Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2008

Αγωνιούν οι επιχειρηματίες

Την αγωνία του επιχειρηματικού κόσμου της Θεσσαλονίκης λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων στο λιμάνι της πόλης, εκφράζει η διοίκηση του Τοπικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ). Θεωρεί απολύτως απαραίτητο «για τις όποιες κρίσιμες στρατηγικές αποφάσεις για το μέλλον του λιμανιού να συνεκτιμώνται οι εξελίξεις στη διεθνή αγορά» και «να μη βρεθεί και πάλι ο επιχειρηματικός κόσμος της περιοχής υπό την ομηρία συντεχνιακών συμφερόντων». Επίσης, η διοίκηση του ΕΒΕΘ, επικαλούμενη τις εξελίξεις στις θαλάσσιες μεταφορές στη ΝΑ Ευρώπη και τον έντονο ανταγωνισμό στον τομέα της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, κρίνει σημαντικό «να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για να προληφθούν μη αναστρέψιμες εξελίξεις, οι οποίες θα ευνοούσαν την εγκατάσταση διεθνών εταιρειών σε ανταγωνιστικά λιμάνια της περιοχής». Επισημαίνει ωστόσο ότι «επιβάλλεται συστηματική ενημέρωση της επιχειρηματικής κοινότητας και των εργαζομένων στο λιμάνι για τις πρωτοβουλίες του κυρίου μετόχου της ΟΛΘ Α.Ε., δηλαδή της πολιτείας», αλλά και για «την πλήρη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων».
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Ανησυχίες εξαγωγέων για τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια


Ο εξαγωγικός κόσμος της χώρας αδυνατεί να αντέξει πλέον μία επανάληψη των περσινών απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών οι οποίες όπως είναι γνωστό έπληξαν σοβαρά όχι μόνο τα οικονομικά αποτελέσματα μιας μεγάλης κοινότητας επιχειρήσεων, αλλά και τις εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας μας, όπως προκύπτει από την λεπτομερή ανάλυση στοιχείων της ΕΣΥΕ για το δεκάμηνο του 2007.
Τα παραπάνω τονίζει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων με επιστολή που έστειλε στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γεώργιο Βουλγαράκη, στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γεώργιο Αλογοσκούφη, τον Υφυπουργό Εξωτερικών κ. Πέτρο Δούκα, στον Γεν. Διευθυντή Διεθνούς Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών κ. Δημ. Γιάννο και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Π. κ. Ν. Αναστασόπουλο επισημαίνει ότι: Ο ΠΣΕ αναφέρει ότι ο αυξητικός ρυθμός των εξαγωγών στο 2007 επιβραδύνθηκε σημαντικά, μετά από δύο έτη ισχυρής ανόδου και συγκεκριμένα οι εξαγωγές κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2007 σημείωσαν αύξηση 3,2%, ενώ το ίδιο διάστημα του 2006 είχε σημειωθεί αύξηση 20,4%. Επισημαίνει ακόμη ότι «τυχόν επανάληψη των παραπάνω απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, σε συνδυασμό και με την περαιτέρω επιδείνωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της χώρας μας, θεωρείται βέβαιο ότι θα ανακόψουν τη σημαντική αυξητική πορεία που σημείωσαν οι εξαγωγές κατά τα δύο προηγούμενα έτη 2005 και 2006, ενώ παράλληλα θα αποδυναμωθεί ένας από τους κύριους στόχους της Κυβερνητικής πολιτικής που είναι η εξωστρέφεια της οικονομίας».
«Εν όψει των κινδύνων αυτών ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων ζητεί την άμεση συνεργασία των συναρμοδίων Υπουργείων και φορέων, ώστε να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση, πριν το θέμα αυτό πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στις εξαγωγές όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα».
Πηγή:Ναυτεμπορική