Νέκρωσαν τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ενώ τα κοντέινερ συσσωρρεύονται και η οικονομία «στενάζει» (φωτογραφία αρχείου)Η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών πραγματοποιούν την κυκλική, δηλαδή εναλλάξ, προγραμματισμένη απεργία τους, τη στιγμή που πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, παρά την οικονομική ζημιά που έχουν υποστεί οι Οργανισμοί, άναψε το πράσινο φως της ιδιωτικοποίησης των δύο εθνικών εμπορικών λιμένων.Αδιαφορώντας παντελώς για τις επιπτώσεις στη χώρα από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στους ΣΕΜΠΟ, ο πρωθυπουργός χθες, στην κυβερνητική επιτροπή έδειξε την πραγματική πρόθεση της κυβέρνησης, αφού έδωσε εντολή στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργο Βουλγαράκη να προχωρήσει «εδώ και τώρα» στο ξεπούλημα.Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Καραμανλής, αν και κατά την προχθεσινή συνάντησή του με τον κ. Βουλγαράκη έδειξε προβληματισμένος με τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, χθες «εμπιστεύθηκε» τον υπουργό, ο οποίος στην ενημέρωσή του είχε αναφερθεί και στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων των περίπου 2.000 εργαζομένων στους ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης.Ομως η προκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού που ήδη άρχισαν να παραλαμβάνουν οι «μνηστήρες» των δύο ΣΕΜΠΟ δεν διασφαλίζει κανέναν από τους 2.000 εργαζόμενους στα δυο λιμάνια.Αλλα λένε, άλλα κάνουνΑναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής: «Για τους πρώτους 12 μήνες από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης ο ΣΕΜΠΟ θα λειτουργήσει υποχρεωτικά με το προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. (υπερεργολάβος), ο οποίος θα μπορεί να παρατείνει το διάστημα των 12 μηνών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του αναδόχου κατά 6 μήνες, ενώ για τους 18 συνολικά μήνες οι εργαζόμενοι θα αμείβονται από τον ιδιώτη όπως προκύπτει από τις μισθολογικές καταστάσεις του Οργανισμού, και θα εφαρμόζει όλες τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και κανονισμούς όπως ισχύουν».Ομως στη δεύτερη παράγραφο διαψεύδονται κατηγορηματικά η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, αφού τονίζεται το εξής: «Από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης ο ανάδοχος θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το δικό του προσωπικό με τους κανόνες της εργατικής νομοθεσίας και της ελεύθερης αγοράς εργασίας. Συγχρόνως δε θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. που επιθυμεί να αποχωρήσει από τον Οργανισμό και να εργαστεί για λογοριασμό του, με τους όρους φυσικά της ελεύθερης αγοράς».
ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008
Καραμανλής: Πούλα εδώ και τώρα
Νέκρωσαν τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ενώ τα κοντέινερ συσσωρρεύονται και η οικονομία «στενάζει» (φωτογραφία αρχείου)Η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών πραγματοποιούν την κυκλική, δηλαδή εναλλάξ, προγραμματισμένη απεργία τους, τη στιγμή που πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, παρά την οικονομική ζημιά που έχουν υποστεί οι Οργανισμοί, άναψε το πράσινο φως της ιδιωτικοποίησης των δύο εθνικών εμπορικών λιμένων.Αδιαφορώντας παντελώς για τις επιπτώσεις στη χώρα από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στους ΣΕΜΠΟ, ο πρωθυπουργός χθες, στην κυβερνητική επιτροπή έδειξε την πραγματική πρόθεση της κυβέρνησης, αφού έδωσε εντολή στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργο Βουλγαράκη να προχωρήσει «εδώ και τώρα» στο ξεπούλημα.Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Καραμανλής, αν και κατά την προχθεσινή συνάντησή του με τον κ. Βουλγαράκη έδειξε προβληματισμένος με τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, χθες «εμπιστεύθηκε» τον υπουργό, ο οποίος στην ενημέρωσή του είχε αναφερθεί και στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων των περίπου 2.000 εργαζομένων στους ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης.Ομως η προκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού που ήδη άρχισαν να παραλαμβάνουν οι «μνηστήρες» των δύο ΣΕΜΠΟ δεν διασφαλίζει κανέναν από τους 2.000 εργαζόμενους στα δυο λιμάνια.Αλλα λένε, άλλα κάνουνΑναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής: «Για τους πρώτους 12 μήνες από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης ο ΣΕΜΠΟ θα λειτουργήσει υποχρεωτικά με το προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. (υπερεργολάβος), ο οποίος θα μπορεί να παρατείνει το διάστημα των 12 μηνών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του αναδόχου κατά 6 μήνες, ενώ για τους 18 συνολικά μήνες οι εργαζόμενοι θα αμείβονται από τον ιδιώτη όπως προκύπτει από τις μισθολογικές καταστάσεις του Οργανισμού, και θα εφαρμόζει όλες τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και κανονισμούς όπως ισχύουν».Ομως στη δεύτερη παράγραφο διαψεύδονται κατηγορηματικά η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, αφού τονίζεται το εξής: «Από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης ο ανάδοχος θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το δικό του προσωπικό με τους κανόνες της εργατικής νομοθεσίας και της ελεύθερης αγοράς εργασίας. Συγχρόνως δε θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το προσωπικό της ΟΛΠ Α.Ε. που επιθυμεί να αποχωρήσει από τον Οργανισμό και να εργαστεί για λογοριασμό του, με τους όρους φυσικά της ελεύθερης αγοράς».
Στη Βουλή το πλαίσιο εξασφάλισης εργαζομένων
Διαφωνία για τις εξασφαλίσεις
Σύμφωνα με τον υπουργό ΕΝΑΝΠ οι εργαζόμενοι εξασφαλίζονται με βάση το νόμο ο οποίος θα κατατεθεί με τη διαδικασία του επείγοντος στη Βουλή που μιλάει ...................
Συνέχεια: στην Ναυτεμπορική
Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2008
Ακόμα ένα ξεπούλημα
Απο τα επεισόδια της 11/01/08 Στόν Πειραιά
Ενας απεργός περιφέρεται αιμόφυρτος χτυπημένος στο κεφάλι από μεταλλικό θραύσμα που πετάχτηκε από μηχανισμό χημικών. Αλλοι πέφτουν στο οδόστρωμα μη μπορώντας να αναπνεύσουν και δέχονται τις πρώτες βοήθειες από συναδέλφους τους. Για «σωτηρία» από τις χημικές ουσίες οι συγκεντρωμένοι βάζουν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων. Την ίδια ώρα που οι δυνάμεις καταστολής χτυπούσαν τους απεργούς, μέσα στο κτίριο του ΟΛΠ, τα 9 από τα 13 μέλη της διοίκησης του Οργανισμού, σε διατεταγμένη υπηρεσία, αποφάσιζαν να εγκρίνουν το κατάπτυστο κείμενο της διακήρυξης του διεθνούς δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στις πολυεθνικές, αναλαμβάνοντας με τη σειρά τους τις δικές τους ευθύνες απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους και το λαό της χώρας.Το πανό της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή κινητοποίηση Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, να συνεχίσει στο δρόμο που άνοιξε το ΠΑΣΟΚ και να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας, είχε γίνει ορατή από νωρίς το πρωί, όταν αμέτρητες δυνάμεις καταστολής είχαν μετατρέψει ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά σε εμπόλεμη ζώνη. Ακόμα ένα ξεπούλημα.
Πηγή:Youtube Skiloloi
Άρχισαν τα δρομολόγια Τα φορτηγά των Λιμανιών
Η διοίκηση τους υποσχέθηκε να παραδίδει περίπου 400 Container ημερησίως από 1500 Περίπου που είναι η απόδοση του ΟΛΠ .
Σημειωτέον οτι τα Container που βρίσκονται στα Ντόκα του λιμανιού ξεπερνούν τα 20.000 .
Εντωμεταξύ αύριο και μεθαύριο οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ έχουν κηρύξει 48ωρη απεργία (30-31/01/08). Η ταλαιπωρία συνεχίζετε........
Ανέβασαν ΤΟ πωλητήριο για νομική διερεύνηση
Πάλι Καραμανλής - Βουλγαράκης σε τοπίο ελλείψεων και απειλών
Γ. Βουλγαράκης: Πλήρης κατοχύρωση των εργαζομένων σε ΟΛΠ - ΟΛΘ
Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008
Λύσεις σε Αστακό και Λαύριο αναζητά η αγορά
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των εργαζομένων στα λιμάνια
Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008
Ο διαγωνισμός για τα τέρμιναλ διχάζει το λιμάνι
Υπουργός, νομάρχης, δήμαρχος και συνδικαλιστές ερίζουν, με φόντο την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ σε ιδιώτες, για τον έλεγχο του λιμένος Πειραιώς
Στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εστάλη αργά το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ του λιμένος. Ο χρόνος των 52 ημερών ωστόσο θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα από τη στιγμή κατά την οποία ο ίδιος διαγωνισμός δημοσιευθεί τουλάχιστον σε δύο ελληνικές εφημερίδες. Παραμένει αδιευκρίνιστο ωστόσο το αν μαζί με την προκήρυξη για τον Πειραιά στάλθηκε στις Βρυξέλλες και η προκήρυξη για το κοντέινερ τέρμιναλ της Θεσσαλονίκης.Σε κάθε περίπτωση εισήλθαμε πλέον στο τελικό στάδιο των δύο διαγωνισμών μέσα από τους οποίους θα προκύψει η εταιρεία ή το σχήμα εκείνο που θα αναλάβει τη διαχείριση των δύο τέρμιναλ για τα επόμενα τουλάχιστον 35 χρόνια και, καθώς τα κριτήρια παραχώρησης είναι καθαρά ποσοστικά, νικητής θα είναι εκείνος που θα προσφέρει το υψηλότερο δυνατό τίμημα, τόσο σε εφάπαξ καταβολή όσο και σε ετήσια βάση.Την ίδια ώρα οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, είτε με 48ωρες απεργίες είτε με αποχή από την υπερωριακή εργασία, καθώς οι εργαζόμενοι εμφανίζονται να αντιδρούν στη διαδικασία της παραχώρησης ζητώντας, όπως αναφέρουν οι συνδικαλιστές που τους εκπροσωπούν, να παραμείνουν τα δύο τέρμιναλ υπό κρατικό έλεγχο.Αυτή τη φορά ωστόσο από πολλούς παρατηρητές της λιμενικής αγοράς διατυπώνεται το ερώτημα του κατά πόσον οι συνδικαλιστές όντως καλύπτουν με αυτά που υποστηρίζουν τους εργαζομένους.Η προφανής απάντηση είναι ότι από τη στιγμή κατά την οποία οι εργαζόμενοι μετέχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις αυτό σημαίνει αυτόματα ότι οι θέσεις που διατυπώνουν τα συνδικαλιστικά όργανά τους είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.Θα πρέπει όμως να επισημανθούν, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, δύο σημεία, τα οποία εκτιμούν ότι πρέπει να καταγραφούν.Το πρώτο αφορά το γεγονός ότι ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων αναζητεί αξιόπιστη πληροφόρηση αναφορικά με το πακέτο των παροχών που έχει προτείνει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Βουλγαράκης. Οι πηγές του «Βήματος» υποστηρίζουν ότι, όταν το υπουργείο καταθέσει προς έγκριση τις αποφάσεις εκείνες που αφορούν την υλοποίηση του πακέτου των παροχών, τότε θα υπάρξει διάσπαση στο απεργιακό μέτωπο.......................................
Περισσότερα στό Βήματης Κυριακής
Labels: ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΠΩΛΗΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ, ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΜΙΧΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2008
Αναβαθμίστηκε ο τελωνειακός με τα κινέζικα
Πηγή:Ελευθεροτυπία
16.000 κοντέινερ στον ντόκο, 150 πλοία... αλλού
ΟΛΘ: Στις 20 Μαρτίου η επιλογή αναδόχου για ΣΕΜΠΟ
Πηγή:Ναυτεμπορική
Αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ
Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2008
Σκληραίνουν... εκατέρωθεν στον ΟΛΠ
Ξήλωσε το συμβούλιο τελωνειακών ο Μπέζας
Ποινική δίωξη
Συγκεκριμένα ο αρμόδιος εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη εναντίον 16 τελωνειακών υπαλλήλων της Θεσσαλονίκης και τριών του Τελωνείου Ευζώνων για υπόθεση λαθρεμπορίας αρκετών εκατ. ευρώ. Ολα ξεκίνησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν κατά τη διάρκεια προληπτικού ελέγχου από κλιμάκιο της ΥΠΕΕ Θεσσαλονίκης, εντοπίστηκαν 2 φορτηγά με προϊόντα κινεζικής προέλευσης, τα οποία ενώ θα έπρεπε να έχουν ήδη εξαχθεί στη γειτονική ΠΓΔΜ, παρέμεναν στη χώρα μας. Ακολούθησε έλεγχος στο Τελωνείο Ευζώνων.....................
Εγγυήσεις ζητούν οι οδικοί μεταφορείς
Παράλληλα, οι δύο συνδικαλιστικοί φορείς έχουν προγραμματίσει για σήμερα στις 06:30 το απόγευμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πλατεία Κοραή στον Πειραιά.
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική