Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

ΟΛΠ: Προσφορές από Hutchison και Cosco

Κατατέθηκαν σήμερα οι προσφορές της Hutchison Port Holdings και της Cosco Pacific για τον διαγωνισμό παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ επιβεβαιώνοντας χθεσινό δημοσίευμα της «Ν» .Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης ενημερώθηκε σχετικά από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Νίκο Αναστασόπουλο για την κατάθεση των δύο προσφορών και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη «θετική εξέλιξη». «Φθάσαμε εδώ μετά από συστηματική δουλειά πολλών μηνών, ξεπερνώντας αρκετές αντιξοότητες και προβλήματα. Η κατάθεση προσφορών για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς εκ μέρους της Hutchison Port Holdings και της Cosco Pacific, δύο εκ των μεγαλυτέρων παγκόσμιων διαχειριστών τερματικών σταθμών, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την λιμενική βιομηχανία της χώρας» δήλωσε ο κ. Βουλγαράκης. Προσθέτοντας πως παρέσχε τη σχετική ενημέρωση στον πρωθυπουργό, εξέφρασε την ελπίδα το ίδιο ενδιαφέρον να εκδηλωθεί και για τον ΟΛΘ.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Τετάρτη 7 Μαΐου 2008

Οι μνηστήρες του ΟΛΠ στην τελική ευθεία

Δύο προσφορές περιμένει το ΥΕΝ για τον ΟΛΠ. Η μία από την Cosco και η άλλη από την Hutchison. Ερωτηματικό υπάρχει για την PSA. Όσο αφορά την MSC, τον μεγάλο παίκτη του λιμανιού του Πειραιά, ό,τι και να γίνει, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει το πάνω χέρι αφού ο ανάδοχος θα πρέπει να συζητήσει μαζί της γιατί είναι ο μεγάλος πελάτης της προβλήτας ΙΙ. Ας μην ξεχνάμε ότι Cosco και MSC συνεργάζονται στο λιμάνι της Νάπολης.

Πηγή:MarinNews
Σχόλιο: Α.Κ (Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις , λέτε να επαληθευτούν οι κακές γλώσσες ότι το Λιμάνι το έχει πάρει ήδη η Cosco ; από τότε που γίνανε τα εγκαίνια του Cosco Hellas !!! )

Βιομήχανοι συνηγορούν για ικανοποίηση των φορτηγατζήδων

Συνεχίζουν την απεργία τους, με παραταγμένα τα φορτηγά στην Εθνική Οδό (φωτογρ.) οι ιδιοκτήτες φορτηγών ζητώντας αύξηση των κομίστρων εξαιτίας της ανατίμησης του πετρελαίου κίνησης. Επίσης φόβους για ελλείψεις καυσίμων, εξαιτίας της απεργίας των βυτιοφόρων, εκφράζουν οι εταιρείες πετρελαιοειδών, παίρνοντας το μέρος των απεργών .
Ετσι, μετά το πρόβλημα των ακριβών καυσίμων, εμφανής γίνεται και ο κίνδυνος να μη βρίσκεται βενζίνη και πετρέλαιο. Οπως σημειώνει ο σύνδεσμος των εταιρειών πετρελαίου, επειδή στον υπάρχοντα νόμο υπάρχουν αρκετά κενά και αρκετές ασάφειες, πιθανόν να οδηγήσουν στην επιβολή σοβαρών ποινών σε αυτούς που υποπίπτουν σε απλά παραπτώματα, ακόμη και εξ αμελείας, κάτι το οποίο θα αποπροσανατολίσει τον αγώνα κατά της παρανομίας και πιθανώς να τον απαξιώσει.Ετσι, καλεί την κυβέρνηση να αποδεχτεί το αίτημα της ομοσπονδίας βυτιοφορέων και σε πρώτη φάση να καλέσει άμεσα όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για ανταλλαγή απόψεων με σκοπό την αναθεώρηση της σχετικής νομοθεσίας -με στόχο την εκλογίκευση των ποινών για τις παραβάσεις του κώδικα- το ταχύτερο δυνατόν.
Θεσσαλονίκη
Την έναρξη διαλόγου, άμεσα, με τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, προκειμένου να βρεθεί η «χρυσή τομή» και να διακοπούν οι απεργίες των επαγγελματιών του κλάδου ζητεί ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), από το υπουργείο Μεταφορών. Παράλληλα, απευθύνεται και στους απεργούς ζητώντας να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις και να συμμετάσχουν στον διάλογο με τεκμηριωμένες διεκδικήσεις. Η διοίκηση του ΣΒΒΕ, με επιστολή της στον υπουργό Κώστα Χατζηδάκη επισημαίνει ότι οι νέες κινητοποιήσεις θα δυσχεράνουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων-μελών του, που έχει ήδη επιβαρυνθεί τους τελευταίους μήνες από τις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στον ΟΛΘ, επισείει τον κίνδυνο διακοπής λειτουργίας επιχειρήσεων και της απώλειας θέσεων εργασίας.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Εκνευρίστηκε μετά 128 μέρες ο Καραμανλής



Με νέες απεργίες -48ωρη αύριο και μεθαύριο, 24ωρη στις 15 Μαΐου- κλιμακώνεται η αντίδραση των λιμενεργατών στην απόφαση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τους ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

Ο αγώνας των 2.000 υπαλλήλων και λιμενεργατών, για να ματαιωθεί η παραχώρηση των εμπορικών τμημάτων ΟΛΠ και ΟΛΘ σε ξένα συμφέροντα, συμπληρώνει 128 ημέρες αποχής από υπερωρίες και εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, αλλά παρά τις μεγάλες οικονομικές ζημιές και τις επιπτώσεις στην αγορά, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επιδιώκει πάση θυσία την εκποίηση μέχρι το τέλος του 2008.
Οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις, που πλαισιώνονται από τις νέες απεργίες με κύριο αίτημα να εφαρμοστούν από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και για τους 300 νεοπροσλαμβανόμενους (προορίζονται να καλύψουν το «εργασιακό κενό», δηλαδή να λειτουργήσουν ως απεργοσπαστικός μηχανισμός) έχουν προκαλέσει «εκνευρισμό» στον πρωθυπουργό, σύμφωνα με πληροφορίες. Ο Κ. Καραμανλής δεν αποκλείεται δε να συναντηθεί τις προσεχείς ημέρες για το θέμα αυτό με τους υπουργούς Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκη και Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη -«παρατηρητή» για τη διεκπεραίωση της ιδιωτικοποίησης- ο οποίος, σε πρόσφατη τηλεοπτική εμφάνισή του, δεν απέκλεισε να γίνουν αλλαγές στη διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού, αν «κάτι δεν πάει καλά».
Μετά την εξαγγελία και των νέων απεργίων, προβληματισμός επικρατεί και μεταξύ των «μνηστήρων», οι οποίοι είναι έτοιμοι να καταθέσουν τις προσφορές τους, δεδομένου ότι μεθαύριο λήγει η προθεσμία υποβολής τους. Οι διοικήσεις όμως ΟΛΠ και ΟΛΘ διαφώνησαν χθες, για πολλοστή φορά, με τους εκπροσώπους των εργαζομένων κατά τη συζήτηση στη διαιτησία, με αποτέλεσμα η ΟΜΥΛΕ να προσφύγει εκ νέου με αίτηση προσωρινής αναστολής στο ΣτΕ, στην Ολομέλεια του οποίου θα εκδικασθεί, στις 7 Νοεμβρίου, η κύρια προσφυγή των εργαζομένων στα λιμάνια. Με τη νέα προσφυγή της στο Ανώτατο Δικαστήριο η ΟΜΥΛΕ ζητεί να μην ολοκληρωθεί η διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού μέχρι να εξεταστεί η κύρια προσφυγή της και επισημαίνει ότι: «Λόγους ακύρωσης αποτελούν η υπέρβαση της νομοθετικής βάσης για παραχώρηση δημόσιας υπηρεσίας, η παντελής έλλειψη πρόβλεψης αποτελεσματικών όρων εποπτείας του ιδιώτη αναδόχου από το δημόσιο, η παραβίαση των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και ΟΛΠ Α.Ε., καθώς και η αναρμοδιότητα του Δ.Σ. για λήψη της απόφασης παραχώρησης».
ΠΑΣΟΚ: Παράνομα στον Σκαραμαγκά
Για τη χρησιμοποίηση του ιδιωτικού χώρου των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από πλοία μεταφοράς κοντέινερ, ενέργεια που οι λιμενεργάτες χαρακτηρίζουν παράνομη ενέργεια της διοίκησης του ΟΛΠ, το ΠΑΣΟΚ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «δημιουργεί απεργοσπαστικό μηχανισμό». Παράλληλα, η αρμόδια για ναυτιλιακά θέματα βουλευτής Ελπίδα Τσουρή, με ερώτησή της στη Βουλή, ζητεί από τον Γ. Βουλγαράκη «να ενημερώσει τον λαό αν υπάρχει άδεια λειτουργίας λιμένα, ποιος φέρει την ευθύνη λειτουργίας του συγκεκριμένου λιμανιού, και αν τηρούνται οι προβλεπόμενοι όροι ασφαλείας και υγιεινής για την προστασία των εργαζομένων».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Τρίτη 6 Μαΐου 2008

Το εναλλακτικό σχέδιο για τον ΟΛΠ λέγεται…ΟΤΕ

Νέα τροπή στην υπόθεση των λιμανιών δίνει ο υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Αλογοσκούφης , επιβεβαιώνοντας τις αποκαλύψεις του axiaplus.gr ότι υπάρχει το εναλλακτικό σενάριο, που είναι η μετοχοποίηση της ΟΛΠ ΑΕ.. Ο υπουργός Οικονομίας, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση για τον ΟΤΕ, αναφέρθηκε στη συνέχεια και στα λιμάνια τονίζοντας ότι η υπόθεση, την οποία χειρίζεται ο υπουργός ΥΕΝ, Γιώργος Βουλγαράκης, προχωράει καλώς αλλά και στην περίπτωση που κάτι δεν κυλήσει καλά, ίσως εξεταστούν αλλαγές στη διαδικασία. Η υπόθεση εργασίας που αφορά το ενδεχόμενο πώλησης πακέτου μετοχών σε ιδιώτη ο οποίος θα αναλάβει και το management, φαίνεται ότι ξενίζει κάποιους μέσα στην κυβέρνηση οι οποίο επισημαίνουν σε κατ' ιδίαν συζητήσεις ότι πρόκειται για μία χρηματιστηριακή σκέψη -λύση που δεν τους βρίσκει σύμφωνους , αφού στόχος είναι η ανάπτυξη των λιμανιών και όχι το ξεπούλημά τους μία και έξω.
Όμως ο Γιώργος Αλογοσκούφης έχει άλλα στο μυαλό του.
Στο μεταξύ, σε δύσκολα μονοπάτια κινείται η υπόθεση των λιμανιών. Μπορεί να έγινε νόμος του κράτους η μεταρρύθμιση της λιμενικής πολιτικής, μπορεί να δόθηκε παράταση στο διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση σε ιδιώτες των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, όμως η μετοχή των δύο λιμανιών έχει επιστρέψει σε επίπεδο που ήταν προ της προκήρυξης. Τα λιμάνια μας θεωρούνται φθηνά αν και αποτελούν σπουδαίας στρατηγικής και οικονομικής σημασίας πύλες της Μεσογείου και των Βαλκανίων. Πληροφορίες θέλουν στελέχη των πολυεθνικών να προβληματίζονται για την επόμενη ημέρα στο θέμα της παραχώρησης, αφού η κυβέρνηση δείχνει να μην μπορεί να τα βρεί με τους εργαζόμενους, οι οποίο έχουν μετατρέψει την υπόθεση σε συνδικαλιστικό… Κούγκι, δείχνοντας έτοιμοι να τιναχθούν στον αέρα, μαζί με όποιον πλησιάσει για να τους εκπορθήσει. Οι πολυεθνικές προβληματίζονται μήπως η επιλογή τους, γυρίσει μπούμερναγκ και πέσουν σε αδιέξοδο και τα σημειώματα με τους εδώ εκπροσώπους τους πάνε και έρχονται καθημερινά, σε ρυθμούς καρδιογραφήματος.
Πηγή:MarineNews , Axiaplus.

Σχόλιο: Αρχίζουν Τα πανηγύρια....!!!! ??

Δευτέρα 5 Μαΐου 2008

Χειρόφρενο στα φορτηγά, λουκέτο στα λιμάνια

Τεράστια προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της αγοράς καυσίμων και τροφίμων αναμένεται να προκαλέσει η απεργία διαρκείας που ξεκίνησαν από σήμερα οι ιδιοκτήτες φορτηγών και αναμένεται να ξεκινήσουν από τα μεσάνυχτα και οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων.
Το πρόβλημα θα ενταθεί, καθώς οι εργαζόμενοι στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε 48ωρη απεργία 8 και 9 Μαϊου και σε μια 24ωρη στις 15 Μαϊου, με αποτέλεσμα να «παγώσει» και η διακίνηση προϊόντων μέσω των λιμανιών. Από σήμερα, βάζουν «χειρόφρενο» περίπου 40.000 φορτηγά Δημοσίας Χρήσεως (Δ.Χ.) ενώ ακολουθούν μία μέρα μετά και τα 15.000 βυτιοφόρα προκαλώντας έμφραγμα στην αγορά, το οποίο θα είναι άμεσο όσον αφορά τα τρόφιμα, ενώ στα καύσιμα -εφόσον συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις- τα πρώτα προβλήματα θα αρχίσουν να γίνονται ορατά μέσα στις επόμενες 10 ημέρες.
Κόμιστρα
Οι ιδιοκτήτες των ΔΧ φορτηγών εθνικών μεταφορών και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων προχωρούν στην υλοποίηση της απόφασης που είχαν λάβει στα μέσα Απριλίου, στη γενική συνέλευση του κλάδου, με διάφορα αιτήματα, στα οποία ενέταξαν και τις αυξήσεις στα κόμιστρα. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δηλώνουν ανικανοποίητοι από το ποσοστό αύξησης 5% που ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, τονίζοντας ότι η τιμή των καυσίμων έχει εκτοξευθεί αυξάνοντας σημαντικά το κόστος μετακίνησης. Συγκεκριμένα οι αυξήσεις δεν ικανοποιούν τους μεταφορείς, που επισημαίνουν ότι το 5% δεν καλύπτει το κόστος του 30% που επιβαρύνεται ο κλάδος των φορτηγών εξαιτίας της κατακόρυφης ανόδου του πετρελαίου. Όπως επισημαίνουν, για πρώτη φορά στις αυξήσεις του κομίστρου δεν συνυπολογίζεται το κόστος (όπως γινόταν μέχρι τώρα) από την πρόσφατη αύξηση των διοδίων. Αυτό σημαίνει ότι στις διαδρομές στις οποίες περιλαμβάνονται τα διόδια όπου έγιναν οι αυξήσεις, η επιβάρυνση του κομίστρου θα καταβάλλεται από τους πελάτες των μεταφορέων, ενώ θεωρείται δεδομένο ότι η συγκεκριμένη επιβάρυνση σύντομα θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές μέσω της αύξησης των προϊόντων. Τέλος, ζητούν την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς τις Παρασκευές, επισημαίνοντας ότι «δεν είναι πολίτες Β κατηγορίας». Στην απεργία, σύμφωνα με χθεσινή τους ανακοίνωση, δεν μετέχουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών που εκτελούν διεθνείς μεταφορές.
Λιμάνια
Αναφορικά με τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια, οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν ότι προχωρούν σε απεργίες για να «υποδεχθούν» τους ιδιώτες επενδυτές που αναμένεται να καταθέσουν προσφορές για τους δύο Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων. Προβλήματα αναμένονται και στις μεταφορές με τουριστικά λεωφορεία όλης της χώρας, καθώς οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων στην Αττική πραγματοποιούν 24ωρη σήμερα.
Ποιοι απεργούν
Απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών 40.000 φορτηγών εθνικών μεταφορών
Απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών 15.000 βυτιοφόρων
Στις 8 και 9 Μαϊου 48ωρη απεργία και στις 15 Μαϊου 24ωρη απεργία των εργαζόμενων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες των οδηγών τουριστικών λεωφορείων
Πηγή:Ημερησία

Παρασκευή 2 Μαΐου 2008

Eν μέσω νέων απεργιών θα καταθέσουν τις προσφορές τους οι ιδιώτες για τον ΟΛΠ

Στη φωτό διακρίνονται από αριστερά, Στράτος Μπαλαμπανίδης, πρόεδρος της Ένωσης Τεχνικών Χειριστών ΟΛΠ, Γιώργος Γεωργακόπουλος, πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ και Γιώργος Νουχουτίδης, πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ.

Οξύνεται το κλίμα αντιπαράθεσης μεταξύ τω εργαζομένων στον ΟΛΠ και τη κυβέρνηση. Οι συνδικαλιστικοί φορείς κήρυξαν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις για τις 8 και 9 Μαϊου δηλαδή για την προσεχή Πέμπτη και Παρασκευή με αίτημα αυτή τη φορά να αλλάξει το καθεστώς εργασίας αλλά και πρόσληψης των εργαζομένων. Όμως 9 Μαϊου λήγει και η προθεσμία υποβολής προσφορών από τους ιδιώτες για τη διεκδίκηση μέρους του Σ.ΕΜΠΟ. δημιουργώντας ένα κλίμα ανησυχίας για τους επίδοξους επενδυτές. Η επιλογή του εργασιακού ως αιτήματος για τις νέες απεργιακές κινητοποιήσεις έγινε κάτω από το βάρος της απόφασης του Εφετείου που είχε κηρύξει παράνομες και καταχρηστικές τις προηγούμενες κινητοποιήσεις. Οπότε θα έπρεπε να επιλεγεί νέο αίτημα για να υπάρχει νομική κάλυψη. Στο μεταξύ, την προσεχή Δευτέρα η Διαιτησία θα εξετάσει την υπουργική απόφαση που προβλέπει τις νέες προσλήψεις.
Όπως είχε αποκαλύψει το Marinews την Μεγάλη Τετάρτη είχε στείλει εξώδικο στη διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε η ΟΜΥΛΕ ζητώντας την έναρξη, αύριο κιόλας, δημοσίου διαλόγου με θέμα την εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης που αλλάζει το status προσλήψεων στον ΟΛΠ σύμφωνα με το οποίο οι προσλήψεις δεν γίνονται βάση των ΣΣΕ του ΟΛΠ αλλά βάση αυτών που ισχύουν στην αγορά. Η ΟΜΥΛΕ χαρακτηρίζει την ΚΥΑ αντισυνταγματική. Ο ΟΛΠ απάντησε άμεσα ότι δεν είναι στη δικαιοδοσία του το θέμα αυτό άρα δεν μπορεί να κάνει και δημόσιο διάλογο.
Πηγή:MarineNews

Τετάρτη 30 Απριλίου 2008

Η… συνδεσμολογία μεταξύ των «μνηστήρων»

Αίσθηση προκάλεσε η χθεσινή αποκάλυψη του axiaplus.gr για την υπό υλοποίηση, σύμφωνα με πληροφορίες, κοινοπραξία μεταξύ του ελβετο-ιταλικού κολοσσού και μεγαλύτερου πελάτη της ΟΛΠ ΑΕ, της MSC, της δανέζικης Maersk και της κινεζικής Cosco. Στο σχήμα αυτό δεν αποκλείεται να συμμετάσχει και η ισραηλινών συμφερόντων ΖΙΜ. Όμως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνδεσμολογία μεταξύ των πολυεθνικών, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο ήρθαν σε επαφή μεταξύ τους.
Έχουμε και λέμε λοιπόν:
- Η MSC μιλάει αφενός με την Cosco με την οποία έχουν και κοινά συμφέροντα στην Ιταλία , και αφετέρου με την ισραηλινή ZIM . Δεν είχε όμως απευθείας επικοινωνία με τη Maersk. - Η Maersk μιλά με Cosco και με ZIM όχι όμως με MSC.- Η ΖΙΜ μιλά με MSC και Maersk δεν μια με Cosco. Σε ό,τι αφορά την MSC με την Maersk υπάρχει έντονος επιχειρηματικός ανταγωνισμός.
Ο αντίλογος
Στο ενδεχόμενο να δημιουργήσουν κοινοπραξία η MSC, Cosco, Maersk και ΖΙΜ και καταφέρουν να κερδίσουν τον διαγωνισμό για το Σ.ΕΜΠΟ κάποιοι κατέθεσαν τον προβληματισμό τους για το πώς θα ζήσει τα επόμενα χρόνια ο προβλήτας Ι που θα είναι στη διαχείριση του ΟΛΠ. Και αυτό γιατί οι τέσσερις αυτοί κολοσσοί μαζί με την CMA είναι οι μεγαλύτεροι πελάτες του λιμανιού, οι οποίοι θα στρέψουν τη δραστηριότητές τους στις δύο άλλες προβλήτες του λιμανιού την εκμετάλλευση των οποίων θα έχουν εάν κερδίσουν στο διαγωνισμό.
Πηγή:MarineNews

Τρίτη 29 Απριλίου 2008

Τα «βρήκαν» MSC-Cosco-Maersk για κοινοπραξία με στόχο τον ΟΛΠ

Ένα βήμα πριν πέσουν οι υπογραφές για την δημιουργία κοινοπραξίας βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, o ελβετο-ιταλικός κολοσσός και μεγαλύτερος πελάτης του ΟΛΠ ΑΕ, η MSC, η δανέζικη Maersk και η κινεζική Cosco. Πρόκειται για μία εξέλιξη που εφόσον ολοκληρωθεί θα είναι εκτός ανταγωνισμού στην προσφορά που θα καταθέσουν οι ανταγωνιστές της. Την ίδια ώρα, στον ΟΛΘ η Dubai φαίνεται να μπαίνει γερά στη διεκδίκηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων συμμετέχοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, σε κοινοπραξία με τον κατασκευαστικό Όμιλο ΕΛΤΕΧ, την Τράπεζα Πειραιώς και τον Όμιλο Κοπελούζου.
Οι τρεις παίκτες
1. Maersk: Η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη είναι και Liner αφού έχει πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια αλλά και Port Operator δηλαδή διαχειριστής λιμανιών. Ως διαχειρίστρια εταιρεία λιμανιών είναι υπεύθυνη για τη διακίνηση 52 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το 2006 , ελέγχοντας το 11,8% της παγκόσμιας διακίνησης και βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας λίστας. Ως εταιρεία Liner βρίσκεται στ6ηνπρώτη θέση παγκοσμίως αφού με έναν στόλο που διαθέτει 526 πλοία μεταφέρει 1,8 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Από τα 526 πλοία , τα 182 είναι ιδιόκτητα, τα 344 τα έχει ναυλώσει από άλλες πλοιοκτήτριες εταιρείες και τα διαχειρίζεται , ενώ τρέχει ένα τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή 91 πλοίων μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, τα λεγόμενα containerships.
2. MSC: Η πολυεθνική εταιρεία αιμοδότης του ΟΛΠ όλα αυτά τα χρόνια, είναι και Liner και Port Operator. Ως Liner βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, ελέγχοντας το 10,4% της πίτας . Διαθέτει στόλο από 368 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,2 εκ. εμπορευματοκιβωτίων. Από αυτά 212 είναι ιδιόκτητα, 156 ναυλωμένα από άλλες πλοιοκτήτριες εταιρείες ενώ το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας προβλέπει την κατασκευή 65 συνολικά containerships.
Ως Port Operator βρίσκεται στην όγδοη θέση αφού διαχειρίστηκε το 2006 8,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ελέγχοντας το 2% της αγοράς.
3.Cosco: Ο κινεζικός κολοσσός βρίσκεται στην έβδομη θέση παγκοσμίως ως εταιρεία Liner. Έχει στόλο ου αποτελείται από 140 πλοία με μεταφορική ικανότητα 430.472 εμπορευματοκιβωτίων. Από αυτά τα 94 πλοία είναι ιδιόκτητα, τα 46 είναι άλλων εταιρειών και τα διαχειρίζεται η Cosco ενώ έχει υπό ναυπήγηση 59 πλοία.
Ως Port Operator βρίσκεται στην έκτη θέση παγκοσμίως, αφού το 2006 διαχειρίστηκε 22 εκατ.εμπορευματοκιβώτια, ελέγχοντας το 5% της αγοράς.

Πηγή:MarineNews

Πέμπτη 24 Απριλίου 2008

Ενδιαφέρουσα έρευνα της Palmos Analysis για τα λιμάνια

Κάντε κλικ στο ραβδόγραμμα για μεγέθυνση


Μεγάλες Καθυστερήσεις

Από την έρευνα της Palmos Analysis, στην οποία συμμετείχαν 302 εξαγωγικές επιχειρήσεις-μέλη του ΕΒΕΘ, που συναλλάσσονται με την ΟΛΘ , προκύπτει ότι το 89% των ερωτηθέντων είναι δυσαρεστημένο από τις καθυστερήσεις στο λιμάνι, που φθάνουν έως μία εβδομάδα για το 4%, έως 15 ημέρες για το 6%, έως 1 μήνα για το 19%, μεταξύ 1-3 μήνες για το 58% και για πάνω από 3 μήνες στο 6% των επιχειρήσεων. Παράλληλα, το 76% του δείγματος έχει υποστεί σοβαρή επιβάρυνση μεταφορικού κόστους, το 57% απώλεσε αξιοπιστία και κύρος, ενώ το 52% διαπιστώνει διαρροή πελατών προς τον ανταγωνισμό και το 27% μείωση του όγκου παραγωγής.
Πηγή:Ημερησία

Πτώση τζίρου από το έμφραγμα στον ΟΛΘ

Ο «Γολγοθάς» ξεκίνησε από τον Ιανουάριο και «οι επιχειρήσεις βιώνουν, ήδη, ένα τετράμηνο παθών», επισήμανε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπακατσέλος, κατά την παρουσίαση μελέτης που εκπόνησε η Palmos Analysis, για τον προσδιορισμό των επιπτώσεων από τις κινητοποιήσεις στο λιμάνι.
Είναι χαρακτηριστικό πως το 73% των επιχειρήσεων της περιοχής, λόγω των κινητοποιήσεων στο λιμάνι, καταγράφει μείωση κύκλου εργασιών, που ξεκινά από 50 χιλ. ευρώ έως και 1 εκατ. ευρώ, το 96% αντιμετωπίζει προβλήματα στην παραλαβή ή παράδοση εμπορευμάτων, που κυμαίνεται από 1 - 3 μήνες (58%), ενώ το 47% έχει υποστεί οριστική ή προσωρινή απώλεια πελατών. Υπάρχει, επίσης και ένα 6% των επιχειρήσεων, που δηλώνει πως προχώρησε σε μείωση προσωπικού.
Ο κ. Μπακατσέλος και επικαλέστηκε εσωτερική μελέτη του ΕΒΕΘ από την οποία προκύπτει ότι μόνο 54 επιχειρήσεις έχουν χάσει, ήδη, πάνω από 10 εκατ. ευρώ, με 625 εμπορευματοκιβώτια ιδιοκτησίας τους να βρίσκονται σε παραλαβή σε λιμένες της Μεσογείου, ενώ οι παραλαβές που εκκρεμούν από προμηθευτές να φθάνουν τα περίπου 400 containers.
Πηγή:Ημερησία

Τρίτη 22 Απριλίου 2008

ΣΥΡΙΖΑ: Eρωτήματα για τη λειτουργία της προβλήτας του Σκαραμαγκά σαν εμπορικό λιμάνι

Ο ΣΥΝ κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον ΥΕΝΑΝΠ, Γ..Βουλγαράκη ζητώντας να μάθει κάτω από ποιες συνθήκες νομιμότητας έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές του στο Σκαραμαγκά το λιμάνι του Λαυρίου.
Πιο συγκεκριμένα, η ερώτηση αναφέρει τα εξής:
Η ακτογραμμή από τον Πειραιά μέχρι την Κορινθία έχει υποστεί τεράστιες αλλοιώσεις, σε όλη την διάρκεια του προηγούμενου αιώνα, περίοδο κατά την οποία το φυσικό περιβάλλον της περιοχής γνώρισε τις καταστροφικές συνέπειες της απρογραμμάτιστης βιομηχανικής ανάπτυξης. Με συνεχείς επεκτάσεις των λιμενικών δραστηριοτήτων, τη δημιουργία τερατωδών βιομηχανικών συγκροτημάτων, ναυπηγείων, διαλυτηρίων, διυλιστηρίων και άλλες δραστηριότητες, οι ακτές που αποτελούσαν πολυτελή θέρετρα, μπαζώθηκαν και αποκλείστηκε η πρόσβαση των πολιτών σε αυτές. Πέραν των άλλων εγκλημάτων σε βάρος του τοπίου, του περιβάλλοντος και της θάλασσας, συνηθισμένο είναι το φαινόμενο των επιχωματώσεων που γίνονται για να αυξάνεται η εκμεταλλεύσιμη επιφάνεια. Από τον κανόνα αυτό δεν ξέφυγε ο Σκαραμαγκάς, που τη δεκαετία του 50 συγκέντρωνε ημερησίως 15.000 λουόμενους. Μετά το 1956 οι εγκαταστάσεις, το μεγαλύτερο μέρος της ακτής και οι επιχωματώσεις χαρίστηκαν, ουσιαστικά, στον Νιάρχο και στη συνέχεια, με αμφισβητούμενες πολιτικά διαδικασίες, το 1985, «κοινωνικοποιήθηκαν» και τέλος, το 2002, πέρασαν σε γερμανικό όμιλο. Πρόσφατα, και ενώ η διατήρηση των θέσεων εργασίας της ναυπηγικής μονάδας έχει γίνει αντικείμενο εκβιασμού και διαπραγμάτευσης, ανακοινώθηκε η υπενοικίαση μέρους των χώρων του λιμανιού στον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Με βάση όλα τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πώς επιτρέπεται η δημιουργία εμπορικού λιμανιού σε χώρο ο οποίος έχει παραχωρηθεί από το Eλληνικό δημόσιο για τη δημιουργία ναυπηγείου;
2. Σε ποια νομική βάση εδράζεται η επινοικίαση του χώρου και η δραστηριοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου σε χώρο ο οποίος ανήκει στα όρια του αντίστοιχου Οργανισμού της Ελευσίνας;
3. Με βάση ποιες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ποιο συνολικό σχεδιασμό προγραμματίζονται δραστηριότητες που θα αυξήσουν δραματικά τον κυκλοφοριακό φόρτο και τους παραγόμενους ρύπους σε μια περιοχή ήδη υπερβολικά επιβαρυμένη;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ
Πηγή:MarineNews

Σάββατο 19 Απριλίου 2008

Ακυρώθηκε η παραχώρηση του λιμανιού Σμύρνης


Στήν Φωτο το Λιμάνι της Σμύρνης

"Κάθε λιμάνι και καυμός"
Έγινε γνωστό οτι το Ανώτατο Δικαστήριο της Τουρκίας ακύρωσε την παραχώρηση του λιμανιού της Σμύρνης για 49 χρόνια, δικαιώνοντας έτσι τους Τούρκους λιμενεργάτες που είχαν προσφύγει κατά της παραχώρησης αυτής στην Κοινοπραξία Huchison. Πηγή: Έλευθεροτυπιά

Πάνε για αποκλεισμό τελωνείων

Αγανάκτηση επικρατεί στους κτηνοτρόφους, οι οποίοι αποφάσισαν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους με καταλήψεις κτηνιατρείων νομαρχιών για να αποτρέψουν την έκδοση αδειών σφαγής των αμνοεριφίων εν όψει του Πάσχα και καταγγέλλουν συμπαιγνία υπουργείου Ανάπτυξης - εμπόρων για διαμόρφωση χαμηλών τιμών. Σήμερα αναμένεται να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν το Σαββατοκύριακο και σε αποκλεισμό των τελωνείων για να εμποδίσουν τις εισαγωγές από άλλες χώρες. Πηγή:Ελευθεροτυπία

OΛΘ: Νέος προϊστάμενος Δ/νσης ΣΕΜΠΟ

Η ΟΛΘ Α.Ε. ανακονώνει, ότι ο κ. Ιωάννης Χριστοφίδης ορίσθηκε Προιστάμενος της Δ/νσης ΣΕΜΠΟ και ο κ. Σάββας Σισμάνης ορίσθηκε Προιστάμενος της Δ/νσης Αξιοποίησης Χώρων- Έργων με την αριθμ. 3658/2008 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας.
Πηγή:Ημερησία

Μυστική συνάντηση στον ΟΛΘ

Μυστική συνάντηση είχαν χθες στα γραφεία του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, οι πρόεδροι τριών εκ των βασικότερων παραγωγικών φορέων της περιοχής, με τη διοίκηση της ΟΛΘ, για να εξετάσουν εκ νέου την κατάσταση γύρω από το θέμα της υπολειτουργίας του λιμανιού της πόλης στους τελευταίους σχεδόν τέσσερις μήνες.

Η συνάντηση έγινε στη «σκιά» της οξείας διαμάχης που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους φορείς και τη διοίκηση της ΟΛΘ, μέσω της ανταλλαγής σκληρών ανακοινώσεων και εξώδικων διαμαρτυριών.
Την ισχυρότερη πίεση, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να άσκησε ο κ.Μπακατσέλος, του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), περιγράφοντας με τα μελανότερα χρώματα την κατάσταση που επικρατεί στα εμπορικά καταστήματα της πόλης, μία μόλις εβδομάδα πριν το Πάσχα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Μπακατσέλος λέγεται ότι αναφέρθηκε σε αγανακτισμένους εμπόρους οι οποίοι αναμένουν επί ματαίω τα containers με τα εμπορεύματά τους ή σε άλλες περιπτώσεις τα «ψάχνουν» σε λιμάνια της Μεσογείου, δεδομένου ότι τα πλοία που τα μετέφεραν, τελικώς, δεν «έπιασαν» στη Θεσσαλονίκη.
Ζημιές
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις των προέδρων του ΣΒΒΕ και του ΣΕΒΕ, οι οποίοι επανέλαβαν τα περί καθυστερήσεων στη παραλαβή και εξαγωγή εμπορευμάτων, στις ζημίες που προκαλεί η κατάσταση αυτή και στους κινδύνους απώλειας πελατών και συνολικών αγορών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αξιοπιστία όλης της εγχώριας επιχειρηματικής κοινότητας λόγω μη ανταπόκρισης στις συμβατικές υποχρεώσεις συνεργασίας που έχουν αναλάβει. Τα παράπονα των παραγωγικών φορέων εισακούστηκαν με στωικότητα από τη διοίκηση της ΟΛΘ, αλλά δεν έμειναν αναπάντητα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο κ. Γ. Τσάρας επανέλαβε τα επιχειρήματα ότι η διοίκηση πράττει ό,τι περνά από το χέρι της για να διευκολύνει την κατάσταση, παρουσίασε τα στοιχεία της ΟΛΘ για το μέσο χρόνο αναμονής σε ό,τι αφορά στην εξυπηρέτηση των πλοίων και κατέστησε σαφές πως όσο εξακολουθούν οι εργαζόμενοι να απέχουν από τις υπερωρίες, καθώς και την εργασία κατά τις αργίες και τα Σαββατοκύριακα, δεν πρόκειται να βελτιωθεί η σημερινή κατάσταση.

Πηγή :Ημερησία

Παρασκευή 18 Απριλίου 2008

Μεγάλη κομπίνα στο Λιμάνι του Πειραιά

Μετά από έρευνες και διασταύρωση στοιχείων με το Ε' τελωνείο Πειραιά ,διεπιστώθη ότι από τον περασμένο Δεκέμβριο εξήλθαν σταδιακά 18 Container με χαρτικά από το Λιμάνι του Ικονίου χωρίς να καταβληθούν οι αναλογούντες δασμοί και φόροι.
Σε συνεννόηση η διοίκηση του ΟΛΠ με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας , διαβίβασε την υπόθεση στον εισαγγελέα , διέταξε Ε.Δ.Ε και μεταθέσεις των υπαλλήλων . Η έρευνα συνεχίζεται .

Μπλόκαραν οι λιμενεργάτες την εκφόρτωση containership στο Σκαραμαγκά

Άναψαν τα αίματα στον Σκαραμαγκά, χθες, όταν πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιχείρησε να ξεφορτώσει containers. Οι λιμενεργάτες ενημερώθηκαν για την κίνηση αυτή και έσπευσαν να σταματήσουν την εκφόρτωση. Η συμφωνία που υπάρχει για τη χρησιμοποίηση του Σκαραμαγκά αφορά την εκφόρτωση κενών εμπορευματοκιβωτίων. Οι λιμενεργάτες θεωρούν ότι πήγνα να τους ξεγελάσουν σπάζοντας την συμφωνία κάτι το οποίο δεν επέτρεψαν να συμβεί.
Πηγή:MarineNews

Στην Ολομέλεια του ΣτΕ θα συζητηθεί τελικά η προσφυγή της ΟΜΥΛΕ κατά τη διαδικασίας παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ

Νέες εξελίξεις υπάρχουν στην υποθεση των λιμένων. Όπως αποκαλύπτει σήμερα το Marinews μετά από αίτημα που κατέθεσε η ΟΛΠ Α.Ε., αποφασίστηκε ότι η προσφυγή των εργαζομένων στο λιμάνι κατά της διαδικασίας παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ σε ιδιώτες.Ο λόγος που επικαλέστηκε η ΟΛΠ ΑΕ, είναι ότι πρόκειται για υπόθεση μείζονος σημασίας οπότε θα πρέπει να συζητηθεί από την Ολομέλεια. Αυτό σημαίνει ότι θα αλλάξει η ημερομηνία συζήτησης που είχε αρχικά οριστεί για τις 10 Ιουνίου.

Διασταύρωσαν τα ξίφη τους για τα λιμάνια Καραμανλής-Παπανδρέου

Το Marinews δημοσίευσε σήμερα ολόκληρη την τοποθέτηση τόσο του πρωθυπουργού, Κώστα Καραμανλή όσο και του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Γιώργου Παπανδρέου, στη Βουλή, όπου διασταύρωσαν τα ξίφη τους για την υπόθεση των λιμένων. (Σας το μεταφέρουμε αυτούσιο)

Κώστας Καραμανλής
Σαράντα λιμάνια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στην Ευρώπη και εκατόν είκοσι λιμάνια παγκοσμίως έχουν προχωρήσει σε παρεμφερή μοντέλα παραχώρησης, σαν αυτό που σχεδιάσαμε για τον Πειραιά και για την Θεσσαλονίκη.
Όπως προκύπτει από το έγγραφο που κατέθεσα, ενώ όλα γύρω μας άλλαξαν, στη θέση της Ελλάδας, της πρώτης ναυτικής δύναμης στον κόσμο, υπάρχει κενό. Αντί να εκσυγχρονίζονται τα μεγάλα λιμάνια μας, έμεναν πίσω.
Όμως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο κόσμος δεν περιμένει και δεν θα μας περιμένει. Αν δεν προχωρήσουμε γρήγορα, άλλες γειτονικές χώρες θα γίνουν κέντρα του παγκόσμιου εμπορίου, θα γίνουν οι πύλες εισόδου της Ανατολής στη Δύση. Εμείς επιλέγουμε να κινηθούμε με τις ταχύτητες του σήμερα και όχι να μείνουμε πίσω, χάνοντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Παραλάβαμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας σε φάση απαξίωσης, αφού επί δέκα περίπου χρόνια έχουν γίνει ελάχιστες παραγωγικές επενδύσεις και το μόνο που αυξανόταν ήταν το κόστος, μεγάλο μέρος του οποίου οφείλεται στις αμοιβές προσωπικού, που ξεπερνούν δυόμισι και τρεις φορές τον αντίστοιχο κοινοτικό μέσο όρο αμοιβών στα λιμάνια.
Βεβαίως, κανείς δεν έχει αντίρρηση να αμείβονται καλά οι εργαζόμενοι. Αλίμονο! Δεν μπορεί, όμως, κανείς να αρνείται επενδύσεις που αυξάνουν την εμπορική δύναμη του λιμανιού, τον τζίρο και την κερδοφορία του. Και αυτό κάνουμε. Αυξάνουμε τις αξίες των λιμανιών και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη και αλλού, εντάσσοντάς τα στο παγκόσμιο δίκτυο δυναμικής ναυτιλίας. Εσείς δεν παραχωρήσατε τις μεγαλύτερες μαρίνες σε ιδιώτες; Εσείς δεν κάνατε το λιμάνι του Αστακού ιδιωτικό; Δεν κάνατε ανώνυμες εταιρείες τα λιμάνια; Δεν βάλατε τις εταιρείες αυτές στο Χρηματιστήριο; Δεν κάνατε ήδη μια σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία στον Πειραιά; Δεν είχατε έτοιμη τη σύμβαση παραχώρησης, χρήσης και εκμετάλλευσης για τον Πειραιά; Δεν προβλέπατε την επένδυση στον Προβλήτα 3 με το ίδιο σκεπτικό που υλοποιείται σήμερα; Αν δεν σας το είπαν τα στελέχη σας, κύριε Αρχηγέ της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και σας αφήνουν σήμερα να εκτίθεσθε λέγοντας τα αντίθετα απ’ αυτά που αποφάσισε η Κυβέρνησή σας τότε, σας δίνω εγώ τα στοιχεία για να τα μάθετε.
Καταθέτω στα Πρακτικά τη Σύμβαση Παραχώρησης του 2002 για τον Ο.Λ.Π., καθώς και το Πρακτικό συνεδρίασης της τότε διορισμένης από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. διοίκησης του Ο.Λ.Π., στο οποίο επί λέξει «προβλέπεται η προετοιμασία διεθνούς διαγωνισμού για την ανεύρεση συνεταίρου για την κατασκευή και λειτουργία του νέου σταθμού». Αποφασίστε επιτέλους να είσθε συνεπής και να μην εκτίθεσθε με διαρκείς παλινωδίες σε όλα τα θέματα.
Γιώργος Παπανδρέου
Σε ό,τι αφορά δε τα λιμάνια πάλι το ίδιο θα πρέπει να σας πω. Είναι άλλο η συνεργασία την οποία εμείς θέλουμε και βλέπουμε και προσβλέπουμε σ’ αυτή τη συνεργασία μεταξύ κρατικού τομέα και ιδιωτικού τομέα για τα λιμάνια, για την τεχνογνωσία, για τα δίκτυα, για το εμπόριο, για σειρά ουσιαστικών πραγμάτων και άλλο η παράδοση σε ιδιώτη βασικών λιμενικών λειτουργιών που είναι στρατηγικής σημασίας για το δημόσιο τομέα, για την οικονομία μας, για την ανάπτυξή μας. Ακριβώς επειδή είμαστε μια ναυτιλιακή χώρα, ακριβώς επειδή είμαστε πρώτοι στον κόσμο σ’ αυτόν τον τομέα, πρέπει να υπάρχει στρατηγικής σημασίας έλεγχος από το ελληνικό δημόσιο και από την ελληνική πολιτεία. (Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.) Δεν είναι τυχαίο ότι για τα λιμάνια ήρθατε εσείς με το άρθρο 3 του νομοσχεδίου ουσιαστικά να αλλάξετε τη σύμβαση για να μπορέσετε να παραδώσετε –δηλαδή αλλάξατε τις οποιεσδήποτε συμβάσεις που πιθανώς είχαν συζητηθεί επί δικών μας ημερών, για να μπορέσετε να κάνετε αυτό που δεν είχαμε εμείς στόχο να κάνουμε- τα λιμάνια σε κάποιους ξένους οίκους. Αλλά θέλω να πω και κάτι ακόμη λόγω διεθνούς συγκυρίας. Πράγματι υπάρχουν μεγάλες εξελίξεις. Πράγματι θέλουμε και εμείς τα λιμάνια μας να είναι κέντρο εμπορίου για τη Μεσόγειο. Θέλουμε τεχνογνωσία. Θέλουμε πραγματική ανάπτυξη. Αυτό είναι που θέλει η Κυβέρνηση; Αυτό είναι που προωθεί η Κυβέρνηση;
Η Κυβέρνηση ουσιαστικά μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία, απλώς υποστηρίζει και αν θέλετε, είναι αιχμάλωτη συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων. Και μάλιστα σε μια εποχή όπου η διεθνής –το είπα και στην πρωτολογία μου- παγκόσμια αγορά περνάει μια κρίση. Κρίση πιστωτική, κρίση του χρηματιστηριακού κεφαλαίου, κρίση των θεσμών, όπου πια οι περισσότερες σύγχρονες δημοκρατικές χώρες –μιλώ ακόμη και για τις Ηνωμένες Πολιτείες- έχουν έρθει να πουν ότι πια χρειάζονται εργαλεία του δημοσίου, τα οποία θα παρέμβουν αποφασιστικά στην αγορά για να μην υπάρχει επίπτωση, τρομακτική επίπτωση, φτώχιας, ανισότητας και οικονομικής κατάρρευσης σε πάρα πολλές περιοχές. Και αυτή τη στιγμή με αυτή την αστάθεια, με αυτή τη ρευστότητα παγκοσμίως, εσείς χωρίς δεύτερο, πάτε και πουλάτε βασικά στρατηγικά εργαλεία. Εκχωρείτε, παραδίδετε στρατηγικά εργαλεία στην ελεύθερη οικονομία, στην αγορά γενικώς.