Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Αποκαλύψεις για επικίνδυνες συνθήκες εργασίας

Μπαράζ Αποκαλυπτικών δημοσιευμάτων στον ημερήσιο τύπο μεταξύ  αυτών και του σημερινού του Ριζοσπάστη επιβεβαιώνει τις φημολογίες.

Νέα στοιχεία για τις επικίνδυνες συνθήκες εργασίας που έχει επιβάλει το κινεζικό μονοπώλιο της COSCO, στην προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, την οποία λυμαίνεται εδώ και ένα χρόνο με τις υπογραφές των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΕΕ, φέρνει στην επιφάνεια το εργατικό «ατύχημα» που έγινε στην προβλήτα την περασμένη Παρασκευή 6 Μάη.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Παρασκευή γλίτωσαν την τελευταία στιγμή δύο χειριστές και ένας 27χρονος εκπαιδευόμενος, όταν συγκρούστηκαν δύο μηχανήματα τύπου ΟΣΜΕ (Οχήματα Στοιβασίας Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων) ύψους 11 μέτρων. Από τη σύγκρουση ο εκπαιδευόμενος, υπέστη κάταγμα στο δεξί ώμο. Σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες, οι τρεις εργαζόμενοι είχαν προσληφθεί από εργολάβους. Συγκεκριμένα στο χώρο εργάζονται περίπου 300 εργαζόμενοι. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτούς είναι επινοικιασμένοι στη θυγατρική της COSCO, την ΣΕΠ, από την εταιρεία «Διακίνηση ΑΕ», θυγατρική της κατασκευαστικής εταιρείας ΕΛΓΕΚΑ, η οποία με τη σειρά της είναι ένας από τους άμεσα ενδιαφερόμενους μαζί με την COSCO για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.
Η «Διακίνηση ΑΕ», ως εργολάβος, έχει υπεργολάβους. Οι τρεις που επέβαιναν στα ΟΣΜΕ ήταν εργαζόμενοι υπεργολάβων. Αυτό που πλέον έχει εξακριβωθεί είναι ότι οι εργαζόμενοι στους υπεργολάβους δουλεύουν μόνο όταν έχει παραπάνω δουλειά ή για να καλύψουν ρεπό άλλων εργαζομένων. Δηλαδή μπορεί να δουλέψουν μία ή δύο μέρες τη βδομάδα και θα πληρωθούν για τις μέρες που εργάστηκαν.
Το ανατριχιαστικό είναι ότι οι χειριστές των τεράστιων μηχανημάτων είτε έχουν προσληφθεί από υπεργολάβους και τη Διακίνηση ή απευθείας από την ΣΕΠ, όπως επίσης έχει εξακριβωθεί πλήρως, δεν έχουν ούτε τη στοιχειώδη εκπαίδευση. «Μετά από εκπαίδευση λίγων ημερών - όπως αναφέρθηκε από εργαζόμενο - όχι μόνο θεωρούνται έτοιμοι για να χειριστούν τα μηχανήματα, όταν για τους εργαζόμενους του ΟΛΠ απαιτούνταν πολύμηνη εκπαίδευση, αλλά τους αναγκάζουν ο ένας χειριστής να ανταγωνίζεται τον άλλον για το ποιος θα κάνει τις περισσότερες "κινήσεις", ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα έχουν και αύριο μεροκάματο»! Στην εργασία «λάσινγκ», δηλαδή λύσιμο και δέσιμο των εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με εργαζόμενους, δουλεύουν ανασφάλιστοι με 25 ευρώ μεροκάματο!
Μάλιστα, σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων, η διοίκηση της COSCO έδωσε εντολή να μπουν για δουλειά από χτες το βράδυ, προσπαθώντας να εμποδίσει τη συμμετοχή τους στην απεργία. Κάλεσμα στους εργαζόμενους του λιμανιού να συμμετέχουν μαζικά και αποφασιστικά στην απεργία και στην περιφρούρηση, απευθύνουν οι αγωνιστικές παρατάξεις «Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Υπαλλήλων ΟΛΠ» και «Δημοκρατική Ενότητα Λιμενεργατών», τονίζοντας: «Μόνο αγώνες με προοπτική λιμάνια που να αποτελούν κρατική, λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών μπορούν να εξασφαλίσουν στους εργαζόμενους ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και να ικανοποιούν τις ανάγκες τους».
Πηγή: Ριζοσπάστης
Αναδημοσίευση : Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτωνhttp://www.ektelonismos.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: