Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

Υπεγράφη η δανειοδότηση του 1ου προβλήτα

Εν πλω, για επίσκεψη στον 1ο προβλήτα, βρίσκεται αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, συνοδευόμενη από την ηγεσία του ΟΛΠ και του υπουργείου Ναυτιλίας μετά την ολοκλήρωση της τελετής υπογραφής δανείου, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στη ανάπτυξη των υποδομών του 1ου προβλήτα αλλά και της αγοράς της υλικοτεχνικής υποδομής του. Νωρίτερα ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Αναστασόπουλος αναφέρθηκε στους σχεδιασμούς του 1ου προβλήτα ενώ η ηγεσία του υπουργείου αναφέρθηκε και στους γενικότερους σχεδιασμούς λιμενικής πολιτικής, εστιάζοντας στη συγκεκριμένη σύμβαση, η οποία οδηγεί στο προ ετών συναφθέν πρωτόκολλο δανεισμού ύψους 3 δις που είχε υπογραφεί επί υπουργίας Ν. Κεφαλογιάννη.
A.K = Αντε Καλή ανάπτυξη ,
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία: Α.Κ

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2009

Υπογράφεται αύριο το δάνειο του ΟΛΠ

Στην τελική ευθεία οι διαδικασίες για την οικονομική στήριξη του project ανάπτυξης του 1ου προβλήτα, καθώς αύριο το μεσημέρι στο ΥΕΝ θα υπογραφεί η επίσημη σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την δανειοδότηση του ΟΛΠ. Το έργο είναι μείζονος σημασίας για την ανταγωνιστικότητα του ΟΛΠ άλλα και εξίσου σημαντικό για τους εργαζομένους καθώς ως γνωστόν ο 1ος προβλήτας θα παραμείνει υπό τον πλήρη έλεγχο του Οργανισμού Λιμένος μετά την έλευση της Cosco που ως γνωστόν πίρε τον 2ο και 3ο προβλήτα. Η σύμβαση αφορά δάνειο ύψους 55 εκατ. ευρώ για μία περίοδο 20 ετών με πενταετή περίοδο χάριτος και θα χρησιμοποιηθεί για την ολοκλήρωση του πρώτου προβλήτα.
Πηγές:TheSeaNation,MariNews .
Επεξεργασία: Α.Κ

Ο Π. Ευαγγελίου νέος CEO του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου

Μετά από ανοικτή διαδικασία προκήρυξης της θέσης, νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου ορίστηκε, ο Αντινομάρχης και Πολιτικός Μηχανικός κ. Πάρης Ευαγγελίου.Ο κ. Ευαγγελίου στοχεύοντας στην ανάδειξη του λιμένος Λαυρίου σε πόλο έλξης της ελληνικής ακτοπλοΐας, εστίασε στην ανάγκη οργάνωσης και προγραμματισμού.«Σήμερα που ο Πειραιάς αλλάζει», τόνισε,« το Λιμάνι του Λαυρίου πρέπει να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο αποκομίζοντας τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για την περιοχή και τους κατοίκους της».Αναλύοντας τους βασικούς άξονες οργάνωσης του λιμένος, ο κ. Ευαγγελίου αναφέρθηκε στη βελτίωση των παροχών στην ακτοπλοΐα και στα σκάφη αναψυχής, στο περιβάλλον και στην ασφάλεια του λιμένα, στην ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας καθώς και στην ανάπτυξη εμπορικών και παράλληλων τουριστικών δραστηριοτήτων.«Η άφιξη του προαστιακού σιδηροδρόμου στο λιμάνι μας, στο προσεχές μέλλον είναι λογικό ότι μας κατατάσσει πολύ ψηλά στην συνείδηση του καταναλωτή- ταξιδιώτη-τουρίστα.Η περιοχή του Λαυρίου και της γενικότερης Λαυρεωτικής εμφανίζει όλα τα χαρακτηριστικά και μπορεί να πρωτοστατήσει στα ναυτιλιακά και τουριστικά δρώμενα της Μεγαλούπολης.Το Λαύριο είναι στο κέντρο των εξελίξεων και είναι στο χέρι μας να εκμεταλλευτούμε με το καλύτερο δυνατό τρόπο – για σήμερα και αύριο- τις ευκαιρίες που μας δίνονται.Όλη αυτή η ανάπτυξη που οραματιζόμαστε μαζί με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και ειδικότερα με την Γεν. Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής είναι οι βασικοί μου άμεσοι στόχοι που θα φέρουν έσοδα αλλά και νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή.Ξέρουμε, μπορούμε και θα το κάνουμε για το μέλλον όλης της Ανατολικής Αττικής».
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία: Α.Κ

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

Χιλιάδες παραποιημένα αθλητικά υποδήματα σε κοντέινερ στον ΟΛΘ

Σημαντικό πλήγμα στη διακίνηση παραποιημένων προϊόντων κατάφερε η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.
Όπως ανακοινώθηκε, σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από υπαλλήλους του Τμήματος Πληροφοριών, Παραποιημένων και Δίωξης του Β΄ Τελωνείου Θεσσαλονίκης με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού συστήματος «Risk Analysis» εντοπίστηκαν τέσσερα ύποπτα εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ) στο χώρο του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ.). Κατά τον έλεγχο που διενεργήθηκε, αποδείχτηκε ότι τα τέσσερα εμπορευματοκιβώτια περιείχαν συνολικά 45.000 ζευγάρια παραποιημένων αθλητικών υποδημάτων με το εμπορικό σήμα γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών.
Το εμπόρευμα δεσμεύτηκε και θα καταστραφεί, ενώ παράλληλα διενεργείται έρευνα προκειμένου να εντοπιστούν οι συμμετέχοντες στο κύκλωμα διακίνησης των παραποιημένων προϊόντων. Σχετικό Link σχετικά με τα Παραποιημένα !!
Πηγή: Ναυτεμπορική . Επεξεργασία: Φωτό , Links . A.K

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2009

ΟΛΠ : Προς διαχειριστική γενική συνέλευση

Χωρίς εκπλήξεις και διαχειριστικού τύπου αναμένεται να είναι η γενική συνέλευση του ΟΛΠ, παρά το γεγονός ότι μένουν λίγοι μόνο μήνες μέχρι την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στην COSCO, σύμφωνα με την σύμβαση που έχει υπογράψει ο Οργανισμός με τον κινέζικο κολοσσό.Επί της ουσίας άνευ ενδιαφέροντος η επικείμενη γ.σ. του ΟΛΠ, που είναι προγραμματισμένη να γίνει την Τετάρτη το μεσημέρι. Το μόνο ενδιαφέρον αφορά στον ανασχηματισμό του δ.σ. καθώς δύο υπουργεία, αυτό του Οικονομίας και εκείνο του Ναυτιλίας, θα «ξιφομαχήσουν» για την τοποθέτηση «δικών» τους ανθρώπων στο δ.σ. . Πέραν αυτού ουδέν το νεότερον καθώς η διοίκηση θα περιοριστεί στο να αναλύσει τα οικονομικά δεδομένα, τα οποία εν πολλείς είναι γνωστά, όπως άλλωστε και οι σχεδιασμοί που αφορούν το εμπορικό λιμάνι.
Και ενώ όλοι προετοιμάζονται πυρετωδώς για να είναι έτοιμοι τον Οκτώβριο του 2009 που αναμένεται να περάσουν και επίσημα τις πύλες του Σ.ΕΜΠΟ οι Κινέζοι, στον «πάγο» έχουν μπει όλα τα άλλα μεγάλα έργα που έχουν σχεδιαστεί για να γίνουν στον ΟΛΠ.
Επίσης μαζί με την κατασκευή του προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων που θα παραμείνει υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ (ΙΙ και ΙΙΙ θα αναλάβει η Cosco) ο ΟΛΠ έχει καταθέσει ακόμα μια πρόταση που έχει παγώσει προς στιγμή. Να συγκεντρωθούν όλα τα τελωνεία σε ένα κτήριο!!!. Με τον τρόπο και χώροι θα ελευθερωθούν και οι πελάτες θα εξυπηρετούνται ευκολότερα.
Πηγή:PortNet,MarineNews
Επεξεργασία: Α.Κ

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009

ΟΛΠ : Ως έχει

Λίγες μέρες πριν την γ.σ. του ΟΛΠ, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στην εκτίμηση πως δεν θα αλλάξει τίποτε ουσιαστικό στην διοίκηση του Οργανισμού. Παρά τις φήμες που ήθελαν τον διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Αναστασόπουλο να αποχωρεί, ασφαλείς πληροφορίες του Portnet.gr επιβεβαιώνουν ότι ο manager του Οργανισμού θα παραμείνει στην θέση του, όπως άλλωστε και ο Πρόεδρος του ΟΛΠ κ. Δ. Μπεχράκης.Σημειώνεται ότι η φετινή γενική συνέλευση είναι από κάθε άποψη σημαντική, όχι μόνο γιατί ο ΟΛΠ επιστρέφει σε κερδοφορία μετά από μια δύσκολη περίοδο, αλλά κυρίως γιατί είναι η τελευταία γενική συνέλευση πριν την «είσοδο των κινέζων» στο λιμάνι. Υπενθυμίζεται ότι η COSCO θα αναλάβει την διαχείριση του ΣΕΜΠΟ, βάσει της σύμβασης, από 1ης Νοεμβρίου. Αυτό, αν και κύκλοι της αγοράς δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο, τόσο λόγω οικονομικής ύφεσης, όσο και λόγω της ελληνικής πολιτικής συγκυρίας – θα είμαστε 2 – 3 μήνες πριν τις εκλογές – να αναζητηθεί με πρωτοβουλία της μιας ή της άλλης πλευράς, δυνατότητα αναβολής της ημερομηνίας ανάληψης της διαχείρισης του ΣΕΜΠΟ από την COSCO. Φυσικά αυτά είναι επιχειρηματικό-πολιτικά σενάρια και μόνο και το άμεσο μέλλον θα δείξει αν ισχύουν και σε ποιο βαθμό. Προς το παρόν ως δεδομένο πρέπει να κρατήσει κανείς ότι το διοικητικό σχήμα του ΟΛΠ δεν θα αλλάξει (ίσως γίνουν μόνο κάποιες οριακές αλλαγές σε επίπεδο μελών του δ.σ.), ενώ επιπλέον, λόγω της λήξης της πενταετούς θητείας, όπως, άλλωστε, συνέβη και στον ΟΛΘ, να ανανεωθεί η θητεία τους μέχρι το 2014.
Πηγή:PortNet
Επεξεργασία: ΑΚ


Τρίτη 9 Ιουνίου 2009

Καλοκαιρινό κυκλοφοριακό χάος στο λιμάνι !!

Η κίνηση μπροστά στο λιμάνι και ειδικά σόν χώρο αναχώρησης των πλοίων για Κυκλάδες και Κρήτη !!
Η άποψη ειναι πάνω απο την νέα γέφυρα μπροστά στον Ηλεκτρικό σταθμό.

Χρυσή ευκαιρία για τον Πειραιά, που φέτος η τουριστική κίνηση αναμένεται να μην είναι όπως άλλες χρονιές είναι η περίοδος αυτή, προκειμένου να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, πέριξ του λιμανιού. Την τελευταία πενταετία και πλέον, οι συζητήσεις περί του θέματος, έχουν πελαγοδρομήσει, καθώς στις απόπειρες που γίνανε διατυπώθηκαν από τους συναρμόδιους για το θέμα, διαφορετικές θέσεις και απόψεις. Η πραγματική εικόνα είναι τις ώρες αιχμής, δηλαδή το πρωί, το μεσημέρι και αργά το απόγευμα, όπου κατά κύριο λόγο παρατηρείται μαζική είσοδος και αντίστοιχα έξοδος οχημάτων από την ευρύτερη περιοχή, όπου ασκούνται οικονομικές και άλλες δραστηριότητες. Οι εικόνες που έχουν καταγραφεί, συνηγορούν στο ότι τώρα πλέον κάτι πρέπει να γίνει, σε συσχετισμό και με τους σχεδιασμούς που αφορούν την πολυσυζητημένη και πολυπόθητη επέκταση των μετρό και του τραμ. Οι προσβάσεις στο επιβατηγό λιμάνι τις ώρες αιχμής είναι δύσκολες και οι εικόνες του κυκλοφοριακού χάους, μάλλον δεν προσθέτουν στις καλές εικόνες που αποκομίζουν οι τουρίστες.
Πηγή: Portnet. Επεξεργασία Α.Κ

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2009

Σενάρια για νέα συνεργασία ΟΛΠ-MSC μετά το 2012


Σενάρια κυκλοφορούν στο μεγάλο λιμάνι σύμφωνα με τα οποία ο ΟΛΠ για να αντέξει στον έντονο ανταγωνισμό που είναι και ενδολιμενικός πλέον, ενδέχεται να εξετάσει το ενδεχόμενο να κλείσει και ένα πολύ καλό συμβόλαιο που θα του εξασφαλίσει ένα ελάχιστο αριθμό κινήσεων σε ετήσια βάση. Αριθμό κινήσεων ανάλογο με τον αριθμό κινήσεων που προβλέπει το συμβόλαιο που ισχύει σήμερα με την MSC, δηλαδή 500.000 teu και το οποίο λήγει το 2012.
Κύκλοι υποστηρίζουν ότι ίσως το 2012 να υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες για υπογραφή συμφωνίας ανάμεσα στον ΟΛΠ και τη MSC αφού και το πρώτο συμβόλαιο θα λήγει και ο κινέζικος όμιλος θα φέρνει πολλά πλοία από τις συνεργαζόμενες ναυτιλιακές εταιρείες.
Αιμοδότης για τον ΟΛΠ παραμένει η Mediterranean Shipping Company. Το 2003 η MSC έφτασε μόνη της να ξεπεράσει το ένα εκατ. εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι του Πειραιά. Όμως υπάρχει ένα αγκάθι που προβληματίζει τη διοίκηση της MSC. Και αυτό δεν είναι άλλο από το πρόστιμο 1,2 εκατ. ευρώ που έχει επιβάλει στις δύο εταιρείες η Επιτροπή Ανταγωνισμού για καταπάτηση κανόνων ανταγωνισμού. Ο ΟΛΠ έχει προσφύγει στα διοικητικά εφετεία, ενώ η MSC κρατάει στάση αναμονής, αγχώνοντας το λιμάνι του Πειραιά .
Κινήσεις στρατηγικής

Η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ ήδη έχει αρχίσει να κάνει κινήσεις προκειμένου να μη χαθεί το τρένο της ανταγωνιστικότητας και το λιμάνι, σε πρώτη φάση να διατηρήσει τους πελάτες του και σε δεύτερη να προσελκύσει νέους.
Ειδικότερα αποφάσισε να επεκτείνει το πάγωμα των τιμών και για το β' εξάμηνο του 2009, ενώ έχει εντείνει τις επαφές με εταιρείες τακτικών γραμμών προκειμένου να τις πείσει να φέρουν νέα φορτία ή να αυξήσουν τα υπάρχοντα με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά.
Παράλληλα, σχεδιάζει την προώθηση και το πλασάρισμα διεθνώς του Σταθμού αυτοκινήτων ώστε ο Πειραιάς να μετατραπεί σε κεντρικό λιμάνι της Μεσογείου υποδοχής οχημάτων.
Πηγή:MarineNews

Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Λαϊκή περιουσία τα λιμάνια

Στην Φωτογραφία Η Κα Παπαρήγα με τον Πρόεδρο της Κίνας Ζιντάο κατά την επισκεψη του τελευταίου στην Ελλάδα .
Σε Κολαζ μία απο τις διαδηλώσεις των εργαζομένων , πριν πέσουν οι Υπογραφές της πώλησης

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΣ Κας ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΣΤΟΝ Ο.Λ.Π

Λαϊκή περιουσία πρέπει να γίνουν όλα τα λιμάνια της χώρας, σύμφωνα με την Γενική Γραμματέα του ΚΚΕ κ. Παπαρήγα η οποία επισκέφτηκε το λιμάνι του Πειραιά στο πλαίσιο περιοδείας ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών. Η κ. Παπαρήγα έβαλε κατά των υπολοίπων κομμάτων που διεκδικούν ψήφων στο ευρωκοινοβούλιο για την τακτική τους όσον αφορά τη λιμενική πολιτική καυτηριάζοντας το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων και την εμπλοκής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Τέλος, ζήτησε από τους εργαζόμενους που ήταν συγκεντρωμένοι εκεί να καταψηφίσουν τις πολιτικές των άλλων κομμάτων που επιχειρούν την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων σε βάρος των εργαζομένων.
Πηγή:TheSeaNation
Βρε πώς αλλάζουν οι καιροί
Επεξεργασία ,Σχόλιο ,κολάζ : ΑΚ

Παρασκευή 22 Μαΐου 2009

Συναγερμός για το ιστορικό εργοστάσιο της Ρετσίνα στον Πειραιά !!

Στην οδό Θηβών σώζεται ακόμη η μεγαλύτερη και αρχαιότερη κλωστοϋφαντουργία του Πειραιά. Είναι το εργοστάσιο των Αφων Ρετσίνα. Η πρώτη εγκατάσταση χρονολογείται από το 1871. Το εργοστάσιο ήταν ένα από τα πέντε της ίδιας επιχείρησης που υπήρχαν στην πόλη μας. Τα άλλα έχουν κατεδαφιστεί. Ο ιδρυτής του εργοστασίου, ο Θεόδωρος Ρετσίνας ήταν ο γνωστός δήμαρχος του τέλους του 19ου αιώνα. Αυτό το εργοστάσιο βάλθηκε να κατεδαφίσει, η Εθνική Τράπεζα για να χτίσει άλλο ένα mall. Το εργοστάσιο έχει κηρυχθεί χώρος πρασίνου και διατηρητέο μνημείο εδώ και 20 χρόνια. Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων αποχαρακτηρίστηκε από πράσινο ως δήθεν «ολυμπιακό έργο» για να στεγάσει το Πανεπιστήμιο Πειραιά. Όμως το ΠαΠει πήγε στη Νίκαια! Και τώρα η Εθνική Τράπεζα θέλει να κάνει το μνημείο οικόπεδο για οικοδόμηση, όπως έκανε και με τα Λιπάσματα Δραπετσώνας. Ζητά να κατεδαφίσει την ιστορική καμινάδα και τα κτίρια, να κόψει τους αιωνόβιους ευκαλύπτους και να οικοδομήσει μερικές δεκάδες χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα εμπορικών χρήσεων. Το «Λιμάνι της Αγωνίας» από το 2006 διεκδικεί τη δημιουργία ενός μεγάλου ιστορικού και πράσινου πάρκου στο συγκρότημα των εργοστασίων Δηλαβέρη, Ρετσίνα, ΟΣΕ Λεύκας και ΚΥΔΕΠ. Με επανάχρηση των διατηρητέων, με χώρους πολιτισμού, εκπαίδευσης και αναψυχής, με χώρους κοινωνικής πρόνοιας και υψηλό πράσινο. Ο Δήμαρχος μας κ.Π.Φασούλας, τότε παραμονή εκλογών έβρισκε την ιδέα «πολύ ενδιαφέρουσα». Τώρα περί άλλα τυρβάζει.
Πηγή:PortNet
Εδώ το άρθρο του Ε.Τ στίς 26-06-08 που περιγράφει γλαφυρά τα σχέδια που έχουν οι κάτοικοι της Περιοχής.
Επάνω Φωτό: ο Θεόδωρος Ρετσίνας
Επεξεργασία άρθρου:Alexander Kourtesis

Νέος κύκλος διαλόγου ΟΛΠ – ΔΝΕ για το Container Terminal

Δέσμη προτάσεων για την ανάπτυξη του container terminal κατέθεσε στην διοίκηση του ΟΛΠ η ΔΝE. Πρόκειται για το προϊόν αλλεπάλληλων συσκέψεων μελών την ΔΝE, οι οποίοι επεξεργάστηκαν στοιχεία που σχετίζονται με τις λειτουργίες του συγκεκριμένου τμήματος του λιμανιού. Η διοίκηση του ΟΛΠ, διατηρεί ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με την Διεθνή Ναυτική Ένωση, καθώς κοινός στόχος και των δύο διοικήσεων είναι αφενός η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αφετέρου δε η ανταγωνιστικότητα του λιμένα.

Στο κείμενο της ΔΝΕ αναφέρονται τα εξής :

«Κύριε Σύμβουλε,

Σε συνέχεια συναντήσεων και ανταλλαγής απόψεων με το Προεδρείο της Ενώσεώς μας, ως και της καταγραφής από την Επιτροπή Εργασίας της Δ.Ν.Ε. «Container Terminals», και της εν συνεχεία εξέτασης από το Δ.Σ. της Δ.Ν.Ε. των επί μέρους ζητημάτων που ανακύπτουν μετά την επαναφορά του λιμένος στους κανονικούς ρυθμούς εργασίας, θα επιθυμούσαμε να θέσουμε υπόψη σας τα ακόλουθα, προκειμένου να αποτελέσουν αντικείμενο εξέτασης από εσάς και τις αρμόδιες Υπηρεσίες σας και της υιοθέτησης αυτών, προς την κατεύθυνση της ομαλής λειτουργίας των Container Terminals και της εν γένει παροχής ανταγωνιστικών υπηρεσιών για την προσέλκυση πλοίων και φορτίων:

1. Μείωση των τιμολογίων των in transit μεταφερομένων containers.
2. Μείωση των αποθηκευτικών δικαιωμάτων του in transit ως και του local φορτίου.
3. Μείωση των τελών και δικαιωμάτων προσόρμισης.
4. Τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων προς ολοκλήρωση του προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ, ως και των διαδικασιών παραλαβής-παράδοσης των αντιστοίχων υπηρεσιών, ούτως ώστε να αποφευχθούν ανεπιθύμητοι κραδασμοί και το λιμάνι να επανακτήσει την τρωθείσα αξιοπιστία και την φερεγγυότητά του.
5. Καταβολή προσπαθειών για την διαμόρφωση, αφ’ ενός μεν διαρκούς σταθερότητας του εργασιακού περιβάλλοντος, εφ’ ετέρου δε επίτευξης του μεγίστου δυνατού επιπέδου παροχής υπηρεσιών και εξυπηρέτησης των πλοίων και φορτίων.
6. Αποφυγή περιστατικών καθυστερήσεων των πλοίων, καθ’ όσον πλήττουν άμεσα την οικονομική εκμετάλλευση αυτών, και καταβολή προσπαθειών για την κατά το δυνατόν άμεση πλεύριση και έναρξη των εργασιών φορτοεκφόρτωσης.
7. Θεσμοθέτηση μίνιμουμ εγγυημένης παραγωγικότητας ανά γέφυρα και ανά φυλακή, όπως τούτο ισχύει και επιτυχώς εφαρμόζεται στα περισσότερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου.
8. Ανάληψη της εργασίας πρόσδεσης και απόδεσης των πλοίων από τους Διαχειριστές όλων των Τερματικών Σταθμών του λιμένος (Car Terminal, Container Terminals, Σταθμοί Κρουαζιέρας), σε συνεννόηση με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΕΝΑΝΠ, πράγμα που πιστεύουμε ότι θα οδηγήσει προς την κατεύθυνση της οριστικής επίλυσης του συγκεκριμένου προβλήματος. Σχετική είναι η υπ’ αριθ. 416/20-05-09 επιστολή μας προς τον Γενικό Γραμματέα ΥΕΝΑΝΠ που κοινοποιήθηκε και στην Υπηρεσία σας.
9. Ενεργοποίηση σε εύθετο χρόνο των διατάξεων του άρθρου 3 του ΚΤΕΜΦ, αναφορικά με το σύστημα εξυπηρέτησης των πλοίων με rendez-vouz.
Παρακαλούμε κ. Σύμβουλε όπως, εφ’ όσον όπως πιστεύουμε ότι και εσείς συμφωνείτε και υιοθετείτε τις ανωτέρω προτάσεις μας, προβείτε στις αναγκαίες ενέργειες για την διαβίβαση αυτών ή και τυχόν επιπρόσθετων προς έγκριση από το Δ.Σ. του ΟΛΠ.ΑΕ, και την περαιτέρω προώθηση αυτών για την κατά το δυνατόν ταχυτέρα υλοποίησή τους, προκειμένου όπως επιτευχθεί ταχεία αναστροφή του κλίματος που έχει δημιουργηθεί μετά τις ιδιότυπες κινητοποιήσεις των εργαζομένων επί 15μηνο ως και της σοβούσας διεθνούς οικονομικής κρίσης.
Δεν παραλείπουμε να σημειώσουμε τέλος ότι η Διοίκηση της Ενώσεώς μας, θα ευρίσκεται στη διάθεσή σας για διαβούλευση και περαιτέρω διευκρινίσεις επί των προαναφερομένων προτάσεών μας, προς υποβοήθηση λήψης των τελικών σας αποφάσεων
Πηγή: PortNet

Δευτέρα 18 Μαΐου 2009

Παραποιημένα:Η καταστροφή του υγειούς εμπορίου








Μερικές φωτογραφίες που τράβηξα στην αποθήκη Γ4 του Ε' τελωνείου Πειραιά όπου παρουσιάζονται αρκετά παραποιημένα και κατασχεθέντα τα οποία ελπίζεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για όσους σκέπτονται προς τα εκεί.....

Σύμφωνα με στατιστικές το ένα δέκατο των διακινούμενων προϊόντων είναι αντίγραφο δηλαδή μαϊμού . Τα πάντα αντιγράφονται ,το άσχημο είναι ότι αντιγράφονται και παραποιούνται είδη τα οποία με την παραποίηση τους θέτουν σε κίνδυνο την δημόσια υγεία και ασφάλεια . Αντιγράφονται πιστά, από CD μέχρι φάρμακα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Αντιγράφονται σήματα , ευρεσιτεχνίες, δικαιώματα , βιομηχανικά σχέδια , προστατευόμενες γεωγραφικές ονομασίες προέλευσης κλπ.
H πειρατεία αγαθών του πνεύματος και της διάνοιας δεν αφορά βέβαια μόνο στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο, που ταλανίζει όλες τις αναπτυγμένες χώρες και αποκτά ανησυχητικές διαστάσεις.
Η πραγματικότητα όμως που αντιμετωπίζουμε σήμερα έχει πραγματικά τις διαστάσεις μιας παγκόσμιας καταστροφής που καθημερινά αλλάζει πρόσωπο, ξεπερνά τις νομοθετικές ρυθμίσεις ανακαλύπτοντας νέες μεθόδους για την παραγωγή και διακίνηση εμπορευμάτων, που κάθε μέρα μοιάζουν πιο πολύ με τα γνήσια, έτσι που είναι μερικές φορές σχεδόν αδύνατον να διαπιστωθεί με την πρώτη ματιά ότι είναι απομιμήσεις.
Τα Τελωνεία εξ ορισμού έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της ευθύνης για την εκστρατεία της καταπολέμησης ή για να είμαστε πιο ρεαλιστές της περιστολής του φαινομένου αυτού με στόχο την εξάλειψη του μέσα από ευρείας έκταση στρατηγικής συνεργασίας σε διεθνές επίπεδο.
Οι τελωνειακοί υπάλληλοι, λόγω της φυσικής τους παρουσίας στις εισόδους και εξόδους της Χώρας και της αποκλειστικής τους εξουσίας να διενεργούν ελέγχους σε εμπορεύματα για τα οποία υποβάλλεται διασάφηση για διάθεσή τους σε ελεύθερη κυκλοφορία, για εξαγωγή ή επανεξαγωγή τους ή όταν εισάγονται ή εξέρχονται από το τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας, τίθενται σε καθεστώς αναστολής, επανεξάγονται ή τοποθετούνται σε ελεύθερη ζώνη ή αποθήκη, διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην καταπολέμηση των αδικημάτων σε βάρος των δικαιωμάτων της διανοητικής ιδιοκτησίας.
Οι αποτελεσματικοί και ενιαίοι τελωνειακοί έλεγχοι για την προστασία των νομίμων επιχειρήσεων από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και την κλοπή γνώσης είναι ουσιώδεις για την προστασία των συμφερόντων της Κοινότητας και για την καταπολέμηση του κινδύνου της στρέβλωσης του ανταγωνισμού. Οι τελωνειακές αρχές πιστώνονται με το μεγαλύτερο μέρος των παραποιημένων αγαθών που κατάσχονται, οι δε κατασχέσεις από τις τελωνειακές αρχές μέσα στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά την τελευταία πενταετία εντυπωσιακά.
Πρόσφατα στον χώρο του Ε’ Τελωνείου Πειραιά δημιουργήθηκε μία μίνι πρόχειρη έκθεση (στον χώρο της Γ4) με παραποιημένα κατασχεμένα προϊόντα του τελευταίου μήνα.
Εδώ μπορείτε να δείτε τι προβλέπει η νομοθεσία για τα παραποιημένα προϊόντα .
Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από ομιλία (18-04-09) του Κου Βεναρδάκη Γενικού Δ/του Τελωνείων και Φόρων Κατανάλωσης

Τετάρτη 13 Μαΐου 2009

Με ζημιές και αποσύρσεις ο τομέας εμπορευματοκιβωτίων

Ζημιές λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης εμφανίζει ο τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που εμφανίζονται διεθνώς μεγάλες εταιρίες του τομέα ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη απώλειες εσόδων στο πρώτο τρίμηνο του έτους που είναι ενδεικτικές του τι θα επακολουθήσει καθώς η διεθνής αγορά δεν λέει να συνέλθει από το σοκ που υπέστη τα τέλη του περασμένου έτους. Αποτέλεσμα της κατάστασης είναι οι μαζικές ακυρώσεις παραλαβής νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι αναδιατάξεις δυνάμεων σε μεγάλες γραμμές και η ανάπτυξη συνεργασιών αλλά και οι πρόσκαιρες αποσύρσεις πλοίων με στόχο να κρατηθεί η ναυλαγορά σε ελάχιστα δυνατά ώστε να μην πληγούν περαιτέρω τα οικονομικά των εταιριών.
Πηγή:PortNet

Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Προσφυγή λιμενεργατών στην ΕΕ για την σύμβαση ΟΛΠ - COSCO

Στα μέσα της περασμένης εβδομάδας οι συνδικαλιστικοί φορείς των λιμενεργατών, απέστειλαν πλήρη φάκελο στον Επίτροπο Μεταφορών με νομικές αιτιάσεις τόσο για την σύμβαση παραχώρησης όσο και για τα άρθρα δύο και τρία του νόμου που συζητήθηκε στη Βουλή, τα οποία και βάλλονται ως κρατικές ενισχύσεις. Οι συνδικαλιστικοί φορείς των λιμενεργατών είχανε προειδοποιήσει για την κίνησή τους αυτή, το αποτέλεσμα της οποίας αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς θα κριθεί αν οι ρυθμίσεις που προβλέπουν τα προαναφερθέντα άρθρα θα διατηρηθούν. Η όλη υπόθεση της προσφυγής, έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον συνδικαλιστικών λιμενεργατικών φορέων μεγάλων λιμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αναμένουν να δουν την τροπή που θα λάβει το όλο θέμα, καθώς κατά καιρούς έχουν αντιμετωπίσει ανάλογες περιπτώσεις.
Αναλυτικά σε ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ αναφέρει τα εξής :
Εξέταση από την ΕΕ της Σύμβασης Παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από τον ΟΛΠ στη COSCO".
>Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωράει στην εξέταση της Σύμβασης Παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από τον ΟΛΠ στη COSCO.
>Η εξέταση αυτή προκλήθηκε μετά από σχετικές ερωτήσεις που κατέθεσαν οι Έλληνες Ευρωβουλευτές κ.κ. Κοππά και Παπαδημούλης.
>Οι Συνδικαλιστικές Οργανώσεις των Λιμανιών απέστειλαν στον Επίτροπο Μεταφορών κ. ANTONIO TAJANI φάκελο με νομικές αιτιάσεις, τόσο για τη σύμβαση παραχώρησης, όσο και για τα άρθρα 2 και 3 του Νόμου που ψηφίστηκε στη Βουλή.
Στο φάκελο κατατέθηκε, εκτός των άλλων, νομικό υπόμνημα που στοιχειοθετεί ότι οι εκ των υστέρων ρυθμίσεις των άρθρων 2 και 3 συνιστούν, σύμφωνα με τα ισχύοντα στο Κοινοτικό Δίκαιο, κλασσική μορφή απαγορευμένης αποθετικής κρατικής ενίσχυσης.».
Πηγή:PortNet

Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

Μόνη κι έρημη η China Shipping Container Line

Ανακατατάξεις στη διαδρομή Ασίας-Ανατολής-Ακτής ΗΠΑ, καθώς η CMA-CGM αποχώρησε από την κοινοπραξία που είχε συστήσει με την China Shipping Container Line για να συμμαχήσει με την Maersk. Η CMA απέσυρε τα τέσσερα πλοία που είχε συνεισφέρει στη γραμμή. Τώρα η China Shipping Container Line θα εξυπηρετεί τα εν λόγω δρομολόγια μόνη της, με οκτώ πλοία των

4.020 teu.
Πηγή:TheSeaNation

Κυριακή 3 Μαΐου 2009

Λαθραία κΟΛΠα (Μία ενδιαφέρουσα έρευνα της Ελευθεροτυπίας)

Κάθε χρόνο στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας που διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για πραγματοποίηση ελέγχων σε εμπορευματοκιβώτια, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, εισέρχονται περίπου 600.000 κοντέινερ.
Τη μεγαλύτερη κίνηση έχει το Ε' Τελωνείο Πειραιά που εδρεύει στο Κερατσίνι και τη μικρότερη, το Β' Τελωνείο της Θεσσαλονίκης. Στο πρώτο υπηρετούν περίπου 200 άνθρωποι, εκ των οποίων οι ελεγκτές δεν ξεπερνούν τους είκοσι, ενώ διαθέτει και ομάδα δίωξης λαθρεμπορίου. Στο δεύτερο μόλις την περασμένη Τετάρτη ορίστηκε διευθυντής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνάς μας, και από τα δύο τελωνεία δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν περισσότερα από πέντε ή έξι κοντέινερ την ημέρα.
Σε καθημερινή βάση, αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών εκδίδει ένα δελτίο το οποίο περιγράφεται ως «ανάλυση επικινδυνότητας ή Risk Analisis». Πρόκειται για τη βαθμολόγηση διαφόρων εισαγόμενων προϊόντων με κλίμακα επικινδυνότητας όσον αφορά την προέλευσή τους. Ουσιαστικά, το δελτίο αυτό ορίζει την αναγκαιότητα ελέγχου σε τρία βασικά επίπεδα, από το υψηλότερο στο χαμηλότερο.
Στάδιο ένα: Φυσικός έλεγχος του φορτίου του κοντέινερ. Που σημαίνει ότι πρέπει να μεταφερθεί σε έναν ειδικό χώρο του τελωνείου, να ανοιχτεί, να ξεφορτωθεί και να ελεγχθεί. Στάδιο δύο: Προβλέπει τον έλεγχο μόνο των εγγράφων που συνοδεύουν το φορτίο.
Στάδιο τρίτο: Το κοντέινερ περνάει ελεύθερα και κατευθύνεται στην αποθήκη της παραλήπτριας εταιρείας.
Σύμφωνα με τις στατιστικές αναλύσεις, στόχος των τελωνειακών υπηρεσιών είναι ο φυσικός έλεγχος να γίνεται σε ποσοστό 15%. Σε ποσοστό 75% πρέπει να γίνεται έλεγχος στα έγγραφα του φορτίου και σε ποσοστό 10% το φορτίο να περνάει ελεύθερα.
Ολα αυτά εννοείται ότι ισχύουν για τα εμπορευματοκιβώτια που προέρχονται από τρίτες χώρες και όχι από αυτές που ανήκουν στη διευρυμένη, πλέον, Ευρωπαϊκή Ενωση.
Το επίπεδο «επικινδυνότητας» εκδίδεται με βάση στατιστικούς δείκτες και όχι με την ακριβή γνώση του περιεχομένου κάθε φορτίου. Και φυσικά, με βάση τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης περί διευκόλυνσης του διεθνούς εμπορίου.
Οι οδηγίες αυτές, εντός του 2010, αναμένεται να ορίζουν καθεστώς περισσότερο ελεύθερης διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αυξηθεί ο αριθμός των κοντέινερ που θα πηγαίνουν κατ' ευθείαν στις αποθήκες της παραλήπτριας εταιρείας, η οποία μέσω του Εκτελωνιστή της θα υποβάλλει με ηλεκτρονικό τρόπο το έγγραφο διασάφησης του φορτίου που θα παραλαμβάνουν.
Οι αρχές υπολογίζουν ότι θα είναι περισσότερο αποτελεσματικές εφαρμόζοντας τη μέθοδο των εκ των υστέρων ελέγχων. (Α.Κ Διότι άν τα ευρεθέντα εμπορεύματα δεν συμφωνούν με τα διασαφισθέντα σε ποσότητα , είδος , και αξία , τότε οι διατάξεις είναι σαφείς , προχωράμε μέχρι και κλείσιμο της εταιρείας , φυλάκιση , και επιβολή μεγάλων προστίμων)
Τι από όλα αυτά που εισάγονται είναι λαθραίο;
Πόσα απ' όλα αυτά τα κοντέινερ είναι φορτωμένα με το εμπόρευμα που φαίνεται και στα χαρτιά τους αλλά μόνο στο εμπρόσθιο μέρος, ενώ πίσω είναι παραγεμισμένα με λαθραίο εμπόρευμα, τσιγάρα φερ' επείν;
Τι από όλα αυτά που περνούν και καταλήγουν στην αγορά έχουν δασμολογηθεί ως μπλουζάκια, με πολύ χαμηλό συντελεστή , ενώ στην πραγματικότητα είναι τηλεοράσεις; Κανείς δεν ξέρει. Και κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες κανείς δεν μπορεί να μάθει.
Σύμφωνα με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην τεράστια αυτή αγορά, η μεγαλύτερη κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σε ποσοστό 65-70%, ελέγχεται από την εταιρεία MSC (Mediterranean Shipping Company) με έδρα τη Γενεύη και ακολουθούν οι MAERSK (Δανία), η ΖΙΜ (Ισραήλ), η COSCO (Κίνα) και η CMA (Γαλλία).
Στελέχη των ελεγκτικών μηχανισμών αναφέρουν ότι οι εταιρείες δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν το περιεχόμενο των φορτίων που μεταφέρουν. Ενδεικτικό είναι ότι ένα από τα πολλά έγγραφα που συνοδεύουν το κοντέινερ και υπογράφεται από τη μεταφορική εταιρεία φέρει τον τίτλο «said to contain» (δηλώθηκε ότι μεταφέρει).
Κάθε μία από αυτές τις εταιρείες φροντίζουν να κλείνουν συμβόλαια με τα οποία εξαρτούν την οικονομική ζωή σε ένα λιμάνι από τις ίδιες και τον κύκλο εργασιών τους.
Τρανό παράδειγμα, η απόλυτη σχέση του λιμανιού της Νάπολης στην Ιταλία με την κινεζική COSCO, της οποίας ο στόλος μεταφέρει σε ολόκληρο τον πλανήτη την κυριαρχία των φτηνών κινεζικών ρούχων, υποδημάτων και τις καραβιές των παραποιημένων -ντουμπλαρισμένων- προϊόντων γνωστών οίκων μόδας.
Το λιμάνι της Νάπολης θεωρείται η βασικότερη πύλη εισόδου λαθρεμπορευμάτων στην Ευρώπη, καθώς ελέγχεται απολύτως από ομάδες της ναπολιτάνικης μαφίας, της γνωστής Καμόρα.
Στις 5 Μαρτίου, στη Βουλή, κυρώθηκε η σύμβαση του ΟΛΠ με την COSCO, στην οποία παραχωρείται το φορτοεκφορτωτικό κομμάτι του λιμανιού του Πειραιά.
Την κύρωση ψήφισε μόνο η κυβερνητική πλειοψηφία.
Τις ημέρες που είχαν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για την εκχώρηση μέρους του λιμανιού του Πειραιά στην COSCO και οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση της κίνησης σε περιφερειακά λιμάνια.
Στον Αστακό, το Λαύριο, τον Βόλο και τον Σκαραμαγκά.
Εννοείται πως σε αυτά τα λιμάνια ο έλεγχος είναι όχι απλώς υποτυπώδης αλλά σχεδόν ανύπαρκτος. Για παράδειγμα, οι περίπου 25 υπάλληλοι του τελωνείου Λαυρίου κλήθηκαν μόλις σε μία ημέρα να υποδεχτούν περισσότερα από 100 κοντέινερ. Σύμφωνα με τα οργανογράμματα, οι τελωνειακοί υπάλληλοι θα έπρεπε να είναι 4.000 σε ολόκληρη την Ελλάδα. Απεναντίας είναι μόλις 2.500.
Α.Κ Χωρίς σχόλιο , Ο καλός αρθρογράφος ΚΩΣΤΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ τα λέει όλα με το όνομα τους

Η COSCO έβαλε τα χρήματα στον λογαριασμό της ΟΛΠ α.ε

Μετά από έγκυρες πληροφορίες αλλά και δημοσιεύματα του Οικονομικού τύπου , η Cosco κατέθεσε τα 50 εκ Ευρώ που αποτελούν την εφάπαξ προκαταβολή της εταιρείας προς το λιμάνι του Πειραιά , στο πλαίσιο της συμφωνίας διαχείρισης που υπεγράφη πρόσφατα μεταξύ των δύο πλευρών.
Επίσης κατέβαλε περίπου και άλλα 9 εκ. Ευρώ (TheSeaNation) που είναι το ΦΠΑ της προκαταβολής . Το τίμημα η Cosco έπρεπε να το καταβάλλει 15 ημέρες μετά την δημοσίευση της σύμβασης στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως .

Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

Με σημαντικές απώλειες τερματίζει στο πρώτο τρίμηνο η Cosco Holdings

Με απώλειες 483 εκατομμυρίων δολαρίων (3.3 δισ. γουάν) έκλεισε το α' τρίμηνο, 31 Μαρτίου 2009 η Cosco Holdings, εγείροντας σημαντικές προειδοποιήσεις για τα κέρδη.
Τα αντίστοιχα καθαρά κέρδη για την ίδια περίοδο, πέρυσι, ήταν 6.4 δισ. γουάν, ενώ παρατηρήθηκε μείωση κατά 65% στον κύκλο εργασιών, στα 10.7 δισ. γουάν.
Η έκτη μεγαλύτερη παγκοσμίως εταιρεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, αποδίδει τις απώλειες στους χαμηλούς ναύλους και στη μείωση του όγκου μεταφοράς.
Η Cosco ανακοίνωσε πως η σημερινή παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει την εισαγωγή και την εξαγωγή του εμπορίου της Κίνας, η οποία έχει κλυδωνίσει τη ναυτιλιακή αγορά.
«Αναμένουμε ότι το συσσωρευμένο καθαρό κέρδος από την αρχή του έτους για την επόμενη περίοδο αναφοράς θα μειωθεί περισσότερο από 50%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι», πρόσθεσε η εταιρεία.
Πηγή:TheSeanation

«Όχι στη συνέχιση των λιμενικών εργασιών στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά»

Την απαράδεκτη και παράνομη, όπως χαρακτηρίζει, συνέχιση των λιμενικών εργασιών φορτοεκφόρτωσης containers στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά καταγγέλλει η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ σε ανακοίνωση της.
Όπως επισημαίνει η Ένωση Λιμενεργατών οι ρυθμοί στο Λιμάνι του Πειραιά έχουν επανέλθει πλήρως εδώ και δύο μήνες, τονίζοντας πως το καθεστώς αυτό λειτουργεί σε βάρος του ΟΛΠ.
Αναλυτικότερα, στην ανακοίνωση της η Ένωση αναφέρει τα εξής:
-->Με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι ενώ το Λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί εδώ και δύο μήνες κανονικά, στο χώρο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εξακολουθούν να εκτελούνται λιμενικές εργασίες φορτοεκφόρτωσης έμφορτων εμπορευματοκιβωτίων ( containers ).
Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι σε μία προβλήτα που δεν είναι Λιμάνι, που δεν τηρούνται οι όροι υγιεινής και ασφάλειας, οι όροι για την προστασία του περιβάλλοντος λόγω της διακίνησης ακόμα και επικίνδυνων φορτιών, που εργάζονται άνθρωποι άσχετοι με το επάγγελμα του Λιμενεργάτη, που δεν υπάρχει τελωνειακή πρόβλεψη για τη διακίνηση φορτίων, και που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον για τη δημιουργία απεργοσπαστικού μηχανισμού, να συνεχίζεται αυτό το καθεστώς σε βάρος του ΟΛΠ.
Με μία αμφισβητούμενη συμφωνία με τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου ( !!!!! ) η οποία έχει λήξει εδώ και μήνες κάποιοι επιχειρούν να παίξουν παιχνίδια σε βάρος του ΟΛΠ, της Εθνικής Οικονομίας και των εργαζομένων.
Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αυτή κατάσταση και δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτό το έγκλημα.
Καθιστούμε υπεύθυνους τον ΥΕΝΑΝΠ, τον Γεν. Γραμμ. Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής, τις Διοικήσεις ΟΛΠ και ΟΛ Λαυρίου που επιτρέπουν να συνεχίζεται η απαράδεκτη και παράνομη αυτή κατάσταση».
Πηγή.TheSeaNation

Παρασκευή 24 Απριλίου 2009

Αποστάσεις Παπαληγούρα για τα προνόμια στην Cosco

Ενδιαφέρον Απόσπασμα απο το άρθρο του Έθνους.
Σε «ολικό ναυάγιο» φαίνεται να οδηγείται η πολυδιαφημισμένη «μεταρρύθμιση» της κυβέρνησης Καραμανλή για τα λιμάνια, με «αιχμή του δόρατος» την πολυετή εκχώρηση σε ξένες εταιρείες των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ηδη, η κυβέρνηση, μετά από δυόμισι χρόνια «πειραματισμών» για την εκχώρηση του ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης, έκανε «στροφή» και αποφάσισε να γίνουν όλα τα αναγκαία αναπτυξιακά έργα, ύψους περίπου 210 εκατομμυρίων ευρώ με ίδια κεφάλαια του ΟΛΘ και ευνοϊκό δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Αναστάσης Παπαληγούρας μιλώντας σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου απέδωσε αυτή τη «στροφή» στη διεθνή οικονομική κρίση, ενώ ο ίδιος πήρε αποστάσεις και από το «καυτό» θέμα, που έχει «ανοίξει» με τον έλεγχο από την Κομισιόν της σύμβασης παραχώρησης τμήματος του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά στην κινέζικη εταιρεία Cosco.
«Εχω τη διαβεβαίωση από τότε που χειρίστηκε το θέμα το αρμόδιο υπουργείο πως δεν υπάρχει ουσιώδης λόγος ανησυχίας (? Α.Κ δηλαδή υπάρχει πρόβλημα αλλά εγώ νομίζω δεν πρέπει να ανυσηχούμε ). Αλλωστε όλες οι μεγάλες επενδύσεις προβλέπουν ανάλογες διευκολύνσεις», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαληγούρας.
Οπως έχει αποκαλύψει το «Εθνος», ο επίτροπος κ. Ταγιάνι απαντώντας σε ερωτήσεις των ευρωβουλευτών Μ. Κοππά και Δ. Παπαδημούλη γνωστοποίησε πως η Κομισιόν ζήτησε για έλεγχο τη σύμβαση για να διαπιστωθεί εάν τα φορολογικά προνόμια προς την κινεζική εταιρεία αποτελούν κρατικές ενισχύσεις, οι οποίες πριν δοθούν έπρεπε να έχουν εγκριθεί από τις Βρυξέλλες.
Ο γ. γ. Λιμένων κ. Γιώργος Βλάχος απαντώντας με τη σειρά του σε σχετική ερώτηση επαναλάμβανε ότι «τα φορολογικά είναι αρμοδιότητας του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και γι αυτό υποστηρίχθηκαν στη Βουλή από τον αρμόδιο υφυπουργό». (Α.Κ. Ώπα !! να και το μπαλάκι στο Υπουργείο Οικονομίας , δηλαδή σαν να λέει εκεί είναι ρωτήστε τους , εγω δεν ξέρω τίποτα για τον "Φόνο" )