Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2008

ΣΕΜΠΟ - ΟΛΘ Α.Ε.: Απαιτούνται επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ

ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ θα πρέπει να είναι οι απαιτήσεις της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. από τους ιδιώτες που ενδιαφέρονται να αναλάβουν το ΣΕΜΠΟ, καθώς η ίδια η εταιρεία έχει προϋπολογίσει το κόστος των έργων που πρέπει να γίνουν στον 6ο προβλήτα, σε 303 εκατ. ευρώ, και όχι σε 250 εκατ. ευρώ όπως πρόσφατα λέχθηκε, στη σύσκεψη των φορέων, ότι θα αναλάβει να επενδύσει ο παραχωρησιούχος. Στο κρίσιμο διάστημα των διαπραγματεύσεων που θα ακολουθήσει, συμπεραίνουμε ότι η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θα πρέπει, σύμφωνα με τα όσα τουλάχιστον υποδεικνύει το κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, να διεκδικήσει αύξηση των επενδυτικών κεφαλαίων για την ολοκλήρωση του τεχνικού έργου ( α' και β' φάση καθώς και προμήθεια πληροφοριακού συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης του ΣΕΜΠΟ) που αφορά στα έργα υποδομής, ανωδομής και εξοπλισμού του ΣΕΜΠΟ. Άλλωστε θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η Ο.Λ.Θ. Α.Ε., χρηματοδοτεί το έργο εκβάθυνσης, εξυγίανσης του βυθού και τμήματος (πλέον) της θεμελίωσης του κρηπιδώματος (Νο 26) της δυτικής πλευράς του 6ου προβλήτα, που θα ολοκληρωθεί στο επόμενο δίμηνο. Οι εργασίες που μέχρι του παρόντος έγιναν ήταν ύψους δαπάνης 3 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος αυτών που υπολείπονται είναι περί τα 7 εκατ. ευρώ. Πέραν αυτού, οι ενδιαφερόμενοι για το έργο θα «έχουν στα χέρια τους» ένα ολοκληρωμένο σύνολο εγκεκριμένων μελετών τεχνικών έργων για την επέκταση του ΣΕΜΠΟ. Επιπλέον, η ΟΛΘ Α.Ε. θα διαθέσει στον ανάδοχο όλες τις άδειες που έχει για την εκτέλεση των τεχνικών έργων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Σύμφωνα πάντοτε με τη διακήρυξη, το ενδεικτικό κόστος επένδυσης, αναλύεται και για τις δύο φάσεις, ως εξής: Για τα έργα πολιτικού μηχανικού 184,31 εκατ. ευρώ. Για το μηχανολογικό εξοπλισμό άλλα 100,80 εκατ. ευρώ και για το πληροφοριακό σύστημα, 18 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αυτή, συνολικά υπολογίζεται στα 303,11 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες κατασκευής της α' φάσης θα πρέπει να ολοκληρωθούν και να είναι σε λειτουργία εντός του 2013, της β' φάσης εντός του 2016, ενώ επιθυμητή είναι η παράδοση και των δύο φάσεων νωρίτερα, καθώς είναι γνωστό ότι το contairer terminal του ΟΛΘ «δουλεύει» ήδη στα όρια του full capacity
Πηγή:Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια: