ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2008
Το Ελεγκτικό Συνέδριο θα εξετάσει τη σύμβαση ΟΛΠ-Cosco
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο αναμένεται να κατατεθεί σήμερα το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ & ΙΙI του Σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ ΑΕ, στην Cosco Pacific μετά την έγκρισή του από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Στόχος του ΟΛΠ είναι μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου 2008 η σύμβαση να έχει κατατεθεί στη Βουλή, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Στον αντίποδα όμως η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος σχεδιάζει να καταθέσει και αυτή με την σειρά της υπόμνημα στο Ελεγκτικό Συνέδριο στοχεύοντας να προσβάλει την νομιμότητα της σύμβασης.
Παράλληλα και η Νομαρχία Πειραιά όπως έχει ήδη ανακοινώσει εμφανίζεται έτοιμη να φτάσει μέχρι και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ζητώντας την ακύρωση της σύμβασης. Παράλληλα από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις αναμένεται και η εξέταση της αίτησης ακύρωσης του διαγωνισμού που έχουν καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η συζήτηση της υπόθεσης έχει οριστεί για τις 6 Νοεμβρίου 2008.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2008
Ο ΟΛΠ θα πληρώνει, οι Κινέζοι θα εισπράττουν
Τα «μυστικά» σημεία της αποικιοκρατικής σύμβασης με την Cosco για την εκμετάλλευση του λιμανιού του Πειραιά
H κινεζική εταιρεία Cosco θα εισπράττει από την εκμετάλλευση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά και ο ΟΛΠ θα πληρώνει για τις αναγκαίες εκβαθύνσεις και τη συντήρηση των κρηπιδότοιχων.
Αυτό είναι ένα από τα «αθέατα» σημεία της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στον ΟΛΠ και στην κινεζική εταιρεία, που έχουν οδηγήσει τους εργαζομένους να τη χαρακτηρίζουν ως «αποικιοκρατική» και τα κόμματα της αντιπολίτευσης ως «σκανδαλώδη».
Ωστόσο, δεν είναι το μοναδικό που η κυβέρνηση έχει κρατήσει μέχρι τώρα επιμελώς «αθέατο», προκειμένου να προχωρήσει το «μεταρρυθμιστικό» έργο της παραχώρησης για 35 χρόνια του πλέον κερδοφόρου τομέα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Βασικά σημεία της σύμβασης που δεν έχουν γνωστοποιηθεί είναι ότι:
1 Ο ΟΛΠ αναλαμβάνει για όλη τη διάρκεια παραχώρησης το κόστος εκβαθύνσεων και συντήρησης των κρηπιδότοιχων «σύμφωνα με υποδείξεις της ΑΕΑΣ», που ισοδυναμεί με δαπάνες της τάξης πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
2 Ο ΟΛΠ αναλαμβάνει επίσης με έξοδα του την απομάκρυνση της προβλήτας πετρελαιοειδών, όταν πρόκειται να ξεκινήσει η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο Δ ΚΠΣ έχει προβλεφθεί κονδύλι 11 εκατ. ευρώ για την απομάκρυνση εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών από το Πέραμα. Ενδέχεται, δηλαδή, να δοθούν αυτά τα χρήματα για να φανεί συνεπής ο ΟΛΠ απέναντι στην κινεζική εταιρεία.
3 Απαλλάσσεται η Cosco από ανταποδοτικά τέλη φωτισμού, καθαριότητας, αντιρρύπανσης και ακίνητης περιουσίας προς τον Δήμο Περάματος, τα οποία εάν χρειαστεί θα τα επιβαρυνθεί ο ΟΛΠ.
Χωρίς να ρωτήσουν
Οι «μυστικές συμφωνίες» δεν σταματούν εδώ. Το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης στο άρθρο 34 παράγραφος 3 προβλέπει, όπως έχει αποκαλύψει το «Εθνος», ότι εκτός από τα άρθρα 4 μέχρι 11, που αφορούν κυρίως οικονομικά θέματα, μπορούν να τροποποιηθούν με συμφωνία των δύο μερών, χωρίς να απαιτείται έγκριση της Βουλής!
Με δυο λόγια, η Βουλή θα κληθεί να εγκρίνει, μέχρι το τέλος του έτους, το κείμενο που θα έχουν συνυπογράψει ο ΟΛΠ και η Cosco, αλλά στη συνέχεια θα μπορούν να γίνονται αλλαγές σε περίπου 30 άρθρα εν αγνοία της. Ισως, και εν αγνοία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που θα κληθεί να εγκρίνει, τις επόμενες μέρες, αυτό το κείμενο...
Πάντως, από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΟΛΠ προβάλλονται ελάχιστα σημεία της σύμβασης παραχώρησης.
Για παράδειγμα, στην πιο πρόσφατη ανακοίνωση του Οργανισμού (16/10/08) αναφέρεται ότι «το αντάλλαγμα του ΟΛΠ βασίζεται σε ποσοστό επί των ετήσιων συνολικών εσόδων της ΑΕΑΣ (σ.σ.: η εταιρεία που θα συστήσουν οι Κινέζοι για την εκμετάλλευση), το οποίο ανέρχεται σε 21% για τα πρώτα 8 χρόνια παραχώρησης και 24,5% από τον ένατο χρόνο και μετά».
Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται ότι ένα μέρος ( ίσως το μεγαλύτερο) των εσόδων θα προέλθει από το εξασφαλισμένο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας. Ακόμα, δεν έχει γνωστοποιηθεί η πρόβλεψη του άρθρου 7 της σύμβασης παραχώρησης, που δίνει τη δυνατότητα στην κινεζική εταιρεία να εφαρμόζει από την 1η Ιουνίου 2010 δική της τιμολογιακή πολιτική για τα εμπορεύματα, γεγονός που θα επιφέρει άγνωστη επιβάρυνση στα εισαγόμενα και εξαγόμενα προϊόντα.
«Αυτή η ρύθμιση είναι νομικά και ουσιαστικά απαράδεκτη, σε μια περίοδο μάλιστα που στον ΟΛΠ γνωρίζουν ότι τα δικαστήρια δικαιώνουν τον δήμο στις διεκδικήσεις του», τονίζει ο δήμαρχος Περάματος, Γιάννης Γλύκας.
Να σημειωθεί ότι η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως οι Κινέζοι δεν θα έχουν συνέπειες εάν για λόγους ανώτερης βίας, όπως π.χ. θα θεωρηθεί μια δικαστική δικαίωση του Δήμου Περάματος, δεν προχωρήσουν στην κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΟΛΠ
Ενέκρινε 14 «λεπτομέρειες» που αγνοεί
Το πολυσέλιδο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, που δόθηκε στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ, συνοδεύεται από 14 παραρτήματα, των οποίων το περιεχόμενο είναι μέχρι τώρα άγνωστο, αφού δεν δόθηκαν σε κανέναν.
Πάντως, στη «συνεδρίαση παρωδία», όπως τη χαρακτηρίζουν οι εργαζόμενοι, της περασμένης Τετάρτης, στον επιβατικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων, στην Ακτή Ξαβερίου, τα διορισμένα από την κυβέρνηση μέλη του ΔΣ εμφανίζονται να εγκρίνουν ακόμα και τα άγνωστα σε αυτούς παραρτήματα. «Κανένας δεν γνωρίζει ακόμη το περιεχόμενο των 14 παραρτημάτων. Το κείμενο της σύμβασης, ωστόσο, έχει και φανερά σημεία που χαρακτηρίζονται σκανδαλώδη. Οι εργαζόμενοι, νέοι και παλιοί, «εξαφανίζονται» στο νέο τοπίο που δημιουργείται. Η οικονομία και η κοινωνία του Πειραιά «κινεζοποιείται», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γιώργος Γεωργακόπουλος.
Πηγή:Εθνος
H κινεζική εταιρεία Cosco θα εισπράττει από την εκμετάλλευση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά και ο ΟΛΠ θα πληρώνει για τις αναγκαίες εκβαθύνσεις και τη συντήρηση των κρηπιδότοιχων.
Αυτό είναι ένα από τα «αθέατα» σημεία της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στον ΟΛΠ και στην κινεζική εταιρεία, που έχουν οδηγήσει τους εργαζομένους να τη χαρακτηρίζουν ως «αποικιοκρατική» και τα κόμματα της αντιπολίτευσης ως «σκανδαλώδη».
Ωστόσο, δεν είναι το μοναδικό που η κυβέρνηση έχει κρατήσει μέχρι τώρα επιμελώς «αθέατο», προκειμένου να προχωρήσει το «μεταρρυθμιστικό» έργο της παραχώρησης για 35 χρόνια του πλέον κερδοφόρου τομέα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Βασικά σημεία της σύμβασης που δεν έχουν γνωστοποιηθεί είναι ότι:
1 Ο ΟΛΠ αναλαμβάνει για όλη τη διάρκεια παραχώρησης το κόστος εκβαθύνσεων και συντήρησης των κρηπιδότοιχων «σύμφωνα με υποδείξεις της ΑΕΑΣ», που ισοδυναμεί με δαπάνες της τάξης πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
2 Ο ΟΛΠ αναλαμβάνει επίσης με έξοδα του την απομάκρυνση της προβλήτας πετρελαιοειδών, όταν πρόκειται να ξεκινήσει η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο Δ ΚΠΣ έχει προβλεφθεί κονδύλι 11 εκατ. ευρώ για την απομάκρυνση εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών από το Πέραμα. Ενδέχεται, δηλαδή, να δοθούν αυτά τα χρήματα για να φανεί συνεπής ο ΟΛΠ απέναντι στην κινεζική εταιρεία.
3 Απαλλάσσεται η Cosco από ανταποδοτικά τέλη φωτισμού, καθαριότητας, αντιρρύπανσης και ακίνητης περιουσίας προς τον Δήμο Περάματος, τα οποία εάν χρειαστεί θα τα επιβαρυνθεί ο ΟΛΠ.
Χωρίς να ρωτήσουν
Οι «μυστικές συμφωνίες» δεν σταματούν εδώ. Το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης στο άρθρο 34 παράγραφος 3 προβλέπει, όπως έχει αποκαλύψει το «Εθνος», ότι εκτός από τα άρθρα 4 μέχρι 11, που αφορούν κυρίως οικονομικά θέματα, μπορούν να τροποποιηθούν με συμφωνία των δύο μερών, χωρίς να απαιτείται έγκριση της Βουλής!
Με δυο λόγια, η Βουλή θα κληθεί να εγκρίνει, μέχρι το τέλος του έτους, το κείμενο που θα έχουν συνυπογράψει ο ΟΛΠ και η Cosco, αλλά στη συνέχεια θα μπορούν να γίνονται αλλαγές σε περίπου 30 άρθρα εν αγνοία της. Ισως, και εν αγνοία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που θα κληθεί να εγκρίνει, τις επόμενες μέρες, αυτό το κείμενο...
Πάντως, από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΟΛΠ προβάλλονται ελάχιστα σημεία της σύμβασης παραχώρησης.
Για παράδειγμα, στην πιο πρόσφατη ανακοίνωση του Οργανισμού (16/10/08) αναφέρεται ότι «το αντάλλαγμα του ΟΛΠ βασίζεται σε ποσοστό επί των ετήσιων συνολικών εσόδων της ΑΕΑΣ (σ.σ.: η εταιρεία που θα συστήσουν οι Κινέζοι για την εκμετάλλευση), το οποίο ανέρχεται σε 21% για τα πρώτα 8 χρόνια παραχώρησης και 24,5% από τον ένατο χρόνο και μετά».
Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται ότι ένα μέρος ( ίσως το μεγαλύτερο) των εσόδων θα προέλθει από το εξασφαλισμένο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας. Ακόμα, δεν έχει γνωστοποιηθεί η πρόβλεψη του άρθρου 7 της σύμβασης παραχώρησης, που δίνει τη δυνατότητα στην κινεζική εταιρεία να εφαρμόζει από την 1η Ιουνίου 2010 δική της τιμολογιακή πολιτική για τα εμπορεύματα, γεγονός που θα επιφέρει άγνωστη επιβάρυνση στα εισαγόμενα και εξαγόμενα προϊόντα.
«Αυτή η ρύθμιση είναι νομικά και ουσιαστικά απαράδεκτη, σε μια περίοδο μάλιστα που στον ΟΛΠ γνωρίζουν ότι τα δικαστήρια δικαιώνουν τον δήμο στις διεκδικήσεις του», τονίζει ο δήμαρχος Περάματος, Γιάννης Γλύκας.
Να σημειωθεί ότι η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως οι Κινέζοι δεν θα έχουν συνέπειες εάν για λόγους ανώτερης βίας, όπως π.χ. θα θεωρηθεί μια δικαστική δικαίωση του Δήμου Περάματος, δεν προχωρήσουν στην κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΟΛΠ
Ενέκρινε 14 «λεπτομέρειες» που αγνοεί
Το πολυσέλιδο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, που δόθηκε στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ, συνοδεύεται από 14 παραρτήματα, των οποίων το περιεχόμενο είναι μέχρι τώρα άγνωστο, αφού δεν δόθηκαν σε κανέναν.
Πάντως, στη «συνεδρίαση παρωδία», όπως τη χαρακτηρίζουν οι εργαζόμενοι, της περασμένης Τετάρτης, στον επιβατικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων, στην Ακτή Ξαβερίου, τα διορισμένα από την κυβέρνηση μέλη του ΔΣ εμφανίζονται να εγκρίνουν ακόμα και τα άγνωστα σε αυτούς παραρτήματα. «Κανένας δεν γνωρίζει ακόμη το περιεχόμενο των 14 παραρτημάτων. Το κείμενο της σύμβασης, ωστόσο, έχει και φανερά σημεία που χαρακτηρίζονται σκανδαλώδη. Οι εργαζόμενοι, νέοι και παλιοί, «εξαφανίζονται» στο νέο τοπίο που δημιουργείται. Η οικονομία και η κοινωνία του Πειραιά «κινεζοποιείται», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γιώργος Γεωργακόπουλος.
Πηγή:Εθνος
Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2008
Απεκατεστάθη η βλάβη στους Servers της Ε.Ε
Μετά από 30 ώρες αποκαταστάθηκε η βλάβη στους Servers της ΕΕ .
Συγχαρητήρια στα παιδιά που έκαναν ότι μπορούσαν για την αποκατάσταση της βλάβης.
Συγχαρητήρια στα παιδιά που έκαναν ότι μπορούσαν για την αποκατάσταση της βλάβης.
Ελπίζουμε ότι όλα πλέον θα κυλήσουν ομαλά.
Υπενθυμίζουμε ότι από την πέμπτη το απόγευμα όλη η Ευρώπη είχε μείνει χωρίς On Line ενημέρωση από τους Servers του Tarif Data Base .
Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2008
Έπεσαν οι Server της Ε.Ε
Από χθες το απόγευμα 16/10/08 περίπου στις 4.00 ώρα Ελλάδος έπεσαν οι Server της Ε.Ε αυτοί μάλιστα που υποστηρίζουν το Tarif Data Base . Χιλιάδες συναλλασσόμενοι επαγγελματίες έμειναν χωρίς υποστήριξη. Το Κακό είναι οτι δεν έγινε καμία ανακοίνωση και οι χρήστες του συγκεκριμένου Server έμειναν στο σκοτάδι.
Το Blogg για να λύση το "μυστήριο" επεχείρησε να βρει την λύση επικοινωνώντας με το EUROPE DIRECT σε Online συνομιλία και έριξε φως στην υπόθεση που προβλημάτισε δεκάδες χιλιάδες χρήστες του Server σε όλη την Ευρώπη .
Παραθέτουμε την συνομιλία μας με το DIRECT EUROP :
"2008/10/17 17:50:24.232 (agent)
Welcome to the EUROPE DIRECT web assistance service.
2008/10/17 17:50:30.123 (agent)
How can I help you?
2008/10/17 17:50:58.093
ALEX KOURTESIS :Hello from Athens Greece
2008/10/17 17:55:52.804 (agent)
Thank you for using the EUROPE DIRECT web assistance service. I hope the information provided was helpful."
Το Blogg για να λύση το "μυστήριο" επεχείρησε να βρει την λύση επικοινωνώντας με το EUROPE DIRECT σε Online συνομιλία και έριξε φως στην υπόθεση που προβλημάτισε δεκάδες χιλιάδες χρήστες του Server σε όλη την Ευρώπη .
Παραθέτουμε την συνομιλία μας με το DIRECT EUROP :
"2008/10/17 17:50:24.232 (agent)
Welcome to the EUROPE DIRECT web assistance service.
2008/10/17 17:50:30.123 (agent)
How can I help you?
2008/10/17 17:50:58.093
ALEX KOURTESIS :Hello from Athens Greece
2008/10/17 17:52:49.986
ALEX KOURTESIS We Have problem here with the server of TARIF data base do you know something about this problem ?
2008/10/17 17:53:06.268 (agent)
Yes.
2008/10/17 17:53:24.909 (agent)
One moment please.
2008/10/17 17:53:55.097 (agent)
The problem is known, and DG TAXUD’s technical staff are working hard to correct it. This matter is being treated with priority and the database will be available again as soon as possible.
2008/10/17 17:55:15.646
ALEX KOURTESIS Ok ! T hank you very mutch have a nice weekend Alex
ALEX KOURTESIS We Have problem here with the server of TARIF data base do you know something about this problem ?
2008/10/17 17:53:06.268 (agent)
Yes.
2008/10/17 17:53:24.909 (agent)
One moment please.
2008/10/17 17:53:55.097 (agent)
The problem is known, and DG TAXUD’s technical staff are working hard to correct it. This matter is being treated with priority and the database will be available again as soon as possible.
2008/10/17 17:55:15.646
ALEX KOURTESIS Ok ! T hank you very mutch have a nice weekend Alex
2008/10/17 17:55:52.804 (agent)
Thank you for using the EUROPE DIRECT web assistance service. I hope the information provided was helpful."
Έκλεισαν το λιμάνι τα φορτηγά
Σήμερα έκλεισε το Λιμάνι του Πειραιά , όχι αυτή την φορά από τους εργάτες και τους υπαλλήλους του ΟΛΠ , αλλά από τα φορτηγά.
Το ποτήρι ξεχείλισε , 2 24άωρα στην ουρά για να φορτώσει ο άμοιρος οδηγός ένα Container.
Το Story
Προχτές οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ είχαν στάση εργασίας από τις 8,00 πμ έως 12,00 μ , οι εργαζόμενοι υποσχέθηκαν ότι μετά την λήξη της στάσης θα φορτώσουν 120 Container , αλλά εις μάτην , δεν φορτώθηκαν παρά ελάχιστα. Αυτή ήταν και η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι και φτάσαμε στον σημερινό αποκλεισμό του λιμανιού του Ικονίου ". Να δούμε τι θα γίνει την δευτέρα .!!!
Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2008
ΟΜΥΛΕ: <Σχέδια ξεπουλήματος του Λιμανιού του Πειραιά>
Η ΟΜΥΛΕ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
>Οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ, μαζί με αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ με επικεφαλής τον Πρόεδρό της, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πειραιά, καθώς και το σύνολο των κομμάτων της Αντιπολίτευσης έδωσαν μία ακόμη ηχηρή απάντηση στα σχέδια ξεπουλήματος του Λιμανιού του Πειραιά.Χθες το βράδυ, η Διοίκηση του ΟΛΠ επιχείρησε με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες να εγκρίνει το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ. Πρόκειται για μία αποικιοκρατική σύμβαση.
Χωρίς να έχει δοθεί στα μέλη του Δ.Σ. το πλήρες κείμενο του σχεδίου σύμβασης και τα παραρτήματα αυτής, είχαν το θράσος να επιχειρήσουν συνεδρίαση παρωδία του Δ.Σ./Ο.Λ.Π.
Η μαζική συμμετοχή όλων των εργαζομένων του Ο.Λ.Π. και η συμπαράταξη των κοινωνικών και πολιτικών φορέων ακύρωσε τη συνεδρίαση του Δ.Σ./Ο.Λ.Π.
Η δήλωση της Διοίκησης του ΟΛΠ ότι δήθεν έγινε η συνεδρίαση του Δ.Σ./Ο.Λ.Π. είναι ψευδής και θλιβερή.
Η συνάθροιση επιλεκτικά των διορισμένων μελών του Δ.Σ./Ο.Λ.Π. στην «αίθουσα αναχώρησης επιβατών» οι οποίοι με την έλευση των εκπροσώπων του Κοινοβουλίου και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, σκόρπισαν τρέχοντας, ασφαλώς δεν είναι συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι τρία μέλη του Δ.Σ., ο Δήμαρχος και οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων, ανέμεναν στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Δ.Σ. στην οποία δεν εμφανίστηκε η Διοίκηση του Ο.Λ.Π.Είναι φανερό ότι χθες το βράδυ το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ ΔΕΝ έγινε.
Κάθε πράξη που θα επιχειρηθεί να στηριχθεί σε αυτό θα είναι πολιτικά και νομικά άκυρη. Οι εργαζόμενοι στα Λιμάνια θα συνεχίσουν τον ενωτικό τους αγώνα, έχοντας οικοδομήσει πλέον μία σταθερή πολιτική και κοινωνική συμμαχία, μέχρι την οριστική ανατροπή του ξεπουλήματος του Σ.ΕΜΠΟ.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους στα Λιμάνια να δώσουν μαζικό και αγωνιστικό παρόν στην 24ωρη Πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ την Τρίτη 21.10.2008
Πηγή:MarineNews
>Οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ, μαζί με αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ με επικεφαλής τον Πρόεδρό της, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πειραιά, καθώς και το σύνολο των κομμάτων της Αντιπολίτευσης έδωσαν μία ακόμη ηχηρή απάντηση στα σχέδια ξεπουλήματος του Λιμανιού του Πειραιά.Χθες το βράδυ, η Διοίκηση του ΟΛΠ επιχείρησε με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες να εγκρίνει το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ. Πρόκειται για μία αποικιοκρατική σύμβαση.
Χωρίς να έχει δοθεί στα μέλη του Δ.Σ. το πλήρες κείμενο του σχεδίου σύμβασης και τα παραρτήματα αυτής, είχαν το θράσος να επιχειρήσουν συνεδρίαση παρωδία του Δ.Σ./Ο.Λ.Π.
Η μαζική συμμετοχή όλων των εργαζομένων του Ο.Λ.Π. και η συμπαράταξη των κοινωνικών και πολιτικών φορέων ακύρωσε τη συνεδρίαση του Δ.Σ./Ο.Λ.Π.
Η δήλωση της Διοίκησης του ΟΛΠ ότι δήθεν έγινε η συνεδρίαση του Δ.Σ./Ο.Λ.Π. είναι ψευδής και θλιβερή.
Η συνάθροιση επιλεκτικά των διορισμένων μελών του Δ.Σ./Ο.Λ.Π. στην «αίθουσα αναχώρησης επιβατών» οι οποίοι με την έλευση των εκπροσώπων του Κοινοβουλίου και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, σκόρπισαν τρέχοντας, ασφαλώς δεν είναι συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι τρία μέλη του Δ.Σ., ο Δήμαρχος και οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων, ανέμεναν στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Δ.Σ. στην οποία δεν εμφανίστηκε η Διοίκηση του Ο.Λ.Π.Είναι φανερό ότι χθες το βράδυ το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ ΔΕΝ έγινε.
Κάθε πράξη που θα επιχειρηθεί να στηριχθεί σε αυτό θα είναι πολιτικά και νομικά άκυρη. Οι εργαζόμενοι στα Λιμάνια θα συνεχίσουν τον ενωτικό τους αγώνα, έχοντας οικοδομήσει πλέον μία σταθερή πολιτική και κοινωνική συμμαχία, μέχρι την οριστική ανατροπή του ξεπουλήματος του Σ.ΕΜΠΟ.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους στα Λιμάνια να δώσουν μαζικό και αγωνιστικό παρόν στην 24ωρη Πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ την Τρίτη 21.10.2008
Πηγή:MarineNews
Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2008
Σε τετράωρη στάση εργασίας αύριο 16/10/08 οι λιμενεργάτες
Τετράωρη στάση εργασίας από τις 8:00 έως τις 12:00 το βράδυ και στη συνέχεια συγκέντρωση έξω από τον ΟΛΠ, θα πραγματοποιήσουν αύριο οι λιμενεργάτες, μετά από σημερινή απόφαση των δ.σ. της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών του Οργανισμού, τα μέλη των οποίων απεργούν από τις αρχές του 2008 για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
Την ίδια ώρα εντός του κτιρίου του ΟΛΠ, στην Ακτή Ξαβιέρη τα μέλη της διοίκησής του θα συνεδριάζουν για δεύτερη φορά προκειμένου να επικυρώσουν την σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ Ν. Ικονίου στην κινεζική εταιρία Cosco.
Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη συνεδρίαση της διοίκησης αναβλήθηκε όταν την περασμένη Παρασκευή οι λιμενεργάτες πραγματοποίησαν κατάληψη του κτιρίου του Οργανισμού ενώ χθες ο ΥΕΝΑΝΠ Αναστάσης Παπαληγούρας κάλεσε τους συνδικαλιστές να επιστρέψουν στην εργασία τους.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Γ. Μίχας: «Εθνικό έγκλημα» η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ
Την κατηγορηματική αντίθεση της Νομαρχίας Πειραιά στην παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ στην Cosco εκφράζει ο Νομάρχης Γιάννης Μίχας, χαρακτηρίζοντάς τη «καταστροφική επιλογή» και «εθνικό έγκλημα».«Τη στιγμή που διεθνώς, όλες οι κυβερνήσεις αναθεωρούν τη στρατηγική τους, προχωρώντας σε κρατικοποιήσεις οργανισμών και εταιρειών στρατηγικής σημασίας, η ελληνική κυβέρνηση επιμένει με αδιαλλαξία στην αποτυχημένη πολιτική τής άνευ όρων παράδοσης της περιουσίας των ελλήνων πολιτών σε ιδιωτικά συμφέροντα» αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο κ. Μίχας. Χαρακτηρίζοντας σκοτεινή τη σχετική σύμβαση παραχώρησης, υπενθυμίζει πως η Νομαρχία δεν έχει ακόμη καμία ενημέρωση για την εξέλιξη της μηνυτήριας αναφοράς αλλά και της αναφοράς που υπέβαλε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.Τέλος, γνωστοποιεί πως το βράδυ της Τετάρτης, αντιπροσωπία της Νομαρχίας θα είναι παρούσα στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων, έξω από τον ΟΛΠ.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Πηγή:Ναυτεμπορική
Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2008
Aν.Παπαληγούρας προς ΟΜΥΛΕ: Είναι ειλημμένη απόφαση η επόμενη ημέρα στα λιμάνια
Με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος συναντήθηκε σήμερα ο ΥΕΝ , Αναστάσης Παπαληγούρας. Οι εργαζόμενοι ανέπτυξαν στον υπουργό τις θέσεις τους και του ανέλυσαν γιατί αντιδρούν στην παραχώρηση σε ιδιώτες των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων. Ο ΥΕΝ τους απάντησε ότι πρόκειται για μία ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης.Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για 10ο μήνα και πιο συγκεκριμένα μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, όπου θα συνεδριάσουν για να αποφασίσουν την επόμενη ημέρα.
Πηγή:MarineNews
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2008
Τελωνειακοί σε σπείρα λαθραίων
Παραπέφθηκαν στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο τρεις υπάλληλοι του Γ’ Τελωνείου Θεσ/κης, για εμπλοκή τους σε υπόθεση λαθραίων τσιγάρων.
Ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Αντώνης Μπέζας παρέπεμψε στο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο τρεις υπαλλήλους του Γ’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης, λόγω της εμπλοκής τους σε υπόθεση λαθραίων τσιγάρων. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, η παραπομπή των υπαλλήλων στο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, έγινε μετά την άσκηση ποινικής δίωξης του εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης κατά πέντε υπαλλήλων του Γ’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση, λόγω εμπλοκής τους σε υπόθεση λαθραίων τσιγάρων. Από τους πέντε υπαλλήλους παραπέμφθηκαν οι τρεις, ενώ ο διευθυντής και ο πέμπτος εμπλεκόμενος έχουν εν τω μεταξύ συνταξιοδοτηθεί. Ο σχετικός φάκελλος στάλθηκε στον εισαγγελέα από τον αρμόδιο οικονομικό επιθεωρητή του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, ο οποίος διενήργησε ένορκη διοικητική εξέταση μετά από έρευνα της ελεγκτικής υπηρεσίας Τελωνείων.
Ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Αντώνης Μπέζας παρέπεμψε στο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο τρεις υπαλλήλους του Γ’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης, λόγω της εμπλοκής τους σε υπόθεση λαθραίων τσιγάρων. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, η παραπομπή των υπαλλήλων στο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, έγινε μετά την άσκηση ποινικής δίωξης του εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης κατά πέντε υπαλλήλων του Γ’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση, λόγω εμπλοκής τους σε υπόθεση λαθραίων τσιγάρων. Από τους πέντε υπαλλήλους παραπέμφθηκαν οι τρεις, ενώ ο διευθυντής και ο πέμπτος εμπλεκόμενος έχουν εν τω μεταξύ συνταξιοδοτηθεί. Ο σχετικός φάκελλος στάλθηκε στον εισαγγελέα από τον αρμόδιο οικονομικό επιθεωρητή του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, ο οποίος διενήργησε ένορκη διοικητική εξέταση μετά από έρευνα της ελεγκτικής υπηρεσίας Τελωνείων.
Η ανακοίνωση του ΟΛΠ για την κατάληψη
Η ανακοίνωση της ΟΛΠ ΑΕ ,που έγινε με αφορμή την κατάληψη των αιθουσών οπου θα γινόταν η επικύρωση της συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ & COSCO , την οποία υπογράφει ο πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ, Δ.Μπεχράκης αναφέρει τα εξής: <Η Διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι προ της συνεδρίασης του σημερινού Διοικητικού Συμβουλίου, Βουλευτές και Πολιτευτές κομμάτων της Αντιπολίτευσης συνοδευόμενοι από Συνδικαλιστές των Σωματείων του ΟΛΠ Α.Ε. κατέλαβαν τόσο την Αίθουσα του Δ.Σ. όσο και τους λοιπούς παρακείμενους χώρους με αποτέλεσμα την αδυναμία έναρξης της Συνεδρίασης. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε. παρακάλεσε τους ως άνω κυρίους για απομάκρυνση εκ των χώρων, έτσι ώστε να καταστεί εφικτή η ασφαλής λειτουργία της Ανωνύμου Εταιρείας και η συνεδρίαση, πλην όμως αυτοί δήλωσαν ότι προτίθενται να παραμείνουν παρανόμως εντός των χώρων με προφανή στόχο την παρεμπόδιση της συνεδρίασης. Κατόπιν αυτού αποφασίστηκε η μη πραγματοποίηση αυτής για λόγους ασφαλείας και αποφυγής οιονδήποτε επεισοδίων.Η Διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. καταδικάζει την μέσω των αυθαιρέτων παρεμβάσεων παρεμπόδιση της ομαλής λειτουργίας καταστατικών οργάνων της Ανωνύμου Εταιρείας με επικεφαλής μάλιστα αυτούς που πρέπει πρώτοι να τηρούν τη δημοκρατική τάξη και το σεβασμό στην αρχή της πλειοψηφίας>.
Πηγή MarineNews
Αναβλήθηκε η συνεδρίαση της ΟΛΠ λογω κατάληψης
Αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για χθές 10/10/08 το μεσημέρι συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΠ ΑΕ όπου θα επικυρωνόταν η σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ στην Cosco.
Αιτία ήταν η κατάληψη στις αίθουσες των συνεδριάσεων από 30 εργαζομένους στον οργανισμό και τους βουλευτές Γιάννη Διαμαντίδη του ΠΑΣΟΚ και Παναγιώτη Λαφαζάνη του ΣΥΡΙΖΑ.
Πηγή:Axiaplus
Αιτία ήταν η κατάληψη στις αίθουσες των συνεδριάσεων από 30 εργαζομένους στον οργανισμό και τους βουλευτές Γιάννη Διαμαντίδη του ΠΑΣΟΚ και Παναγιώτη Λαφαζάνη του ΣΥΡΙΖΑ.
Πηγή:Axiaplus
ΟΛΘ: Το αργότερο έως το τέλος του έτους η συμφωνία με Hutchison
Η ΟΛΘ ΑΕ συμμετείχε στο 3ο ετήσιο road show που διοργανώθηκε από το Χρηματιστήριο Αθηνών στο Λονδίνο στις 2 και 3 Οκτωβρίου με τη συμμετοχή 35 ελληνικών επιχειρήσεων της μεγάλης κεφαλαιοποίησης. Εκ μέρους της εταιρίας συμμετείχαν ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Λ. Καναβούρας, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Δρ. Ι. Τσάρας και ο Προϊστάμενος του Τμήματος Μάρκετινγκ και Πωλήσεων, κ. Μ. Αρβανιτίδης. Οι εκπρόσωποι της ΟΛΘ ΑΕ είχαν προσωπικές συναντήσεις με στελέχη οκτώ (8) επενδυτικών κεφαλαίων, μακροπρόθεσμου ορίζοντα, στους οποίους επιβεβαιώθηκε ότι η σχετική συμφωνία για την παραχώρηση του container terminal με την κοινοπραξία εταιριών "HUTCHISON PORT HOLDINGS LIMITED, HUTCHISON PORT INVESTMENTS SARL, ALAPIS ΑΕ, ΛΥΔ ΑΕ", θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος του έτους, καθώς οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς και σε πολύ καλό κλίμα. Εκτέθηκαν επίσης οι ιδιαίτερα ευοίωνες προοπτικές για τη διακίνηση του συμβατικού φορτίου, μέσω του λιμένος της Θεσσαλονίκης. Αναγνωρίζοντας την υφιστάμενη θέση και τις προοπτικές της εταιρίας, επεδείχθη ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον από τα στελέχη των επενδυτικών κεφαλαίων για την είσοδό τους στη μετοχική σύνθεση της εταιρίας.
Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2008
ΟΛΠ: Έως το τέλος Οκτωβρίου παρατείνουν οι εργαζόμενοι τις κινητοποιήσεις
Το Δ.Σ./ΟΜ.Υ.Λ.Ε. σε έκτακτη συνεδρίαση χθές 9.10.2008, αμέσως μετά τη μαζική και μαχητική συμμετοχή των εργαζομένων στην απεργιακή κινητοποίηση της 8.10.2008, εκτίμησε την κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί, μετά την συνεχιζόμενη επίθεση της κυβέρνησης κατά των εργασιακών σχέσεων αλλά και της απόπειρας εκποίησης του Δημόσιου πλούτου. Πιο συγκεκριμένα: Την αμφισβήτηση της επιχειρησιακής ΣΣΕ και την άρνηση ένταξης των νέων εργαζομένων σε αυτή. · Την ψήφιση τροπολογίας που επιτρέπει στις ΔΕΚΟ να προχωρήσουν σε απολύσεις εργαζομένων ακόμη και χωρίς αποζημίωση. · Τη μη υπογραφή ΣΣΕ ενώ βρισκόμαστε στο τέλος του 2008. · Την προσπάθεια ξεπουλήματος των Σ.ΕΜΠΟ. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν με το Σχέδιο Σύμβασης που συζητείται στο Δ.Σ./ΟΛΠ στις 10.10.2008 επιβεβαιώνεται η θέση μας ότι πρόκειται για μία αποικιοκρατική παραχώρηση των Λιμανιών της χώρας μας. Με το σχέδιο αυτό παραδίδεται ο εθνικός πλούτος σε ιδιώτες και μάλιστα σε μία περίοδο που διεθνώς αναζητείται η ισχυρότερη παρουσία του Δημοσίου. · Τέλος, καταργείται κάθε έννοια εργασιακών σχέσεων και οι εργαζόμενοι επιστρέφουν σε ένα εργασιακό μεσαίωναΚατόπιν όλων αυτών το Δ.Σ./ΟΜ.Υ.Λ.Ε. αποφάσισε·
>Την συνέχιση της αποχής από υπερωριακή εργασία καθώς και από εργασία Σαββάτου - Κυριακής και Αργιών σε όλα τα λιμάνια μέλη της ΟΜ.Υ.Λ.Ε. μέχρι την 31.10.2008 ·
>Την κήρυξη στάσης εργασίας στον ΟΛΠ την Παρασκευή 10.10.2008 από 13.00 έως 17.00 καθώς και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης στο Εκθεσιακό Κέντρο Ο.Λ.Π. (απέναντι από τον Αγ.Νικόλαο).
Πηγή:MarineNews
>Την συνέχιση της αποχής από υπερωριακή εργασία καθώς και από εργασία Σαββάτου - Κυριακής και Αργιών σε όλα τα λιμάνια μέλη της ΟΜ.Υ.Λ.Ε. μέχρι την 31.10.2008 ·
>Την κήρυξη στάσης εργασίας στον ΟΛΠ την Παρασκευή 10.10.2008 από 13.00 έως 17.00 καθώς και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης στο Εκθεσιακό Κέντρο Ο.Λ.Π. (απέναντι από τον Αγ.Νικόλαο).
Πηγή:MarineNews
ΣΥΡΙΖΑ: Σκληρλή τοποθέτηση για την υπογραφή της σύμβασης ΟΛΠ-Cosco
- Κοινή δήλωση των Βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Α΄ και Β΄ Πειραιά, Θοδωρή Δρίτσα και Παναγιώτη Λαφαζάνη με αφορμή την επικείμενη υπογραφή της Σύμβασης παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ. Ο.Λ.Π. μεταξύ της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και της COSCO. H ανακοίνωση αναφέρει τα εξής: <Το έγκλημα ολοκληρώνεται. Τη στιγμή που σε όλο τον κόσμο καταρρέουν οι νεοφιλελεύθερες επιλογές, κρατικοποιούνται τράπεζες-μεγαθήρια του χρηματοπιστωτικού συστήματος και η παγκόσμια οικονομία εισέρχεται σε περίοδο ύφεσης με εφιαλτικές προβλέψεις για το μέλλον, η ελληνική Κυβέρνηση, «ανέμελη» και προκλητικά ανεύθυνη, επιμένει να ξεπουλήσει το δημόσιο πλούτο, τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.Το Υπουργείο Ε.Ν.Α.Ν.Π. και η διοίκηση της Ο.Λ.Π. Α.Ε. ενώ αρνούνται να ενημερώσουν τη Βουλή, τους Βουλευτές και τα κόμματα, διαρρέουν επιλεκτικά στον Τύπο τα βασικά σημεία της συμφωνίας. Όχι μόνο αγνόησαν προκλητικά τα δικά μας αιτήματα και τα αιτήματα των εργαζομένων για διαφάνεια και πληροφόρηση, αλλά σιώπησαν ακόμα και μπροστά στο αίτημα του Προέδρου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Αλέκου Αλαβάνου, αίτημα που διατυπώθηκε επίσημα προς τον Υπουργό μέσα στο Κοινοβούλιο. Το χειρότερο είναι ότι η συμφωνία που πρόκειται να υπογραφεί αύριο περιλαμβάνει ρυθμίσεις ακόμα πιο δυσμενείς από όσα προέβλεπε η κατάπτυστη Προκήρυξη του, όπως αποδείχθηκε, «στημένου» διαγωνισμού! Αυτό όχι μόνο είναι αυθαίρετο και παράνομο, αλλά αποδεικνύει τον ισχυρισμό μας ότι αυτή η Κυβέρνηση είναι μια Κυβέρνηση απολύτως εξαρτημένη από τα εγχώρια και διεθνή ισχυρά οικονομικά συμφέροντα. Καταγγέλλουμε την Κυβέρνηση Καραμανλή και τον Υπουργό Ε.Ν.Α.Ν.Π. και τους προειδοποιούμε ότι είναι υπόλογοι όχι μόνο για πολιτικές αλλά και για νομικές ευθύνες. Καλούμε τους εργαζόμενους στον Ο.Λ.Π. και στον Ο.Λ.Θ., μαζί με τους εργαζόμενους στην Ολυμπιακή και στον Ο.Σ.Ε. και μαζί με όλη την ελληνική κοινωνία να αντιτάξουμε τη μαζική και ανυποχώρητη διεκδίκηση μας να σταματήσουν όλες οι ιδιωτικοποιήσεις και να ξαναπεράσουν υπό δημόσιο έλεγχο όλοι οι στρατηγικού χαρακτήρα τομείς της ελληνικής οικονομίας.Συμπαρατασσόμαστε με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον Ο.Λ.Π. και στον Ο.Λ.Θ., ζητάμε να ακυρωθεί η αναγγελθείσα υπογραφή της συμφωνίας και τα θέματα των ιδιωτικοποιήσεων να έρθουν για συζήτηση σε ειδική συνεδρίαση στη Βουλή ενταγμένη στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2009.>
Πηγή: MarineNews
Πηγή: MarineNews
Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2008
Το κείμενο της συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και Cosco
Tα κύρια σημεία της συμφωνίας των δύο πλευρών, αν και επισήμως το κείμενο της συμφωνίας δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, παρουσιάζει σήμερα η έγκυρη οικονομική εφημερίδα ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ. Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ υπογράφει ο Αντώνης Τσιμπλάκης. Διαβάζουμε:
Εγγυημένο αντάλλαγμα
Κατοχυρώθηκε στη συμφωνία η υποχρέωση καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος στον ΟΛΠ (ύψους 3,4 δισ. ευρώ σε βάθος 35 ετών) ανεξαρτήτως έργων. Με τον τρόπο αυτό, ο ΟΛΠ θα είναι σε θέση να υλοποιήσει χωρίς χρηματοοικονομικά προβλήματα το επενδυτικό του πρόγραμμα για την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών του λιμανιού.
Κατασκευή προβλήτα ΙΙΙ
Μεγάλο μέρος των διαπραγματεύσεων εστιάστηκε στον τρόπο εξασφάλισης κατασκευής του Προβλήτα ΙΙΙ, που από την αρχή αποτελούσε κυρίαρχο άξονα της στρατηγικής των δύο πλευρών και, όπως διαφάνηκε στις διαπραγματεύσεις, και η CPL επιθυμεί να πραγματοποιήσει. Η κατασκευή του Προβλήτα ΙΙΙ συνδέθηκε τόσο με ποινικές ρήτρες για μη επίτευξη τμηματικών προθεσμιών όσο και με ρήτρες για το χρόνο τελικής ολοκλήρωσης.
Μάλιστα, στην περίπτωση που η Cosco, με επιλογή της, δεν πραγματοποιήσει την επένδυση, ο ΟΛΠ διατηρεί την επιλογή της καταγγελίας της σύμβασης που από μόνη της δημιουργεί σημαντικό αντικίνητρο μη κατασκευής, αλλά εισήχθη και επιπλέον η επιλογή ώστε ο ΟΛΠ να διεκδικήσει αποζημίωση σε ύψος που πλησιάζει το κόστος του λιμενικού έργου, που υπολογίζεται ότι ο προϋπολογισμός του θα είναι άνω των 100 εκατ. ευρώ, δεχόμενος τη συνέχιση της σύμβασης. Η εναλλακτική επιλογή δημιουργεί ακόμη ένα μοχλό πίεσης για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ.
Σημειώνεται βέβαια ότι, αν η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ δεν πραγματοποιηθεί μετά από πιθανή δικαστική απόφαση, όπως για παράδειγμα του Συμβουλίου της Επικρατείας η Cosco δεν θα δεσμεύεται από τις ρήτρες που περιλαμβάνει το έργο.
Περίοδος συγκατοίκησης
Οριστικοποιημένη είναι και η περίοδος συγκατοίκησης ΟΛΠ και CPL, η οποία περιορίζεται πλέον σε οκτώ μήνες (6+2) κατά μέγιστο. Είναι σίγουρο ότι, περιορίζοντας το χρονικό διάστημα της συγκατοίκησης, η διοίκηση του ΟΛΠ περιορίζει τις οικονομικές απώλειες που πιθανώς θα πλήρωνε από την αδυναμία επίτευξης της εγγυημένης απόδοσης.
Και αυτό, διότι δεν είναι απίθανό οι εργαζόμενοι, που αντιτίθενται με κινητοποιήσεις που κρατούν 10 μήνες τώρα στο σχέδιο παραχώρησης, να μη θελήσουν να εργαστούν και την περίοδο της συγκατοίκησης.
Ταυτόχρονα, και η Cosco βγαίνει ωφελημένη, αφού μπορεί γρηγορότερα να εφαρμόσει στο λιμάνι τις διαδικασίες λειτουργίας που θέλει για τη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσίας.
Είναι σημαντικό πάντως να σημειωθεί ΟΛΠ και Cosco συμφώνησαν να αποδίδεται bonus στους εργαζομένους, εφόσον πετύχουν υψηλότερες αποδόσεις των εγγυημένων. Το ύψος του bonus δεν φαίνεται να έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά εκτιμάται ότι και οι δύο συμβαλλόμενοι επιθυμούν να κυμαίνεται σε επίπεδα που θα δημιουργεί κίνητρο επίτευξης υψηλών αποδόσεων.
Τιμολόγια
Η Cosco, βάσει της συμφωνίας, δεσμεύεται να διατηρήσει τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών του ΟΛΠ μέχρι 1/6/2010, ημερομηνία ολοκλήρωσης των έργων του Προβλήτα Ι. Με τον τρόπο αυτό, ο ΟΛΠ εξασφαλίζει ένα σταθερό συναλλακτικό περιβάλλον, τουλάχιστον μέχρι να υπάρξει η εναλλακτική του Προβλήτα Ι, οπότε ο ανταγωνισμός των δύο παρόχων θα λειτουργήσει με προφανή βελτίωση στην ποιότητα παροχής υπηρεσιών και στην ταχύτητα εξυπηρέτησης, με τελικό αποδέκτη της ωφέλειας το καταναλωτή.
Θέσεις εργασίας
Πέραν των θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν κατά τα πρώτα χρόνια υλοποίησης των έργων, η Cosco θα υλοποιήσει ένα πρόγραμμα προσλήψεων άνω των 600 ατόμων για τις ανάγκες λειτουργίας του Ν.ΣΕΜΠΟ. Παράλληλα, οριστικοποιήθηκε και η συμφωνία για υποχρέωση πρόσληψης σε ποσοστό 10% των αναγκών της CPL από τα παιδιά των εργαζομένων του ΟΛΠ, εφόσον το επιθυμούν και κατέχουν τα προσόντα για τις σχετικές θέσεις.
Υλοποίηση των επενδύσεων
Παρά το γεγονός ότι η παραχώρηση θα υλοποιηθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2009, τόσο ο ΟΛΠ όσο και η CPL ενδιαφέρονται να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις του Προβλήτα ΙΙ όσο και του Προβλήτα ΙΙΙ όσο το δυνατόν συντομότερα, ώστε να προλάβουν τον ανταγωνισμό στη Μεσόγειο.
Ως αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι η παραχώρηση θα ξεκινήσει περίπου εννέα μήνες μετά την αρχική πρόβλεψη, έχει ήδη συμφωνηθεί ότι η ολοκλήρωση των έργων θα γίνει μέχρι το 2015, έτσι ώστε από το 2016 και μετά να εξασφαλίζει δυναμικότητα άνω των 3.700.000 εμπορευματοκιβωτίων
Τα έργα που θα υλοποιηθούν μέχρι τη χρονιά - ορόσημο, περιλαμβάνουν την κατασκευή του Προβλήτα ΙΙΙ όσο και λιμενικά έργα, σύμφωνα με την προσφορά της Cosco στον υπάρχοντα Προβλήτα ΙΙ. Η εκτιμώμενη επένδυση μέχρι το 2015 ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ Μέχρι το τέλος της 35ετούς συμβάσεως, προβλέπονται επιπλέον επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ περίπου.
Πηγή:Ναυτεμπορική , MarineNews
Εγγυημένο αντάλλαγμα
Κατοχυρώθηκε στη συμφωνία η υποχρέωση καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος στον ΟΛΠ (ύψους 3,4 δισ. ευρώ σε βάθος 35 ετών) ανεξαρτήτως έργων. Με τον τρόπο αυτό, ο ΟΛΠ θα είναι σε θέση να υλοποιήσει χωρίς χρηματοοικονομικά προβλήματα το επενδυτικό του πρόγραμμα για την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών του λιμανιού.
Κατασκευή προβλήτα ΙΙΙ
Μεγάλο μέρος των διαπραγματεύσεων εστιάστηκε στον τρόπο εξασφάλισης κατασκευής του Προβλήτα ΙΙΙ, που από την αρχή αποτελούσε κυρίαρχο άξονα της στρατηγικής των δύο πλευρών και, όπως διαφάνηκε στις διαπραγματεύσεις, και η CPL επιθυμεί να πραγματοποιήσει. Η κατασκευή του Προβλήτα ΙΙΙ συνδέθηκε τόσο με ποινικές ρήτρες για μη επίτευξη τμηματικών προθεσμιών όσο και με ρήτρες για το χρόνο τελικής ολοκλήρωσης.
Μάλιστα, στην περίπτωση που η Cosco, με επιλογή της, δεν πραγματοποιήσει την επένδυση, ο ΟΛΠ διατηρεί την επιλογή της καταγγελίας της σύμβασης που από μόνη της δημιουργεί σημαντικό αντικίνητρο μη κατασκευής, αλλά εισήχθη και επιπλέον η επιλογή ώστε ο ΟΛΠ να διεκδικήσει αποζημίωση σε ύψος που πλησιάζει το κόστος του λιμενικού έργου, που υπολογίζεται ότι ο προϋπολογισμός του θα είναι άνω των 100 εκατ. ευρώ, δεχόμενος τη συνέχιση της σύμβασης. Η εναλλακτική επιλογή δημιουργεί ακόμη ένα μοχλό πίεσης για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ.
Σημειώνεται βέβαια ότι, αν η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ δεν πραγματοποιηθεί μετά από πιθανή δικαστική απόφαση, όπως για παράδειγμα του Συμβουλίου της Επικρατείας η Cosco δεν θα δεσμεύεται από τις ρήτρες που περιλαμβάνει το έργο.
Περίοδος συγκατοίκησης
Οριστικοποιημένη είναι και η περίοδος συγκατοίκησης ΟΛΠ και CPL, η οποία περιορίζεται πλέον σε οκτώ μήνες (6+2) κατά μέγιστο. Είναι σίγουρο ότι, περιορίζοντας το χρονικό διάστημα της συγκατοίκησης, η διοίκηση του ΟΛΠ περιορίζει τις οικονομικές απώλειες που πιθανώς θα πλήρωνε από την αδυναμία επίτευξης της εγγυημένης απόδοσης.
Και αυτό, διότι δεν είναι απίθανό οι εργαζόμενοι, που αντιτίθενται με κινητοποιήσεις που κρατούν 10 μήνες τώρα στο σχέδιο παραχώρησης, να μη θελήσουν να εργαστούν και την περίοδο της συγκατοίκησης.
Ταυτόχρονα, και η Cosco βγαίνει ωφελημένη, αφού μπορεί γρηγορότερα να εφαρμόσει στο λιμάνι τις διαδικασίες λειτουργίας που θέλει για τη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσίας.
Είναι σημαντικό πάντως να σημειωθεί ΟΛΠ και Cosco συμφώνησαν να αποδίδεται bonus στους εργαζομένους, εφόσον πετύχουν υψηλότερες αποδόσεις των εγγυημένων. Το ύψος του bonus δεν φαίνεται να έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά εκτιμάται ότι και οι δύο συμβαλλόμενοι επιθυμούν να κυμαίνεται σε επίπεδα που θα δημιουργεί κίνητρο επίτευξης υψηλών αποδόσεων.
Τιμολόγια
Η Cosco, βάσει της συμφωνίας, δεσμεύεται να διατηρήσει τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών του ΟΛΠ μέχρι 1/6/2010, ημερομηνία ολοκλήρωσης των έργων του Προβλήτα Ι. Με τον τρόπο αυτό, ο ΟΛΠ εξασφαλίζει ένα σταθερό συναλλακτικό περιβάλλον, τουλάχιστον μέχρι να υπάρξει η εναλλακτική του Προβλήτα Ι, οπότε ο ανταγωνισμός των δύο παρόχων θα λειτουργήσει με προφανή βελτίωση στην ποιότητα παροχής υπηρεσιών και στην ταχύτητα εξυπηρέτησης, με τελικό αποδέκτη της ωφέλειας το καταναλωτή.
Θέσεις εργασίας
Πέραν των θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν κατά τα πρώτα χρόνια υλοποίησης των έργων, η Cosco θα υλοποιήσει ένα πρόγραμμα προσλήψεων άνω των 600 ατόμων για τις ανάγκες λειτουργίας του Ν.ΣΕΜΠΟ. Παράλληλα, οριστικοποιήθηκε και η συμφωνία για υποχρέωση πρόσληψης σε ποσοστό 10% των αναγκών της CPL από τα παιδιά των εργαζομένων του ΟΛΠ, εφόσον το επιθυμούν και κατέχουν τα προσόντα για τις σχετικές θέσεις.
Υλοποίηση των επενδύσεων
Παρά το γεγονός ότι η παραχώρηση θα υλοποιηθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2009, τόσο ο ΟΛΠ όσο και η CPL ενδιαφέρονται να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις του Προβλήτα ΙΙ όσο και του Προβλήτα ΙΙΙ όσο το δυνατόν συντομότερα, ώστε να προλάβουν τον ανταγωνισμό στη Μεσόγειο.
Ως αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι η παραχώρηση θα ξεκινήσει περίπου εννέα μήνες μετά την αρχική πρόβλεψη, έχει ήδη συμφωνηθεί ότι η ολοκλήρωση των έργων θα γίνει μέχρι το 2015, έτσι ώστε από το 2016 και μετά να εξασφαλίζει δυναμικότητα άνω των 3.700.000 εμπορευματοκιβωτίων
Τα έργα που θα υλοποιηθούν μέχρι τη χρονιά - ορόσημο, περιλαμβάνουν την κατασκευή του Προβλήτα ΙΙΙ όσο και λιμενικά έργα, σύμφωνα με την προσφορά της Cosco στον υπάρχοντα Προβλήτα ΙΙ. Η εκτιμώμενη επένδυση μέχρι το 2015 ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ Μέχρι το τέλος της 35ετούς συμβάσεως, προβλέπονται επιπλέον επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ περίπου.
Πηγή:Ναυτεμπορική , MarineNews
Πήρε εγγυήσεις 110 εκ.ευρώ ο ΟΛΠ από την Cosco για την προβλήτα ΙΙΙ
Την Παρασκευή πέφτουν οι υπογραφές για την παραχώρηση τoυ Σ.ΕΜΠΟ στην Cosco.Τη χρυσή τομή βρήκαν ΟΛΠ και Cosco σε δύο θέματα αγκάθια που απασχολούσαν τις διαπραγματεύσεις και έτσι η υπόθεση της παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ στους κινέζους μπήκε στην τελική ευθεία. Την περίοδο της συγκατοίκησης, που έκλεισε για έξι μήνες με δικαίωμα για άλλους δύο από την 1η Οκτωβρίου 2009, και την προβλήτα ΙΙΙ, η οποία πρόκειται να κατασκευαστεί από την Cosco μέχρι το 2015. Σε περίπτωση που δεν γίνει η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ με υπαιτιότητα της Cosco, ο ΟΛΠ θα έχει δικαίωμα είτε να καταγγείλει τη σύμβαση είτε να εισπράξει ένα ποσό περίπου στα ίδια επίπεδα, με το κόστος του έργου (ανέγερση προβλήτα) για τον προβλήτα ΙΙΙ, που υπολογίζεται στα 110 εκατ. ευρώ.
Πηγή:MarineNews
Πηγή:MarineNews
Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2008
Χάος στο Λιμάνι !!
Ουρές Χιλιομέτρων έχουν σχηματισθεί στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας από τα φορτηγά που είναι στην αναμονή για φόρτωση εισαγόμενων ή εξαγόμενων προϊόντων . Η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα της προηγηθείσας απεργίας των τελωνειακών ,καθώς και της υπολειτουργίας του Λιμανιού λόγω της από 9μήνου και πλέον αποχής των εργαζομένων απο την υπερωριακή εργασία . Η "ουρά " που έχει σχηματισθεί φτάνει μέχρι το νεκροταφείο του σχιστού και οι ώρες αναμονής για μία φόρτωση φτάνει μέχρι και τις 8 ώρες.
Έλεος πια μέχρι πότε αυτή η ταλαιπωρία ?
Έλεος πια μέχρι πότε αυτή η ταλαιπωρία ?
«Ισορροπίες τρόμου στις διαπραγματεύσεις για τα λιμάνια»
Φόβοι ότι ίσως οι γραφειοκρατικές διαδικασίες καθυστερήσουν την υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης στους κινέζους των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ εξέφρασε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, στη διάρκεια συνάντησης -γνωριμίας που είχε με τους δημοσιογράφους.
Οι διαπραγματεύσεις πάνε καλά. Όμως κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το μέλλον. Οι κινέζοι είναι σκληροί διαπραγματευτές, όμως είμαστε και εμείς σκληροί διαπραγματευτές. Υπάρχουν ισορροπίες τρόμου και προσέθεσε:<Το θέμα είναι τι θα γίνει στη συνέχεια, όπως με το Ελεγκτικό Συμβούλιο. Επειδή τους ξέρω ως πρώην προϊστάμενός τους, θεωρώ ότι ίσως καθυστερήσει η έγκριση και ενάμιση μήνα> και συμπλήρωσε:< Πάντως αν αρχίσουν να κοιτάνε για εναλλακτικές λύσεις δεν νομίζω να τους συμφέρει χρονικά αφού άλλες διαπραγματεύσεις θα τους πάρουν χρόνο.>
Πηγή:AxiaPlus
Οι διαπραγματεύσεις πάνε καλά. Όμως κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το μέλλον. Οι κινέζοι είναι σκληροί διαπραγματευτές, όμως είμαστε και εμείς σκληροί διαπραγματευτές. Υπάρχουν ισορροπίες τρόμου και προσέθεσε:<Το θέμα είναι τι θα γίνει στη συνέχεια, όπως με το Ελεγκτικό Συμβούλιο. Επειδή τους ξέρω ως πρώην προϊστάμενός τους, θεωρώ ότι ίσως καθυστερήσει η έγκριση και ενάμιση μήνα> και συμπλήρωσε:< Πάντως αν αρχίσουν να κοιτάνε για εναλλακτικές λύσεις δεν νομίζω να τους συμφέρει χρονικά αφού άλλες διαπραγματεύσεις θα τους πάρουν χρόνο.>
Πηγή:AxiaPlus
Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2008
24ωρη απεργία εξήγγηλαν οι εργαζομενοι στον Ο.Λ.Π
24ωρη απεργία εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι στο Μεγάλο Λιμάνι στα πλαίσια της απεργίας της Α.Δ.Ε.ΔΥ .
Έτσι την προσεχή Τετάρτη 8/10/08 το Λιμάνι θα παραμείνει κλειστό.
Έτσι την προσεχή Τετάρτη 8/10/08 το Λιμάνι θα παραμείνει κλειστό.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)