Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2008

Κατέβασαν ρολά οι εκτελωνιστές στο λιμάνι Λεμεσού

Οι εκτελωνιστές καταγγέλλουν ότι το σύστημα που λειτουργεί από το 2003 αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη ταλαιπωρία και άγχος σε όλους τους χρήστες .

Λεμεσός: Σε 24ωρη αποχή από την εργασία τους κατήλθαν 200 εκτελωνιστές στο λιμάνι Λεμεσού σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα συνεχιζόμενα προβλήματα που παρατηρούνται στο σύστημα μηχανογράφησης "Θησέας". Οι εκτελωνιστές καταγγέλλουν ότι το σύστημα που λειτουργεί από το 2003 αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη ταλαιπωρία και άγχος σε όλους τους χρήστες. Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος των Εκτελωνιστών Δημήτρης Παναγιώτου κατηγόρησε τους αρμοδίους για πλήρη αδιαφορία και αθέτηση υποσχέσεων και προειδοποίησε ότι σε περίπτωση που το πρόβλημα δεν επιλυθεί σε μία εβδομάδα θα κατέλθουν σε επ' αόριστον απεργία. Ο Ανώτερος Λειτουργός στο Τμήμα Τελωνείων Χρυσόστομος Χατζηχριστοδούλου παραδέχθηκε ότι το σύστημα παρουσιάζει δυσλειτουργίες που προκαλούν προβλήματα όχι μόνο στους εκτελωνιστές αλλά και στο ίδιο το Τμήμα Τελωνείων και τους εμπορευόμενους.Όπως εξήγησε, οι λειτουργοί αναγκάζονται να συμπληρώνουν έγγραφα με το χέρι με αποτέλεσμα να προκαλούνται και διοικητικά προβλήματα. Ανέφερε πάντως ότι αρμόδιο τμήμα για να δώσει λύσεις είναι το Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής.

ΕΜΠΛΟΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ


Νέα προβλήματα για το έργο του νέου λιμένα της Πάτρας, μετά και την απόρριψη της σύμβασης εργολαβίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο. "Έτοιμο το 2009", επιμένει ο Σωτήρης Μαμμάσης.
Το στοιχειωμένο νέο λιμάνι της Πάτρας, φαίνεται ότι θα περιμένει για πολύ καιρό ακόμα να πάρει την οριστική του μορφή, καθώς η σύμβαση που υπέγραψε το αρμόδιο Υπουργείο, πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που έκρινε ότι κακώς το Υπουργείο δέχτηκε την ένσταση που υπέβαλλε η εταιρία που συμμετείχε στον σχετικό διαγωνισμό και δεν πήρε την εργολαβία.
Την ώρα που συνέβαιναν όλα αυτά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ Σωτήρης Μαμάσης, δήλωνε στο ράδιο Γάμμα, ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το έργο και πως το έργο θα είναι έτοιμο μέσα στο 2009. Την ίδια άποψη υποστήριξε ερωτηθείς για τις εξελίξεις: «Θεωρώ ότι δεν θα υπάρξει καμία εμπλοκή με το νέο λιμάνι. Υπήρχε πρόβλημα με την σύμβαση που επεστράφη από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όμως δεν θα υπάρχει καθυστέρηση στο έργο. Θεωρώ, ότι μέχρι τις 20 του μήνα, η σύμβαση με την μειοδότρια εταιρία θα έχει υπογραφθεί και το νέο λιμάνι θα είναι έτοιμο, τον επόμενο χρόνο», δήλωσε ο κ. Μαμάσης.
Με την άποψη αυτή όμως δεν συμφωνεί ο βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ Απόστολος Κατσιφάρας, ο οποίος βλέπει νέες «τρικυμίες», να πλήττουν το λιμάνι, κάτι που θα οδηγήσει φυσικά σε νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωσή του. «Οι εργασίες κατασκευής του νέου λιμανιού της Πάτρας, έχουν βαλτώσει. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όχι μόνο δεν προστέθηκε τίποτε απολύτως, αλλά όλες οι διαδικασίες έχουν οδηγήσει σε τέλμα το μεγαλόπνοο έργο. Χαρακτηριστικό είναι το ότι πρόσφατα, το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν ενέκρινε την σύμβαση για την τρίτη και τελευταία φάση ολοκλήρωσης του έργου», δήλωσε ο κ. Κατσιφάρας, ο οποίος εμφανίζεται έτοιμος να καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή. Μάλιστα ο Αχαιός Βουλευτής, επιρρίπτει ευθύνες τόσο στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και στο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, για την νέα εμπλοκή, που κρατάει δέσμια μια ολόκληρη πόλη: «Οι πολίτες της Πάτρας ζητούν απαντήσεις από την πολιτική ηγεσία των αρμόδιων υπουργείων. Οι παραγωγικές τάξεις της Αχαϊκής Πρωτεύουσας και κυρίως αυτοί που δραστηριοποιούνται γύρω από το λιμάνι, περιμένουν με αγωνία την ολοκλήρωση του νέου λιμανιού. Ευθύνες υπάρχουν από τα Υπουργεία και είναι χρέος μας να διεκδικήσουμε το έργο πνοής και ανάπτυξης για την Πάτρα», σχολίασε ο κ. Κατσιφάρας.
Πηγή:Patranews

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2008

Ακόμα ένα ξεπούλημα - Επεισόδια στον Πειραιά

Ενας απεργός περιφέρεται αιμόφυρτος χτυπημένος στο κεφάλι από μεταλλικό θραύσμα που πετάχτηκε από μηχανισμό χημικών. Αλλοι πέφτουν στο οδόστρωμα μη μπορώντας να αναπνεύσουν και δέχονται τις πρώτες βοήθειες από συναδέλφους τους. Για «σωτηρία» από τις χημικές ουσίες οι συγκεντρωμένοι βάζουν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων. Την ίδια ώρα που οι δυνάμεις καταστολής χτυπούσαν τους απεργούς, μέσα στο κτίριο του ΟΛΠ, τα 9 από τα 13 μέλη της διοίκησης του Οργανισμού, σε διατεταγμένη υπηρεσία, αποφάσιζαν να εγκρίνουν το κατάπτυστο κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις πολυεθνικές, αναλαμβάνοντας με τη σειρά τους τις δικές τους ευθύνες απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους και το λαό της χώρας.Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη. Ακόμα ένα ξεπούλημα
Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση
Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη.
Ακόμα ένα ξεπούλημα

Νόμος για το λαθρεμπόριο με τα ναυτιλιακά καύσιμα

Στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων που έχει λάβει τεράστια έκταση ρίχνουν τώρα το βάρος τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης για να αυξήσουν τα έσοδα του προϋπολογισμού. Καταρτίζουν σχέδιο νόμου που θα γίνει νόμος του κράτους ως το καλοκαίρι και θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στις ρυθμίσεις για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου με το πετρέλαιο θέρμανσης που θα ισχύσουν από τις 15 Φεβρουαρίου .Η κατανάλωση ναυτιλιακών καυσίμων ανέρχεται σε 1,5 εκατομμύριο τόνους ετησίως, από τα οποία περίπου το ένα τρίτο διακινείται λαθραία στην εσωτερική αγορά για κίνηση. Σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις, το Δημόσιο χάνει φορολογικά έσοδα πάνω από 200.000.000 ευρώ τον χρόνο.Στο νομοσχέδιο για τα ναυτιλιακά καύσιμα προβλέπεται μεταξύ άλλων η καθιέρωση ηλεκτρονικού συστήματος διακίνησης, η ειδική σήμανση για τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν ναυτιλιακό ντίζελ και η ενεργοποίηση ειδικού τμήματος «Ράμπο» ναυτιλιακών καυσίμων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως στο λαθρεμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων είναι η άμεση συνέργεια κρατικών αξιωματούχων, αφού τα ποσά που διακινούνται είναι τεράστια .Για τον έλεγχο των ποσοτήτων θα προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος «ελέγχου διαδρομής» του ναυτιλιακού πετρελαίου, ώστε όλες οι συναλλαγές (παραγγελίες, εφοδιασμός, εξόφληση) να εμφανίζονται σε αυτό το σύστημα. Επίσης θα συσταθεί ομάδα ειδικού ελέγχου ναυτιλιακών καυσίμων με εξειδικευμένους υπαλλήλους, η οποία θα παρακολουθεί τις συναλλαγές ακόμη και με ταχύπλοα σκάφη που θα αγοράσει. Το τμήμα αυτό θα δρα ανεξάρτητα από τις τελωνειακές, λιμενικές και εφοριακές αρχές που έχουν σήμερα την αρμοδιότητα ελέγχων.Τέλος, προβλέπεται η καθιέρωση ειδικών σημάτων για τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν μόνον ναυτιλιακά ή αεροπορικά καύσιμα ώστε να γίνεται εύκολα ο έλεγχός τους από τις αρχές.
Στο ίδιο νομοσχέδιο αναμένεται να θεσμοθετηθούν και βαριές ποινές για όλους όσοι εμπλέκονται στο λαθρεμπόριο καυσίμων.
Πηγή:το Βήμα

ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ

Πανεργατική αλληλεγγύη στους αγώνες των λιμενεργατών, κατά της πλήρους ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, σε συνέχεια της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ. Παραθέτοντας την καταστολή απέναντι στους εργατικούς αγώνες, η κυβέρνηση επιχειρεί να ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, παραδίδοντας τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης στα πολυεθνικά μεγαθήρια. Χτες, απεργοί λιμενεργάτες και εργαζόμενοι του Πειραιά δέχτηκαν απρόκλητη επίθεση από τις δυνάμεις καταστολής έξω από το κτίριο του ΟΛΠ ΑΕ, όπου σε συνεδρίασή του το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού ενέκρινε τη διακήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού, με την οποία εργάτες και υποδομές παραδίδονται στις ορέξεις των πολυεθνικών. Την Τρίτη, με το ίδιο θέμα συνεδριάζει το ΔΣ του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Οπως αποκαλύφθηκε, ο Γάλλος πρόξενος στην πόλη απαίτησε από τον Οργανισμό να πάρει μέτρα σε βάρος των απεργών, για τον απρόσκοπτο εφοδιασμό των ΝΑΤΟικών δυνάμεων στο Κόσσοβο!Το ΚΚΕ καταγγέλλει την προκλητική επίθεση των ΜΑΤ κατά των λιμενεργατών στον Πειραιά, που έγινε με εντολή της κυβέρνησης. Καλεί όλους τους εργαζόμενους να εκφράσουν την υποστήριξη και την αλληλεγγύη τους στους αγώνες των λιμενεργατών, κατά της πλήρους ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, σε συνέχεια της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ και να διεκδικήσουν μαζί με όλο το λαό αποκλειστικά δημόσια λιμάνια, σταθερή εργασία για όλους.
Πηγή:Ριζοσπάστης

Καπνογόνα στο Λιμάνι μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού

Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι προσπάθησαν να σπάσουν τον κλοιό που είχαν στήσει οι άνδρες της αστυνομίας και ακολούθησε η απάντηση με τη ρίψη περίπου 10 καπνογόνων. Μετά από λίγη ώρα οι διαδηλωτές διαλύθηκαν


Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι που έχουν κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις τους για να αποτρέψουν την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, διαδήλωσαν για να διαμαρτυρηθούν έχοντας στο πλευρό τους τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Η πορεία, με περίπου 1.000 διαδηλωτές και την συμπαράσταση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε από την πλατεία Καραϊσκάκη και έφτασε στην είσοδο του Μεγάρου του ΟΛΠ, όπου φυλάσσονταν από αστυνομικούς, χωρίς όμως στην αρχή να δημιουργηθεί πρόβλημα.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2008

Επεισόδια στον Πειραιά μεταξύ Αστυνομίας και εργαζόμενων στο λιμάνι

Εκτεταμένα επεισόδια δημιουργήθηκαν περίπου στις 7:30 έξω από τα γραφεία όπου συνεδριάζει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ με θέμα την αξιολόγηση προσφορών για την παραχώρηση μέρους του ΣΕΜΠΟ, όταν η αστυνομική δύναμη αρνήθηκε να επιτρέψει σε επιτροπή των εργαζομένων, που πραγματοποιούν συγκέντρωση διαμαρτυρίας, να μπει στα γραφεία του Οργανισμού και να επιδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας στο ΔΣ του ΟΛΠ.Την επιτροπή απαρτίζουν ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας, οι πρόεδροι των σωματείων των λιμενεργατών και βουλευτές της αντιπολίτευσης.
Οι εργαζόμενοι προσπάθησαν να σπάσουν τον κλοιό της αστυνομίας και τότε τα ΜΑΤ έκαναν χρήση δακρυγόνων.Οι διαμαρτυρόμενοι διαλύθηκαν προσωρινά, αλλά στη συνέχεια ανασυντάχθηκαν και συνεχίζουν την εκδήλωση διαμαρτυρίας.
Πηγή Ναυτεμπορική

ΣΥΡΙΖΑ: «Παράνομες διαδικασίες για το ξεπούλημα του ΟΛΠ»


«Με παράνομες διαδικασίες “εξπρές”, άρον-άρον και μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα αστυνομοκρατίας και κατατρομοκράτησης, με το λιμάνι του Πειραιά υπό αστυνομικό κλοιό, συνεδριάζει σήμερα, με εντολή της κυβέρνησης, η Διοίκηση του ΟΛΠ για να αποφασίσει την προκήρυξη του διαγωνισμού για το μοιραίο ξεπούλημα του λιμανιού».
Tα παραπάνω δήλωσαν οι βουλευτές Α΄ και Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδ. Δρίτσας και Παν. Λαφαζάνης, αναφερόμενοι στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ για την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. «Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η σχετική Προκήρυξη του διαγωνισμού συνιστά μνημείο χαριστικής και αντεργατικής παραχώρησης των υπερκερδοφόρων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων σε πολυεθνικά συμφέροντα», πρόσθεσαν.
Πηγή:Ναυτεμπορική

ΟΛΠ: Δικλίδες ασφαλείας για τα κέρδη από την παραχώρηση

ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ όφελος για τον ΟΛΠ αναμένεται να είναι το βασικό θέμα που θα απασχολήσει σήμερα το βράδυ το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, στη διάρκεια της συνεδρίασής του για την έγκριση της διαδικασίας προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ (που θα κατασκευαστεί) του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η προκήρυξη θα περιλαμβάνει μια αρχική καταβολή από τον πλειοδότη του διαγωνισμού ύψους 50 εκατ. ευρώ. Επίσης σε ετήσια βάση θα καταβάλλεται ένα ενοίκιο, βάσει της προσφοράς που θα έχει κάνει ο πλειοδότης. Όμως θα περιλαμβάνονται και όροι που θα έχουν να κάνουν με τα έσοδα που θα πραγματοποιεί ο νέος διαχειριστής των δύο προβλητών, αφού όσο αυξάνονται τα έσοδα τόσο θα αυξάνεται και το αντίτιμο προς τον ΟΛΠ.Σε αντίθετη περίπτωση, (εγγυημένο εισόδημα) αν τα έσοδα είναι μικρότερα από τα αναμενόμενα, το αντίτιμο θα υπολογίζεται με βάση το 70% του οικονομικού μοντέλου που θα έχει καταθέσει ο πλειοδότης. Παράλληλα σε περίπτωση που η αποδοτικότητα των κεφαλαίων ξεπεράσει το 15% ο ΟΛΠ θα έχει δυνατότητα αναδιαπραγμάτευσης του αντικρίσματος.Το ύψος της επένδυσης που θα αναλάβει να πραγματοποιήσει ο πλειοδότης ανέρχεται σε περίπου 380 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 100 εκατ. ευρώ υπολογίζονται ότι θα διατεθούν στον προβλήτα ΙΙ, και τα υπόλοιπα για την κατασκευή και τις ανοδομές του προβλήτα ΙΙΙ.
Εργασιακά
Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, ο ΟΛΠ εγγυάται όλες τις θέσεις απασχόλησης καθώς και των εργασιακών συνθηκών και δικαιωμάτων. Το προσωπικό για όσο διάστημα κατασκευάζεται η Ι προβλήτα που θα παραμείνει στη διαχείριση του ΟΛΠ το προσωπικό θα απασχολείται στον προβλήτα ΙΙ με τα ίδια δικαιώματα που έχει σήμερα.Συμπληρωματικά θα δίνεται η ευκαιρία για εθελούσια έξοδο, δυνατότητα μετατάξεων, ενώ ο πλειοδότης θα έχει δικαίωμα πρόσληψης προσωπικού εφαρμόζοντας της ελληνική νομοθεσία.
Κριτήρια
Τέλος σε ό,τι αφορά τα κριτήρια επιλογής, ο υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να έχουν διακινήσει μίνιμουμ πέντε εκατ. teu την τελευταία τριετία, τα έσοδά του από την λειτουργία λιμένων διακίνησης εμπορευμάτων να ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ, και να έχουν δυνατότητα επενδύσεων στο λιμάνι ύψους 500 εκατ. ευρώ.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Μέχρι τον Ιούνιο η σύμβαση παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ

Θεσσαλονίκη
ΧΩΡΙΣ πισωγυρίσματα να προχωρήσει η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη, ζήτησαν από το γ.γ. του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργο Βλάχο, οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.
Ο γ.γ. του ΥΕΝ ενημέρωσε ότι, την ερχόμενη Τρίτη 15 του μηνός, το δ.σ. του ΟΛΘ θα συνεδριάσει, προκειμένου να εγκρίνει το κείμενο της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού, το οποίο σε 7-8 ημέρες θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, οπότε μετά, εντός 53 ημερών, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν τις προτάσεις τους.
Εκτιμάται ότι, μέχρι το τέλος Ιουνίου, θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες του διαγωνισμού, που θα γίνει πλέον σε μία φάση, θα έχει υπογραφεί η σύμβαση και θα έχει κυρωθεί με νόμο.
Απαντώντας στα επιχειρήματα περί «ξεπουλήματος των πάντων», ο κ. Βλάχος διαβεβαίωσε πως, αν το τίμημα που προταθεί δεν είναι ικανοποιητικό, τότε θα ακυρωθεί ο διαγωνισμός.
Στόχος, είπε, είναι η ανάπτυξη των λιμανιών σε ένα ευρύτερο πλέγμα συνδυασμένων μεταφορών, προστατεύοντας παράλληλα τις συνθήκες ανταγωνισμού, γι' αυτό και θα αποφευχθεί η επιλογή του ιδίου παρόχου για τα ΣΕΜΠΟ των ΟΛΘ και ΟΛΠ.
Ο γενικός γραμματέας μετέφερε προσωπική εκτίμηση, ότι οι ενδιαφερόμενοι θα «κατέβουν» με κοινοπρακτικά σχήματα.
Απαντώντας στο αίτημα των φορέων για άμεση επίλυση των διαφορών με τους εργαζομένους, ο κ. Βλάχος διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση, σε συνεργασία με ΟΛΘ και ΟΛΠ, έχει σχέδιο διαχείρισης της κρίσης, με κλιμακούμενα μέτρα, το οποίο, στην παρούσα φάση, δεν κρίνεται αναγκαίο να εφαρμοσθεί και το οποίο δεν περιλαμβάνει ακραία μέτρα, όπως επιστράτευση ή lock out.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Ακόμα ένα ξεπούλημα - Επεισόδια στον Πειραιά

Ενας απεργός περιφέρεται αιμόφυρτος χτυπημένος στο κεφάλι από μεταλλικό θραύσμα που πετάχτηκε από μηχανισμό χημικών. Αλλοι πέφτουν στο οδόστρωμα μη μπορώντας να αναπνεύσουν και δέχονται τις πρώτες βοήθειες από συναδέλφους τους. Για «σωτηρία» από τις χημικές ουσίες οι συγκεντρωμένοι βάζουν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων. Την ίδια ώρα που οι δυνάμεις καταστολής χτυπούσαν τους απεργούς, μέσα στο κτίριο του ΟΛΠ, τα 9 από τα 13 μέλη της διοίκησης του Οργανισμού, σε διατεταγμένη υπηρεσία, αποφάσιζαν να εγκρίνουν το κατάπτυστο κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις πολυεθνικές, αναλαμβάνοντας με τη σειρά τους τις δικές τους ευθύνες απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους και το λαό της χώρας.Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη. Ακόμα ένα ξεπούλημα.
Πηγή:Youtube Skiloloi

Με 50 εκατ. και ενοίκιο η παραχώρηση του ΟΛΠ

Μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2008 φιλοδοξεί η κυβέρνηση να έχει υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης προς τους αναδόχους, των ΣΕΜΠΟ στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. «Δεν υπάρχει περίπτωση πισωγυρίσματος. Η διαδικασία παραχώρησης προχωρά.Σε σχέση με τους όρους της προκήρυξης γνωστοποιήθηκε μόνο πως οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό θα είναι ποιοτικές αλλά και ποσοτικές με πρόβλεψη παραχώρησης της εκμετάλλευσης της προβλήτας ΙΙ και ΙΙΙ στον ΟΛΠ και της 6ης στη Θεσσαλονίκη, για 30 χρόνια και με υποχρέωση ανάληψης εξ ολοκλήρου των επενδύσεων από τον ιδιώτη.Προβλέπεται ρητώς ότι εντός 7 ετών ο ιδιώτης θα πρέπει να περαιώσει τα έργα επέκτασης του 6ου προβλήτα, με τα οποία η δυναμικότητά του θα φθάσει τα 1,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 400.000 σήμερα.
Οι όροι του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ
Εμπειρία
Ο ανάδοχος θα πρέπει να έχει εμπειρία λειτουργίας λιμένων διαχείρισης άνω των 5 εκατ teu σε ετήσια βάση την τελευταία τριετία.
Οικονομικά στοιχεία
Τα έσοδά του πρέπει να υπερβαίνουν τα 300 εκατ. ευρώ. Η καθαρή του θέση να είναι μεγαλύτερη των 500 εκατ. ευρώ.
Ετοιμότητα
Ο ανάδοχος θα πρέπει να λαμβάνει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ώστε να τηρεί σε ετοιμότητα το 65% της εκάστοτε δυναμικότητας του λιμανιού, στην αντίθετη περίπτωση θα καταπίπτουν ρήτρες. Θα απομακρύνεται αν δεν τηρεί τον όρο της ετοιμότητας για περισσότερα από τρία έτη.

Αναβαθμιση εξοπλισμού
Κυρίαρχο στοιχείο στις υποχρεώσεις του αναδόχου είναι η αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού του προβλήτα ΙΙ και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ με παράλληλο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας. Ανάπτυξη επενδύσεων έως το 2015.

Ενοίκιο
Η ανάδοχος θα πρέπει να καταβάλει αρχικά το ποσό των 50 εκατ. ευρώ και ενοίκιο ανά έτος. Το ενοίκιο θα είναι μεταβλητό ανάλογα με τα έσοδά του, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για την καταβολή εγγυημένου τιμήματος ανεξάρτητα από τη μελλοντική διακύμανση των εσόδων του αναδόχου κατά 70% του επιχειρηματικού μοντέλου που υπέβαλε. Διάρκεια παραχώρησης 30 + 5 έτη + 5, σύνολο 40 ετών.

Πηγή:Ημερησία

Ερχονται οι «προικοθήρες» - στοίβα τα κοντέινερ

Στους ντόκους παραμένουν στοιβαγμένα χιλιάδες κοντέινερ και οι εργαζόμενοι στις «πόστες» πραγματοποιούν συγκεντρώσεις ενάντια στο «ξεπούλημα» των δύο σταθμών σε ξένες ιδιωτικές εταιρείες. Κάποιες μάλιστα από αυτές, έχοντας πληροφορηθεί τους όρους της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού, έχουν συντάξει τις οικονομικές προσφορές τους οι οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, για τις δύο προβλήτες του πειραϊκού λιμανιού δεν θα ξεπεράσουν τα 500.000.000 ευρώ, ενώ για τη μοναδική της Θεσσαλονίκης, η τιμή θα είναι σαφώς πολύ μικρότερη.
Το έντονο ενδιαφέρον των ξένων μεταφορικών εταιρειών και κάποιων «συμπράξεων», που θα εμφανιστούν μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού -πιθανόν τις επόμενες ημέρες- έχει στραφεί στον κερδοφόρο σταθμό του πειραϊκού λιμανιού, που διαθέτει και τη μεγαλύτερη τεχνολογική «προίκα». Ετσι, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος, «όποιος πάρει τις προβλήτες 2 και 3 θα εγκατασταθεί κυριολεκτικά με τα "χέρια στις τσέπες", χωρίς αυτό να τον εμποδίσει από το να αυξήσει τα τιμολόγια των φορτοεκφορτώσεων, τόσο στις εισαγωγές όσο και στις εξαγωγές, και κατά συνέπεια τα κέρδη του, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην αγορά και τη βιομηχανία της χώρας».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2008

Νέα 48ωρη απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια 15-16/1

ΤΗΝ κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων στα εμπορικά λιμάνια της χώρας, αποφάσισαν σήμερα η Ομοσπονδία Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), καθώς και η Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών.Συγκεκριμένα αποφασίστηκε νέα 48ωρη απεργία στις 15 και 16 Ιανουαρίου, ενώ μέχρι και την 31η Ιανουαρίου 2008 οι λιμενεργάτες θα απέχουν από κάθε υπερωριακή εργασία, καθώς και από την εργασία τα Σαββατοκύριακα.
Η ΟΜΥΛΕ απαιτεί από τις διοικήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ να μην προχωρήσουν στην παραχώρηση των δύο σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).
Πηγή:Ναυτεμπορική

Στο σκαμνί 10 τελωνειακοί για φορτία-φαντάσματα

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ εις βάρος δέκα τελωνειακών από τους Ευζώνους και τη Θεσσαλονίκη άσκησε χθες η εισαγγελέας Κιλκίς Ειρήνη Χρυσογιάννη, για την υπόθεση της εικονικής εξαγωγής 92 φορτίων που είχαν προορισμό τα Σκόπια, αλλά αποδείχθηκε ότι τα φορτηγά ήταν «φαντάσματα» αφού ποτέ δεν πέρασαν τα ελληνοσκοπιανά σύνορα. Οι τελωνειακοί από τους Ευζώνους κατηγορούνται ότι εξαφάνισαν τα παραστατικά έγγραφα των φορτίων από την υπηρεσία τους, αφού προηγουμένως ενέκριναν τις εξαγωγές εμφανίζοντας ότι τα φορτηγά πέρασαν από τα σύνορα.
Η υπόθεση αποκαλύφθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο Η εισαγγελέας Κιλκίς κ. Χρυσογιάννη διενήργησε προσωπικά την έρευνα με καταθέσεις τελωνειακών και κατέληξε ότι η λαθρεμπορία των προϊόντων γινόταν σε συνεργασία με τελωνειακούς από τους Ευζώνους, ενώ και από έγγραφα των σκοπιανών τελωνειακών αρχών βεβαιώθηκε ότι τα φορτηγά δεν είχαν μπει ποτέ στο σκοπιανό έδαφος. Επίσης, κατέληξε ότι τα φορτηγά έφευγαν από το Β΄ Τελωνείο του λιμανιού χωρίς να έχουν τα απαραίτητα παραστατικά έγγραφα και χωρίς να γίνεται έλεγχος.
Πηγή:Τα Νέα

Εμπορικό έλλειμμα €3 δισ. σε έναν μήνα

Ξεπέρασε τα 3 δισ. ευρώ τον περασμένο Νοέμβριο το έλλειμμα των εμπορευματικών συναλλαγών έναντι των 2,89 δισ. που είχε διαμορφωθεί τον Νοέμβριο του 2006. Χθες η Στατιστική Υπηρεσία έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία για τις εμπορευματικές συναλλαγές της Ελλάδας, σύμφωνα με τα οποία οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ οι εξαγωγές κατά 0,7%. Ειδικότερα: - Η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων κατά τον μήνα Νοέμβριο 2007 ανήλθε στο ποσόν των 4,6 δισ. ευρώ (αύξηση 4,7%). - Η συνολική αξία των εξαγωγών έμεινε σχεδόν στάσιμη, στο 1,5 δισ. ευρώ.

ΑΔΕΔΥ: Συμπαράσταση στον αγώνα των εργαζομένων στα λιμάνια

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ επιτροπή της ΑΔΕΔΥ εκφράζει τη συμπαράσταση και αλληλεγγύη της στον αγώνα των εργαζομένων στα λιμάνια ενάντια στη βούληση της κυβέρνησης να παραχωρήσει τους ΣΕΜΠΟ των ΟΛΠ και ΟΛΘ σε ιδιώτες. Η κυβέρνηση στο πλαίσιο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της και της εκποίησης της δημόσιας περιουσίας στους ιδιώτες, σχεδιάζει να εκποιήσει τα λιμάνια της χώρας χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι: - Οι ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι Οργανισμοί με μεγάλη κερδοφορία (αύξηση κερδών στο εννεάμηνο 72% για τον ΟΛΠ και 170% για τον ΟΛΘ.
- Τα λιμάνια είναι βασικοί παράγοντες του εισαγωγικού και του εξαγωγικού εμπορίου της συνολικής ανάπτυξης της χώρας με ρόλο στην εξυπηρέτηση του δημοσίου και κοινωνικού συμφέροντος. Καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την ενέργεια της διοίκησης του ΟΛΠ να αποστείλει εξώδικο, με σκοπό να τρομοκρατήσει τους λιμενεργάτες και τους υπαλλήλους των εμπορικών εθνικών λιμανιών της χώρας, που κατέφυγαν στην ύστατη μορφή αγώνα για να προασπίσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα και το δημόσιο χαρακτήρα των ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η ΑΔΕΔΥ καλεί την κυβέρνηση να εγκαταλείψει την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και του αυταρχισμού. Καλεί το συνδικαλιστικό κίνημα να σταθεί αλληλέγγυο στο δίκαιο αγώνα των εργαζομένων στα λιμάνια.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Οι εξαγωγείς

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων στην προσπάθειά του να μην παρεμποδισθούν οι εξαγωγές λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών και μάλιστα σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη εποχή γι' αυτές, προέβη σε διαβήματα προς όλους τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες. Από την πλευρά τους υπήρξε η διαβεβαίωση ότι υπάρχει σαφής βούληση για την πλήρη διασφάλιση των συμφερόντων όλων των πλευρών. Ύστερα από αυτά, ο ΠΣΕ κάνει και πάλι έκκληση προς όλες τις πλευρές να συνεργαστούν μεταξύ τους, ώστε σε κλίμα νηφαλιότητας και αλληλοκατανόησης να καταλήξουν σε μία λύση που θα ικανοποιεί όλες τις πλευρές και με γνώμονα πάντα την ανάπτυξη και αποδοτικότητα των ελληνικών λιμανιών, καθώς και τη βελτίωση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της οικονομίας.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Κωνσταντίνος Μίχαλος: Το καθεστώς στα λιμάνια έχει ξεπεραστεί πλήρως

ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών καλεί τους εργαζομένους στα λιμάνια να αναστείλουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, ώστε αφενός να βοηθήσουν την προσπάθεια των επιχειρήσεων για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών και αφετέρου να μη δημιουργήσουν εμπόδια στον ομαλό εφοδιασμό της εγχώριας αγοράς.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις που ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι στους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς ΟΛΠ ) και Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), υπογράμμισε: «Οι επιχειρήσεις, με τη συνδρομή της Πολιτείας, καταβάλλουν τα τελευταία χρόνια μια τεράστια προσπάθεια, με σκοπό την ενίσχυση των εξαγωγών και την προώθηση των ελληνικών προϊόντων σε περισσότερες αγορές του κόσμου. Κρίσιμο παράγοντα για την έκβαση αυτής της προσπάθειας, αποτελεί η ποιότητα, η ταχύτητα και το κόστος των υπηρεσιών που παρέχονται από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ», και προσέθεσε: «Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε διαγωνισμό ανάθεσης μέρους - και όχι του συνόλου - των εμπορευματικών σταθμών στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ, στο βαθμό που θα επιτύχει να προσελκύσει σοβαρό και αξιόπιστο επενδυτικό ενδιαφέρον, αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις μέλη του ΕΒΕΑ, αλλά και να συμβάλει στην αναβάθμιση των λιμένων της χώρας μας τα επόμενα χρόνια», ενώ τόνισε: «Δυστυχώς, η μετάβαση σε αυτό το νέο καθεστώς συναντά τις αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι - παρά το ότι δεν θίγονται τα εργασιακά τους δικαιώματα - επιμένουν στο δημόσιο και μονοπωλιακό χαρακτήρα λειτουργίας του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Ωστόσο, στα περισσότερα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, το συγκεκριμένο καθεστώς είτε έχει ξεπεραστεί πλήρως, είτε πρόκειται άμεσα να καταργηθεί. Είναι επομένως φανερό ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να μένει αγκυλωμένη στις ιδεοληψίες και στους δογματισμούς του χθες. Η χώρα μας οφείλει να κοιτάξει μπροστά και να ανταποκριθεί στις συνθήκες, τις ανάγκες και τις ευκαιρίες, όχι μόνο του σήμερα, αλλά και του αύριο», και κατέληξε: «Καλώ τέλος την κυβέρνηση να δει θετικά τα όποια θεσμικά αιτήματα των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ και να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία των δύο σημαντικών αυτών οργανισμών, με γνώμονα την ανάπτυξη του τόπου. Τόσο η αγορά, όσο και η κοινωνία των πολιτών έχουν δείξει επανειλημμένα και με σαφήνεια ότι δεν μπορούν πλέον να ανεχθούν, ούτε πολιτικά παιχνίδια, ούτε τη στείρα προσκόλληση σε αντιλήψεις περασμένων εποχών».
Πηγή:Ναυτεμπορική