Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2008

Στηρίζουν τη μεταρρύθμιση στα λιμάνια οι φορείς της αγοράς ?

Μαραθώνιο» συναντήσεων, ώστε να ενημερώσουν για τις θέσεις τους σε ό,τι αφορά το μέλλον των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, έχουν ξεκινήσει τόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας όσο και οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων.
Η πλευρά του ΥΕΝΑΝΠ εστιάζει στις αναπτυξιακές ευκαιρίες που θα έχει για τα δύο λιμάνια η παραχώρηση των δύο ΣΕΜΠΟ (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που θα κατασκευαστεί) για τον ΟΛΠ και προβλήτα 6 και τον ΟΛΘ). Επισημαίνει ότι τα δύο λιμάνια, παρά την κερδοφορία τους δεν θα έχουν την δυνατότητα να ανταγωνιστούν στο μέλλον τους παγκόσμιους διαχειριστές που εφαρμόζουν οικονομίες κλίμακος. Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά δικαιώματα τονίζει ότι δεν θα θιγούν σε καμία περίπτωση, ενώ σε ό,τι αφορά τον κοινωνικό ρόλο που πρέπει να διαδραματίζουν τα λιμάνια υπογραμμίζουν ότι έχουν εξασφαλισθεί.
Στον αντίποδα η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) αλλά και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ τάσσεται κατά της παραχώρησης σε ιδιώτες με διαγωνισμό, αφού υποστηρίζει ότι τα δύο λιμάνια έχουν τις δυνατότητες να προχωρήσουν τα αναπτυξιακά τους προγράμματα αυτόνομα.
Οι εκπρόσωποι των χρηστών του λιμανιών ενημέρωσαν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες αναδιαρθρώνουν τα δρομολόγιά τους ώστε να αποφύγουν το έμφραγμα που θα δημιουργηθεί, ενώ ο εμπορικός κόσμος ζήτησε να υπάρξει πρόβλεψη για τα αποθηκευτικά, καθώς και να δοθεί και κάποια προτεραιότητα στο εξαγωγικό φορτίο.
Επίσης χθες ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ελευθέρας Ζώνης Πειραιά και Τελωνείων ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να απέχουν τα μέλη του από τις διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης από το ΣΕΜΠΟ στο Ικόνιο μέχρι τις 12 Ιανουαρίου 2008

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2008

Απειλή ασφαλιστικών έφερε νέα 48ωρη στα λιμάνια


Οι λιμενεργάτες αντέδρασαν αμέσως στο εξώδικο του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, Ν. Αναστασόπουλου .


Εκτός λειτουργίας θα παραμείνουν επί ένα 48ωρο στις 15-16 Ιανουαρίου οι εμπορευματικοί σταθμοί στα λιμάνια, σε συνέχεια των 24ωρων κινητοποιήσεων των εργαζομένων, ενάντια στην απόφαση της κυβέρνησης να τους παραχωρήσει σε ιδιώτες.
Και αυτό γιατί χθες, ενώ 2.500 λιμενεργάτες απεργούσαν -καθολικά- «νεκρώνοντας» τα 12 εθνικά εμπορικά λιμάνια της χώρας, η διοίκηση του ΟΛΠ κλιμάκωσε την αντιπαράθεση, προειδοποιώντας τους με εξώδικο πως «αν συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις που αποφάσισαν η Ομοσπονδία Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας και η Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, θα προσφύγει στη δικαιοσύνη για να κηρυχθούν παράνομες και καταχρηστικές».
«Τρομοκρατικό»
Ετσι, σε έκτακτη συνεδρίαση των διοικήσεων των δύο σωματείων, οι λιμενεργάτες, απαντώντας στην απειλή του ΟΛΠ, συγκεκριμένα του διευθύνοντος συμβούλου Νίκου Αναστασόπουλου, αποφάσισαν τη νέα 48ωρη που θα ακολουθήσει την 24ωρη απεργία που έχει προγραμματιστεί για τις 11 Ιανουαρίου.Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλο «οι κινητοποιήσεις των λιμενεργατών είναι νόμιμες, καθώς έχουν τηρηθεί όλα τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία. Παράνομη είναι η διοίκηση του ΟΛΠ, η οποία επιχειρεί με το εξώδικο να τρομοκρατήσει τους λιμενεργάτες και τους υπαλλήλους των εμπορικών εθνικών λιμανιών της χώρας, που κατέφυγαν στην ύστατη μορφή αγώνα για να προασπίσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα και τον δημόσιο χαρακτήρα των ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης».
Πηγή Ελευθεροτυπία