Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009

Nέες απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά

Στο ίδιο έργο θεατές γινόμαστε και πάλι στο λιμάνι του Πειραιά. Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ αποφάσισε την πραγματοποίηση δύο 48ωρων απεργιακών κινητοποιήσεων και αποχή από την εργασία το Σαββατοκύριακο των εκλογών. Ζητούν το πάγωμα της εγκατάστασης της COSCO (ΣΕΠ) την 1/10/2009 και μέχρι τη λήψη ψήφου εμπιστοσύνης από την Κυβέρνηση που θα προκύψει στις εκλογές της 4/10/2009". Αίτημα το οποίο απερρίφθη και για αυτό αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.
Ειδικότερα οι εργαζόμενοι επισημαίνουν:
"Τα ΔΣ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε. και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ είχαν απευθύνει επιστολή στη Κυβέρνηση, στους Αρχηγούς των Κομμάτων και στη Διοίκηση του ΟΛΠ ζητώντας να παγώσει η εγκατάσταση (περίοδος συγκατοίκησης 6+2 μηνών) της COSCO (ΣΕΠ) στον προβλήτα ΙΙ, την 1/10/2009.
Η Διοίκηση του ΟΛΠ δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων.
Μετά από αυτό τα ΔΣ της ΟΜ. Υ. Λ. Ε. και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ αποφάσισαν, όπως είχαν δηλώσει στην επιστολή προς την Κυβέρνηση, τους Αρχηγούς των Κομμάτων και τη Διοίκηση του ΟΛΠ απεργιακές κινητοποιήσεις στον ΟΛΠ, ως εξής :
* 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 1 & 2/10/2009.
* Αποχή από εργασία Σαββάτου και Κυριακής στις 3 & 4/10/2009.
* 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 5 & 6/10/2009.
* Επανεξέταση της κατάστασης την 6/10/2009 για τη συνέχιση του αγώνα.
Απαιτούμε το πάγωμα της εγκατάστασης της COSCO (ΣΕΠ) την 1/10/2009 και μέχρι τη λήψη ψήφου εμπιστοσύνης από την Κυβέρνηση που θα προκύψει στις εκλογές της 4/10/2009".
Όσο αφορά τους λόγους που επιβάλλουν το πάγωμα εγκατάστασης της COSCO σύμφωνα με τοςυ εργαζόμενους είναι οι εξής:
1. Μεταβολή της υπηρεσιακής κατάστασης 600 περίπου εργαζομένων του ΟΛΠ, οι οποίοι θα "διατεθούν" στον παραχωρησιούχο COSCO - ΣΕΠ. Η ενέργεια αυτή, κατά τη ρητή πρόβλεψη της παρ. 2, του άρθρου 28, του Ν.2190/1994, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, είναι παράνομη.
2. Βρισκόμαστε σε τυπική προεκλογική περίοδο και όλα τα κόμματα της μέχρι τώρα αντιπολίτευσης έχουν καταψηφίσει και διαφωνήσει με την παραχώρηση του Σ.ΕΜΠΟ στη COSCO.
3. Υπάρχουν δικαστικές εκκρεμότητες, όπως η προσφυγή στο ΣτΕ για την μη νομιμότητα της παραχώρησης, στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά για την ακυρότητα της από 15/10/2008 απόφασης του ΔΣ/ΟΛΠ, καθώς επίσης, εκκρεμεί καταγγελία στην ΕΕ για την - εκτός Διακήρυξης και Σύμβασης - χορήγηση στη COSCO φορολογικών προνομίων και εγγυήσεων κεφαλαίων με το Ν.2687/53 (νόμος Μαρκεζίνη).
4. Η επιχειρούμενη σπουδή να επεξεργαστούν μια σειρά από νομικές διαδικασίες, όπως η κατ' εξαίρεση χορήγηση άδειας Τελωνείου στη COSCO κ.ά.
Συνεχίζουμε έναν αγώνα μακράς πνοής εναντίον μιας αποικιοκρατικής σύμβασης με χαριστικές διατάξεις."
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία , Σχόλιο:Α.Κ (άρχισαν πάλι τα όργανα )

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009

Συζήτηση στις Βρυξέλλες για χρηματοδότηση

Ανοίγει αύριο στις Βρυξέλλες ο φάκελος που αναφέρεται στα της χρηματοδότησης του 1ου προβλήτα του ΟΛΠ. Το όλο θέμα ευρίσκεται υπό διερεύνηση, καθώς οι Βρυξέλλες προσπάθησαν να “καταλάβουν” την βασική φιλοσοφία του αιτήματος που είχε υποβάλλει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, αναφορικά με τη χρηματοδότηση έργων του. Κύκλοι του Οργανισμού δήλωναν αισιόδοξοι για την έκβαση δεδομένου ότι έχουν παρασχεθεί ήδη από πλευράς Οργανισμού οι δέουσες λεπτομέρειες και εξηγήσεις επί θεμάτων υποδομών και ανοδομών. Υπενθυμίζεται ότι η ανάπτυξη του 1ου προβλήτα αποτελεί εκ των κορυφαίων θεμάτων τα οποία προωθεί πασιδύναμα η παρούσα διοίκηση του ΟΛΠ, με στόχο το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του επομένου έτους. Ο 1ος προβλήτας ο οποίος θα παραμείνει στην ευθύνη του ΟΛΠ εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας έναντι και της Cosco στο πλαίσιο των δεδομένων περί ανταγωνισμού και αναλόγων προδιαγραφών που έχουν θέσει οι Βρυξέλλες.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία,Σχολιασμός: Α.Κ

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009

Στο στόχαστρο οι ενδοκοινοτικές συναλλαγές

Αρκετές εταιρείες που συναλλάσσονται με κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν υποπέσει σε φορολογικές παραβάσεις .
Τη μία μετά την άλλη επιχείρηση που πραγματοποιεί ενδοκοινοτικές συναλλαγές ελέγχουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι αρκετές από τις εταιρείες που συναλλάσσονται με κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης έχουν υποπέσει σε σωρεία φορολογικών παραβάσεων. Χθες η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων ανακοίνωσε ότι προχώρησε προσφάτως σε διασταυρωτικούς ελέγχους των δηλωθεισών παραδόσεων από ελληνικές επιχειρήσεις σε ρουμανικές επιχειρήσεις μέσα στο 2008 και τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι άκρως εντυπωσιακά. Συγκεκριμένα, από τη διασταύρωση των στοιχείων προέκυψε ότι από τις 2.557 συναλλαγές που δηλώθηκαν από 1.652 ελληνικές επιχειρήσεις, με συνολική αξία 225.121.206 ευρώ, οι 816 από αυτές, αξίας 39.252.920 ευρώ, που αφορούν 598 επιχειρήσεις, δεν έχουν δηλωθεί από τις αντίστοιχες ρουμανικές ως ενδοκοινοτικές αποκτήσεις. Οι συναλλαγές αυτές αφορούν επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του εμπορίου υφασμάτων και ενδυμάτων, φαρμάκων, ιατρικών εργαλείων και εξαρτημάτων, εξαρτημάτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων, αγροτικών προϊόντων και άλλων συναφών εξαγωγικών δραστηριοτήτων με μεγάλο κύκλο εργασιών. Τα αποτελέσματα των διασταυρώσεων έχουν σταλεί στις αρμόδιες ΔΟΥ για να ελεγχθούν οι δηλούμενες συναλλαγές, σύμφωνα με τις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις. Διότι υπάρχει το ενδεχόμενο οι συναλλαγές αυτές να είναι εικονικές, με σημαντικές συνέπειες για τα δημόσια έσοδα, καθώς δεν φορολογούνται ούτε στην Ελλάδα ούτε στη Ρουμανία, ενώ οι ΔΟΥ επιστρέφουν τον ΦΠΑ στις ελληνικές επιχειρήσεις που πραγματοποιούν ενδοκοινοτικές παραδόσεις.
Πηγή:Το Βήμα
Σχολιασμός Α.Κ . Από χρόνια (εποχή Παλαιοκρασά) ,αλήθεια τον Θυμάστε ?, οι Εκτελωνιστές έχουν καταθέσει σχέδιο στο υπουργείο Οικονομικών για την σύλληψη του ενδοκοινοτικού ΦΠΑ .

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2009

Συμπλέει και η Νομαρχία με τους λιμενεργάτες

Πληθαίνουν οι υποστηρικτικές των κινήσεων των λιμενεργατών πράξεις, για το θέμα της ανάσχεσης της εγκατάστασης της κινεζικών συμφερόντων Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Ο Νομάρχης Πειραιά κ. Γ. Μίχας, ο οποίος αξίζει να υπενθυμίσουμε είχε εκφράσει και στο παρελθόν την αντίθεση του στην διαδικασία του διαγωνισμού που επικυρώθηκε ως γνωστόν στην Cosco, απέστειλε επιστολή προς την κυβέρνηση και τον ΟΛΠ στηρίζοντας για μία ακόμα φορά τους εργαζόμενους στο λιμάνι.Tο τελευταίο 48ωρο το θέμα της έλευσης της στoν Πειραιά έχει πάρει διαστάσεις καθώς φορείς των παραγωγικών τάξεων έχουν εντάξει το θέμα στην ατζέντα των θεμάτων που συνδέονται με την προεκλογική περίοδο. Αύριο το πρωί οι φορείς των λιμενεργατών μέλλεται να τοποθετηθούν σχετικά ύστερα και από τις υποστηρικτικές δηλώσεις που είχαν από εκπροσώπους κομμάτων της αντιπολίτευσης.
Πηγή:TheseaNation
Επεξεργασία,Σχόλιο:Α.Κ (Άδικος κόπος Κε Μίχα , η υπόθεση Ετελείωσε )

ΟΛΠ: Δεν μπορεί να αλλάξει η ημερομηνία εισόδου της Cosco στο Σ.ΕΜΠΟ

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Νίκος Αναστασόπουλος ξεκαθάρισε τη θέση τυο ΟΛΠ στη συνάντηση που είχε σήμερα με τους εργαζόμενους στο λιμάνι. Η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco είναι νόμος του κράτους και δεν μπορεί ο Οργανισμός να αλλάξει την ημερομηνία εισόδου της κινεζικής εταιρείας στο λιμάνι.Με την τοποθέτηση αυτή ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Νίκος Αναστασόπουλος ξεκαθάρισε τη θέση του Οργανισμού πάνω στο αίτημα των εργαζομένων στο λιμάνι για πάγωμα της εισόδου της Cosco στον Πειραιά για μετά τις εκλογές.Η τοποθέτηση έγινε στο πλαίσιο ήταν της συνάντησης που είχε σήμερα το μεσημέρι με τις διοικήσεις της ΟΜΥΛΕ και των λιμενεργατών. Η διοίκηση του ΟΛΠ επεσήμανε στους εργαζόμενους ότι η σύμβαση παραχώρησης βρίσκεται σε πλήρη ισχύ από τις 6 Αυγούστου 2009, όταν και εκπληρώθηκαν όλες οι προϋποθέσεις έναρξης της ισχύος της. Τότε κατατέθηκαν οι εγγυητικές επιστολές , και η προκαταβολή ύψους 50 εκ. ευρώ.» «Με βάση την εξέλιξη αυτή η ΟΛΠ ΑΕ δεν έχει κανένα λόγο να μην τηρήσει τις υποχρεώσεις του» επεσήμανε ο Νίκος Αναστασόπουλος στους συνδικαλιστές και προσέθεσε: «Ως εκ τούτου προκειμένου να προστατεύσει τη σύμβαση που είναι και νόμος του κράτους δεν μπορεί με δική του πρωτοβουλία να μεταθέσει την ημερομηνία αυτή». Επίσης, ο Νικ. Αναστασόπουλος κατέστησε σαφές ότι οι καθυστερήσεις με υπαιτιότητα του ΟΛΠ δημιουργούν οικονομικές υποχρεώσεις έναντι της Cosco τις οποίες ο Οργανισμός δεν επιθυμεί να αναλάβει. Τέλος ζήτησε από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες να διευκρινίσουν εγκαίρως τις θέσεις τους όσο τις κινητοποιήσεις προκειμένου να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στην αγορά.
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία ,Σχόλιο:Α.Κ (Αρχίζουν να ηχούν τα τύμπανα του "πολέμου")

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Τις θέσεις της για το ΣΕΜΠΟ υπενθυμίζει η ΟΜΥΛΕ

Τις θέσεις τους περί του ζητήματος που αφορά την εκχώρηση του ΣΕΜΠΟ/ΟΛΠ αναμένεται να αναλύσουν οι συνδικαλιστικοί φορείς των λιμενεργατών την Πέμπτη το πρωί. Η κίνηση αυτή γίνεται ακριβώς την ίδια μέρα κατά την οποία έχει προσδιορίσει η Διεθνής Ναυτική Ένωση, η οποία συναντάται σήμερα με τη διοίκηση του ΟΛΠ, ανοιχτό Διοικητικό Συμβούλιο με στόχο την εξέταση του συνόλου των θεμάτων που σχετίζονται με το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Κατά πληροφορίες, οι συνδικαλιστικοί φορείς καταγράφονται με αναπτερωμένο ηθικό, καθώς διαπίστωσαν ότι στις προθέσεις της μέχρι τώρα αξιωματικής αντιπολίτευσης, είναι την επαύριο των εκλογών ο επαναπροσδιορισμός της συναφθείσας σύμβασης μεταξύ ΟΛΠ-Cosco, δεδομένου του γεγονότος ότι η εκχώρηση έχει κυρωθεί με νόμο, που ο αναπροσδιορισμός παραμέτρων της σύμβασης αποτελούσε και εξακολουθεί να αποτελεί πεδίο, επί του οποίου έχουν σχηματοποιηθεί πολλά σενάρια της έκβασης της αναδιαπραγμάτευσης έως και του ενδεχόμενου υπαναχώρησης της Cosco, παρά το γεγονός ότι η τελευταία μέχρι τούδε συνεχίζει κανονικά τις διαδικασίες προετοιμασίας της έλευσης της που είναι προσδιορισμένη για την 1η Οκτώβρη
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία Σχόλιο:Α.Κ Έχει γούστο να αρχίσουμε πάλι τα ίδια .

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2009

Προβληματίζει το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων στο λιμάνι του Πειραιά

Έντονο προβληματισμό στις παραγωγικές τάξεις έχει προκαλέσει η «απειλή» νέων λιμενεργατικών κινητοποιήσεων στη λογική της ανάσχεσης της έλευσης της Κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακής εταιρίας COSCO στο λιμάνι του Πειραιά την πρώτη του επομένου μηνός. Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του προέδρου του δ.σ. της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως (Δ.Ν.Ε.) κ. Ν. Αρβανίτη αλλά και άλλων εκπροσώπων φορέων που δραστηριοποιούνται στο cluster των δραστηριοτήτων γύρω από τις λιμενικές λειτουργίες και την επισκευαστική ζώνη.Διαβάσαμε με εξαιρετική προσοχή τις ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζόμενων στο λιμάνι του Πειραιά, είπε ο κ. Αρβανίτης, αλλά δεν κατανοούμε τι μπορεί να προσφέρουν δυναμικές κινητοποιήσεις στην παρούσα φάση καθώς το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει κυρωθεί με νόμο τη στιγμή που είναι γνωστό σε όλους ότι η αγορά έχει πληγεί τόσο από τις κινητοποιήσεις του προηγούμενου έτους όσο και από τη σοβούσα οικονομική κρίση. Η κατάσταση, σημείωσε ο κ. Αρβανίτης μόνο τραγική μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς έχει χαθεί σημαντικός αριθμός θέσεων εργασίας από τα ναυτιλιακά πρακτορεία και όχι μόνο. Φρονούμε, είπε καταλήγοντας ο κ. Αρβανίτης ότι στην παρούσα φάση πρέπει να επιδειχθεί αίσθημα ευθύνης και σύνεσης από την πλευρά των συνδικαλιστικών φορέων.Στο ίδιο μήκος κύματος και φορείς των παραγωγικών τάξεων επώνυμα στελέχη των οποίων δεν έκρυβαν τον προβληματισμό τους για τις τυχόν εξελίξεις. Μάλιστα σημείωναν με νόημα ότι μόλις πρόσφατα και με την ευκαιρία της έλευσή του στον Πειραιά κατέστησαν κοινωνό των αγωνιών και των προσδοκιών που έχουν αναφορικά με τις δραστηριότητες εντός και εκτός λιμένος τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου από τον οποίο μάλιστα ζήτησαν με την ευκαιρία της έλευσης μίας μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας στον Πειραιά να λύσει και τη σωρεία των χρόνιων προβλημάτων που καταταλαιπωρούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και τις επιχειρήσεις της ζώνης (ΝΕΖ).
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία:Α.Κ

Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009

ΣΥΝ: Ερώτηση στην ΕΕ για «αθέμιτες φοροελαφρύνσεις σε σύμβαση παραχώρησης ΣΕΜΠΟ- Πειραιά»

Με ερώτηση που κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Κoινοβούλιο ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ, Νικ.,Χουντής ζητάει να μάθει εάν η Επιτροπή «θωρεί ότι οι φοροελαφρύνσεις που παραχωρούνται στην εταιρεία που θα διαχειρίζεται την προβλήτα ΙΙ του λιμένα, έρχονται σε αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο του ανταγωνισμού.» Ειδικότερα επισημαίνει: <Σε προοηγούμενη ερώτηση (Ρ-1582) σχετικά με τις αθέμιτες φοροελαφρύνσεις που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα Πειραιά στην κινεζική εταιρεία Cosco, ανέφερε ότι: «Η εν λόγω σύμβαση παραχώρησης έχει μόλις διαβιβαστεί στην Επιτροπή και πρέπει τώρα να εξεταστεί από τις υπηρεσίες της. Η ύπαρξη μέτρων προς όφελος της Cosco θα ελεγχθεί στο πλαίσιο αυτό και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, τα σχετικά μέτρα θα αναλυθούν με βάση τις ισχύουσες διατάξεις στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων».Ερωτάται η Επιτροπή: Θεωρεί ότι οι φοροελαφρύνσεις που παραχωρούνται στην εταιρεία που θα διαχειρίζεται την προβλήτα ΙΙ του λιμένα, έρχονται σε αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο του ανταγωνισμού, δεδομένου ότι τέτοια προνόμια δεν έχουν άλλα ελληνικά λιμάνια; Τι μέτρα προτίθεται να λάβει, εφόσον διαπιστώσει ότι τίθενται ζητήματα ανταγωνισμού;>
Πηγή:Marinews
Επεξεργασία:Α.Κ

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009

Cosco: Ο γίγας λυγίζει;

Ζημιές ύψους 4,6 δις. γουάν σημείωσε η China Cosco Holdings το εξάμηνο, ενώ τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 28,9 δις. γουάν. Οι ζημιές αποδίδονται κατά κύριο λόγο στο ναυτιλιακό κλάδο. Τα έσοδά του κλάδου των κοντέινερ υποχώρησαν κατά 56% ενώ τα έσοδά ανά dealing room υποχώρησαν κατά 43,1%. Επίσης, ο όγκος μεταφερθέντων teu υποχώρησε κατά 21,9% στα 2,35 εκατ. teu. Ο στόλος της εταιρίας αποτελείται από 149 Container ship, ενώ ναυπηγεί άλλα 57. Στον κλάδο των φορτηγών, αν και ο όγκος μεταφερομένων φορτίων υποχώρησε μόνο κατά 4,8% στους 129 εκατ. τόνους, τα έσοδα υποχώρησαν κατά 71,7%. Ο στόλος της διαθέτει 431 φορτηγά πλοία, συνολικού τονάζ 33,92 εκατ. dwt, ενώ έχει υπό παραγγελία ακόμη 44 συνολικής χωρητικότητας 6,45 εκατ. dwt. Όσον αφορά το τμήμα λιμανιών, η διακίνηση των φορτίων στα λιμάνια που διαχειρίζεται υποχώρησε κατά 8,5% στα 20,21 εκατ. teu. Η China Cosco διαχειρίζεται 89 προβλήτες με ετήσια διακίνηση 48,15 εκατ. teu. Η διακίνηση της εταιρίας, αν και βλέπει βελτίωση των συνθηκών της παγκόσμιας οικονομίας λόγω των κρατικών πακέτων στήριξης, παραμένει επιφυλακτική, υπογραμμίζοντας ότι εξακολουθούν να υπάρχουν αβεβαιότητες όσον αφορά τη σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομίας.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία:Α.Κ

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2009

Εξ’ ανατολών κίνδυνος για ΟΛΘ

Εξ’ ανατολών κίνδυνος για τον ΟΛΘ και σε μικρότερο βαθμό για τον ΟΛΠ, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της Zaman Daily (Το άρθρο στην τουρκική εφημερίδα ), η τουρκική κυβέρνηση σκοπεύει να προβεί σε δημόσια πρόταση για την κατασκευή container terminal στο Τσανταρλί, στο Βόρειο Αιγαίο.Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το συνολικό μήκος του λιμανιού θα είναι 2 χλμ ενώ η προβλήτα του λιμανιού θα έχει μήκος 800 μέτρα και βάθος 40 μέτρα. Μέχρι τώρα το λιμάνι του Τσανταρλί διευκόλυνε μόνο ψαροκαϊκα. Η ιδέα είχε ξεκινήσει το 1993 και τότε ο προϋπολογισμός του έργου ανερχόταν σε 4,5 δις. δολάρια. Το σχέδιο είχε επανέλθει στο προσκήνιο το 2005 και τότε είχαν ενδιαφερθεί μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι από Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Νότια Κορέα και Σουηδία. Τώρα οι νέες περιβαλλοντικές μελέτες και οικονομικοτεχνικές είναι έτοιμες και η Τουρκία αναμένεται να ζητήσει χρηματοδότηση και από την ευρωπαϊκή ένωση για τη ανάπτυξη του λιμανιού. Η απόφαση, σύμφωνα με τον πρόεδρο του βιομηχανικού επιμελητηρίου της περιοχής (EBSO) Εντέρ Γιοργκαντζιλάρ, πάρθηκε καθώς διαπιστώθηκε, ότι τα μεγάλα πλοία δεν μπορούσαν να «πιάσουν» στην περιοχή των Ανατολικών ακτών της Τουρκίας, κυρίως στο λιμάνι της Σμύρνης, με αποτέλεσμα να στρέφονται στον Πειραιά. Σκοπός είναι το Τσανταρλί να γίνει ένα από δέκα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου δεχόμενο πλοία ως 200.000 dwtΠαράλληλα με την κατασκευή του λιμανιού, θα ξεκινήσουν εργασίες για την ανάπτυξη των υποδομών της βιομηχανικής ζώνης της περιοχής και των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία : Α.Κ

Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

Και εγένετο «ΣΕΠ Α.Ε.»

Ολοταχώς προχωρούν οι διαδικασίες που απαιτούνται προ της ελεύσεως της Κινεζικών συμφερόντων COSCO στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά τμήμα του οποίου ως γνωστόν αναλαμβάνει ύστερα από το διεθνή διαγωνισμό που της κατακυρώθηκε. Κατά πληροφορίες τη νομική μορφή της έλαβε η εταιρία - «κονέκτορας» μεταξύ ΟΛΠ και COSCO στην ευθύνη της οποίας θα είναι η λειτουργίες του τμήματος του ΣΕΜΠΟ με την επωνυμία P.C.T. S.A. ή ΣΕΠ Α.Ε. Πάντα κατά τις ίδιες πληροφορίες στο λιμάνι του Πειραιά οι προετοιμασίες εξακολουθούν πυρετώδεις καθώς την εβδομάδα αυτή αναμένεται να βρίσκονται στον Πειραιά υψηλόβαθμά στελέχη της Κινεζικής εταιρίας τα οποία και θα έχουν συνάντηση με την ηγεσία του Οργανισμού.Σχεδόν ένα μήνα προ της επίσημης έλευσης της COSCO στον Πειραιά το ενδιαφέρον από πλευράς χρηστών αλλά και εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων κορυφώνεται δεδομένου ότι το όλο εγχείρημα γίνεται σε περίοδο διεθνούς οικονομικής κρίσης η οποία επίσης ως γνωστόν έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και συνακόλουθα τις εταιρίες που διαχειρίζονται στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Πηγή:TheSeaNation

Κυριακή 23 Αυγούστου 2009

Και πάλι μαζι στην ενημέρωση για τα λιμάνια και τα τελωνεία !

Και πάλι μαζί μετά την καλοκαιρινή διακοπή μας , στον καθημερινό αγώνα στα λιμάνια και στα τελωνεία !
Όλο τον χειμώνα θα είμαστε μαζί . Κάναμε το το επάγγελμα μας χόμπι ,και έτσι θα σας ενημερώνουμε συλλέγοντας πληροφορίες καθημερινώς από τα πιο έγκυρα Site του χώρου , καθώς και πληροφορίες από μέσα.

Ευχόμαστε Καλό χειμώνα Α.Κ

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2009

Σφικτό χρονοδιάγραμμα για τον πρώτο προβλήτα

«Κατέπλευσαν» τα πρώτα κομμάτια του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού που θα υποστηρίξει τις λειτουργίες των τριών σε πρώτη φάση γερανογεφυρών Super Post Panamax που θα εγκατασταθούν στον πρώτο προβλήτα του εμπορικού λιμένα που ως γνωστό θα μείνει υπό τον απόλυτο έλεγχο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Η ηγεσία του ΟΛΠ ακολουθεί σφικτό χρονοδιάγραμμα προκειμένου ο πρώτος προβλήτας να είναι έτοιμος εντός των πλαισίων που έχουν τεθεί αλλά και σε χρονική συγκυρία που αναμένεται να συμπέσει με την επιτάχυνση της εξόδου σε παγκόσμια κλίμακα από την σοβούσα οικονομική κρίση. Σύμφωνα με πληροφορίες οι τρεις γερανογέφυρες θα αρχίσουν να παραδίδονται κοντά στα τέλη του προσεχούς μήνα προκειμένου να τοποθετηθούν με την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του προβλήτα. Στο μεταξύ και όσον αφορά στην εμπλοκή σε επίπεδο ΕΕ περί της χρηματοδότησης των σχεδιασμών του Οργανισμού υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία για την ομαλή έκβαση της υπόθεσης καθώς έχουν παρασχεθεί οι αναγκαίες διευκρινήσεις οι οποίες και έχουν γίνει κατανοητές από τους αρμοδίους των Βρυξελλών.
Πηγή:TheSeaNation
A.K

Παρασκευή 17 Ιουλίου 2009

Μπήκε σε εφαρμοφή το νέο λογισμικό στα Ελληνικά Τελωνεία

Από προχτές την Πέμπτη 15/07/09 ενημερώθηκαν από άποψη του λογισμικού όλα τα τελωνεία της χώρας . Με το νέο λογισμικό τίθεται σε εφαρμογή ο αριθμός EORI , ο κωδικός αποδίδεται σε όλους όσους έχουν συναλλαγές με τα Τελωνεία σε όλη την Ε.Ε .( Εδώ κατεβάστε τα έντυπα που χρειάζονται προς κατάθεση και απόκτηση του Αριθμού.)
Βέβαια επικρατεί ένα μπάχαλο αυτή την στιγμή στα Τελωνεία όλης της χώρας . Άλλα τελωνεία επικοινωνούν ηλεκτρονικά με το ΚΕΠΥΟ για την απόδοση του κωδικού , άλλα όχι . Η Ηλεκτρονική καταχώρηση δεν λειτουργεί , τέλος πάντων Ελλάδα . Να σκεφτείτε μόνο ότι Σουηδική πολυεθνική Εταιρεία με ρώταγε πρίν ένα μήνα πότε θα εφαρμοσθεί το EORI στην Ελλάδα , εγώ ρωτούσα το τελωνείο και το τελωνείο αγνοούσε την "ύπαρξη" του μέχρι την ημέρα που εφηρμόσθη , δηλαδή χτες . Ελλάς το μεγαλείο σου .
Λοιπόν Φίλοι μου και συνάδελφοι , ακολουθήστε το Link να δείτε πώς οι Τούρκικες εταιρείες που εχουν συναλλαγές με Ελλάδα αλλά και την Ε.Ε , ενημερώθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο τους
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το EORI κάντε κλίκ στά πιο πάνω Link
A.K

Με γοργούς ρυθμούς ετοιμάζετε η νέα προβλήτα του ΟΛΠ










Οι εργασίες λιμενικών έργων του Προβλήτα Ι προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και εντός του χρονοδιαγράμματος.
Στίς αποκλειστικές φωτογραφίες του Blogg φαίνετε η πρόοδος των εργασιών . Οι Γερανογέφυρες της προβλήτας είναι σχεδόν έτοιμες . Απομένει μόνο η διαμόρφωση του χώρου.
Αναρτηση Επεξεργασία : Α.Κ

Δευτέρα 13 Ιουλίου 2009

Παγκόσμιο Αρνητικό Ρεκόρ για τον ΟΛΠ...

Τελικά οι αριθμοί αργά ή γρήγορα έρχονται στο προσκήνιο... Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε ειδικό τεύχος-αφιέρωμα του διεθνούς κύρους περιοδικού Containerization International με θέμα τα στατιστικά στοιχεία κίνησης των λιμανιών κοντέϊνερς για το 2008. Στο τεύχος μάλιστα υπάρχει και διαφημιστική καταχώριση του ΟΛΠ.
Τι αποκαλύπτει λοιπόν η έκδοση αυτή;
Ότι το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ είναι για το 2008 ο Παγκόσμιος πρωταθλητής, με πολύ μεγάλη διαφορά, στην πτώση κίνησης τόσο σε απόλυτους αριθμούς όσο και σε ποσοστιαία βάση.
Συγκεκριμένα ο ΟΛΠ το 2008 παρουσίασε πτώση 68,6% και από 1.373.138 TEU το 2007 έπεσε σε 431.056 TEU το 2008 (δηλαδή λιγότερο και από το ιστορικά υψηλό μέγεθος κίνησης της Θεσσαλονίκης!) χάνοντας 942.000 TEU περίπου.
Την ίδια στιγμή το 2008 το Marsaxlokk στη Μάλτα έκανε αύξηση 21,9% φθάνοντας τα 2.300.000 TEU, η Δαμιέττα στην Αίγυπτο αύξηση 23.8% φθάνοντας τα 1.236.502 TEU,
το Port Said στην Αίγυπτο αύξηση 15,6% φθάνοντας στα 3.202.000 TEU,
το Ambarli στην Τουρκία αύξηση 16,6% φθάνοντας στα 2.262.000 TEU και η Χάιφα στο Ισραήλ αύξηση 21,5% φθάνοντας στα 1.395.000 TEU.
‘Αρα αυτά τα περί κρίσεως το 2008, και μάλιστα στη μεταφόρτωση, που οδήγησε σε πτώση τον ΟΛΠ είναι απλώς φούμαρα...‘Ολα αυτά τα λιμάνια πριν από λίγα χρόνια είχαν κίνηση υποπολλαπλάσια του Πειραιά.
Ο Πειραιάς έπεσε ακόμη πιο κάτω και από την Οδησσό (!), ένα λιμάνι που πριν μερικά χρόνια είχε μόλις 50,000 TEU, και που το 2008 έκανε αύξηση 9,3% και 523.476 TEU.
Συνολικά ο Πειραιάς από το 2004 και μετά έχει χάσει το 73,2% της κίνησης του σε κοντέϊνερς. Είπαμε οι αριθμοί είναι αδυσώπητοι...
*Ο Ν. Δημοσθένους είναι παράγοντας της ελληνικής ναυτιλίας .
Πηγή:PortNet
Σχόλιο επεξεργασία: Α.Κ

Συζητείται στο δ.σ. του ΟΛΠ μνημόνιο συνεργασίας Πειραιά-Αλεξάνδρειας

Εισήγηση με την οποία θα αναλύσει τη βασική φιλοσοφία του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των λιμένων Πειραιώς και Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, που αναμένεται να υπογραφεί το προσεχές διάστημα, πρόκειται να κάνει στη συνεδρίαση του δ.σ. του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που εξελίσσεται αυτή την ώρα, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Η. Ματζουνέας.Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι δύο πλευρές αναλαμβάνουν την προώθηση των λιμένων των δύο πλευρών σε ναυτιλιακές εταιρείες, εισαγωγείς και εξαγωγείς παρουσιάζοντας τα οφέλη χρήσης των καθώς και τις υποδομές που διαθέτουν για την εξυπηρέτηση των φορτίων.
Παράλληλα συμφωνούν στην αμοιβαία ανταλλαγή στατιστικών, τεχνογνωσίας και τεχνολογίας καθώς και στην ανταλλαγή απόψεων αναφορικά με τις εξελίξεις στο τομέα της διαχείρισης logistics.
Τέλος, βάσει του μνημονίου συστήνεται μια κοινή επιτροπή η οποία θα συνέρχεται ετησίως εναλλάξ στον Πειραιά και την Αλεξάνδρεια για την ανταλλαγή απόψεων ενω προβλέπεται η ανταλλαγή επισκέψεων στελεχών μεταξύ των δύο λιμένων.
Η υπογραφή του μνημονίου, μπορεί να προσδώσει στον Πειραιά σημαντική πληροφόρηση για τα λιμενικά δρώμενα της Αιγύπτου, η οποία αποτελεί μια χώρα με ραγδαία αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τη τελευταία πενταετία μετά την έναρξη λειτουργίας του τερματικού του Σουέζ.
Αντίστοιχα ο ΟΛΠ διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία έναντι της Αλεξάνδρειας, κυρίαρχα στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων. Η υπογραφή του μνημονίου θα επιτρέψει την εξαγωγή αυτής της τεχνογνωσίας, θέτοντας τις βάσεις ώστε μακροπρόθεσμα να δημιουργηθεί ένας νέος τομέας εμπορικής δραστηριοποίησης για τον Οργανισμό στα πρότυπα δυτικοευρωπαϊκών λιμένων με ανάλογη δραστηριότητα.
Πηγή:TheSeaNation
Σχόλιο , Επεξεργασία: Απ'ότι φαίνεται ο Ο.Λ.Π κρύβει Άσσους στο μανίκι του Α.Κ

Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Containers: Στο κέντρο της καταιγίδας

Είκοσι δισεκατομμύρια δολάρια, εκτιμά τη μαύρη τρύπα στον κλάδο των Containers, η Drewry σε τελευταία έκθεση της, στην οποία τονίζει πως ο κλάδος θα συρρικνωθεί κατά 10,3% το 2009, ενώ θα αναπτυχθεί μόλις κατά 1% το 2010. Επίσης προβλέπει πως το 2009 θα μεταφερθούν 27 εκ. teu λιγότερα και από το 2007, ενώ ο δείκτης σχέσης προσφοράς/ζήτησης για το 2009 εκτιμάται στο 83.4 και το 2010 στο 79.6. Υπό αυτές τις συνθήκες, επισημαίνεται στην έκθεση είναι αμφίβολο αν τα μέτρα που παίρνουν οι εταιρείας, μπορεί να αποδώσουν έστω και ελάχιστα, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν την παρούσα στρατηγική τους εντελώς λανθασμένη. Κανονικά, αντί να ακολουθούν κοντόφθαλμη πολιτική προκειμένου να διατηρήσουν και να επεκτείνουν το μερίδιο αγοράς τους, θα έπρεπε να έχουν στρατηγική δεκαετίας και κυρίως να διαμορφώσουν καλές σχέσεις μεταξύ τους αντί να ανταγωνίζονται η μία την άλλη λυσσαλέα.
Πηγή:TheSeaNation
Επεξεργασία: Α.Κ

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

Καθυστερεί το τραίνο να πιάσει στο λιμάνι…

Σε αδράνεια εξακολουθεί να βρίσκεται η υπόθεσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού τμήματος του λιμανιού του Πειραιά με το διεθνές δίκτυο παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει αρκετές συζητήσεις περί της αναγκαιότητας ολοκλήρωσης των διαδικασιών δεδομένου ότι ένα σύγχρονο λιμάνι δεν είναι δυνατόν να υστερεί προς αυτό αλλά και εξ αιτίας του γεγονότος ότι η φιλοσοφία της συνδυασμένης μεταφοράς απαιτεί και τη δια του σιδηροδρόμου μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Από το 1970 μέχρι και σήμερα δηλαδή 39 ολόκληρα χρόνια διάρκεσαν οι συζητήσεις για το πώς και αν θα γίνει σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού τμήματος του λιμένος Πειραιά. Ιστορικά το λιμάνι διέθετε σιδηροδρομική σύνδεση υποτυπώδη και αφορούσε στο τμήμα από τον τερματικό σταθμό δίπλα ακριβώς από τον σταθμό των ΗΣΑΠ μέχρι και τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου με γραμμή που εισερχόταν στη λιμενική ζώνη και η οποία καταργήθηκε.H υπόθεση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ παραμένει μονίμως στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των παραγωγικών τάξεων της πόλης του Πειραιά που διαβλέπουν σε μια νέα άνθηση των εμπορικών δραστηριοτήτων αφού ο συνδυασμός πλοίου-τραίνου στο μεταφορικό σύστημα της συνδυασμένης μεταφοράς σημαίνει και αύξηση της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το λιμάνι. Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2000 είχε ανακοινωθεί ότι επρόκειτο «σύντομα» να ξεκινούσαν οι διαδικασίες για τη σύνδεση και μάλιστα τότε είχε γίνει και συνάντηση στελεχών του ΟΣΕ και του ΟΛΠ όπου είχε γίνει ανταλλαγή απόψεων για την «πρόοδο» του έργου που τότε χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση με ορίζοντα το… 2004.
Πηγή:PortNet
Επεξεργασία: Α.Κ

Τα σχέδια ΟΛΠ και κυβέρνησης για την επόμενη ημέρα εν μέσω παγκόσμιας κρίσης

Τα σημάδια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης είναι πλέον ευδιάκριτα και στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον ΟΛΠ. Τις μεγάλες εταιρείς από την Κίνα θα της εξυπηρετεί πλέον η Cosco η πρόβλήτα ΙΙ και η προβλήτα ΙΙΙ που σύμφωνα με τη σύμβαση θα κατασκευαστεί. Η μεγαλύτερη ναυτιλιaκή εταιρεία στον κόσμο, στις τακτικές Maersk γραμμές, που δεν είχε ποτέ έντονη δραστηριότητα τσην Ελλάδα ήδη φτιάχνει το δικό της γιγάντιο τερμίναλ στο Σουέζ. Επίσης, η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο, η CMA-CGM έχει το δικό της τεράστιο τέρμιναλ στη Μάλτα. Από την άλλη πλευρά η MSC, που είναι δεύτερη στον κόσμο, εμφανίζεται να έχει την καλύτερη θέση εν μέσω κρίσης και αυξάνει συνεχώς τα μερίδιά της έναντι των ανταγωνιστών της. Ο ιταλο-ελβετικός κολοσσός έχει πολύ καλές σχέσεις με το λιμάνι του Πειραιά και πρόσφατα «πέταξε το γάντι» στους εργαζόμενους λέγοντας ότι εάν επέλθη εργασιακή ειρήνη στον Πειραιά η MSC θα επανέλθει δυναμικά. Και πράγματι μετά τη λήξη των απεργιακών κινητοποιήσεων ενισχύει τη θέση της στον ΟΛΠ.
Σημείο «κλειδί» η MSC .
Το μεγάλο πρόβλημα για τον ΟΛΠ είναι το διαμετακομιστικό φορτίο, αφού μέσα σε όλα τα άλλα ο τομέας της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζει κρίση μεγάλη. Το βλέμμα είναι στραμμένο στον πολυεθνικό κολοσσό της MSC που παραμένει ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού του Πειραιά με συμφωνία για μίνιμουμ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα το 2003 η MSC έφτασε μόνη της να διακινεί περισσότερα από ένα εκατ. containers στο λιμάνι του Πειραιά. Βέβαια από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Η εταιρεία βρέθηκε να δέχεται παράλληλα με τον ΟΛΠ πρόστιμο ύψους 1,2 εκ.ευρώ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για καταπάτηση των κανόνων ανταγωνισμού. Ενώ η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ έχει προσφύγει στο διοικητικό Εφετείο, η διοίκηση της MSC που έχει την κεντρική της έδρα στη Γενεύη , προς το παρόν κρατάει στάση αναμονής. Όμως όσο διάστημα η MSC κρατάει στάση αναμονής η ΟΛΠ ΑΕ θα βρίσκεται στην «κόψη του ξυραφιού» αφού τις δύσκολες οικονομικά ημέρες που διανύουμε σε παγκόσμιο επίπεδο δεν φαίνεται στον ορίζοντα άλλη εταιρεία η οποία θα μπορέσει να αναπληρώσει το φορτίο που διακινεί ο ελβετό-ιταλικός κολοσσός .Όσο αφορά στο εγχώριο φορτίο, τις εισαγωγές και τις εξαγωγές της χώρας δηλαδή, η κατάσταση είναι σταθερή. Τα φορτία σιγά – σιγά θα επιστρέψουν στο λιμάνι του Πειραιά, αφού αυτό αποτελεί μονόδρομο για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Και μπορεί η MSC και η Cosco να συνεργάζονται στο λιμάνι της Νάπολης, αλλά σε περσινή μυστική συνάντηση στη Σιγκαπούρη οι δύο εταιρείς δεν τα είχαν βρει για να κατέβουν από κοινού στη διεκδίκησει του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίωνου ΟΛΠ.
Πηγή:MarineNews
Επεξερργασία: Α.Κ