Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2012

Νικ. Αρβανίτης: «Είμαστε υπέρ της πλήρους ιδιωτικοποίησης της ΟΛΠ ΑΕ και όλων των λιμανιών ΑΕ»


«Ενενήντα χρόνια συνεχούς , δυναμικής και γόνιμης προσφοράς στη ναυτιλιακή κοινότητα τον εμπορικό κόσμο αλλά και του τομέα της κρουαζιέρας συμπληρώνει φέτος η Δ.Ν.Ε. Μίας πορείας με σημαντικούς σταθμούς αλλά και με ένα ακλόνητο «πιστεύω». Εκπροσωπούμε το 100% των εσόδων των λιμανιών της Ελλάδας στο εμπορικό κομμάτι, containers, car terminal και κρουαζιέρα.» επεσήμανε ο Νίκος Αρβανίτης πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου.
«Ίσως η πολιτεία δεν έχει αντιληφθεί σε όλη την έκταση του προβλήματος της έλλειψης μίας αποκρυσταλλωμένης πολιτικής που δημιουργεί πολλαπλούς κινδύνους και σε τελευταία ανάλυση υπονομεύει τη λιμενική αγορά. Η Πολιτεία δεν έχει προσέλθει έγκαιρα στις απαιτούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες.
Τα μεγάλα λιμάνι της χώρας οφείλουν να είναι ανταγωνιστικά και αναπτυξιακά με πελατοκεντρικό χαρακτήρα και ορθολογικές εν γένει πολιτικές στα νέα διεθνή και περιφερειακά πλαίσια, απαλλαγμένα από στρεβλώσεις του παρελθόντος, συμβάλλοντας στη βιώσιμη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της χώρας,
Είμαστε ικανοποιημένοι από τις επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Όσα δεν έκανε ο ΟΛΠ σε 125 χρόνια τα έκαναν οι Κινέζοι σε 1 ½ χρόνο. Ξεκίνησαν οι εργασίες για την προβλήτα ΙΙΙ.
Το τοπικό φορτίο είναι πεπερασμένο, λόγω της οικονομικής κρίσης. Μένει να προσελκύσεις τις εταιρείες να κάνουν τα ελληνικά λιμάνια μεγάλα hub για να προσελκύσεις δουλεία για τις εταιρείες και το λιμάνι του Πειραιά. Όταν τα  πλοία δένουν στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργούνται θέσεις εργασίας σε 100άδες περιφερειακά επαγγέλματα.
Για την κρουαζιέρα μας βρίσκει σύμφωνους το master plan του ΟΛΠ γα ανάπτυξη λιμενικών υποδομών,
Και το terminal αυτοκινήτου πλήττεται από την κρίση αφού η αγορά αυτοκινήτου έχει πτώση. Πρέπει να αναπτυχθούν υποδομές για προσελκύσει εταιρειών για μεταφόρτωση.
Ευχαριστημένοι από την απόδοση στον τομέα εμπορευματοκιβωτίων τόσο στην προβλήτα ΙΙ της Cosco όσο και της προβλήτας Ι του ΟΛΠ.
Μετά την Cosco μπορεί να πέσουν και τρεις γέφυρες πάνω σε ένα πλοίο για να το εξυπηρετήσουν πλέον.Οι κρυμμένες αξίες του ΟΛΠ πρέπει να βγουν, να εμφανιστούν. Δεν είμαι εναντίον της ιδιωτικοποίησης της ΟΛΠ ΑΕ. Η παραχώρηση πέτυχε και πρέπει να περάσουμε στο άλλο στάδιο, θέτοντας η πολιτεία του κατάλληλους κανόνες και φορείς που θα αδειοδοτεί θα ελέγχει και θα ρυθμίζει. Δεν μιλάμε για ανεξέλεγκτα πράγματα. Δεν είμαστε υπέρ του ξεπουλήματος.
Όλα τα λιμάνια δεν μπορούν να προσφέρουν τα πάντα. Θα πρέπει να γίνει καταμερισμός υπηρεσιών. Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από 7-8 Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων. Μπορεί να χρειάζεται 17 Σταθμούς κρουαζιέρας.
Αυτή η συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση είναι κρίμα που τη φέρνει το Μνημόνιο και δεν είχε γίνει νωρίτερα.Θα πρέπει να υπάρχει Ρυθμιστική Αρχή που θα επιβλέπει τον τρόπο λειτουργίας, θα θέτει το πλαίσιο και τους κανόνες
- Το Λαύριο θα μπορούσε να γίνει ένα πολύ καλό cruise terminal.
- Να δημιουργηθεί ένα πανελλαδικό σύστημα προσδιορισμού των αφιξο-αναχωρήσεων των κροαυζιεροπλοίων».
Πηγή:MariNews
Αναδημοσίευση: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Tel:6977636709