Άγνωστο ναυάγιο του 14ου-15ου αιώνα εντοπίστηκε στην είσοδο του λιμανιού της Ρόδου, σε βάθος 15 μέτρων
Εκτός από τους σκαρμούς και την καρίνα του πλοίου, στο- άγνωστο μέχρι σήμερα- ναυάγιο στο λιμάνι της Ρόδου βρέθηκαν ακόμη ένα κανόνι, τρία σπαθιά, πέτρινα βόλια, αλλά και πολλά άλλα αντικείμενα. Ο εντοπισμός του ναυαγίου έγινε από ομάδα δυτών της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, οι οποίοι ανέσυραν διάφορα αντικείμενα, όχι όμως και το πλοίο, δεδομένου ότι για να γίνει η ανέλκυσή του χρειάζεται ειδική διαδικασία. Όλα τα ευρήματα έχουν μεταφερθεί στην Αθήνα, προκειμένου να γίνει η αξιολόγησή τους και να χρονολογηθούν.
Μέχρι στιγμής δεν είναι δυνατόν να γίνει ο ακριβής προσδιορισμός της χρονολογίας του ναυαγίου, αλλά οι πρώτες εκτιμήσεις των ειδικών αναφέρουν ότι «το πιθανότερο είναι να πρόκειται για ναυάγιο του 14ου ή του 15ου αιώνα, όταν οι Τούρκοι πολιορκούσαν την ιπποτοκρατούμενη τότε Ρόδο».
Όμως τα άλλα ευρήματα των δυτών, και κυρίως οι αμφορείς και τα αγγεία, προσδιορίζονται σε προγενέστερες εποχές που μπορεί να φτάνουν ακόμη και στους ελληνιστικούς χρόνους, δεδομένου ότι το λιμάνι της Ρόδου βρίσκεται στην ίδια θέση εδώ και 2.500 χρόνια.
Ο εντοπισμός του ναυαγίου και των άλλων ευρημάτων έγινε τον Μάρτιο του 2004 από τον επαγγελματία δύτη Βασίλη Μαντικό, ο οποίος έκανε βιντεοσκοπήσεις για λογαριασμό του Λιμενικού Ταμείου Δωδεκανήσου, προκειμένου να εκτελεστούν στην περιοχή διάφορα λιμενικά έργα. Σε μία από τις καταδύσεις του, ο κ. Μαντικός- και ύστερα από συνεννόηση με την Αρχαιολογία, το Λιμεναρχείο και με εισαγγελική άδειαανέσυρε από βάθος 10 μέτρων 8 αγγεία, 3 οινοχόες, 2 κηροστάτες και ένα μυροδοχείο. Ο ίδιος δύτης το 2003 είχε και πάλι ανασύρει από την ίδια περιοχή 10 αγγεία, τα οποία επίσης παρέδωσε στην Αρχαιολογική Υπηρεσία.
Πηγή:Τα Νέα
ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2007
Τα λιμάνια θα διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους, τόνισε ο Γ.Βουλγαράκης
Τη διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα των ελληνικών λιμανιών υπογράμμισε ο υπουργός Γ.Βουλγαράκης, προσθέτοντας ότι οι διαδικασίες για την παραχώρηση σε ιδιώτες μέρους των δραστηριοτήτων των ΟΛΠ και ΟΛΘ, θα έχουν ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2008.
Τα παράπανω ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης, επεσήμανε στην παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου 2008-2015 για τα ελληνικά λιμάνια.
Η παραχώρηση θα γίνει με τη διαδικασία διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, πρόσθεσε ο υπουργός.
Ο κ. Βουλγαράκης αναφέρθηκε κυρίως στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Για το λιμάνι του Πειραιά, τόνισε ότι καταλληλότερο μοντέλο είναι η παραχώρηση τμήματος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και ειδικότερα της υπάρχουσας προβλήτας ΙΙ και της μελλοντικής προβλήτας ΙΙΙ, με παράλληλη δραστηριοποίηση του ΟΛΠ στην προβλήτα Ι.
Για το δεύτερο λιμάνι, τον ΟΛΘ, είπε ότι καταλληλότερο μοντέλο είναι η συνολική παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ.
Τι προβλέπεται για τους εργαζομένους
Σχετικά με τους εργαζόμενους στα δύο λιμάνια, ο υπουργός, ο οποίος είχε συνάντηση με εκπροσώπους τους πριν παραχωρήσει τη συνέντευξη Τύπου, είπε ότι με την διαδικασία της παραχώρησης έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την εθελουσία έξοδο, στην περίπτωση που βρίσκονται κοντά στην συνταξιοδότηση ή την μετάταξή τους στο Δημόσιο Τομέα.
Επίσης, οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ που δεν επιλέξουν ή δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις, μπορούν, αν το επιθυμούν, να συνεχίσουν την εργασία τους, με το ίδιο εργασιακό καθεστώς, στην προβλήτα Ι που θα παραμείνει στον ΟΛΠ.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ, που δεν θα επιλέξουν και δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις και δεν απορροφώνται σε άλλες δραστηριότητες του οργανισμού, εξασφαλίζουν υποχρεωτικά την πρόσληψή τους από τον ανάδοχο, διατηρώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και ναυτιλία, πρόσθεσε ο υπουργός, δημιουργούν νέες ευκαιρίες και κάνουν πιο ισχυρό τον διεθνή ανταγωνισμό, με την παρουσία των παγκόσμιων διαχειριστών (Global Operators), στους οποίους, το έτος 2006, ανήκε το 56% της παγκόσμιας δυναμικότητας σε TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευμακιβωτίων), γεγονός που, όπως είπε, δεν μας δίνει ως χώρα δυνατότητες να καθυστερήσουμε.
Παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ είναι κερδοφόρος, τόνισε ο κ. Βουλγαράκης, η ανταγωνιστικότητά του υποχωρεί γιατί αναπτύσσονται ραγδαία άλλα λιμάνια της Μεσογείου. Πρέπει, συνέχισε, να προσαρμοστούμε στις διεθνείς προδιαγραφές και τις σύγχρονες ανάγκες του εμπορίου και των μεταφορών.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν
Σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού Γ.Βουλγαράκη, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ, με ανακοίνωσή τους, τονιζουν ότι η κυβέρνηση επαναφέρει το ίδιο σχέδιο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ είναι Οργανισμοί με μεγάλη κερδοφορία και ότι τα λιμάνια είναι βασικοί παράγοντες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου, της συνολικής ανάπτυξης της χώρας, με ρόλο την εξυπηρέτηση του δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος.
«Οι εργαζόμενοι, για μια ακόμα φορά, με αποφασιστικότητα, ψυχραιμία και αγωνιστικότητα θα δώσουν και πάλι την δική τους απάντηση», καταλήγουν.
Πηγή:ΤΑ ΝΕΑ
Τα παράπανω ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης, επεσήμανε στην παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου 2008-2015 για τα ελληνικά λιμάνια.
Η παραχώρηση θα γίνει με τη διαδικασία διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, πρόσθεσε ο υπουργός.
Ο κ. Βουλγαράκης αναφέρθηκε κυρίως στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Για το λιμάνι του Πειραιά, τόνισε ότι καταλληλότερο μοντέλο είναι η παραχώρηση τμήματος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και ειδικότερα της υπάρχουσας προβλήτας ΙΙ και της μελλοντικής προβλήτας ΙΙΙ, με παράλληλη δραστηριοποίηση του ΟΛΠ στην προβλήτα Ι.
Για το δεύτερο λιμάνι, τον ΟΛΘ, είπε ότι καταλληλότερο μοντέλο είναι η συνολική παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ.
Τι προβλέπεται για τους εργαζομένους
Σχετικά με τους εργαζόμενους στα δύο λιμάνια, ο υπουργός, ο οποίος είχε συνάντηση με εκπροσώπους τους πριν παραχωρήσει τη συνέντευξη Τύπου, είπε ότι με την διαδικασία της παραχώρησης έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την εθελουσία έξοδο, στην περίπτωση που βρίσκονται κοντά στην συνταξιοδότηση ή την μετάταξή τους στο Δημόσιο Τομέα.
Επίσης, οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ που δεν επιλέξουν ή δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις, μπορούν, αν το επιθυμούν, να συνεχίσουν την εργασία τους, με το ίδιο εργασιακό καθεστώς, στην προβλήτα Ι που θα παραμείνει στον ΟΛΠ.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ, που δεν θα επιλέξουν και δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις και δεν απορροφώνται σε άλλες δραστηριότητες του οργανισμού, εξασφαλίζουν υποχρεωτικά την πρόσληψή τους από τον ανάδοχο, διατηρώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και ναυτιλία, πρόσθεσε ο υπουργός, δημιουργούν νέες ευκαιρίες και κάνουν πιο ισχυρό τον διεθνή ανταγωνισμό, με την παρουσία των παγκόσμιων διαχειριστών (Global Operators), στους οποίους, το έτος 2006, ανήκε το 56% της παγκόσμιας δυναμικότητας σε TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευμακιβωτίων), γεγονός που, όπως είπε, δεν μας δίνει ως χώρα δυνατότητες να καθυστερήσουμε.
Παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ είναι κερδοφόρος, τόνισε ο κ. Βουλγαράκης, η ανταγωνιστικότητά του υποχωρεί γιατί αναπτύσσονται ραγδαία άλλα λιμάνια της Μεσογείου. Πρέπει, συνέχισε, να προσαρμοστούμε στις διεθνείς προδιαγραφές και τις σύγχρονες ανάγκες του εμπορίου και των μεταφορών.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν
Σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού Γ.Βουλγαράκη, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ, με ανακοίνωσή τους, τονιζουν ότι η κυβέρνηση επαναφέρει το ίδιο σχέδιο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ είναι Οργανισμοί με μεγάλη κερδοφορία και ότι τα λιμάνια είναι βασικοί παράγοντες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου, της συνολικής ανάπτυξης της χώρας, με ρόλο την εξυπηρέτηση του δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος.
«Οι εργαζόμενοι, για μια ακόμα φορά, με αποφασιστικότητα, ψυχραιμία και αγωνιστικότητα θα δώσουν και πάλι την δική τους απάντηση», καταλήγουν.
Πηγή:ΤΑ ΝΕΑ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)