Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους «οι επιμέρους κλάδοι της ναυτιλίας βρίσκονται από τις αρχές του καλοκαιριού σε ρυθμό πιέσεων. Στην δυσμενέστερη θέση είναι αναμφίβολα ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων κάτι που καταδεικνύεται και στην ακύρωση παραγγελιών για πλοία container 10.000 TEUs και άνω, δηλαδή πλοίων μεταφορικής ικανότητας περισσοτέρων από 10.000 εμπορευματοκιβωτίων.» Είναι ενδεικτικό ότι τις τελευταίες εβδομάδες, στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα λεγόμενα containerships, οι ναύλοι έχουν μειωθεί κατά 15%. Από την αρχή της κρίσης η πτώση φθάνει το 64%.
Για παράδειγμα μία ναύλωση κατά μέσο όρο προς 50.000 δολάρια την ημέρα τώρα έχει πέσει στα 18.000 δολάρια, ποσοστό μείωσης 64%. Πολλοί διακρίνουν στην πτώση αυτή στοιχεία συγκυριακά που οφείλονται στην αύξηση των αποθεμάτων σε εμπορεύματα κατά την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες και στοιχηματίζουν στην άνοδο της εν λόγω αγοράς αν και η αντίστοιχη αγορά παραγώγων δεν προεξοφλεί κάτι τέτοιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου