Διάσπαρτα στους χερσαίους χώρους του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Νέου Ικονίου παραμένουν από τις αρχές του χρόνου 16.000 containers με προϊόντα εισαγωγής.
Ανάμεσά τους βρίσκονται και είδη πρώτης ανάγκης, βιομηχανικά και ναυτιλιακά υλικά, καθώς, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΛΠ, έχουν μειωθεί οι φορτοεκφορτώσεις κατά 50% σε σχέση με την κανονική ροή το 2007.Η εικόνα που επικρατεί στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, εξαιτίας της οποίας 150 containerships κατευθύνθηκαν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου, επιδεινώθηκε από την αποχή από κάθε μεταφορική δραστηριότητα των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων, οι οποίοι έθεσαν σε «διαθεσιμότητα» τους οδηγούς, υποστηρίζοντας ότι η περιορισμένη παραλαβή containers έχει περιορίσει τα έσοδά τους.Ετσι, για να τερματίσουν την αποχή τους, που πιθανότατα θα επεκταθεί και στα άλλα 10 εμπορικά - εθνικά λιμάνια, οπότε και θα αρχίσουν να γίνονται ορατά τα προβλήματα στην αγορά, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών αυτοκινήτων ζητούν να δεσμευθεί ο ΟΛΠ, έστω και την τελευταία στιγμή, ως προς την ποσότητα του μεταφορικού έργου που θα παραδίδεται καθημερινά!Ομως, ο ΟΛΠ, διά του διευθύνοντος συμβούλου του, Νίκου Αναστασόπουλου, δεν αναλαμβάνει καμία δέσμευση, αφού και οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δεν δεσμεύονται με τη σειρά τους ότι σε περίπτωση που ο αριθμός containers είναι μικρότερος, δεν θα προσφύγουν με αγωγές τους για διαφυγόντα κέρδη κατά του οργανισμού. Ηδη ο ΟΛΠ βρίσκεται σε οικονομική δυσπραγία από την υπολειτουργία του εμπορευματικού σταθμού και την αλλαγή προορισμού πολλών πλοίων.Στο μεταξύ, έντονο εκνευρισμό έχει προκαλέσει η απειλή της διοίκησης όχι μόνο να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, αλλά και να κηρύξει «λοκ άουτ» -κλείνοντας το λιμάνι του Πειραιά-, περικόπτοντας παράλληλα τις αποδοχές των απεργών, αν μέχρι την 30ή Ιανουαρίου οι διοικήσεις των σωματείων των εργαζομένων δεν προσέλθουν σε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του οργανισμού.Η εξέλιξη αυτή -εκτιμούν οι συνδικαλιστές- θα προκαλέσει νέο μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων και καλούν τη διοίκηση του ΟΛΠ να αποφύγει προσφυγή στη Δικαιοσύνη, καθώς οι κινητοποιήσεις είναι απολύτως νόμιμες.Με χθεσινή ανακοίνωσή της, η Ενωση Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών κατηγορεί ευθέως τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης ότι «αντί να αναλάβει τις ευθύνες για τις δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις στην αγορά και στις τοπικές κοινωνίες, προσπαθεί να "χρυσώσει το χάπι" με τις δήθεν διασφαλίσεις για τους εργαζομένους».Επίσης, ο πρόεδρος του σωματείου των 350 λιμενεργατών Γ. Νουχουτίδης επισημαίνει στην «Ε» ότι «οι συνάδελφοί μου θα συνεχίσουν με ένταση τον αγώνα, μέχρι η κυβέρνηση να σταματήσει την εκποίηση των δύο λιμανιών», τα οποία χαρακτήρισε «νύφες», με προίκα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
«Κόλπο» με τον Αστακό*
Χθες, και ενώ 150 containerships κατευθύνονταν σε άλλα μεσογειακά λιμάνια, «άγνωστο» κυβερνητικό στέλεχος «βρήκε» και υπέδειξε ως ίδιου ενδιαφέροντος με το λιμάνι του Πειραιά -και κατ' επέκταση για τον επικείμενο ανάδοχο του σταθμού Ν. Ικονίου- το λιμάνι του Αστακού, το οποίο πριν από μερικά χρόνια παραχωρήθηκε σε ιδιωτική -και μάλιστα χρεοκοπημένη- εταιρεία, ο δε εκσυγχρονισμός του χρηματοδοτήθηκε με 80.000.000 ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.Οσον αφορά την άδεια λειτουργίας, η οποία έχει εκδοθεί από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομίας, έχει «τοπική εμβέλεια», αφού αναφέρει ότι «η όποια μεταφορτωτική του δραστηριότητα ως ιδιωτικού λιμένος θα καλύπτει τις ανάγκες της τοπικής βιομηχανίας και μόνον αυτές».Μάλιστα, χθες το πρωί, containership της MSC, φορτωμένο με 1.000 κοντέινερ, παρά την αποκλειστική σύμβαση της εταιρείας με τον ΟΛΠ, άγνωστο με ποίου άδεια και εντολή, άλλαξε «ρότα» και αντί του Πειραιά, κατέπλευσε στο ιδιωτικό λιμάνι του Αστακού.
Γιατί 4 χρόνια αδράνειας;
Επίσης, χθες, 23 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μέλη του ΚΤΕ Ναυτιλίας, με επίκαιρη ερώτησή τους ζήτησαν από τον υπουργό Γ. Βουλγαράκη απάντηση «για την ανυπαρξία της αναπτυξιακής πολιτικής των τελευταίων 4 χρόνων και για όλους τους χειρισμούς των συναρμόδιων υπουργείων, που προσπαθούν μεθοδικά και συστηματικά να απαξιώσουν τα δύο μεγάλα εθνικά εμπορικά λιμάνια της χώρας».Οι 23 βουλευτές κατηγορούν τον υπουργό για τις πρόσφατες, όπως αναφέρουν, «παράτυπες, μυστικές και επεισοδιακές συνεδριάσεις των διοικητικών συμβουλίων του ΟΛΠ και ΟΛΘ» και για «τη βαναυσότητα που επέδειξαν οι κατασταλτικοί μηχανισμοί της ΕΛ.ΑΣ. και του Λιμενικού κατά των εργαζομένων, συνδικαλιστών, βουλευτών και αιρετών οργάνων της τοπικής και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης».
Πηγή:Ελευθεροτυπία