
Έκλεισε σήμερα από τις 12,00 μ μέχρι τις 4,00 μμ και το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στην στάση εργασίας για τον θάνατο των εργαζομένων στο στην Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση Περάματος .
Α.Κ

Για όγδοο μήνα θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, που σημαίνει απόχη από υπερωρίες, αργίες και Σαββατοκύριακα. Στην απόφαση αυτή κατέληξε η ΟΜΥΛΕ.
Λόγο για κατάκτηση μίας «αρνητικής πανευρωπαϊκής πρωτιάς, με την εκχώρηση των δύο σημαντικότερων λιμανιών της χώρας σε ξένα κρατικά συμφέροντα» κάνει η ΟΜΥΛΕ με αφορμή την ανάδειξη της Hutschison ως πλειοδότη στη Θεσσαλονίκη. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο και για δημιουργία μίας ιδιότυπης China Town στη λιμενική βιομηχανία της χώρας.Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει: "Σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με την ανάδειξη του προσωρινού πλειοδότη στο λιμάνι ξεκίνησε η δημιουργία μιας ιδιότυπης china town." Τα λιμάνια της Ελλάδας παραδίδονται σε εταιρίες Κινέζικων συμφερόντων. Η Hutschison, που αναδείχθηκε πλειοδότης στη Θεσσαλονίκη, είναι η εταιρία που σε πλήρη συνεργασία με τη Cosco, κατέθεσε την προσφορά «λαγό» στον Πειραιά.Το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών στη Θεσσαλονίκη κλείνει την αυλαία και επαληθεύει πλήρως το σενάριο που «έδινε» τα λιμάνια της Ελλάδας δώρο στους Κινέζους (υπόσχεση του πρωθυπουργού κατά την επίσκεψη του στην Κίνα το 2005).Η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των δύο λιμανιών αντί να απολογούνται, πανηγυρίζουν. Για άλλη μία φορά πετύχαμε μία αρνητική πανευρωπαϊκή πρωτιά, με την εκχώρηση των δύο σημαντικότερων λιμανιών της χώρας σε ξένα κρατικά συμφέροντα. Με την υποθήκευση της ανεκτίμητης άυλης αξίας τους και του ρόλου τους στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας. Με την υποθήκευση των όρων και των θέσεων εργασίας. Όμως είναι σίγουρο πως πριν «αλέκτωρ λαλήσει τρις» θα αποκαλυφθεί το στημένο σκηνικό.
ΤΟ MARINEWS μας ενημερώνει για τις εξελίξεις στο διαγωνισμό του ΟΛΘ, και ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ τα ακριβή ποσά των οικονομικών προσφορών. Άνοιξαν, πριν από λίγο (13,55), οι φάκελλοι με τις οικονομικές προσφορές των εταιρειών για τον ΟΛΘ. Τη μεγαλύτερη έδωσε η κινεζικών συμφερόντων Hutschison και φθάνει τα 419 εκ.ευρώ, επιβεβαιώνοντας παλαιότερα δημοσιεύματα του Marinews αλλά και αναρτήσεις και σχόλια του δικου μας Blog , όπως το σημερινό δημοσίευμα του Marinews . Ακολουθεί η Cosco με 131 εκατομμύρια και η Dubai Ports με 68 εκ. Πρόκειται για την καθαρή παρούσα αξία και σε αυτή δεν υπολογίζονται οι προκαταβολές των 40 εκ.ευρώ και τα ενοίκια.
Το είχαμε άλλωστε και σε παλαιότερη ανάρτηση μας , ένας Κινέζος το ένα και ο Άλλος το άλλο , και ας κάνανε τους Κινέζους !!!

Εξώδικο έστειλε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Νίκος Αναστασόπουλος στην ΟΜΥΛΕ, στην Ένωση Λιμενεργατών και στον Σύνδεσμο Εποπτών Αρχιεργατών του Οργανισμού επισημαίνοντας ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις «είναι παράνομες, όψιμες και προσχηματικές που στοχεύουν στα Πολιτειακά όργανα του Ελληνικού Κράτους και όχι στον ΟΛΠ ΑΕ»
Την απογοήτευση του εμπορικού κόσμου προκάλεσε η απόφαση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ να προκηρύξουν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα. Συγκεκριμένα η ΟΜΥΛΕ θα πραγματοποιήσει 48ωρη απεργία Πέμπτη - Παρασκευή 17 και 18 Ιουλίου, ενώ η Ενωση Λιμενεργατών Τετάρτη και Πέμπτη 16 και 17 Ιουλίου. Οπως δηλώνουν στη «Ν» κύκλοι του «μεγάλου λιμανιού», οι απεργίες αυτές, μετά τις συνεχιζόμενη επί επτά μήνες αποχή των εργαζομένων από τις υπερωρίες και την εργασία τις αργίες, είναι ίσως η «σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι». Ήδη αρκετά ναυτικά πρακτορεία έχουν προχωρήσει σε μείωση προσωπικού, αντιμέτωπα με τον κίνδυνο να βάλουν «λουκέτο». Πολλές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες πλέον αποφεύγουν τα ελληνικά λιμάνια, μειώνοντας δραστικά τα δρομολόγια των πλοίων τους προς της Ελλάδα. Παράλληλα εντείνονται και οι αντιδράσεις και των επιχειρηματιών από το εξωτερικό, που αποστέλλουν εμπορεύματα στην Ελλάδα. «Με το ζόρι κρατάμε ορισμένους πλέον», ενώ μετά την αναγγελία των νέων απεργιών κάποιοι απάντησαν «ως εδώ». Αιτία των κινητοποιήσεων των εργαζομένων είναι ο διαγωνισμός παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε ιδιώτες. Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων υποστηρίζουν ότι τα δύο λιμάνια έχουν τις δυνατότητες να προχωρήσουν αυτόνομα στις απαραίτητες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των δύο Σ.ΕΜΠΟ και να προσελκύσουν νέα φορτία. Από την άλλη πλευρά τόσο ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης όσο και οι διοικήσεις των δύο λιμανιών υποστηρίζουν ότι ούτε την απαραίτητη χρηματοδότηση μπορούν να πετύχουν, και ότι ούτε είναι εύκολο να προσελκύσουν νέους πελάτες έχοντας να ανταγωνιστούν παγκόσμιους διαχειριστές λιμενικών σταθμών.
Άκαρπη απέβη η σημερινή συνάντηση των συνδικαλιστών με τη Διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ.Με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις απαντούν οι εργαζόμενοι στην έκκληση της διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ, να βρεθεί η χρυσή τομή ώστε να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του λιμανιού και να επιστρέψει στις μεγάλες κερδοφορίες η εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, απεργία πραγματοποιούν στις 16-17 Ιουλίου οι Λιμενεργάτες και στις 17-18 Ιουλίου η ΟΜΥΛΕ. Επίσημη δικαιολογία είναι η αντίθεσή τους στην κοινή υπουργική απόφαση για τις προσλήψεις στον ΟΛΠ με το νέο καθεστώς.«Εμείς εμμένουμε στις θέσεις μας .Δεν θέλουμε να γίνει η παραχώρηση του Σ.ΕΜΠΟ στους ιδιώτες» ήταν η απάντηση που έδωσαν στον διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Αναστασόπουλο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στη διάρκεια της σημερινής συνάντησης τους. Από την πλευρά του ο Νικ.Αναστασόπουλος κάλεσε για μία ακόμη φορά τους εργαζόμενους να αντιληφθούν τα προβλήματα που δημιουργεί η στάση τους στην ομαλή λειτουργία του λιμανιού, τους ανέλυσε τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου επισημαίνοντας ότι ανάλογη θα είναι η κατάσταση και στη συνέχεια, ενώ τους κάλεσε να απευθύνονται σε αυτόν για όποιο εργασιακό πρόβλημα ανακύπτει επισημαίνοντας ότι τα δικαιώματά τους είναι εξασφαλισμένα υπό το νέο καθεστώς.
Ενώ στον ΟΛΘ ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στον Πειραιά όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, με την Cosco για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το τέλος του χρόνου. Η διάρκεια της παραχώρησης που προσδιορίζεται σε 30 συν πέντε έτη (τα πέντε αφού γίνει ο προβλήτας ΙΙΙ) θα είναι το πρώτο θέμα που θα θέσει ο κινέζικος κολοσσός. Η Cosco βλέπει ότι υπάρχει μία πιθανότητα να μην είναι δυνατή η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ. Και αυτό γιατί το Δήμος Περάματος έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ κατά της συγκεκριμένης κατασκευής για περιβαλλοντικούς όρους. Η Cosco αναμένεται να ζητήσει από την διοίκηση του ΟΛΠ στην σύμβαση να υπάρχει όρος που να αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί το έργο ανέγερσης του τρίτου προβλήτα χωρίς δική της υπαιτιότητα, να μην μειωθεί στα 30 χρόνια η διάρκεια της σύμβασης. Ένα δεύτερο ζητούμενο είναι η σύμβαση του ΟΛΠ με την Mediterranean Shipping Company την οποία σύμφωνα με την προκήρυξη αναλαμβάνει ως «προίκα» η Cosco, αλλά την νομιμότητά της αυτή την περίοδο εξετάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στον σχεδιασμό της η Cosco έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στον ρόλο των φορτίων που θα φέρνει η MSC, (προβλέπεται κατώτατο όριο 500.000 κοντέινερ ετησίως) , και σε περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού «ακυρώσει» την σύμβαση ουσιαστικά η Cosco μένει «ξεκρέμαστη» για τα πρώτα πέντε χρόνια. Ένα τρίτο σημείο είναι οι εργαζόμενοι τον πρώτο ενάμιση χρόνο. Σύμφωνα με την διακήρυξη του διαγωνισμού τους πρώτους 18 μήνες (μέχρι να κατασκευαστεί ο προβλήτας Ι που θα είναι υπό την διαχείριση του Οργανισμού) ο προβλήτας ΙΙ θα λειτουργήσει με τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και θα πληρώνονται από την Cosco. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι εργαζόμενοι που συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους κατά της παραχώρησης, ενδέχεται να αρνηθούν να εργαστούν για λογαριασμό του κινέζικου ομίλου.
Τα μεθοριακά τελωνεία Νίκης και Κρυσταλλοπηγής στο νομό Φλώρινας επισκέφθηκε σήμερα ο υφυπουργός Οικονομικών Αντώνης Μπέζας σε μια προσπάθεια να ενισχύσει το ρυθμό αύξησης των εσόδων του προϋπολογισμού τα οποία κινούνται πολύ κάτω από το στόχο 12,2% του προϋπολογισμού.
Με πρόσχημα ότι ο διαγωνισμός παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται σε εξέλιξη, η κυβέρνηση αρνείται, κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής και οποιασδήποτε λογικής, να καταθέσει, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές, καθώς επίσης, την ένσταση, και τα πρακτικά του διαγωνισμού», αναφέρει η κα. Τσουρή και προσθέτει: «Αντίθετα, πιστή στην επικοινωνιακή της και μόνο τακτική, προτιμά την ανεύθυνη, επιλεκτική και παραπλανητική ανακοίνωση αποσπασματικών και ασαφών οικονομικών μεγεθών για το διαγωνισμό». Η Ελπίδα Τσουρή τονίζει ότι: «Είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε δημόσια, ως ένα επιπλέον δείγμα έλλειψης στοιχειώδους σεβασμού απέναντι σε δημοκρατικούς θεσμούς και διαδικασίες, τη συστηματική παραγκώνιση και παρακώλυση του έργου της Βουλής, η οποία, όπως αποδεικνύεται, ούτε τυχαία είναι, ούτε συμπτωματική», και καταλήγει: «Ρωτάμε, λοιπόν, ευθέως τον κ. υπουργό: Τι έχετε να φοβηθείτε, κ. υπουργέ, από την κατάθεση των στοιχείων του διαγωνισμού, στη Βουλή των Ελλήνων;».
«Την μπάνκα στον αέρα» υπολογίζουν ότι θα τινάξει ο ΟΛΘ το διεθνή διαγωνισμό αφού οι προσφορές αναλογικά με το μέγεθος του έργου που θα γίνει αναμένεται να είναι μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες που κατατέθηκαν στον Πειραιά. Οι προσφορές αναμένεται να είναι αναλογικά μεγαλύτερες για δύο βασικούς λόγους. Πρώτων υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός. Σε αντίθεση με τον Πειραιά που το Σ.ΕΜΠΟ διεκδίκησαν δύο όμιλοι, στον ΟΛΘ οι όμιλοι είναι τρεις. Επίσης η τιμή του ανταλλάγματος για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ενισχύει και η αγορά των Βαλκανίων, στην οποία θα καταλήγει μεγάλο μέρος των εμπορευμάτων που θα φτάνουν στο Σ.ΕΜΠΟ. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να αποφασισθεί η τύχη των ενστάσεων οι οποίες ενδέχεται να έχουν την τύχη εκείνων που κατατέθηκαν στον ΟΛΠ, δηλαδή να απορριφθούν Ο πλειοδότης, και εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικές προστριβές ανάμεσα στους τρεις διεκδικητές, Dubai Ports World, Cosco και Hutchison, υπολογίζεται ότι θα κριθεί με αντάλλαγμα σε καθαρά παρούσα αξία πάνω από 400 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα ενοίκια και η προκαταβολή των 40 εκατ. ευρώ. Και αυτό παρόλο που η δυναμικότητα της Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα είναι στο ένα τρίτο της αντίστοιχης του Πειραιά.
«ΕΠΙΘΕΣΗ σε τρία μέτωπα» εξαπέλυσε χθες από το βήμα της γενικής συνέλευσης του ΟΛΠ, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Αναστασόπουλος. Στο «στόχαστρο» του διευθύνοντος βρέθηκε το λιμάνι του Αστακού, το νέο κτήριο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και τα πλοία τύπου ro - ro.
--Βέβαια η άδεια δόθηκε άρον άρον και ο Αστακός γιγαντώθηκε , τώρα βέβαια έγινε ανταγωνιστικός και πρέπει να κλείσει ή να απαξιωθεί σιγά σιγά.
ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ της Cosco Pasific σε προσωρινό ανάδοχο του διαγωνισμού παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και την κατακύρωση του διαγωνισμού υπέρ της, αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού και ο ιταλο-ελβετικός κολοσσός MSC είναι τα δύο κλειδιά στην επόμενη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ στους κινέζους της Cosco, η οποία έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
θα χρειαστεί επενδύσεις σε σύγχρονα μηχανήματα, «ζει» από την σύμβαση που έχει με την MSC. Η προβλήτα ΙΙΙ θα πρέπει να κατασκευαστεί, εφόσον το επιτρέψει το ΣτΕ μετά την προσφυγή που έχει κάνει ο Δήμος Περάματος, Ο ιταλοελβετικός ναυτιλιακός γίγαντας διακινεί από την προβλήτα ΙΙ το ελάχιστο 500.000 εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο ενώ έχει την δυνατότητα να φτάσει και το 1,5 εκατ.
Συνοριακοί φύλακες, αστυνομικοί, μία τελωνειακός και ιδιώτες Έλληνες και Αλβανοί, ήταν μέλη σπείρας που διακινούσε κλεμμένα αυτοκίνητα στα ελληνοαλβανικά σύνορα και με αμοιβή διευκόλυναν Αλβανούς λαθρομετανάστες να περάσουν παράνομα στην Ελλάδα. Από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων σε συνεργασία με την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ιωαννίνων, ύστερα από πολύμηνη έρευνα, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος εννέα Αλβανών, τριών συνοριακών φυλάκων, δύο κατώτερων αστυνομικών εκ των οποίων ο ένας απόστρατος, πέντε ημεδαπών ιδιωτών, ενός ανώτερου αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. σε αποστρατεία και μιας τελωνειακού υπαλλήλου, κατηγορουμένων για συγκρότηση εγκληματικής ομάδας με δομημένη και διαρκή δράση, που ενεργούσαν κατ’ επάγγελμα, διακινώντας με κλεμμένα αυτοκίνητα μέσω της ελληνοαλβανικής μεθορίου στο Νομό Ιωαννίνων στο εσωτερικό της χώρας, λαθρομετανάστες από την Αλβανία με αμοιβές που εισέπρατταν και κυμαίνονταν από 1.000 έως 2.000 ευρώ κατ’ άτομο.