Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Λίγο Ιστορία ,1847 - Εσωτερικό Τελωνείο και το Δασμολόγιο των "φόρων"



 Τα οικήματα που εφάρμοζαν το
δασμολόγιο ανέγραφαν στην
πρόσοψή τους
"ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ"
όπως απεικονίζει
και η σχετική φωτογραφία του 1941

Κατά την περίοδο 1836 - 1847 μέσα από μια σειρά βασιλικά διατάγματα, διαμορφώθηκαν τα χαρακτηριστικά ενός εσωτερικού δασμολογίου (τα λεγόμενα διαπύλια τέλη).
Στο δασμολόγιο αυτό περιλαμβάνονταν όλα τα είδη κατανάλωσης που εισάγονταν σε έναν δήμο από αλλού, είτε από στεριά είτε από θάλασσα όπως τρόφιμα, ποτά και γενικά είδη καθημερινής διατροφής.
Ο Δήμος Πειραιώς όπως και οι υπόλοιποι δήμοι της χώρας είχαν καταρτίσει έναν κατάλογο (δασμολόγιο) όπου αναγράφονταν κατ΄ αλφαβητική σειρά, τα είδη εκείνα, που η δημοτική αρχή επέβαλε αυτό το διαπύλιο τέλος.
 Η επιβολή του τέλους αυτού, γίνονταν σε διάφορα δημοτικά αρχικώς οικήματα, που στελέχωναν δημοτικοί υπάλληλοι που ήταν αρμόδιοι για τα Διαπύλια τέλη. Την ύπαρξη αυτών των θυμούνται ακόμα, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, καθώς εντύπωση έκανε η υποχρεωτική στάση και έρευνα κάθε οχήματος που εισέρχονταν στον Πειραιά, προκειμένου αυτό να ερευνηθεί για τα προϊόντα που μεταφέρει κι αν τα προϊόντα αυτά είχαν ενταχθεί στο περίφημο δασμολόγιο ώστε να επιβληθεί το διαπύλιο τέλος.
Τα κυρίως  οικήματα  που επόπτευαν την εφαρμογή του δασμολογίου ήταν δύο. Το ένα βρίσκονταν στην οδό Πειραιώς, στα όρια του Δήμου Πειραιά και το άλλο στην παραλία του Νέου Φαλήρου στις εκβολές του Κηφισού ποταμού, που λόγω του σχήματός του οι κάτοικοι αποκαλούσαν "Καπέλο" καθώς έμοιαζε στο σχήμα με ένα τεράστιο πηλήκιο.
Τα οικήματα αυτά ανέγραφαν στην πρόσοψή τους "ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ"  
Τα σημεία αυτά ονομάζονταν «ΦΟΡΟΙ» και έγιναν τοπόσημα όχι μόνον στην καθημερινή ζωή των συναλλασσομένων, αλλά όλων των Ελλήνων. Μέχρι σήμερα, σε όλες σχεδόν τις πόλεις της επικράτειας σώζεται το τοπωνύμιο «ΦΟΡΟΣ» εκεί όπου άλλοτε υπήρχε το φυλάκιο του εισπράκτορα.
Για την Ιστορία
Αντιδράσεις και επεισόδια προκάλεσε η εξαγγελία του Χαρίλαου Τρικούπη περί κατάργησης των αναχρονιστικών «διαπυλίων τελών» (φόρων). Κατέθεσε στη Βουλή νομοσχέδιο το οποίο καταργούσε μεν τα «διαπύλια», αντικαθιστούσε όμως το έσοδο των δήμων με πρόσθετο φόρο στα ακίνητα και τα τελωνεία, αντίστοιχο με το χαράτσι που επιβλήθηκε στις ημέρες μας μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Τότε –τέλη 1894, αρχές 1895– ξεσηκώθηκαν οι ιδιοκτήτες των ακινήτων προκαλώντας οξύτατες αντιδράσεις και συμβάλλοντας στην πτώση του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος έφυγε για να μην επανέλθει πλέον στην εξουσία! Οι ιδιοκτήτες συγκεντρώνονταν στην Ομόνοια κραυγάζοντας εναντίον της φορολογικής μεταρρύθμισης και αναστατώνοντας την πολιτική και την κοινωνική ζωή της χώρας. Σημειωτέον ότι στο κεντρικό συλλαλητήριο συμμετείχε και ο πρίγκιπας, αργότερα βασιλιάς Κωνσταντίνος!.
Πηγή:PireoramaIstorias , ellinikoforoum.
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Λιμάνι Πειραιά: H COSCO παρήγγειλε 9 νέες jumbo γερανογέφυρες

Οπως έγινε γνωστό στις αρχές της εβδομάδας, ο ΣΕΠ ( COSCO) προχώρησε σε μια ακόμα παραγγελία για επιπλέον εννιά ηλεκτρικά γερανοφόρα μηχανήματα ανύψωσης τύπου E-RTG, σε μια επένδυση της τάξεως των 14 εκατ. ευρώ.
Οι παραδόσεις θα γίνουν εντός του 2015, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα νέα μηχανήματα δεν αποτελούν μέρος της συμφωνίας του φιλικού διακανονισμού με τον ΟΛΠ για την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης εκμετάλλευσης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
Πηγή:
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Οι Ελβετοί της MSC ψηφίζουν Ελλάδα και Πειραιά

Alexander Kourtesis / www.ektelonismos.com
Η εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού αφού διακινεί περίπου 1 εκατ. teu από τις εγκαταστάσεις της Cosco και ακόμα 600.000 teu από τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.


"Ψήφο εμπιστοσύνης" στην Ελλάδα δίνει η Mediterranean Shipping Company, η οποία αποφάσισε να αναπτύξει στη χώρα μας το κέντρο πληροφοριών και υπηρεσιών του ομίλου. Ο ιταλοελβετικός ναυτιλιακός κολοσσός επέλεξε να στήσει το "Shared Services Documentation Center - SSDC" εκτός των κεντρικών γραφείων στην Ελβετία, και παρά το γεγονός ότι υπήρξε έντονος ανταγωνισμός από τα πρακτορεία σε όλα τα λιμάνια του κόσμου, οι ιδιοκτήτες - η οικογένεια Απόντε, προτίμησε τελικά τον Πειραιά.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες της "Ν", ο μεγαλύτερος πελάτης του ΟΛΠ στο εμπορικό λιμάνι, αλλά και με ισχυρή παρουσία στη κρουαζιέρα, σχεδιάζει να στήσει το κέντρο άμεσα, στο Μέγαρο της MSC στην Ακτή Μιαούλη.
Σκοπός του SSDC θα είναι η συγκέντρωση, επεξεργασία και διανομή στο παγκόσμιο δίκτυο των πρακτόρων του ομίλου πληροφοριών και υπηρεσιών σχετικών με όλες τις δραστηριότητες του.
 Σε πρώτη φάση, μέχρι τα μέσα του 2015 για τις ανάγκες της υπηρεσίας που αναπτύσσει η εταιρεία θα δημιουργηθούν 150 νέες θέσεις εργασίας, ενώ πολύ σύντομα θα φτάσουν τις 250.
Σύμφωνα μάλιστα με πηγές της "Ν", δεν αποκλείεται τα επόμενα χρόνια το κέντρο να φτάσει να απασχολεί ακόμα και 500 εργαζόμενους, κάτι που θα οδηγήσει την MSC Greece να αναζητήσει νέα "στέγη" στο λιμάνι του Πειραιά.
Η κίνηση της εταιρείας τονώνει περαιτέρω το ναυτιλιακό cluster του μεγάλου λιμανιού, ενώ ενισχύει και τη συνολική προσπάθεια που γίνεται για την καταπολέμηση της ανεργίας που μαστίζει τη χώρα και ιδιαίτερα τις περιοχές του ευρύτερου Πειραιά, που έχουν από τα μεγαλύτερα ποσοστά ανέργων στην Ελλάδα.
Σχόλιο του Blogg
Ο Πειραιάς και η Ακτή Μιαούλη  στο άμεσο μέλλον θα εξελιχθεί  σε ναυτιλιακό κόμβο της ανατολικής Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης  .
Πηγή: Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

Ισοτιμίες ΦΠΑ Νοεμβρίου 2014

Πληροφορηθείτε ολες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και
φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α για τον μήνα Νοέμβριο 2014 . εδώ και  εδώ .
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014

Τελωνεία : Διεξαγωγή εκ των υστέρων ελέγχων για τη δασμολογητέα αξία

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ και Ε.Φ.Κ.
Δ/ΝΣΗ 17Η ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΗ
ΤΜΗΜΑ Ε' ΦΠΑ ΕΙΣΑΓ. -ΕΞΑΓ. 
Ταχ. Δ/νση:Καρ. Σερβίας 10
101 84 Αθήνα
Πληροφορίες:Μ. Λύτρα
Τηλέφωνο:210 - 69 87 480
FAX:210 - 69 87 489
Email: customs.value-dump@2001.syzefxis.gov.gr



Με αφορμή ερωτήματα Τελωνειακών αρχών αναφορικά με τη διενέργεια εκ των υστέρων ελέγχων για την δασμολογητέα αξία, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Η συνέχεια επι της οθόνης εδώ 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Διαγωνισμός σήμανσης προϊόντων καπνού και ποτών στα τελωνεία !!

Νέα προσπάθεια για την εγκατάσταση συστήματος σήμανσης-ιχνηλασιμότητας και ψηφιακής επαλήθευσης στα τελωνεία ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Με σκοπό την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας και της απάτης στα προϊόντα καπνού και στα αλκοολούχα ποτά, η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαΐδου, δημοσίευσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στα πλαίσια εισαγωγής συστήματος παρακολούθησης και εντοπισμού τους.
Με την πρόσκληση οι ενδιαφερόμενες εταιρείες καλούνται να υποβάλλουν προτάσεις για την ανάπτυξη του κατάλληλου συστήματος, το οποίο θα πρέπει να είναι συμβατό με το πληροφοριακό σύστημα των Τελωνείων ICISnet, καθώς και με τις προβλέψεις της Κοινοτικής Οδηγίας για τα προϊόντα καπνού, και να μπορεί να εφαρμοστεί και στα αλκοολούχα ποτά.
Σημειώνεται πως σχετική πρωτοβουλία έχει αναληφθεί ήδη δύο φορές την τελευταία διετία αλλά δεν έχει προχωρήσει.
 Πηγή:news
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Οι Κινέζοι έτοιμοι για μεγάλα deal στην Ελλάδα !!


Άπόσπασμα απο το Άρθρο της  Kerin Hope στους FT

Πριν από λίγα χρόνια, τα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας ήταν τόσο σοβαρά που ακόμη και η Κίνα -η οποία θέλει διακαώς να επεκταθεί σε στρατηγικής σημασίας αγορές- ήταν διστακτική λόγω του μεγάλου κινδύνου.
Τώρα η Κίνα επανεξετάζει την Ελλάδα και τις υποδομές της που θα πρέπει να πουληθούν στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας με την Ε.Ε. και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Η χώρα μπορεί να ικανοποιήσει τις φιλοδοξίες της Κίνας για βαθύτερη επέκταση στην Ευρώπη.

Οι Επενδύσεις που βλέπουν με καλό μάτι οι Κινέζοι 
  • Μία κοινοπραξία που σχημάτισε το fund με έδρα στο Χονγκ Κονγκ Friedman Pacific Asset Management και το Shenzhen International Airport Group ενδεχομένως να καταθέσει προσφορά για το κρατικό πλειοψηφικό πακέτο στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
  • Η κρατική κατασκευαστική της Κίνας State Construction Engineering Corporation θα συμμετάσχει στον διεθνή διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, που είναι το πιο δημοφιλές τουριστικό νησί της χώρας. Επίσης, ενισχύονται τα σενάρια ότι κινεζική αεροπορική θα δημιουργήσει κόμβο στην Αθήνα στοχεύοντας στους Κινέζους που ταξιδεύουν προς ευρωπαϊκές χώρες.
  • Η κρατική Fujian Shipbuilding που ελέγχει τρία ναυπηγεία στην Κίνα έχει εκφράσει ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, που διαθέτουν εξειδικευμένες εγκαταστάσεις και καταρτισμένο προσωπικό.
  • Η Fosun, η κοινοπραξία που έχει ήδη εξαγοράσει ποσοστό στη Folli Follie, συμμετέχει μαζί με άλλες εταιρείες από την Ελλάδα και τον Περσικό Κόλπο, σε ένα 20ετές έργο ύψους 5 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη της παράκτιας περιοχής στο Ελληνικό. Πρόκειται για μία έκταση διπλάσια από το Μονακό που θα μετατραπεί σε μητροπολιτικό πάρκο.
 Η δραστηριότητα της Cosco στον Πειραιά, πάντως, παραμένει η μεγαλύτερη επένδυση. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων άγγιξε φέτος τα 2,5 εκατ. μετά την επέκταση των εγκαταστάσεων αξίας 400 εκατ. ευρώ. Οι Κινέζοι εγκατέστησαν γερανούς τελευταίας τεχνολογίας για να χειρίζονται μεγάλα πλοία και σχεδόν τετραπλασίασαν την παραγωγή.

 «Υπάρχουν οι προοπτικές ο Πειραιάς να γίνει κόμβος logistics για την κεντρική Ευρώπη, την ανατολική Μεσόγειο και τη βόρειο Αφρική» δηλώνει ο Τάσος Βαμβακίδης, εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ. Η Cosco είναι ένας από τους πέντε ενδιαφερόμενους για την εξαγορά του 67% των μετοχών στο λιμάνι.
 Πηγή: FT (Kerin Hope) euro2day
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709
 

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Ετοιμάζεται Νέο ΣΔΟΕ ελέγχου του ΣΔΟΕ !!

Στην στελέχωση μια νέα υπηρεσίας που έχει ως στόχο να πραγματοποιεί φορολογικούς ελέγχους για την έκδοση αποδείξεων, απόδοση ΦΠΑ αλλά και δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εφαρμογή της τελωνειακής νομοθεσίας, προχωρά το Υπουργείο Οικονομικών.
Πρόκειται την Υπηρεσία Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων –ΥΕΔΔΕ – που έχει στελεχωθεί ήδη με 500 «Ράμπο» ελεγκτές ενώ η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου εξέδωσε προκήρυξη για την πρόσληψη προϊσταμένων σε διάφορες ειδικότητες.

Η προκήρυξη περιλαμβάνει τις εξής θέσεις:
  • 32 θέσεις προϊσταμένων τμήματος των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών.
  • 18 θέσεις προϊσταμένων διεύθυνσης και υποδιεύθυνσης Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών.
  • 15 θέσεις προϊσταμένων τμήματος στη Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου και στην Υπηρεσία Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων.
  • 10 θέσεις προϊσταμένων τμήματος.
  • 9 θέσεις προϊσταμένων διεύθυνσης και υποδιεύθυνσης Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ).
  • 6 θέσεις προϊσταμένων διεύθυνσης και υποδιεύθυνσης στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, στη Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου και στην Υπηρεσία Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων.
To ΣΔΟΕ Νο2 ιδρύθηκε την περασμένη Άνοιξη και ήταν μια απαίτηση της Τρόικας που έχει ως στόχο την ανεξαρτητοποίηση του φοροελεγκτικού και φοροεισπρακτικού μηχανισμού του Υπουργείου Οικονομικών από την άσκηση του λεγόμενου προληπτικού ελέγχου
H Υπηρεσία Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων θα πραγματοποιεί ελέγχους πρόληψης σχετικά με την εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας, ενώ θα παρακολουθεί τη διάθεση των προϊόντων που υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης με σκοπό την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της λαθρεμπορίας.
Πηγή:KoolNews
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Διευκρινίσεις για τις συναλλαγές άνω των 500 ευρώ .

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔ/ΤΟΣ (Δ12)
ΤΜΗΜΑΤΑ: Α΄, Β΄
Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδ.: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Σ. Ρηγοπούλου, Δ. Βελισσαράκου
Τηλέφωνο: 210 – 3375317-318, 312
ΦΑΞ: 210 – 33.75.001

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ
ΠΟΛ 1216/2014
ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση των διατάξεων της περίπτωσης β΄ του άρθρου 23 του ν.4172/2013.


Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις της περίπτωσης β΄ του άρθρου 23 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ 167Α΄), σχετικά με την έκπτωση ή μη κάθε είδους δαπάνης που αφορά σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των 500 ευρώ, εφόσον η τμηματική ή ολική εξόφλησή τους δεν έγινε με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής και σας παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή τους:
1. Με τις διατάξεις του άρθρου 23 του ν. 4172/2013 καθορίζονται οι μη εκπιπτόμενες δαπάνες από τα ακαθάριστα έσοδα των φυσικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα (ατομικές επιχειρήσεις), καθώς και των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων.
2. Ειδικότερα, με την περίπτωση β΄ του ως άνω άρθρου ορίζεται ότι δεν εκπίπτει κάθε είδους δαπάνη που αφορά σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των €500, από την ημεδαπή ή την αλλοδαπή, εφόσον η τμηματική ή ολική εξόφληση δεν έγινε με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής.
Για την εφαρμογή της περίπτωσης αυτής, στην έννοια της αγοράς των αγαθών και της λήψης των υπηρεσιών εμπίπτουν οι αγορές πρώτων και βοηθητικών υλών, εμπορευμάτων, υλικών, παγίων, κ.λπ., οι πάσης φύσεως δαπάνες της επιχείρησης καθώς και οι πάσης φύσεως υπηρεσίες που λαμβάνει η επιχείρηση, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 22 του ν.4172/2013 και δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις λοιπές περιπτώσεις του παρόντος άρθρου.
Η μη εξόφληση των ως άνω δαπανών με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής δεν συνιστά, από μόνη της, εικονικότητα ως προς τη συναλλαγή και δεν έχει ως αποτέλεσμα τον προσδιορισμό του εισοδήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ιδίου νόμου, εφόσον δεν συντρέχουν και άλλοι λόγοι.
3. Διευκρινίζεται ότι η προϋπόθεση της περίπτωσης αυτής (εξόφληση με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής) δεν απαιτείται για τις παρακάτω κατηγορίες δαπανών :
α. Μισθούς, ημερομίσθια προσωπικού, απολαβές διευθυντών ή μελών του ΔΣ εταιρείας ή κάθε άλλου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, έκτακτες αμοιβές προσωπικού, αμοιβές καταβαλλόμενες σε υπαλλήλους πέραν των συμβατικών ή νομίμων, πάγια μηνιαία αποζημίωση η οποία συνιστά συγκεκαλλυμένη επαύξηση μισθού, που χορηγούνται από τον εργοδότη στον εργαζόμενο, καθόσον οι ανωτέρω δαπάνες δεν αφορούν στη λήψη υπηρεσιών αλλά στην παροχή μισθωτής εργασίας.
β. Μισθώματα ακινήτων, καθότι δεν πρόκειται για λήψη υπηρεσιών αλλά για χρήση μισθίου (εισόδημα από κεφάλαιο για τον εκμισθωτή, σχετ. άρθρο 39 ν.4172/2013).
γ. Τόκους και συναφή έξοδα, καθόσον δεν εμπεριέχουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά της παροχής υπηρεσίας.
Ως αξία συναλλαγής λαμβάνεται υπόψη το καθαρό ποσό της αξίας της συναλλαγής, προ ΦΠΑ.
4. Ως τραπεζικό μέσο πληρωμής, προκειμένου για την εφαρμογή των κοινοποιούμενων διατάξεων, νοείται:
- Η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή, είτε με μετρητά είτε με μεταφορά μεταξύ λογαριασμών (έμβασμα),
- Η χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών της εταιρείας που πραγματοποιεί την πληρωμή,
- Η έκδοση τραπεζικής επιταγής της επιχείρησης ή η εκχώρηση επιταγών τρίτων,
- Η χρήση συναλλαγματικών οι οποίες εξοφλούνται μέσω τραπέζης,
- Η χρήση ταχυδρομικής επιταγής – ταχυπληρωμής ή η κατάθεση σε λογαριασμό πληρωμών των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
5. Σε περίπτωση που καταβάλλονται προκαταβολές έναντι της αξίας του προς αγορά αγαθού ή υπηρεσίας ή όταν πραγματοποιούνται τμηματικές καταβολές που αφορούν συναλλαγές συνολικού ύψους άνω των €500, απαιτείται η χρήση τραπεζικού μέσου, ανεξαρτήτως του ποσού της κάθε τμηματικής καταβολής ή προκαταβολής.
6. Σε περίπτωση που οι αντισυμβαλλόμενοι είναι ταυτόχρονα προμηθευτές και πελάτες, επιτρέπεται να προβούν σε εκατέρωθεν λογιστικούς συμψηφισμούς, εφόσον αυτό δεν αντιβαίνει σε διατάξεις άλλων νόμων. Όταν η διαφορά που απομένει μετά τον συμψηφισμό είναι μεγαλύτερη των 500 ευρώ, τότε για να αναγνωρισθεί το σύνολο των αγορών απαιτείται η εξόφλησή της με τραπεζικό μέσο πληρωμής. Τα ίδια ισχύουν και στην περίπτωση πώλησης αγαθών μεταξύ υπόχρεων απεικόνισης συναλλαγών με «ανταλλαγή».
7. Επίσης, διευκρινίζεται ότι με τραπεζικό μέσο πληρωμής αποκλειστικά και μόνο εξοφλούνται, μερικά ή ολικά και οι συναλλαγές αξίας άνω των €500, στις περιπτώσεις πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών για λογαριασμό τρίτου. Δηλαδή, ο αντιπρόσωπος – εντολοδόχος πρέπει να πληρωθεί με τραπεζικό μέσο πληρωμής και να αποδώσει το προϊόν της πώλησης (ποσό) στον εντολέα του, εφόσον προκύπτει αξία άνω των €500 ανά εκκαθάριση μετά την αφαίρεση από αυτόν της προμήθειας που δικαιούται, με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής.
8. Σε περιπτώσεις συναλλαγών, που διενεργούνται σε ημέρες και ώρες μη λειτουργίας των τραπεζών ή που για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι δυνατή η εξόφληση με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής και καταβάλλονται σε μετρητά ή παραδίδονται συναλλαγματικές οι οποίες εξοφλούνται εκτός τραπεζικού συστήματος, προκειμένου η δαπάνη να αναγνωρισθεί φορολογικά από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης, η εταιρεία που παρέχει την υπηρεσία ή πουλάει τα αγαθά, υποχρεούται να καταθέσει εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την έκδοση του παραστατικού (απόδειξη είσπραξης μετρητών ή παραλαβής συναλλαγματικών εκτός τραπεζικού συστήματος) σε τραπεζικό λογαριασμό που τηρεί σε οποιαδήποτε αναγνωρισμένη τράπεζα ή πιστωτικό οργανισμό το ποσό των μετρητών που εισέπραξε. Ο λόγος της αδυναμίας εξόφλησης με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής πρέπει να αναγράφεται πάνω στο σώμα του στοιχείου του ΚΦΑΣ και να αποδεικνύεται με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο.
9. Σε περίπτωση αγοράς εμπορευμάτων με τη μέθοδο της αντικαταβολής-υπηρεσίες courier, όπου η εταιρεία παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφοράς (μεταφορέας - «εισπράκτορας για λογαριασμό τρίτων») αναλαμβάνει τη μεταφορά αντικειμένων, ταχυδρομικών δεμάτων, κ.λπ. με ταυτόχρονη εξόφληση, κατά την παράδοσή τους, της αξίας της αγοράς αυτών από τους λήπτες των αγαθών χωρίς τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής και στη συνέχεια καταθέτει στον εντολέα του τα εισπραττόμενα ποσά όχι κατά όνομα πελάτη, πράγμα πρακτικά αδύνατο λόγω του αριθμού των εξυπηρετούμενων πελατών, αλλά στο σύνολό τους, προκειμένου οι συναλλασσόμενοι πελάτες κατ’ εφαρμογή της ως άνω διάταξης να εκπέσουν τα ποσά των δαπανών αυτών και δεδομένου ότι οι συναλλαγές αυτές δεν εμφανίζονται ονομαστικά κατά δαπανηθέν ποσό, η εταιρεία ταχυμεταφορών εκδίδει, κατά το χρόνο είσπραξης των μετρητών ή παραλαβής των αξιόγραφων, το προβλεπόμενο από τον ΚΦΑΣ στοιχείο είσπραξης, στο σώμα του οποίου αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία του πελάτη (ΑΦΜ, επωνυμία, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο επικοινωνίας) με την υποχρέωση να καταθέσει συνολικά τα ποσά εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση του παραστατικού σε τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας. Στο τέλος του έτους η εταιρεία υποχρεούται να εκδώσει εκκαθάριση με τα δαπανηθέντα ποσά ανά πελάτη, υπόχρεο απεικόνισης συναλλαγών, αναγράφοντας και τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού που έγινε η κατάθεση.
Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και στις περιπτώσεις που οι συναλλαγές πραγματοποιούνται μέσω εμπορικών αντιπροσώπων ή εισπρακτόρων, κ.λπ.
10. Επισημαίνεται ότι οι δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί εντός του φορολογικού έτους αλλά δεν έχουν εξοφληθεί στο έτος αυτό, κρίνονται οριστικά, ως προς την εκπεσιμότητά τους, στο φορολογικό έτος που θα λάβει χώρα η εξόφληση αυτών. Στην περίπτωση που στο έτος εξόφλησης των δαπανών διαπιστωθεί ότι οι δαπάνες αυτές εξοφλήθηκαν χωρίς να γίνει χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής (π.χ. με μετρητά), η επιχείρηση υποχρεούται να υποβάλλει τροποποιητική δήλωση του φορολογικού έτους εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε η συναλλαγή, προσθέτοντας τα ποσά αυτών των δαπανών ως θετική λογιστική διαφορά.
11. Στις υπόψη διατάξεις εμπίπτουν και οι περιπτώσεις εξόφλησης δαπανών που αφορούν στην αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών από πρόσωπα που δεν έχουν υποχρέωση έκδοσης στοιχείου του Κ.Φ.Α.Σ. (παρ. 5 άρθρου 6 του Κ.Φ.Α.Σ.).
12. Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 72 του ν.4172/2013, όπως ισχύει, για δαπάνες που αφορούν φορολογικές περιόδους που αρχίζουν από την 1.1.2014 και μετά.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΑΒΒΑΪΔΟΥ

Πηγή:taxheaven
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Το 1/5 του παγκόσμιου τζίρου της κάνει η Cosco στον Πειραιά!

Το ένα πέμπτο του τζίρου που πραγματοποιεί η Cosco Pacific LTD διεθνώς από τις λιμενικές δραστηριότητες της το σημειώνει στον Πειραιά. Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την κινεζική μητρική της ελληνικής ΣΕΠ ΑΕ είναι αποκαλυπτικά για τη σημασία που έχει πλέον το ελληνικό λιμάνι για τον κινεζικό κολοσσό. Εξηγούν δε την ιώβεια υπομονή του Πεκίνου στην προσπάθεια προώθησης της νέας του επένδυσης εδώ με την οποία θα αυξήσει άνω από τα 6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια την δυναμικότητά της αλλά και την συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 67,7% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης ΟΛΠ ΑΕ. Ανάλογη ανοδική πορεία καταγράφει και η δραστηριότητα της ΣΕΠ Α.Ε. σε όγκους. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία,
Σύμφωνα με τα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο της Cosco Pacific LTD
ο συνολικός κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 440,158 εκατομμύρια δολάρια αυξημένος κατά 11,4% από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η αύξηση αυτή αποδίδεται σε δύο, κυρίως, από τα περισσότερα από 20 λιμάνια που διαχειρίζεται στην Κίνα και διεθνώς και συγκεκριμένα στον Πειραιά και στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Shanghai Pudong στην Κίνα. Ειδικότερα στο νέο Ικόνιο, όπου και οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco Pacific LTD δια της θυγατρική της ΣΕΠ ΑΕ, τα έσοδα ανήλθαν στο πρώτο εξάμηνο του 2014 στα 91,45 εκατ. δολ. έναντι 73,3 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Η ΣΕΠ εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο του 2014 κέρδη αυξημένα κατά 21,9% στα 15,073 εκατ. δολάρια, έναντι 12,369 δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2013.
τον Ιούλιο η εταιρεία διαχειρίστηκε 285,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 208,6 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων που είχε διαχειριστεί κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας έτσι άνοδο κατά 37%.

Συνολικά, από τις αρχές του 2014, δηλαδή κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2014, η ΣΕΠ έχει διαχειριστεί 1,756 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που αποτελεί αύξηση κατά 28,3%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, όταν είχε διαχειριστεί 1,369 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Τον Αύγουστο σημειώθηκε δε και νεα αύξηση του διακινούμενου φορτίου σε σχέση με πέρυσι ενώ το ίδιο συνέβη και τον Σεπτέμβριο που μόλις εξέπνευσε σύμφωνα με κύκλους από το Ικόνιο.


Πηγή:Capital
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709



Πηγή:www.capital.gr

Ισοτιμίες ΦΠΑ Οκτωβρίου

Πληροφορηθείτε ολες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και
φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α για τον μήνα Οκτωβριο 2014 . εδώ
και  εδώ .
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Scanner ακτίνων Χ στα τελωνεία

Εγκατάσταση ακτίνων Χ στα τελωνεία στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 για την πάταξη του λαθρεμπορίου αποφάσισε το υπουργείο Ανάπτυξης καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων η ετήσια διαφυγή εσόδων μόνο από τα καπνικά προϊόντα υπολογίζεται στα 650 με 700 εκατ. ευρώ.
Εκτελωνισμοί Κουρτέσης Αλέξανδρος - ΑΚ Το θέμα απασχόλησε τη συνάντηση του υφυπουργού Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης με τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαϊδου και όπως ανακοίνωσαν αμέσως μετά η λειτουργία του συστήματος θα προωθηθεί άμεσα με τη διαδικασία της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Η Διυπουργική Επιτροπή θα συνεδριάσει στις αρχές Οκτωβρίου και εκτιμάται ότι, νωρίτερα από το τέλος του έτους, θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός και θα εγκατασταθούν τα πρώτα 10 συστήματα στο δεύτερο εξάμηνο του 2015.
Το σύστημα, με συνολικό προϋπολογισμό 30 με 40 εκατ. ευρώ θα εγκατασταθεί στα λιμάνια και τις μεγάλες πύλες εισόδου της χώρας και θα αφορά και αυτοκινούμενη τεχνική υποστήριξη, προκειμένου να περιοριστούν κατά το δυνατόν οι φυσικοί έλεγχοι.
Ο κ. Μηταράκης μετά τη συνάντηση δήλωσε ότι η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων υπέβαλε πρόταση προς την αρμόδια Ειδική Γραμματεία του υπουργείου Ανάπτυξης για την υλοποίηση του έργου «Ολοκληρωμένο Σύστημα - Υπηρεσίες Καταγραφής Διερχόμενων Οχημάτων και Ανίχνευσης Φορτίων» στα τελωνεία της χώρας (x-ray scanners), με τη διαδικασία της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
«Το έργο θα είναι υπό δημόσιο έλεγχο και ο ιδιώτης ανάδοχος θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή, προμήθεια, θα είναι υπεύθυνος για τη μακροχρόνια καλή λειτουργία του συστήματος για 12 έτη.
www.ektelonismos.comΘα αμείβεται στη βάση της λειτουργικότητας του συστήματος από το ελληνικό δημόσιο.
Η υλοποίηση και εφαρμογή της σχετικής Σύμπραξης Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα, εκτός από την εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των συστημάτων μέσω των προσφερόμενων υπηρεσιών στο επιθυμητό επίπεδο ποιότητας, αναμένεται να ενδυναμώσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τις σχετικές διαδικασίες» δήλωσε ο υφυπουργός.
Ο κ. Μηταράκης υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει καμία ανοχή στο λαθρεμπόριο και επισήμανε: «Αντίθετα, υπάρχει η πλήρης πολιτική βούληση για την πάταξη του λαθρεμπορίου, σε κάθε μορφή, όπως αποδεικνύεται και σήμερα».
Από την πλευρά της, η κυρία Σαββαΐδου είπε: «Με την υλοποίηση του έργου των αυτοκινούμενων ανιχνευτικών συστημάτων ελέγχου μέσω ΣΔΙΤ, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα ενισχύσει το οπλοστάσιό της για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
Η αύξηση του ποσοστού διενεργούμενων μη παρεμβατικών ελέγχων επί των διακινούμενων φορτίων θα οδηγήσει στη
  • μείωση των δομών παραβατικότητας, στον 
  • περιορισμό των διαφυγόντων εσόδων του Δημοσίου, στη 
  • βελτίωση του ρυθμού διεκπεραίωσης των τελωνειακών διαδικασιών, καθώς και στην 
  • ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικότητας με θετικό αντίκτυπο στη διεθνή ανταγωνιστικότητα της χώρας».
Στη συνάντηση συμμετείχε και ο ειδικός γραμματέας ΣΔΙΤ, Νικόλαος Μαντζούφας.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

Αλλάζουν όλα στις τραπεζικές συναλλαγές

ΑΚ- Εκλελωνισμοί

Μία πολύ σημαντική αλλαγή συντελείται στη σχέση όλων των συναλλασσόμενων με τις τράπεζες Ευρωπαίων πολιτών. Ορόσημο για τις τραπεζικές συναλλαγές ήταν η 1η Αυγούστου, καθώς από τη συγκεκριμένη ημερομηνία ετέθη σε ισχύ κοινοτική Οδηγία για τον Ενιαίο Χώρο Πληρωμών σε ευρώ (SEPA).

Βάσει του νέου πλαισίου και την εφαρμογή του άρθρου 30 “Μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) 924/2009 και του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 260/2012” του νόμου 4141/2013 (αριθμ. ΦΕΚ 81/5.4.13) για όλες τις συναλλαγές σε ευρώ, ακόμη και για αυτές που διενεργούνται μεταξύ λογαριασμών στην ίδια τράπεζα χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο Διεθνής Αριθμός Τραπεζικού Λογαριασμού (IBAN). Μέχρι πρότινος, η χρήση του IBAN ("International Bank Account Number")  ήταν υποχρεωτική μόνο για συναλλαγές μεταξύ λογαριασμών διαφορετικών τραπεζών και διασυνοριακές συναλλαγές.

Τα βασικά πλεονεκτήματα από τη χρήση του IBAN είναι:
  • η τυποποίηση των λογαριασμών,
  • η αναγνώριση της ορθότητας των τραπεζικών λογαριασμών, 
  • η δυνατότητα επαλήθευσης, 
  • η βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης και η
  •  αυτοματοποίηση της επεξεργασίας των συναλλαγών.
Παράλληλα επιτυγχάνεται:
  • η μείωση των ανθρώπινων λαθών,
  • η ταχύτητα εκτέλεσης των συναλλαγών και
  • η μείωση του κόστους επεξεργασίας των συναλλαγών.


Οι τράπεζες θα πρέπει να συμμορφωθούν άμεσα με την κοινοτική Οδηγία, ενώ σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιείται ο IBAN οι συναλλαγές θα ακυρώνονται και η Τράπεζα της Ελλάδος θα επιβάλλει κυρώσεις. Στο σύνολό τους οι πιστωτικοί όμιλοι προσφέρουν εύχρηστα εργαλεία αναζήτησης του IBAN στους διαδικτυακούς τους τόπους.

Στην Ελλάδα, ο IBAN έχει σταθερό μήκος 27 αλφαριθμητικών χαρακτήρων.
  • Οι δύο πρώτοι αλφαβητικοί χαρακτήρες καθορίζουν τη χώρα στην οποία τηρείται ο λογαριασμός (GR για την Ελλάδα).
  • Οι δύο επόμενοι είναι ψηφία ελέγχου που επικυρώνουν ολόκληρο τον IBAN και
  • το τελευταίο τμήμα του είναι ο Βασικός Αριθμός Λογαριασμού (BBAN), 
ο οποίος στις περισσότερες περιπτώσεις εμπεριέχει 
  • την τράπεζα,
  • το κατάστημα και
  • τον αριθμό λογαριασμού του πελάτη.

Ο Βασικός Αριθμός Λογαριασμού αποτελείται από 
  • τρία ψηφία για τον κωδικό της τράπεζας,
  • τέσσερα ψηφία για τον κωδικό του καταστήματος και
  • δεκαέξι ψηφία για τον αριθμό του λογαριασμού του πελάτη.

Ο ΙΒΑΝ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτρονική και σε έντυπη μορφή.
Η έντυπη μορφή του είναι ίδια με την ηλεκτρονική με τη μόνη διαφορά ότι ο έντυπος ΙΒΑΝ αναγράφεται σε ομάδες των 4 χαρακτήρων διαχωρισμένες με κενό.

www.ektelonismos.com
Εκτός από τον IBAN, υποχρεωτικός για την πραγματοποίηση πληρωμών τόσο εντός Ελλάδας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη θα είναι προσωρινά (μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2016) και ένας ακόμη κωδικός. Ο BIC (Business Identifier Code) αποτελεί έναν διεθνή τυποποιημένο κωδικό, ο οποίος προσδιορίζει μοναδικά μία τράπεζα, οπουδήποτε στον κόσμο.
Μία διαφορετική ονομασία για τον BIC είναι ο SWIFT-Code. Στην Ελλάδα, όπως και παγκοσμίως, ο BIC αποτελείται από 8 ή 11 χαρακτήρες.

Όπως αναφέρει η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, προκειμένου να πραγματοποιήσετε μια πληρωμή, θα βρείτε τους κωδικούς IBAN και BIC στα έγγραφα του δικαιούχου, όπως π.χ. στο τιμολόγιο προς εξόφληση ή στα πλήρη στοιχεία της εταιρείας που αναγράφονται στην αλληλογραφία. Αν δεν αναφέρονται οι κωδικοί, θα πρέπει να ζητήσετε από τον δικαιούχο προς τον οποίο επιθυμείτε να πραγματοποιήσετε την πληρωμή, να σας τα γνωστοποιήσει.

Αν πρόκειται να αποσταλούν χρήματα στον λογαριασμό σας, θα πρέπει αντίστοιχα να γνωστοποιήσετε τους κωδικούς IBAN και BIC στον πληρωτή.
Οι κωδικοί αναγράφονται στην πρώτη σελίδα του βιβλιαρίου ταμιευτηρίου ή στο αντίγραφο κίνησης λογαριασμού που σας αποστέλλεται ταχυδρομικά ή ηλεκτρονικά (e-statement) ή στην ιστοσελίδα της τράπεζας συνεργασίας σας.
Επίσης, με τη δημιουργία του SEPA οι συναλλαγές με άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα “ενοποιηθούν”, μειώνοντας το κόστος και δίνοντας νέες δυνατότητες στους συναλλασσόμενους. Στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν να εκτελούν κάθε πληρωμή με την ίδια ευκολία και ασφάλεια σαν να βρίσκονταν στον τόπο διαμονής τους.

Αλέξανδρος Κουρτέσης - Εκτελωνιστής
Σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών και την Τράπεζα της Ελλάδος πρόκειται για τον χώρο όπου πολίτες, εταιρείες και άλλοι οικονομικοί παράγοντες μπορούν να πραγματοποιούν και να εισπράττουν πληρωμές σε ευρώ, εντός της Ευρώπης, είτε εντός των εθνικών τους συνόρων είτε διασυνοριακά, με τους ίδιους βασικούς όρους, δικαιώματα και υποχρεώσεις, ανεξαρτήτως της γεωγραφικής περιοχής στην οποία βρίσκονται.
Το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής του SEPA( Ενιαίο Χώρο Πληρωμών σε ευρώ ) καλύπτει τα
  • 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και
  • την Ισλανδία,
  • το Λιχτενστάιν,
  • τη Νορβηγία,
  • την Ελβετία και
  • το Μονακό.
Πηγή: Capital , Εθνική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709

Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Κοντέινερ με 9 εκατ. λαθραία τσιγάρα στη Θεσσαλονίκη


Ένα κοντέινερ με σχεδόν 9 εκατομμύρια λαθραία τσιγάρα εντοπίστηκε την Παρασκευή 8/8/2014 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ για την υπόθεση συνελήφθησαν δύο άντρες.
Κλιμάκιο του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με στελέχη του Β΄ Τελωνείου της πόλης, συνέλαβαν έναν 64χρονο κι έναν 48χρονο.
Οι δυο άντρες εμφανίστηκαν σε προκαθορισμένη συνάντηση, προκειμένου να παραλάβουν τα παραστατικά έγγραφα εμπορευματοκιβωτίου, στο εσωτερικού του οποίου βρέθηκαν 8.990.000 λαθραία τσιγάρα.
Οι συλληφθέντες παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα, ενώ τα τσιγάρα κατασχέθηκαν.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709
 

Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

Τα συμπεράσματα δικά σας.!!!!!

 Αλίευσα ένα όμορφο δημοσίευμα απο το Capital το οποίο παρεμβαίνει στην " διαμάχη" μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για το ποιος έχει προσφέρει περισσότερα στον Πειραιά.

Το δημοσιεύω αυτούσιο αλλά με  επισημάνσεις δικές μου και   , Τα συμπεράσματα δικά σας.

"Τα πιο κάτω στοιχεία  προκύπτουν από τις οικονομικές εκθέσεις της ΟΛΠ ΑΕ και της Θυγατρικής της Cosco Pacific στον Πειραιά, Piraeus Container Terminal ή ΣΕΠ ΑΕ. Και δεν περιλαμβάνονται βέβαια σε αυτά  τα έμμεσα οφέλη όπως είναι τα έσοδα της Τραινοσε αλλά και η μισθοδοσία για τους 1.050 εργαζομένους στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Αύξηση θέσεων εργασίας της τάξης του 140% από τα επίπεδα στις αρχές του 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΕΠ ΑΕ.
 
Επενδύσεις σε 
  • υποδομές και εξοπλισμό που παραμένουν περιουσία του ελληνικού κράτους ύψους 380 εκατομμυρίων ευρώ και
  • καταβολές στην ΟΛΠ ΑΕ που υπερβαίνουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ έχει ήδη πραγματοποιήσει η Cosco στον Πειραιά την τελευταία 5ετία. 
  • Εάν στα ποσά αυτά προστεθούν και οι φόροι που κατέβαλε στο ελληνικό δημόσιο και η αρχική καταβολή για την παραχώρηση, το άμεσο όφελος από το 2009 και μετά ξεπερνά ήδη σήμερα κατά πολύ το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
  Δεν περιλαμβάνουν δε και τα άλλα έσοδα που έχει δημιουργήσει για ελληνικές επιχειρήσεις και την επακόλουθη αύξηση των φόρων που αυτές αποδίδουν στο ελληνικό δημόσιο. Όπως είναι αυτές της πετρέλευσης, δηλαδή του εφοδιασμού με καύσιμα των πλοίων, που προσεγγίζουν τους προβλήτες της και τα οποία από 960 το 2010 αυξήθηκαν σε άνω των 2000 πέρυσι. Ο κύκλος εργασιών αυτός εκτιμάται από την Εθνική τράπεζα ότι αγγίζει τα 300 εκατομμύρια ευρώ ετησίως (στοιχεία 2012).

Όμως τα οφέλη φαίνεται πως είναι κατά πολύ μεγαλύτερα, όπως θα γίνει ξεκάθαρο παρακάτω, και αγγίζουν με βάση την ετήσια οικονομική έκθεση της ΟΛΠ ΑΕ τα 4,3 δισ. ευρώ για την διάρκεια της σύμβασης ενώ για την εθνική οικονομία με βάση στοιχεία της Εθνικής μπορεί να ξεπεράσουν το ένα δισ. ευρώ ετησίως άμεσα και τα 5 δισ. ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα. Μπορούν δε να δώσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας όπως εξηγείται.  Το όλο θέμα αποκτά βαρύνουσα σημασία στην τρέχουσα συγκυρία καθώς πολλοί, ορμώμενοι από την υψηλή δημοσιότητα που προσέλκυσε η μονάδα της Cosco στο Ικόνιο εξαιτίας της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού Λι Κεκιάνγκ, επιχειρούν είτε να υποτιμήσουν τη σημασία της συμφωνίας για την ελληνική οικονομία είτε να διεκδικήσουν την πατρότητα της επιτυχίας είτε ακόμα και να μιλήσουν για χαμένα έσοδα του δημοσίου όπως έκανε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) .

Το capital.gr έψαξε τις ετήσιες οικονομικές εκθέσεις των δυο εταιρειών ΟΛΠ ΑΕ και ΣΕΠ ΑΕ και αναζήτησε την γνώμη των ειδικών αλλά και παραγόντων της αγοράς και χρηματιστηριακών αναλυτών που παρακολουθούν την εισηγμένη ΟΛΠ ΑΕ.
 

 Απο εδώ και κάτω αξίζει την προσοχή σας για να βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα


Μεταξύ αυτών αξίζει, καταρχήν, να αναφερθεί η εγγραφή στην ετήσια οικονομική έκθεση της ΟΛΠ ΑΕ για τη χρήση του 2013 που δημοσιεύτηκε στις 27 Μαρτίου του 2014 για την «Σύμβαση παραχώρησης προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ» με την Cosco. Σε αυτήν αναφέρεται πως «με το Ν.3755/2009 κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco Pacific Ltd. H διάρκεια της σύμβασης προβλέπεται για 35 χρόνια με αντάλλαγμα σε τρέχουσες τιμές € 4,3 δισ., 79% του οποίου είναι εγγυημένο, ενώ θα πραγματοποιηθούν και επενδύσεις συνολικού ύψους € 620 εκ».

Και για όσους σπεύδουν να επικαλεστούν τον φιλικό διακανονισμό και την πρόβλεψη για αναστολή του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, παράγοντες της αγοράς και χρήστες του λιμανιού, εξηγούν πως αυτό αφορά την περίπτωση που η κίνηση στο λιμάνι καταρρεύσει κυριολεκτικά. Ενδεχόμενο επιεικώς, εξαιρετικά απίθανο, όπως σημειώνουν. Προσθέτουν δε πως ήδη η διακίνηση υπερκαλύπτει πολλάκις το ελάχιστο αυτό τίμημα, τα καταβαλλόμενα ποσά είναι υπερ-πολλαπλάσια του εγγυημένου τιμήματος και εκτιμούν ότι το έσοδο από το ποσοστό επί των εσόδων θα συνεχίσει να αυξάνεται με δεδομένες μετριοπαθείς προβολές για τη δυναμική του Πειραιά. «Το θέμα αφορά περισσότερο το πράσινο φως για να αναπτύξουν τον Πειραιά και την επιμονή της κυβέρνησης να περάσει όλες τις ρυθμίσεις απο τα ευρωπαϊκά όργανα και διαδικασίες και δεν αποτελεί επ΄ ουδενί παζάρι για το ενοίκιο» εξηγούν νομικοί κύκλοι.

Πριν όμως γίνει αναφορά στους ισχυρισμούς που ακούγονται τις τελευταίες ημέρες για το ρόλο της Cosco αξίζει να επισημανθεί τι δείχνουν οι οικονομετρικές προβολές της Εθνικής Τράπεζας για την ανάπτυξη του λιμανιού.
Σύμφωνα λοιπόν με την Κλαδική Μελέτη:
«Λιμάνια Διαχείρισης Εμπορευματοκιβωτίων» που δημοσιεύτηκε από την Εθνική τον Απρίλιο του 2013, «με βάση εκτιμήσεις, αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε 4,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2015 από 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2012 (ξεπέρασε ήδη τα 3 εκατ. και για τους τρεις προβλήτες το 2013 και οδεύει προς τα 3,5 εκατ για φέτος σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΣΕΠ ΑΕ) , θα προσφέρει στην ελληνική οικονομία επιπλέον έσοδα της τάξης των €0,9 δισ., που θα οδηγήσουν σε προστιθέμενη αξία της τάξης του 0,4% του ΑΕΠ, ενώ θα δημιουργήσει περίπου 9.000 νέες θέσεις εργασίας. Η μακροπρόθεσμη επίδραση θα μπορούσε να είναι σημαντικά υψηλότερη (€5,1 δισ. ή 2,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και 125,000 νέες θέσεις εργασίας), μέσω της δημιουργίας δικτύου επιχειρήσεων (cluster) στην περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, που περιλαμβάνει σημαντικές έμμεσες επιδράσεις λόγω αυξημένης παραγωγής των κλάδων εκτός του συγκεκριμένου δικτύου – κυρίως προμηθευτών (με πολλαπλασιαστή 1,6)».

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της  η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) -που αντιτίθεται όπως και η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ στην υπο εξέλιξη πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ για την οποία διαγωνίζονται πέραν της Cosco και οι APM Τerminals, ICTS, Ports America και Utilico- αναφέρει πως:

«Ο Προβλήτας ΙΙ, ως βασική επένδυση, έχει πραγματοποιηθεί από τον Δημόσιο
ΟΛΠ».
  • Επισημαίνεται όμως πως «ο ΟΛΠ επένδυσε πριν από περίπου 15 χρόνια για την κατασκευή του Προβλήτα ΙΙ, αλλά έκανε έναν πολύ κακό προβλήτα και έτσι η Cosco με βάση τη συμφωνία παραχώρησης έπρεπε να τον ανακαινίσει και να αναβαθμίσει τη χωρητικότητά του από τα 1,4 εμπορευματοκιβώτια ετησίως σε 2,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Για το λόγο αυτό, δηλαδή την ανακατασκευή του προβλήτα ΙΙ, η Cosco επένδυσε περίπου 130 εκατ. ευρώ.
  Η ΟΜΥΛΕ τονίζει επίσης πως «ο ΟΛΠ, εξ αιτίας της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ, κατασκεύασε το 2009, με ίδια κεφάλαια, τον Προβλήτα Ι που κόστισε περίπου 190 εκ. ευρώ».
  • Αλλά αυτή φαίνεται πως ήταν μια απόφαση του ΟΛΠ η οποία σύμφωνα με χρήστες του λιμανιού «πάρθηκε για να διατηρήσει την δραστηριότητα του container terminal και να ασκήσει ανταγωνισμό στην Cosco».
 Η ΟΜΥΛΕ ισχυρίζεται πως «ο ΟΛΠ, με την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, απώλεσε ετησίως έσοδα 110 εκ. ευρώ, έναντι ενοικίου 25-30 εκ. ευρώ».

  • Τα στοιχεία όμως, σύμφωνα με επενδυτές που γνωρίζουν την εταιρεία, λένε πως «ο ΟΛΠ πριν από το 2010 οπότε και ξεκίνησε τη λειτουργία η Cosco είχε και τότε μικρό κέρδος όπως και τώρα». Και θυμούνται πως «την καλύτερή του χρονιά ο ΟΛΠ, το 2007, είχε συνολικά έσοδα 170 εκατομμύρια που απέφεραν κέρδη προ φόρων περίπου 30 εκατομμύρια. Δηλαδή είχε έξοδα 140 εκατομμύρια. 
  • Συνεπώς τα κέρδη του ΟΛΠ από το ΣΕΜΠΟ έκτοτε ήταν πολύ μικρότερα από τα 30 και εκατομμύρια που λαμβάνει πλεον από την Cosco χωρίς κανένα για αυτόν κόστος. 
  • Όμως το μεγαλύτερο μέρος του ποσού των 32 εκατ. που έλαβε από τους Κινέζους για την χρήση του 2013 δαπανήθηκε σε άλλες ζημιογόνες δραστηριότητες της εισηγμένης και έτσι το αποτέλεσμα της χρήσης ήταν κέρδη μόλις 9 εκατ. ευρώ περίπου».
 

Η ΟΜΥΛΕ τονίζει ακόμα ότι «η Cosco, μαζί με την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, επέβαλε στο Ελληνικό Δημόσιο να μην επεκταθεί ο Προβλήτας Ι του ΟΛΠ και να μην αναπτυχθεί άλλο Container Terminal στην ευρύτερη περιοχή επιβάλλοντας ουσιαστικά μονοπωλιακό καθεστώς».
  • Στην επισήμανση αυτή παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως «κάθε σύμβαση παραχώρησης έχει περιορισμούς του ανταγωνισμού. Στην ίδια λογική στην σύμβαση παραχώρησης για το Ελευθέριος Βενιζέλος το Ελληνικό Δημόσιο έχει δεσμευτεί να μην κατασκευάσει οποιοδήποτε άλλο αεροδρόμιο 100 χιλιόμετρα μακριά, ενώ η Cosco δέχθηκε να έχει ο ΟΛΠ τον προβλήτα Ι και να την ανταγωνίζεται. Ο μόνος περιορισμός είναι ότι δεν μπορεί να τον επεκτείνει περαιτέρω».
  Η ΟΜΥΛΕ αναφέρει επίσης πως «η Cosco, μαζί με το Προβλήτα ΙΙ, πήρε ως προίκα την πελατεία που είχε κατακτήσει ο Δημόσιος ΟΛΠ. Το 60-70% της σημερινής κίνησης στον Προβλήτα ΙΙ της COSCO (ΣΕΠ) είναι αποτέλεσμα αυτής της πελατείας».

  • Σε αυτή την αναφορά κύκλοι της ΣΕΠ ΑΕ απαντούν εμφατικά πως δεν πήραν «καμία απολύτως προίκα. Όταν συμμετείχε στον διαγωνισμό η Cosco, ο ΟΛΠ είχε 1,4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια και μετά από 18 μήνες απεργιών του προσωπικού του ΟΛΠ , παρέδωσαν ένα container terminal με μόλις 350.000 εμπορευματοκιβώτια .. 
  • Η Cosco κατάφερε να φέρει όχι μόνο τα φορτία που χάθηκαν αλλά πολύ περισσότερα αφού οι ναυτιλιακές εμπιστευθήκαν την εταιρεία που τους εξυπηρετούσε καλύτερα. 
  • Ο δε ΟΛΠ άλλωστε είχε τότε το τοπικό φορτίο και την MSC. 
  • Αυτός ο όγκος container θα αντιπροσωπεύει το 2014 μόνο το 32% της διακίνησης του ΣΕΜΠΟ της Cosco».
  Η ΟΜΥΛΕ ακόμα λέει πως «η Cosco απολαμβάνει πρόσθετες φορολογικές απαλλαγές, οι οποίες είναι επίδικες στη ΕΕ».
  •  Κύκλοι από το Ικόνιο, όπου και εδρεύει το management της θυγατρικής της Cosco, είναι κάθετοι: «Καμία φοροαπαλλαγή. 
  • Η ΣΕΠ ΑΕ ποτέ δεν χρησιμοποίησε καμία από τις φορολογικές διατάξεις που περιλαμβάνονται στο νόμο παραχώρησης. Για το λόγο αυτό η ΕΕ δεν μπορεί να διεκδικήσει οποιαδήποτε απαίτηση». 
  • Συμπληρώνουν δε πως «οι εν λόγω φορολογικές διατάξεις περιλαμβάνονται σε πλήθος άλλων συμφωνιών παραχωρήσεων όπως αυτές της ζεύξης Ρίου Αντίρριου και Αττικής Οδού». 
  • Επιπλέον η ΣΕΠ ΑΕ «από το 2011 πληρώνει φόρους εισοδήματος επιπρόσθετα του τέλους παραχώρησης που διαμορφώθηκε στα 32 εκατομμύρια ευρώ το 2013». Με βάση τα σχετικά στοιχεία οι φόροι αυτοί ήταν της τάξης των 7 εκατ. ευρώ για την χρήση του 2013.

Από την πλευρά της η ΟΜΥΛΕ αναφέρει επίσης πως «δεν μπορούν να αποσιωπηθούν οι εργασιακές σχέσεις, που είναι ανύπαρκτες και μεσαιωνικές, μοναδικές στην Ευρώπη, όπως αποκαλύπτει έκθεση του Πανεπιστημίου της Γάνδης».
  • Όμως από το Ικόνιο έρχεται η απάντηση πως «όλο το προσωπικό έχει συμβάσεις που συμμορφώνονται απόλυτα με τα προβλεπόμενα από το εργατικό δίκαιο και την ελληνική νομοθεσία εν γένει».

Τέλος, η ΟΜΥΛΕ λέει ότι στην Cosco «καπηλεύονται την επένδυση του τραίνου, ενώ είναι γνωστό ότι είναι επένδυση ΟΛΠ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ευρωπαϊκών κονδυλίων».
  • Όμως κύκλοι της μεταφορικής βιομηχανίας ανταπαντούν πως «για την εν λόγο διασύνδεση ο ΟΛΠ δεν έχει κάνει καμία επένδυση»."
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709



Πηγή:www.capital.gr

Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

Στροφή ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε εμπορεύματα

Εκτελωνισμοί Πειραιά : Αλέξανδρος Κουρτέσης
Η επένδυση  του ΟΣΕ στον τομέα της διακίνησης εμπορευμάτων έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες.
Η διοίκηση της εταιρείας, γνωρίζοντας τις διεθνείς πρακτικές που θέλουν τα εμπορευματικά δρομολόγια να φέρνουν κέρδη στις σιδηροδρομικές εταιρείες, σε αντίθεση με τα επιβατικά, προσανατολίζεται στην προσπάθεια να αντλήσει ποσοστό μεγαλύτερο από το 10% του μεριδίου αγοράς του οδικού μεταφορικού έργου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, έναντι 3% που διατηρούσε μέχρι πέρσι.
Στον συγκεκριμένο μάλιστα άξονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διακινεί φορτίο ανάλογο των 60 φορτηγών ημερησίως, από τα συνολικά 600 που υπολογίζεται ότι ταξιδεύουν καθημερινά από και προς τη Θεσσαλονίκη.
Το πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής διακίνησης των προϊόντων έγκειται στο ότι παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς του εμπορεύματος στο λιμάνι του Πειραιά, μετά και την ολοκλήρωση της γραμμής που συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο (λιμάνι Πειραιά).
Παράλληλα, οι βιομηχανίες έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακάμψουν τις οδικές συγκοινωνίες (φορτηγά) και να επιλέξουν το τρένο μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απ’ όπου μπορούν να συνεχίσουν τα εμπορεύματα τη διαδρομή τους μέσω θαλάσσης για τον τελικό τους προορισμό.

 Είναι ενδεικτικό ότι το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων με το τρένο διαμορφώνεται, στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, στα 260 ευρώ, ενώ η χρήση φορτηγών για την οδική μεταφορά εκτινάσσει πλέον το κόστος στα 500 ευρώ, κυρίως λόγω της ενισχυμένης τιμής καυσίμων και διοδίων.

Τη μεγαλύτερη ώθηση στην εμπορευματική κίνηση του ΟΣΕ έδωσε η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριάσιου Πεδίου με το λιμάνι του Πειραιά, προσελκύοντας αυτομάτως το ενδιαφέρον πολλών επιχειρήσεων. Στις αρχές του φθινοπώρου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και τα έργα που θα συνδέουν το δίκτυο του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρέχοντας ακόμη μία εναλλακτική στις επιχειρήσεις κυρίως της Βορείου Ελλάδος.

Ηδη έχει προχωρήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συμφωνία με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, ώστε να μεταφέρει στο διάστημα Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου την παραγωγή τεύτλων από την Ορεστιάδα στο Πλατύ Ημαθίας, όπου θα διατηρηθεί το μοναδικό εργοστάσιο της εταιρείας.

Την ίδια στιγμή, καθίσταται σαφές ότι σημαντική ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές θα δώσει το άνοιγμα προς τα Βαλκάνια, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αυξάνετε το ενδιαφέρον

Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες αυξάνονται συνεχώς, όπως επισημαίνουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκτιμούν ότι όσο περνά ο καιρός θα ενισχύεται η ζήτηση για εμπορευματικά σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Προ των πυλών είναι η σύναψη ακόμη μίας συμφωνίας με ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Βουλγαρίας, η οποία αποτελεί θυγατρική των γερμανικών σιδηροδρόμων. Από την 1η Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν δύο εβδομαδιαία εμπορευματικά δρομολόγια που θα συνδέουν τον Πειραιά με τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια τη Σόφια.
Πηγή:Καθημερινή
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
http://www.ektelonismos.com
http://custom-brokers.blogspot.com
email :kourtesisa@hotmail.com
Tel :6977636709