ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Σάββατο 12 Απριλίου 2008
Συνεχίζονται οι Απεργίες μετά μουσικής!
Πηγή:Αγγελιοφόρος
ΟΛΘ: Δεν κάνουν πίσω οι εργαζόμενοι !!
Παράλληλα κάνουν λόγο για παραχωρήσεις των ΣΕΜΠΟ με προχειρότητα και χωρίς προετοιμασία. “Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ των ΟΛΘ και ΟΛΠ πήρε παράταση, γιατί οι κοινοπραξίες δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους. Τα συμφέροντα είναι μεγάλα”, τόνισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος χειριστών μηχανημάτων εργαζομένων στον ΟΛΘ και γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γιώργος Σπανόπουλος.
Μάλιστα, όπως προανήγγειλε η αντιπρόεδρος του συλλόγου διοικητικών υπαλλήλων στον ΟΛΘ Φανή Γουργούρη, την ερχόμενη εβδομάδα οι συνδικαλιστές στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφασης παραχώρησης. Ο κ. Σπανόπουλος δήλωσε την αντίθεσή του για την απόφαση του ναυτοδικείου Πειραιά να κηρύξει παράνομη και καταχρηστική την απεργία των εργαζομένων στον ΟΛΠ. “Τα ναυτοδικεία είναι αναρμόδια να εξετάζουν τη νομιμότητα των απεργιών”, σημείωσε. Αναφερόμενη η κ. Γουργούρη στη διαμάχη και στην ανταλλαγή εξώδικων μεταξύ της διοίκησης του ΟΛΘ και των Συνδέσμων Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης υποστήριξε ότι η διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δεν αντιμετώπισε με σχέδιο τις επιπτώσεις από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στην αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων το Φεβρουάριο μειώθηκε κατά 27%.
Στο πλαίσιο της απεργιακής κινητοποίησης στις 16 Απριλίου, στις 7 το απόγευμα, διοργανώνονται μουσική συναυλία και συλλαλητήριο.
Πηγή:Εφημερίδα Μακεδονία
Παρασκευή 11 Απριλίου 2008
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις στα λιμάνια
Πηγή:Τα Νέα
Πέμπτη 10 Απριλίου 2008
Παράνομες και καταχρηστικές οι κινητοποιήσεις στον ΟΛΠ (2)
Βάσει της απόφασης του Εφετείου, στους συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ επιβάλλεται χρηματική ποινή 4000 ευρώ ημερησίως για κάθε ημέρα κινητοποίησης.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Τετάρτη 9 Απριλίου 2008
Παράνομες και καταχρηστικές έκρινε το Εφετείο τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΛΠ
Πιέσεις
1. Βελτίωση της παραγωγικότητας και αύξηση κινήσεων.
2. Επαναλειτουργία 3ης βάρδιας, τουλάχιστον μέχρι το Πάσχα.
3. Επιλογή προτεραιότητας σε διάφορα επείγοντα και ευπαθή προϊόντα.
4. Δυνατότητα εκφόρτωσης και μεταφοράς κενών εμπορευματοκιβωτίων αυστηρά για ένα μήνα στον Σκαραμαγκά.
5. Περαιτέρω διασφάλιση εργαζομένων στον ΟΛΠ.
6. Εξοπλισμός και λειτουργία προβλήτας Νο 1 ταυτόχρονα με την παράδοση προβλήτας Νο 2 στον πλειοδότη ιδιώτη πάροχο.
Πηγή:PortNet
Καραμπόλες στα λιμάνια από την προσφυγή της ΟΜΥΛΕ στο ΣτΕ
Η Ομοσπονδία θέτει θέμα αντισυνταγματικότητας αλλά και μη εξουσιοδότησης νόμου. Όπως υποστηρίζει στην προσφυγή της το ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ είναι αναρμόδιο να αποφασίσει την ιδιωτικοποίηση του εμπορικού λιμένα Πειραιώς με συνέπεια η διακήρυξη να θεωρείται παράνομη. Για τον ίδιο λόγο, στις αρχές Μαρτίου είχε προσφύγει στο Ανώτατο Ακυρωτικό Συμβούλιο και ο δήμαρχος Περάματος.
Η ΟΜΥΛΕ, επικαλείται κείμενο επεξεργασίας του ΣτΕ του ΄98, περίοδο κατά την οποία είχε αλλάξει, ως γνωστόν, το νομικό πλαίσιο που διέπει τα λιμάνια, εγείροντας ζήτημα αν επιτρέπεται παραχώρηση στην παραχώρηση.
Όπως επισημαίνει η ΟΜΥΛΕ «οι προϋποθέσεις για την παραχώρηση εκμετάλλευσης του Πειραιά σε ιδιώτες θα πρέπει να προβλέπονται από νόμο, κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ισχύει καθώς «δεν προβλέπεται από κανένα νόμο, με συνέπεια η διακήρυξη παραχώρησης να είναι παράνομη».
Μετά τηνεξέλιξη αυτή υπάρχει το ενδεχόμενο ο διεθνής διαγωνισμός να κηρυχθεί, υπό προϋποθέσεις, άγονος, οδηγώντας το εγχείρημα της κυβέρνησης σε νέα αποτυχία μέσα σε διάστημα δύο ετών.
Πηγή:Portnet
Δευτέρα 7 Απριλίου 2008
Ενδοκυβερνητική γκρίνια για τους ΣΕΜΠΟ
«Φουρτούνες» έχει προκαλέσει στην κυβέρνηση η συνεχιζόμενη για 78η ημέρα υπολειτουργία των κερδοφόρων Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων του πειραϊκού λιμανιού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. ΟΛΠ και ΟΛΘ, πύλες εισόδου εμπορευμάτων εξ Ανατολών, έχουν φρακάρει και προκαλέσει τεράστια προβλήματα στην αγορά της Β. Ελλάδας, ενώ τα ίδια και χειρότερα αντιμετωπίζουν οι έμποροι και οι επαγγελματοβιοτέχνες της Αττικής. Οι υπάλληλοι και οι λιμενεργάτες αντιδρούν στην απόφασης της κυβέρνησης να παραχωρήσει για 40 και πλέον χρόνια τους δύο σταθμούς μεταφόρτωσης containers, είτε σε κάποια διεθνή μεγάλη μεταφορική εταιρεία είτε σε κοινοπραξία μέλη της οποίας θα είναι και Ελληνες επιχειρηματίες, αλλά και τράπεζες.
Χάνουν τις ημερομηνίες
Οι πρόεδροι της ΟΜΥΛΕ, Γ. Γεωργακόπουλος, και της Ενωσης Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών, Γ. Νουχουτίδης, δεν αποκλείουν τη συνέχιση των κινητοποιήσεων -αποχή από υπερωρίες και εργασία αργιών και Σαββατοκύριακων- και μετά τον Απρίλιο. Ο υπουργός Γιώργος Βουλγαράκης φέρεται ιδιαίτερα προβληματισμένος από τη συνέχιση των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών διότι δέχεται τηλεφωνήματα τόσο του «επόπτη» της ιδιωτικοποίησης, υπουργού Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη, όσο και του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, τον οποίο έχει διαβεβαιώσει, επανειλημμένως μάλιστα, ότι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ θα έχει «κλείσει» για την κυβέρνηση το πρώτο εξάμηνο του 2008. Διαβεβαίωση που όμως αμφισβήτησε με δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Νίκος Αναστασόπουλος, αφού προσδιόρισε την καταληκτική ημερομηνία αρχές του 2009, δηλαδή 6-8 μήνες αργότερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΥΕΝΑΝΠ Γ. Βουλγαράκης -ο οποίος τηλεφωνεί πιεστικά στις διοικήσεις ΟΛΠ και ΟΛΘ- δέχεται επίσης και τις αφόρητες πιέσεις των εκπροσώπων των «ανάδοχων» για τους ΣΕΜΠΟ ξένων μεταφορικών εταιρειών, οι οποίοι δεν «δυσφορούν» με τις κινητοποιήσεις και την έλλειψη καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού. Η διοίκηση του ΟΛΠ εκτιμά ότι οι ζημιές του οργανισμού ξεπερνούν εβδομαδιαίως τα 2 εκατ. ευρώ και η ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά ζημιώθηκε περίπου 130 εκατ. ευρώ, ο πρόεδρος όμως του Εμπορικού Συλλόγου, Β. Κορκίδης, με επιστολή του προς τον ΥΕΝΑΝΠ Γιώργο Βουλγαράκη διαφωνεί, υποστηρίζοντας ότι η ζημιά είναι πολύ μεγαλύτερη, ενώ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις ελλείψεις που θα παρουσιαστούν στην αγορά τις ημέρες του Πάσχα.
Πηγή:Ελευθεροτυπά
Κατάσχεση λαθραίων τσιγάρων
Τα τσιγάρα είχαν εισαχθεί στην Ελλάδα, με εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από την Σιγκαπούρη μέσω Αιγύπτου. Στα δηλωτικά έγραφα του εμπορευματοκιβωτίου αναφέρονταν σαν νόμιμο εμπόρευμα, πρώτες ύλες συσκευασμένες σε 20 σάκους συνολικού βάρους 19 τόνων. Το εμπορευματοκιβώτιο επρόκειτο να φορτωθεί την ίδια ημέρα σε άλλο πλοίο, με προορισμό το Ντουμπάϊ. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής της Υπ.Ε.Ε. διεξάγει έρευνες για τον εντοπισμό και την σύλληψη των μελών του κυκλώματος.
Πηγή:ΥΠ.Ε.Ε
Σάββατο 5 Απριλίου 2008
Διαφωνούν στις επιπτώσεις από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια
«Βεβαίως υπάρχουν προβλήματα ακόμα και αναφέρομαι στα containers που είναι εκτός Ελλάδος λόγω της προβληματικής λειτουργίας του α' τριμήνου και τα οποία επιστρέφουν προς το λιμάνι του Πειραιά ή σε άλλα λιμάνια με πολύ χαμηλούς ρυθμούς.
Θα πρέπει να προστεθεί η συμφωνία που έγινε με τους οδικούς μεταφορείς και την αύξηση στη διακίνηση από 800 εμπορευματοκιβώτια σε 1.100 την ημέρα θα επέλθει περαιτέρω ανακούφιση στις επιχειρήσεις. Ο ΟΛΠ επίσης προτίθεται να λάβει περαιτέρω μέτρα για βελτίωση της λειτουργίας του λιμανιού».
Πρωτοβουλία
Επίσης ο ΕΣΠ έχει αναλάβει έναν διαπραγματευτικό ρόλο μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων και έχει προγραμματίσει μια πολυμερή συνάντηση μεταξύ ελεύθερων εργοδοτικών και εργατικών οργανώσεων. Η προτεινόμενη από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς θεματολογία της επικείμενης συνάντησης, για την άμεση διαχείριση της κρίσης, είναι η ακόλουθη:
1. Βελτίωση της παραγωγικότητας και αύξηση κινήσεων.
2. Επαναλειτουργία 3ης βάρδιας, τουλάχιστον μέχρι το Πάσχα.
3. Επιλογή προτεραιότητας σε διάφορα επείγοντα και ευπαθή προϊόντα.
4. Δυνατότητα εκφόρτωσης και μεταφοράς κενών εμπορευματοκιβωτίων αυστηρά για ένα μήνα στον Σκαραμαγκά.
5. Περαιτέρω διασφάλιση εργαζομένων στον ΟΛΠ.
6. Εξοπλισμός και λειτουργία προβλήτας Νο 1 ταυτόχρονα με την παράδοση προβλήτας Νο 2 στον πλειοδότη ιδιώτη πάροχο.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Παρασκευή 4 Απριλίου 2008
Σήμερα η "Πρώτη" του Σκαραμαγκά
Εκδικάσθηκε η έφεση της διοίκησης του ΟΛΠ
Τρίτη 1 Απριλίου 2008
Μείωση 30% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Σάββατο 29 Μαρτίου 2008
Το παρασκήνιο της φαινομενικής νηνεμίας
Πληροφορίες θέλουν στελέχη των πολυεθνικών να προβληματίζονται για την επόμενη ημέρα στο θέμα της παραχώρησης, αφού η κυβέρνηση δείχνει να μην μπορεί να τα βρεί με τους εργαζόμενους, οι οποίο έχουν μετατρέψει την υπόθεση σε συνδικαλιστικό… Κούγκι, δείχνοντας έτοιμοι να τιναχθούν στον αέρα, μαζί με όποιον πλησιάσει για να τους εκπορθήσει. Οι πολυεθνικές προβληματίζονται μήπως η επιλογή τους, γυρίσει μπούμερναγκ και πέσουν σε αδιέξοδο και τα σημειώματα με τους εδώ εκπροσώπους τους πάνε και έρχονται καθημερινά, σε ρυθμούς καρδιογραφήματος. Στην κυβέρνηση υποστηρίζουν ότι όλα θα προχωρήσουν κανονικά. Η υπόθεση εργασίας που αφορά το ενδεχόμενο πώλησης πακέτου μετοχών σε ιδιώτη ο οποίος θα αναλάβει και το management, φαίνεται ότι ξενίζει κάποιους μέσα στην κυβέρνηση οι οποίο επισημαίνουν σε κατ' ιδίαν συζητήσεις ότι πρόκειται για μία χρηματιστηριακή σκέψη -λύση που δεν τους βρίσκει σύμφωνους , αφού στόχος είναι η ανάπτυξη των λιμανιών και "όχι το ξεπούλημά τους μία και έξω" .
Πηγή:Axiaplus
Επεκτείνεται το όριο απαλλαγής από τον ΦΠΑ για τους εξαγωγείς
Συγκεκριμένα, η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1. Στις επιχειρήσεις, οι οποίες εφαρμόζουν τη διαδικασία απαλλαγής από τον ΦΠΑ, και εξαντλούν το όριο που τους έχει χορηγηθεί για το δωδεκάμηνο, παρέχεται η δυνατότητα λήψης νέου συμπληρωματικού ορίου απαλλαγής.
2. Το όριο απαλλαγής θα είναι ίσο με τη διαφορά που προκύπτει μεταξύ του ύψους των εξαγωγών και των ενδοκοινοτικών παραδόσεων κατά τη διάρκεια του προηγούμενου της αίτησης δωδεκαμήνου και του ορίου απαλλαγής, που έχει χορηγηθεί με βάση την προηγούμενη αίτηση.
3. Το όριο απαλλαγής από τον ΦΠΑ προκειμένου για ενδοκοινοτικές παραδόσεις προκύπτει από τα επιμέρους σύνολα των αντιστοίχων τριμηνιαίων ανακεφαλαιωτικών πινάκων και προκειμένου για εξαγωγές αποδεικνύονται από τις εκδοθείσες διασαφήσεις οριστικής εξαγωγής.
4. Εκτός από τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που ισχύει (τιμολόγιο πώλησης, αντίγραφο παραστατικού τράπεζας) για τη λήψη του νέου συμπληρωματικού ορίου οι επιχειρήσεις πρέπει: Να υποβάλλουν στην αρμόδια ΔΟΥ έντυπη αίτηση για τη θεώρηση του ειδικού διπλότυπου δελτίου απαλλαγής από τον ΦΠΑ μετά την παρέλευση τουλάχιστον εξαμήνου από την προηγούμενη αίτηση. Με την αίτηση αυτή συνυποβάλλεται συγκεντρωτική κατάσταση, από την οποία θα προκύπτει, κατά χώρα, ο αριθμός και η αξία των διασαφήσεων εξαγωγής, καθώς και των ενδοκοινοτικών παραδόσεων του προηγουμένου δωδεκαμήνου.
Να προσκομίζουν μαζί με την αίτηση για θεώρηση το «Ειδικό Διπλότυπο Δελτίο Απαλλαγής από το ΦΠΑ». Η θεώρηση αυτού ενεργείται από το τμήμα του ΚΒΣ με έγγραφη σύμφωνη γνώμη του προϊσταμένου της αρμόδιας εφορίας. Το ειδικό διπλότυπο δελτίο φέρει ενιαία αρίθμηση ή ιδιαίτερη ενιαία αρίθμηση ανά σειρά για ολόκληρο το δωδεκάμηνο που ισχύει ή μέχρι τη χορήγηση του επόμενου ορίου απαλλαγής στην περίπτωση εξάντλησης του ήδη χορηγηθέντος. Τυχόν δελτία που δεν χρησιμοποιήθηκαν κατά την περίοδο αυτή δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν σε επόμενη περίοδο και υποχρεωτικά προσκομίζονται για ακύρωση κατά τη θεώρηση νέων διπλοτύπων.
5. Με τις νέες ρυθμίσεις καταργείται το δικαίωμα επιλογής των υποκειμένων στον φόρο, δωδεκάμηνης χρονικής ή δωδεκάμηνης διαχειριστικής περιόδου, για τη χρησιμοποίηση του ορίου απαλλαγής, και αντιστρόφως.
6. Εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις που αφορούν την προθεσμία πραγματοποίησης της εξαγωγής ή ενδοκοινοτικής παράδοσης αγαθών.
7. Σε περίπτωση ακύρωσης ή μη πραγματοποίησης της εξαγωγής ή ενδοκοινοτικής παράδοσης αγαθών που έτυχαν απαλλαγής του ΦΠΑ η επιχείρηση εκτός των άλλων υποχρεούνται να προσκομίζει το ακριβές αντίγραφο του αποδεικτικού είσπραξης με την ένδειξη «ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΥ», που του χορηγήθηκε από το τελωνείο εισαγωγής, προκειμένου ο έφορος να προβεί στην έγκριση ισόποσης αναπροσαρμογής του υπολοίπου του ορίου απαλλαγής.
8. Οι ετήσιες καταστάσεις φυλάσσονται στον φάκελο του κάθε υπόχρεου στην αρμόδια ΔΟΥ για να εξυπηρετήσουν τις διασταυρώσεις και επαληθεύσεις κατά τη διενέργεια του φορολογικού ελέγχου.
9. Οι επιχειρήσεις που έχουν τεθεί σε εκκαθάριση, η οποία υπερβαίνει τους δώδεκα μήνες υποχρεούνται να υποβάλλουν στην αρμόδια ΔΟΥ την ειδική συγκεντρωτική ετήσια κατάσταση μέχρι την 10η Μαϊου εκάστου έτους, για τις πράξεις που πραγματοποίησαν κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.
10.Τα θεωρημένα στελέχη του ειδικού διπλότυπου δελτίου απαλλαγής ισχύουν μέχρι εξαντλήσεως του χορηγηθέντος ορίου.
Παράδειγμα : Επιχείρηση «ΑΛΦΑ» πραγματοποιεί από 01.01.2007 έως 31.12.2007 τις ακόλουθες ενδοκοινοτικές παραδόσεις ή εξαγωγές
10/02/2007 40.000 €
Σύνολο 280.000 ευρώ
Στην εν λόγω επιχείρηση στις 05/01/2008 χορηγείται πλαφόν απαλλαγής αξίας 280.000 ευρώ για αγορά ή εισαγωγή πρώτων υλών, υπηρεσιών ή προϊόντων προς εξαγωγή ή ενδοκοινοτική παράδοση.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 2008, πραγματοποιεί τις ακόλουθες εξαγωγές ή ενδοκοινοτικές παραδόσεις:
15/02/2008 100.000
Εξαγωγές / Ενδοκοινοτικές παραδόσεις προηγούμενων 12 μηνών (01/07/2007 έως 30/06/2008) 450.000 ευρώ (*)
Μείον: Πλαφόν που χρησιμοποιήθηκε 280.000 ευρώ 170.000 ευρώ
(*) 50.000+50.000+50.000 (από 10.8.2007 έως 10.12.2007) + 300.000 (από 15.2.2008 έως 15.6.2008)= 450.000 ευρώ.
Το νέο πλαφόν (δηλ. 170.000 ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί από 01/07/2008 και εφεξής μέχρι τουλάχιστον την παρέλευση εξαμήνου (έως 31.12.2008).
Σημείωση: Με την παλαιά απόφαση του υπουργού Οικονομικών (Πολ. 1262/1993) δε θα μπορούσε η επιχείρηση να πάρει νέο πλαφόν τον Ιούλιο του 2008, αλλά θα έπρεπε να περιμένει τη λήξη του έτους 2008, ώστε να πάρει το νέο πλαφόν τον Ιανουάριο του 2009. Στο διάστημα από τον Ιούλιο του 2008 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2008, θα έπρεπε να καταβάλλει Φ.Π.Α. στους προμηθευτές της.
Παρασκευή 28 Μαρτίου 2008
Εξώδικο και στον ΟΛΠ από 43 εξαγωγείς
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Δ.Σ. ΟΛΠ: Διάσταση μέσα - αισιοδοξία προς τα έξω
Οι εργαζόμενοι δηλώνουν, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλο, αποφασισμένοι να μην παραδώσουν τόσο εύκολα τα εθνικά μας λιμάνια σε ξένους, και μάλιστα «αντί πινακίου φακής». Εν τω μεταξύ και το τουρκικό πλοίο μεταφοράς containers που επιχειρήθηκε να εκφορτώσει στον Σκαραμαγκά, αναγκάστηκε με παρέμβαση των εργαζομένων να αποπλεύσει για άλλα λιμάνια -πιθανότατα του Αστακού ή του Λαυρίου, ενώ το θέμα των κινητοποιήσεων απασχόλησε χθες το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, τα περισσότερα μέλη συμφώνησαν στην ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του σταθμού Ν. Ικονίου χωρίς να λείψουν αντιπαραθέσεις ως προς τη δημιουργηθείσα κατάσταση από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος, ο οποίος έχει απορρίψει κάθε απεργοσπαστική «κομματική» πρόταση, είπε ότι «ο διαγωνισμός εξελίσσεται κανονικά και θα τηρηθούν οι χρόνοι πλην απροόπτου. Δηλαδή, σε περίπτωση που υπάρξουν ενστάσεις από τους «μνηστήρες» για τους όρους της προκήρυξης, τους οποίους όμως χαρακτήρισε «κρυστάλλινους». Μέχρι τώρα τους φακέλους της διακήρυξης έχουν παραλάβει οι εταιρείες Cosco, Maersk, Hutchison, Dubai, Port Singapore, European Containers εκ μέρους της MCS και η ισπανική Dragalos.
Μέχρι 15 Ιουλίου ο πλειοδότης
Ο κ. Αναστασόπουλος διευκρίνισε ότι στις 3 Μαΐου θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, μέχρι 15 Ιουλίου θα αναδειχθεί και ο πλειοδότης, ενώ θα ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις για τη σύμβαση που, όταν οριστικοποιηθεί, θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια στη Βουλή προς ψήφιση. Για τις ζημιές που έχει υποστεί ο ΟΛΠ από την υπολειτουργία του σταθμού Ν. Ικονίου, είπε ότι δεν είναι δυνατόν να υπολογιστούν επακριβώς, γιατί δεν έχει «κλείσει» το τρίμηνο, αλλά σε εβδομαδιαία βάση κυμαίνονται από 1.500.000 έως 1.800.000 ευρώ, δηλαδή από τις αρχές του 2008 φτάνουν τα 22.000.000 ευρώ. Ο κ. Αναστασόπουλος εκτιμά ότι «η διαδικασία παραχώρησης θα διαρκέσει 4 έως 7 μήνες», δηλαδή η νέα ιδιοκτησία θα εγκατασταθεί στις αρχές του 2009 και όχι το πρώτο εξάμηνο του 2008, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης.
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Διπλό έμφραγμα στην αγορά
Ζημιές άνω των 18 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι έχουν καταγράψει οι εισηγμένες εταιρείες του ΟΛΠ και του ΟΛΘ στις 11 εβδομάδες της παράλυσης που έχει επιφέρει στο λιμενικό τους σύστημα η αντίδραση των εργαζομένων προς την παραχώρηση των εμπορευματικών τους σταθμών σε ιδιώτες. Η διοίκηση του ΟΛΠ εκτιμά ότι οι ζημίες του Οργανισμού ανέρχονται σε 1,5 - 1,8 εκατ. ευρώ κάθε εβδομάδα. Σημαντικότερες είναι οι απώλειες για την οικονομία και τον επιχειρηματικό κόσμο. Το κόστος των μεταφερόμενων προϊόντων έχει επιβαρυνθεί με επίναυλο που φθάνει και τα 300 ευρώ ανά κοντέινερ, ενώ από τις 4 Απριλίου οι μεταφορείς και κάτοχοι φορτηγών επιβάλλουν επικόμιστρο 200 ευρώ ανά κοντέινερ. Επίσης υπολογίζεται ότι η ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά απώλεσε όλο αυτό το διάστημα περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ, ενώ στην Βόρεια Ελλάδα ένα 27% των επιχειρήσεων έχει υποστεί απώλειες έως και 1 εκατ. ευρώ.
Σοβαρό πλήγμα
Η κατάσταση αυτή έχει απομακρύνει από τα ελληνικά λιμάνια αφενός όλο το διαμετακομιστικό φορτίο αφετέρου εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αφαιρέσουν από τα δρομολόγιά τους το λιμάνι του Πειραιά τόσο για τις ελληνικές εισαγωγές όσο και για τις εξαγωγές.
Η Διεθνής Ναυτική Ενωση επισημαίνει ότι έχει πληγεί το κύρος των ελληνικών λιμανιών. Ηδη, αναφέρει σε ανακοίνωση, το λιμάνι του Πειραιά δεν χρησιμοποιείται πλέον ως hub port, ενώ άλλες ναυτιλιακές εταιρείες είναι ιδιαίτερα σκεπτικές για τους άμεσους προγραμματισμούς των προσεγγίσεων των πλοίων τους. Το πλήγμα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι βαρύ.
Η ΟΛΘ ΑΕ τον Ιανουάριο «είδε» τη μείωση της κίνησης στο ΣΕΜΠΟ να φθάνει στο 54,30% και να «στοιχίζει» απώλεια εσόδων περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.
Τον Φεβρουάριο η μείωση κινήθηκε μεταξύ 35%-38%, σε σχέση με τις επιδόσεις του αντίστοιχου μήνα πέρυσι. Ακριβής αποτίμηση της οικονομικής απώλειας δεν έχει γνωστοποιηθεί, αλλά αν γίνει σύγκριση με τα στοιχεία του Ιανουαρίου, πιθανότατα τα έσοδα ήταν λιγότερα κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ. Επιπτώσεις καταγράφονται και στην τοπική βιομηχανία. Στοιχεία πρόσφατης ειδικής έρευνας του ΣΒΒΕ αποδεικνύει ότι το 23% του δείγματος υπέστη ζημία έως 200 χιλ. ευρώ, το 27% έως 1 εκατ. ευρώ, το 38% έως 3 εκατ. ευρώ και το 12% των ερωτηθέντων μιλούσε για ζημίες άνω των 3 εκατ. ευρώ. Καθώς τα στοιχεία γνωστοποιήθηκαν στα μέσα Φεβρουαρίου, γίνεται αντιληπτό πως οι οικονομικές απώλειες έχουν πολλαπλασιαστεί.
Λόγω των πολυήμερων καθυστερήσεων στην εξυπηρέτηση (σ.σ. από 10 ημέρες, όπως καταγγέλλεται, έως 1 μήνα), πολλά καράβια δεν «πιάνουν» Θεσσαλονίκη και τα εμπορεύματα ξεφορτώνονται σε γειτονικά λιμάνια, με τον επίναυλο να φθάνει κατ ελάχιστο τα 230 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο. Το επιπλέον μεταφορικό κόστος δε, μπορεί να φθάσει, για παράδειγμα, στα 2.500 ευρώ, αν πρόκειται για κοντέινερ που θα έρθει από την Ιταλία στην πόλη. Ανησυχία έχει αρχίσει να προκαλεί η διαπίστωση κρουσμάτων άρνησης φορτώσεων για τον ΟΛΘ. Καταγγέλθηκε περίπτωση Καλιφορνέζων φορτωτών, οι οποίοι δεν φορτώνουν εμπορεύματα για εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, επειδή οι ναυτιλιακές δεν δέχονται φορτία για την Ελλάδα.
Ηδη είναι αισθητή η έλλειψη πρώτων υλών (σ.σ. βιομηχανία προ ημερών έμεινε χωρίς παραγωγή για 4 ημέρες) και το πρόβλημα θα μεγιστοποιηθεί ενόψει Πάσχα, ενώ πυκνώνουν και οι κραυγές για απώλεια πελατών και αγορών του εξωτερικού και αξιοπιστία της χώρας εν γένει, λόγω αδυναμίας παράδοσης εντός χρονικών ορίων.
Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται στην εισαγωγή πρώτων υλών και ανταλλακτικών, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, και συνολικά το λιανικό εμπόριο.
Σημαντικές ζημιές στη ναυτιλιακή οικονομία 18 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι είναι οι ζημιές για ΟΛΠ και ΟΛΘ στις 11 εβδομάδες των κινητοποιήσεων. 1,8 εκατ. ευρώ εκτιμά ο ΟΛΠ ότι είναι οι εβδομαδιαίες ζημιές εξαιτίας της υπολειτουργίας του λιμανιού.
1,5 εκατ. ευρώ «κόστισε» τον Ιανουάριο στον ΟΛΘ η μείωση της κίνησης στο ΣΕΜΠΟ κατά 54,30%.
120 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι είναι η ζημιά που έχει προκληθεί στη ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά.
500 ευρώ υπολογίζεται ότι είναι η επιβάρυνση του κόστους μεταφερόμενων προϊόντων ανά κοντέινερ εξαιτίας της επιβολής επίναυλου και επικόμιστρου.
Μειώθηκε ο τζίρος του ΣΕΜΠΟ
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2007 μειώθηκε ο τζίρος του ΣΕΜΠΟ εξαιτίας των κινητοποιήσεων. Τα καθαρά αποτέλεσμα ανήλθαν στα 24,8 εκατ ευρώ (αύξηση 103,31%). Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 33,5 εκατ ευρώ σημειώνοντας αύξηση 92% ενώ το περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στα 18,7% από 11,5% το 2006.
Πηγή:Ημερησία
Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008
Ανοίγει για τα «κενά» το λιμάνι του ντεπό στο Σκαραμαγκά
ΣΚΩΤΣΕΖΙΚΟ ντους» στην αγορά από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, που τάσσονται κατά των διαγωνισμών παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Από την μία το κυβερνητικό επιτελείο σχεδιάζει και υλοποιεί μέτρα για να «αποσυμφορήσει» τα λιμάνια και να δώσει ανάσες στην αγορά, και από την άλλη προστίθενται και νέα προβλήματα.
Στα θετικά, περιλαμβάνεται το «άνοιγμα» του λιμανιού του ντεπό στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά. Μετά τα λιμάνια του Λαυρίου και του Αστακού που εξυπηρετούν μέχρι ένα βαθμό, ανάλογα με τις δυνατότητές τους, την αγορά, από σήμερα προστίθεται και το λιμάνι στον Σκαραμαγκά. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η κυβέρνηση και η διοίκηση των ναυπηγείων συμφώνησαν για το διάστημα των κινητοποιήσεων να χρησιμοποιηθεί ο χώρος για φόρτωση και εκφόρτωση των κενών εμπορευματοκιβωτίων, αφού οι «μάντρες» που μέχρι σήμερα τα εναπόθεταν οι μεταφορείς έχουν «ξεχειλίσει». Στο ντεπό θα εξυπηρετούνται πλοία feeder που θα έχουν δικούς τους γερανούς. Ήδη τέσσερις εταιρείες έχουν συμφωνήσει να στείλουν τα πλοία τους τις επόμενες ημέρες στον Σκαραμαγκά. Από την άλλη όμως στις αρχές του Απρίλη η αγορά θα πρέπει να πληρώσει, εκτός από τον επίναυλο και την ασφάλεια που έχουν «βάλει» οι ναυτιλιακές εταιρείες για να φέρνουν τα πλοία τους στα ελληνικά λιμάνια, λόγω των πολυήμερων καθυστερήσεων που αντιμετωπίζουν, που μεταφράζεται σε μεγάλη απώλεια εσόδων, και το επικόμιστρο που θα εισπράττουν στο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά και οι χερσαίοι μεταφορείς.
Η επιστολή
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελευθέρας Ζώνης Πειραιά και Τελωνείου και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορέων, με κοινή τους επιστολή στους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων προαναγγέλλουν την επιβάρυνση του κάθε δρομολογίου με 200 ευρώ από τις 4 Απριλίου. Μάλιστα προειδοποιούν ότι σε διαφορετική περίπτωση θα ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους. Ειδικότερα στην επιστολή τους σαν επιχειρήματα για την απόφασή τους αναφέρουν: «Μετά την πάροδο δύο μηνών και λαμβάνοντας υπόψη τις ανακοινώσεις στον Τύπο από τους αρμόδιους ότι οι διαπραγματεύσεις για την παραχώρηση παρατείνονται επί μακρού και μην έχοντας άλλες οικονομικές δυνατότητες και έχοντας νόμιμο συμφέρον εφαρμόζουμε την απόφαση περί χρονοχρέωσης», και προσθέτουν: «Η επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΠ ότι η παραγωγικότητά του έχει πέσει στο 30 με 40% αποτελεί το πειστήριό μας ότι κάθε Τρίτη ημέρα μπαίνουμε στο χώρο φόρτωσης με αποτέλεσμα να δουλεύουμε 10 ημέρες τον μήνα και τις υπόλοιπες να παραμένουμε σε ατελείωτες αναμονές. Ως προς όλα αυτά αξιώνουμε 200 ευρώ (7 ώρες επί 28,09 ευρώ) επιπλέον της αρχικής τιμής έκαστου δρομολογίου. Θεωρώντας ότι το αίτημα είναι δίκαιο και νόμιμο θα εισπράττεται από τις 4 Απριλίου 2008». «Σύμμαχο» στην απόφασή τους αυτή έχουν και το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών το οποίο επισημαίνει ότι η ελάχιστη επιβάρυνση που προτείνουν τα Σωματεία θα δώσει τη δυνατότητα να συνεχιστεί η μεταφορά και δεν θα σταματήσει εντελώς η οικονομική δραστηριότητα του λιμένος. Επίσης υπογραμμίζουν ότι ακόμα και η συγκεκριμένη αύξηση δεν μπορεί να καλύψει τα έξοδα των μεταφορέων.
Η απάντηση
Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. σε επιστολή απάντηση υπογραμμίζει ότι στις 31 Ιανουαρίου 2008 συμφώνησε με τους οδικούς μεταφορείς ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα διακίνησης containers από το ΣΕΜΠΟ. Συμφωνία την οποία σύμφωνα με τον ΟΛΠ οι μεταφορείς την θεώρησαν ικανοποιητική για τη διασφάλιση του επαγγέλματός τους αλλά και η διοίκηση του ΟΛΠ έκρινε απαραίτητη για τον ομαλό εφοδιασμό της αγοράς. «Έκτοτε όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, ο ΟΛΠ Α.Ε. επιδίωξε και εξασφάλισε μεγαλύτερο αριθμό διακίνησης containers ανά ημέρα, πέραν των συμφωνηθέντων», τονίζει η διοίκηση του ΟΛΠ και προσθέτει: «Πέραν αυτών η διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. εκτιμά ότι με τα μέτρα ομαλοποίησης που λαμβάνει ο εν λόγω αριθμός διακίνησης containers ανά ημέρα θα αυξηθεί τουλάχιστον κατά 30% επί πλέον, έτσι ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της αγοράς, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος των φορτηγών αυτοκινήτων και συγχρόνως να μειωθούν οι χρόνοι αναμονής για τη φορτοεκφόρτωση των containers». Η διοίκηση του ΟΛΠ μάλιστα αναφέρει ότι «η πρόταση για επιβολή επικομίστρου ή οιασδήποτε άλλης μορφής επιβάρυνση από μεταφορείς σε εμπορεύματα που διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά, εκτός από μονομερής και καταχρηστική ενέργεια είναι πέρα ως πέρα αδικαιολόγητη, αθεμελίωτη και δεν μπορεί να τύχει οποιασδήποτε εγκρίσεως ή αποδοχής», και καταλήγει: «Κατόπιν όλων αυτών σας γνωρίζουμε ότι η διοίκηση του ΟΛΠ είναι στη διάθεσή σας για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων επί προτάσεων λήψεως πρόσθετων μέτρων, έτσι ώστε να αποφευχθεί η επιβολή οποιουδήποτε «επικόμιστρου» το οποίο θα επιβαρύνει αδικαιολόγητα την αγορά και θα πλήξει τον τελικό καταναλωτή».
Εξώδικος διαμαρτυρία σε ΟΛΠ, ΟΛΘ
Την αποστολή εξώδικου διαμαρτυρίας στους Οργανισμούς Λιμένος Πειραιά και Θεσσαλονίκης αποφάσισε η Πανελλήνια Ένωση Μεταποιητών Τυποποιητών Εξαγωγέων Επιτραπέζιων Ελιών. Η ΠΕΜΕΤΕ επισημαίνει ότι «ακυρώσεις συμβολαίων και καθυστερήσεις στις συμφωνημένες παραδόσεις μας, είναι μερικές από τις σοβαρές επιπτώσεις των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα λιμάνια του ΟΛΠ και του ΟΛΘ», και προσθέτει: «Η συνέχεια της υπολειτουργίας των ΟΛΠ και ΟΛΘ αποτελεί τεράστιο πλήγμα τόσο για τον παραγωγικό κόσμο, όσο και για την ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα - και σε πολλές περιπτώσεις την ύπαρξη των ελληνικών επιχειρήσεων που εξάγουν ελληνικά κυρίως αγροτικά προϊόντα καθώς και τους εργαζόμενους σε αυτές. Δεδομένου πως ο κλάδος των εξαγωγών τελεί υπό ομηρία από την 5η Ιανουαρίου 2008, επιβάλλεται να δοθεί λύση άμεσα. Η επαναλειτουργία και ομαλή λειτουργία των εμπορικών λιμένων της χώρας αποτελεί εθνικό συμφέρον».
Πηγή:Ναυτεμπορική
Σάββατο 22 Μαρτίου 2008
Οι κινητοποιήσεις στα λιμάνια έχουν «νεκρώσει» τις επιχειρήσεις
Σήμα κινδύνου εκπέμπουν τόσο οι μεταποιητικές όσο και οι εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας, καθώς έχουν «νεκρώσει» λόγω των κινητοποιήσεων στα λιμάνια.
Για το θέμα ο κ. Γιώργος Κασιμάτης, πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), απέστειλε ανοικτή επιστολή στον πρωθυπουργό, ζητώντας του να παρέμβει, «ώστε να σταματήσουν οι σοβαρές δυσλειτουργίες που παρατηρούνται τον τελευταίο μήνα στα λιμάνια, εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων που αντιδρούν στην εκχώρηση των ΣΕΜΠΟ των Ο.Λ.Π. και Ο.Λ.Θ. σε ιδιώτες».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται ο κ. Κασιμάτης:
Περίπου 30.000 κοντέινερ με προορισμό την Ελλάδα βρίσκονται διάσπαρτα στη Μεσόγειο, καθώς δεν μπορούν να εκφορτωθούν σε ελληνικά λιμάνια, δυσχεραίνοντας την ομαλή τροφοδοσία των μεταποιητικών μονάδων με τις αναγκαίες για τη λειτουργία τους πρώτες ύλες και της αγοράς με έτοιμα προϊόντα.
Χιλιάδες κοντέινερ με ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα παραμένουν στη χώρα, περιορίζοντας τις εξαγωγές, καθιστώντας προβληματική τη λειτουργία των εξαγωγικών επιχειρήσεων και ακυρώνοντας συστηματικές προσπάθειες ετών για την «κατάκτηση» των σχετικών ξένων αγορών.
Διεθνείς μεταφορικές εταιρείες διέκοψαν τον προγραμματισμό δρομολογίων τους με προορισμό τη χώρα μας.
Το κόστος των διάφορων επίναυλων, σταλιών, υπεραναμονών και εναλλακτικών μεταφορών συνεχώς αυξάνεται, συσσωρεύοντας ζημιές στις επιχειρήσεις και αναθερμαίνοντας τις πληθωριστικές πιέσεις.
Οι Ελληνες μεταφορείς διπλασιάζουν, από τις αρχές Απριλίου, τα μεταφορικά των προϊόντων από και προς τα λιμάνια της χώρας, δίνοντας, ίσως, τη «χαριστική βολή» σε επιχειρήσεις που ήδη βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού.
Οι επιχειρήσεις δεν αντέχουν άλλο, καταστρέφονται, χρεοκοπούν, κλείνουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους και την εθνική οικονομία, σημειώνει ο κ. Κασιμάτης και ζητά από την κυβέρνηση να σταματήσει «να αδρανεί και να παραμένει ένας απλός παρατηρητής μιας βέβαιης εθνικής καταστροφής», αλλά να παρέμβει άμεσα και αποτελεσματικά.
Πηγή:Έθνος
«Κλειστά» και τον Απρίλιο τα λιμάνια
«Το Σχέδιο Νόμου, το οποίο η κυβέρνηση μόνη της ψήφισε στη Βουλή, δεν απαντάει σε κανένα από τα ερωτήματα για το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων μετά το ενδεχόμενο ξεπούλημα των Σ.ΕΜΠΟ των Λιμανιών», αναφέρει η ΟΜΥΛΕ και προσθέτει:
«Η εμμονή της διοίκησης στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης ακόμα και μετά την απόφαση του πρωτοδικείου που δικαίωσε τον αγώνα των εργαζομένων δεν μπορεί να αποτελεί λύση στο μεγάλο θέμα του Λιμανιών».
Για τους λόγους αυτούς η ΟΜΥΛΕ αποφάσισε τη συνέχιση της αποχής από υπερωρίες καθώς και από εργασία Σαββάτου - Κυριακής - αργιών μέχρι και το τέλος Απριλίου, καθώς και τη διοργάνωση μαζικών εκδηλώσεων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη για να αναδειχθούν ακόμη περισσότερο οι θέσεις των εργαζομένων στην κοινωνία. Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια συνεχίζουν αδιάκοπα τις κινητοποιήσεις τους από τον Ιανουάριο του 2008.
Στόχος των εργαζομένων είναι η αποτροπή της εκχώρησης των ΣΕΜΠΟ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκης αφού όπως τονίζει αναπόφευκτα «θα επιφέρει ανεπανόρθωτη βλάβη στην εργασιακή μας προοπτική».
1. Αναστολή καταβολής του ΦΠΑ για 30 ημέρες.
2. Αναστολή δόσεων του φόρου εισοδήματος και άλλων κατηγοριών φόρων για εύλογο χρονικό διάστημα.
3. Αναστολή υποβολής φορολογικών δηλώσεων των επιχειρήσεων και καθορισμός νέων ημερομηνιών.
4. Αναστολή καταβολής εισφορών προς τον ΟΑΕΕ και το ΙΚΑ χωρίς προσαυξήσεις.
5. Αναστολή έκδοσης λογαριασμών της ΔΕΗ και αντίστοιχα καταβολής δημοτικών φόρων και τελών.
6. Ρυθμίσεις για την καταβολή των οφειλών ηλεκτρικού ρεύματος, δημοτικών φόρων και τελών.
7. Από την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών ζητούμε την αναστολή καταβολής δόσεων δανειακών υποχρεώσεων για εισαγωγές και εξαγωγές προς τις τράπεζες, χωρίς την επιβολή προστίμων και πανωτοκιών.
Όπως αναφέρει ο ΕΣΠ η πτώση στην αγορά του Πειραιά το τελευταίο διάστημα έχει φθάσει στα επίπεδα του 60%.
«Είναι γεγονός, ότι η αγορά του Πειραιά βρίσκεται σε κατάσταση νευρικής κρίσης, αδύναμη να λειτουργήσει, μετά την τρίμηνη ιδιότυπη απεργία στο λιμάνι του Πειραιά και με τις εισαγωγικές, εξαγωγικές και εφοδιαστικές ελληνικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση και να χάνουν ανεπανόρθωτα την αξιοπιστία τους προς τους πελάτες και προμηθευτές τους σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Το πλήγμα που δέχονται πολλές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις είναι ανυπολόγιστο και η οικονομική καταστροφή τους, με όλα τα αρνητικά επακόλουθα, προδιαγράφεται πλέον με μαθηματική ακρίβεια, καθώς οι δυσμενείς επιπτώσεις είναι ήδη ιδιαίτερα αισθητές στην αγορά», αναφέρει ο ΕΣΠ.
Προσφυγή
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς θα προσπαθήσει άλλη μια φορά να βρει έναν τρόπο προσέγγισης και εκτόνωσης της κρίσης και θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τη διοίκηση του ΟΛΠ, το προεδρείο της ΟΜΥΛΕ, το Νομάρχη και το Δήμαρχο.
Πηγή:Ναυτεμπορική