Τρίτη 18 Μαρτίου 2008

Παρασκήνιο και «σφήνες» για τα λιμάνια


Ο ιταλο-ελβετικός όμιλος της MSC αποφάσισε να δώσει το παρόν στον διαγωνισμό του ΟΛΠ για την παραχώρηση του εμπορευματικού του σταθμού σε ιδιώτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία που παραμένει ο μεγαλύτερος πελάτης του ΟΛΠ και διαθέτει ειδική σύμβαση για το transit φορτίο, η οποία λήγει το 2011 παρέλαβε χθες τη διακήρυξη του διαγωνισμού για λογαριασμό του βελγικού ομίλου διαχείρισης λιμένων, Europe Terminal.
Συμφωνίες
Για τη συγκεκριμένη σύμβαση τόσο ο ΟΛΠ όσο και η MSC έχουν παραπεμφθεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, η απόφαση της οποίας αναμένεται να έχει εκδοθεί εντός των επόμενων εβδομάδων καθώς φαίνεται να έχουν ολοκληρωθεί πλέον όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες.
Η έλευση της MSC ενισχύει τις φήμες περί ταυτόχρονης αποχώρησης από τον διαγωνισμό του ΟΛΠ της Dubai Ports World (DPW). Πληροφορίες φέρουν τους δύο ομίλους να διαπραγματεύονταν την κοινή τους κάθοδο για τη διεκδίκηση του ΣΕΜΠΟ Πειραιά. Η αγορά θεωρεί ότι η DPW θα επικεντρώσει την προσοχή της στον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΟΛΘ. Κύκλοι της διοίκησης του ΟΛΠ πιστεύουν ότι η κάθοδος της MSC θα εντείνει το ενδιαφέρον γύρω από τον διαγωνισμό και τον ανταγωνισμό μεταξύ των υποψήφιων διεκδικητών.
Διεργασίες
Θεωρείται επίσης ότι είναι πιθανό να δημιουργηθούν ανακατατάξεις στα κοινοπρακτικά σχήματα που συζητούνται μέχρι σήμερα. Λέγεται ότι την κοινή τους κάθοδο συζητούν οι όμιλοι: Cosco, Maersk και Hutchison, όμως, οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν φθάσει στο τελικό στάδιο της υπογραφής συμφωνίας. Επίσης η αγορά θεωρεί ότι ενεργό παρόν στις διεργασίες θα δώσει και η PSA (Σιγκαπούρη).
Το κλίμα ευνοεί και το γεγονός ότι η διοίκηση του ΟΛΠ αποφάσισε να μεταθέσει από τις 18 Μαρτίου στις 9 Μαϊου την κατάθεση των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.Την ίδια ώρα εντείνεται το κλίμα της αγανάκτησης των επιχειρήσεων που πλήττονται από την αναστάτωση που επικρατεί στα εμπορικά λιμάνια. Ο επιχειρηματικός κόσμος επιρρίπτει μεγάλο μέρος της ευθύνης στον Γ. Βουλγαράκη και στις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι
Ανεξάρτητα από τις διεργασίες που αφορούν την πορεία των διαγωνισμών, οι εργαζόμενοι τόσο στον Πειραιά όσο και στη Θεσσαλονίκη συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους. Εν τω μεταξύ, η ΟΜΥΛΕ ενόψει της σημερινής ονομαστικής ψηφοφορίας που έχει ζητήσει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ επί του άρθρου 3 της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ - Δημοσίου, έστειλε επιστολή στους βουλευτές όλων των κομμάτων.
Αναφέρει ότι η παραχώρηση αποτελεί ουσιαστικά πώληση καθώς αφορά περίοδο 40 χρόνων, ενώ π.χ. στη Βαρκελώνη αντίστοιχο σχέδιο είχε διάρκεια έως 10 έτη και με τη συμμετοχή του Δημοσίου στην εκμετάλλευση. Το τίμημα είναι εξαιρετικά μικρό, ενώ στην Τουρκία τα έσοδα ανήλθαν στα 1,3 δισ. δολ., ενώ υπήρξε και δικαστικό «μπλόκο» της συμφωνίας.
Οι κινήσεις των «Μνηστήρων»
Σύμφωνα με πληροφορίες η MSC και η Dubai Ports World διαπραγματεύονται να διεκδικήσουν από κοινού τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίου του ΟΛΠ. Η αγορά θεωρεί ότι η DPW θα επικεντρωθεί στον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΟΛΘ.
Επίσης, την κοινή τους κάθοδο συζητούν οι όμιλοι: Cosco, Maersk και Hutchison, όμως, οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν φθάσει στο τελικό στάδιο της υπογραφής συμφωνίας.
Σίγουρη θεωρείται η συμμετοχή στον διαγωνισμό του ομίλου PSA από τη Σιγκαπούρη.
Πηγή:Ημερησία

Τα επιχειρήματα της ΟΜΥΛΕ κατά της παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ

ΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ της ότι οι παραχωρήσεις των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες με διεθνή διαγωνισμό θα διαμορφώσουν ιδιωτικό μονοπώλιο, εκφράζει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος με χθεσινή επιστολή της προς τους βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου.Η ΟΜΥΛΕ αναφέρει ότι στον Πειραιά παραχωρείται ο μόνος εν λειτουργία προβλήτας (ο ΙΙ) και στη Θεσσαλονίκη ο μοναδικός προβλήτας που υπάρχει ο VI.
«Στον Πειραιά η καθυστέρηση κατασκευής του προβλήτα Ι που υποστηρίζεται ότι θα παραμένει μετά από δύο χρόνια στον ΟΛΠ και αφού για 18 μήνες λειτουργεί ο ιδιώτης ως μονοπώλιο δεν δημιουργεί όρους ανταγωνισμού» αναφέρει η ΟΜΥΛΕ και προσθέτει:
«Δημιουργείται σοβαρό θέμα στην οικονομική ζωή αφού η ξένη ιδιωτική ή κρατική εταιρεία εκμετάλλευσης, θα μονοπωλεί τις εισαγωγές και εξαγωγές κατά το δοκούν, και κυρίως την τιμολογιακή πολιτική επιβαρύνοντας τον τελικό καταναλωτή».
Σε ό,τι αφορά το επιχείρημα που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση ότι ειδικά ο ΟΛΠ δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις που θα γίνουν στο ΣΕΜΠΟ η ΟΜΥΛΕ τονίζει ότι είναι ανακριβές. «Η προβλήτα Ι στον ΟΛΠ έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ο εκσυγχρονισμός της προβλήτας ΙΙ απαιτεί περίπου 110 ευρώ», και προσθέτει:
«Η προβλήτα ΙΙΙ, παρά τις δυσκολίες λόγω των περιβαλλοντικών αντιδράσεων, οικονομικά θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, αφού οι εγγυημένες επενδύσεις στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ θα εξασφάλιζαν μεγαλύτερη κερδοφορία. Σημειωτέον η δανειακή επιβάρυνση σε ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι μηδενική».
Οι εργαζόμενοι
Σε ό,τι αφορά το θέμα των εργαζομένων, η ΟΜΥΛΕ επισημαίνει ότι ούτε το σχέδιο νόμου που αναμένεται να τεθεί προς ψηφοφορία στη Βουλή σήμερα, ούτε η προκήρυξη, τους διασφαλίζει.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Κυριακή 16 Μαρτίου 2008

Λιμάνια: Οι μικροί μπαίνουν στο παιχνίδι

Τις πρώτες τάσεις φυγής εκδηλώνουν οι υποψήφιοι μνηστήρες των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) των λιμανιών του Πειραιά (ΟΛΠ) και της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) βλέποντας τις παλινωδίες στην προώθηση του διαγωνισμού. Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να αντιδρούν στην επερχόμενη ιδιωτικοποίηση, ενώ επιχειρηματικοί φορείς που πλήττονται από τις καθυστερήσεις στη διακίνηση των προϊόντων στέλνουν εξώδικα διεκδικώντας αποζημιώσεις.Μέσα σ' αυτό το τοπίο μικρότερα λιμάνια, όπως της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης στον βορρά και του Αστακού στην Αιτωλοακαρνανία, επιχειρούν να εκμεταλλευθούν τη συγκυρία και να καλύψουν μέρος της εμπορικής κίνησης.
Λεπτομέρειες στην Ελευθεροτυπία

Σάββατο 15 Μαρτίου 2008

Ομιλία του Χαρίλαου Ψαραύτη στήν ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑ∆ΟΣ

ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
«ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΛΙΜΕΝΕΣ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΕΝ ΟΨΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ»

Άπόσπασμα ..............................

..... Ως φαίνεται, ο ΟΛΠ αλλά και η Κυβέρνηση στοχεύουν ψηλά, προσβλέποντας κίνηση 4,7 εκ. TEU το χρόνο. Με δεδοµένο ότι η εγχώρια αγορά (container εισαγωγής-εξαγωγής) είναι 0,5-0,6 εκ. TEU, άντε µε τα κενά 0,75 εκ. TEU, κάτι που δεν φαίνεται πως θα µπορέσει να αυξηθεί σηµαντικά στο ορατό µέλλον, ένα ερώτηµα είναι, τα υπόλοιπα 4 εκ. TEU πως προκύπτουν; Είναι προφανές ότι θα είναι φορτία µεταφόρτωσης, φορτία στα οποία υπάρχει µεγάλη ρευστότητα. ∆εν είναι για µένα σαφές από που θα έρθουν και που θα χωρέσουν τόσα φορτία. Ούτε είναι τόσο σαφές πόσο θα κερδίσει από αυτά ο πάροχος, που θα κληθεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, πολλώ µάλλον πόσο θα κερδίσει ο ΟΛΠ. Άρα, αν και ο στόχος των 4,7 εκ. TEU ακούγεται ωραίος, εγώ θα κρατούσα µικρό καλάθι.
Άλλο απόσπασμα ........
..... Αυτό που τέλος είδα µε ενδιαφέρον είναι το άρθρο 26. Εκεί προβλέπεται ότι στονπάροχο θα εκχωρηθεί (µεταξύ άλλων) και η σύµβαση µεταξύ ΟΛΠ-MSC. Τοενδιαφέρον είναι ότι ο ΟΛΠ επέλεξε να εκχωρήσει αυτή τη σύµβαση, ενώ θα µπορούσε κάλλιστα να την είχε κρατήσει για τον εαυτό του στον Προβλήτα Ι. Γιατίτην εκχωρεί; Επειδή δεν την θέλει και θέλει να την πασάρει αλλού, η επειδή τηνπλασάρει σαν προίκα στο µελλοντικό πάροχο; ∆εν ξέρω τι λεει η σύµβαση ΟΛΠ- MSC. Αλλά για τον υποψήφιο πάροχο, δεν θα ήθελε να δει τι λεει αυτή η σύµβαση, προτού καταθέσει την προσφορά του; Πχ, να δει τα τιµολόγια και τους άλλους όρους που προβλέπονται; Όµως, κάποιες εταιρίες. που ίσως καταθέσουν προσφορά (πχ, Maersk, ZIM, COSCO, κλπ) είναι ανταγωνίστριες της MSC. ∆εν υπάρχει κάποιο πρόβληµα αν δουν τη σύµβαση; Και αν δεν τη δουν, πως θα την αναλάβουν, «γουρούνι στο σακκί»; Ένα άλλο βασικό ερώτηµα είναι, προβλέπεται στη σύµβαση αυτή η δυνατότητα εκχώρησής της από τον ΟΛΠ σε τρίτους, ιδίως σε ανταγωνίστριες εταιρίες; H θα υπάρξουν επιπτώσεις και µπορεί να πει η MSC, αν την εκχωρήσεις σηκώνοµαι και φεύγω; Η, ζητάω αποζηµίωση, κλπ. Τέλος, όλοι ξέρουµε αυτή τη στιγµή η σύµβαση ΟΛΠ- MSC είναι αντικείµενο δικαστικής διερεύνησης από την Επιτροπή Ανταγωνισµού. Πως ο υποψήφιος επενδυτής θα µπορέσει να καταθέσει προσφορά, µη έχοντας δει τη σύµβαση και µη ξέροντας πως θα εξελιχθεί αυτό το θέµα;
Όλη ή Ομιλία εδώ που σας πληροφορώ ότι έχει πολύ ενδιαφέρον και αφήνει πολλά ερωτηματικά μα πάρα πολλά !!
ο Κος Ψαραύτης είναι καθηγητής του Ε.Μ.Π. και πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε.

Οι συνέπειες από τη διαμάχη για τα λιμάνια

Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η κατάσταση είναι πλέον μη αναστρέψιμη καθώς βασικά είδη απουσιάζουν, ενώ την ίδια ώρα αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που κινδυνεύουν με λουκέτο !!!
Στα πρόθυρα της κατάρρευσης βρίσκεται πλέον το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας καθώς συμπληρώνονται τρεις μήνες κινητοποιήσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με τους εργαζομένους να απέχουν από κάθε υπερωριακή εργασία, αντιδρώντας στην απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιώτες τη διαχείριση των σταθμών κοντέινερ των δύο λιμανιών. Παράγοντες της αγοράς, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, υποστηρίζουν ότι η κατάσταση είναι πλέον μη αναστρέψιμη καθώς βασικά είδη απουσιάζουν από την αγορά, ενώ την ίδια ώρα πλήθος επιχειρήσεων κινδυνεύουν με λουκέτο. Διακόσιες και πλέον επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα στρέφονται νομικά κατά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κατηγορώντας τη διοίκηση για πλήρη έλλειψη προβλέψεων εν όψει των κινητοποιήσεων. Η απουσία των προβλέψεων αυτών προκαλεί σωρεία σοβαρών προβλημάτων, με αποτέλεσμα πολλές από τις επιχειρήσεις αυτές να κινδυνεύουν σήμερα με αναστολή της δραστηριότητάς τους. Παρόμοια είναι η εικόνα και στην Αθήνα, με πλήθος επιχειρήσεων να κινδυνεύουν άμεσα με κλείσιμο, ενώ την ίδια ώρα η έλλειψη βασικών αγαθών, όπως φάρμακα, πρώτες ύλες κτλ., έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της στην αγορά. Εκτός όμως από τις ελλείψεις στα αγαθά, τα προβλήματα στα λιμάνια δημιουργούν τις προϋποθέσεις εκδήλωσης φαινομένων κερδοσκοπίας καθώς πολλές άλλες επιχειρήσεις προειδοποιούν ότι η επιλογή εναλλακτικών διαδρομών μεταφοράς επιβαρύνει το τελικό κόστος των προϊόντων, το οποίο έχει αρχίσει ήδη να μετακυλίεται στους καταναλωτές. Παραγωγικές τάξεις, διαμεταφορείς και εκπρόσωποι μεγάλων ξένων ναυτικών πρακτορείων, που διακινούν και τον κύριο όγκο εμπορευμάτων από και προς την Ελλάδα, στρέφονται κατά των διοικήσεων των δύο λιμανιών, τις οποίες και κατηγορούν για αστοχία ενεργειών και πρωτοβουλιών οι οποίες, όπως αναφέρουν, «αντί να υποστηρίξουν τη διαδικασία της αποκλιμάκωσης της κρίσης,έριξαν λάδι στη φωτιά της αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων».
ΠΩ ΠΩ ΠΡΟΚΑ ! (Δικό μου σχόλιο!!!)
Αλλα στελέχη εταιρειών τακτικών μεταφορών μιλώντας στο «Βήμα» χρησιμοποιόντας σκληρή γλώσσα επιρρίπτουν ευθέως την ευθύνη της όλης κατάστασης στη διοίκηση του ΟΛΠ: «Οταν οδηγείς στη Δικαιοσύνη τους συνδικαλιστές υποστηρίζοντας ότι με τις κινητοποιήσεις τους προκαλούν ανεπανόρθωτη ζημιά στην εθνική οικονομία, δεν στέλνεις για να υπερασπιστεί τη θέση σου έναν δημόσιο υπάλληλο. Πας ο ίδιος».
Περισσότερα και αναλυτικότερα στό Βήμα

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2008

Ανέβαλαν τις προσφορές και προσλαμβάνουν 350

«Ρελάνς» της διοίκησης του ΟΛΠ στους 1.500 εργαζόμενους -υπαλλήλους και λιμενεργάτες- του ΣΕΜΠΟ Ν. Ικονίου ήταν η χθεσινοβραδινή απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού να προσλάβει μέσω ΑΣΕΠ 350 εργαζόμενους -κυρίως λιμενεργάτες- ενώ αποφάσισε την παράταση της υποβολής των οικονομικών προσφορών των «αναδόχων» για τις 9 Μαΐου, αντί στις 19 Μαρτίου 2008, για τους ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Αναμενόμενη ήταν η παράταση της υποβολής και του «ανοίγματος» των οικονομικών προσφορών των περίπου 15 ξένων μεταφορικών εταιρειών, καθώς εδώ και περίπου έναν μήνα οι εκπρόσωποί τους πίεζαν προς πάσα κατεύθυνση, ενώ την πρόσληψη προσωπικού την είχε προαναγγείλει ο κ. Νίκος Αναστασόπουλος. Πάντως, οι εργαζόμενοι στους ΟΛΠ και ΟΛΘ, που συνεχίζουν μέχρι και τέλος Μαρτίου την αποχή από κάθε υπερωρία και εργασία αργιών, υποστηρίζουν ότι οι προσλήψεις των 350 εργαζομένων είναι πίεση της κυβέρνησης προκειμένου να καμφθούν οι κινητοποιήσεις τους, ενώ επισημαίνουν ότι οι αμοιβές τους δεν θα είναι με τις συλλογικές συμβάσεις του Οργανισμού.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2008

Ψηφίζει λεφτά για να φύγουν οι λιμενεργάτες

Δύο μέτρα και δύο σταθμά χρησιμοποιεί η κυβέρνηση έναντι των εργαζομένων. Την ίδια ώρα που στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων ψηφιζόταν επί της αρχής το ασφαλιστικό νομοσχέδιο, με το οποίο αυξάνονται τα όρια ηλικίας και μειώνονται οι συντάξεις, στην Ολομέλεια περνούσαν ρυθμίσεις για εθελουσία έξοδο, με γενναία οικονομικά κίνητρα και πρόωρη συνταξιοδότηση των εργαζομένων στους ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Η αντιφατική πολιτική της κυβέρνησης δεν πέρασε ασχολίαστη ούτε από τον πρόεδρο της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Αλαβάνο ούτε και από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Ο κ. Αλαβάνος είπε χαρακτηριστικά στον παριστάμενο υπουργό Γ. Βουλγαράκη: «Είστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσετε όσα κονδύλια θα πάρετε από το ενοίκιο των συμβάσεων παραχώρησης για να φύγουν οι εργαζόμενοι». Κι αυτό, γιατί για τους λιμενεργάτες που θα αποχωρήσουν εθελουσίως δίνονται αποζημιώσεις που φτάνουν τα 25.000 ευρώ. Επίσης, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν από τις αρχές του 2009 με πλήρη δικαιώματα και αναγνώριση πλασματικού χρόνου ασφάλισης 2-6 χρόνων οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ και 3-9 χρόνων οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ. Εύλογο λοιπόν το ερώτημα που έθεσε ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ: «Τι θέλετε επιτέλους; Νέους συνταξιούχους, γέρους συνταξιούχους, εθελουσία έξοδο ή δουλειά μέχρι τα 67; Είστε μια κυβέρνηση με ανερμάτιστη πολιτική, που ζημιώνει τη χώρα, γι' αυτό όσο πιο γρήγορα την απαλλάξετε από την παρουσία σας τόσο καλύτερα». Στο ίδιο θέμα, αλλά και σ' αυτή καθαυτή την παραχώρηση των λιμανιών σε ιδιώτες, εστίασαν την κριτική τους και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ (Χρ. Παπουτσής, Μιχ. Χρυσοχοΐδης, Π. Σγουρίδης, Ν. Ζωίδης). Η αξιωματική αντιπολίτευση ζήτησε τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας επί του άρθρου 3 του νομοσχεδίου, βάσει του οποίου παραχωρείται η πλήρης κυριαρχία των λιμανιών στους ιδιώτες. Η ψηφοφορία θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη.
Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν τόσο το ΚΚΕ όσο και ο ΛΑΟΣ.
Οι οργανώσεις των λιμενεργατών είναι γνώστες των ρυθμίσεων εδώ και μέρες και δηλώνουν ότι παρακολουθούν τα γεγονότα και στη Βουλή και ότι η απεργία τους έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει μέχρι το τέλος του μήνα.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα λιμάνια

Με την υπερψήφιση όλων των άρθρων του, πλην του 3ου για το οποίο το ΠΑΣΟΚ ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία η οποία και θα γίνει την προσεχή Τρίτη, ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης.
Πηγή:PortNet

Διοικήσεις και εργαζόμενοι να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων

ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης και του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης προκάλεσε το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης από τη συνεχιζόμενη, για τρίτο μήνα, κόντρα διοικήσεων και εργαζομένων. Το «μέτωπο» της μεταρρύθμισης στα λιμάνια, που σχεδιάζει η κυβέρνηση με την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε ιδιώτες με διεθνείς διαγωνισμούς, είναι ανοικτό για τρίτο μήνα, αφού οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, υποστηρίζοντας τη δημόσια λειτουργία και διαχείρισή τους. Οι δύο φορείς, με κοινή τους επιστολή, καλούν τις διοικήσεις των δύο Οργανισμών, αλλά και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να λύσουν το πρόβλημα, ενώ προειδοποιούν για την επόμενη ημέρα.
«Απαιτούμε όπως άμεσα οι εμπλεκόμενες πλευρές, συναισθανόμενες την παραλυσία που έχουν επιφέρει στην αγορά οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια με τα γνωστά καταστρεπτικά αποτελέσματα στη ναυτιλία και τον εμπορικό κόσμο αρθούν στο ύψος των περιστάσεων σύμφωνα με το θεσμικό ρόλο που τους αναλογεί και επιδείξουν την αναγκαία και απαιτούμενη σοβαρότητα, ώστε να επέλθει η επιθυμητή συμφωνία για εργασιακή ειρήνη, που θα επιτρέψει στα ελληνικά λιμάνια και κυρίως Πειραιά και Θεσσαλονίκης να εισέλθουν σε πορεία ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας, προς όφελος όλων των οικονομικών παραγόντων της χώρας, άλλως εξετάζεται σοβαρά η κλιμάκωση των ενεργειών από τις επιχειρήσεις για την προάσπιση των οικονομικών και επιχειρηματικών συμφερόντων τους».
Συνέχεια στην Ναυτεμπορική

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

ΟΛΠ: Ξεκαθαρίζει το τοπίο με τους μνηστήρες

Αναβλήθηκε για αύριο Πέμπτη, 13 Μαρτίου, η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ, το οποίο θα αποφασίσει παράταση 45 ημερών στον διαγωνισμό παραχώρησης του εμπορευματικού του σταθμού σε ιδιώτες. Χθες, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Ν. Αναστασόπουλος ενημέρωσε τον υπουργό Ναυτιλίας, Γ. Βουλγαράκη για την εξέλιξη της διαδικασίας. Την ίδια στιγμή εντείνονται, σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των ενδιαφερόμενων ομίλων για τον σχηματισμό των κοινοπρακτικών σχημάτων που θα καταθέσουν οικονομικές προσφορές και σιγά - σιγά ξεκαθαρίζει το τοπίο όσον αφορά τους τελικούς διεκδικητές. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός του διαγωνισμού του ΟΛΠ φαίνεται να μένει, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, ο όμιλος της Dubai Ports World, που ήταν ένας από τους ισχυρότερους «παίκτες».
Κοινοπραξίες
Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι η DPW θα δώσει το παρόν στον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΟΛΘ και αποδίδουν την πιθανή αποχώρηση από εκείνον του ΟΛΠ στη μη επίτευξη συμφωνίας για τον σχηματισμό κοινοπραξίας με μεγάλη ευρωπαϊκή ναυτιλιακή εταιρεία.
Από την άλλη πλευρά πολύ κοντά στη συγκρότηση κοινοπραξίας βρίσκονται, με βάση τις υπάρχουσες πληροφορίες τρεις από τους ομίλους που παρέλαβαν τη διακήρυξη του διαγωνισμού. Πρόκειται για ένα σχήμα που φαίνεται να περιλαμβάνει την κινεζική Cosco, τη δανέζικη Maersk και την Hutchison με έδρα το Χονγκ - Κονγκ. Εντός του διαγωνισμού εκτιμάται ότι παραμένουν επίσης η PSA και η κατασκευαστική ισπανική εταιρεία Dragados. Το Δ.Σ. του οργανισμού πρόκειται την Πέμπτη να αποφασίσει τη μετάθεση της κατάθεσης των οικονομικών προσφορών από τις 18 Μαρτίου, την Παρασκευή 2 Μαϊου.
Πηγή:Ημερησία

Τρίτη 11 Μαρτίου 2008

Στάση Εργασίας

Τρίωρη Στάση εργασίας αύριο στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο που έχει εξαγγείλει η ΓΣΕΕ για το ασφαλιστικό.

Ψάχνει καλύτερη... δικαστίνα η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς

Επανεξέταση της αίτησής της να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η νέα κινητοποίηση των υπαλλήλων και λιμενεργατών του ΟΛΠ ζητεί με έφεσή της η διοίκηση του Οργανισμού, μετά την απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά που έκρινε νόμιμες τις κινητοποιήσεις των 2.000 εργαζομένων στους εμπορευματικούς σταθμούς ΟΛΠ και ΟΛΘ ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των δύο εμπορικών λιμένων
Οι κινητοποιήσεις «μπήκαν» ήδη στον 3ο μήνα, με τους εργαζομένους του Ν. Ικονίου να απέχουν καθημερινά, με απόφαση της ΟΜΥΛΕ, από υπερωρίες και εργασία τα Σαββατοκύριακα, ενώ την ίδια απεργιακή τακτική ακολουθούν και οι 500 συνάδελφοί τους στο ΣΕΜΠΟ Θεσσαλονίκης. Από την έναρξη των κινητοποιήσεων στις αρχές του έτους οι απώλειες (50.000 conteiners) φτάνουν για τον ΟΛΠ τα 15.000.000 ευρώ, ενώ μειώθηκε και η «κίνηση» στο Car Terminal του Κερατσινίου, λόγω της «λευκής απεργίας» των εργαζομένων και της αναζήτησης άλλων μεσογειακών λιμένων, από τις διεθνείς μεταφορικές εταιρείες.
Κύκλοι του ΟΛΠ υποστηρίζουν ότι στο δίμηνο των μέχρι τώρα κινητοποιήσεων στο Car Terminal δεν εκφορτώθηκαν 6.000 αυτοκίνητα (τα περισσότερα προορίζονταν για χώρες των Βαλκανίων) και εταιρείες όπως η ισραηλινή ΖΙΜ, η κινεζική COSCO και η Maersk μετέφεραν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου περισσότερα από 20.000 conteiners.
11.000 στον Αστακό
Αντίθετα, κερδισμένη είναι η ιδιοκτησία του λιμανιού στον Αστακό, όπου στο εν λόγω διάστημα εκφορτώθηκαν περισσότερα από 11.000 conteiners, ενώ στην αντίστοιχη περίοδο του 2007 η κίνηση ήταν μηδενική. Οι διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ χαρακτηρίζουν παράνομη τη δραστηριότητα αυτού του λιμανιού, γιατί δεν διαθέτει, τουλάχιστον επίσημα, την απαιτούμενη άδεια -έχει τοπική «εμβέλεια»- για φορτοεκφορτώσεις conteiners με προορισμό κοντινές πόλεις και όχι για όλη την Ελλάδα και για χώρες του εξωτερικού.
ΕΒΕΘ κατά ΟΛΘ
Εν τω μεταξύ, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης προτείνει στα μέλη του να αποστείλουν εξώδικες επιστολές προς τον ΟΛΘ για τις ζημιές που έχουν υποστεί από τη δυσλειτουργία του λιμανιού, ως πίεση για την αποκατάσταση της κανονικής του λειτουργίας.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2008

ILWU to Shut Down West Coast Ports May 1 Demanding End to War in Iraq, Afghanistan

In a major step for the U.S. labor movement, the International Longshore and Warehouse Union (ILWU) has announced that it will shut down West Coast ports on May 1, to demand an immediate end to the war and occupation in Iraq and Afghanistan and the withdrawal of U.S. troops from the Middle East. In a February 22 letter to AFL-CIO president John Sweeney, ILWU International president Robert McEllrath reported that at a recent coast-wide union meeting, “One of the resolutions adopted by caucus delegates called on longshore workers to stop work during the day shift on May 1, 2008 to express their opposition to the war in Iraq.”
Περισσότερα στο http://www.indybay.org/newsitems/2008/03/01/18482849.php
Με λίγα λόγια :Οι λιμενεργάτες θα κλείσουν όλα τα δυτικά λιμάνια των ΗΠΑ την 1η Μάη, με αίτημα να τερματιστεί ο πόλεμος και η κατοχή στο Ιράκ και το Αφγανιστάν.
Χωρίς σχόλιο..................... ευαισθησίες !!!!
Πηγή:StartPoint.gr

Σάββατο 8 Μαρτίου 2008

Τρίωρος αποκλεισμός στο Πέραμα

Πραγματοποιήθηκε χθες ο τρίωρος αποκλεισμός του Πορθμείου Περάματος από τους κατοίκους και τη δημοτική Αρχή. Η Δημοτική Αρχή Περάματος έχει προχωρήσει σε σειρά παρεμβάσεων, με μηνυτήριες αναφορές, αγωγές, προσφυγές και παραστάσεις κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και απαιτούν, «να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, να μην γίνει ο προβλήτας ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ, να αποδοθούν οι οφειλές από τον ΟΛΠ στο Δήμο Περάματος, να αποδοθούν οι χώροι του Αρμού και του Δυτικού Άκρου στο Δήμο Περάματος. Επίσης διεκδικούν την ίδρυση Λιμενικού ταμείου ή ανταποδοτικό τέλος από τον ΟΛΠ στο Δήμο για το Πορθμείο Περάματος.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Eφεση κατέθεσε ο ΟΛΠ για τις κινητοποιήσεις

ΈΦΕΣΗ άσκησε τελικά χθες ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. κατά της πρωτόδικης απόφασης που απέρριψε την αγωγή του κατά των κινητοποιήσεων των εργαζομένων, που με τον τρόπο αυτό αντιδρούν στη διαδικασία του διαγωνισμού παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ. Ο ΟΛΠ στην αγωγή του σε πρώτο βαθμό ζητούσε να κριθούν οι κινητοποιήσεις που συνεχίζονται για τρίτο συνεχόμενο μήνα, ως παράνομες και καταχρηστικές. Υποστήριζε ότι οι εργαζόμενοι απέχουν διαρκώς από την υπερωριακή εργασία, πραγματοποιούν ορισμένες 24ωρες απεργίες, ενώ τόνισε ότι παράλληλα οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν και «λευκή απεργία». Ως αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων ο ΟΛΠ υποστήριζε ότι δέχεται πλήγμα, όχι μόνο η ίδια η εταιρεία αλλά και η οικονομία της χώρας αλλά και η εμπορική δραστηριότητα. Στην απόφασή της όμως η πρωτοδίκης, απέρριψε τις αιτιάσεις της διοίκησης του ΟΛΠ, θεωρώντας ότι δεν αποδείχθηκαν κατά την εκδίκαση της υπόθεσης.
Πηγή:Ναυτεμπορική

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2008

Ήτανε στραβό το κλίμα.........

Σκηνές απείρου κάλους εξελίχθηκαν σήμερα στο Μεγάλο Λιμάνι. Τεράστιες ουρές σχηματίστηκαν από τα φορτηγά που ήταν έτοιμα να φορτώσουν από την Τρίτη αλλά το “σύστημα κρέμασε” , τα Pc αρνήθηκαν να δουλέψουν , έκαναν δηλαδή συμπαράσταση στους απεργούς . Η κατάσταση χειροτέρευε ώρα την ώρα , στις 10 μμ με 10,30 γίνονταν χαμός , και σαν να μην έφτανε αυτό έκανε και μία διακοπή η ΔΕΗ και ήρθε και έδεσε το σιρόπι .
7,00 π.μ στ’ Τελωνείο Κερατσινίου .
Ρεύμα πάπαλά μας τελείωσε , μπήκε γεννήτρια , το μισό τελωνείο είχε ρεύμα το άλλο μισό όχι . μια χαρά !!!!
ΟΙ πελάτες μας έχουν αρχίσει και δυσπιστούν , τα παίρνουν στο κρανίο ,μα τέτοια γκαντεμιά πια , άλλοι βρίζουν άλλοι γελούν νευρικά , άλλοι απλά καταστρέφονται και δεν μπορούν να αντιδράσουν καταλαβαίνετε τώρα ..
Έλεος πια !!! , στο αποκορύφωμα , ακούω στο Ράδιο ότι τράκαραν στο ίσιωμα δύο συρμοί του ΤΡΑΜ στο Π. Φάληρο , αιτία λένε οι διακοπές του ρεύματος τόσο καλά .

«Ομηρος ο εμπορικός κόσμος»

Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ κόσμος, για μια φορά ακόμη, καθίσταται όμηρος των διεκδικήσεων ολιγομελών, προνομιακών συντεχνιακών συμφερόντων, τονίζεται σε ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, που εκφράζει έκπληξη και αγανάκτηση για το σκεπτικό («ούτε και η ζημία του κοινωνικού συνόλου απεδείχθη»), της απόρριψης από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά της αγωγής της ΟΛΠ Α.Ε. κατά των απεργούντων στα λιμάνια. «Καλούμε την κυβέρνηση, αναφέρεται στην ανακοίνωση, να ανταποκριθεί άμεσα στο κάλεσμα των φορέων της αγοράς και να δώσει πειστικές απαντήσεις και άμεσες λύσεις στις φωνές αγωνίας των απασχολούμενων στο εμπόριο (επιχειρηματίες και εργαζόμενους), αλλά και απάντηση στην κοινωνία για τους τρόπους διαχείρισης του «οικονομικού περιβάλλοντος» και την εικόνα της χώρας μας στο διεθνή χώρο».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2008

Στην απεργία με την Επιτροπή Αγώνα


Με απεργία απαντούν σήμερα οι εργαζόμενοι του Πειραιά στην ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας. Την προετοιμασία της απεργίας έχει επωμιστεί η Επιτροπή Αγώνα Σωματείων Πειραιά, η οποία καλεί όλους τους εργαζόμενους της πειραιώτικης περιφέρειας να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργιακή συγκέντρωση που θα γίνει στις 10 π.μ. στον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά. Προβάλλοντας το δικό τους αγωνιστικό μέτωπο, να αποτρέψουν την εισβολή των πολυεθνικών στον ΣΕΜΠΟ, να διεκδικήσουν λιμάνια ενιαία, 100% στο Δημόσιο, που να αποτελούν λαϊκή περιουσία και να υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.
Χτες, οι εργαζόμενοι του λιμανιού κατέγραψαν ένα θετικό αποτέλεσμα. Κατάφεραν να σπάσουν την επιχείρηση ποινικοποίησης του αγώνα που δίνουν από τις αρχές του Γενάρη. Το Πρωτοδικείο Πειραιά απέρριψε την αγωγή που είχε καταθέσει η ΟΛΠ ΑΕ απαιτώντας να χαρακτηριστούν οι αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις - αποχή από τις υπερωρίες και τα Σαββατοκύριακα - και οι απεργιακές όπως η σημερινή 24ωρη απεργία παράνομες και καταχρηστικές. Επίσης, στις τρομοκρατικές «κλήσεις σε απολογία» που είχε αποστείλει η διοίκηση του ΟΛΠ πριν από 15 μέρες σε περίπου 400 λιμενεργάτες και χειριστές, χτες το πρωί οι εργαζόμενοι απάντησαν με μαζική συγκέντρωση στο κεντρικό κτίριο του ΟΛΠ και συμβολική κατάληψη. Ωστόσο, οι πλειοψηφίες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΑΠ στη διοίκηση της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και στην Ενωση Λιμενεργατών βρίσκονται σε αναντιστοιχία με τις αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων, υπονομεύοντας με την τακτική τους τον αγώνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα, μέρα απεργίας, αποφάσισαν να μη γίνει καν απεργιακή συγκέντρωση! Παρόμοια είναι η στάση με ευθύνη των ίδιων παρατάξεων και του Εργατικού Κέντρου Πειραιά. Κήρυξε μεν τη σημερινή απεργία υπό το βάρος των όσων προωθούνται σε βάρος του λιμανιού και από τις πιέσεις των ίδιων των εργαζομένων, των σωματείων της Επιτροπής Αγώνα και των ταξικών δυνάμεων του ΠΑΜΕ, αλλά δεν έλαβε κανένα μέτρο για την προετοιμασία της, αλλά και για την οργάνωση απεργιακής συγκέντρωσης.
Λιμάνια - γκέτο
Χτες το πρωί έγινε συνάντηση στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας μεταξύ του υπουργού Γ. Βουλγαράκη και του Αμερικανού πρέσβη Ντάνιελ Σπίκχαρντ, με ένα από τα βασικά θέματα της συζήτησης την «ασφάλεια λιμένων». Ξεκαθαρίστηκε ότι ταυτόχρονα με την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ, οι εργαζόμενοι θα κληθούν να πληρώσουν και 400 εκατομμύρια ευρώ για υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας που θα μετατρέψουν το λιμάνι του Πειραιά και άλλα λιμάνια σε απέραντο εργασιακό γκέτο, όπου η συνδικαλιστική δράση και τα δημοκρατικά δικαιώματα θα απαγορεύονται διά ροπάλου. Αυτό το τεράστιο ποσό έχει γίνει αντικείμενο διαπάλης ανάμεσα σε τμήματα του κεφαλαίου, όπως και του αμερικανικού για το ποιο θα το αρπάξει. Πηγή:Ριζοσπάστης

Η δικαστική απόφαση παρατείνει τις κινητοποιήσεις

ΑΛΥΣΙΔΩΤΕΣ αντιδράσεις ενδέχεται να προκαλέσει στην αγορά η χθεσινή απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου Πειραιά, η οποία απορρίπτει την αγωγή της ΟΛΠ Α.Ε. κατά των κινητοποιήσεων εργαζομένων που συνεχίζονται για τρίτο συνεχόμενο μήνα. Η είδηση της απόρριψης εξαπλώθηκε αμέσως στο «μεγάλο λιμάνι», αλλά και στο κυβερνητικό επιτελείο, και αρχικά προκάλεσε την έκπληξη όλων (ευχάριστη ή δυσάρεστη), ακόμα και των εργαζομένων, οι οποίοι είδαν ότι το σκεπτικό της απόφασης τους δικαίωσε σε όλες τις αιτιάσεις της αγωγής.
Η επόμενη ημέρα όμως προβληματίζει. Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που τα πλοία τους εξυπηρετούν τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έχουν ήδη επιβάλει επίναυλους σε όλα τα λιμάνια της χώρας που ξεκινούν από 50 δολάρια το container και φτάνουν σε μία περίπτωση και τα 600 δολάρια. Πλέον είναι ορατό και το ενδεχόμενο τις επόμενες ημέρες, αφού οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται, να αποφασίσουν να σταματήσουν να «πιάνουν λιμάνι» στην Ελλάδα. Παράλληλα οι εμπορικές τάξεις εκπέμπουν SOS, και τα ναυτικά πρακτορεία κάνουν λόγο για τις καταστρεπτικές συνέπειες που θα έχει η συνέχιση των κινητοποιήσεων για την οικονομία, για τις ναυτιλιακές εταιρείες που εκπροσωπούν, αλλά και για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο. Στο ΥΕΝΑΝΠ ξεκαθάριζαν ότι η απόφαση του δικαστηρίου δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση τη διαδικασία των διαγωνισμών παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες, διαδικασία για την οποία αντιδρούν οι εργαζόμενοι θεωρώντας ότι θίγονται τα εργασιακά τους δικαιώματα. Ουσιαστικά μετά την απόρριψη της αγωγής που κατέθεσε η διοίκηση του ΟΛΠ από το πρωτοδικείο, η διαχείριση της υπόθεσης για την εξεύρεση λύσης που θα ανακουφίσει της αγορά περνάει στα «χέρια» της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝΑΝΠ. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις τρεις ημέρες πριν ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης σε ομιλία του κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη Χίο ανέφερε χαρακτηριστικά για το θέμα των αντιδράσεων για τη μεταρρύθμιση στη λιμενική βιομηχανία της χώρας, τόσο σε πολιτικό όσο και σε εργασιακό επίπεδο: «Δεν υποχωρούμε. Δεν δικαιούμαστε να υποχωρήσουμε. Θα προστατεύσουμε τα δικαιώματα των μετόχων, του δημοσίου, της οικονομίας, των πολιτών». Αντίθετα όμως η απόφαση ενίσχυσε το ηθικό των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων στα λιμάνια. Η ΟΜΥΛΕ με ανακοίνωσή της υπογραμμίζει: «Οι μαζικοί και καθολικοί αγώνες για την προάσπιση του δικαιώματος στην εργασία, για την υπεράσπιση του δημόσιου πλούτου δεν είναι παράνομοι. Η απόπειρα ποινικοποίησης, εκ μέρους της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΛΠ, της συνδικαλιστικής δράσης των εργαζομένων των Λιμανιών απέτυχε. Συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις μας με ψυχραιμία, αλλά και αδιαπραγμάτευτη αγωνιστικότητα, μέχρι την τελική νίκη». Ανακοίνωση η οποία στην ουσία αντανακλά τις θέσεις όλων των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων στον ΟΛΠ. Σημειώνεται ότι σήμερα οι εργαζόμενοι στα λιμάνια πραγματοποιησαν 24ωρη απεργία. Την έκπληξή του για την απόφαση, αλλά και την βεβαιότητά του ότι δεν θα επηρεάσει την πορεία προς την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ εξέφρασε με δηλώσεις του στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος. Ειδικότερα ο κ. Αναστασόπουλος υπογράμμισε ότι: «Η απόφαση της κας πρωτοδίκου βεβαιώνει ότι το λιμάνι λειτουργεί κανονικά ότι δεν είχε απεργίες και ότι η αγορά και ο Οργανισμός δεν έχουν προβλήματα. Η απόφαση αυτή αφήνει έκπληκτη τη διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. διότι αγνοεί συνολικά όλες τις δηλώσεις και τις επίσημες θέσεις όλων των πελατών καθώς και της αγοράς. Κατά συνέπεια αδυνατεί να την σχολιάσει. Η ΟΛΠ Α.Ε. επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμη ενέργεια αφού μελετήσει ενδελεχώς την απόφαση. Θεωρεί δε ότι η απόφαση ουδεμία επίπτωση μπορεί να έχει στη διαδικασία της παραχώρησης».
Το σκεπτικό της απόφασης
Το μονομελές πρωτοδικείο Πειραιά απέρριψε την αγωγή της διοίκησης του ΟΛΠ κατά των εργαζομένων, με την οποία ζητούσε να κηρυχθούν οι κινητοποιήσεις τους παράνομες και καταχρηστικές. Στο σκεπτικό της απόφασης επισημαίνεται ότι δεν έγινε ο απαραίτητος διάλογος με τους εργαζόμενους από την διοίκηση. Επίσης τονίζεται ότι ο ΟΛΠ κατέθεσε την αγωγή, παρά τις οικονομικές συνέπειες που υποστηρίζει ότι έχει, με καθυστέρηση δύο μηνών.
Σε ό,τι αφορά την κλήση σε διάλογο που προχώρησε στο τέλος Ιανουαρίου τονίζει ότι έγινε «οψίμως» την περίοδο που επέκειτο να κατατεθεί στο σχέδιο νόμου για την παραχώρηση σε τρίτους των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ στη Βουλή. Παράλληλα υπογραμμίζει ότι δεν αποδεικνύεται η «λευκή απεργία» των εργαζόμενων που θίγει ο ΟΛΠ.
«Η ουσιαστική βασιμότητα του αιτήματος δεν αποδεικνύεται, διότι ο μάρτυρας της ενάγουσας ΟΛΠ Α.Ε., αφού αυτή φέρει το βάρος αποδείξεως των αγωγικών ισχυρισμών της, δεν ήταν σε θέση να εξιστορήσει σαφή πραγματικά περιστατικά, ημερομηνίες και εμπλεκόμενα πρόσωπα. Συνεπώς και αυτή η αιτίαση είναι απορριπτέα. Εξάλλου σε περίπτωση ουσιαστικής βασιμότητας των παραπάνω, μη αποδειχθέντων εδώ, ο εργοδότης διατηρεί τα εκ της εργασιακής συμβάσεως, απορρέοντα δικαιώματά του, όπως προαναφέρθηκε».
Τέλος σε ό,τι αφορά τις οικονομικές συνέπειες που έχουν στην οικονομία αλλά και στην εταιρεία υπογραμμίζεται ότι δεν απεδείχθη διότι: «Οι γενόμενες κατά του μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2008 απεργιακές κινητοποιήσεις (έξι ημέρες) δεν κρίνεται ότι ήταν ικανές να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη βλάβη στον ΟΛΠ. Η εξαγγελθείσα για τον μήνα Μάρτιο είναι μόνο αυτή της 5ης Μαρτίου (σήμερα). Συνεπώς μόνη αυτή δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο μέτρο της αναλογίας μεταξύ μέσου και σκοπού», και προσθέτει σε ό,τι αφορά το κοινωνικό σύνολο: «Ούτε και η ζημιά του κοινωνικού συνόλου (τουλάχιστον μέχρι στιγμής) απεδείχθη, αφού τα ευπαθή προϊόντα το στρατιωτικό υλικό, τα φάρμακα και τα εμπορεύματα που χρήζουν άμεσης εκφορτώσεως εξυπηρετούνται από τους εργαζόμενους και το προσωπικό ασφαλείας».
Στηρίζουν τους εργαζόμενους
Ανακοίνωση στήριξης των εργαζομένων στα λιμάνια εξέδωσε χθες η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. «Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας θεωρεί σαν θέμα πρώτης προτεραιότητας την απασχόληση και την διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων», αναφέρει η ΠΝΟ και προσθέτει: «Στο πλαίσιο αυτού του πνεύματος και των αρχών, έχοντας υπόψη της τα δίκαια αιτήματα των λιμενεργατών, των εργαζομένων του ΟΛΠ, εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη της στον αγώνα τους κατά μεθοδεύσεων, που στοχεύουν στην υποβάθμιση των ασφαλιστικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων». Αλλά και ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας ο οποίος έχει πάρει θέση κατά της παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ σε ιδιώτες υπογράμμισε σε δηλώσεις του: «Συνεχίζουμε τον αγώνα μας, μαζί με τους εργαζόμενους για να μην περάσει η εκποίηση του μεγάλου λιμανιού στους ιδιώτες, όπως επιδιώκει και μεθοδεύει η κυβέρνηση και ο ΟΛΠ. Συνεχίζουμε μέχρι την τελική νίκη για την ανατροπή αυτών των επικίνδυνων και απαράδεκτων επιλογών για την εθνική οικονομία, τους εργαζόμενους και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Συζητήθηκε και ο έλεγχος των εμπορευματοκιβωτίων


ΤO θέμα του ελέγχου του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια, θέμα που έχουν θέσει οι ΗΠΑ ως μέσο αντιμετώπισης της τρομοκρατίας και ενίσχυσης της ασφάλειας και στο οποίο αντιδρά η Ε.Ε., αποτέλεσε αντικείμενο της χθεσινής συνάντησης του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργου Βουλγαράκη με τον πρέσβη των Η.Π.Α. στην Αθήνα κ. Daniel Speckhard. Η συνάντηση όπως σημείωναν από το ΥΕΝ έγινε στο πλαίσιο των επαφών γνωριμίας του νέου πρέσβη των ΗΠΑ με τους υπουργούς της κυβέρνησης.
Πηγή:Απόσπασμα απο Ναυτεμπορική