Για την πορεία της μεταρρύθμισης στο χώρο των λιμένων και συγκεκριμένα για το πλέγμα των νομικών κειμένων που πρέπει να υπάρξουν, προκειμένου να κατοχυρωθούν τα δικαιώματα των εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, ενημέρωσε σήμερα την Κυβερνητική Επιτροπή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης. Όπως είπε ο υπουργός, η Κυβερνητική Επιτροπή τον εξουσιοδότησε να καταθέσει, όσο το δυνατόν συντομότερα, το πλαίσιο νόμου στη Βουλή προκειμένου -όπως επεσήμανε- «να υπάρχει η πλήρης βεβαιότητα εκ μέρους των προσωπικού ότι πράγματι δεν θίγεται κανένα δικαίωμά τους». «Τα δικαιώματα των εργαζομένων», ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, «εξασφαλίζονται με βάση το νόμο, ο οποίος θα κατατεθεί με τη διαδικασία του επείγοντος στη Βουλή και μιλάει για εθελουσία έξοδο». Πιο συγκεκριμένα ο κ. Βουλγαράκης διευκρίνισε ότι «καταρχάς κατοχυρώνει πλήρως το δικαίωμα των εργαζομένων, εφόσον θέλουν να παραμείνουν στις εργασίες τους. Τους δίνει τη δυνατότητα εθελουσίας εξόδου, με πολύ σημαντικά κίνητρα. Δίνει το δικαίωμα της συμμετοχής των εργαζόμενων στις υπεραξίες που έχει ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, μέσω της προνομιακής τιμής κτήσεως μετοχών από όλους τους εργαζομένους στους οργανισμούς λιμένων. Δίνει τη δυνατότητα να προσλαμβάνονται τα παιδιά των εργαζομένων σε ποσοστό 10% εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις από τους αναδόχους των έργων». «Με λίγα λόγια», κατέληξε ο υπουργός, «υπάρχει μια πλήρης, εντελώς πλήρης κατοχύρωση όλων των δικαιωμάτων». ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2008
Γ. Βουλγαράκης: Πλήρης κατοχύρωση των εργαζομένων σε ΟΛΠ - ΟΛΘ
Για την πορεία της μεταρρύθμισης στο χώρο των λιμένων και συγκεκριμένα για το πλέγμα των νομικών κειμένων που πρέπει να υπάρξουν, προκειμένου να κατοχυρωθούν τα δικαιώματα των εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, ενημέρωσε σήμερα την Κυβερνητική Επιτροπή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης. Όπως είπε ο υπουργός, η Κυβερνητική Επιτροπή τον εξουσιοδότησε να καταθέσει, όσο το δυνατόν συντομότερα, το πλαίσιο νόμου στη Βουλή προκειμένου -όπως επεσήμανε- «να υπάρχει η πλήρης βεβαιότητα εκ μέρους των προσωπικού ότι πράγματι δεν θίγεται κανένα δικαίωμά τους». «Τα δικαιώματα των εργαζομένων», ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, «εξασφαλίζονται με βάση το νόμο, ο οποίος θα κατατεθεί με τη διαδικασία του επείγοντος στη Βουλή και μιλάει για εθελουσία έξοδο». Πιο συγκεκριμένα ο κ. Βουλγαράκης διευκρίνισε ότι «καταρχάς κατοχυρώνει πλήρως το δικαίωμα των εργαζομένων, εφόσον θέλουν να παραμείνουν στις εργασίες τους. Τους δίνει τη δυνατότητα εθελουσίας εξόδου, με πολύ σημαντικά κίνητρα. Δίνει το δικαίωμα της συμμετοχής των εργαζόμενων στις υπεραξίες που έχει ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, μέσω της προνομιακής τιμής κτήσεως μετοχών από όλους τους εργαζομένους στους οργανισμούς λιμένων. Δίνει τη δυνατότητα να προσλαμβάνονται τα παιδιά των εργαζομένων σε ποσοστό 10% εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις από τους αναδόχους των έργων». «Με λίγα λόγια», κατέληξε ο υπουργός, «υπάρχει μια πλήρης, εντελώς πλήρης κατοχύρωση όλων των δικαιωμάτων». Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008
Λύσεις σε Αστακό και Λαύριο αναζητά η αγορά
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των εργαζομένων στα λιμάνια
Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008
Ο διαγωνισμός για τα τέρμιναλ διχάζει το λιμάνι
Υπουργός, νομάρχης, δήμαρχος και συνδικαλιστές ερίζουν, με φόντο την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ σε ιδιώτες, για τον έλεγχο του λιμένος Πειραιώς
Στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εστάλη αργά το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ του λιμένος. Ο χρόνος των 52 ημερών ωστόσο θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα από τη στιγμή κατά την οποία ο ίδιος διαγωνισμός δημοσιευθεί τουλάχιστον σε δύο ελληνικές εφημερίδες. Παραμένει αδιευκρίνιστο ωστόσο το αν μαζί με την προκήρυξη για τον Πειραιά στάλθηκε στις Βρυξέλλες και η προκήρυξη για το κοντέινερ τέρμιναλ της Θεσσαλονίκης.Σε κάθε περίπτωση εισήλθαμε πλέον στο τελικό στάδιο των δύο διαγωνισμών μέσα από τους οποίους θα προκύψει η εταιρεία ή το σχήμα εκείνο που θα αναλάβει τη διαχείριση των δύο τέρμιναλ για τα επόμενα τουλάχιστον 35 χρόνια και, καθώς τα κριτήρια παραχώρησης είναι καθαρά ποσοστικά, νικητής θα είναι εκείνος που θα προσφέρει το υψηλότερο δυνατό τίμημα, τόσο σε εφάπαξ καταβολή όσο και σε ετήσια βάση.Την ίδια ώρα οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, είτε με 48ωρες απεργίες είτε με αποχή από την υπερωριακή εργασία, καθώς οι εργαζόμενοι εμφανίζονται να αντιδρούν στη διαδικασία της παραχώρησης ζητώντας, όπως αναφέρουν οι συνδικαλιστές που τους εκπροσωπούν, να παραμείνουν τα δύο τέρμιναλ υπό κρατικό έλεγχο.Αυτή τη φορά ωστόσο από πολλούς παρατηρητές της λιμενικής αγοράς διατυπώνεται το ερώτημα του κατά πόσον οι συνδικαλιστές όντως καλύπτουν με αυτά που υποστηρίζουν τους εργαζομένους.Η προφανής απάντηση είναι ότι από τη στιγμή κατά την οποία οι εργαζόμενοι μετέχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις αυτό σημαίνει αυτόματα ότι οι θέσεις που διατυπώνουν τα συνδικαλιστικά όργανά τους είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.Θα πρέπει όμως να επισημανθούν, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, δύο σημεία, τα οποία εκτιμούν ότι πρέπει να καταγραφούν.Το πρώτο αφορά το γεγονός ότι ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων αναζητεί αξιόπιστη πληροφόρηση αναφορικά με το πακέτο των παροχών που έχει προτείνει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης. Οι πηγές του «Βήματος» υποστηρίζουν ότι, όταν το υπουργείο καταθέσει προς έγκριση τις αποφάσεις εκείνες που αφορούν την υλοποίηση του πακέτου των παροχών, τότε θα υπάρξει διάσπαση στο απεργιακό μέτωπο.......................................
Περισσότερα στό Βήματης Κυριακής
Labels: ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΠΩΛΗΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ, ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΜΙΧΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2008
Αναβαθμίστηκε ο τελωνειακός με τα κινέζικα
Πηγή:Ελευθεροτυπία
16.000 κοντέινερ στον ντόκο, 150 πλοία... αλλού
ΟΛΘ: Στις 20 Μαρτίου η επιλογή αναδόχου για ΣΕΜΠΟ
Πηγή:Ναυτεμπορική
Αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ
Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2008
Σκληραίνουν... εκατέρωθεν στον ΟΛΠ
Σκληραίνει η αντιπαράθεση των εργαζομένων -λιμενεργατών, υπαλλήλων- στους εμπορευματικούς σταθμούς Πειραιά και Θεσσαλονίκης με την κυβέρνηση. Ξήλωσε το συμβούλιο τελωνειακών ο Μπέζας
Ποινική δίωξη
Συγκεκριμένα ο αρμόδιος εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη εναντίον 16 τελωνειακών υπαλλήλων της Θεσσαλονίκης και τριών του Τελωνείου Ευζώνων για υπόθεση λαθρεμπορίας αρκετών εκατ. ευρώ. Ολα ξεκίνησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν κατά τη διάρκεια προληπτικού ελέγχου από κλιμάκιο της ΥΠΕΕ Θεσσαλονίκης, εντοπίστηκαν 2 φορτηγά με προϊόντα κινεζικής προέλευσης, τα οποία ενώ θα έπρεπε να έχουν ήδη εξαχθεί στη γειτονική ΠΓΔΜ, παρέμεναν στη χώρα μας. Ακολούθησε έλεγχος στο Τελωνείο Ευζώνων.....................
Εγγυήσεις ζητούν οι οδικοί μεταφορείς
Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ να «κλείσει» το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά ύστερα από 10 ημέρες, λόγω της αποχής των οδικών μεταφορέων από την παραλαβή και παράδοση εμπορευματοκιβωτίων, οδήγησε χθες σε «θρίλερ» διαπραγματεύσεων. Σύμφωνα με τα όσα παρατήρησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ , Νίκος Αναστασόπουλος, προχθές, μετά το τέλος της συνέντευξης Τύπου του ΥΕΝΑΝΠ, Γιώργου Βουλγαράκη, αν δεν αλλάξουν τα πράγματα το αργότερο σε 10 ημέρες οι αποθηκευτικοί χώροι του ΣΕΜΠΟ θα έχουν γεμίσει ασφυκτικά και αναγκαστικά θα σταματήσει να λειτουργεί.Σημειώνεται ότι, μέχρι σήμερα, οι αποθηκευτικοί χώροι του ΣΕΜΠΟ, χωρητικότητας 25.000 teu, έχουν περισσότερα από 17.000 containers. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει ότι θα σταματήσει να εξυπηρετείται σε ένα βαθμό το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο.Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών, από την πλευρά τους, έχουν αποφασίσει να απέχουν επ' αόριστον από τις εργασίες τους στο ΣΕΜΠΟ, αφού θεωρούν ότι παραμένουν για ώρες στο λιμάνι άσκοπα χωρίς να εξυπηρετούνται, με βασική αιτία τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων που αντιτίθενται στο σχέδιο της κυβέρνησης για παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες με διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό. Για το λόγο αυτό, ζητούν από τη διοίκηση του ΟΛΠ να τους εγγυηθεί ότι θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν σε καθημερινή βάση ένα μίνιμουμ αριθμό κινήσεων, που προσδιορίζεται σε 400 με 500. Προχθές το βράδυ, συναντήθηκαν με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ και του εξέθεσαν τις θέσεις τους.Χθες, πραγματοποίησαν διοικητικό συμβούλιο και αποφάσισαν να ζητήσουν από το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ να εγγυηθεί για τις κινήσεις αυτές και να επιστρέψουν οι οδηγοί στο ΣΕΜΠΟ.Παράλληλα, οι δύο συνδικαλιστικοί φορείς έχουν προγραμματίσει για σήμερα στις 06:30 το απόγευμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πλατεία Κοραή στον Πειραιά.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική
Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2008
Ξεπουλά ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες - φορτώνει στο κράτος συντάξεις
Αποφασισμένος να ολοκληρώσει τη μεταρρύθμιση στα λιμάνια
Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2008
Σε νευρική κρίση τα λιμάνια
Επιστολή Του κ.Αναστασόπουλου για την αποχή των φορτηγών
Ενδιαφέρον αδελφού Αλογοσκούφη για ΟΛΠ
Οι εργαζόμενοι στους δύο εμπορευματικούς σταθμούς επαναλαμβάνουν σε όλους τους τόνους ότι η κυβέρνηση «όχι μόνο ξεπουλάει τη δημόσια - κερδοφόρα περιουσία, αλλά τους στέλνει στην ανεργία χωρίς αιδώ, αφού οι αποφάσεις και των δύο διοικητικών συμβουλίων ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι παράνομες». Και μόνο για τον λόγο αυτόν οι διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας θα καταθέσουν εντός των ημερών αγωγή κατά των δύο οργανισμών διαχείρισης.Η κορύφωση των απεργιακών κινητοποιήσεων -που σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, θα περιλαμβάνουν, εκτός των κυλιόμενων απεργιών, και αποχές από εργασία - υπερωρίες και τα Σαββατοκύριακα, αρχίζει, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, μεθαύριο με παμπειραϊκό συλλαλητήριο στο οποίο θα μετέχουν, εκτός των λιμενεργατών, οι Δήμοι Πειραιά, Περάματος και Κερατσινίου και η Νομαρχία Πειραιά και Νήσων, η οποία αντιδρά σε κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ στο Νέο Ικόνιο.
Συνοδός, ο αδελφός Αλογοσκούφης
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «στη μυστική αυτή συνάντηση, ο Ιταλοελβετός επιχειρηματίας και το κορυφαίο στέλεχός του στην Ελλάδα που τον συνόδευε, και τυγχάνει να είναι αδελφός του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Αλογοσκούφη, εκτός από ανίχνευση των προθέσεων του οργανισμού, επικαλέστηκαν και την ήδη διμερή "στενή" συνεργασία».Πάντα οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι «στον "αγώνα δρόμου", με διαδρομή τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομίας, συμμετέχουν μαζί με Κινέζους διπλωμάτες και Ελληνες εφοπλιστές, που από χρόνια έχουν ενοικιάσει τους στόλους τους στην Cosco, τη ΖΙΜ και σε άλλες μεγάλες διαμετακομιστικές εταιρείες κοντέινερ σε ολόκληρο τον κόσμο». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον φέρεται να εκδηλώνει τον τελευταίο καιρό και Ελληνας πλοιοκτήτης-ιδιοκτήτης εταιρείας πετρελαιοειδών για λογαριασμό της αμερικανικής Prologis, καθώς ανεφοδιάζει πλοία των ΗΠΑ και η εταιρεία του είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Ν. Υόρκης - NYSE.Στο «άρμα» των «μνηστήρων» για τους σταθμούς προσπαθούν να «κρατηθούν» και «στεριανοί» Ελληνες επιχειρηματίες, δεδομένου ότι οι «παραχωρήσεις» χαρακτηρίζονται «deal της χρονιάς», με υπέρογκα κέρδη για τον ανάδοχο που θα προκύψει από τον διεθνή διαγωνισμό.
Προβάδισμα σε Κινέζους και Αραβες
Οι ίδιοι κύκλοι δίνουν μεγάλες πιθανότητες, εκτός από την κινεζική Cosco -που φέρεται να έχει εξασφαλίσει τον σταθμό Ν. Ικονίου διά αναφοράς του πρωθυπουργού- και στην αραβικών συμφερόντων Dubai Ports, η οποία συνεργάζεται στενά με Ελληνες εφοπλιστές και θέλει τον εμπορευματικό σταθμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Για τον παρασκηνιακό πόλεμο των διεθνών μεταφορικών εταιρειών, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος κρατά ερμητικά κλειστά το στόμα και τα «χαρτιά» του και, όπως είπε στην «Ε», «ανάδοχος θα αναδειχθεί μέσω του διεθνούς διαγωνισμού ο καλύτερος και από οικονομικής πλευράς, αλλά και όσον αφορά την τήρηση όλων των δεσμευτικών όρων της προκήρυξης, μεταξύ των οποίων είναι και η εξασφάλιση των εργασιακών θέσεων των 2.500 εργαζομένων στα δύο εμπορικά λιμάνια της χώρας».
Η κυβέρνηση επικαλείται το ότι σχεδόν όλες οι χώρες της Μεσογείου με λιμάνια ανταγωνιστικά προς τα δύο μεγάλα ελληνικά συνεργάζονται στενά με ξένες ιδιωτικές εταιρείες, ενώ η ιδιωτικοποίηση στην εκμετάλλευση εμπορευματικών σταθμών έχει επιλεγεί και για πολλά άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια.
* Μετά τις έντονες αντιδράσεις, με παραστάσεις προς την κυβέρνηση και από τις παραγωγικές τάξεις και τα βιοτεχνικά επιμελητήρια της χώρας, ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης, με εντολή του πρωθυπουργού, θα συναντηθεί σήμερα με τις διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας, για να τις πείσει να διακόψουν τις κινητοποιήσεις τους, επικαλούμενος «τη δέσμευση της κυβέρνησης για διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων».
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Κόντρα ΟΛΠ και οδικών μεταφορέων
Στο «τραπέζι» το νομοσχέδιο για μετατάξεις και εθελουσία
ΣΕΜΠΟ - ΟΛΘ Α.Ε.: Απαιτούνται επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ
ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ θα πρέπει να είναι οι απαιτήσεις της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. από τους ιδιώτες που ενδιαφέρονται να αναλάβουν το ΣΕΜΠΟ, καθώς η ίδια η εταιρεία έχει προϋπολογίσει το κόστος των έργων που πρέπει να γίνουν στον 6ο προβλήτα, σε 303 εκατ. ευρώ, και όχι σε 250 εκατ. ευρώ όπως πρόσφατα λέχθηκε, στη σύσκεψη των φορέων, ότι θα αναλάβει να επενδύσει ο παραχωρησιούχος. Στο κρίσιμο διάστημα των διαπραγματεύσεων που θα ακολουθήσει, συμπεραίνουμε ότι η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θα πρέπει, σύμφωνα με τα όσα τουλάχιστον υποδεικνύει το κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, να διεκδικήσει αύξηση των επενδυτικών κεφαλαίων για την ολοκλήρωση του τεχνικού έργου ( α' και β' φάση καθώς και προμήθεια πληροφοριακού συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης του ΣΕΜΠΟ) που αφορά στα έργα υποδομής, ανωδομής και εξοπλισμού του ΣΕΜΠΟ. Άλλωστε θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η Ο.Λ.Θ. Α.Ε., χρηματοδοτεί το έργο εκβάθυνσης, εξυγίανσης του βυθού και τμήματος (πλέον) της θεμελίωσης του κρηπιδώματος (Νο 26) της δυτικής πλευράς του 6ου προβλήτα, που θα ολοκληρωθεί στο επόμενο δίμηνο. Οι εργασίες που μέχρι του παρόντος έγιναν ήταν ύψους δαπάνης 3 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος αυτών που υπολείπονται είναι περί τα 7 εκατ. ευρώ. Πέραν αυτού, οι ενδιαφερόμενοι για το έργο θα «έχουν στα χέρια τους» ένα ολοκληρωμένο σύνολο εγκεκριμένων μελετών τεχνικών έργων για την επέκταση του ΣΕΜΠΟ. Επιπλέον, η ΟΛΘ Α.Ε. θα διαθέσει στον ανάδοχο όλες τις άδειες που έχει για την εκτέλεση των τεχνικών έργων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Σύμφωνα πάντοτε με τη διακήρυξη, το ενδεικτικό κόστος επένδυσης, αναλύεται και για τις δύο φάσεις, ως εξής: Για τα έργα πολιτικού μηχανικού 184,31 εκατ. ευρώ. Για το μηχανολογικό εξοπλισμό άλλα 100,80 εκατ. ευρώ και για το πληροφοριακό σύστημα, 18 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αυτή, συνολικά υπολογίζεται στα 303,11 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες κατασκευής της α' φάσης θα πρέπει να ολοκληρωθούν και να είναι σε λειτουργία εντός του 2013, της β' φάσης εντός του 2016, ενώ επιθυμητή είναι η παράδοση και των δύο φάσεων νωρίτερα, καθώς είναι γνωστό ότι το contairer terminal του ΟΛΘ «δουλεύει» ήδη στα όρια του full capacityΠηγή:Ναυτεμπορική
Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2008
Στην Κομισιόν η προκήρυξη για τον ΟΛΠ
Η προκήρυξη διαγωνισμού που έχει εγκριθεί από το Δ.Σ. του ΟΛΠ αναφέρει ότι:
1) Ο πλειοδότης θα πρέπει μέχρι το 2015 να έχει ολοκληρώσει τις επενδύσεις στην προβλήτα ΙΙ και την κατασκευή και την εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού στην προβλήτα ΙΙΙ, με στόχο να έχει συνολικά δυνατότητα 3,7 εκατ. teu ετησίως ως κατώτατο όριο.
2) Η μη τήρηση των ημερομηνιών του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση των έργων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ επιφέρει πρόστιμα, σε πρώτη φάση, μέχρι το 5% επί του υπολογισθέντος κόστους επένδυσης της κάθε φάσης.
3) Στην περίπτωση όπου οι ρήτρες ανέλθουν στο 5% του συνολικού προϋπολογισμού για τις τρεις φάσεις που προγραμματίζεται η επένδυση, ο ΟΛΠ έχει το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση.
4) Εφόσον ο ανάδοχος δεν τηρήσει τα όρια του αριθμού εμπορευματοκιβωτίων που θα πρέπει να διακινηθούν στις δύο από τις τρεις προβλήτες, τότε θα εκπέσει η ρήτρα που προβλέπει 18 ευρώ ανά εμπορευματοκιβώτιο για κάθε μονάδα teu που υπολείπεται από την ελάχιστη διακίνηση που προβλέπεται και η οποία ανέρχεται στο 65% της εγγυημένης διακίνησης για την κάθε προβλήτα.
5) Ο ΟΛΠ διατηρεί το δικαίωμα να κηρύξει έκπτωτο τον πλειοδότη εάν για τρία χρόνια δεν επιτευχθεί η εγγυημένη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.