Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονική στιγμή έρχεται ξανά στην Αθήνα την επόμενη εβδομάδα, ο ισχυρός άντρας της Cosco, ο κάπταιν Wei Jiafu. Με δεδομένη μέχρι τώρα τη συμμετοχή του σε συνέδριο που διοργανώνει το Κέντρο Ερευνών Προοδευτικής Πολιτικής (ΚΕΠΠ) και η Capital Link την ερχόμενη Πέμπτη, ο κάπταιν Wei εκτιμάται ότι έρχεται να δώσει μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση: η Cosco είναι δυσαρεστημένη από τον ΟΛΠ και την διοίκησή του.
Οι πρόσφατες δηλώσεις του κ. Γιώργου Ανωμερίτη ότι οι "γκρίζες ζώνες" στη σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ από τον ΟΛΠ στην Cosco *έχουν μπει σε φιλικό διακανονισμό και εάν δεν υπάρξει κάποια πρόοδος "υπάρχει και η διαιτησία" προκάλεσαν εκνευρισμό στην κινεζική πλευρά.
Οι σχέσεις των δύο πλευρών εδώ και καιρό ακροβατούν σε τεντωμένο σκοινί αναφορικά με την λειτουργία των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά και όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, με την Cosco να έχει "παράπονα", σύμφωνα με πληροφορίες, από τον τρόπο που την αντιμετωπίζει ο Οργανισμός και η διοίκησή του. *Πηγές προσκείμενες στην κινεζική πλευρά έκαναν λόγο για παλινωδίες σε ζητήματα που συμφωνούνται μεν αλλά στην πορεία αναιρούνται, υπονοώντας την περίπτωση της MSC, όπου μέχρι το καλοκαίρι του 2012 με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, τα in transit φορτία της ανήκουν στην Cosco.
*Ωστόσο, ο ΟΛΠ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον ιταλο-ελβετικό όμιλο για τη διακίνηση περίπου 150.000 εμπορευματοκιβωτίων σε ετήσια βάση από την προβλήτα Ι, κρίνοντας πως δεν τον δεσμεύει η συμφωνία παραχώρησης. Υπενθυμίζεται ότι η MSC έχει καταγγείλει την παλαιά σύμβαση που είχε με τον ΟΛΠ, διάρκειας έως το 2012 και η οποία πέρασε στα χέρια της Cosco μαζί με τον προβλήτα ΙΙ.
*Αυτό που επίσης, φέρεται να δυσαρεστεί τους Κινέζους είναι το γεγονός ότι ο κ. Ανωμερίτης ανακοινώνει κατά καιρούς μειώσεις ή πάγωμα τιμολογίων σε μια σειρά υπηρεσιών του Οργανισμού, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που υπάρχουν λόγω της κρίσης αλλά την ίδια στιγμή αυξάνει τις χρεώσεις απέναντι στην Cosco, όπως προβλέπει η σχετική σύμβαση σε ποσοστό 2% συν την μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή.
Σε κάθε περίπτωση, οι δύο πλευρές βρίσκονται για ακόμη μια φορά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να βρουν την χρυσή τομή, αφού προηγήθηκαν προσπάθειες να εξευρεθούν λύσεις στην κοινή επιτροπή που λειτουργεί μεταξύ του ελληνικού οργανισμού και του κινεζικού ομίλου.
Η Cosco έχει ζητήσει την μείωση του ετήσιου μισθώματος που καταβάλει στον Οργανισμό, επικαλούμενη λόγους «ανωτέρας βίας» και την μη επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί όταν συμφωνούσε με την ελληνική κυβέρνηση για την επένδυση στον Πειραιά. Επίσης, τονίζει την μη ομαλή λειτουργίας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων το 2010 από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και τους τελωνειακούς.
Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) ΑΕ, η θυγατρική της Cosco που διαχειρίζεται την προβλήτα ΙΙ είχε έσοδα το 2010 83,3 εκατ. δολάρια έναντι 23,1 εκατ. το 2009 και ζημιές 10,15 εκατ. δολαρίων από 12,27 εκατ. το 2009. Στον προβλήτα ΙΙ διακινήθηκαν 684.881 teu από 166.062 το 2009 σημειώνοντας αύξηση 312%.
Έτερο ζήτημα είναι η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ από την Cosco, που θα πρέπει να ξεκινήσει από τον Οκτώβριο, αλλά και η κατασκευή του προβλήτα πετρελαιοειδών για την οποία οι δύο πλευρές... διαφωνούν για το ποιος πρέπει να την αναλάβει.
Το Θριάσιο
Το ζήτημα Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο δεν έχει κλείσει ακόμη για την Cosco, όπως δεν έχουν κλείσει και μια σειρά θεμάτων που την απασχολούν. Οι ίδιες πηγές πάντως, σημείωναν πως "αφού ο διαγωνισμός δεν κρίθηκε άγονος και πήρε παράταση δείχνει πως το ενδιαφέρον παραμένει, αλλά η κυβέρνηση θα πρέπει να λύσει μια σειρά προβλημάτων".
Στρατηγικής σημασίας είναι για την Cosco η συμμετοχή της ΓΑΙΑΟΣΕ στο σχήμα, υποστηρίζοντας ότι το ποσοστό της θα πρέπει είτε να είναι ελάχιστο είτε να αποκλειστεί εντελώς. Και αυτό γιατί όπως υποστηρίζει η κινεζική πλευρά, το ενδεχόμενο πώλησης του ΟΣΕ μπορεί να φέρει στρατηγικό επενδυτή άγνωστο την στιγμή που θα έχει ξεκινήσει η επένδυση και ο οποίος να είναι ανταγωνιστικός της Cosco, αλλάζοντας τα επιχειρησιακά δεδομένα.
Κρίσιμο θεωρείται επίσης το θέμα της ολοκλήρωσης του επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού μεταφοράς φορτίων για την σύνδεση του Ικονίου με το Θριάσιο Πεδίο. Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ικονίου – Θριασίου, προϋπολογισμού 62 εκατ. ευρώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2009.
Πηγή:www.capital.gr
Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης , Εκτελωνισμοί Σύμβουλος επι τελωνειακών θεμάτων ,εισαγωγικού εξαγωγικού εμπορίου : http://www.ektelonismos.com/
*Σχόλιο: Έχω την εντύπωση οτι ο Υπουργός παίζει με τα νεύρα των Κινέζων. Γατόνι πάντως !!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου