Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

"Μποναμάς" κερδών από το… πουθενά για τον ΟΛΠ

Η εντολή που έλαβε ο Γιώργος Ανωμερίτης από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ ήταν σαφής: «Ανοίξτε διαύλους επικοινωνίας με τους μεγάλους πελάτες και φέρτε νέες επικερδείς συμφωνίες». Στην κρουαζιέρα και τα containers.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται οι συζητήσεις που γίνονται ήδη με την Mediterranean Shipping Company (MSC), όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, για την υπογραφή συμφωνίας μακράς διάρκειας χρήσης του προβλήτα Ι του ΟΛΠ για τις transit μεταφορές.
Η ύπαρξη ενός service contract που θα έφερνε στον Πειραιά το διαμετακομιστικό εμπόριο της MSC συνεπάγεται σημαντική πηγή κερδών για τον διαχειριστή, εν προκειμένω τον ΟΛΠ, εάν ευοδωθούν οι διαπραγματεύσεις, αφού στον προβλήτα Ι θα ξεφορτώνονται όλα τα container της MSC και από εκεί θα διοχετεύονται στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Όπως σχολίαζαν παράγοντες της αγοράς «ουσιαστικά αυτό θέλουμε για το λιμάνι του Πειραιά, να καταστεί επιτέλους διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο και αυτού του είδους οι συμφωνίες φέρνουν τα μεγάλα κέρδη».
Πηγές του ΟΛΠ, μιλώντας στο Capital.gr, σημείωσαν πως η νέα πολιτική marketing του Οργανισμού προβλέπει την προσέλκυση μεγάλων πελατών, ενώ για τις επαφές με την MSC σχολίασαν πως «έχουν ξεκινήσει καιρό και ελπίζουμε πως θα καταλήξουν σε συμφωνία». Τα ίδια στελέχη ανέφεραν ότι επαφές γίνονται και με άλλες εταιρείες, ουσιαστικά με όλους τους μεγάλους πελάτες του λιμανιού.
Για την περίπτωση της MSC πάντως, το πεδίο για τον ΟΛΠ δεν είναι ελεύθερο, αφού ο ιταλο-ελβετικός κολοσσός είναι πελάτης και του προβλήτα ΙΙ της Cosco, τον οποίο διαχειρίζεται η θυγατρική της ΣΕΠ ΑΕ. Όπως δε, σημείωναν πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στον Πειραιά «δεν θα μας έκανε εντύπωση τις ίδιες συζητήσεις η MSC να τις κάνει παράλληλα και με την Cosco». Τι καθιστά πολύφερνη νύφη την MSC; Το γεγονός ότι είναι η μοναδική ίσως, εταιρεία στην κατηγορία της που δεν έχει κάνει επενδύσεις σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου, άρα δεν έχει μια βασική έδρα transit, οπότε μπορεί να φέρει την μεγάλη δραστηριότητά της στον Πειραιά.
Εάν αναλογιστεί κανείς πως ο όμιλος της MSC είναι ο μεγαλύτερος χρήστης του Πειραιά, τότε και οι δύο προβλήτες θα τον ήθελαν σαν βασικό πελάτη στο χαρτοφυλάκιό τους. Οπότε οι διαπραγματεύσεις για το κόστος παροχής των υπηρεσιών, τις προσφορές αλλά και τα προνόμια που θα λάβει η MSC για να συμφωνήσει με έναν εκ των ΟΛΠ – Cosco αναμένονται σκληρές και το αποτέλεσμα εξαιρετικά ενδιαφέρον για την επόμενη ημέρα του Πειραιά.
Μάλιστα, η πρώτη συμφωνία του ΟΛΠ με την MSC εν έτει 2002 –η οποία τότε είχε διάρκεια 10 χρόνων– προέβλεπε κατ’ ελάχιστον 500.000 container transit ετησίως. Μια σύμβαση που έφερε ΟΛΠ και MSC ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού με την κατηγορία για καταστρατήγηση του ανταγωνισμού, που αν και αρχικά είχαν χάσει με αποτέλεσμα να τιμωρηθούν και με πρόστιμα, κέρδισαν τελεσίδικα στο Διοικητικό Εφετείο μόλις προ ημερών. Αλλά και μια σύμβαση που παραχωρήθηκε μαζί με την προβλήτα ΙΙ στην Cosco και στην συνέχεια λίγο καταγγέλθηκε από την MSC.
Πηγή:capital.gr
Αναδημοσίευση:Αλέξανδρος Κουρτέσης, Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων.
 http://www.ektelonismos.com/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: