Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Επιστροφή ΟΛΠ σε ασφαλή νερά με τη βοήθεια και της Cosco

αναθερμαίνεται το επενδυτικό ενδιαφέρον για το μεγάλο λιμάνι

Ως... περιζήτητη «νύφη» αντιμετωπίζεται το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά από τους ανθρώπους των διεθνών εταιρειών διαχείρισης λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων, καθώς και των εταιρειών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, που βλέπουν σε αυτό σημαντικές ευκαιρίες επενδυτικών κινήσεων. Στην αλλαγή του κλίματος για το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, το οποίο λόγω των συνεχών απεργιακών κινητοποιήσεων τα προηγούμενα χρόνια είχε μπει στη «μαύρη λίστα» των εταιρειών, κυρίαρχο ρόλο έπαιξε η δραστηριοποίηση της κινεζικής Cosco, η οποία σε βάθος χρόνου αναμένεται να υλοποιήσει επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ. Επίσης συνέβαλε η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην πώληση του 23,1% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α. Ε.), καθώς και στη διερεύνηση ενδιαφέροντος για τον Σταθμό Οχημάτων (car terminal). Δεν είναι τυχαίο ότι έχει ήδη εκφρασθεί ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές για το 23,1% του ΟΛΠ, μεταξύ των οποίων η κινεζική Cosco και η εταιρεία International Container (ICTS), με έδρα τις Φιλιππίνες. Μάλιστα ο πρόεδρος της συγκεκριμένης εταιρείας, Enrique Razon, σε δηλώσεις του στο πρακτορείο Reuters ανέφερε ότι η εταιρεία του έχει προβλέψει 500 εκατ. δολ. για εξαγορές, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και το λιμάνι του Πειραιά. Είναι σημαντικό ότι ο ΟΛΠ που διαχειρίζεται τον προβλήτα Ι πέτυχε να βελτιώσει τα οικονομικά του μεγέθη εμφανίζοντας κέρδη (μετά φόρων) για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ύψους 3,65 εκατομμύρια ευρώ έναντι κερδών 1,65 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010. Κερδοφόρο ήταν, επίσης, το πρώτο εξάμηνο και για την εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α. Ε.), θυγατρική της κινεζικής Cosco, η οποία διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙ. Η εταιρεία παρουσίασε κέρδη 1,71 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ στο αντίστοιχο εξάμηνο του 2010 είχε ζημιές ύψους 10,66 εκατ. δολαρίων.
Σταθμός Οχημάτων 
Ο Σταθμός Οχημάτων κατά το οκτάμηνο του 2011 κατέγραψε αύξηση κατά 25% στη διακίνηση των transshipment αυτοκινήτων αγγίζοντας τα 218.112 οχήματα έναντι 174.570 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Αντιθέτως η διακίνηση εγχώριου αυτοκινήτου, λόγω της κρίσης στην αγορά αυτοκινήτου, μειώθηκε κατά 45%. Η θετική πορεία του Σταθμού Οχημάτων, που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών, οφείλεται στο γεγονός ότι προσφάτως εντάχθηκαν στον Σταθμό νέοι χώροι συνολικής έκτασης 145.000 τ. μ., με μήκος κρηπιδώματος 1.167 μ. για εξυπηρέτηση 4 - 5 πλοίων μεταφοράς οχημάτων και χωρητικότητα θέσεων στάθμευσης 7.000 αυτοκινήτων. Ο νέος Σταθμός Οχημάτων έχει μετατραπεί σε διεθνές λιμάνι transit φορτίου οχημάτων, από το οποίο ήδη διακινείται το 78% των διεθνών οχημάτων, έναντι 12% του 2001 και 43% του 2006. Το transit φορτίο του πρώτου εξαμήνου του 2011 αναμένεται να οριστικοποιηθεί αυξητικά στο 18,37%, παρά την κρίση και τα γεγονότα στην Ιαπωνία. Πρακτικά ο ΟΛΠ μαζί με τον παλαιό Σταθμό Οχημάτων απέκτησε μια συνολική δυναμικότητα 192.140 τ. μ. και εξυπηρέτησης 10.000 αυτοκινήτων. Μια άλλη δραστηριότητα του ΟΛΠ, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων έχει μπει επίσης σε τροχιά ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε σημαντική αύξηση φθάνοντας στα 222.744 TEU. Κύκλοι του ΟΛΠ ανέφεραν ότι με την τοποθέτηση νέων γερανογεφυρών και τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος εξοπλισμού αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τους επόμενους μήνες.
Η ΣΕΠ και ο προβλήτας Ι 
Η ΣΕΠ, θυγατρική της κινεζικής Cosco, έχει προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των τεχνικών μέσων του προβλήτα, στοχεύοντας στην αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Μόλις, προσφάτα η ΣΕΠ απέκτησε ακόμη τρεις υπερσύγχρονες Super Post Panamax γερανογέφυρες, υλοποιώντας στο ακέραιο τόσο τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τη Σύμβαση Παραχώρησης που έχει υπογράψει με τον ΟΛΠ όσο και την υπόσχεση ως προς τους πελάτες για γρήγορη και εξασφαλισμένη εξυπηρέτηση. Με την τοποθέτησή τους ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά θα έχει συνολικά 18 γερανογέφυρες, εκ των οποίων οι έξι είναι Super Post Panamax. Οι 18 γερανογέφυρες σε συνεργασία με τα ήδη εγκατεστημένα οχτώ μηχανήματα πυκνής στοιβασίας RMG θα βελτιώσουν σημαντικά την παραγωγικότητα και την ικανότητα διαχείρισης φορτίων για τη μεταφόρτωση. Σημειώνεται ότι για να ολοκληρωθεί η επένδυση σε μηχανολογικό εξοπλισμό της ΣΕΠ αναμένεται η παραλαβή μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο οκτώ ακόμα μηχανημάτων RMG. Ολα δείχνουν ότι παρά την εν εξελίξει οικονομική κρίση το λιμάνι του Πειραιά, τελικώς, θα ξεπεράσει τη διελκυστίνδα με τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Το διάστημα που μεσολαβεί από τώρα έως το τέλος του έτους θα είναι ούτως ή άλλως εξαιρετικά κρίσιμο, από κάθε άποψη.
Πιο ασφαλές το λιμάνι
Νέο πρόσθετο σύστημα παρακολούθησης των πλοίων, τα οποία κινούνται σε ακτίνα 24 ναυτικών μιλίων από τον Πειραιά, εγκατέστησε ο ΟΛΠ Α.Ε. στο πλαίσιο αναβάθμισης της ασφαλείας του λιμένα. Στο πλαίσιο του EU Project MEMO, ο οργανισμός προμηθεύθηκε και εγκατέστησε μονάδα RADAR υψηλής ευκρίνειας, η οποία από τον Οκτώβριο θα μπορεί να μπλοκάρει και να παρακολουθεί στόχους οι οποίοι δεν εκπέμπουν σήμα AIS. H σχεδίαση είναι ιντερνετική, που σημαίνει ότι έπειτα από χορήγηση αδείας, θα μπορεί η χρήση του συστήματος να διαχέεται διαδικτυακά σε εταιρείες-χρήστες και σε κρατικές υπηρεσίες αντλώντας χρήσιμες πληροφορίες για την κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά. Σημειωτέον ότι το 2010 οι αφίξεις-αναχωρήσεις πλοίων στον Πειραιά ανήλθαν σε 26.000.
Πηγή: Καθημερινή
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης . Εκτελωνισμός Εμπορευμάτων. http://www.ektelonismos.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: