Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011

Οποιος δώσει τα περισσότερα θα αποκτήσει το 23,1% του ΟΛΠ

Από δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό θα πάρουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές το 23,1% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Οπως διέρρευσε από κυβερνητικά στελέχη, η σχετική διαγωνιστική διαδικασία θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους και εικάζεται ότι θα εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία περί τα 250 - 300 εκατ. ευρώ, ανάλογα βέβαια με το ενδιαφέρον που θα επιδείξουν οι στρατηγικοί επενδυτές.
Διευκρινίστηκε επίσης ότι θα καθοριστεί το ποσό της αρχικής εκκίνησης από τη χρηματιστηριακή αξία της μετοχής, τη συμπεριφορά της μετοχής την τελευταία τριετία, την υπεραξία του Οργανισμού, όπως προκύπτει από το επενδυτικό πρόγραμμα και τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Μάλιστα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς αποκάλυψε στο τελευταίο διοικητικό συμβούλιο ότι δικαίωμα συμμετοχής στον σχετικό διαγωνισμό θα έχουν οι εταιρείες ειδικού σκοπού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι όποια εταιρεία εξασφαλίσει το πακέτο του 23,1% θα συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ με τουλάχιστον τρεις εκπροσώπους της και θα αναλάβει και θέσεις που της επιτρέπουν να συμμετέχει στο μάνατζμεντ και στον γενικότερο έλεγχο του Οργανισμού.
Οι τρεις μνηστήρες:
Μέχρι τώρα τουλάχιστον τρεις εταιρείες δείχνουν ενδιαφέρον για τις μετοχές του ΟΛΠ. Πρόκειται για την κινεζική Cosco, την MSC και έναν επενδυτικό όμιλο από τις Φιλιππίνες. Επικρατέστερη, βέβαια, φαίνεται ότι είναι η Cosco, η οποία έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στη δεύτερη προβλήτα του πρώτο λιμένα της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι οι Κινέζοι έχουν δεσμευθεί από τη σύμβαση παραχώρησης να επενδύσουν στο λιμάνι του Πειραιά 640 εκατ. ευρώ μέσω της εταιρείας Piraeus Container Terminal μέχρι το 2015. Η φιλοδοξία τους είναι να δημιουργήσουν το μεγαλύτερο τέρμιναλ μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 3,7 εκατομμυρίων teu’s. Επίσης, μέσα στις επιδιώξεις τους είναι να κατασκευάσουν κέντρο logistics και συναρμολόγησης προϊόντων που προέρχονται από την Κίνα και την προώθησή τους στις αγορές των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης. Στον αντίποδα των συμφερόντων της κινεζικής εταιρείας βρίσκεται ο ιταλο-ελβετικός ναυτιλιακός κολοσσός MSC, του κ. Τζιανλουίτζι Απόντε, που τα τελευταία χρόνια έχει εδραιωθεί στον Πειραιά. Η MSC είχε υπογράψει δεκαετή σύμβαση με τον ΟΛΠ, η οποία μετά την έλευση της Cosco λύθηκε πρόωρα, ωστόσο, τα πλοία της εξακολουθούν να διακινούν τα περισσότερα φορτία από και προς το πρώτο λιμάνι της χώρας, αξιοποιώντας και την προβλήτα του ΟΛΠ και περισσότερο την προβλήτα που ελέγχεται από τους Κινέζους. Πρόσφατα υπέγραψε και πάλι συμφωνία με τη διοίκηση του ΟΛΠ, η οποία θα αρχίσει από τον Μάιο του 2012, σύμφωνα με την οποία υποχρεώνεται να μεταφέρει ετησίως στην πρώτη προβλήτα 150.000 εμπορευματοκιβώτια κάθε χρόνο. Είναι γεγονός ότι η Cosco έχει αντιδράσει για αυτή τη συμφωνία και αφήνει να εννοηθεί ότι θα ήθελε τον έλεγχο όλου του λιμανιού. Βέβαια οι χρήστες σε καμία περίπτωση δεν θα συμφωνήσουν στο να υπάρχει ένας πάροχος στο λιμάνι του Πειραιά. Λέγεται ότι οι Κινέζοι έχουν προχωρήσει και αυτοί σε ειδικές συμφωνίες και μάλιστα.....
με την Evergreen, η οποία δεσμεύτηκε να μεταφέρει στον Πειραιά 40.000 κοντέινερ τον μήνα, δηλαδή 480.000 τον χρόνο.
ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ Ο ΟΛΠ:
Η διοίκηση του ΟΛΠ, πάντως, θα επιδιώξει τις επόμενες ημέρες να έλθει σε συμφωνία με τους συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ, ώστε να περιορίσει εκ νέου το εργατικό κόστος και κυρίως να συρρικνώσει περαιτέρω τις υπερωρίες. Ο ΟΛΠ με την εθελουσία έχει μειώσει το προσωπικό κατά 280 άτομα, αλλά διαθέτει πλεονάζον προσωπικό, το οποίο δεν προβλέπεται να απομακρυνθεί με τη διαδικασία της εργασιακής εφεδρείας, επειδή η ΟΛΠ ΑΕ είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και λειτουργεί με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας. Στόχος του κ. Γ. Ανωμερίτη είναι να περιορίσει κατά 30% τις υπερωρίες των εργαζομένων. Επισημαίνεται ότι σε σχέση με το 2009 οι δαπάνες για υπερωρίες έχουν περιοριστεί κατά 60%, ποσοστό που θεωρείται ικανοποιητικό. Το ποσοστό των αμοιβών επί των συνολικών εσόδων μειώθηκε στο 50,3% (από 71% που ήταν πριν από λίγα χρόνια) και επί των εξόδων στο 56%, ποσοστά τα οποία αντιστοιχούν στον μέσο όρο των λιμενικών υπηρεσιών των λιμανιών της ESPO. Παράλληλα, ο κ. Γ. Ανωμερίτης θα επιδιώξει την επίσπευση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του επενδυτικού προγράμματος του λιμανιού του Πειραιά. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση του ΟΛΠ θα επιταχύνει τους ρυθμούς κατασκευής έξι νέων προβλητών, ώστε να μπορούν να ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς που μεταφέρουν 4.000 επιβάτες το καθένα. Επίσης, θεωρείται σίγουρο ότι άμεσα ο ΟΛΠ θα παραχωρήσει σε ιδιώτες, ύστερα από διαγωνισμό, το νέο Car Terminal το οποίο θα κατασκευασθεί στον μόλο του Κερατσινίου, με μεταφορά των ναυπηγοεπισκευαστικών χώρων στις προβλήτες που βρίσκονται κάτω από τη ΔΕΗ. Ο ιδιώτης θα αναλάβει την κατασκευή του νέου Car Terminal, αλλά με την υποχρέωση να απασχολεί υπαλλήλους από τον ΟΛΠ. Σε ιδιώτες θα δοθούν οι δύο νέοι επιβατηγοί σταθμοί κρουαζιέρας που θα γίνουν στο παλαιό τελωνείο που βρίσκεται στη διασταύρωση της Ακτής Μιαούλη και Μεραρχίας και στην «Παγόδα», όπου το σχέδιο περιλαμβάνει και την κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων. Ιδιώτες, επίσης, θα αναλάβουν την κατασκευή των δύο αποθηκών στην Ηετιώνεια Ακτή, όπου θα γίνουν τα θεματικά πάρκα, το ελικοδρόμιο, η αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων στην είσοδο στο λιμάνι στη θέση «Κράκαρη» και η διαμόρφωση του «Σιλό» σε μουσείο ενάλιων εκθεμάτων και σε πολυχώρο. Ενα άλλο θέμα, που ήταν σε εκκρεμότητα, η αδειοδότηση του συνεδριακού και εκθεσιακού χώρου στο «Παλατάκι», ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες και τώρα απομένει οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το αυτοχρηματοδοτούμενο έργο να ξεκινήσουν τις εκσκαφές. Τέλος, διέρρευσε ότι μέσα στον Οκτώβριο σε σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση συμπεριλαμβάνεται διάταξη για τη συγκρότηση του αττικού λιμενικού συστήματος, στο οποίο θα ενταχθούν οι Οργανισμοί Λιμένων Πειραιώς, Ραφήνας, Ελευσίνας και Λαυρίου. Κυβερνητικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι με την ενοποίηση των τεσσάρων Οργανισμών θα δημιουργηθούν νέες επενδυτικές ευκαιρίες και θα κληθούν ιδιώτες να συμμετάσχουν σε διάφορα επενδυτικά προγράμματα που θα καθορισθούν αμέσως με τη δημιουργία του νέου λιμενικού σχήματος.
 Πηγή:Ημερησία
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμος Εμπορευμάτων , Εισαγωγές Εξαγωγές .
Mobil Phone: 6977636709
 http://www.ektelonismos.com ,
 http://ektelonismos.com/blog/,
email: kourtesisa@hotmail.com