Πρόστιμα ύψους από 1,2 εκατ. ευρώ περίπου αποφάσισε να επιβάλει χθες κατά πλειοψηφία, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε ΟΛΠ και MSC για την υπόθεση καταγγελίας της σύμβασής τους από εταιρείες του κ. Μιχάλη Σαρλή.
Το πρόστιμο αφορά το 1,5% των εσόδων του ΟΛΠ του εγχώριου φορτίου για τις χρονιές 2002 μέχρι 2004 και αντίστοιχα 1% για τη Mediterranean Shipping Company.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το πρόστιμο αφορά το άρθρο 81 περί κάθετης σύμπραξης, όπου από τη μία δεν δέχεται την πρόθεση για κάθετη σύμπραξη αλλά η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποδέχεται ότι εκ του αποτελέσματος η σύμβαση είχε αντιανταγωνιστικά αποτελέσματα την περίοδο 2002-2004.
Ότι δηλαδή κατά τη λειτουργία της σύμβασης στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπήρξε εκ του αποτελέσματος παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού. Επίσης η Ε.Α. δέχεται ότι από το 2005 τα αποτελέσματα αυτά έπαψαν να υπάρχουν λόγω κινήσεων που έκανε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. Σε ό,τι αφορά την καταγγελία περί κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφάσισε να την απορρίψει.
Πηγή:Ναυτεμπορική
ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2009
Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2009
Αντιδρά η Βουλγαρία
Το Τελωνείο Προμαχώνα
"Η Βουλγαρία εκφράζει τη δυσφορία της από το κλείσιμο όλων των χερσαίων συνοριακών σταθμών ελέγχου που συνδέουν τη Βουλγαρία με την Ελλάδα. Η έλλειψη δυνατότητας οδικής μετακίνησης παρεμποδίζει τις σχέσεις των δύο χωρών και έρχεται σε αντίθεση τόσο με τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και με τις αρχές της ενιαίας εσωτερικής αγοράς της Κοινότητας". Αυτό αναφέρεται στο γραπτό διάβημα, το οποίο στάλθηκε σήμερα στην Ελληνική πρεσβεία στη Σόφια. "Η βουλγάρικη πλευρά υπολογίζει ότι οι αρμόδιες αρχές της Ελληνικής Δημοκρατίας θα λάβουν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας",αναφέρεται επίσης στο διάβημα, το οποίο κοινοποιήθηκε στα μέσα ενημέρωσης, από το υπουργείο Μεταφορών της Βουλγαρίας. Το κλείσιμο των ελληνο-βουλγαρικών συνόρων λόγω των διαμαρτυριών των Ελλήνων αγροτών παραμένει κεντρικό θέμα του βουλγάρικου Τύπου.
Πηγή :Τα Νέα
"Η Βουλγαρία εκφράζει τη δυσφορία της από το κλείσιμο όλων των χερσαίων συνοριακών σταθμών ελέγχου που συνδέουν τη Βουλγαρία με την Ελλάδα. Η έλλειψη δυνατότητας οδικής μετακίνησης παρεμποδίζει τις σχέσεις των δύο χωρών και έρχεται σε αντίθεση τόσο με τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και με τις αρχές της ενιαίας εσωτερικής αγοράς της Κοινότητας". Αυτό αναφέρεται στο γραπτό διάβημα, το οποίο στάλθηκε σήμερα στην Ελληνική πρεσβεία στη Σόφια. "Η βουλγάρικη πλευρά υπολογίζει ότι οι αρμόδιες αρχές της Ελληνικής Δημοκρατίας θα λάβουν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας",αναφέρεται επίσης στο διάβημα, το οποίο κοινοποιήθηκε στα μέσα ενημέρωσης, από το υπουργείο Μεταφορών της Βουλγαρίας. Το κλείσιμο των ελληνο-βουλγαρικών συνόρων λόγω των διαμαρτυριών των Ελλήνων αγροτών παραμένει κεντρικό θέμα του βουλγάρικου Τύπου.
Πηγή :Τα Νέα
Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009
Λιμενικά σενάρια στο προσκήνιο
Πληθώρα σεναρίων, μερικά εκ των οποίων εικάζουν ακόμα και ενδο-πολιτικές ίντριγκες, έχει τροφοδοτήσει η σημειούμενη καθυστέρηση εισόδου της συμφωνίας μεταξύ Cosco και ΟΛΠ για συζήτηση στη Βουλή. Τα αρχικά σενάρια περί την σύνταξη του συνοδευτικού εισηγητικού, έδωσαν τη θέση τους στα σενάρια περί επιπρόσθετων απαιτήσεων διασφάλισης της συμφωνίας από την Cosco, ενώ νεότερες εκδοχές τους συνεμπλέκουν τόσο την περιρρέουσα πολιτική κατάσταση όσο και το ενδεχόμενο η συμφωνία να μην «προφτάσει» να εισαχθεί στην Βουλή πάντα στο ενδεχόμενο της προσφυγής στις κάλπες, που τοποθετείται χρονικά με βάση άλλα πολιτικά σενάρια, στις αρχές της Άνοιξης. Το γεγονός πάντως της καθυστέρησης δεν έχει διαλάθει της προσοχής τόσο των συνδικαλιστικών φορέων των λιμενεργατών όσο και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων, πράγμα που είναι σίγουρο ότι θα πυροδοτήσει συζητήσεις στην προγραμματισμένη για αύριο εκδήλωση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης. Στην εκδήλωση αυτή δεν αποκλείεται ο πρόεδρος του Δ.Σ της, Νίκος Αρβανίτης να δώσει το στίγμα των διαθέσεων των χρηστών απέναντι στα συντελούμενα και αφορώντα την εθνική λιμενική πολιτική, δεδομένου ότι οι ναυτιλιακοί πράκτορες είναι οι μόνοι που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις διαθέσεις των επιτελικών στελεχών των μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων. Θέσεις που αναμένονται με ενδιαφέρον, καθώς όσον γνωστόν οι δύο διαγωνισμοί του ΟΛΠ και του ΟΛΘ συνιστούσαν κυβερνητικό εγχείρημα που έχει συνταυτιστεί με αλλαγή νοοτροπίας στη λιμενική πολιτική.
Πηγή:TheSeaNations
Πηγή:TheSeaNations
Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2009
Κατασχέθηκαν 70 κιλά κοκαΐνης
Η κοκαΐνη ήταν επιμελώς κρυμμένη σε ειδικά διαμορφωμένες κρύπτες του εμπορευματοκιβωτίου
Μια από τις μεγαλύτερες ποσότητες κοκαΐνης που έχουν κατασχεθεί στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε την Τετάρτη μέσα σε κοντέινερ στο λιμάνι της πόλης. Πρόκειται για ποσότητα κοκαΐνης βάρους 70 κιλών, ενώ αναζητείται ο παραλήπτης του φορτίου ο οποίος είναι Βούλγαρος και δραστηριοποιείται επαγγελματικά στη Θεσσαλονίκη. Δεν έχει εξακριβωθεί αν τα ναρκωτικά επρόκειτο να διοχετευτούν στην ελληνική αγορά ή αν θα μεταφέρονταν στη Βουλγαρία. Οπως έγινε γνωστό, υπάλληλοι της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων σε συνεργασία με την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) και κλιμάκιο της Δίωξης Ναρκωτικών των ΗΠΑ στην Αθήνα (DΕΑ) ύστερα από αξιοποίηση πληροφοριών πριν από έναν μήνα εντόπισαν ένα κοντέινερ το οποίο είχε προορισμό τη Θεσσαλονίκη με πλοίο που είχε ξεκινήσει από το λιμάνι Καρθαγένα της Κολομβίας. Το κοντέινερ έφθασε τελικά στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας στις 9 Ιανουαρίου και ύστερα από πέντε ημέρες έγινε έρευνα στο εσωτερικό του, όπου βρέθηκαν τα ναρκωτικά. Οπως διαπιστώθηκε, η κοκαΐνη ήταν επιμελώς κρυμμένη σε ειδικά διαμορφωμένες κρύπτες του κοντέινερ το οποίο, όπως αναφερόταν στα συνοδευτικά έγγραφα, είχε ως φορτίο καφέ, ξυλεία, χυμούς φρούτων και φρούτα.
Πηγή:Βήμα , Ναυτεμπορική
Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009
ΟΛΠ: Πολιτική περιβαλλοντικής διαχείρισης
Η ΟΛΠ Α.Ε. στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής της πολιτικής ανανέωσε την πιστοποίηση περιβαλλοντικής διαχείρισης - Port Environmental Review System (PERS) (Version 3) την οποία εφαρμόζει από το έτος 2004.
Το PERS είναι ένα σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης ειδικά προσαρμοσμένο σε δραστηριότητες, παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα λιμένων και επιπλέον αποτελεί εργαλείο για την εφαρμογή των προτεινόμενων περιβαλλοντικών μέτρων λειτουργίας και διοίκησης λιμένων της ESPO (European Sea Ports Organisation). Η διαδικασία πιστοποίησης ελέγχεται και επικυρώνεται από το διεθνούς κύρους ανεξάρτητο οργανισμό Lloyd's Register (the Netherlands), ενώ το σύστημα PERS εφαρμόζεται ήδη σε 35 ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ο ΟΛΠ συμβάλλει ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος. Η περιβαλλοντική πολιτική που έχει αναπτύξει περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους και σχέδιο δράσης, ενώ αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο του για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ως προς την τοπική κοινωνία και τους κατοίκους της γειτνιάζουσας περιοχής.
Η ΟΛΠ A.E. έχει καταρτίσει τον Περιβαλλοντικό Κανονισμό, ο οποίος αναφέρεται εκτενώς στη διαχείριση αποβλήτων, στην φορτοεκφόρτωση φορτίων και στην παρακολούθηση βασικών περιβαλλοντικών παραμέτρων όπως ποιότητα θαλασσίου και ακουστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, έχουν καταρτισθεί και εφαρμόζονται Σχέδιο Εκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από πετρέλαιο και άλλες ρυπαντικές ουσίες καθώς και Σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων πλοίων.
Εδώ η Ιστοσελίδα της Ecoports
Πηγή:Ναυτεμπορική
Το PERS είναι ένα σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης ειδικά προσαρμοσμένο σε δραστηριότητες, παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα λιμένων και επιπλέον αποτελεί εργαλείο για την εφαρμογή των προτεινόμενων περιβαλλοντικών μέτρων λειτουργίας και διοίκησης λιμένων της ESPO (European Sea Ports Organisation). Η διαδικασία πιστοποίησης ελέγχεται και επικυρώνεται από το διεθνούς κύρους ανεξάρτητο οργανισμό Lloyd's Register (the Netherlands), ενώ το σύστημα PERS εφαρμόζεται ήδη σε 35 ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ο ΟΛΠ συμβάλλει ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος. Η περιβαλλοντική πολιτική που έχει αναπτύξει περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους και σχέδιο δράσης, ενώ αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο του για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ως προς την τοπική κοινωνία και τους κατοίκους της γειτνιάζουσας περιοχής.
Η ΟΛΠ A.E. έχει καταρτίσει τον Περιβαλλοντικό Κανονισμό, ο οποίος αναφέρεται εκτενώς στη διαχείριση αποβλήτων, στην φορτοεκφόρτωση φορτίων και στην παρακολούθηση βασικών περιβαλλοντικών παραμέτρων όπως ποιότητα θαλασσίου και ακουστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, έχουν καταρτισθεί και εφαρμόζονται Σχέδιο Εκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από πετρέλαιο και άλλες ρυπαντικές ουσίες καθώς και Σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων πλοίων.
Εδώ η Ιστοσελίδα της Ecoports
Πηγή:Ναυτεμπορική
Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2009
OΛΠ: Σε αναζήτηση ελεύθερων χώρων για επιβάτες και εμπορεύματα
Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει διαπιστώσει ότι ο διασκορπισμός πλήθους Τελωνειακών Υπηρεσιών στη χερσαία λιμενική ζώνη έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού
Κάντε Κλίκ στην Φωτο να την μεγενθύνετε
Κάντε Κλίκ στην Φωτο να την μεγενθύνετε
Σε «σαφάρι» αναζήτησης ελεύθερων χώρων τόσο στο επιβατικό όσο και στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, βρίσκεται η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Η γειτνίαση με την Cosco στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, στους τρεις προβλήτες, ο σχεδιασμός επέκτασης του Σταθμού Αυτοκινήτων, η αναβάθμιση και η κατασκευή νέων σταθμών επιβατών τόσο στο λιμάνι της ακτοπλοΐας όσο και στη βάση κρουαζιέρας, δημιουργούν νέα δεδομένα και καθιστούν απαραίτητη την εκμετάλλευση όλων των ελεύθερων χώρων που μπορούν να δημιουργηθούν.
Σημειώνεται ότι μετά και την αναδιοργάνωση που επιχειρείται λόγω της επικείμενης διέλευσης του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ εντός της Λιμενικής Ζώνης, αλλά και της λειτουργίας του νέου προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, οι διαθέσιμοι χώροι στο λιμάνι του Πειραιά θα μειωθούν δραστικά.
Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του ΟΛΠ σε συνεργασία με την υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και τα Τελωνεία βρίσκονται σε διαβούλευση, με στόχο εάν τελικά γίνει εφικτό να συστεγαστούν σε ένα κτήριο και οι εφτά τελωνειακές υπηρεσίες που λειτουργούν σήμερα στο λιμάνι και οι οποίες στεγάζονται σε διαφορετικά κτήρια. Η συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών των τελωνείων σε ένα κτήριο εκτιμάται επίσης ότι θα διευκολύνει και την εξυπηρέτηση όλων όσοι συνδιαλλάσσονται με τα τελωνεία.
Σημειώνεται ότι μετά και την αναδιοργάνωση που επιχειρείται λόγω της επικείμενης διέλευσης του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ εντός της Λιμενικής Ζώνης, αλλά και της λειτουργίας του νέου προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, οι διαθέσιμοι χώροι στο λιμάνι του Πειραιά θα μειωθούν δραστικά.
Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του ΟΛΠ σε συνεργασία με την υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και τα Τελωνεία βρίσκονται σε διαβούλευση, με στόχο εάν τελικά γίνει εφικτό να συστεγαστούν σε ένα κτήριο και οι εφτά τελωνειακές υπηρεσίες που λειτουργούν σήμερα στο λιμάνι και οι οποίες στεγάζονται σε διαφορετικά κτήρια. Η συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών των τελωνείων σε ένα κτήριο εκτιμάται επίσης ότι θα διευκολύνει και την εξυπηρέτηση όλων όσοι συνδιαλλάσσονται με τα τελωνεία.
Η πρόταση
Η πρόταση του ΟΛΠ αφορά στη συγκέντρωση όλων των Τελωνειακών Υπηρεσιών της χερσαίας Λιμενικής Ζώνης Πειραιά σε ένα ενιαίο σύγχρονο πολυώροφο κτήριο που θα κατασκευασθεί στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ στο Κερατσίνι, που ευρίσκεται εκτός του κυρίως εμπορικού λιμανιού αλλά πολύ κοντά σε αυτόν, μπορεί εύκολα να διασυνδεθεί ηλεκτρονικά με το δίκτυο οπτικών ινών του ΟΛΠ το οποίο είναι τεράστιας χωρητικότητας και καλύπτει όλη τη Λιμενική Ζώνη Πειραιά (με μικρή επέκταση αυτού). Η περιοχή έχει άμεση πρόσβαση στο Εθνικό Οδικό δίκτυο (λεωφόρος Σχιστού - Σκαραμαγκά), αλλά και άμεση πρόσβαση στους χώρους προσωρινής εναπόθεσης των εμπορευμάτων για την άσκηση των δειγματοληπτικών φυσικών ελέγχων.
Με την πρόταση αυτή απελευθερώνονται ζωτικοί χώροι του λιμανιού οργανώνεται και συντονίζεται καλύτερα η λειτουργία όλων των τελωνειακών υπηρεσιών Πειραιά, επιτυγχάνεται υψηλότερος βαθμός εξυπηρέτησης, ταχύτητας, ποιότητας παροχής υπηρεσιών στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, μειώνονται οι διαθέσιμες εργατοώρες απασχόλησης ανθρώπινου δυναμικού, μειώνονται σημαντικά οι κυκλοφοριακοί φόρτοι και η ρύπανση του περιβάλλοντος και προωθείται η εξέλιξη του Λιμένα Πειραιά σε σύγχρονο λιμάνι όπου θα παρέχονται και τελωνειακές υπηρεσίες ανάλογου επιπέδου με τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Η πρόταση του ΟΛΠ αφορά στη συγκέντρωση όλων των Τελωνειακών Υπηρεσιών της χερσαίας Λιμενικής Ζώνης Πειραιά σε ένα ενιαίο σύγχρονο πολυώροφο κτήριο που θα κατασκευασθεί στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ στο Κερατσίνι, που ευρίσκεται εκτός του κυρίως εμπορικού λιμανιού αλλά πολύ κοντά σε αυτόν, μπορεί εύκολα να διασυνδεθεί ηλεκτρονικά με το δίκτυο οπτικών ινών του ΟΛΠ το οποίο είναι τεράστιας χωρητικότητας και καλύπτει όλη τη Λιμενική Ζώνη Πειραιά (με μικρή επέκταση αυτού). Η περιοχή έχει άμεση πρόσβαση στο Εθνικό Οδικό δίκτυο (λεωφόρος Σχιστού - Σκαραμαγκά), αλλά και άμεση πρόσβαση στους χώρους προσωρινής εναπόθεσης των εμπορευμάτων για την άσκηση των δειγματοληπτικών φυσικών ελέγχων.
Με την πρόταση αυτή απελευθερώνονται ζωτικοί χώροι του λιμανιού οργανώνεται και συντονίζεται καλύτερα η λειτουργία όλων των τελωνειακών υπηρεσιών Πειραιά, επιτυγχάνεται υψηλότερος βαθμός εξυπηρέτησης, ταχύτητας, ποιότητας παροχής υπηρεσιών στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, μειώνονται οι διαθέσιμες εργατοώρες απασχόλησης ανθρώπινου δυναμικού, μειώνονται σημαντικά οι κυκλοφοριακοί φόρτοι και η ρύπανση του περιβάλλοντος και προωθείται η εξέλιξη του Λιμένα Πειραιά σε σύγχρονο λιμάνι όπου θα παρέχονται και τελωνειακές υπηρεσίες ανάλογου επιπέδου με τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Τα προβλήματα
Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει διαπιστώσει ότι ο διασκορπισμός πλήθους Τελωνειακών Υπηρεσιών στη χερσαία λιμενική ζώνη έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην λειτουργία του λιμανιού, με συνέπεια να δημιουργούνται αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη διακίνηση των επιβατών και των εμπορευμάτων.
Επισημαίνει εξάλλου ότι κάτι αντίστοιχο δεν ισχύει σε κανένα άλλο μεγάλο λιμένα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τη στιγμή μάλιστα που τα Κοινοτικά εμπορεύματα απαλλάσσονται από την επιβολή εισαγωγικών δασμών και απλά τίθενται υπό επιτήρηση από τις Τελωνειακές αρχές, ώστε να εξασφαλίζεται η τήρηση της τελωνειακής νομοθεσίας, αλλά και από τη στιγμή που τελωνειακό προορισμό μπορεί να λάβει κάθε εμπόρευμα ύστερα από ανταλλαγή δεδομένων με ηλεκτρονικά μέσα με τη χρησιμοποίηση, σε παγκόσμιο επίπεδο πλέον, μεθόδων εκτελωνισμού βασιζόμενων στην εφαρμογή της πληροφορικής και στα συστήματα διαχείρισης κινδύνων.
Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει διαπιστώσει ότι ο διασκορπισμός πλήθους Τελωνειακών Υπηρεσιών στη χερσαία λιμενική ζώνη έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην λειτουργία του λιμανιού, με συνέπεια να δημιουργούνται αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη διακίνηση των επιβατών και των εμπορευμάτων.
Επισημαίνει εξάλλου ότι κάτι αντίστοιχο δεν ισχύει σε κανένα άλλο μεγάλο λιμένα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τη στιγμή μάλιστα που τα Κοινοτικά εμπορεύματα απαλλάσσονται από την επιβολή εισαγωγικών δασμών και απλά τίθενται υπό επιτήρηση από τις Τελωνειακές αρχές, ώστε να εξασφαλίζεται η τήρηση της τελωνειακής νομοθεσίας, αλλά και από τη στιγμή που τελωνειακό προορισμό μπορεί να λάβει κάθε εμπόρευμα ύστερα από ανταλλαγή δεδομένων με ηλεκτρονικά μέσα με τη χρησιμοποίηση, σε παγκόσμιο επίπεδο πλέον, μεθόδων εκτελωνισμού βασιζόμενων στην εφαρμογή της πληροφορικής και στα συστήματα διαχείρισης κινδύνων.
Τα Τελωνεία
Σήμερα δραστηριοποιούνται στη Λιμενική Ζώνη του ΟΛΠ οι παρακάτω Τελωνειακές Υπηρεσίες:
1. Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής (στην πλατεία Αγ.Νικολάου στον Πειραιά).
2. Α΄ Τελωνείο Εισαγωγής (τροφοεφόδια - ελευθεροκοινωνίες) (στην πλατεία Αγ.Νικολάου στον Πειραιά).
3. Β΄ Τελωνείο Εισαγωγής (τροφοεφόδια - ελευθεροκοινωνίες) (στην περιοχή Λούκου, έναντι κτηρίου ΥΕΝΑΝΠ).
4. Γ΄ Τελωνείο Εξαγωγής & Μεταφοράς (επί της λεωφ. Δημοκρατίας στο Κερατσίνι).
5. Ε΄ Τελωνείο Εισαγωγής εμπορευμάτων σε Ελευθ. Ζώνη τύπου ΙΙ (Κοινοτικά) (στο Νέο Ικόνιο στο Κερατσίνι).
6. ΣΤ΄ Τελωνείο Εισαγωγής εμπορευμάτων σε Ελευθ. Ζώνη τύπου Ι (τρίτων χωρών) (στον Αγ.Γεώργιο στον όρμο Κερατσινίου).
7. Ζ΄ Τελωνείο αρμόδιο για Πετρελαιοειδή (επί των οδών Μπουμπουλίνας & Ιωνίας στο Κερατσίνι).
Σήμερα δραστηριοποιούνται στη Λιμενική Ζώνη του ΟΛΠ οι παρακάτω Τελωνειακές Υπηρεσίες:
1. Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής (στην πλατεία Αγ.Νικολάου στον Πειραιά).
2. Α΄ Τελωνείο Εισαγωγής (τροφοεφόδια - ελευθεροκοινωνίες) (στην πλατεία Αγ.Νικολάου στον Πειραιά).
3. Β΄ Τελωνείο Εισαγωγής (τροφοεφόδια - ελευθεροκοινωνίες) (στην περιοχή Λούκου, έναντι κτηρίου ΥΕΝΑΝΠ).
4. Γ΄ Τελωνείο Εξαγωγής & Μεταφοράς (επί της λεωφ. Δημοκρατίας στο Κερατσίνι).
5. Ε΄ Τελωνείο Εισαγωγής εμπορευμάτων σε Ελευθ. Ζώνη τύπου ΙΙ (Κοινοτικά) (στο Νέο Ικόνιο στο Κερατσίνι).
6. ΣΤ΄ Τελωνείο Εισαγωγής εμπορευμάτων σε Ελευθ. Ζώνη τύπου Ι (τρίτων χωρών) (στον Αγ.Γεώργιο στον όρμο Κερατσινίου).
7. Ζ΄ Τελωνείο αρμόδιο για Πετρελαιοειδή (επί των οδών Μπουμπουλίνας & Ιωνίας στο Κερατσίνι).
Τα κτήρια
Στην πρόταση του ο ΟΛΠ αναφέρει ότι:
- το κτήριο που στεγάζεται η Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής και το Α΄ Τελωνείο, είναι παμπάλαιο και δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Επιβατικού Λιμένα Πειραιά και μάλιστα σε σημείο, όπου αναγκαστικά διακόπτεται η εσωτερική κυκλοφορία επιβατών και οχημάτων, διότι αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για την ανάπτυξη του εσωτερικού περιμετρικού οδικού δακτυλίου του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά για την ταχεία κυκλοφορία λεωφορείων μεταφοράς επιβατών και οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, περιπολικά Λ.Σ. κ.λπ.), καθώς και για την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη κυκλοφορίας μέσου σταθερής τροχιάς (Τραμ) περιμετρικά του Επιβατικού Λιμένα.
- το κτήριο που στεγάζεται το Β΄ Τελωνείο επίσης δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Επιβατικού Λιμένα και μάλιστα στην περιοχή αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων για τα Δωδεκάνησα, περιοχή η οποία σε συνδυασμό με την ύπαρξη (έναντι αυτού) του νέου κτηρίου των Υπηρεσιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κορεσμένη κυκλοφοριακά από τη διακίνηση τροχοφόρων των επιβατών, φορτηγών αυτ/των τροφοδοσίας των νησιών, λεωφορείων μεταφοράς επιβατών και τροχοφόρων συναλλασσομένων με το εν λόγω Τελωνείο. Σημειώνεται ότι κατά τη θερινή περίοδο στην περιοχή αυτή δημιουργείται το αδιαχώρητο λόγω και του συνωστισμού και της αναμονής ιδιαίτερα των φορτηγών για τη φόρτωσή τους στα πλοία. Επισημαίνεται ότι το Β΄ Τελωνείο δεν εξυπηρετεί ανάγκες του Λιμένα Πειραιά και θα μπορούσε κάλλιστα να ευρίσκεται εκτός λιμενικής περιοχής.
Στην πρόταση του ο ΟΛΠ αναφέρει ότι:
- το κτήριο που στεγάζεται η Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής και το Α΄ Τελωνείο, είναι παμπάλαιο και δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Επιβατικού Λιμένα Πειραιά και μάλιστα σε σημείο, όπου αναγκαστικά διακόπτεται η εσωτερική κυκλοφορία επιβατών και οχημάτων, διότι αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για την ανάπτυξη του εσωτερικού περιμετρικού οδικού δακτυλίου του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά για την ταχεία κυκλοφορία λεωφορείων μεταφοράς επιβατών και οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, περιπολικά Λ.Σ. κ.λπ.), καθώς και για την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη κυκλοφορίας μέσου σταθερής τροχιάς (Τραμ) περιμετρικά του Επιβατικού Λιμένα.
- το κτήριο που στεγάζεται το Β΄ Τελωνείο επίσης δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Επιβατικού Λιμένα και μάλιστα στην περιοχή αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων για τα Δωδεκάνησα, περιοχή η οποία σε συνδυασμό με την ύπαρξη (έναντι αυτού) του νέου κτηρίου των Υπηρεσιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, είναι κορεσμένη κυκλοφοριακά από τη διακίνηση τροχοφόρων των επιβατών, φορτηγών αυτ/των τροφοδοσίας των νησιών, λεωφορείων μεταφοράς επιβατών και τροχοφόρων συναλλασσομένων με το εν λόγω Τελωνείο. Σημειώνεται ότι κατά τη θερινή περίοδο στην περιοχή αυτή δημιουργείται το αδιαχώρητο λόγω και του συνωστισμού και της αναμονής ιδιαίτερα των φορτηγών για τη φόρτωσή τους στα πλοία. Επισημαίνεται ότι το Β΄ Τελωνείο δεν εξυπηρετεί ανάγκες του Λιμένα Πειραιά και θα μπορούσε κάλλιστα να ευρίσκεται εκτός λιμενικής περιοχής.
- το κτήριο που στεγάζεται το Γ΄ Τελωνείο Εξαγωγής επίσης δεν θα έπρεπε να ευρίσκεται εντός του Εμπορικού Λιμένα του ΟΛΠ στην περιοχή (πρώην ΟΔΔΥ), διότι είναι σε σημείο όπου θα κατασκευασθεί το Κέντρο Υγείας Κερατσινίου, αλλά και θα δημιουργηθεί το νέο σύγχρονο Εμπορευματικό Κέντρο (Logistics Center) του ΟΛΠ. Επισημαίνεται ότι το Γ΄ Τελωνείο δεν εξυπηρετεί αποκλειστικά ανάγκες του Λιμένα Πειραιά, καθότι από εκεί εκτελωνίζονται όλα τα εμπορεύματα που μεταφέρονται προς εξαγωγή με φορτηγά T.I.R., με συνέπεια ειδικά τις τελευταίες ημέρες κάθε εβδομάδας να δημιουργείται στην περιοχή κυκλοφοριακό χάος από την υπερσυγκέντρωση των προς εξαγωγή φορτηγών αυτοκινήτων.
Εκτός από τα κτήρια, ο διασκορπισμός αυτός των Τελωνειακών Υπηρεσιών εντός της χερσαίας Λιμενικής Ζώνης έχει σαν συνέπειες:
α) να καταλαμβάνονται ζωτικοί λιμενικοί χώροι απαραίτητοι για τη λειτουργία του Λιμένα,
β) να υπάρχει τεράστια κυκλοφοριακή φόρτιση, λόγω των συχνών μετακινήσεων των συναλλασσόμενων από Τελωνείο σε Τελωνείο,
γ) να ανακύπτουν προβλήματα ασφάλειας από συναλλασσόμενους (ιδιώτες, εκτελωνιστές κ.λ.π.) κυρίως σε χώρους όπου κυκλοφορούν βαρέος τύπου οχήματα και μηχανήματα,
δ) να συμβαίνουν συχνά και ατυχήματα,
ε) να υπάρχει μεγάλη σύγχυση για τα όρια αρμοδιοτήτων κάθε Τελωνείου,
στ) να ταλαιπωρούνται οι χρήστες και να δυσχεραίνονται και καθυστερούν οι λιμενικές λειτουργίες.
α) να καταλαμβάνονται ζωτικοί λιμενικοί χώροι απαραίτητοι για τη λειτουργία του Λιμένα,
β) να υπάρχει τεράστια κυκλοφοριακή φόρτιση, λόγω των συχνών μετακινήσεων των συναλλασσόμενων από Τελωνείο σε Τελωνείο,
γ) να ανακύπτουν προβλήματα ασφάλειας από συναλλασσόμενους (ιδιώτες, εκτελωνιστές κ.λ.π.) κυρίως σε χώρους όπου κυκλοφορούν βαρέος τύπου οχήματα και μηχανήματα,
δ) να συμβαίνουν συχνά και ατυχήματα,
ε) να υπάρχει μεγάλη σύγχυση για τα όρια αρμοδιοτήτων κάθε Τελωνείου,
στ) να ταλαιπωρούνται οι χρήστες και να δυσχεραίνονται και καθυστερούν οι λιμενικές λειτουργίες.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Κατέπλευσε η «Daniela» τον Πειραιά
Με μία μικρή γιορτή υποδέχτηκαν οι καλεσμένοι μεταξύ των οποίων και η πρόεδρος της MSC HELLAS Χριστίνα Θεοδωρίκα, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων,στο Εμπορικό λιμάνι του Πειραιά (στο Ικόνιο). Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Αναστασόπουλος, καλωσόρισε το πλοίο και σημείωσε τη γενικότερη προσπάθεια που είναι σε εξέλιξη από πλευράς ΟΛΠ, ώστε να είναι εφικτή η εξυπηρέτηση αυτών των γιγαντιαίων πλοίων.
Το πλοίο αυτό που αποτελεί τεχνολογικό και ναυτιλιακό επίτευγμα, θα συνεχίσει να εξυπηρετεί την γραμμή όπως και τα άλλα 8 όμοιας μεταφορικής ικανότητας πλοία, αν όλα πάνε καλά, και εννοούμε βέβαια τα περί απεργιακού σκηνικού.Στην εκδήλωση για την έλευση το πλοίου, παρέστησαν επίσης επώνυμα στελέχη των ναυτιλιακών πρακτορείων, συνδικαλιστικά στελέχη των λιμενεργατών και άλλοι επίσημοι από τον εμπορικό κόσμο της χώρας, ενώ τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του οργανισμού Διονύσης Μπεχράκης απένειμε τιμητικές πλακέτες στο πλοίαρχο το πλοίου και στον εκπρόσωπο της εταιρίας.
Το πλοίο αυτό που αποτελεί τεχνολογικό και ναυτιλιακό επίτευγμα, θα συνεχίσει να εξυπηρετεί την γραμμή όπως και τα άλλα 8 όμοιας μεταφορικής ικανότητας πλοία, αν όλα πάνε καλά, και εννοούμε βέβαια τα περί απεργιακού σκηνικού.Στην εκδήλωση για την έλευση το πλοίου, παρέστησαν επίσης επώνυμα στελέχη των ναυτιλιακών πρακτορείων, συνδικαλιστικά στελέχη των λιμενεργατών και άλλοι επίσημοι από τον εμπορικό κόσμο της χώρας, ενώ τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του οργανισμού Διονύσης Μπεχράκης απένειμε τιμητικές πλακέτες στο πλοίαρχο το πλοίου και στον εκπρόσωπο της εταιρίας.
Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2009
Βόμβες θανάτου από την Ελλάδα για τη Γάζα μέσω Αστακού ?
Στην φωτογραφία οι βόμβες bunker-buster missiles GBU-39
Η Αμερικανική Στρατιωτική Διοίκηση Θαλάσσιων Μεταφορών (US Military Sealift Command) δημοσίευσε την 31η Δεκεμβρίου ανοιχτό διαγωνισμό προς τις ναυτιλιακές εταιρείες για μεταφορές πυρομαχικών από την Ελλάδα προς το Ισραήλ με δύο πλοία κοντέϊνερς. Οι προσφορές έληξαν στις 5 Ιανουαρίου και υπεγράφη η σχετική σύμβαση. Ο διαγωνισμός της 31ης Δεκεμβρίου αφορά στο Subj: RFP N00033-09-R-5205 {Ref: (a) SF 1449 (b) MSC DRYVOY 02 (12-02/1-02}. Τον διαγωνισμό μεταφοράς του φορτίου από τον Αστακό στο Άσντοντ (βόρεια σύνορα Γάζας) κέρδισε γερμανική πλοιοκτήτρια εταιρεία που αρνήθηκε οποιοδήποτε σχόλιο σε σχέση με το φορτίο. Οι GBU-39 θεωρούνται από τις πιο εξελιγμένες και ακριβείς βόμβες στον κόσμο.
Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009
Πάτρα: Λαθραία τσιγάρα σε φορτηγό ψυγείο
Πάνω από 44.000 κούτες με λαθραία τσιγάρα εντόπισαν λιμενικοί σε φορτηγό ψυγείο, μόλις λίγο πριν επιβιβαστεί σε πλοίο με προορισμό την Ιταλία. Οι κούτες ήταν κρυμμένες σε φορτίο με πιπεριές ενώ δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ο έλεγχος για τον ακριβή αριθμό των τσιγάρων που βρίσκονται μέσα, καθώς και για τον υπολογισμό των δασμών υπέρ του δημοσίου.Ο οδηγός του φορτηγού συνελήφθη ενώ οι λιμενικοί συνεχίζουν τις έρευνες για τον εντοπισμό και άλλων ατόμων που ενέχονται στη λαθρεμπορία τσιγάρων.
Πηγή:MarineNews
Πηγή:MarineNews
Στην Ελλάδα για να μετατραπεί σε μουσείο το τελευταίο Liberty
Το επόμενο Σάββατο καταπλέει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά το «SS Hellas Liberty», ένα από τα τρία τελευταία εν ζωή πλοία αυτού του τύπου, προκειμένου να μετατραπεί σε πλωτό μουσείο, με το όνομα «Ελευθερία».
Το τελευταίο Liberty αναχώρησε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα, στις αρχές Δεκεμβρίου. Ο Ελληνοαμερικανός γερουσιαστής του Rhode Island, Λεωνίδας Ραπτάκης, ανακοίνωσε στις 07/12/08 ότι ένα από τα τελευταία Liberty που έχουν διασωθεί έφυγε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα.
Το πλοίο το δώρισε η κυβέρνηση των ΗΠΑ στην Ελλάδα, το οποίο, έπειτα από πλήρη επισκευή, θα μετατραπεί σε πλωτό μουσείο, αναγνωρίζοντας την Ελληνική Ναυτική Ιστορία και τους ισχυρούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των δύο χωρών. Το πλοίο αναχώρησε με το ρυμουλκό «Ποσειδών». Το Λιμενικό Σώμα πραγματοποίησε την τελευταία Επιθεώρηση και επιβεβαίωσε την άριστη κατάσταση του πλοίου, προτού αναχωρήσει.
Η πρωτοβουλία επιστροφής του εν λόγω Liberty στην Ελλάδα ανήκει στον Ελληνα εφοπλιστή Σπύρο Πολέμη, με τον οποίο συντάχθηκε και ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.
Στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά το πλοίο θα υποστεί εκτεταμένες επισκευαστικές και μετασκευαστικές εργασίες, ώστε να αναλάβει δράση ως μουσείο, στο οποίο θα παρουσιάζεται όλη η ιστορία της ναυτιλίας των Ελλήνων από το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου μέχρι και πριν από μια δεκαετία περίπου, όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και το τελευταίο εν ενεργεία λίμπερτι.
Κόστος 5 εκατ. δολ.
Το κόστος μετασκευής του πλοίου υπολογίζεται στα 5 εκατ. δολ., ενώ, μέχρι τον προηγούμενο Νοέμβριο, είχε διατεθεί περί το 1,5 εκατ. δολ.
Τα πλοία τύπου «Λίμπερτι» αποτέλεσαν τα βασικά σκάφη μεταφοράς εφοδίων από την Αμερική προς την Ευρώπη στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Σ' αυτά πολέμησαν κατά του Αξονος -μαζί με τους συμμάχους- χιλιάδες Ελληνες ναυτικοί, εκ των οποίων 2.000 έπεσαν ηρωικά στις μάχες του Ατλαντικού.
Μετά τη λήξη του πολέμου, ως αναγνώριση της σημαντικής προσφοράς της Ελλάδας, 100 πλοία «Λίμπερτι» παραχωρήθηκαν με ευνοϊκούς όρους από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε Ελληνες πλοιοκτήτες, στο πλαίσιο ανασύστασης της Ευρώπης, και συνδέθηκαν άρρηκτα με την ανασυγκρότηση και ανοδική πορεία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.
Εδώ κατεβάστε ένα αρχείο σε *.ppt με την συνόπτική Ιστορία των Liberties
Πηγή:Ναυτεμπορική
Το τελευταίο Liberty αναχώρησε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα, στις αρχές Δεκεμβρίου. Ο Ελληνοαμερικανός γερουσιαστής του Rhode Island, Λεωνίδας Ραπτάκης, ανακοίνωσε στις 07/12/08 ότι ένα από τα τελευταία Liberty που έχουν διασωθεί έφυγε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα.
Το πλοίο το δώρισε η κυβέρνηση των ΗΠΑ στην Ελλάδα, το οποίο, έπειτα από πλήρη επισκευή, θα μετατραπεί σε πλωτό μουσείο, αναγνωρίζοντας την Ελληνική Ναυτική Ιστορία και τους ισχυρούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των δύο χωρών. Το πλοίο αναχώρησε με το ρυμουλκό «Ποσειδών». Το Λιμενικό Σώμα πραγματοποίησε την τελευταία Επιθεώρηση και επιβεβαίωσε την άριστη κατάσταση του πλοίου, προτού αναχωρήσει.
Η πρωτοβουλία επιστροφής του εν λόγω Liberty στην Ελλάδα ανήκει στον Ελληνα εφοπλιστή Σπύρο Πολέμη, με τον οποίο συντάχθηκε και ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.
Στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά το πλοίο θα υποστεί εκτεταμένες επισκευαστικές και μετασκευαστικές εργασίες, ώστε να αναλάβει δράση ως μουσείο, στο οποίο θα παρουσιάζεται όλη η ιστορία της ναυτιλίας των Ελλήνων από το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου μέχρι και πριν από μια δεκαετία περίπου, όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και το τελευταίο εν ενεργεία λίμπερτι.
Κόστος 5 εκατ. δολ.
Το κόστος μετασκευής του πλοίου υπολογίζεται στα 5 εκατ. δολ., ενώ, μέχρι τον προηγούμενο Νοέμβριο, είχε διατεθεί περί το 1,5 εκατ. δολ.
Τα πλοία τύπου «Λίμπερτι» αποτέλεσαν τα βασικά σκάφη μεταφοράς εφοδίων από την Αμερική προς την Ευρώπη στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Σ' αυτά πολέμησαν κατά του Αξονος -μαζί με τους συμμάχους- χιλιάδες Ελληνες ναυτικοί, εκ των οποίων 2.000 έπεσαν ηρωικά στις μάχες του Ατλαντικού.
Μετά τη λήξη του πολέμου, ως αναγνώριση της σημαντικής προσφοράς της Ελλάδας, 100 πλοία «Λίμπερτι» παραχωρήθηκαν με ευνοϊκούς όρους από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε Ελληνες πλοιοκτήτες, στο πλαίσιο ανασύστασης της Ευρώπης, και συνδέθηκαν άρρηκτα με την ανασυγκρότηση και ανοδική πορεία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.
Εδώ κατεβάστε ένα αρχείο σε *.ppt με την συνόπτική Ιστορία των Liberties
Πηγή:Ναυτεμπορική
Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009
Νέο Blogg για τον Πειραιά !!
Με το καλημέρα του νέου χρόνου έκανε την εμφάνιση του το νέο Blogg για το Πειραϊκό Ρεπορταζ , Να ευχηθούμε να είναι πάντα αποκαλυπτικό και δυναμικό όπως ξεκίνησε . Και να τηρήσει όλα οσα υπόσχεται
" Όχι ανώνυμα. ΠειραTικά !
Όσα δεν παίζουν οι τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα και δε χωράνε στις εφημερίδες. "
Άλλωστε οι υπογραφές τους ξεχωρίζουν
Α. Κ Υποσχόμαστε οτι θα το παρακολουθούμε και θα δημοσιεύουμε τα πιο ενδιαφέροντα.
" Όχι ανώνυμα. ΠειραTικά !
Όσα δεν παίζουν οι τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα και δε χωράνε στις εφημερίδες. "
Άλλωστε οι υπογραφές τους ξεχωρίζουν
Α. Κ Υποσχόμαστε οτι θα το παρακολουθούμε και θα δημοσιεύουμε τα πιο ενδιαφέροντα.
Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2009
Εορτάσαμε μόνοι στο Λιμάνι
Για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, ο Αγιασμός των Θεοφανίων στον Πειραιά είναι ιδιαίτερα φτωχός. Ούτε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ούτε ο Πρωθυπουργός, ούτε ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, παρέστησαν στο, κατά τα λοιπά, πρώτο λιμάνι της χώρας. Στον Αγιασμό των Υδάτων στο λιμάνι της εκλογικής του περιφέρειας δεν θα παραστεί ούτε ο μακροβιότερος πρωθυπουργός, κατά το παρελθόν, βουλευτής Α’ Πειραιά Κ. Σημίτης!
Α.Κ Γιατί άραγε ; Kαλά ο Κ. Καραμανλής "φοβήθηκε" ας πούμε τα νεράτζια (λόγω ξεπουλήματος του ΟΛΠ ) , οι άλλοι ?
Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2009
Tο νεότευκτο MSC DANIELLA καταπλέει στον Πειραιά
Στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να καταπλεύσει τις επόμενες ημέρες το εικονιζόμενο, νεότευκτο, MSC DANIELLA μήκους 365 μέτρων και χωρητικότητας 14000 teu. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, και το μεγαλύτερο πλοίο που θα προσεγγίσει και θα εξυπηρετηθεί από Ελληνικό λιμάνι μέχρι σήμερα. Μάλιστα την προσεχή Δευτέρα πελάτες της εταιρείας αλλά και εκπρόσωποι των ΜΜΕ θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν το πλοίο. «H MSC επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά την προσήλωσή της στην Ελληνική αγορά, με χαρά ανακοινώνει την αναβάθμιση της απευθείας γραμμής της από την Άπω Ανατολή προς το λιμάνι του Πειραιά με την προσθήκη νέων λιμανιών και πλοίων. Η δυναμικότητος 7 πλοίων χωρητικότητας 5.500 teu το κάθε ένα, γραμμή PHOENIX, που μέχρι σήμερα εξυπηρετούσε τον Πειραιά, αντικαθίσταται με την δυναμικότητος 9 πλοίων χωρητικότητας 9500 – 11500 teu το κάθε ένα, γραμμή JADE» επισημαίνει η εταιρεία
Πηγή:MarineNews
Πηγή:MarineNews
Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2009
Στο επίκεντρο τα λιμάνια της «Εγνατίας»
Όλα είναι πιθανά τη νέα χρονιά για τους «ευελπιστούντες» σε αναδιαμόρφωση βασικών παραμέτρων της επιχειρούμενης κυβερνητικής μεταρρύθμισης στον τομέα της λιμενικής πολιτικής. Μέχρις των ενδείξεων όμως ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί νέο κύκλο συζητήσεων περί του ρόλου αλλά και της τύχης των λιμένων του άξονα της Εγνατίας πυροδότησε η είδηση ότι ο συγκεκριμένος άξονας συνολικού μήκους 947 χιλιομέτρων παραδίδεται στο σύνολό του στην κυκλοφορία μέχρι την προσεχή άνοιξη, συνδέοντας πλέον άμεσα τη δυτική με την ανατολική πλευρά της χώρας και διευκολύνοντας τις μεταφορές από και προς τα κράτη που βρίσκονται στα βόρεια σύνορά της. Η αναγγελία του αγγέλματος για το άνοιγμα του «κλειστού αυτοκινητόδρομου» με τις ιστορικές καταβολές αναζωπύρωσε το επιχειρηματικό και επιχειρησιακό ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, που συνθέτουν τα «λιμάνια του βόρειου άξονα» για τα οποία έχει ήδη εκδηλωθεί προφορικό και έγγραφο ενδιαφέρον από εταιρίες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στον λιμενικό τομέα και στα logistics. Οι «ευελπιστούντες» πάντως ελπίζουν ότι η κυβέρνηση θα συμπεριλάβει ένα νέο πλαίσιο κινήσεων σε σχέση με το ήδη επιχειρηθέν που αφορούσε μόνο στους δύο μεγάλους Οργανισμούς Λιμένων και υπό το φως των νέων δεδομένων που δημιούργησε το «ναυάγιο» των διαπραγματεύσεων για τον προς ώρας υφιστάμενο διαγωνισμό για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς.
Πηγή:SeaNation
Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2009
Το "Νταλιάνα" κατέπλευσε πρώτο το 2009 στο λιμάνι του Πειραιά
Το πρώτο πλοίο που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το νέο έτος 2009 ήταν το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "Νταλιάνα" της GA Ferries του εφοπλιστή Γεράσιμου Αγούδημου. Το πλοίο μπήκε λίγα λεπτά μετά την έλευση του νέου έτους και στο λιμάνι το υποδέχθηκαν ο πλοιοκτήτης, ο υφυπουργός Πάνος Καμμένος, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Διονύσης Μπεχράκης
Πηγή:PortNet
Πηγή:PortNet
Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2008
Αγοράζουν κτήρια οι κινέζοι στον Πειραιά εν όψει εισόδου της Cosco
Αγοράζουν κτήρια οι κινέζοι στον Πειραιά. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει έντονη κινητικότητα στο λιμάνι και ιδιαίτερα στην περιοχή γύρω από το εργοστάσιο του Παπαστράτου. Όλα αυτά εν όψει της εισόδου της Cosco στον Πειραιά που θα γίνει τον Οκτώβριο του 2009. Μάλιστα μαθαίνω ότι σε αγορές ακινήτων προχώρησαν την τελευταία χρονιά και έλληνες οι οποίοι το είδαν ως επένδυση εν όψει της έλευσης των κινέζων. Τώρα θα τα πουλήσουν, θα τα νοικιάσουν, κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει.
Πηγή:MarineNews
Ολοταχώς προς τη Βουλή !!
Ολοταχώς προς τη Βουλή οδεύει η συμφωνία ΟΛΠ-Cosco, καθώς πριν από λίγο έγινε γνωστό ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε τις ενστάσεις που είχε εγείρει η ΟΜΥΛΕ, όσον αφορά τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από το συνέδριο για τον έλεγχο της σύμβασης. Εκ του γεγονότος αυτού, καθίσταται σαφές ότι η ηγεσία του ΟΛΠ θα επιχειρήσει στο διάστημα μέχρι και τα Θεοφάνια ή τα αμέσως επόμενα 24ωρα, να έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες εισαγωγής της σύμβασης στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής. Δεν πρόκειται για επίσπευση άλλα για επιχείρηση τήρησης του κυβερνητικού προγράμματος που ήθελε τη διαδικασία του ΟΛΠ να κλείνει εκτός του Δεκέμβρη ενεστώτος έτους. Η διοίκηση κατά πληροφορίες στρέφει τώρα το ενδιαφέρον της σε ρυθμιστικά ζητήματα ικανά να φέρουν το λιμάνι σε ένα ρυθμό κίνησης πάρα τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών ούτως ώστε να ελαχιστοποιήσει έως και μηδενίσει, το ενδεχόμενο να διατυπωθούν εκ νέου παράπονα από κύκλους της αγορά. Γεγονός είναι ότι η παρούσα διοίκηση το τελευταίο μήνα του χρόνου έλαβε μέτρα που υπό άλλες συνθήκες θα εθεωρούντο ότι ζημιώνουν το λιμάνι, αλλά με για σημερινά δεδομένα της σοβούσας κρίσης, της κρίσης του τζίρου της αγοράς και της περιρρέουσας κατάστασης φαίνεται να ωφελούν τα μέγιστα τον εμπορικό κόσμο. Άλλωστε εκ του γεγονότος αυτού και χάρης τις προσπάθειες της διοίκησης η χρονιά θα κλείσει κερδοφόρα έστω και οριακά, σπάζοντας μάλιστα και την παράδοση δεκαετιών που ήθελε το εμπορικό λιμάνι να στηρίζει οικονομικά δραστηρίοτητες του επιβατικού, πράγμα που αντεστράφη φέτος, καθώς τα έσοδα από την κρουαζιέρα διέσωσαν τα προσχήματα. Εκείνο που εναπομένει τώρα και που -όπως έχει γράψει το TheSeaNation- έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον, είναι η απόφαση στην οποία μέλλεται να καταλήξει και να γνωστοποιήσει η Επιτροπή Ελεγκτικού Συνεδρίου όσον άφορα τη σύμβαση ΟΛΠ-MSC. Για να δείτε την απόφαση της Επιτροπής Ελεγκτικού Συνεδρίου κάντε κλικ εδώ . Πηγή:TheSeaNation
Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2008
Πτώση στις θαλάσσιες μεταφορές !!
Για μειωμένη ζήτηση κάνουν λόγο οι Moeller-Maersk A/S και Neptune Orient Lines Ltd, οι μεγαλύτεροι αποστολείς εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο, εξαιτίας της άρνησης των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τις συναλλαγές εν μέσω ύφεσης. Η θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων κατέγραψε τον Νοέμβριο την μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων 5 ετών, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα στο ηλεκτρονικό site της Neptune Orient Lines. Οι αποστολές μειώθηκαν στις 169.100, για τον μήνα Νοέμβριο, μείωση 12% σε σχέση με τον περασμένο χρόνο. «Έχουμε λάβει την πληροφορία, σε ορισμένα δρομολόγια, ότι οι πελάτες και η αγορά αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις πιστωτικές επιστολές», δήλωσε ο Michel Deleuran, επικεφαλής του δικτύου της Κοπεγχάγης, της Maersk Line. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από την έλλειψη ζήτησης καθώς υπάρχει παγκόσμια ύφεση.Το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών, από το πετρέλαιο και τον άνθρακα, την ξυλεία και τους σπόρους, έχει ήδη «πληγωθεί» από τη μείωση των ποσών που οι τράπεζες είναι διατεθειμένες να προχωρήσουν στους πελάτες για την εξασφάλιση των πληρωμών. Ο εκπρόσωπος της Maersk, Michael Storgaard είπε ότι οι αποστολές των καταναλωτικών αγαθών ωστόσο, δεν έχουν επηρεαστεί μέχρι στιγμής. Η μειωμένη προσφορά χρηματοδότησης του εμπορίου «ήταν ένας παράγοντας» για την Neptune Orient Lines που σημείωσε την μεγαλύτερη πτώση αποστολών από το Μάιο του 2003, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ομάδας NOL Εταιρικών Υποθέσεων, David Goodwin. «Η βασική κινητήρια δύναμη πίσω από την χαμηλότερη ζήτηση είναι η μεγάλη μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και των καταναλωτικών δαπανών σε παγκόσμιο επίπεδο», είπε. Το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί «πολύ σημαντικά» και με ταχύτητα χωρίς προηγούμενο, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Michel Deleuran.
Πηγή:TheSeaNation
Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2008
Αμηχανία για την "επόμενη" μέρα στον ΟΛΘ
Έντονο προβληματισμό και αμηχανία δημιούργησε στην διοίκηση του ΟΛΘ και στο ΥΕΝ, η αποχώρηση της Hutchinson από το διαγωνισμό, για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης. Η δυνατότητα συνέχισης του διαγωνισμού διαγράφεται εξαιρετικά δύσκολη καθώς οι υπολειπόμενες εναλλακτικές χωλαίνουν σε καίρια σημεία. Αν και πληροφορίες θέλουν την Cosco να ασκεί πιέσεις προς πάσα κατεύθυνση προκειμένου να μπει και στη Θεσσαλονίκη, κάτι τέτοιο θα ερχόταν αντιμέτωπο με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αφού αν ο κινεζικός κολοσσός αναλάβει και τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας θα συνιστά μονοπωλιακό χαρακτήρα. Η επιλογή της Dubai διαφαίνεται και αυτή προβληματική εξαιτίας της εξαιρετικά χαμηλής προσφοράς που είχε καταθέσει. Τέλος, το ενδεχόμενο επανάληψης του διαγωνισμού θα είναι αρκετά χρονοβόρο και η επενδυτική στασιμότητα που επικρατεί δεν θα ευνοούσε αυτό το εγχείρημα. Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί εκτενώς στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, στις 29 Δεκεμβρίου, αφού προηγηθεί συζήτηση με την ηγεσία του ΥΕΝ.
Πηγή:TheSeaNation
Ναυάγησαν οι διαπραγματεύσεις ΟΛΘ- Hutchison
Ναυάγησε η συμφωνία μεταξύ ΟΛΘ-Hutschison. Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην διοίκηση του ΟΛΘ και της Hutchison, σκάλωσαν. Σύμφωνα με όσα διαρρέουν κύκλοι του ΥΕΝ, η ουσία της εξέλιξης είναι ότι οι κινέζοι δεν έβρισκαν χρηματοδότηση λόγω και της οικονομικής κρίσης.Γεγονός πάντως είναι ότι η προσφορά της Hutschison για τον ΟΛΘ πολλαπλώς μεγαλύτερη από εκείνη της Cosco. Το χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει η διοίκηση του ΟΛΘ να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις μέχρι τέλος του Νοεμβρίου 2008 παρήλθε , και οι δύο πλευρές κάθισαν για πρώτη φορά στο ίδιο τραπέζι να συζητήσουν την προηγούμενη εβδομάδα, χωρίς όμως να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα. Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του ΟΛΘ έδωσε νέο περιθώριο στην Hutchison για να ολοκληρωθούν επιτυχώς οι διαπραγματεύσεις μέχρι το τέλος του μήνα, ώστε η σύμβαση να μπορεί να υπογραφεί έως τα μέσα του Φλεβάρη του 2009. Το μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν το θέμα της τραπεζικής χρηματοδότησης του έργου. Από την μία η παγκόσμια οικονομική κρίση που έχει επιφέρει δυσχέρειες στην δανειοδότηση από πλευράς τραπεζών και από την άλλη το συντριπτικά μεγάλο αντίτιμο που έδωσε η κοινοπραξία για να κερδίσει το ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης συγκριτικά με τις άλλες δύο εταιρείες που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό, έχει κάνει τους τραπεζικούς οργανισμούς διστακτικούς, να χρηματοδοτήσουν το έργο. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη κοινοπραξία είχε προσφέρει 419,5 εκατ. ευρώ έναντι 131,9 εκατ. ευρώ που είχε προσφέρει η δεύτερη Cosco. Οι κινέζοι για να βρουν χρηματοδότηση θα έπρεπε να απευθυνθούν είτε στον ιδιωτικό τραπεζικό τομέα είτε στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η Ε.Τ.Επ. καλύπτει το 50% της επένδυσης, δίνοντας δάνειο με ευνοϊκούς όρους, εφόσον πειστεί ότι είναι ανταποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον. Και λέγοντας ευνοϊκούς όρους σημαίνει να αρχίσει η αποπληρωμή του κεφαλαίου μετά από 5-7 χρόνια και μέχρι τότε να καταβάλλονται οι τόκοι και μάλιστα με συμφέρον για τον δανειολήπτη επιτόκιο. Με τον τρόπου αυτό δίνει την ευκαιρία στον επενδυτή χρόνο να βρει πελάτες και αν αρχίσει να ανεβάζει τον τζίρο. Όμως το αρχικό κείμενο της σύμβασης μεταξύ ΟΛΘ και Hutschison δεν εξασφάλιζε τις προϋποθέσεις που ζητάει η Ε.Τ.Επ. Και το σημείο αυτό έχει γίνει αντικείμενο σκληρών διαπραγματεύσεων μεταξύ των ΄δυο πλευρών. Από την άλλη πλευρά οι ιδιωτικές τράπεζες δεν δίνουν περίοδο χάριτος. Πληρώνεις από την αρχή κεφάλαιο και τόκους με μεγαλύτερο επιτόκιο.Το πρόβλημα στην υπόθεση της Hutschison ήταν ότι δύσκολα θα έβρισκε εγγυητικές επιστολές από τράπεζες εν μέσω οικονομικής κρίσης ενώ οι κινέζοι καλούνταν να καταβάλουν μεγάλη προκαταβολή που φθάνει τα 50 εκ.ευρώ.
Πηγή:MarineNews
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)