«Σε καμία περίπτωση δεν είναι ο ΟΛΠ αρμόδιος για να οδηγήσει σε αναθεώρηση τη Σύμβαση Παραχώρησης με την Cosco».
Φωτιές άναψε με την δήλωσή του αυτή κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΣΕ, Γιώργος Ανωμερίτης αναφερόμενος στα σημεία τριβής που υπάρχουν μεταξύ της ΟΛΠ ΑΕ και της ΣΕΠ-Cosco, που έχουν οδηγήσει στο τραπέζι των συζητήσεων τις δύο πλευρές και μάλιστα σε εβδομαδιαία βάση. Μία δήλωση η οποία πέρασε σχεδόν απαρατήρητη. Παρά το γεγονός ότι ο Γ.Ανωμερίτης προσπάθησε να δώσει μία εικόνα φιλικού διακανονισμού με τους Κινέζους, ως έμπειρος πολιτικός εκτόξευσε τις «λεκτικές τορπίλες» και όποιος τις αντελήφθη τις….αντελήφθη στη διάρκεια της δίωρης συνέντευξης τύπου.
Λίγο νωρίτερα είχε φροντίσει να προλειάνει το έδαφος λέγοντας: « Δεν υπάρχει σε ολόκληρο τον κόσμο σύμβαση που να μην έχει αναθεωρηθεί μετά από 3-4 χρόνια» και προσέθεσε: « Υπάρχουν νέα οικονομικά δεδομένα λόγω της κρίσης τα οποία πρέπει να δούμε. Συζητάμε κάθε εβδομάδα με τη ΣΕΠ. Άλλο αυτό όμως και άλλο μία επίσημη συμφωνία.»
Οι Κινέζοι, από την πλευρά τους, στο πίσω μέρος του μυαλού τους θεωρούν ότι το κυβερνών κόμμα ποτέ δεν ήθελε τη σύμβαση, σύμφωνα με όσα έλεγαν τα στελέχη του, όταν ήταν στην αντιπολίτευση και χρειάστηκε η παρέμβαση του Θ.Πάγκαλου για να εξομαλυνθεί η κατάσταση.
Τα θέματα
«Θα επιλύσουμε τα θέματα που έχουν προκύψει για τη Σύμβαση Παραχώρησης με την Cosco» τόνισε ο Γ.Ανωμερίτης. «Μία στο καρφί και μία στο πέταλο» με λίγα λόγια.
Τα τρία σημεία τριβής σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο είναι:
«1. Η ερμηνεία για το γεγονός ανωτέρας βίας , πότε επέρχεται, πότε είναι ολική και πότε μερική. Προέκυψε από την απαίτηση της ΣΕΠ-Cosco για μη καταβολή ανταλλάγματος λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών των φορτηγών.
Όμως σύμφωνα με τον ΟΛΠ η συγκεκριμένη απεργία δεν είναι ανωτέρα βία γιατί δεν ήταν τα συνδικάτα των εργαζομένων που απέργησαν. Το ερευνούμε νομικά το θέμα».
2. Το δεύτερο θέμα αφορά την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ. Υπάρχουν ασάφειες όσο αφορά την προβλήτα πετρελαιοειδών. Πρέπει να κατασκευαστεί σε άλλο σημείο του λιμανιού και στην θέση που βρίσκεται τώρα να αρχίσει η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ. Το πρόβλημα είναι ότι στη σύμβαση παραχώρησης, δεν υπάρχει ρητή αναφορά για το ποια πλευρά έχει την ευθύνη κατασκευής της προβλήτας πετρελαιοειδών.
3.Το τρίτο θέμα είναι η σύμβαση συνεργασίας με την MSC. Μέχρι 30-6-2012 ο ΟΛΠ δεν θα πρέπει να υπογράψει σύμβαση με την MSC, σύμφωνα με τους Κινέζους της Cosco.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι Κινέζοι έχουν ήδη αντιδράσει στέλνοντας επιστολή στη διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ κάνοντας γνωστό ότι θα προχωρήσει σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προασπίσει τα συμφέροντά της.
Από την άλλη πλευρά, και σύμφωνα με οικονομικούς κύκλους του λιμανιού η Cosco εάν κινηθεί νομικά απέναντι στην MSC, στην καλύτερη περίπτωση θα διεκδικήσει ένα εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την καταγγελία της πρώτης σύμβασης, εξαλείφοντας όμως οποιοδήποτε περιθώριο για μελλοντική συνεργασία.
Να υπενθυμίσουμε ότι στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η Cosco, μαζί με την εκμετάλλευση της προβλήτας ΙΙ και την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, πήρε ως προίκα και τη σύμβαση που είχε ο ΟΛΠ με την MSC γεγονός που της εξασφάλιζε, ετησίως, στο φιλόδοξο εγχείρημά της, περίπου 500.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων, όπως προέβλεπε το συμβόλαιο.
Όμως τη συγκεκριμένη σύμβαση την είχε καταγγείλει άμεσα o Ιταλοελβετικός κολοσσός MSC.
Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι η Cosco δεν μπορεί να πάρει φορτία από την MSC γιατί είναι ανταγωνιστές οπότε οι Ιταλοελβετοί θα στραφούν με μεγαλύτερη ευκολία προς τον ΟΛΠ.
Οι διαφορές αυτές θα επιλυθούν συμβιβαστικά και αν όχι ακολουθεί η διαδικασία της Διαιτησίας.
«Η σύμβαση δεν έχει βρει την περπατησιά της. Υπάρχουν προβλήματα συνεργασίας των δύο εταιρειών, ΟΛΠ-Cosco είτε άμεσα διότι δημιουργούνται από αδράνειες του παρελθόντος και αδυναμία κατανόησης του νέου μοντέλου συνεργασίας από τους συνδικαλιστές είτε έμμεσα από την πολιτεία που δεν τηρεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις και συγκεκριμένα, την έγκαιρη καταβολή του ΦΠΑ (από τα 35 εκ. έχει δώσει τα 20 εκ.)» τονίζουν κύκλοι του λιμανιού και προσθέτουν:
«Η μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων αντανακλάται στο κακό κλίμα μεταξύ των δύο εταιρειών που διαρκώς διαψεύδεται.
Οι υποχρεώσεις των Κινέζων τηρούνται κατά γράμμα όπως προσλήψεις, επενδύσεις τήρηση χρονοδιαγράμματος, βελτίωση παροχής υπηρεσιών».
Πηγή: Αξία (Μηνά Τσαμόπουλου )
Μερική Αναδημοσίευση: Αλέξανδρος Κουρτέσης Εκτελωνισμοί http://www.ektelonismos.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου