Πηγή:Marinews
ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τρίτη 22 Ιουλίου 2008
ΟΜΥΛΕ: «Ξεκίνησε η δημιουργία μίας ιδιότυπης China Town»
Λόγο για κατάκτηση μίας «αρνητικής πανευρωπαϊκής πρωτιάς, με την εκχώρηση των δύο σημαντικότερων λιμανιών της χώρας σε ξένα κρατικά συμφέροντα» κάνει η ΟΜΥΛΕ με αφορμή την ανάδειξη της Hutschison ως πλειοδότη στη Θεσσαλονίκη. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο και για δημιουργία μίας ιδιότυπης China Town στη λιμενική βιομηχανία της χώρας.Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει: "Σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με την ανάδειξη του προσωρινού πλειοδότη στο λιμάνι ξεκίνησε η δημιουργία μιας ιδιότυπης china town." Τα λιμάνια της Ελλάδας παραδίδονται σε εταιρίες Κινέζικων συμφερόντων. Η Hutschison, που αναδείχθηκε πλειοδότης στη Θεσσαλονίκη, είναι η εταιρία που σε πλήρη συνεργασία με τη Cosco, κατέθεσε την προσφορά «λαγό» στον Πειραιά.Το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών στη Θεσσαλονίκη κλείνει την αυλαία και επαληθεύει πλήρως το σενάριο που «έδινε» τα λιμάνια της Ελλάδας δώρο στους Κινέζους (υπόσχεση του πρωθυπουργού κατά την επίσκεψη του στην Κίνα το 2005).Η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των δύο λιμανιών αντί να απολογούνται, πανηγυρίζουν. Για άλλη μία φορά πετύχαμε μία αρνητική πανευρωπαϊκή πρωτιά, με την εκχώρηση των δύο σημαντικότερων λιμανιών της χώρας σε ξένα κρατικά συμφέροντα. Με την υποθήκευση της ανεκτίμητης άυλης αξίας τους και του ρόλου τους στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας. Με την υποθήκευση των όρων και των θέσεων εργασίας. Όμως είναι σίγουρο πως πριν «αλέκτωρ λαλήσει τρις» θα αποκαλυφθεί το στημένο σκηνικό.
Η Hutschison τη μεγαλύτερη προσφορά στα 419 εκ.ευρώ για την ΟΛΘ ΑΕ
ΤΟ MARINEWS μας ενημερώνει για τις εξελίξεις στο διαγωνισμό του ΟΛΘ, και ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ τα ακριβή ποσά των οικονομικών προσφορών. Άνοιξαν, πριν από λίγο (13,55), οι φάκελλοι με τις οικονομικές προσφορές των εταιρειών για τον ΟΛΘ. Τη μεγαλύτερη έδωσε η κινεζικών συμφερόντων Hutschison και φθάνει τα 419 εκ.ευρώ, επιβεβαιώνοντας παλαιότερα δημοσιεύματα του Marinews αλλά και αναρτήσεις και σχόλια του δικου μας Blog , όπως το σημερινό δημοσίευμα του Marinews . Ακολουθεί η Cosco με 131 εκατομμύρια και η Dubai Ports με 68 εκ. Πρόκειται για την καθαρή παρούσα αξία και σε αυτή δεν υπολογίζονται οι προκαταβολές των 40 εκ.ευρώ και τα ενοίκια.
Το είχαμε άλλωστε και σε παλαιότερη ανάρτηση μας , ένας Κινέζος το ένα και ο Άλλος το άλλο , και ας κάνανε τους Κινέζους !!!
Φαινόταν άλλωστε από μακριά τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια.
Το είχαμε άλλωστε και σε παλαιότερη ανάρτηση μας , ένας Κινέζος το ένα και ο Άλλος το άλλο , και ας κάνανε τους Κινέζους !!!
Φαινόταν άλλωστε από μακριά τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια.
Σάββατο 19 Ιουλίου 2008
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΣΕΜΠΟ: ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Ένα ενδιαφέρον άρθρο του καθηγητή του ΕΜΠ Κου Ψαράφτη
Μεγάλο θόρυβο, αλλά και κάποια σύγχυση προκάλεσε το άνοιγμα των προσφορών της COSCO και της Hutchison για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ. Η Διοίκηση του ΟΛΠ αλλά και η Κυβέρνηση έσπευσαν να διαφημίσουν με ενθουσιασμό το γεγονός ότι η προσφορά της COSCO (της εταιρίας που
ανακηρύχθηκε τελικά προσωρινός ανάδοχος) έφτασε τα 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ για 35 χρόνια, άρα κάπου 123 εκ. ευρώ ανά έτος κατά μέσο όρο, ποσό εξωπραγματικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο κύκλος εργασιών όλου του ΟΛΠ το 2007 ήταν κάπου 171 εκ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων 33,5 εκ. ευρώ.
Όμως, μερικές μέρες μετά την εξαγγελία αυτή, όταν η COSCO εκλήθη από το Χρηματιστήριο του Hong Kong να δώσει εξηγήσεις για το τεράστιο ποσό που θα κατέβαλλε, αποκαλύφθηκε ότι η Καθαρή Παρούσα Αξία (ΚΠΑ) του εγγυημένου ανταλλάγματος είναι πολύ λιγότερη, κάπου 0,66 δις. ευρώ. Πλήρης σύγχυση, και μέγα σκαμπανέβασμα της μετοχής του ΟΛΠ σε μερικές μέρες.
!Τι όμως είναι η ΚΠΑ μιας χρηματορροής που εξελίσσεται διαχρονικά;
Από το βασικό μάθημα Πολιτικής Οικονομίας που παρακολουθήσαμε στις προπτυχιακές μας σπουδές, ξέρουμε ότι η ΚΠΑ είναι ένας χρηματοοικονομικός δείκτης που έχει φτιαχτεί ακριβώς για να λαμβάνει υπόψη τη διαχρονική αξία του χρήματος. Έτσι, 1 εκατομμύριο ευρώ σήμερα δεν είναι καθόλου το ίδιο με 1 εκατομμύριο ευρώ σε 35 χρόνια. Η ΚΠΑ κάνει μια αναγωγή όλων των μελλοντικών χρηματικών δοσοληψιών στο παρόν, ώστε εάν ποσό Α εισπραχθεί μετά από Ν χρόνια (Ν=0 είναι το παρόν), τότε η ΚΠΑ του ποσού αυτού είναι Α/(1+r)N . Εδώ r είναι το επιτόκιο προεξόφλησης (για τον ΟΛΠ είναι 9%), η αλλιώς επιτόκιο αναγωγής, η αλλιώς κόστος κεφαλαίου της μονάδας που θα εισπράξει το ποσό διαχρονικά. Με τον τρόπο αυτό, όλα τα μελλοντικά ποσά ανάγονται στο παρόν, διαιρώντας τα δια του παράγοντα (1+r)N, και αυτό ακριβώς έγινε και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Είναι σαφές ότι όσο μεγαλύτερο είναι το r, τόσο πέφτει η ΚΠΑ ενός δεδομένου κονδυλίου. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και με το Ν. Όσο πιο μελλοντικό είναι το ποσό, τόσο μικρότερη είναι η ΚΠΑ του.
Αυτό είναι ένα απόσπασμα από το ενδιαφέρον άρθρο του καλού Καθηγητή
όλο το άρθρο εδώ
Τετάρτη 16 Ιουλίου 2008
Το λιμάνι του Αστακού επεκτείνεται και στο car terminal
Δυναμική είναι η ανάπτυξη του λιμανιού στον Αστακό. Μετά την έντονη δραστηριοποίησή του στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, τώρα επεκτείνει την δραστηριότητά του και στο car terminal. Πιο συγκεκριμένα, η επιχείρηση εκμεταλλεύεται 100 στρέμματα για την αποθήκευση των αυτοκινήτων. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το λιμάνι του Αστακού βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλη επιχείρηση αυτοκινήτων προκειμένου να υπάρξει συνεργασία.
Έσπειραν ανέμους και θερίζουν θύελλες!!!!
Πηγή:MariNews
Πηγή:MariNews
Παρασκευή 11 Ιουλίου 2008
Eξώδικο του ΟΛΠ στους εργαζόμενους εν όψει των απεργιακών κινητοποιήσεων
Εξώδικο έστειλε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Νίκος Αναστασόπουλος στην ΟΜΥΛΕ, στην Ένωση Λιμενεργατών και στον Σύνδεσμο Εποπτών Αρχιεργατών του Οργανισμού επισημαίνοντας ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις «είναι παράνομες, όψιμες και προσχηματικές που στοχεύουν στα Πολιτειακά όργανα του Ελληνικού Κράτους και όχι στον ΟΛΠ ΑΕ»
Πηγή:MariNews
Νέο πλήγμα στην αγορά από την τριήμερη απεργία στα λιμάνια
Την απογοήτευση του εμπορικού κόσμου προκάλεσε η απόφαση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ να προκηρύξουν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα. Συγκεκριμένα η ΟΜΥΛΕ θα πραγματοποιήσει 48ωρη απεργία Πέμπτη - Παρασκευή 17 και 18 Ιουλίου, ενώ η Ενωση Λιμενεργατών Τετάρτη και Πέμπτη 16 και 17 Ιουλίου. Οπως δηλώνουν στη «Ν» κύκλοι του «μεγάλου λιμανιού», οι απεργίες αυτές, μετά τις συνεχιζόμενη επί επτά μήνες αποχή των εργαζομένων από τις υπερωρίες και την εργασία τις αργίες, είναι ίσως η «σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι». Ήδη αρκετά ναυτικά πρακτορεία έχουν προχωρήσει σε μείωση προσωπικού, αντιμέτωπα με τον κίνδυνο να βάλουν «λουκέτο». Πολλές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες πλέον αποφεύγουν τα ελληνικά λιμάνια, μειώνοντας δραστικά τα δρομολόγια των πλοίων τους προς της Ελλάδα. Παράλληλα εντείνονται και οι αντιδράσεις και των επιχειρηματιών από το εξωτερικό, που αποστέλλουν εμπορεύματα στην Ελλάδα. «Με το ζόρι κρατάμε ορισμένους πλέον», ενώ μετά την αναγγελία των νέων απεργιών κάποιοι απάντησαν «ως εδώ». Αιτία των κινητοποιήσεων των εργαζομένων είναι ο διαγωνισμός παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε ιδιώτες. Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων υποστηρίζουν ότι τα δύο λιμάνια έχουν τις δυνατότητες να προχωρήσουν αυτόνομα στις απαραίτητες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των δύο Σ.ΕΜΠΟ και να προσελκύσουν νέα φορτία. Από την άλλη πλευρά τόσο ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης όσο και οι διοικήσεις των δύο λιμανιών υποστηρίζουν ότι ούτε την απαραίτητη χρηματοδότηση μπορούν να πετύχουν, και ότι ούτε είναι εύκολο να προσελκύσουν νέους πελάτες έχοντας να ανταγωνιστούν παγκόσμιους διαχειριστές λιμενικών σταθμών.
Η ΟΜΥΛΕ
Σε χθεσινή της ανακοίνωση η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος τονίζει ότι αποφάσισε να κηρύξει 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση την Πέμπτη 17 και την Παρασκευή 18 Ιουλίου. Αιτία όπως τονίζει είναι η μη εφαρμογή των διατάξεων των επιχειρησιακών ΣΣΕ για τους νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους στον ΟΛΠ και ΟΛΘ. «Η πολιτική διαχωρισμού των εργαζομένων σε «νέους» και «παλιούς», που ακολουθούν η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των Οργανισμών οδηγεί στη συνολική υποβάθμιση των μισθών και των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων στα δύο λιμάνια», υπογραμμίζει και προσθέτει:Το σχέδιο αυτό είναι μέρος της συνολικότερης στρατηγικής ξεπουλήματος του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ, καθώς και της ιδιωτικοποίησης των βασικών και στρατηγικών τομέων της οικονομίας».
Πηγή:Ναυτεμπορική
Τετάρτη 9 Ιουλίου 2008
Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις λίγο πριν τις διαπραγματεύσεις με την Cosco
Άκαρπη απέβη η σημερινή συνάντηση των συνδικαλιστών με τη Διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ.Με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις απαντούν οι εργαζόμενοι στην έκκληση της διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ, να βρεθεί η χρυσή τομή ώστε να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του λιμανιού και να επιστρέψει στις μεγάλες κερδοφορίες η εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, απεργία πραγματοποιούν στις 16-17 Ιουλίου οι Λιμενεργάτες και στις 17-18 Ιουλίου η ΟΜΥΛΕ. Επίσημη δικαιολογία είναι η αντίθεσή τους στην κοινή υπουργική απόφαση για τις προσλήψεις στον ΟΛΠ με το νέο καθεστώς.«Εμείς εμμένουμε στις θέσεις μας .Δεν θέλουμε να γίνει η παραχώρηση του Σ.ΕΜΠΟ στους ιδιώτες» ήταν η απάντηση που έδωσαν στον διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Αναστασόπουλο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στη διάρκεια της σημερινής συνάντησης τους. Από την πλευρά του ο Νικ.Αναστασόπουλος κάλεσε για μία ακόμη φορά τους εργαζόμενους να αντιληφθούν τα προβλήματα που δημιουργεί η στάση τους στην ομαλή λειτουργία του λιμανιού, τους ανέλυσε τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου επισημαίνοντας ότι ανάλογη θα είναι η κατάσταση και στη συνέχεια, ενώ τους κάλεσε να απευθύνονται σε αυτόν για όποιο εργασιακό πρόβλημα ανακύπτει επισημαίνοντας ότι τα δικαιώματά τους είναι εξασφαλισμένα υπό το νέο καθεστώς.
Δευτέρα 7 Ιουλίου 2008
Τα τρία καυτά σημεία της διαπραγμάτευσης ΟΛΠ – Cosco
Ενώ στον ΟΛΘ ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στον Πειραιά όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, με την Cosco για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το τέλος του χρόνου. Η διάρκεια της παραχώρησης που προσδιορίζεται σε 30 συν πέντε έτη (τα πέντε αφού γίνει ο προβλήτας ΙΙΙ) θα είναι το πρώτο θέμα που θα θέσει ο κινέζικος κολοσσός. Η Cosco βλέπει ότι υπάρχει μία πιθανότητα να μην είναι δυνατή η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ. Και αυτό γιατί το Δήμος Περάματος έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ κατά της συγκεκριμένης κατασκευής για περιβαλλοντικούς όρους. Η Cosco αναμένεται να ζητήσει από την διοίκηση του ΟΛΠ στην σύμβαση να υπάρχει όρος που να αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί το έργο ανέγερσης του τρίτου προβλήτα χωρίς δική της υπαιτιότητα, να μην μειωθεί στα 30 χρόνια η διάρκεια της σύμβασης. Ένα δεύτερο ζητούμενο είναι η σύμβαση του ΟΛΠ με την Mediterranean Shipping Company την οποία σύμφωνα με την προκήρυξη αναλαμβάνει ως «προίκα» η Cosco, αλλά την νομιμότητά της αυτή την περίοδο εξετάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στον σχεδιασμό της η Cosco έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στον ρόλο των φορτίων που θα φέρνει η MSC, (προβλέπεται κατώτατο όριο 500.000 κοντέινερ ετησίως) , και σε περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού «ακυρώσει» την σύμβαση ουσιαστικά η Cosco μένει «ξεκρέμαστη» για τα πρώτα πέντε χρόνια. Ένα τρίτο σημείο είναι οι εργαζόμενοι τον πρώτο ενάμιση χρόνο. Σύμφωνα με την διακήρυξη του διαγωνισμού τους πρώτους 18 μήνες (μέχρι να κατασκευαστεί ο προβλήτας Ι που θα είναι υπό την διαχείριση του Οργανισμού) ο προβλήτας ΙΙ θα λειτουργήσει με τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και θα πληρώνονται από την Cosco. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι εργαζόμενοι που συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους κατά της παραχώρησης, ενδέχεται να αρνηθούν να εργαστούν για λογαριασμό του κινέζικου ομίλου.
Πηγή:MariNews
Πηγή:MariNews
Συνάντηση αύριο της Διοίκησης του ΟΛΠ με τους εργαζόμενους
Αύριο συναντιόνται η Διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ με τους εργαζόμενους στο λιμάνι. Θέμα συζήτησης η επίλυση των εργασιακών θεμάτων. Σύμφωνα με τον διακήρυξη του διαγωνισμού τους πρώτους 18 μήνες (μέχρι να κατασκευαστεί ο προβλήτας Ι που θα είναι υπό την διαχείριση του Οργανισμού) ο προβλήτας ΙΙ θα λειτουργήσει με τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και θα πληρώνονται από την Cosco. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι εργαζόμενοι που συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους κατά της παραχώρησης, ενδέχεται να αρνηθούν να εργαστούν για λογαριασμό του κινέζικου ομίλου.
Πηγή:MariNews
Σάββατο 5 Ιουλίου 2008
Αναζητείται τρόπος αύξησης των εσόδων από τα τελωνεία
Τα μεθοριακά τελωνεία Νίκης και Κρυσταλλοπηγής στο νομό Φλώρινας επισκέφθηκε σήμερα ο υφυπουργός Οικονομικών Αντώνης Μπέζας σε μια προσπάθεια να ενισχύσει το ρυθμό αύξησης των εσόδων του προϋπολογισμού τα οποία κινούνται πολύ κάτω από το στόχο 12,2% του προϋπολογισμού.
Ο υφυπουργός συγκάλεσε σύσκεψη στη Φλώρινα στην οποία συμμετείχαν οι διευθυντές των Δ.Ο.Υ., των Τελωνείων και της Κτηματικής Υπηρεσίας του νομού, στελέχη της ΥΠ.Ε.Ε. Δυτικής Μακεδονίας και οι οικονομικοί επιθεωρητές της περιφέρειας.
Μετά την επίσκεψή του στα δύο τελωνεία ο υφυπουργός δήλωσε ότι «το υπουργείο Οικονομίας, προωθεί την προμήθεια και την εγκατάσταση υλικοτεχνικού εξοπλισμού (όπως συστήματα x-ray για έλεγχο αποσκευών και εμπορευμάτων και αυτοκίνητα μεταφοράς), συνολικού προϋπολογισμού, για τα τελωνεία Νίκης και Κρυσταλλοπηγής, 1.300.000 ευρώ».
Στο Τελωνείο Κακαβιάς, από το 2004 μέχρι και τις 30 Ιουνίου 2008 οι τελωνειακοί κατάσχεσαν 45 κλεμμένα πολυτελή αυτοκίνητα.
Ο υφυπουργός συγκάλεσε σύσκεψη στη Φλώρινα στην οποία συμμετείχαν οι διευθυντές των Δ.Ο.Υ., των Τελωνείων και της Κτηματικής Υπηρεσίας του νομού, στελέχη της ΥΠ.Ε.Ε. Δυτικής Μακεδονίας και οι οικονομικοί επιθεωρητές της περιφέρειας.
Μετά την επίσκεψή του στα δύο τελωνεία ο υφυπουργός δήλωσε ότι «το υπουργείο Οικονομίας, προωθεί την προμήθεια και την εγκατάσταση υλικοτεχνικού εξοπλισμού (όπως συστήματα x-ray για έλεγχο αποσκευών και εμπορευμάτων και αυτοκίνητα μεταφοράς), συνολικού προϋπολογισμού, για τα τελωνεία Νίκης και Κρυσταλλοπηγής, 1.300.000 ευρώ».
Στο Τελωνείο Κακαβιάς, από το 2004 μέχρι και τις 30 Ιουνίου 2008 οι τελωνειακοί κατάσχεσαν 45 κλεμμένα πολυτελή αυτοκίνητα.
Πηγή: Υπ. Οικονομικών , Ημερησία
Η αντιπολίτευση ζητεί τα στοιχεία για ΣΕΜΠΟ στη Βουλή
Με πρόσχημα ότι ο διαγωνισμός παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται σε εξέλιξη, η κυβέρνηση αρνείται, κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής και οποιασδήποτε λογικής, να καταθέσει, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές, καθώς επίσης, την ένσταση, και τα πρακτικά του διαγωνισμού», αναφέρει η κα. Τσουρή και προσθέτει: «Αντίθετα, πιστή στην επικοινωνιακή της και μόνο τακτική, προτιμά την ανεύθυνη, επιλεκτική και παραπλανητική ανακοίνωση αποσπασματικών και ασαφών οικονομικών μεγεθών για το διαγωνισμό». Η Ελπίδα Τσουρή τονίζει ότι: «Είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε δημόσια, ως ένα επιπλέον δείγμα έλλειψης στοιχειώδους σεβασμού απέναντι σε δημοκρατικούς θεσμούς και διαδικασίες, τη συστηματική παραγκώνιση και παρακώλυση του έργου της Βουλής, η οποία, όπως αποδεικνύεται, ούτε τυχαία είναι, ούτε συμπτωματική», και καταλήγει: «Ρωτάμε, λοιπόν, ευθέως τον κ. υπουργό: Τι έχετε να φοβηθείτε, κ. υπουργέ, από την κατάθεση των στοιχείων του διαγωνισμού, στη Βουλή των Ελλήνων;».
Τετάρτη 2 Ιουλίου 2008
ΟΛΘ: Αναμένονται προσφορές -ρεκόρ για το λιμάνι
«Την μπάνκα στον αέρα» υπολογίζουν ότι θα τινάξει ο ΟΛΘ το διεθνή διαγωνισμό αφού οι προσφορές αναλογικά με το μέγεθος του έργου που θα γίνει αναμένεται να είναι μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες που κατατέθηκαν στον Πειραιά. Οι προσφορές αναμένεται να είναι αναλογικά μεγαλύτερες για δύο βασικούς λόγους. Πρώτων υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός. Σε αντίθεση με τον Πειραιά που το Σ.ΕΜΠΟ διεκδίκησαν δύο όμιλοι, στον ΟΛΘ οι όμιλοι είναι τρεις. Επίσης η τιμή του ανταλλάγματος για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ενισχύει και η αγορά των Βαλκανίων, στην οποία θα καταλήγει μεγάλο μέρος των εμπορευμάτων που θα φτάνουν στο Σ.ΕΜΠΟ. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να αποφασισθεί η τύχη των ενστάσεων οι οποίες ενδέχεται να έχουν την τύχη εκείνων που κατατέθηκαν στον ΟΛΠ, δηλαδή να απορριφθούν Ο πλειοδότης, και εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικές προστριβές ανάμεσα στους τρεις διεκδικητές, Dubai Ports World, Cosco και Hutchison, υπολογίζεται ότι θα κριθεί με αντάλλαγμα σε καθαρά παρούσα αξία πάνω από 400 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα ενοίκια και η προκαταβολή των 40 εκατ. ευρώ. Και αυτό παρόλο που η δυναμικότητα της Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα είναι στο ένα τρίτο της αντίστοιχης του Πειραιά.
Πηγή:MarineNews
Λιμάνια: Κινητοποιήσεις για έβδομο μήνα
ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ των κινητοποιήσεών τους για έβδομο συνεχή μήνα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης αποφάσισε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος. Τόσο η ΟΜΥΛΕ όσο και οι: Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ και ο Σύνδεσμος Εποπτών και Αρχιεργατών αποφάσισαν τη συνέχιση της αποχής από την υπερωριακή εργασία, καθώς και την εργασία στις αργίες και τα Σαββατοκύριακα και τον Ιούλιο 2008.Όπως επισημαίνουν οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων τα προβλήματα στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας εντείνονται. «Ο διαχωρισμός των εργαζομένων και η μη εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους συνεχίζεται. Το γεγονός αυτό συνδέεται με την επιχειρούμενη εκχώρηση - ξεπούλημα των Σ.ΕΜΠΟ στην οποία οι εργαζόμενοι έχουν καταθέσει την έντονη αντίδρασή τους».Επίσης το δ.σ. της ΟΜΥΛΕ εξουσιοδότησε το προεδρείο της Ομοσπονδίας, ώστε να προγραμματίσει και απεργιακές κινητοποιήσεις.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Παρασκευή 27 Ιουνίου 2008
Τα «κακώς κείμενα» του λιμανιού - Σημεία των Καιρών
«ΕΠΙΘΕΣΗ σε τρία μέτωπα» εξαπέλυσε χθες από το βήμα της γενικής συνέλευσης του ΟΛΠ, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Αναστασόπουλος. Στο «στόχαστρο» του διευθύνοντος βρέθηκε το λιμάνι του Αστακού, το νέο κτήριο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και τα πλοία τύπου ro - ro.
Ειδικά για το λιμάνι του Αστακού ο Κος Αναστασόπουλος χαρακτήρισε παράνομη την λειτουργία του ιδιωτικού λιμανιού. Καλώντας τους εργαζόμενους, οι οποίοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους κατά της παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ για έκτο μήνα, να επιστρέψουν κανονικά στις εργασίες τους, τόνισε μεταξύ άλλων ότι με τον τρόπο αυτό επωφελείται και το λιμάνι του Αστακού. «Η αρνητική πορεία του Οργανισμού είναι δυνατόν να ανατραπεί εφόσον οι εργαζόμενοι εγκαταλείψουν τη μέχρι σήμερα αδιάλλακτη στάση και επαναφέρουν άμεσα το λιμάνι σε πλήρη λειτουργία, επ' ωφελεία του Οργανισμού, των ιδίων και της Εθνικής οικονομίας εν γένει, ανακόπτοντας επιτέλους την πορεία ενός ιδιωτικού λιμανιού που χτίστηκε με κρατική χρηματοδότηση και λειτουργεί παράνομα πραγματοποιώντας αθέμιτο ανταγωνισμό.
Θυμίζω δε ότι κατά τη διάρκεια της υπολειτουργίας του Πειραιά ο Αστακός έχει πραγματοποιήσει πάνω από 100.000 κινήσεις με παραγωγικότητα 50% υψηλότερη του Πειραιά», τόνισε.
Ειδικά για το λιμάνι του Αστακού ο Κος Αναστασόπουλος χαρακτήρισε παράνομη την λειτουργία του ιδιωτικού λιμανιού. Καλώντας τους εργαζόμενους, οι οποίοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους κατά της παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ για έκτο μήνα, να επιστρέψουν κανονικά στις εργασίες τους, τόνισε μεταξύ άλλων ότι με τον τρόπο αυτό επωφελείται και το λιμάνι του Αστακού. «Η αρνητική πορεία του Οργανισμού είναι δυνατόν να ανατραπεί εφόσον οι εργαζόμενοι εγκαταλείψουν τη μέχρι σήμερα αδιάλλακτη στάση και επαναφέρουν άμεσα το λιμάνι σε πλήρη λειτουργία, επ' ωφελεία του Οργανισμού, των ιδίων και της Εθνικής οικονομίας εν γένει, ανακόπτοντας επιτέλους την πορεία ενός ιδιωτικού λιμανιού που χτίστηκε με κρατική χρηματοδότηση και λειτουργεί παράνομα πραγματοποιώντας αθέμιτο ανταγωνισμό.
Θυμίζω δε ότι κατά τη διάρκεια της υπολειτουργίας του Πειραιά ο Αστακός έχει πραγματοποιήσει πάνω από 100.000 κινήσεις με παραγωγικότητα 50% υψηλότερη του Πειραιά», τόνισε.
"Φλερτάρουν με Αστακό, Λαύριο
Σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων, στα κατεψυγμένα προϊόντα, τα βιομηχανικά και ναυτιλιακά είδη, ενώ τεράστια είναι τα προβλήματα στα πολυκαταστήματα. Οι ελλείψεις καταναλωτικών αγαθών οδήγησαν φυσικά τους παραλήπτες των κοντέινερ να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις που δεν είναι άλλες από τον Αστακό και το Λαύριο. Για να καταπλεύσουν, όμως, εκεί τα μεγάλα conteinerships χρειάζεται απαραίτητα και η άδεια της κυβέρνησης, αφού και τα δύο λιμάνια δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές για τόσο μεγάλα φορτηγά πλοία, ενώ ο Αστακός -που είναι και καθαρά ιδιωτικό λιμάνι- δεν έχει και την άδεια για την παραλαβή κοντέινερ που έχουν προορισμό όλη την επικράτεια."
Σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων, στα κατεψυγμένα προϊόντα, τα βιομηχανικά και ναυτιλιακά είδη, ενώ τεράστια είναι τα προβλήματα στα πολυκαταστήματα. Οι ελλείψεις καταναλωτικών αγαθών οδήγησαν φυσικά τους παραλήπτες των κοντέινερ να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις που δεν είναι άλλες από τον Αστακό και το Λαύριο. Για να καταπλεύσουν, όμως, εκεί τα μεγάλα conteinerships χρειάζεται απαραίτητα και η άδεια της κυβέρνησης, αφού και τα δύο λιμάνια δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές για τόσο μεγάλα φορτηγά πλοία, ενώ ο Αστακός -που είναι και καθαρά ιδιωτικό λιμάνι- δεν έχει και την άδεια για την παραλαβή κοντέινερ που έχουν προορισμό όλη την επικράτεια."
--Βέβαια η άδεια δόθηκε άρον άρον και ο Αστακός γιγαντώθηκε , τώρα βέβαια έγινε ανταγωνιστικός και πρέπει να κλείσει ή να απαξιωθεί σιγά σιγά.
Σημεία των καιρών
Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΠ: Προσωρινός ανάδοχος η Cosco
ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ της Cosco Pasific σε προσωρινό ανάδοχο του διαγωνισμού παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και την κατακύρωση του διαγωνισμού υπέρ της, αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού.
Το δ.σ. του ΟΛΠ έλαβε τη συγκεκριμένη απόφαση αφού μελέτησε και ενέκρινε το πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού. Η επόμενη φάση του διαγωνισμού προβλέπει τη διαδικασία διαπραγμάτευσης ΟΛΠ και Cosco, με απώτερο στόχο τους επόμενους μήνες να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης διάρκειας 35 ετών.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την προσφορά που έχει καταθέσει η κινεζική εταιρεία, ο ΟΛΠ θα έχει εξασφαλισμένα έσοδα ύψους 3,4 δισ. ευρώ σε βάθος 35ετίας, ενώ ενδέχεται να φτάσουν και τα 4,3 δισ. ευρώ εάν η Cosco αναπτύξει πλήρως το οικονομικό μοντέλο που περιέχει ο φάκελος της. Πηγή:Ναυτεμπορική
Το δ.σ. του ΟΛΠ έλαβε τη συγκεκριμένη απόφαση αφού μελέτησε και ενέκρινε το πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού. Η επόμενη φάση του διαγωνισμού προβλέπει τη διαδικασία διαπραγμάτευσης ΟΛΠ και Cosco, με απώτερο στόχο τους επόμενους μήνες να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης διάρκειας 35 ετών.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την προσφορά που έχει καταθέσει η κινεζική εταιρεία, ο ΟΛΠ θα έχει εξασφαλισμένα έσοδα ύψους 3,4 δισ. ευρώ σε βάθος 35ετίας, ενώ ενδέχεται να φτάσουν και τα 4,3 δισ. ευρώ εάν η Cosco αναπτύξει πλήρως το οικονομικό μοντέλο που περιέχει ο φάκελος της. Πηγή:Ναυτεμπορική
Δευτέρα 23 Ιουνίου 2008
Καταλυτικός ο ρόλος της MSC για το μέλλον της Cosco στον ΟΛΠ
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού και ο ιταλο-ελβετικός κολοσσός MSC είναι τα δύο κλειδιά στην επόμενη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ στους κινέζους της Cosco, η οποία έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
Η Mediterranean Shipping Company που είναι ο αιμοδότης του μεγάλου λιμανιού θα καθορίσει τις τύχες του εγχειρήματος, αφού με αυτή θα πρέπει να διαπραγματευθεί ο κινέζος ανάδοχος.
Η προβλήτα ΙΙ η οποία είναι έτοιμη και θα χρειαστεί επενδύσεις σε σύγχρονα μηχανήματα, «ζει» από την σύμβαση που έχει με την MSC. Η προβλήτα ΙΙΙ θα πρέπει να κατασκευαστεί, εφόσον το επιτρέψει το ΣτΕ μετά την προσφυγή που έχει κάνει ο Δήμος Περάματος, Ο ιταλοελβετικός ναυτιλιακός γίγαντας διακινεί από την προβλήτα ΙΙ το ελάχιστο 500.000 εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο ενώ έχει την δυνατότητα να φτάσει και το 1,5 εκατ.
Η σημασία του όγκου των κινήσεων που κάνει η MSC φαίνεται περισσότερο, όταν συγκριθεί με τους υπόλοιπους δύο – τρεις μεγάλους πελάτες του ΟΛΠ, οι οποίοι δεν διακινούν ούτε 150.000 κοντέινερ ο καθένας ετησίως.
Ο πλειοδότης λοιπόν, δηλαδή η Cosco για να πιάσει το ελάχιστο των κινήσεων που της επιβάλει ο ΟΛΠ, περίπου 2,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από το 2015 και μετά, θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στη σύμβαση της MSC η οποία λήγει το 2012. Η Cosco μόλις πέσουν οι τελικές υπογραφές θα πάρει «προίκα», όπως προβλέπει ο διαγωνισμός, τη σύμβαση που έχει η ΟΛΠ ΑΕ με την MSC. Αυτό σημαίνει ότι η κινέζικη εταιρεία από την πρώτη ημέρα θα έχει εξασφαλισμένα τουλάχιστον ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια, γεγονός που θα τη βοηθήσει τα πρώτα πέντε με επτά χρόνια της ενοικίασης του Σ.ΕΜΠΟ να μην έχει χασούρα.
Πηγή:MarineNews
Η Mediterranean Shipping Company που είναι ο αιμοδότης του μεγάλου λιμανιού θα καθορίσει τις τύχες του εγχειρήματος, αφού με αυτή θα πρέπει να διαπραγματευθεί ο κινέζος ανάδοχος.
Η προβλήτα ΙΙ η οποία είναι έτοιμη και θα χρειαστεί επενδύσεις σε σύγχρονα μηχανήματα, «ζει» από την σύμβαση που έχει με την MSC. Η προβλήτα ΙΙΙ θα πρέπει να κατασκευαστεί, εφόσον το επιτρέψει το ΣτΕ μετά την προσφυγή που έχει κάνει ο Δήμος Περάματος, Ο ιταλοελβετικός ναυτιλιακός γίγαντας διακινεί από την προβλήτα ΙΙ το ελάχιστο 500.000 εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο ενώ έχει την δυνατότητα να φτάσει και το 1,5 εκατ.
Η σημασία του όγκου των κινήσεων που κάνει η MSC φαίνεται περισσότερο, όταν συγκριθεί με τους υπόλοιπους δύο – τρεις μεγάλους πελάτες του ΟΛΠ, οι οποίοι δεν διακινούν ούτε 150.000 κοντέινερ ο καθένας ετησίως.
Ο πλειοδότης λοιπόν, δηλαδή η Cosco για να πιάσει το ελάχιστο των κινήσεων που της επιβάλει ο ΟΛΠ, περίπου 2,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από το 2015 και μετά, θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στη σύμβαση της MSC η οποία λήγει το 2012. Η Cosco μόλις πέσουν οι τελικές υπογραφές θα πάρει «προίκα», όπως προβλέπει ο διαγωνισμός, τη σύμβαση που έχει η ΟΛΠ ΑΕ με την MSC. Αυτό σημαίνει ότι η κινέζικη εταιρεία από την πρώτη ημέρα θα έχει εξασφαλισμένα τουλάχιστον ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια, γεγονός που θα τη βοηθήσει τα πρώτα πέντε με επτά χρόνια της ενοικίασης του Σ.ΕΜΠΟ να μην έχει χασούρα.
Πηγή:MarineNews
Πέμπτη 19 Ιουνίου 2008
Τελωνειακοί, φύλακες και αστυνομικοί μέλη σπείρας που έκλεβε αυτοκίνητα
Συνοριακοί φύλακες, αστυνομικοί, μία τελωνειακός και ιδιώτες Έλληνες και Αλβανοί, ήταν μέλη σπείρας που διακινούσε κλεμμένα αυτοκίνητα στα ελληνοαλβανικά σύνορα και με αμοιβή διευκόλυναν Αλβανούς λαθρομετανάστες να περάσουν παράνομα στην Ελλάδα. Από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων σε συνεργασία με την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ιωαννίνων, ύστερα από πολύμηνη έρευνα, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος εννέα Αλβανών, τριών συνοριακών φυλάκων, δύο κατώτερων αστυνομικών εκ των οποίων ο ένας απόστρατος, πέντε ημεδαπών ιδιωτών, ενός ανώτερου αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. σε αποστρατεία και μιας τελωνειακού υπαλλήλου, κατηγορουμένων για συγκρότηση εγκληματικής ομάδας με δομημένη και διαρκή δράση, που ενεργούσαν κατ’ επάγγελμα, διακινώντας με κλεμμένα αυτοκίνητα μέσω της ελληνοαλβανικής μεθορίου στο Νομό Ιωαννίνων στο εσωτερικό της χώρας, λαθρομετανάστες από την Αλβανία με αμοιβές που εισέπρατταν και κυμαίνονταν από 1.000 έως 2.000 ευρώ κατ’ άτομο.
Πηγή:apn
Πηγή:apn
Σάββατο 14 Ιουνίου 2008
«Άστεγο» το Τελωνείο της Πάτρας
Σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία του λιμανιού της Πάτρας και των επιχειρήσεων που εξυπηρετούνται, σε επίπεδο εισαγωγών και εξαγωγών, έχει το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τη στέγαση του Τελωνείου της Πάτρας, μετά το χαρακτηρισμό ως κατεδαφιστέου του Κτιρίου Υπηρεσιών Λιμένα. Ο πρόσφατος σεισμός άφησε τους τελωνειακούς άστεγους, ενώ, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του Συλλόγου Τελωνειακών της Περιφέρειας, Θανάσης Ψυχάρης, «οι αποθήκες στις οποίες θέλουν να μεταστεγάσουν το Τελωνείο είναι κλειστές για μια δεκαετία και γεμάτες ποντίκια». «Αυτή τη στιγμή οι δραστηριότητες έχουν παγώσει και απευθύνουμε έκκληση στο υπουργείο Οικονομικών να δώσει άμεση λύση, σεβόμενο και τους όρους υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων» τονίζει ο κ. Ψυχάρης, υποστηρίζοντας ακόμη ότι, αν δε δοθεί λύση, οι εταιρείες θα κάνουν τους εκτελωνισμούς τους από άλλα λιμάνια, στερώντας από την Πάτρα τη δυνατότητα αυτή. Στο μεταξύ, χθες, ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Πατρών απέστειλε ανοικτή επιστολή προς το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Μπέζα.Στην επιστολή με θέμα το Τελωνείο, ο Σύλλογος καταγγέλλει ότι «ενώ οι υπόλοιπες Υπηρεσίες (ΟΛΠΑ, Λιμεναρχείο κ.τ.λ.), με υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού τους και φορέων της Πάτρας, τουλάχιστον υπολειτουργούν, βρίσκοντας τους κατάλληλους χώρους, δεν συμβαίνει το ίδιο με το Τελωνείο της Πάτρας». «Μετά λύπης μας δεν βλέπουμε να δίνεται λύση, ούτε άμεση που είναι μεγάλη ανάγκη, αλλά ούτε και μακροπρόθεσμη, διότι λείπει η πολιτική βούληση για να πάρει αποφάσεις και να δαπανηθούν τα απαραίτητα χρήματα για την άμεση επαναλειτουργία του Τελωνείου της Πάτρας, μιας Υπηρεσίας που πρόσφερε καθημερινά στον κρατικό κορβανά χιλιάδες ευρώ» αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Τάκης Καϊάφας.«Κύριε Υφυπουργέ, σαν άμεση λύση της λειτουργίας του Τελωνείου, διότι οτιδήποτε άλλο είναι προφάσεις, να αποσταλούν το γρηγορότερο δυνατόν και να εγκατασταθούν λυόμενα κοντέινερς με πλήρη καλωδίωση, για να λειτουργήσει το σύστημα ICIS ΣΥΖΕΥΞΙΣ προκειμένου να εξυπηρετηθεί η οικονομική ζωή της πόλης» καταλήγει η επιστολή του Συλλόγου προς τον κ. Μπέζα.Π.ΣΑΚ.
Το τελωνείο Πάτρας Έδωσε τα νέα τηλ Επικοινωνίας με το Κοινό
Γραφείο Διευθυντού : Τηλ 2610312402 Fax 2610312401
Τ.Δ.Υ : Τηλ 2610339869 Fax: 2610331658
Πηγή:ΗΜΕΡΑ
Το τελωνείο Πάτρας Έδωσε τα νέα τηλ Επικοινωνίας με το Κοινό
Γραφείο Διευθυντού : Τηλ 2610312402 Fax 2610312401
Τ.Δ.Υ : Τηλ 2610339869 Fax: 2610331658
Πηγή:ΗΜΕΡΑ
Προβλήματα από το σεισμό παρουσιάζει το κτίριο του Λιμένα Πατρών
Ο γενικός γραμματέας Λιμένων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Γεώργιος Βλάχος επισκέφθηκε την Πάτρα και ενημερώθηκε για τα προβλήματα που προκάλεσε ο σεισμός της 8ης Ιουνίου στο Κτήριο Υπηρεσιών Λιμένα Πατρών, όπου συστεγάζονταν ο Οργανισμός Λιμένα Πατρών, το Λιμεναρχείο, το Χημείο του Κράτους, το Τελωνείο καθώς και η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου.
«Θα πρέπει άμεσα να γίνουν ενέργειες ώστε να μεταστεγαστούν οι υπηρεσίες του Οργανισμού Λιμένα και του Κεντρικού Λιμεναρχείου, και να μπορούν να συνεργάζονται για την εύρυθμη λειτουργία του Λιμένα της Πάτρας», δήλωσε ο Γ. Βλάχος, ο οποίος ενημερώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ Σωτήρη Μαμμάση, για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Συγκεκριμένα ενημερώθηκε για το πρόβλημα του κτηρίου του Οργανισμού, το οποίο η πρώτη αυτοψία το έκρινε ως ακατάλληλο, για καθιζήσεις 10 εκατοστών που καταγράφηκαν στην προβλήτα της Αγίου Νικολάου, καθώς και για κατασκευαστικά προβλήματα σε μια από τις αποθήκες του Οργανισμού.
Μετά την ενημέρωση ο Γιώργος. Βλάχος αφού χαρακτήρισε το λιμάνι της Πάτρας το πιο σημαντικό λιμάνι της χώρας στην επιβατική κίνηση, μετά από αυτό του Πειραιά τόνισε: «Είναι ανάγκη να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα από τον σεισμό της περασμένης Κυριακής, ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα. Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να εφαρμόζονται τα συστήματα ασφαλείας και αξιόπιστης κίνησης των σκαφών στην περιοχή».
Σε ότι αφορά το Κτήριο του Οργανισμού Λιμένα, που έχει εγκαταλειφθεί, είπε πως αναμένεται το οριστικό πόρισμα της δεύτερης αυτοψίας, την ερχόμενη εβδομάδα. Αν είναι ίδιο με το πρώτο πόρισμα, τότε το κτήριο θα κατεδαφιστεί και θα γίνει μεταστέγαση των Υπηρεσιών.
ΠΗΓΉ:Καθημερινή
«Θα πρέπει άμεσα να γίνουν ενέργειες ώστε να μεταστεγαστούν οι υπηρεσίες του Οργανισμού Λιμένα και του Κεντρικού Λιμεναρχείου, και να μπορούν να συνεργάζονται για την εύρυθμη λειτουργία του Λιμένα της Πάτρας», δήλωσε ο Γ. Βλάχος, ο οποίος ενημερώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ Σωτήρη Μαμμάση, για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Συγκεκριμένα ενημερώθηκε για το πρόβλημα του κτηρίου του Οργανισμού, το οποίο η πρώτη αυτοψία το έκρινε ως ακατάλληλο, για καθιζήσεις 10 εκατοστών που καταγράφηκαν στην προβλήτα της Αγίου Νικολάου, καθώς και για κατασκευαστικά προβλήματα σε μια από τις αποθήκες του Οργανισμού.
Μετά την ενημέρωση ο Γιώργος. Βλάχος αφού χαρακτήρισε το λιμάνι της Πάτρας το πιο σημαντικό λιμάνι της χώρας στην επιβατική κίνηση, μετά από αυτό του Πειραιά τόνισε: «Είναι ανάγκη να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα από τον σεισμό της περασμένης Κυριακής, ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα. Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να εφαρμόζονται τα συστήματα ασφαλείας και αξιόπιστης κίνησης των σκαφών στην περιοχή».
Σε ότι αφορά το Κτήριο του Οργανισμού Λιμένα, που έχει εγκαταλειφθεί, είπε πως αναμένεται το οριστικό πόρισμα της δεύτερης αυτοψίας, την ερχόμενη εβδομάδα. Αν είναι ίδιο με το πρώτο πόρισμα, τότε το κτήριο θα κατεδαφιστεί και θα γίνει μεταστέγαση των Υπηρεσιών.
ΠΗΓΉ:Καθημερινή
Πέμπτη 12 Ιουνίου 2008
Ανεστάλησαν οι κινητοποιήσεις στο Δήμο Πειραιά μετά την παρέμβαση του Γ.Αλογοσκούφη
Ανεστάλησαν οι κινητοποιήσεις στο δήμο Πειραιά που είχαν προγραμματιστεί για την Παρασκευή, μετά τη συμφωνία μεταξύ του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργου Αλογοσκούφη και του δημάρχου Πειραιά Παναγιώτη Φασούλα για τα οικονομικά του δήμου. Σε συνάντησή τους στο υπουργείο, συμφωνήθηκε η αναστολή οφειλών για δώδεκα μήνες του δήμου Πειραιά προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Επίσης αποφασίστηκε η προώθηση νομοθετικής ρύθμισης, εντός του Ιουλίου, για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος των υπερχρεωμένων δήμων. Ο δήμαρχος Πειραιά είχε προειδοποιήσει ότι εάν δεν υπάρχουν δεσμεύσεις από πλευράς του υπουργού, ο Δήμος θα προχωρήσει στην προγραμματισμένη κινητοποίηση στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Να έχει ο δήμαρχος Πειραιά «την ίδια μεταχείριση που είχε επί εποχής του προηγουμένου δημάρχου κ. Αγραπίδη, στελέχους της Νέας Δημοκρατίας» είχε ζητήσει εξάλλου ο τέως πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης.
Πηγή:MarineNews
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)