Από 1/7/2016 τα ακτοπλοϊκά μέσα μεταφοράς δεν θα φορτώνουν εμπορευματοκιβώτια που δεν συνοδεύονται από VGM.
Ο
αποστολέας (που είναι δηλωμένος ως αποστολέας στο bill of lading) είναι
υπεύθυνος για την προσκόμιση του VGM στον οδικό μεταφορέα και στον
ακτοπλοϊκό μεταφορέα σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν την φόρτωση στο
πλοίο.
Η ευθύνη του αποστολέα για την ζύγιση του εμπορευματοκιβωτίου πρέπει να αναφέρεται ξεκάθαρα στο συμφωνητικό μεταφοράς.
Τα
στοιχεία που πρέπει να δοθούν στους μεταφορείς και στους ακτοπλοούς
αποτελούνται από το VGM και την θεωρημένη υπογραφή του αποστολέα, η
οποία μπορεί να είναι και ηλεκτρονική. (σε κάποιες χώρες μπορεί να
απαιτούνται και επιπλέον δικαιολογητικά/στοιχεία βάσει εθνικής
νομοθεσίας.)
Τεχνικές πληροφορίες για την πιστοποίηση της μικτής μάζας ενός εμπορευματοκιβωτίου
Εμπορευματοκινώτιο
εννοείται τα τυποποιημένα containers, εμπορευματοκιβώτια-δεξαμενές,
επίπεδα ράφια και τα δοχεία μεταφοράς χύδην.
Η κλίμακα που χρησιμοποιείται για ζύγιση πρέπει να βαθμονομείται / πιστοποιηθεί σύμφωνα με τους τοπικούς / εθνικούς κανόνες.
Το
VGM αποτελείται από την ζύγιση του φορτίου, συμπεριλαμβανομένης και της
συσκευασίας, και τα προστατευτικά υλικά και το απόβαρο του
εμπορευματοκιβωτίου.
Υπάρχουν δύο αποδεκτές μεθοδολογίες για τον υπολογισμό του VGM:
Ζύγιση του εμπορευματοκιβωτίου γεμάτο/φορτωμένο, ή
ζύγιση όλων των πακέτων και των υλικών συσκευασίας και προσθέστε το απόβαρο του εμπορευματοκιβωτίου