Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

ΟΛΠ: Αύριο η κρίσιμη απόφαση για τις κινητοποιήσεις

Αύριο αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του δικαστηρίου η οποία θα κρίνει εάν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά είναι παράνομες και καταχρηστικές.Σήμερα το μεσημέρι συζητήθηκαν τα ασφαλιστικά που είχαν καταθέσει η Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος το ΕΒΕΑ και ΕΒΕΠ καθώς και το Επιμελητήριο της Μεσσηνίας. Το δικαστήριο κάλεσε τις δυο πλευρές να καταθέσουν τα υπομνήματά τους μέχρι τις 8 σήμερα το βράδυ προκειμένου να τα μελετήσει και αύριο να εκδώσει την απόφαση. Στο μεταξύ, αύριο, αναμένεται η ανάληψη των καθηκόντων στον ΟΛΠ από το Γιώργο Ανωμερίτη ο οποίος καλείται να βρει τη χρυσή τομή τόσο μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για τη σύμβαση όσο και μεταξύ ΟΛΠ και συνδικαλιστών.
Πηγή:MariNews
Μεταφορά : Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων. http://ektelonismos.com

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

Νέα 48ωρη αποφάσισαν οι συνδικαλιστές στο λιμάνι του Πειραιά

Πριν λίγο (19,30) οι λιμενεργάτες (ΟΜΥΛΕ ) αποφάσισαν νέα 48ωρη απεργία .
Τώρα το μπαλάκι πάει στον Κο Ανωμερίτη να λύσει τον γόρδιο δεσμό ή να τετραγωνίσει τον κύκλο (κατά την θεωρία Παπακωσταντίνου ) Όλες οι εξελίξεις αναμένονται από Τρίτη οπότε και αναλαμβάνει ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ. Εν τω μεταξύ τίποτε δεν κινείται στο λιμάνι , τα container θα παραμείνουν εγκλωβισμένα, τα ευπαθή προϊόντα θα σαπίσουν , και όλα φορτώνονται με επιπλέον αποθήκευτρα και σταλίες . Τα containers που βρίσκονται στον δρόμο αλλάζουν ρότα και κατευθύνονται σε άλλα λιμάνια περιφερειακά της Μεσογείου .(επιπλέον επιβάρυνση ).Αναμένοντας τις εξελίξεις.
Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com/

Στρατηγικής σημασίας η συνεργασία με Κίνα

Η υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη, ξεκαθαρίζει ότι «η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει σε πολιτική επιστράτευση». Επισημαίνει, ωστόσο, πως περιθώρια για άλλη αναβολή στην εγκατάσταση των Κινέζων στον Πειραιά «δεν υπάρχουν».
Ερώτηση : Προεκλογικώς είχατε καλλιεργήσει προσδοκίες ακόμη και για κατάργηση της συμφωνίας με την Cosco. Δικαιολογημένα, λοιπόν, σήμερα αισθάνονται προδομένοι.
Απάντηση:- Προεκλογικά, είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας σε πολλούς όρους της σύμβασης και είχαμε δεσμευθεί ότι θα εξαντλούσαμε μέσα από τον διάλογο όλες τις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονται από το εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο για να βελτιωθούν οι όροι που προβλέπονται για τον ΟΛΠ, την οικονομία και τους εργαζόμενους. Αυτό και πετύχαμε από την πρώτη κιόλας εβδομάδα που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας με συναίνεση όλων των μερών. Στον διάλογο θα τεθούν όλα τα ζητήματα και οι όποιες αποφάσεις θα ισχύσουν αναδρομικά από 1 Οκτωβρίου 2009.
Απόσπασμα απο την συνέντευξη της Κας Κατσέλη Στήν Κυρ. Ελευθεροτυπία
Επεξεργασία Σχόλιο : Αλέξ. Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com

Οι ακριβοπληρωμένες πόστες του λιμανιού


Ένα πολύ εμπεριστατωμένο άρθρο της Καθημερινής

Σύμφωνα με τα στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση της «Κ», ιδιαίτερα οικονομικά προνόμια φαίνεται να απολαμβάνει ο κλάδος των χειριστών, με την ύπαρξη επίκουρων εργαζομένων, και των λιμενεργατών που επανδρώνουν τις «πόστες» με προσωπικό κατά 50% αυξημένο ανά γερανογέφυρα σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια. Από αυτήν την πρακτική που είναι «παιδί» ενός παρωχημένου κανονισμού εργασίας ο ΟΛΠ επιβαρύνεται ετησίως με 12 εκατ. ευρώ! Δηλαδή, ο χρήστης του εμπορικού λιμένα καλείται να «βάλει το χέρι στην τσέπη» και να πληρώσει για θέσεις εργασίας που υπάρχουν μόνο στα χαρτιά. ΄Η για θέσεις εργασίας που δεν χρειάζονται, καθώς η υπηρεσία προσφέρεται με λιγότερο προσωπικό, βάσει της διεθνούς εμπειρίας και πρακτικής.

Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) υφίσταται ακόμη ο κανόνας του επίκουρου, δηλαδή του εργαζόμενου με αμοιβή ο οποίος θεωρητικά είναι εφεδρικός προκειμένου να καλύψει ανάγκες του εργαζόμενου προσωπικού που ασθενεί. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, υπολογίζεται ότι στους 300 περίπου χειριστές του ΟΛΠ εργάζονται μόλις οι 170, ενώ οι υπόλοιποι είναι στο... σπίτι τους και αμείβονται κανονικά. Οπως αναφέρθηκε στην «Κ» ένας εργαζόμενος μπορεί να τοποθετηθεί ως επίκουρος σε μια βάρδια, δηλαδή ενώ θα πληρωθεί δεν θα απαιτείται η παρουσία του στον χώρο εργασίας. Στη συνέχεια θα οριστεί να δουλέψει κανονικά σε επόμενη βάρδια λαμβάνοντας διπλό ημερομίσθιο! Η εφεδρεία αυτή η οποία συνιστά ευνοϊκή - προνομιακή μεταχείριση συγκεκριμένου κλάδου εργαζομένων, αυξάνοντας εμμέσως υπέρμετρα τις αμοιβές συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων, ήταν και είναι άδικη έναντι των υπόλοιπων εργαζομένων στον ΟΛΠ και έναντι του ΟΛΠ που επιβαρύνεται με ανενεργό κόστος προσωπικού που δεν χρειάζεται. «Εκτιμάται ότι από το υπεράριθμο και μη παραγωγικό προσωπικό ο οργανισμός επιβαρύνεται με 8 εκατ. ευρώ ετησίως», ανέφεραν στην «Κ» παράγοντες της αγοράς.
«Οι Πόστες»
Ο οργανισμός μέχρι το 2005 ακολουθούσε τη σύμβαση εργασίας του 1976 που όριζε σύνθεση «πόστας» αποτελούμενη από 9 εργαζόμενους ανά γερανογέφυρα. Δηλαδή με διπλάσιο αριθμό προσωπικού από αυτόν που εργάζονται στις αντίστοιχες «πόστες» σε ευρωπαϊκά και όχι μόνον λιμάνια, όπως της Αμβέρσας, του Αμβούργου, της Λεμεσού, του Βανκούβερ κ. ά.
Το 2005 ξεκίνησε διάλογος με την Ενωση Λιμενεργατών προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός στα τέσσερα άτομα, με το επιχείρημα ότι «στη διάρκεια των 30 ετών που μεσολάβησαν από το 1976 έως και το 2005 η τεχνολογία εξελίχθηκε όπως και τα πλοία και ο μεγάλος αριθμός εργαζομένων θεωρείται πλεονασματικός και οικονομικά ασύμφορος». Τελικώς το θέμα οδηγήθηκε με διαφωνία στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) ο οποίος θέλοντας να βρει συμβιβαστική λύση καθόρισε την επάνδρωση της γερανογέφυρας με 6 άτομα.
«Από την απόφαση αυτή και με τη συνήθη κίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ο ΟΛΠ εκτιμάται ότι επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνη περί τα 3,5 εκατ. - 4 εκατ. ευρώ», σημείωσαν οι ίδιοι παράγοντες. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που υπάρχουν στους ισολογισμούς του ΟΛΠ προκύπτει ότι το 2007 οι μέσες ετήσιες μεικτές αποδοχές ενός εργαζόμενου στο λιμάνι έφθαναν στις 65,9 χιλιάδες ευρώ ή 4.700 ευρώ μηνιαίως. Το 2006 οι μέσες ετήσιες αποδοχές ήταν 64,3 χιλιάδες ευρώ ή 4.500 ευρώ τον μήνα και το 2005 ήταν 60,4 χιλιάδες ευρώ ή 4.300 ευρώ τον μήνα.
Κύκλοι του ΟΛΠ ανέφεραν στην «Κ» ότι μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στον προβλήτα Ι και την ξεχωριστή λειτουργία των δυο παρόχων του ΟΛΠ στον προβλήτα Ι και της Cosco στον προβλήτα ΙΙ οι εργαζόμενοι που το επιθυμούν μπορούν να απορροφηθούν όλοι από τον ΟΛΠ στον προβλήτα Ι, αλλά χωρίς να έχουν το προνόμιο των υπερωριών.
«Η θέση των λιμενεργατών να ισχύσει το μοντέλο του λιμένα της Βαρκελώνης, όπου υπάρχει ένας ενιαίος φορέας που τροφοδοτεί με εργαζόμενους όλους τους προβλήτες και καθορίζει μισθούς, υπερωρίες και εργασιακούς κανονισμούς, εκτιμώ ότι δεν μπορεί να περπατήσει στον Πειραιά διότι δεν μπορεί κανείς να επιβάλει σε μια ιδιωτική εταιρεία να δεχθεί το μισθολόγιο του δημόσιου ΟΛΠ», ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι ναυτιλιακών πρακτόρων και συμπλήρωσαν: «Επί της ουσίας, η συγκεκριμένη πρόταση στοχεύει στο να μη χαθούν προνόμια που απολαμβάνουν ορισμένοι ή και πολλοί και σαφώς δεν θα τα έχουν όταν θα λειτουργούν παράλληλα οι δύο πάροχοι».
Σχόλιο Επεξεργασία:Αλέξ. Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://ektelonismos.com/ (Σας είπα , θα τους χτυπήσουν εκεί που πονάνε , στα μυστικά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας ,Πάντως οι Εργαζόμενοι δεν έκαναν κάτι παράνομο , δούλευαν σύμφωνα με αυτές και με βάση αυτές αμείβονταν )

Ο γόρδιος δεσμός του ΟΛΠ και το «πράσινο ιππικό

Τι έλεγαν στο περιθώριο της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής, με αφορμή την εδώ παρουσία του Γ.Γ. του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν, ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης με τον Κινέζο πρέσβη; Αυτήκοος μάρτυρας της συνομιλίας δεν υπήρξε, αλλά υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η κουβέντα κράτησε αρκετά λεπτά και σίγουρα θα ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα.
Οσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα σχετικά με τον γόρδιο δεσμό του ΟΛΠ, υποστηρίζουν ότι ο Κινέζος πρέσβης είναι το πρόσωπο - κλειδί της άλλης πλευράς στις συζητήσεις. Κυρίως σε αυτές που γίνονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Για παράδειγμα, καλά ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι της Cosco στην Αθήνα πρώτα συνεννοούνται μαζί του και μετά κάνουν οποιαδήποτε κίνηση. Αλλωστε, από την πρεσβεία έχει εκδοθεί και το απαγορευτικό για οποιαδήποτε δημόσια δήλωσή τους, στο πλαίσιο της κοινής στρατηγικής που ακολουθείται. Υπενθυμίζεται ότι η μοναδική παρέμβαση που έχει γίνει από κινεζικής πλευράς μέχρι σήμερα, ήταν αυτή του πρέσβη λίγο πριν συναντηθεί με την κ. Λούκα Κατσέλη στο υπουργείο της λεωφόρου Μεσογείων, κατά τον πρώτο γύρο των διαπραγματεύσεων. Και ήταν μία από τις πλέον διφορούμενες δηλώσεις, την οποία ακόμη προσπαθούν να ερμηνεύσουν. Ο πρέσβης, τέλος, είναι αυτός που ενημερώνει το Πεκίνο για τις όποιες εξελίξεις και κατά συνέπεια, τα όσα είπε με τον κ. Θ. Πάγκαλο αποκτούν ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Και μάλλον ήταν και εξαιρετικά αποτελεσματικά. Μια μέρα μετά τη συνάντηση στο Μέγαρο Μουσικής, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη έκανε ουσιαστικά την πρώτη σκληρή δήλωση κατά των απεργών στον ΟΛΠ, τους οποίους κάλεσε να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Τυχαίο; Καθόλου, όπως τυχαία δεν είναι και η επιλογή του Γ. Ανωμερίτη, λίγες ώρες μετά, για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΛΠ. Τυχαία, τέλος, δεν είναι και μια άλλη εμπλοκή με νόημα που την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές ετοιμάζονταν. Οι πληροφορίες λένε ότι στις διαπραγματεύσεις για να λυθεί η πολιορκία του ΟΛΠ αναλαμβάνει ρόλο και ο κ. Δ. Ρέππας. Πώς; Επισήμως, με την ιδιότητα του υπουργού Υποδομών. Ανεπισήμως, με εκείνη του ανθρώπου για τις δύσκολες αποστολές, καθώς γνωρίζει σε βάθος το… βαθύ ΠΑΣΟΚ και κατά συνέπεια θα μπορούσε να φανεί ιδιαιτέρως χρήσιμος στις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται και απαιτούν πολύ λεπτούς χειρισμούς.
Πηγή:Καθημερινή
Επεξεργασία,Σχόλιο :Αλέξ.Κουρτέσης Εκτελωνιστής
. http://ektelonismos.com/
(Θα τους χτυπήσουν εκεί που πονάνε ,βλέπε την προηγούμενη δημοσίευση)

Απεργούν για διάσωση προνομίων

Τη διάσωση ενός «αριστοκρατικού» κανονισμού προσωπικού που εγγυάται καλοπληρωμένες εικονικές βάρδιες και πλασματικές υπερωρίες, μέσω των οποίων εκτινάσσονται οι μέσες ετήσιες αποδοχές των εργαζόμενων του ΟΛΠ πάνω από τα 65.000 ευρώ, έχουν ως στόχο οι απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών. Ο κανονισμός προβλέπει την επάνδρωση κάθε γερανογέφυρας με έξι άτομα, ενώ στα ανταγωνιστικά λιμάνια απασχολούνται τέσσερα.
Πηγή:Καθημερινή
Αναδημοσίευση Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009

Τη νομική οδό ακολουθούν οι παραγωγικές τάξεις

Στη δικαιοσύνη προσφεύγουν αύριο το πρωί στον Πειραιά, η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, δια των Επιμελητηρίων ΕΒΕ Αθηνών και ΕΒΕ Πειραιώς καθώς και η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Πρόκειται για προσφυγή ασφαλιστικών μέτρων κατά της κινητοποίησης των λιμενεργατών με στόχο αυτή να κριθεί παράνομη και καταχρηστική ώστε εν συνεχεία να ασκηθούν όλα τα ένδικα μέσα. Σύμφωνα με πληροφορίες η φιλοσοφία της έγκλησης στηρίζεται σε δεδικασμένο αποφάσεων ασφαλιστικών μέτρων που είχαν εξεταστεί στο παρελθόν, όταν ο ΟΛΠ είχε στραφεί κατά των τότε συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των λιμενεργατών
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία , Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνιστής
http://www.ektelonismos.com/

Γ.Ανωμερίτης: Η συμφωνία με την Cosco θα εφαρμοστεί

O πρώην υπουργός Ναυτιλίας και εκπρόσωπος του ΟΛΠ στον διάλογο με την Cosco, Γ. Ανωμερίτης, μιλώντας στον Real Fm έκανε λόγο για δύο χωριστά θέματα, εκείνο μεταξύ του οργανισμού και της κινεζικής εταιρείας και εκείνο μεταξύ του οργανισμού και των εργαζομένων. Δεν πρόκειται για μία τριμερή συζήτηση, αλλά για επιμέρους συζητήσεις , είπε και εξέφρασε την πεποίθηση ότι υπάρχουν λύσεις για όλα, με τις οποίες όλοι θα βγουν κερδισμένοι.
Πηγή:MariNews
Επεξεργασία,Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης ,Εκτελωνιστής . http://ektelonismos.com

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009

Νέα 48ωρη απεργία στο Λιμάνι

Νέα 48ωρη απεργία και αποχή από της εργασίες του Σαββατοκύριακου ανακοίνωσαν πριν από λίγο οι συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών. Τα διοικητικά Συμβούλια της Ομοσπονδίας και της Ένωσης συνεδριάζουν από το απόγευμα. Πριν από λίγο διέκοψαν για να ανακοινώσουν τις νέες απεργιακές κινητοποιήσεις και επέστρεψαν στην αίθουσα των συνεδριάσεων.
Πηγή:MariNews
Επεξεργασία ,Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνιστής http://www.ektelonismos.com/ (Ο θεός να βάλει το χέρι του , αναμένονται σοβαρές εξελήξεις μετά το Σαββατοκύριακο αν δεν την λήξουν ή τα βρούν)

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009

Λ.Κατσέλη: Η σύμβαση ισχύει και από Δευτέρα θα κόβει κανονικά τιμολόγια η ΣΕΠ

"Ο διάλογος συνεχίζεται και η Cosco θα κόβει τιμολόγια κανονικά από Δευτέρα"
Προχωράει κανονικά η υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco. Αμέσως μετά το τέλος της συνάντησης της υπουργού Οικονομίας , Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκας Κατσέλη με τους συνδικαλιστές το μεσημέρι δήλωσε:
"Θα συνεχίσουμε τον διάλογο προς όφελος του δημοσίου. Θα κάνει ο ΟΛΠ διάλογο με τη ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco.Η κυβέρνηση λαμβάνει υπό ψη της, τις απόψεις των εργαζομένων. Ο διάλογος θα γίνει προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου. Η σύμβαση ισχύει και από Δευτέρα θα κόβει κανονικά τιμολόγια η ΣΕΠ".
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία Σχόλιο: Αλέξανδρος Κουρτέσης. http://www.ektelonismos.com/ ( Λέτε να τα βρήκαν ? λέτε να έγινε κανένα θαύμα ? Να μου ζήσης Λούκα !!!!!! . Πάντως οι πρώτοι υπάλληλοι της ΣΕΠ εγκαταστάθηκαν στο λιμάνι και κατά τα λεγόμενα της Λούκα από Δευτέρα πιάνουν δουλειά)

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009

Συναντώνται αύριο ΟΜΥΛΕ- με την Υπουργό Λούκα Κατσέλη

Την αναπνοή της κρατάει η αγορά καθώς αύριο το μεσημέρι τελικά θα γίνει συνάντηση μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με τους συνδικαλιστικούς φορείς των λιμενεργατών από την έκβαση της οποίας και θα κριθεί αν οι λιμενεργάτες θα συνεχίσουν την αναστολή των κινητοποιήσεών τους εισερχόμενοι σε διάλογο.
Οι προτάσεις τους πάντως είναι από τις αρχές της εβδομάδας σε γνώση της ηγεσίας του υπουργείου και αναμένεται στην αυριανή συνάντηση να υπάρξει εκατέρωθεν τοποθέτηση ως προς τα ζητήματα αιχμής που έχουν τεθεί από την πλευρά των λιμενεργατών αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν ανακύψει από την ανάληψη του δεύτερου προβλήτα από την εταιρία που εκπροσωπεί την COSCO στην υλοποίηση της συμφωνίας με τον ΟΛΠ.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι η εν λόγω εταιρία ύστερα και από διαβουλεύσεις με την ηγεσία του προαναφερθέντος υπουργείου έχει ξεκινήσει διάλογο με τον ΟΛΠ για βασικά σημεία της σύμβασης.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία Σχολιασμός :Αλέξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2009

Στα χέρια της Κατσέλη από χθες οι προτάσεις των λιμενεργατών

Στα χέρια της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Κατσέλη, βρίσκονται από χθες κατατεθειμένες στο σύνολό τους οι προτάσεις των συνδικαλιστικών φορέων των λιμενεργατών με στόχο αυτές να αποτελέσουν την βάση διαβούλευσης για την διασφάλιση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των απασχολούμενων στον ΟΛΠ, δεδομένων των αλλαγών που επιφέρει η συμφωνία ΟΛΠ-Cosco.
Είναι προς ώρας άγνωστο εάν θα υπάρξει αιφνίδια συνάντηση της υπουργού με τους συνδικαλιστές, δεδομένου ότι την Κυριακή κλείνει το 15νθήμερο κατά το οποίο είχαν ανασταλεί οι λιμενεργατικές κινητοποιήσεις, με μόνο λόγο τη διεξαγωγή διαλόγου για τα τεκταινόμενα στο πρώτο λιμάνι της χώρας.
Σήμερα κατά πάσα πιθανότητα η ΟΜΥΛΕ θα δώσει σχετική ανακοίνωση στην οποία και θα περιγράφεται η βασική φιλοσοφία των προτάσεων οι οποίες όπως προαναφέρθηκε θα αποτελέσουν τη βάση ενός γενικότερου διαλόγου σχετικά με το νέο εργασιακό καθεστώς.
Κύκλοι της αγοράς έχουν εστιάσει στα δρώμενα φοβούμενοι ότι η περίοδος της εργασιακής ειρήνης του 15θημέρου θα δώσει τη θέση της μάλλον στην αστάθεια στην περίπτωση που οι συνδικαλιστικοί φορείς θεωρήσουν ότι οι προτάσεις τους δεν γίνονται αποδεκτές στο βαθμό που ελπίζουν ότι θα γίνουν.
Οι προτάσεις εν συντομία συμπυκνώνονται στα εξής σημεία:
«Παραχώρηση Προβλήτα ΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ ΟΛΠ και άλλες χαριστικές διατάξεις προς COSCO-ΣΕΠ ΑΕ».
· Διατυπώνεται η θέση του Συνδικαλιστικού Κινήματος ότι η Σύμβαση Παραχώρησης και οι διατάξεις φοροαπαλλαγών συνιστούν ένα πλήρες αποικιοκρατικό καθεστώς, το οποίο θα έχει ολέθριες συνέπειες για την Εθνική Οικονομία, την βιωσιμότητα και την προοπτική της ΟΛΠ ΑΕ και ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους και τις εργασιακές τους σχέσεις.
· Προς τεκμηρίωση αυτού αναφέρονται ενδεικτικά ρυθμίσεις, οι οποίες καταφανέστατα υποδηλώνουν τον αποικιοκρατικό χαρακτήρα της σύμβασης παραχώρησης.
· Αναδεικνύονται οι χαριστικές φορολογικές διατάξεις που δόθηκαν εκ των υστέρων και εκτός της υπογραφείσης σύμβασης και οι οποίες αποτελούν μετά από δική μας καταγγελία αντικείμενο έρευνας της ΕΕ. Ήδη η ΕΕ ζήτησε από το Υπουργείο Ναυτιλίας να σταλούν νέες απαντήσεις.
· Αναδεικνύεται η παντελής απουσία του Δημοσίου από μία ζωτικής σημασίας δραστηριότητα για την οικονομική ζωή του τόπου, καθώς και τον καθορισμό της απασχόλησης και των εργασιακών σχέσεων. Προς τούτο κατατέθηκαν στοιχεία από τη διεθνή εμπειρία για τη μέριμνα που έχει ληφθεί για την υπεράσπιση του Δημόσιου και Κοινωνικού Συμφέροντος και τη διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων.

Τα ΔΣ αναμένουν συνάντηση με την αρμόδια Υπουργό προκειμένου να λάβουν τις θέσεις της επί του υπομνήματος>.
Πηγή:Marinews,TheSeaNatrion
Επεξεργασία Σχολιασμός: Αλέξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com/
(Ο θεός της λογικής ας βάλει το χέρι του , ήδη στο μεγάλο λιμάνι γίνεται πανικός χιλιάδες Container ξεφορτώνονται με γρήγορους ρυθμούς και οι ουρές και οι καθυστερήσεις είναι τρομακτικές , και κατά τον εκτελωνισμό αλλά και στην παραλαβή των εμπορευμάτων .Εχουν δημιουργηθεί εντάσεις και προστριβές και είναι φυσιολογικό . όλοι φοβούνται νέα απεργία από την Δευτέρα μπρρρρρ.....) Η Φωτογραφία από την τρίτη 27/10/09 ώρα 14,00 . Υποτίθεται ότι το Ε 'Τελωνείο έπρεπε να είχε κλείσει , αλλά οι Εκτελωνιστές πιέζουν να μείνει ανοιχτό , πράγμα που δεν το πέτυχαν)

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

Μείωση αποθηκευτικών ζήτησε το ΕΒΕΠ

Θέμα ελαχιστοποίησης των επιπρόσθετων χρεώσεων έβαλε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς για τα εμπορεύματα που παγιδεύτηκαν το 15μερο των απεργιακών κινητοποιήσεων στο λιμάνι του Πειραιά. Το αίτημα υπεβλήθη με επιστολή του προέδρου του Επιμελητηρίου κ. Κασιμάτη στην ηγεσία του ΟΛπ και αποτελεί συνέχεια ανάλογου αιτήματος που είχε καταθέσει η Διεθνής Ναυτική Ένωση για τα μέλη της.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία : Αλεξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009

Πιάστηκε στόν ύπνο η Cosco !!

Πιάστηκε στον ύπνο η Cosco μετά την αποχώρηση της MSC από τον Προβλήτα ΙΙ , και αυτό γιατί μέσα στην σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ ΟΛΠ και Cosco οι Κινέζοι είχαν υπολογίσει και τα κέρδη από την σύμβαση εξυπηρέτησης της MSC .
Η σύμβαση με την MSC προέβλεπε να διακινεί 1,6 εκ. εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο και έφθασε να διακινεί λόγω της κρίσης 400.000 περίπου .
Μέσα στην σύμβαση λοιπόν υπήρχε ο εξής όρος σύμφωνα με τον οποίο “εφόσον ο ΟΛΠ πάψει να έχει δικαιώματα στην προβλήτα ΙΙ, τον έλεγχο της οποίας έχει πάρει από την 1η Οκτωβρίου η Cosco., τότε οι ελβετο-ιταλοί είχαν το δικαίωμα να καταγγείλουν τη σύμβαση υπέρ αυτών” όπως και έκαναν.
Τώρα οι Ιταλο-Ελβετοί θα διαπραγματευθούν εξολοκλήρου και επί νέας βάσης την συμβαση τους ζητώντας και απο τους δύο παίκτες του Λιμανιού (ΟΛΠ COSCO ) προσφορές . Οχι παίζουμε ......
Αλέξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com

Λούκα Κατσέλη: Δεν αιφνιδιάστηκα από την κίνηση της MSC

Ενημερωμένη εδώ και μέρες για την απόφαση της MSC να προχωρήσει τη καταγγελία της σύμβασης της με τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά, εμφανίζεται η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη, σύμφωνα με κύκλους του περιβάλλοντος της. Όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι η κυρία Κατσέλη αφενός εκτιμά ότι δεν αλλάζει τίποτε για την κυβέρνηση ως προς τις αποφάσεις που ήδη έχουν ληφθεί για την λήξη της απεργίας των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά και αφετέρου θεωρεί φυσιολογική την εξέλιξη αυτή, της καταγγελίας της σύμβασης ΟΛΠ-MSC, δεδομένων των νέων συνθηκών που δημιουργεί η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco.
«Και εγώ αν ήμουν στη θέση τους, το ίδιο θα έκανα για να επιτύχω καλύτερους όρους», φέρεται να έχει δηλώσει η κυρία Κατσέλη σε συνεργάτες της, προσθέτοντας ότι «σε καμιά περίπτωση δεν υπήρξε αιφνιδιασμός από μια τέτοια κίνηση που και λογική και αναμενόμενη ήταν».
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία Σχόλιο: Alexander Kourtesis http://ektelonismos.com/ (χωρίς σχόλιο)

Ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ για τη φυγή της MSC

Προ ολίγου οι συνδικαλιστικοί φορείς των λιμενεργατών, με κοινή ανακοίνωση τους τοποθετήθηκαν στα τεκταινόμενα ενώ δεν αποκλείεται μέσα στις επόμενες ώρες ή και τα επόμενα 24ωρα, να υπάρξει γενικότερη τοποθέτηση από την πλευρά των χρηστών, που προς ώρας εξετάζουν όλες τις πτυχές του θέματος, που είναι σίγουρο ότι θα πρέπει να απασχολήσει ακόμα και το κυβερνητικό επιτελείο.
Αναλυτικότερα, στην κοινή τους ανακοίνωση αναφέρουν τα εξής:
“Ανακοινώθηκε από την MSC ότι διακόπτει τη Σύμβαση (5/9/2002) με την ΟΛΠ ΑΕ λόγω της μεταβίβασης της εκμετάλλευσης του Σ.ΕΜΠΟ (προβλήτας ΙΙ) στη ΣΕΠ (COSCO).
Η MSC με βάση την ανωτέρω σύμβαση διακινούσε τον μεγαλύτερο όγκο μπορευματοκιβωτίων transit και προφανώς η διακοπή θα έχει σοβαρές οικονομικές συνέπειες για το λιμάνι .
Η παραχώρηση ως «προίκα» του φορτίου της MSC στη COSCO και η ανερμάτιστη πολιτική της Κυβέρνησης της Ν. Δ. και της Διοίκησης του ΟΛΠ οδήγησε σ’ αυτά τα αποτελέσματα.
Η αποικιοκρατική σύμβαση παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ στην COSCO φέρνει τα πρώτα δυσμενή αποτελέσματα σε βάρος της Εθνικής Οικονομίας, της διεθνούς θέσης του Λιμανιού και των εργαζομένων”.
Πηγή:Theseanation
Επεξεργασία Σχόλιο:Αλέξανδρος Κουρτέσης. http://ektelonismos.com/ (Τώρα τι να πεί κανείς ? με το λιμάνι να υπολειτουργεί για ενάμιση χρόνο τώρα, τι θα κάνουν οι ναυτιλιακές , μα φυσικά θα την "κάνουν" κατά το κοινώς λεγόμενον , και θα κοιτάξουν το συμφέρον τους.)

Σενάρια για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης από την MSC

Οι εξελίξεις στο μέτωπο του λιμανιού του Πειραιά έχουν πυροδοτήσει σενάρια.
Η κίνηση της MSC να καταγγείλει τη σύμβαση με τον ΟΛΠ ερμηνεύεται από κύκλους του λιμανιού ότι σαν στόχο έχει την επαναδιαπραγμάτευση από την αρχή με καλύτερου για εκείνη όρους της σύμβασης, αυτή τη φοράμε τους κινέζους που εκμεταλλεύονται την προβλήτα ΙΙ αλλά και με τον ίδιο τον ΟΛΠ που θα εκμεταλλεύεται την υπό κατασκευή προβλήτα Ι.
Η Cosco είχε υπολογίσει τις κινήσεις της MSC στο λιμάνι του Πειραιά, και τώρα πρέπει να προχωρήσει σε επανασχεδιασμό.
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία σχόλιο:Αλέξανδρος Κουρτέσης. http://ektelonismos.com

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ MARINEWS: Η MSC κατήγγειλε τη σύμβαση με την ΟΛΠ ΑΕ

Βόμβα στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες ο κολοσσός MSC κατήγγειλε τη σύμβαση που είχε με την ΟΛΠ ΑΕ. Ο ελβετικο-ιταλικός γίγαντας στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων ήταν ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού του Πειραιά, με διακίνηση 1,6 εκ. εμπορευματοκιβώτια.
Όπως επεσήμαναν στο MARINEWS ευρύτεροι κύκλοι Ομίλου τα τελευταία 2 ½ χρόνια το λιμάνι του Πειραιά λόγω των απεργιών είχε αποδυναμωθεί.
Από 1,6 εκ. εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο η MSC έφθασε να διακινεί 400.000 περίπου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση της MSC είχε περάσει στην Cosco αφού θα εκμεταλλεύεται την προβλήτα ΙΙ που εξυπηρετεί τα πλοία του ιταλο-ελβετιkού Ομίλου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η MSC σταματάει το transit φορτίο. Το τοπικό φορτίο θα διατηρηθεί όπως και η εξυπηρέτηση των πελατών.
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία , Σχόλιο:Αλέξανδρος Κουρτέσης http://ektelonismos.com/ (Όχι παίζουμε αμ τι νόμιζαν τα παιδιά του Πειραιά οτι έχουν δέσει τον γάιδαρο τους )

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

Η θέση της Cosco Pacific για τη συμφωνία με την κυβέρνηση

Στις αποφάσεις που ελήφθησαν στο πλαίσιο της εξομάλυνσης των συνθηκών στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, αναφέρεται σε νεώτερη ανακοίνωση της η Cosco Pacific Limited. Όπως επισημαίνει η Cosco Pacific οι αποφάσεις αυτές είναι τεχνικής φύσεως και σε καμιά περίπτωση δεν επιφέρουν την οποιαδήποτε μεταβολή σε ότι προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης που έχει συναφθεί μεταξύ της ΟΛΠ Α.Ε. και του κινεζικού ομίλου, η οποία (σύμβαση) παραμένει σε πλήρη ισχύ. Αυτή η τεχνικής φύσεως συμφωνία επιτρέπει στο τέρμιναλ να επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς εργασιών μετά τη λήξη των απεργιακών κινητοποιήσεων, χωρίς προβλήματα, αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση. Συγκεκριμένα αυτή η τεχνική συμφωνία επιτρέπει στον ΟΛΠ Α.Ε. να συνεχίσει να εκδίδει τιμολόγια για 15 μέρες, μεταξύ 19 Οκτωβρίου και 2 Νοεμβρίου, για τις υπηρεσίες που παρέχονται στον προβλήτα ΙΙ που τελεί πλέον υπό την διαχείριση της θυγατρικής εταιρίας της Cosco, PCT S.A.
Αναλυτικότερα μπορείτε να δείτε την ανακοίνωση της Cosco Pacific στον σύνδεσμο εδώ.
Πηγή:TheSeaNation
Επξεργασία , σχόλιο: Alexander Kourtesis http://ektelonismos.com/ (Η ανακοίνωση δημιουργεί πολλά ερωτηματικά ?? Δηλαδή τι συμφώνησαν ανακωχή για 15 ημέρες λόγω προγραμματικών ?)

Πρόσθετες επιβαρύνσεις σε εμπορευματοκιβώτια

Με αποθηκευτικά και σταλίες είναι πιθανόν να έχουν επιβαρυνθεί εμπορευματοκιβώτια που εξετράπησαν από το λιμάνι του Πειραιά σε άλλα λιμάνια της χώρας αλλά και σε γειτονικά λιμάνια της Ιταλίας και της Τουρκίας. Ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων είναι άγνωστος και κατά συνέπεια άγνωστο παραμένει το συνολικό κόστος της επιβάρυνσης αθροιστικά για τις ημέρες που διήρκεσε η κινητοποίηση στον ΟΛΠ. Υπενθυμίζεται ότι η Διεθνής Ναυτική Ένωση ζήτησε τόσο από τον ΟΛΠ όσο και από την ΣΕΠ να υπάρξει μηδενική επιβάρυνση για τις μέρες της απεργίας.
Πηγή:TheSeaNation
Σχόλιο , Επεξεργασία: Αλεξανδρος Κουρτέσης , http://ektelonismos.com/ (Δεν είναι πιθανόν , είναι σίγουρο οτι θα έχουμε πρόσθετες επιβαρύνσεις οι οποίες βέβαια θα μετακυληθούν στην αγορά )