιμενικής αγοράς διατυπώνεται το ερώτημα του κατά πόσον οι συνδικαλιστές όντως καλύπτουν με αυτά που υποστηρίζουν τους εργαζομένους.Η προφανής απάντηση είναι ότι από τη στιγμή κατά την οποία οι εργαζόμενοι μετέχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις αυτό σημαίνει αυτόματα ότι οι θέσεις που διατυπώνουν τα συνδικαλιστικά όργανά τους είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.Θα πρέπει όμως να επισημανθούν, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, δύο σημεία, τα οποία εκτιμούν ότι πρέπει να καταγραφούν.Το πρώτο αφορά το γεγονός ότι ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων αναζητεί αξιόπιστη πληροφόρηση αναφορικά με το πακέτο των παροχών που έχει προτείνει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης. Οι πηγές του «Βήματος» υποστηρίζουν ότι, όταν το υπουργείο καταθέσει προς έγκριση τις αποφάσεις εκείνες που αφορούν την υλοποίηση του πακέτου των παροχών, τότε θα υπάρξει διάσπαση στο απεργιακό μέτωπο.......................................
Περισσότερα στό Βήματης Κυριακής


, , , ,



Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2008

Αναβαθμίστηκε ο τελωνειακός με τα κινέζικα

Αναβαθμίστηκε σε θέση διευθυντή του νευραλγικού Ζ' Τελωνείου (έλεγχος ποτών και τσιγάρων) Θεσσαλονίκης ένας εκ των τελωνειακών που εμπλέκεται στην υπόθεση λαθρεμπορίας των 94 κοντέινερ με κινέζικα. Το γεγονός αποκαλύπτουν 13 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με ερώτησή τους στη Βουλή, καταγγέλλοντας την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για υποκριτική συμπεριφορά, με τον υφυπουργό να καθαιρεί και τον υπουργό να αναβαθμίζει.Απευθυνόμενοι στον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Αλογοσκούφη μιλούν για κυβερνητική σήψη και άλλοθι που του δίνει η ύπαρξη ανάλογων ηθικών, οικονομικών και νομικών σκοτεινών υποθέσεων στο περιβάλλον του πρωθυπουργού, συνεχίζοντας να στρατολογεί λαθρέμπορους και μιζαδόρους προσφέροντάς τους πολιτική κάλυψη και επαγγελματική ανέλιξη.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

16.000 κοντέινερ στον ντόκο, 150 πλοία... αλλού


Διάσπαρτα στους χερσαίους χώρους του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Νέου Ικονίου παραμένουν από τις αρχές του χρόνου 16.000 containers με προϊόντα εισαγωγής.


Ανάμεσά τους βρίσκονται και είδη πρώτης ανάγκης, βιομηχανικά και ναυτιλιακά υλικά, καθώς, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΛΠ, έχουν μειωθεί οι φορτοεκφορτώσεις κατά 50% σε σχέση με την κανονική ροή το 2007.Η εικόνα που επικρατεί στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, εξαιτίας της οποίας 150 containerships κατευθύνθηκαν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου, επιδεινώθηκε από την αποχή από κάθε μεταφορική δραστηριότητα των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων, οι οποίοι έθεσαν σε «διαθεσιμότητα» τους οδηγούς, υποστηρίζοντας ότι η περιορισμένη παραλαβή containers έχει περιορίσει τα έσοδά τους.Ετσι, για να τερματίσουν την αποχή τους, που πιθανότατα θα επεκταθεί και στα άλλα 10 εμπορικά - εθνικά λιμάνια, οπότε και θα αρχίσουν να γίνονται ορατά τα προβλήματα στην αγορά, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών αυτοκινήτων ζητούν να δεσμευθεί ο ΟΛΠ, έστω και την τελευταία στιγμή, ως προς την ποσότητα του μεταφορικού έργου που θα παραδίδεται καθημερινά!Ομως, ο ΟΛΠ, διά του διευθύνοντος συμβούλου του, Νίκου Αναστασόπουλου, δεν αναλαμβάνει καμία δέσμευση, αφού και οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δεν δεσμεύονται με τη σειρά τους ότι σε περίπτωση που ο αριθμός containers είναι μικρότερος, δεν θα προσφύγουν με αγωγές τους για διαφυγόντα κέρδη κατά του οργανισμού. Ηδη ο ΟΛΠ βρίσκεται σε οικονομική δυσπραγία από την υπολειτουργία του εμπορευματικού σταθμού και την αλλαγή προορισμού πολλών πλοίων.Στο μεταξύ, έντονο εκνευρισμό έχει προκαλέσει η απειλή της διοίκησης όχι μόνο να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, αλλά και να κηρύξει «λοκ άουτ» -κλείνοντας το λιμάνι του Πειραιά-, περικόπτοντας παράλληλα τις αποδοχές των απεργών, αν μέχρι την 30ή Ιανουαρίου οι διοικήσεις των σωματείων των εργαζομένων δεν προσέλθουν σε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του οργανισμού.Η εξέλιξη αυτή -εκτιμούν οι συνδικαλιστές- θα προκαλέσει νέο μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων και καλούν τη διοίκηση του ΟΛΠ να αποφύγει προσφυγή στη Δικαιοσύνη, καθώς οι κινητοποιήσεις είναι απολύτως νόμιμες.Με χθεσινή ανακοίνωσή της, η Ενωση Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών κατηγορεί ευθέως τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης ότι «αντί να αναλάβει τις ευθύνες για τις δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις στην αγορά και στις τοπικές κοινωνίες, προσπαθεί να "χρυσώσει το χάπι" με τις δήθεν διασφαλίσεις για τους εργαζομένους».Επίσης, ο πρόεδρος του σωματείου των 350 λιμενεργατών Γ. Νουχουτίδης επισημαίνει στην «Ε» ότι «οι συνάδελφοί μου θα συνεχίσουν με ένταση τον αγώνα, μέχρι η κυβέρνηση να σταματήσει την εκποίηση των δύο λιμανιών», τα οποία χαρακτήρισε «νύφες», με προίκα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
«Κόλπο» με τον Αστακό*
Χθες, και ενώ 150 containerships κατευθύνονταν σε άλλα μεσογειακά λιμάνια, «άγνωστο» κυβερνητικό στέλεχος «βρήκε» και υπέδειξε ως ίδιου ενδιαφέροντος με το λιμάνι του Πειραιά -και κατ' επέκταση για τον επικείμενο ανάδοχο του σταθμού Ν. Ικονίου- το λιμάνι του Αστακού, το οποίο πριν από μερικά χρόνια παραχωρήθηκε σε ιδιωτική -και μάλιστα χρεοκοπημένη- εταιρεία, ο δε εκσυγχρονισμός του χρηματοδοτήθηκε με 80.000.000 ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.Οσον αφορά την άδεια λειτουργίας, η οποία έχει εκδοθεί από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομίας, έχει «τοπική εμβέλεια», αφού αναφέρει ότι «η όποια μεταφορτωτική του δραστηριότητα ως ιδιωτικού λιμένος θα καλύπτει τις ανάγκες της τοπικής βιομηχανίας και μόνον αυτές».Μάλιστα, χθες το πρωί, containership της MSC, φορτωμένο με 1.000 κοντέινερ, παρά την αποκλειστική σύμβαση της εταιρείας με τον ΟΛΠ, άγνωστο με ποίου άδεια και εντολή, άλλαξε «ρότα» και αντί του Πειραιά, κατέπλευσε στο ιδιωτικό λιμάνι του Αστακού.
Γιατί 4 χρόνια αδράνειας;
Επίσης, χθες, 23 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μέλη του ΚΤΕ Ναυτιλίας, με επίκαιρη ερώτησή τους ζήτησαν από τον υπουργό Γ. Βουλγαράκη απάντηση «για την ανυπαρξία της αναπτυξιακής πολιτικής των τελευταίων 4 χρόνων και για όλους τους χειρισμούς των συναρμόδιων υπουργείων, που προσπαθούν μεθοδικά και συστηματικά να απαξιώσουν τα δύο μεγάλα εθνικά εμπορικά λιμάνια της χώρας».Οι 23 βουλευτές κατηγορούν τον υπουργό για τις πρόσφατες, όπως αναφέρουν, «παράτυπες, μυστικές και επεισοδιακές συνεδριάσεις των διοικητικών συμβουλίων του ΟΛΠ και ΟΛΘ» και για «τη βαναυσότητα που επέδειξαν οι κατασταλτικοί μηχανισμοί της ΕΛ.ΑΣ. και του Λιμενικού κατά των εργαζομένων, συνδικαλιστών, βουλευτών και αιρετών οργάνων της τοπικής και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

ΟΛΘ: Στις 20 Μαρτίου η επιλογή αναδόχου για ΣΕΜΠΟ

Τη διακήρυξη διεθνούς πλειοδοτικού δημόσιου διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για την παραχώρηση, στον Προβλήτα Νο 6 του Λιμένος Θεσσαλονίκης, του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) έναντι, αφενός μεν αυτοχρηματοδοτούμενης επένδυσης με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση της υπάρχουσας υποδομής και αφετέρου οικονομικού ανταλλάγματος στον ΟΛΘ, ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης.Κριτήριο ανάθεσης στο διαγωνισμό, ο οποίος θα γίνει με ανοιχτή διαδικασία, θα είναι η υψηλότερη οικονομική προσφορά.Η αποσφράγιση των φακέλων θα γίνει την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2008.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ευθεία μπαίνει από σήμερα το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Ο ΟΛΠ , σήμερα, «ανεβάζει» ταυτόχρονα το διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ, αλλά και το διαγωνισμό για την προμήθεια τριών γερανογεφυρών, προϋπολογισμού 19,8 εκατ. ευρώ, για τον εξοπλισμό του προβλήτα Ι, που θα παραμείνει στη διαχείρισή του. Μόλις μαθεύτηκε το νέο, χθες το απόγευμα, στα γραφεία των παγκόσμιων διαχειριστών εμπορευματικών σταθμών, αλλά και των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, τα τηλέφωνα πήραν φωτιά. Οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι αναμένεται να πάρουν σήμερα στα χέρια τους την προκήρυξη για το ΣΕΜΠΟ, με σκοπό να αναλάβουν δράση οι νομικές τους υπηρεσίες, που θα «ξεσκονίσουν» το κείμενο, για να καθοριστούν σύντομα οι πιθανές επιχειρηματικές «συμμαχίες» και να κατατεθούν στη συνέχεια οι προτάσεις. Μάλιστα, χθες, κύκλοι της αγοράς ανέφεραν ότι στους ενδιαφερόμενους για τους διαγωνισμούς για τους ΣΕΜΠΟ τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ, που μέχρι στιγμής είναι η Moller Maersk, η Mediterranean Shipping Company, η Cosco, η Dubai Ports World, η Port Authority Singapore, η Hutchison, η Eurogate, η Evergreen, η ΖΙΜ και η Sinotrans, προστέθηκε τις τελευταίες ημέρες ακόμη ένας ξένος αμερικανικός όμιλος. Στο διαγωνισμό για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ η προθεσμία κατάθεσης προσφορών λήγει στις 18 Μαρτίου, ενώ το άνοιγμα θα γίνει μία ημέρα αργότερα, στα γραφεία του ΟΛΠ.Παράλληλα, όμως, το εμπορικό λιμάνι παραμένει «κλειστό» από την αποχή των οδικών μεταφορέων και τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Οι οδικοί μεταφορείς ζητούν γραπτές εγγυήσεις για κατώτατο όριο παραλαβής και απόδοσης εμπορευματοκιβωτίων, κάτι που μέχρι στιγμής, όμως, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων ο ΟΛΠ δεν δύναται να δώσει. Αλλά και οι πιέσεις από τον εμπορικό κόσμο εντείνονται. Ηδη φορείς που εκπροσωπούν εμπορικές εταιρείες με ευπαθή προϊόντα πιέζουν προς όλες τις πλευρές για να βρεθεί άμεσα λύση και να διακινηθούν τα εμπορεύματά αυτά. Αλλά και δύο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκουν διέξοδο για τη διακίνηση περιορισμένης ποσότητας containers στο λιμάνι του Αστακού.

Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2008

Σκληραίνουν... εκατέρωθεν στον ΟΛΠ

Σκληραίνει η αντιπαράθεση των εργαζομένων -λιμενεργατών, υπαλλήλων- στους εμπορευματικούς σταθμούς Πειραιά και Θεσσαλονίκης με την κυβέρνηση.

Χθες και η Ενωση Μονίμων - Δοκίμων Λιμενεργατών εξήγγειλε 24ωρη απεργία για την 31η Ιανουαρίου επομένη της 24ωρης απεργίας που έχει κηρύξει η ΟΜΥΛΕ. Ετσι θα συνεχιστεί για άλλα δύο συνεχόμενα 24ωρα η παύση κάθε φορτοεκφορτωτικής δραστηριότητας στα δύο μεγάλα εμπορικά λιμάνια της χώρας.Στις 30 Ιανουαρίου τα μέλη της Ενωσης Μονίμων Λιμενεργατών θα είναι στις θέσεις τους, αλλά δεν θα εκτελέσουν καμιά εργασία λόγω της απεργίας των υπαλλήλων, ενώ στις 31/1 θα γίνει το αντίστροφο, αφού θα δουλεύουν οι υπάλληλοι και θα απεργούν οι λιμενεργάτες.Με την τακτική αυτή, οι 2.500 εργαζόμενοι στα δύο λιμάνια, οι οποίοι όλο τον Φεβρουάριο θα απέχουν από υπερωρίες και εργασία τα Σαββατοκύριακα, προσπαθούν να αποκλείσουν το ενδεχόμενο προσφυγής των ΟΛΠ και ΟΛΘ στη δικαιοσύνη για να κηρυχθούν παράνομες και καταχρηστικές οι κινητοποιήσεις τους. Πιέζουν οι μεταφορικές Πιέσεις προς τη διοίκηση του ΟΛΠ ασκούν πλέον και οι μεταφορικές εταιρείες που δεν είναι σε θέση να καλύψουν επαρκώς τις απαιτήσεις των πελατών τους, αλλά και οι κάτοχοι των 6.465.560 μετοχών του Οργανισμού οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, ζητούν από τον πρόεδρο του Οργανισμού Διονύση Μπεχράκη και τον διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Αναστασόπουλο προσφυγή του ΟΛΠ στη Δικαιοσύνη.....................................
Συνέχεια στην Ελευθεροτυπία

Ξήλωσε το συμβούλιο τελωνειακών ο Μπέζας

Την παραίτηση τριών μελών του υπηρεσιακού συμβουλίου των τελωνειακών υπαλλήλων ζήτησε ο υφυπουργός Οικονομικών Αν. Μπέζας (σ.σ. τα δύο από τα πέντε μέλη επιλέγονται από τους εργαζομένους). Ο λόγος που ουσιαστικά ο κ. Μπέζας διέλυσε το υπηρεσιακό συμβούλιο έγκειται στην απόφασή τους να μη θέσουν σε αργία 19 συναδέλφους τους, εναντίον των οποίων ο εισαγγελέας έχει ασκήσει ποινική δίωξη.
Ποινική δίωξη
Συγκεκριμένα ο αρμόδιος εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη εναντίον 16 τελωνειακών υπαλλήλων της Θεσσαλονίκης και τριών του Τελωνείου Ευζώνων για υπόθεση λαθρεμπορίας αρκετών εκατ. ευρώ. Ολα ξεκίνησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν κατά τη διάρκεια προληπτικού ελέγχου από κλιμάκιο της ΥΠΕΕ Θεσσαλονίκης, εντοπίστηκαν 2 φορτηγά με προϊόντα κινεζικής προέλευσης, τα οποία ενώ θα έπρεπε να έχουν ήδη εξαχθεί στη γειτονική ΠΓΔΜ, παρέμεναν στη χώρα μας. Ακολούθησε έλεγχος στο Τελωνείο Ευζώνων.....................
Συνέχεια στήν Καθημερινή

Εγγυήσεις ζητούν οι οδικοί μεταφορείς

Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ να «κλείσει» το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά ύστερα από 10 ημέρες, λόγω της αποχής των οδικών μεταφορέων από την παραλαβή και παράδοση εμπορευματοκιβωτίων, οδήγησε χθες σε «θρίλερ» διαπραγματεύσεων. Σύμφωνα με τα όσα παρατήρησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ , Νίκος Αναστασόπουλος, προχθές, μετά το τέλος της συνέντευξης Τύπου του ΥΕΝΑΝΠ, Γιώργου Βουλγαράκη, αν δεν αλλάξουν τα πράγματα το αργότερο σε 10 ημέρες οι αποθηκευτικοί χώροι του ΣΕΜΠΟ θα έχουν γεμίσει ασφυκτικά και αναγκαστικά θα σταματήσει να λειτουργεί.Σημειώνεται ότι, μέχρι σήμερα, οι αποθηκευτικοί χώροι του ΣΕΜΠΟ, χωρητικότητας 25.000 teu, έχουν περισσότερα από 17.000 containers. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει ότι θα σταματήσει να εξυπηρετείται σε ένα βαθμό το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο.Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών, από την πλευρά τους, έχουν αποφασίσει να απέχουν επ' αόριστον από τις εργασίες τους στο ΣΕΜΠΟ, αφού θεωρούν ότι παραμένουν για ώρες στο λιμάνι άσκοπα χωρίς να εξυπηρετούνται, με βασική αιτία τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων που αντιτίθενται στο σχέδιο της κυβέρνησης για παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες με διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό. Για το λόγο αυτό, ζητούν από τη διοίκηση του ΟΛΠ να τους εγγυηθεί ότι θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν σε καθημερινή βάση ένα μίνιμουμ αριθμό κινήσεων, που προσδιορίζεται σε 400 με 500. Προχθές το βράδυ, συναντήθηκαν με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ και του εξέθεσαν τις θέσεις τους.Χθες, πραγματοποίησαν διοικητικό συμβούλιο και αποφάσισαν να ζητήσουν από το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ να εγγυηθεί για τις κινήσεις αυτές και να επιστρέψουν οι οδηγοί στο ΣΕΜΠΟ.
Παράλληλα, οι δύο συνδικαλιστικοί φορείς έχουν προγραμματίσει για σήμερα στις 06:30 το απόγευμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πλατεία Κοραή στον Πειραιά.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2008

Ξεπουλά ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες - φορτώνει στο κράτος συντάξεις

Με δεδομένες τις θέσεις των δύο πλευρών, άκαρπη ήταν και η χθεσινή συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκη με τις διοικήσεις ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΟΜΥΛΕ και Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας.

Ετσι κλιμακώνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις λιμενεργατών και υπαλλήλων στους εμπορευματικούς σταθμούς των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης με 24ωρη στις 30 Ιανουαρίου και αποχές από κάθε υπερωριακή εργασία και εργασία τα Σαββατοκύριακα καθ' όλη τη διάρκεια του Φεβρουαρίου και με προοπτική περαιτέρω συνέχειας, ενώ αύριο Πέμπτη πραγματοποιείται παμπειραϊκό συλλαλητήριο στις 6.30 το απόγευμα.Ενδεικτική για το τι πρόκειται να ακολουθήσει την ψήφιση από τη Βουλή του νομοσχεδίου με τις ρυθμίσεις για το προσωπικό των δύο οργανισμών (δημοσιοποιήθηκε από τον υπουργό μετά τη συνάντηση) είναι η δήλωση του προέδρου των λιμενεργατών. Απαντώντας στον κ. Βουλγαράκη, που υποστήριξε ότι «οι εργαζόμενοι διαφωνούν πολιτικά και όχι τεχνοκρατικά, αλλά ό,τι και να κάνουν το σχέδιο θα είναι σύντομα νόμος του κράτους», ο Γ. Νουχουτίδης είπε:«Το Πάσχα θα μας βρει στο μετερίζι του αγώνα. Καλώ την κυβέρνηση έστω και την ύστατη στιγμή να ακυρώσει τα σχέδια ξεπουλήματος των εμπορευματικών σταθμών στα δύο μεγάλα εμπορικά-εθνικά λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης». Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του προέδρου των υπαλλήλων ΟΛΠ Γ. Γεωργακόπουλου.Ο υπουργός προσπάθησε να πείσει ότι με το Σχέδιο Νόμου διασφαλίζονται .....................
Συνέχεια στην Ελευθεροτυπία

Αποφασισμένος να ολοκληρώσει τη μεταρρύθμιση στα λιμάνια

ΣΕ ευθεία αντιπαράθεση οδηγούνται, όπως όλα δείχνουν, η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝΑΝΠ με τους συνδικαλιστικούς φορείς των εργαζομένων στα λιμάνια, για το σχέδιο διαγωνισμού παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, σε ιδιώτες. Πολιτική χαρακτηρίζει την αντίθεση των συνδικαλιστικών ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης, με κλιμάκωση απαντούν οι εργαζόμενοι, ενώ ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος να «κλείσει» το λιμάνι.Ο ΥΕΝΑΝΠ, Γιώργος Βουλγαράκης, χαρακτηρίζει πολιτικές και λιγότερο τεχνοκρατικές τις αντιρρήσεις που εκφράζουν οι εργαζόμενοι για το σχέδιο παραχώρησης, ενώ δηλώνει ότι, σε λίγο καιρό, το σχέδιο της κυβέρνησης θα είναι πραγματικότητα. Τονίζει επίσης ότι εξασφαλίζονται πλήρως τα δικαιώματά τους. Μάλιστα, χθες το πρωί, τους παρουσίασε και το σχέδιο νόμου για την εθελουσία έξοδο που προβλέπεται για όσους το θελήσουν, και τις μετατάξεις, ενώ τους ανέφερε και τη δυνατότητα αγοράς μετοχών σε προνομιακές τιμές. Για το ίδιο σχέδιο που παρουσίασε ο υπουργός λίγη ώρα αργότερα στους ναυτιλιακούς συντάκτες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος διαφώνησε, αφού τόνισε ότι είναι αντίθετη με το σχέδιο παραχώρησης.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2008

Σε νευρική κρίση τα λιμάνια

Στα όρια νευρικής κρίσεως βρίσκονται οι έμποροι, καθώς η απεργία των λιμενεργατών έχει νεκρώσει κυριολεκτικά εδώ και 25 ημέρες τα δύο μεγάλα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε πως ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας απολαμβάνει την εμπιστοσύνη του πρωθυπουργού και διέψευσε τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο υπουργός έχει υποβάλει αίτημα για συνάντηση με τον πρωθυπουργό, το οποίο δεν έχει γίνει δεκτό. Για το πρόβλημα στον Πειραιά, ανέφερε ότι ο υπουργός Ναυτιλίας έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για να ξεπεραστεί το πρόβλημα, συζητά με τους ενδιαφερόμενους και είναι ανοιχτός στο διάλογο. Στην αντίπερα όχθη ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε την κυβέρνηση συνολικά και τον πρωθυπουργό προσωπικά για την κατάσταση που επικρατεί στα λιμάνια. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά μιλώντας στον ΑΝΤ1 δήλωσε ........

Επιστολή Του κ.Αναστασόπουλου για την αποχή των φορτηγών

Ο ΟΛΠ, σε επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου Ν. Αναστασόπουλου προς τη Διεθνή Ναυτική Ενωση και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ναυτικών Πρακτόρων και Επαγγελματιών Χρηστών Λιμένων, υποστηρίζει ότι «οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων απέχουν από τις εργασίες μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων χωρίς καμιά αιτία, αφού μάλιστα δεν έχουν καμία συμβατική σχέση με τον Οργανισμό». Αναφέρει επίσης ότι «η αποχη των ιδιοκτητών φορτηγών άρχισε να δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς και της λειτουργίας του λιμανιού» και πως «Ο ΟΛΠ δεν φέρει καμιά ευθύνη για την καθυστέρηση παραλαβής των κοντέινερ».

Ενδιαφέρον αδελφού Αλογοσκούφη για ΟΛΠ

Για «λουκέτο» επ' αόριστον στα εμπορικά λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης ετοιμάζονται από την 1η Φεβρουαρίου οι λιμενεργάτες.
Οι εργαζόμενοι στους δύο εμπορευματικούς σταθμούς επαναλαμβάνουν σε όλους τους τόνους ότι η κυβέρνηση «όχι μόνο ξεπουλάει τη δημόσια - κερδοφόρα περιουσία, αλλά τους στέλνει στην ανεργία χωρίς αιδώ, αφού οι αποφάσεις και των δύο διοικητικών συμβουλίων ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι παράνομες». Και μόνο για τον λόγο αυτόν οι διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας θα καταθέσουν εντός των ημερών αγωγή κατά των δύο οργανισμών διαχείρισης.Η κορύφωση των απεργιακών κινητοποιήσεων -που σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, θα περιλαμβάνουν, εκτός των κυλιόμενων απεργιών, και αποχές από εργασία - υπερωρίες και τα Σαββατοκύριακα, αρχίζει, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, μεθαύριο με παμπειραϊκό συλλαλητήριο στο οποίο θα μετέχουν, εκτός των λιμενεργατών, οι Δήμοι Πειραιά, Περάματος και Κερατσινίου και η Νομαρχία Πειραιά και Νήσων, η οποία αντιδρά σε κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ στο Νέο Ικόνιο.

Συνοδός, ο αδελφός Αλογοσκούφης

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «στη μυστική αυτή συνάντηση, ο Ιταλοελβετός επιχειρηματίας και το κορυφαίο στέλεχός του στην Ελλάδα που τον συνόδευε, και τυγχάνει να είναι αδελφός του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Αλογοσκούφη, εκτός από ανίχνευση των προθέσεων του οργανισμού, επικαλέστηκαν και την ήδη διμερή "στενή" συνεργασία».Πάντα οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι «στον "αγώνα δρόμου", με διαδρομή τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομίας, συμμετέχουν μαζί με Κινέζους διπλωμάτες και Ελληνες εφοπλιστές, που από χρόνια έχουν ενοικιάσει τους στόλους τους στην Cosco, τη ΖΙΜ και σε άλλες μεγάλες διαμετακομιστικές εταιρείες κοντέινερ σε ολόκληρο τον κόσμο». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον φέρεται να εκδηλώνει τον τελευταίο καιρό και Ελληνας πλοιοκτήτης-ιδιοκτήτης εταιρείας πετρελαιοειδών για λογαριασμό της αμερικανικής Prologis, καθώς ανεφοδιάζει πλοία των ΗΠΑ και η εταιρεία του είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Ν. Υόρκης - NYSE.Στο «άρμα» των «μνηστήρων» για τους σταθμούς προσπαθούν να «κρατηθούν» και «στεριανοί» Ελληνες επιχειρηματίες, δεδομένου ότι οι «παραχωρήσεις» χαρακτηρίζονται «deal της χρονιάς», με υπέρογκα κέρδη για τον ανάδοχο που θα προκύψει από τον διεθνή διαγωνισμό.

Προβάδισμα σε Κινέζους και Αραβες

Οι ίδιοι κύκλοι δίνουν μεγάλες πιθανότητες, εκτός από την κινεζική Cosco -που φέρεται να έχει εξασφαλίσει τον σταθμό Ν. Ικονίου διά αναφοράς του πρωθυπουργού- και στην αραβικών συμφερόντων Dubai Ports, η οποία συνεργάζεται στενά με Ελληνες εφοπλιστές και θέλει τον εμπορευματικό σταθμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Για τον παρασκηνιακό πόλεμο των διεθνών μεταφορικών εταιρειών, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος κρατά ερμητικά κλειστά το στόμα και τα «χαρτιά» του και, όπως είπε στην «Ε», «ανάδοχος θα αναδειχθεί μέσω του διεθνούς διαγωνισμού ο καλύτερος και από οικονομικής πλευράς, αλλά και όσον αφορά την τήρηση όλων των δεσμευτικών όρων της προκήρυξης, μεταξύ των οποίων είναι και η εξασφάλιση των εργασιακών θέσεων των 2.500 εργαζομένων στα δύο εμπορικά λιμάνια της χώρας».
Η κυβέρνηση επικαλείται το ότι σχεδόν όλες οι χώρες της Μεσογείου με λιμάνια ανταγωνιστικά προς τα δύο μεγάλα ελληνικά συνεργάζονται στενά με ξένες ιδιωτικές εταιρείες, ενώ η ιδιωτικοποίηση στην εκμετάλλευση εμπορευματικών σταθμών έχει επιλεγεί και για πολλά άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια.
* Μετά τις έντονες αντιδράσεις, με παραστάσεις προς την κυβέρνηση και από τις παραγωγικές τάξεις και τα βιοτεχνικά επιμελητήρια της χώρας, ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης, με εντολή του πρωθυπουργού, θα συναντηθεί σήμερα με τις διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας, για να τις πείσει να διακόψουν τις κινητοποιήσεις τους, επικαλούμενος «τη δέσμευση της κυβέρνησης για διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Κόντρα ΟΛΠ και οδικών μεταφορέων

Εν τω μεταξύ κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και του Συλλόγου Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ελευθέρας Ζώνης Πειραιά και Τελωνείων και του Πανελληνίου Συνδέσμου Εταιρειών Μεταφορών και ιδιοκτητών Φορτηγών Δ.Χ. Αιτία η απόφαση των μεταφορέων να συνεχίσουν να απέχουν από την εργασία τους στο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά, αφού όπως επισημαίνουν υπάρχουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στη φόρτωση και εκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων των φορτηγών τους.Επίσης όπως τονίζουν δεν πήραν από τον ΟΛΠ καμία απάντηση στην πρότασή τους για δέσμευση της εταιρείας για συγκεκριμένη ποσότητα παραγωγής. Ο ΟΛΠ σε επιστολή του προς τους χρήστες του ΣΕΜΠΟ και τους παραγωγικούς φορείς, τονίζει ότι η απόφαση για αποχή ελήφθη παρόλο που το λιμάνι εξακολουθεί να είναι ανοικτό. Χαρακτηρίζει αναιτιολόγητη την απόφασή τους, και καλεί τους χρήστες να λάβουν όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα για την άμεση παραλαβή των containers από το λιμάνι του ΟΛΠ και την προώθησή τους στους τελικούς παραλήπτες.Από την πλευρά τους κύκλοι των χρηστών του λιμανιού επισημαίνουν ότι η ροή φορτίων με φορτηγά από και προς το ΣΕΜΠΟ είναι κατά κύριο λόγο προς τους εισαγωγείς και εξαγωγείς οι οποίοι είναι και οι εντολοδόχοι της μεταφοράς.Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των χρηστών σε περίπτωση που συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων και των ιδιοκτητών φορτηγών, οι αποθηκευτικοί χώροι του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ αναμένεται να γεμίσουν μέσα στις επόμενες 10 με 15 ημέρες.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Στο «τραπέζι» το νομοσχέδιο για μετατάξεις και εθελουσία

ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, επάνω στο οποίο θα κινηθεί η κυβέρνηση για να εξασφαλίσει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, εν όψει της διαδικασίας του διαγωνισμού παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες, αναμένεται να αναλύσει σήμερα το πρωί στους εκπροσώπους της ΟΜΥΛΕ ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.Στη συνάντηση που «έκλεισε» χθες, ο ΥΕΝΑΝΠ, σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναφερθεί αναλυτικά σε όλες τις εγγυήσεις που θα δώσει η κυβέρνηση στους εργαζομένους. Αναμένεται να τους αναφέρει ότι η εργασία τους είναι εξασφαλισμένη και στα δύο λιμάνια.
Συνέχεια στην Ελευθεροτυπία

ΣΕΜΠΟ - ΟΛΘ Α.Ε.: Απαιτούνται επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ

ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ θα πρέπει να είναι οι απαιτήσεις της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. από τους ιδιώτες που ενδιαφέρονται να αναλάβουν το ΣΕΜΠΟ, καθώς η ίδια η εταιρεία έχει προϋπολογίσει το κόστος των έργων που πρέπει να γίνουν στον 6ο προβλήτα, σε 303 εκατ. ευρώ, και όχι σε 250 εκατ. ευρώ όπως πρόσφατα λέχθηκε, στη σύσκεψη των φορέων, ότι θα αναλάβει να επενδύσει ο παραχωρησιούχος. Στο κρίσιμο διάστημα των διαπραγματεύσεων που θα ακολουθήσει, συμπεραίνουμε ότι η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θα πρέπει, σύμφωνα με τα όσα τουλάχιστον υποδεικνύει το κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, να διεκδικήσει αύξηση των επενδυτικών κεφαλαίων για την ολοκλήρωση του τεχνικού έργου ( α' και β' φάση καθώς και προμήθεια πληροφοριακού συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης του ΣΕΜΠΟ) που αφορά στα έργα υποδομής, ανωδομής και εξοπλισμού του ΣΕΜΠΟ. Άλλωστε θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η Ο.Λ.Θ. Α.Ε., χρηματοδοτεί το έργο εκβάθυνσης, εξυγίανσης του βυθού και τμήματος (πλέον) της θεμελίωσης του κρηπιδώματος (Νο 26) της δυτικής πλευράς του 6ου προβλήτα, που θα ολοκληρωθεί στο επόμενο δίμηνο. Οι εργασίες που μέχρι του παρόντος έγιναν ήταν ύψους δαπάνης 3 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος αυτών που υπολείπονται είναι περί τα 7 εκατ. ευρώ. Πέραν αυτού, οι ενδιαφερόμενοι για το έργο θα «έχουν στα χέρια τους» ένα ολοκληρωμένο σύνολο εγκεκριμένων μελετών τεχνικών έργων για την επέκταση του ΣΕΜΠΟ. Επιπλέον, η ΟΛΘ Α.Ε. θα διαθέσει στον ανάδοχο όλες τις άδειες που έχει για την εκτέλεση των τεχνικών έργων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Σύμφωνα πάντοτε με τη διακήρυξη, το ενδεικτικό κόστος επένδυσης, αναλύεται και για τις δύο φάσεις, ως εξής: Για τα έργα πολιτικού μηχανικού 184,31 εκατ. ευρώ. Για το μηχανολογικό εξοπλισμό άλλα 100,80 εκατ. ευρώ και για το πληροφοριακό σύστημα, 18 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αυτή, συνολικά υπολογίζεται στα 303,11 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες κατασκευής της α' φάσης θα πρέπει να ολοκληρωθούν και να είναι σε λειτουργία εντός του 2013, της β' φάσης εντός του 2016, ενώ επιθυμητή είναι η παράδοση και των δύο φάσεων νωρίτερα, καθώς είναι γνωστό ότι το contairer terminal του ΟΛΘ «δουλεύει» ήδη στα όρια του full capacity
Πηγή:Ναυτεμπορική