Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Στην τελική ευθεία η συμφωνία ΟΛΠ-MSC

Η πολύφερνη νύφη του Πειραιά, η Mediterranean Shipping Company είναι έτοιμη να πιάσει... λιμάνι. Και ίσως όχι μόνο με μία συμφωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, ο ΟΛΠ και η θυγατρική του ιταλοελβετικού κολοσσού μεταφοράς container είναι στην τελική ευθεία να υπογράψουν νέα μακράς διάρκειας χρήσης του προβλήτα Ι του ΟΛΠ για τις transit μεταφορές.
Αρμόδιες πηγές από τις δύο εταιρείες σημείωναν πως τα περισσότερα σημεία της συμφωνίας έχουν οριστικοποιηθεί, εκτιμώντας ότι είναι θέμα χρόνου οι τελικές υπογραφές. Η νέα σύμβαση θα αφορά στην χρήση του προβλήτα Ι του ΟΛΠ για την εκφόρτωση περί των 110.000-120.000 container ετησίως και σίγουρα απέχει από την παλαιότερη συμφωνία εν έτη 2002, όταν η MSC ξεφόρτωνε σχεδόν 550.000 «κουτιά» τον χρόνο.
Από την MSC πάντως, σχολίαζαν ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται να φέρει στην Ελλάδα ένα μέρος των transit φορτίων που διαχειρίζεται στην Μεσόγειο, της τάξης των 600.000 teus τον χρόνο, το οποίο εκτιμάται ότι μπορεί να... μοιραστεί και στις δύο προβλήτες. Η δυναμικότητα της προβλήτας Ι του ΟΛΠ είναι περιορισμένη, αφού στην πλήρη λειτουργία της θα μπορεί να διαχειριστεί φορτία τη τάξης των 700.000 teus ετησίως, ενώ η προβλήτα ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco εκτιμάται ότι θα μπορεί να «πιάσει» τα 2,5 εκατ. teus.
Όπως είναι φυσικό, η MSC δεν μιλάει μόνο με τον ΟΛΠ για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στον Πειραιά, αλλά και με την Cosco. Μάλιστα, στην περίπτωση αυτή, οι επαφές γίνονται σε ανώτατο επίπεδο, στην έδρα της MSC στην Γενεύη, μεταξύ των διοικήσεων των δύο ομίλων.
«Το transit εμπόριο δεν μπορεί να πάει σε ένα λιμάνι από τη μια στιγμή στην άλλη. Απαιτείται προγραμματισμός των δρομολογίων και να γνωρίζεις ότι τα πλοία θα εξυπηρετούνται κανονικά και στην ώρα τους» (για ποιόν χτυπά η κουδούνα ?), σχολίαζαν πηγές προσκείμενες στην MSC. Και ενώ αναγνώριζαν τις προσπάθειες που έχουν γίνει από πλευράς υποδομών, μια που ο ΟΛΠ δεν είναι πια μονοπώλιο, σημείωναν ότι για να γεμίσει ο Πειραιάς χρειάζεται φορτία» και αυτά επιδιώκουν να φέρουν στην Ελλάδα τόσο η Cosco και η θυγατρική της ΣΕΠ όσο και ο ΟΛΠ.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι εταιρείες όπως η MSC θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν και τις δύο προβλήτες, κάτι που συμβαίνει και σήμερα. Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι να σταματήσει ο Πειραιάς διαχειρίζεται κυρίως, το τοπικό φορτίο, δηλ. τα εμπορεύματα που καλύπτουν τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, τα οποία ετησίως εκτιμώνται σε περίπου 1 εκατ. teus και να επεκταθεί και στο transit, δηλ. τα container που θα ξεφορτώνονται στο λιμάνι και από κει θα διοχετεύονται σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Αρμόδια στελέχη της MSC σημείωναν ότι αυτό που κάνει ανταγωνιστικό ένα λιμάνι είναι φυσικά οι χρεώσεις του στο transit φορτίο, αλλά και η ποιότητα των υπηρεσιών και κυρίως, η συνέπεια, ώστε κάθε εταιρεία container να ξέρει πως θα ξεφορτώσει την ώρα της και απρόσκοπτα και θα μπορούν τα πλοία της να ξαναφύγουν το ταχύτερο δυνατό για τα υπόλοιπα δρομολόγιά τους.
Η νέα συμφωνία με την MSC εκτιμάται ότι θα αποφέρει ένα σημαντικό έσοδο στον ΟΛΠ, μια που στόχος της διοίκησής του είναι να προσεγγίσει εκ νέου τους μεγάλους διεθνείς πελάτες και να ενισχύσει την δραστηριότητά του στον τομέα του διαμετακομιστικού εμπορίου. Πηγές του ΟΛΠ σημείωναν ότι επαφές γίνονται ήδη και με άλλες εταιρείες, ενώ οι συζητήσεις με την MSC σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο.
Αυτή τη στιγμή πλοία της MSC είναι και στους δύο προβλήτες του Πειραιά, και εκτιμάται ότι κάθε μήνα το πρώτο λιμάνι της χώρας υποδέχεται περί τα 25-30 πλοία της. Ωστόσο το 2004 η MSC έφερνε 62 καράβια το μήνα να ξεφορτώσουν στον Πειραιά, ενώ το 2008 με τις μακροχρόνιες απεργίες στον ΟΛΠ η παρουσία της έπεσε στα 8 πλοία.
Πηγή:capital.gr
Σχόλιο: Τρείς στον γύρο , και έχει μερίδιο για όλους.
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνιστής. http://www.ektelonismos.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: