Τελικά οι αριθμοί αργά ή γρήγορα έρχονται στο προσκήνιο... Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε ειδικό τεύχος-αφιέρωμα του διεθνούς κύρους περιοδικού
Containerization International με θέμα τα στατιστικά στοιχεία κίνησης των λιμανιών κοντέϊνερς για το 2008. Στο τεύχος μάλιστα υπάρχει και διαφημιστική καταχώριση του ΟΛΠ.
Τι αποκαλύπτει λοιπόν η έκδοση αυτή;
Ότι το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ είναι για το 2008 ο Παγκόσμιος πρωταθλητής, με πολύ μεγάλη διαφορά, στην πτώση κίνησης τόσο σε απόλυτους αριθμούς όσο και σε ποσοστιαία βάση.
Συγκεκριμένα ο ΟΛΠ το 2008 παρουσίασε πτώση 68,6% και από 1.373.138 TEU το 2007 έπεσε σε 431.056 TEU το 2008 (δηλαδή λιγότερο και από το ιστορικά υψηλό μέγεθος κίνησης της Θεσσαλονίκης!) χάνοντας 942.000 TEU περίπου.
Την ίδια στιγμή το 2008 το Marsaxlokk στη Μάλτα έκανε αύξηση 21,9% φθάνοντας τα 2.300.000 TEU, η Δαμιέττα στην Αίγυπτο αύξηση 23.8% φθάνοντας τα 1.236.502 TEU,
το Port Said στην Αίγυπτο αύξηση 15,6% φθάνοντας στα 3.202.000 TEU,
το Ambarli στην Τουρκία αύξηση 16,6% φθάνοντας στα 2.262.000 TEU και η Χάιφα στο Ισραήλ αύξηση 21,5% φθάνοντας στα 1.395.000 TEU.
‘Αρα αυτά τα περί κρίσεως το 2008, και μάλιστα στη μεταφόρτωση, που οδήγησε σε πτώση τον ΟΛΠ είναι απλώς φούμαρα...‘Ολα αυτά τα λιμάνια πριν από λίγα χρόνια είχαν κίνηση υποπολλαπλάσια του Πειραιά.
Ο Πειραιάς έπεσε ακόμη πιο κάτω και από την Οδησσό (!), ένα λιμάνι που πριν μερικά χρόνια είχε μόλις 50,000 TEU, και που το 2008 έκανε αύξηση 9,3% και 523.476 TEU.
Συνολικά ο Πειραιάς από το 2004 και μετά έχει χάσει το 73,2% της κίνησης του σε κοντέϊνερς. Είπαμε οι αριθμοί είναι αδυσώπητοι...
*Ο Ν. Δημοσθένους είναι παράγοντας της ελληνικής ναυτιλίας .
Πηγή:PortNet
Σχόλιο επεξεργασία:
Α.Κ