THN πεποίθησή του ότι οι παγκόσμιοι διαχειριστές εμπορευματικών σταθμών θα δείξουν το έμπρακτο ενδιαφέρον τους στη διαδικασία παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, εξέφρασε χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης.
«Σας λέω ότι θα εκπλαγώ αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον»(δηλαδή υπάρχει φόβος να μην κατατεθούν προσφορές ? έχει γούστο), ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Σχολιάζοντας το ενδεχόμενο να μην υπάρξει τελικά μεγάλο ενδιαφέρον από τους global operators έδειξε με έμμεσο τρόπο για άλλη μια φορά την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει την πολιτική της μεταρρύθμισης στη λιμενική βιομηχανία: «Αν δεν υπάρξει όμως σημαίνει ότι θα πρέπει να ξαναδούμε τους όρους και να επανέλθουμε με νέα διαγωνιστική διαδικασία». (Μου φαίνεται οτι προετοιμαζει το έδαφος !!!)Την αισιοδοξία του για την επιτυχή έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας ο ΥΕΝΑΝΠ την στήριξε στα όσα ανέφεραν στον ίδιο οι εκπρόσωποι των εταιρειών τον περασμένο χειμώνα, στις επιστολές ενδιαφέροντος που απέστειλαν, από το γεγονός ότι έχουν παραλάβει οι περισσότερες τις προκηρύξεις, αλλά και από τις ερωτήσεις που υποβάλουν τα στελέχη των εταιρειών στο Data Room των ΟΛΠ και ΟΛΘ προκειμένου να αποκτήσουν ολοκληρωμένη άποψη για τις δυνατότητες των ΣΕΜΠΟ των δύο λιμανιών.
Τα προβλήματα της αγοράς
Ο υπουργός επίσης παραδέχθηκε ότι από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια τους τελευταίους τέσσερις μήνες έχουν δημιουργήσει προβλήματα στην αγορά, «όχι όμως και αδιέξοδα», όπως ανέφερε. Κατέθεσε στοιχεία βάση των οποίων η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΠ το Λαύριο τον Αστακό και τελευταία στον Σκαραμαγκά αθροιστικά είναι περίπου η ίδια σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. «Βεβαίως όμως με αυξημένο κόστος», τόνισε. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος έδωσε και συνέχεια τονίζοντας ότι πλέον και μετά από την αύξηση της παραγωγικότητας πάνω από τα 1.000 containers ημερησίως, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι ο επαναπατρισμός των container που βρίσκονται διασκορπισμένα σε γειτονικές χώρες. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της διοίκησης του ΟΛΠ αυτά δεν ξεπερνούν τις 30.000 συνολικά. Σε ό,τι αφορά την απώλεια εσόδων ο ΟΛΠ τις υπολογίζει ότι ανέρχονται στο 1,5 εκατ. ευρώ σε εβδομαδιαία βάση. Κλείνοντας την τοποθέτησή του υπογράμμισε ότι πιστεύει ότι δεν υπήρξε ποτέ πραγματική κρίση στις σχέσεις διοίκησης και υπαλλήλων, καθώς και ότι πιστεύει ότι στο μέλλον η παραγωγικότητα του λιμανιού θα αυξηθεί περισσότερο στο μέλλον. Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΘ ο διευθύνων σύμβουλος Ιωάννης Τσάρας παραδέχθηκε και αυτός ότι υπήρξαν επιχειρήσεις που αντιμετώπισαν προβλήματα. Και αυτός με τη σειρά ανέφερε ότι το τελευταίο διάστημα η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά. Για το πρώτο τρίμηνο ανέφερε ότι η υστέρηση στις εξαγωγές έφτασε το 10% σε σχέση με το 2007 ενώ οι εισαγωγές υστέρησαν κατά 30%. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους ο ΟΛΘ παρουσιάζει μία υστέρηση σε έσοδα ύψους δύο εκατ. ευρώ όλο αυτό το διάστημα, το οποίο όμως αναμένεται να καλυφθεί τα επόμενα τρίμηνα.
Το εργασιακό μέτωπο
Σε ό,τι αφορά τη συνεχιζόμενη αντίδραση των εργαζομένων στα δύο λιμάνια, κατά της παραχώρησης ο υπουργός απαντώντας στα ερωτήματα των δημοσιογράφων επανέλαβε τη θέση του. Οι εργαζόμενοι είναι εξασφαλισμένοι και έχουν αρκετές επιλογές στα χέρια τους. Για την απόφαση του Εφετείου ανέφερε ότι δέχθηκε τα όσα υποστήριζε ο ΟΛΠ, ενώ υπογράμμισε ότι θεωρεί πως η κατάσταση στα λιμάνια θα ομαλοποιηθεί. Προανήγγειλε και την έναρξη νέου γύρου διαλόγου που θα αρχίσουν οι δύο διοικήσεις των δύο λιμανιών με τους εργαζόμενους. Σε ό,τι αφορά την αποχή από τις υπερωρίες η οποία συνεχίζεται, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος τόνισε ότι η εταιρεία του προχωρά τη διαδικασία προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ (αν και χρειάζεται μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε μέχρι οι νεοπροσληφθέντες να είναι έτοιμοι), ενώ προσέθεσε ότι και οι εργαζόμενοι μπορεί να επανακαθορίσουν τη στάση τους, προσθέτοντας όμως άμεσα ότι δεν χρειάζονται καθοδήγηση. Από την πλευρά τους τόσο η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος πραγματοποιούν σήμερα το απόγευμα μαζί με την Νομαρχία Πειραιά, στη πλατεία Κοραή συναυλία διαμαρτυρίας κατά της παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ.
Πηγή:Ναυτεμπορική , Σχόλιο Α.Κ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου