Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Cosco και ΟΛΠ στη μάχη των containers

Σε αναζήτηση πελατών για να βγάλει κέρδη βρίσκεται η Cosco μετά την ανάληψη της διαχείρισης της προβλήτας ΙΙ στο Σ.ΕΜΠΟ του Πειραιά.
Όταν κατασκευαστεί και η προβλήτα ΙΙΙ η χωρητικότητα που μπορεί να προσφέρει η Cosco μαζί με την προβλήτα ΙΙ θα φθάσει τα 3,7 εκ. εμπορευματοκιβώτια. Τώρα η προβλήτα ΙΙ έχει χωρητικότητα 1,6 εκ. εμπορευματοκιβωτίων με πρόθεση της Cosco να την αυξήσει στα 2,6 εκ. μέχρι τα μέσα του 2014.
Στο πλαίσιο αυτό, μήνυμα –συνεργασίας προς όλες τις εταιρείες έστειλε η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco στον Πειραιά, με το οποίο παρουσίασε τους στόχους της μέσω της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης:
«Νέα Τιμολόγια Μεταφόρτωσης θα παρουσιαστούν, τα οποία θα είναι ανταγωνιστικά και ελκυστικά σε σύγκριση με τα υπόλοιπα διαμετακομιστικά κέντρα.
Η ΣΕΠ Α.Ε. είναι έτοιμη να συζητήσει την προσαρμογή του Τιμολογίου Μεταφορτώσεων βάσει του όγκου διακίνησης αυτών με κάθε Ναυτιλιακή Γραμμή ξεχωριστά» και προσθέτει:
«Στόχος της Σ.Ε.Π. Α.Ε. είναι η μετατροπή του εμπορευματικού σταθμού που διαχειρίζεται, στον πρώτο υπερσύγχρονο λιμένα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων με εκτιμώμενο όγκο διακίνησης 3,7 εκ. TEU ετησίως».
Στην προσπάθειά της η Cosco να φέρει φορτία στον Σ.ΕΜΠΟ έστρεψε τρεις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται προς τον Πειραιά: : K-LΙΝΕ (Ιαπωνία), YML (Κορέα) και HANJIN (Κορέα).
Οι Κινέζοι κάνουν προσπάθειες προκειμένου να βρουν τη χρυσή τομή με την MSC ώστε να συνεργαστούν στον Πειραιά διότι χωρίς τον ελβετο-ιταλικό κολοσσό η Cosco δύσκολα θα καλύψει τις ανάγκες της.
Έως τώρα δεν τα έχουν βρει αφού η MSC είναι «καβάλα στο άλογο». Είναι η μοναδική νύφη αφού όλες οι άλλες εταιρείες είναι «παντρεμένες» με επενδύσεις που έχουν κάνει σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου οπότε δεν θα έρθουν στον Πειραιά.
Η MSC μιλάει με την Cosco, μιλάει όμως και με τον ΟΛΠ για την Προβλήτα Ι, προκειμένου να πετύχει την πιο συμφέρουσα για εκείνη συμφωνία.
Με τον ΟΛΠ όμως μιλάνε και οι Κινέζοι αφού θέλουν συνεργασία. Σε πρώτη φάση δεν τα βρήκαν στα λεφτά αφού θεώρησαν ότι ο ΟΛΠ προσφέρει ακριβές υπηρεσίες.
Σύμφωνα με υπολογισμούς, ο ΟΛΠ για να είναι οριακά κερδοφόρος στο Σ.ΕΜΠΟ χρειάζεται να διακινεί περίπου 400.000 εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση.
Η MSC αρχικά αποτελούσε την προίκα που είχε πάρει η Cosco από τον ΟΛΠ μαζί με την προβλήτα ΙΙ, και ήταν στη σύμβαση παραχώρησης διάρκειας 35 ετών.
Όμως λίγο καιρό μετά την υπογραφή τη σύμβασης παραχώρησης η MSC αποφάσισε να καταγγείλει τη σύμβαση που είχε με τον ΟΛΠ και είχε περάσει στο κινεζικό όμιλο, με αποτέλεσμα η Cosco να μην έχει πια την ασφάλεια που θα της παρείχαν οι 500.000 κινήσεις ετησίως που προέβλεπε το συμβόλαιο.
Λίγους μήνες αργότερα από τη καταγγελία ο ΟΛΠ χτυπάει τη πόρτα της MSC για να φέρει φορτία στο προβλήτα Ι χωρίς παράλληλα να έχει ξεκαθαρίσει το θέμα ανάμεσα στην ιταλοελβετική εταιρεία και τον κινεζικό όμιλο.
Πηγή : Πρώτο Θέμα
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί http://ektelonismos.com/blog

Δεν υπάρχουν σχόλια: