Παράλληλα, χθες, το διοικητικό συμβούλιο της ΟΜΥΛΕ αποφάσισε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων των εργαζομένων και μετά τις 13 Ιανουαρίου 2008. Συγκεκριμένα, θα κάνουν 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση σε όλα τα λιμάνια - μέλη της στις 15 και 16 Ιανουαρίου 2008. Επίσης, θα απέχουν από την υπερωριακή μέχρι και το τέλος Ιανουαρίου. Σταθερό και αμετακίνητο αίτημα της Ομοσπονδίας είναι «η μη εκχώρηση - εκποίηση των ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ και ΟΛΘ και η ανάπτυξή τους από τους ίδιους Δημόσιους Οργανισμούς». Τα επιχειρήματα Η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες υποστηρίζουν ότι η κερδοφορία των δύο Οργανισμών, τα υπάρχοντα αποθεματικά τους και η μεγάλη δανειοληπτική τους ικανότητα, εξασφαλίζουν άνετα τα απαιτούμενα επενδυτικά κεφάλαια. Τονίζει δε ότι οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις οφείλονται σε «σκόπιμη υπονόμευση υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων, ώστε αυτό να χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για την εκποίηση παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ στους ιδιώτες». Επίσης, κάνει λόγο για τη δημιουργία «ιδιωτικού μονοπωλίου, το οποίο θα ελέγχει πλήρως την οικονομική ζωή της χώρας. Το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο θα φύγει από το δημόσιο έλεγχο και θα τεθεί υπό τον έλεγχο ξένης ιδιωτικής εταιρείας».Για να στηρίξει τις απόψεις της η ΟΜΥΛΕ, υπογραμμίζει ότι η κερδοφορία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ αυξήθηκε κατά 75% και 200% αντίστοιχα μέσα στο 2007 έναντι του 2006, ενώ παράλληλα για τον ΟΛΠ ο δείκτης αποδοτικότητας πάγιου ενεργητικού είναι στο 14% και αποδοτικότητας ιδίων κεφαλαίων στο 17%. Τα αντίστοιχα νούμερα για τον ΟΛΘ είναι 12% και 10%. Στον αντίποδα, η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργου Βουλγαράκη, τονίζει είναι ότι τα δύο λιμάνια έχουν πλέον να ανταγωνιστούν Παγκόσμιους Διαχειριστές (Global Operators), οι οποίοι είναι σε θέση να συντονίσουν τη στρατηγική ανταγωνισμού σε συνολικό επίπεδο, επιτυγχάνοντας παράλληλα οικονομίες κλίμακας. Επίσης, σε ό,τι αφορά την κερδοφορία τους, αναφέρει ότι, παρά τη σημερινή κερδοφορία τους: Υπολείπονται σε παραγωγικότητα έναντι των ανταγωνιστικών λιμένων, παρουσιάζουν σημαντική δυσκολία προσαρμογής στην υιοθέτηση διεθνών επιπέδων απόδοσης και στην πραγματοποίηση επενδύσεων, αδυνατούν να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής τους θέσης. Παράλληλα, κάνει λόγο και για το ύψος της επένδυσης και το χρονικό περιθώριο για την υλοποίηση των έργων, την προσέλκυση νέων πελατών αλλά και την εξειδίκευση που χρειάζεται στη διαχείριση διεθνούς διαμετακομιστικού σταθμού, τονίζοντας ότι είναι απαγορευτικά για τα δύο λιμάνια, όπως λειτουργούν σήμερα, και επισημαίνει ότι όλα υποδεικνύουν την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή. Εν τω μεταξύ, η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. απέστειλε εξώδικο στην ΟΜΥΛΕ, με το οποίο διαμαρτύρεται για το χρονικό διάστημα που μεσολαβούσε από την πρώτη ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, στις 28/12/2008, για κινητοποιήσεις από τις 5 Ιανουαρίου 2008, χαρακτηρίζοντάς το «απολύτως ανεπαρκές για τη λήψη προστατευτικών μέτρων του λιμανιού». Από την πλευρά τους, οι συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ τονίζουν ότι οι κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει είναι απολύτως νόμιμες.
ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2008
Κλιμακώνουν οι εργαζόμενοι
Παράλληλα, χθες, το διοικητικό συμβούλιο της ΟΜΥΛΕ αποφάσισε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων των εργαζομένων και μετά τις 13 Ιανουαρίου 2008. Συγκεκριμένα, θα κάνουν 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση σε όλα τα λιμάνια - μέλη της στις 15 και 16 Ιανουαρίου 2008. Επίσης, θα απέχουν από την υπερωριακή μέχρι και το τέλος Ιανουαρίου. Σταθερό και αμετακίνητο αίτημα της Ομοσπονδίας είναι «η μη εκχώρηση - εκποίηση των ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ και ΟΛΘ και η ανάπτυξή τους από τους ίδιους Δημόσιους Οργανισμούς». Τα επιχειρήματα Η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες υποστηρίζουν ότι η κερδοφορία των δύο Οργανισμών, τα υπάρχοντα αποθεματικά τους και η μεγάλη δανειοληπτική τους ικανότητα, εξασφαλίζουν άνετα τα απαιτούμενα επενδυτικά κεφάλαια. Τονίζει δε ότι οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις οφείλονται σε «σκόπιμη υπονόμευση υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων, ώστε αυτό να χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για την εκποίηση παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ στους ιδιώτες». Επίσης, κάνει λόγο για τη δημιουργία «ιδιωτικού μονοπωλίου, το οποίο θα ελέγχει πλήρως την οικονομική ζωή της χώρας. Το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο θα φύγει από το δημόσιο έλεγχο και θα τεθεί υπό τον έλεγχο ξένης ιδιωτικής εταιρείας».Για να στηρίξει τις απόψεις της η ΟΜΥΛΕ, υπογραμμίζει ότι η κερδοφορία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ αυξήθηκε κατά 75% και 200% αντίστοιχα μέσα στο 2007 έναντι του 2006, ενώ παράλληλα για τον ΟΛΠ ο δείκτης αποδοτικότητας πάγιου ενεργητικού είναι στο 14% και αποδοτικότητας ιδίων κεφαλαίων στο 17%. Τα αντίστοιχα νούμερα για τον ΟΛΘ είναι 12% και 10%. Στον αντίποδα, η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργου Βουλγαράκη, τονίζει είναι ότι τα δύο λιμάνια έχουν πλέον να ανταγωνιστούν Παγκόσμιους Διαχειριστές (Global Operators), οι οποίοι είναι σε θέση να συντονίσουν τη στρατηγική ανταγωνισμού σε συνολικό επίπεδο, επιτυγχάνοντας παράλληλα οικονομίες κλίμακας. Επίσης, σε ό,τι αφορά την κερδοφορία τους, αναφέρει ότι, παρά τη σημερινή κερδοφορία τους: Υπολείπονται σε παραγωγικότητα έναντι των ανταγωνιστικών λιμένων, παρουσιάζουν σημαντική δυσκολία προσαρμογής στην υιοθέτηση διεθνών επιπέδων απόδοσης και στην πραγματοποίηση επενδύσεων, αδυνατούν να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής τους θέσης. Παράλληλα, κάνει λόγο και για το ύψος της επένδυσης και το χρονικό περιθώριο για την υλοποίηση των έργων, την προσέλκυση νέων πελατών αλλά και την εξειδίκευση που χρειάζεται στη διαχείριση διεθνούς διαμετακομιστικού σταθμού, τονίζοντας ότι είναι απαγορευτικά για τα δύο λιμάνια, όπως λειτουργούν σήμερα, και επισημαίνει ότι όλα υποδεικνύουν την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή. Εν τω μεταξύ, η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. απέστειλε εξώδικο στην ΟΜΥΛΕ, με το οποίο διαμαρτύρεται για το χρονικό διάστημα που μεσολαβούσε από την πρώτη ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, στις 28/12/2008, για κινητοποιήσεις από τις 5 Ιανουαρίου 2008, χαρακτηρίζοντάς το «απολύτως ανεπαρκές για τη λήψη προστατευτικών μέτρων του λιμανιού». Από την πλευρά τους, οι συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ τονίζουν ότι οι κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει είναι απολύτως νόμιμες.
Στα 6,8 εκατ. teu θα εκτιναχθεί η δυναμικότητα των ΣΕΜΠΟ
Συγκεκριμένα, αναμένεται μέχρι τις 15 ή 16 Ιανουαρίου τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών να συνεδριάσουν για να εγκρίνουν τις προκηρύξεις των πλειοδοτικών διεθνών διαγωνισμών παραχώρησης για τους προβλήτες ΙΙ, και ΙΙΙ (που θα κατασκευαστεί), ενώ την Ι θα κρατήσει ο ΟΛΠ για τον Πειραιά και για ολόκληρο το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων για τον ΟΛΘ.
- Οι λεπτομέρειες της προκήρυξης
Σε ό,τι αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά Α.Ε., το πρόγραμμα περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 480 εκατ. ευρώ, γεγονός που θα αυξήσει την ετήσια χωρητικότητά του στα 4,8 εκατ. teu. Ο επενδυτής που θα πλειοδοτήσει στο διαγωνισμό θα πρέπει να έχει διακινήσει την τελευταία τριετία πέντε εκατ. teu και να έχει τη δυνατότητα επενδύσεων ύψους 500 εκατ. ευρώ.
Για τον ΟΛΠ, η επένδυση υπολογίζεται σε 180 εκατ. ευρώ, γεγονός που θα αυξήσει την ετήσια χωρητικότητά του σε δύο εκατ. ευρώ. Ο επενδυτής, που θα πλειοδοτήσει στο διαγωνισμό, θα πρέπει να έχει διακινήσει, την τελευταία τριετία, τρία εκατ. teu και να έχει τη δυνατότητα επενδύσεων ύψους 200 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το «ενοίκιο», οι διοικήσεις των δύο λιμανιών θα περιμένουν από τους υποψήφιους επενδυτές να καταθέσουν τη μεγαλύτερη προσφορά επί του κύκλου εργασιών που θα έχουν τα δύο ΣΕΜΠΟ. Η «δικλίδα» ασφαλείας για την εξασφάλιση των εσόδων των δύο εταιρειών αφορά το οικονομικό μοντέλο που θα παρουσιάσουν οι υποψήφιοι επενδυτές, αφού το ελάχιστο που θα λαμβάνουν ως αντίτιμο για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα υπολογίζεται με βάση το 70% του οικονομικού μοντέλου που θα έχει καταθέσει ο πλειοδότης.
Σημειώνεται ότι οι σημερινές δυνατότητες των δύο λιμανιών είναι στα 1,6 εκατ. teu ετησίως για τον ΟΛΠ και 400.000 teu για τον ΟΛΘ.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)