Με αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκε σήμερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γ. Βουλγαράκης, στο πλαίσιο των συναντήσεών του με εκπροσώπους των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αντικείμενο των συναντήσεων, η επικείμενη μεταρρύθμιση στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, ΟΛΠ [OLPr.AT] και ΟΛΘ. Την ίδια στιγμή, οι τιμές των μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ γνωρίζουν νέα ιστορικά υψηλά, εν όψει της εισόδου ιδιωτών επενδυτών σε λιμενικές δραστηριότητες στα δύο λιμάνια.
Κατά τη σημερινή συνάντηση ο υπουργός υπογράμμισε την αναγκαιότητα της παραχώρησης σε ιδιώτες της διαχείρισης των λιμενικών εγκαταστάσεων των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, θέση όμως που βρήκε αντίθετους τους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και τους εργαζομένους στα λιμάνια. Ο κ. Βουλγαράκης επανέλαβε επίσης πως ο διαγωνισμός θα πρέπει να ξεκινήσει στα μέσα Ιανουαρίου και να έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Π.Λαφαζάνης, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, μίλησε για προειλημμένες αποφάσεις της κυβέρνησης, παρατηρώντας ότι στη συνάντηση δεν υπήρξε ανταλλαγή απόψεων επί της ουσίας. Ο κ. Λαφαζάνης εξέφρασε τη ριζική και κατηγορηματική αντίθεση του κόμματός του στην πολιτική ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, γιατί -όπως είπε- «στην ουσία μιλάμε για ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αν πουληθεί το φιλέτο των λιμανιών που είναι τα εμπορευματοκιβώτια». «Για μας», τόνισε χαρακτηριστικά, «αυτή η πώληση συνιστά ένα μείζον πολιτικό εθνικό έγκλημα». Απαντώντας σε άλλη ερώτηση για το μέλλον των εργαζομένων στα λιμάνια ο κ.Λαφαζάνης σημείωσε : «Η κυβέρνηση πάει να εφαρμόσει σε ακόμα χειρότερη έκδοση ένα είδος μοντέλο ΟΤΕ, το οποίο κόστισε ο κούκος αηδόνι στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία. Αυτό το μοντέλο εμείς το απορρίπτουμε κατηγορηματικά». «Οι εργαζόμενοι θα δουν να γίνονται μπαλάκι του πινγκ πονγκ και ο σάκος του μποξ, τόσο όσον αφορά τις εργασιακές τους σχέσεις, τα εργασιακά τους δικαιώματα και το εργασιακό τους μέλλον», επεσήμανε ο βουλευτής του ΣΥΝ και κατέληξε λέγοντας:. «Δεν θα διχαστούν οι εργαζόμενοι με δολώματα από την πλευρά της κυβέρνησης όσον αφορά το εργασιακό τους μέλλον... θα αντιταχθούν σε αυτά τα σχέδια ιδιωτικοποίησης. Θα αντιταχθούν όλα τα συνδικάτα, θα αντιταχθεί όλος ο ελληνικός λαός, διότι το θέμα αυτό είναι ύψιστο και δεν αφορά μόνο τις εργασιακές σχέσεις, αφορά το μέλλον της ίδιας της χώρας μας». Απαντώντας, ο κ.Βουλγαράκης τόνισε στους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ ότι αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης η διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων του συνόλου των εργαζομένων στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ. Οι εργαζόμενοι, είπε, έχουν τη δυνατότητα ή να συνεχίσουν κανονικά την εργασία τους με τα ίδια δικαιώματα ή να εργασθούν στο νέο πάροχο, ή να μεταταγούν στο Δημόσιο ή να αποχωρήσουν με ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, οι λεπτομέρειες του οποίου είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης.
Πηγή:Ναυτεμπορική
ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2008
Επαφές και διεργασίες εν όψει διαγωνισμού για ΟΛΠ και ΟΛΘ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ με εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης αρχίζει από σήμερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης, με αντικείμενο την επικείμενη μεταρρύθμιση στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, ΟΛΠ και ΟΛΘ. Την ίδια στιγμή, οι τιμές των μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ γνωρίζουν νέα ιστορικά υψηλά, εν όψει της εισόδου ιδιωτών επενδυτών σε λιμενικές δραστηριότητες στα δύο λιμάνια.
Σήμερα, αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση του κ. Βουλγαράκη με τους εκπροσώπους του Συνασπισμού ενώ αναμένεται ότι το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ. Ο υπουργός στις συναντήσεις αυτές αναμένεται να επιχειρηματολογήσει υπέρ της κυβερνητικής άποψης για την αναγκαιότητα της παραχώρησης σε ιδιώτες της διαχείρισης των λιμενικών εγκαταστάσεων των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, πολιτική θέση που βρίσκει αντίθετους τους εργαζομένους στα λιμάνια αλλά και τα κόμματα της Αριστεράς.
Οι εργαζόμενοι
Από την άλλη, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στα αναγκαία έργα μέχρι το 2015. Υποστηρίζουν ότι ο χρόνος είναι αναγκαίος. Με το ίδιο επιχείρημα υπογραμμίζουν ότι τα δύο λιμάνια θα έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν κεφάλαια ύψους 710 εκατ. ευρώ συνολικά, αφού τα έργα θα γίνουν σταδιακά. Τέλος, σε ό,τι αφορά τον προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά, τονίζουν ότι δεν θα είναι ανταγωνιστικός, αφού δεν θα έχει περιθώριο επέκτασης.
Επίσης, αναφέρουν ότι δεν υπάρχει προηγούμενο δύο παρόχων υπηρεσιών. Οι εργαζόμενοι έχουν εξαγγείλει κινητοποιήσεις, που αρχίζουν από το Σάββατο, 5 Ιανουαρίου, και θα κλιμακωθούν μέχρι τις 13 Ιανουαρίου, οπότε η ΟΜΥΛΕ θα επανακαθορίσει τη στάση της. Στις 5 και 6 Ιανουαρίου, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια θα απέχουν από κάθε υπερωριακή εργασία, ενώ στις 7 Ιανουαρίου κατέρχονται σε 24ωρη απεργία, με πρόθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων
Πηγή:Ναυτεμπορική
Σήμερα, αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση του κ. Βουλγαράκη με τους εκπροσώπους του Συνασπισμού ενώ αναμένεται ότι το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ. Ο υπουργός στις συναντήσεις αυτές αναμένεται να επιχειρηματολογήσει υπέρ της κυβερνητικής άποψης για την αναγκαιότητα της παραχώρησης σε ιδιώτες της διαχείρισης των λιμενικών εγκαταστάσεων των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, πολιτική θέση που βρίσκει αντίθετους τους εργαζομένους στα λιμάνια αλλά και τα κόμματα της Αριστεράς.
Οι εργαζόμενοι
Από την άλλη, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στα αναγκαία έργα μέχρι το 2015. Υποστηρίζουν ότι ο χρόνος είναι αναγκαίος. Με το ίδιο επιχείρημα υπογραμμίζουν ότι τα δύο λιμάνια θα έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν κεφάλαια ύψους 710 εκατ. ευρώ συνολικά, αφού τα έργα θα γίνουν σταδιακά. Τέλος, σε ό,τι αφορά τον προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά, τονίζουν ότι δεν θα είναι ανταγωνιστικός, αφού δεν θα έχει περιθώριο επέκτασης.
Επίσης, αναφέρουν ότι δεν υπάρχει προηγούμενο δύο παρόχων υπηρεσιών. Οι εργαζόμενοι έχουν εξαγγείλει κινητοποιήσεις, που αρχίζουν από το Σάββατο, 5 Ιανουαρίου, και θα κλιμακωθούν μέχρι τις 13 Ιανουαρίου, οπότε η ΟΜΥΛΕ θα επανακαθορίσει τη στάση της. Στις 5 και 6 Ιανουαρίου, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια θα απέχουν από κάθε υπερωριακή εργασία, ενώ στις 7 Ιανουαρίου κατέρχονται σε 24ωρη απεργία, με πρόθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων
Πηγή:Ναυτεμπορική
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)