Στη συνάντηση, που κράτησε πάνω από μία ώρα, ο πρωθυπουργός θέλησε να πληροφορηθεί από τον υπουργό Ναυτιλίας τις διαδικασίες επιλογής αναδόχου μέσω του διεθνούς διαγωνισμού, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες έδειξε σφόδρα προβληματισμένος από τις αντιδράσεις των λιμενεργατών.Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης προσπάθησε να δώσει πολιτική χροιά στις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, ο πρωθυπουργός όμως θέλησε να πληροφορηθεί αν οι εργαζόμενοι έχουν ενημερωθεί σωστά για την «τύχη» τους όταν τα δύο εθνικά λιμάνια περάσουν στα «χέρια» των ιδιωτικών εταιρειών
20.000 κοντέινερ στον ντόκο
Στο μεταξύ στην τελική «ρότα» της ιδιωτικοποίησης εισήλθαν πλέον οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων ΟΛΠ και ΟΛΘ καθώς χθες επίσημα οι εκπρόσωποι της κινεζικής Cosco και της αραβικής Dudai Ports World παρέλαβαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Νίκο Αναστασόπουλο, τον φάκελο με την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για τον ΣΕΜΠΟ του Νέου Ικονίου. Την ίδια στιγμή οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων (κορυφώνονται στις 30 και στις 31 Ιανουαρίου με 24ωρες των υπαλλήλων και των λιμενεργατών) έχουν «νεκρώσει» και τα δύο εμπορικά λιμάνια.Στην απελπιστική κατάσταση του πειραϊκού λιμένα στους ντόκους, όπου υπάρχουν πάνω από 20.000 κοντέινερ, έχουν βέβαια «συντελέσει» και οι ιδιοκτήτες των φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, οι οποίοι απέχουν από κάθε παραλαβή και παράδοση εμπορευμάτων από τους ΣΕΜΠΟ με το αιτιολογικό ότι ο ΟΛΠ δεν δεσμεύεται ως προς τον αριθμό των κοντέινερ που θα τους παραδίδει σε καθημερινή βάση μέχρι και το πέρας των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών.Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες, οι «φορτηγατζήδες» δεν αποκλείεται να βάλουν τέλος στην αποχή τους μετά την πρόθεση του Οργανισμού να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, αλλά και εξαιτίας των έντονων διαμαρτυριών των πελατών τους οι οποίοι ενώ θα μπορούσαν να παραλαμβάνουν έστω και λιγοστά κοντέινερ με ευπαθή προϊόντα, μετά την αποχή των ιδιοκτητών φορτηγών δεν παραλαμβάνουν κανένα, με αποτέλεσμα οι ελλείψεις βασικών αγαθών να έχουν πολλαπλασιαστεί.
Φλερτάρουν με Αστακό, Λαύριο
Σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων, στα κατεψυγμένα προϊόντα, τα βιομηχανικά και ναυτιλιακά είδη, ενώ τεράστια είναι τα προβλήματα στα πολυκαταστήματα. Οι ελλείψεις καταναλωτικών αγαθών οδήγησαν φυσικά τους παραλήπτες των κοντέινερ να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις που δεν είναι άλλες από τον Αστακό και το Λαύριο. Για να καταπλεύσουν, όμως, εκεί τα μεγάλα conteinerships χρειάζεται απαραίτητα και η άδεια της κυβέρνησης, αφού και τα δύο λιμάνια δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές για τόσο μεγάλα φορτηγά πλοία, ενώ ο Αστακός -που είναι και καθαρά ιδιωτικό λιμάνι- δεν έχει και την άδεια για την παραλαβή κοντέινερ που έχουν προορισμό όλη την επικράτεια.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου