ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των εργαζομένων στα λιμάνια
Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008
Ο διαγωνισμός για τα τέρμιναλ διχάζει το λιμάνι
Υπουργός, νομάρχης, δήμαρχος και συνδικαλιστές ερίζουν, με φόντο την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ σε ιδιώτες, για τον έλεγχο του λιμένος Πειραιώς
Στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εστάλη αργά το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ του λιμένος. Ο χρόνος των 52 ημερών ωστόσο θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα από τη στιγμή κατά την οποία ο ίδιος διαγωνισμός δημοσιευθεί τουλάχιστον σε δύο ελληνικές εφημερίδες. Παραμένει αδιευκρίνιστο ωστόσο το αν μαζί με την προκήρυξη για τον Πειραιά στάλθηκε στις Βρυξέλλες και η προκήρυξη για το κοντέινερ τέρμιναλ της Θεσσαλονίκης.Σε κάθε περίπτωση εισήλθαμε πλέον στο τελικό στάδιο των δύο διαγωνισμών μέσα από τους οποίους θα προκύψει η εταιρεία ή το σχήμα εκείνο που θα αναλάβει τη διαχείριση των δύο τέρμιναλ για τα επόμενα τουλάχιστον 35 χρόνια και, καθώς τα κριτήρια παραχώρησης είναι καθαρά ποσοστικά, νικητής θα είναι εκείνος που θα προσφέρει το υψηλότερο δυνατό τίμημα, τόσο σε εφάπαξ καταβολή όσο και σε ετήσια βάση.Την ίδια ώρα οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, είτε με 48ωρες απεργίες είτε με αποχή από την υπερωριακή εργασία, καθώς οι εργαζόμενοι εμφανίζονται να αντιδρούν στη διαδικασία της παραχώρησης ζητώντας, όπως αναφέρουν οι συνδικαλιστές που τους εκπροσωπούν, να παραμείνουν τα δύο τέρμιναλ υπό κρατικό έλεγχο.Αυτή τη φορά ωστόσο από πολλούς παρατηρητές της λιμενικής αγοράς διατυπώνεται το ερώτημα του κατά πόσον οι συνδικαλιστές όντως καλύπτουν με αυτά που υποστηρίζουν τους εργαζομένους.Η προφανής απάντηση είναι ότι από τη στιγμή κατά την οποία οι εργαζόμενοι μετέχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις αυτό σημαίνει αυτόματα ότι οι θέσεις που διατυπώνουν τα συνδικαλιστικά όργανά τους είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.Θα πρέπει όμως να επισημανθούν, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, δύο σημεία, τα οποία εκτιμούν ότι πρέπει να καταγραφούν.Το πρώτο αφορά το γεγονός ότι ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων αναζητεί αξιόπιστη πληροφόρηση αναφορικά με το πακέτο των παροχών που έχει προτείνει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης. Οι πηγές του «Βήματος» υποστηρίζουν ότι, όταν το υπουργείο καταθέσει προς έγκριση τις αποφάσεις εκείνες που αφορούν την υλοποίηση του πακέτου των παροχών, τότε θα υπάρξει διάσπαση στο απεργιακό μέτωπο.......................................
Περισσότερα στό Βήματης Κυριακής
Labels: ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΠΩΛΗΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ, ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΜΙΧΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2008
Αναβαθμίστηκε ο τελωνειακός με τα κινέζικα
Πηγή:Ελευθεροτυπία
16.000 κοντέινερ στον ντόκο, 150 πλοία... αλλού
ΟΛΘ: Στις 20 Μαρτίου η επιλογή αναδόχου για ΣΕΜΠΟ
Πηγή:Ναυτεμπορική
Αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ
Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2008
Σκληραίνουν... εκατέρωθεν στον ΟΛΠ
Ξήλωσε το συμβούλιο τελωνειακών ο Μπέζας
Ποινική δίωξη
Συγκεκριμένα ο αρμόδιος εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη εναντίον 16 τελωνειακών υπαλλήλων της Θεσσαλονίκης και τριών του Τελωνείου Ευζώνων για υπόθεση λαθρεμπορίας αρκετών εκατ. ευρώ. Ολα ξεκίνησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν κατά τη διάρκεια προληπτικού ελέγχου από κλιμάκιο της ΥΠΕΕ Θεσσαλονίκης, εντοπίστηκαν 2 φορτηγά με προϊόντα κινεζικής προέλευσης, τα οποία ενώ θα έπρεπε να έχουν ήδη εξαχθεί στη γειτονική ΠΓΔΜ, παρέμεναν στη χώρα μας. Ακολούθησε έλεγχος στο Τελωνείο Ευζώνων.....................
Εγγυήσεις ζητούν οι οδικοί μεταφορείς
Παράλληλα, οι δύο συνδικαλιστικοί φορείς έχουν προγραμματίσει για σήμερα στις 06:30 το απόγευμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πλατεία Κοραή στον Πειραιά.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική
Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2008
Ξεπουλά ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες - φορτώνει στο κράτος συντάξεις
Αποφασισμένος να ολοκληρώσει τη μεταρρύθμιση στα λιμάνια
Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2008
Σε νευρική κρίση τα λιμάνια
Επιστολή Του κ.Αναστασόπουλου για την αποχή των φορτηγών
Ενδιαφέρον αδελφού Αλογοσκούφη για ΟΛΠ
Οι εργαζόμενοι στους δύο εμπορευματικούς σταθμούς επαναλαμβάνουν σε όλους τους τόνους ότι η κυβέρνηση «όχι μόνο ξεπουλάει τη δημόσια - κερδοφόρα περιουσία, αλλά τους στέλνει στην ανεργία χωρίς αιδώ, αφού οι αποφάσεις και των δύο διοικητικών συμβουλίων ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι παράνομες». Και μόνο για τον λόγο αυτόν οι διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας θα καταθέσουν εντός των ημερών αγωγή κατά των δύο οργανισμών διαχείρισης.Η κορύφωση των απεργιακών κινητοποιήσεων -που σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, θα περιλαμβάνουν, εκτός των κυλιόμενων απεργιών, και αποχές από εργασία - υπερωρίες και τα Σαββατοκύριακα, αρχίζει, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, μεθαύριο με παμπειραϊκό συλλαλητήριο στο οποίο θα μετέχουν, εκτός των λιμενεργατών, οι Δήμοι Πειραιά, Περάματος και Κερατσινίου και η Νομαρχία Πειραιά και Νήσων, η οποία αντιδρά σε κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ στο Νέο Ικόνιο.
Συνοδός, ο αδελφός Αλογοσκούφης
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «στη μυστική αυτή συνάντηση, ο Ιταλοελβετός επιχειρηματίας και το κορυφαίο στέλεχός του στην Ελλάδα που τον συνόδευε, και τυγχάνει να είναι αδελφός του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Αλογοσκούφη, εκτός από ανίχνευση των προθέσεων του οργανισμού, επικαλέστηκαν και την ήδη διμερή "στενή" συνεργασία».Πάντα οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι «στον "αγώνα δρόμου", με διαδρομή τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομίας, συμμετέχουν μαζί με Κινέζους διπλωμάτες και Ελληνες εφοπλιστές, που από χρόνια έχουν ενοικιάσει τους στόλους τους στην Cosco, τη ΖΙΜ και σε άλλες μεγάλες διαμετακομιστικές εταιρείες κοντέινερ σε ολόκληρο τον κόσμο». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον φέρεται να εκδηλώνει τον τελευταίο καιρό και Ελληνας πλοιοκτήτης-ιδιοκτήτης εταιρείας πετρελαιοειδών για λογαριασμό της αμερικανικής Prologis, καθώς ανεφοδιάζει πλοία των ΗΠΑ και η εταιρεία του είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Ν. Υόρκης - NYSE.Στο «άρμα» των «μνηστήρων» για τους σταθμούς προσπαθούν να «κρατηθούν» και «στεριανοί» Ελληνες επιχειρηματίες, δεδομένου ότι οι «παραχωρήσεις» χαρακτηρίζονται «deal της χρονιάς», με υπέρογκα κέρδη για τον ανάδοχο που θα προκύψει από τον διεθνή διαγωνισμό.
Προβάδισμα σε Κινέζους και Αραβες
Οι ίδιοι κύκλοι δίνουν μεγάλες πιθανότητες, εκτός από την κινεζική Cosco -που φέρεται να έχει εξασφαλίσει τον σταθμό Ν. Ικονίου διά αναφοράς του πρωθυπουργού- και στην αραβικών συμφερόντων Dubai Ports, η οποία συνεργάζεται στενά με Ελληνες εφοπλιστές και θέλει τον εμπορευματικό σταθμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Για τον παρασκηνιακό πόλεμο των διεθνών μεταφορικών εταιρειών, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος κρατά ερμητικά κλειστά το στόμα και τα «χαρτιά» του και, όπως είπε στην «Ε», «ανάδοχος θα αναδειχθεί μέσω του διεθνούς διαγωνισμού ο καλύτερος και από οικονομικής πλευράς, αλλά και όσον αφορά την τήρηση όλων των δεσμευτικών όρων της προκήρυξης, μεταξύ των οποίων είναι και η εξασφάλιση των εργασιακών θέσεων των 2.500 εργαζομένων στα δύο εμπορικά λιμάνια της χώρας».
Η κυβέρνηση επικαλείται το ότι σχεδόν όλες οι χώρες της Μεσογείου με λιμάνια ανταγωνιστικά προς τα δύο μεγάλα ελληνικά συνεργάζονται στενά με ξένες ιδιωτικές εταιρείες, ενώ η ιδιωτικοποίηση στην εκμετάλλευση εμπορευματικών σταθμών έχει επιλεγεί και για πολλά άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια.
* Μετά τις έντονες αντιδράσεις, με παραστάσεις προς την κυβέρνηση και από τις παραγωγικές τάξεις και τα βιοτεχνικά επιμελητήρια της χώρας, ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης, με εντολή του πρωθυπουργού, θα συναντηθεί σήμερα με τις διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών Ελλάδας, για να τις πείσει να διακόψουν τις κινητοποιήσεις τους, επικαλούμενος «τη δέσμευση της κυβέρνησης για διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων».
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Κόντρα ΟΛΠ και οδικών μεταφορέων
Στο «τραπέζι» το νομοσχέδιο για μετατάξεις και εθελουσία
ΣΕΜΠΟ - ΟΛΘ Α.Ε.: Απαιτούνται επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ
Πηγή:Ναυτεμπορική
Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2008
Στην Κομισιόν η προκήρυξη για τον ΟΛΠ
Η προκήρυξη διαγωνισμού που έχει εγκριθεί από το Δ.Σ. του ΟΛΠ αναφέρει ότι:
1) Ο πλειοδότης θα πρέπει μέχρι το 2015 να έχει ολοκληρώσει τις επενδύσεις στην προβλήτα ΙΙ και την κατασκευή και την εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού στην προβλήτα ΙΙΙ, με στόχο να έχει συνολικά δυνατότητα 3,7 εκατ. teu ετησίως ως κατώτατο όριο.
2) Η μη τήρηση των ημερομηνιών του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση των έργων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ επιφέρει πρόστιμα, σε πρώτη φάση, μέχρι το 5% επί του υπολογισθέντος κόστους επένδυσης της κάθε φάσης.
3) Στην περίπτωση όπου οι ρήτρες ανέλθουν στο 5% του συνολικού προϋπολογισμού για τις τρεις φάσεις που προγραμματίζεται η επένδυση, ο ΟΛΠ έχει το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση.
4) Εφόσον ο ανάδοχος δεν τηρήσει τα όρια του αριθμού εμπορευματοκιβωτίων που θα πρέπει να διακινηθούν στις δύο από τις τρεις προβλήτες, τότε θα εκπέσει η ρήτρα που προβλέπει 18 ευρώ ανά εμπορευματοκιβώτιο για κάθε μονάδα teu που υπολείπεται από την ελάχιστη διακίνηση που προβλέπεται και η οποία ανέρχεται στο 65% της εγγυημένης διακίνησης για την κάθε προβλήτα.
5) Ο ΟΛΠ διατηρεί το δικαίωμα να κηρύξει έκπτωτο τον πλειοδότη εάν για τρία χρόνια δεν επιτευχθεί η εγγυημένη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Βάζουν ιδιωτικό μονοπώλιο στη θέση του κρατικού στον ΟΛΘ
Στα γραφεία του Κινήματος πραγματοποιήθηκε ειδική σύσκεψη στην οποία αποφασίστηκε να γίνει καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών και να τεθεί το θέμα στη Βουλή και τους μαζικούς φορείς της πόλης με την παράλληλη στήριξη των κινητοποιήσεων και των θέσεων των εργαζομένων στο λιμάνι. Σε ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ υπογραμμίζεται πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι κερδοφόρο, συνεχώς αναπτυσσόμενο, η δραστηριότητα του ΣΕΜΠΟ αντιστοιχεί στο μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας και σε αντίθεση με τον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μόνον ένας σταθμός φορτοεκφόρτωσης κοντέινερ και συνεπώς το κρατικό μονοπώλιο θα αντικατασταθεί από ένα ιδιωτικό μονοπώλιο. Αύριο στη 1.00 το μεσημέρι θα συνεδριάσει εκτάκτως το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, με αποκλειστικό θέμα την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, ύστερα από πρωτοβουλία της νομαρχιακής παράταξης του ΠΑΣΟΚ. Στη συνεδρίαση θα παραστούν εκπρόσωποι των εργαζομένων στο λιμάνι, οι οποίοι θα παρουσιάσουν τις θέσεις τους. Στις 6.00 το απόγευμα της ίδιας μέρας, το ΠΑΜΕ οργανώνει διαδήλωση στο λιμάνι.
* Το συνδικάτο επαγγελματιών οδηγών Μακεδονίας-Θράκης «Ο Ερμής» καταγγέλλει ότι η απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης συνεχίζεται με τις πολύωρες καθυστερήσεις (περιμένουν πάνω από 10 ώρες για να φορτώσουν εμπορεύματα), για τις οποίες ο Οργανισμός Λιμένος (ΟΛΘ) επικαλείται πρόβλημα στο σύστημα διαχείρισης των φορτώσεων.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Μέσω εταιρείας ειδικού σκοπού η εκμετάλλευση των λιμανιών
Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού η λειτουργία αυτής της εταιρείας θα διέπεται από συγκεκριμένους περιορισμούς όπως:
- η μετοχική της σύνθεση και η διοίκησή της δεν θα μεταβληθεί μέχρι την πάροδο δύο ετών από την ολοκλήρωση των επενδύσεων. Αλλαγές στη μετοχική σύνθεση, επιτρέπονται μόνο μετά τη πάροδο αυτού του χρονικού διαστήματος. Σε αυτή την περίπτωση ο ανάδοχος ή τα μέλη του (σε περίπτωση κοινοπραξίας) μπορούν να πουλήσουν τις μετοχές τους σε τρίτους.
- ο ανάδοχος θα εισφέρει κεφάλαια ελάχιστου ύψους 45 εκατ. ευρώ μέχρι δύο έτη μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων εκ των οποίων τα 22,5 εκατ. ευρώ υπό μορφή μετοχικού κεφαλαίου και τα υπόλοιπα μέσω δανεισμού (τα ποσά ισχύουν για τον ΟΛΠ, ενώ για τον ΟΛΘ θα είναι μικρότερα).
- ο ΟΛΠ και ΟΛΘ θα έχουν μόνιμο εκπρόσωπο στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ειδικού σκοπού.
Πηγή: Reporter.gr