Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2008

Στη Βουλή το σχ/ν για τα λιμάνια


Κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με το οποίο κυρώνονται οι συμβάσεις παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και ρυθμίζονται θέματα του προσωπικού των Οργανισμών. Όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση, με το σχέδιο νόμου συμπληρώνεται το ήδη υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο της χρήσης και λειτουργίας των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Επιπροσθέτως, προβλέπονται νέες και συγκεκριμένες ρυθμίσεις για το προσωπικό των οργανισμών λιμένων, με σκοπό την περαιτέρω εξασφάλιση των εργαζομένων, εν όψει της επιχειρηματικής αναδιοργάνωσης της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. Εξάλλου, με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ' του παρόντος σχεδίου νόμου, ρυθμίζονται θέματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του Διεθνή Κώδικα για την Ασφάλεια Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (Κώδικας ISPS). Όπως προκύπτει από το άρθρο δέκατο όγδοο του ν. 2932/2001 (Α΄ 145), στις αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής (ΓΓΛΛΠ) ανήκει μεταξύ άλλων και η εξασφάλιση χρηματικών πόρων βελτίωσης, αναβάθμισης και εκτάκτων παρεμβάσεων στους λιμένες της χώρας καθώς και η περαιτέρω διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου αξιοποίησης των υφισταμένων ή προβλεπόμενων να κατασκευασθούν εγκαταστάσεων, όπως και η μέριμνα για την εναρμόνιση των συνθηκών οργάνωσης και λειτουργίας των λιμένων με τις απαιτήσεις της συνολικής λιμενικής πολιτικής. Με δεδομένη την υποχρέωση έγκρισης και εφαρμογής σχεδίου ασφάλειας των λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων σύμφωνα με τον Διεθνή Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code), σκοπός των προτεινομένων διατάξεων -όπως σημειώνεται- είναι η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την εφαρμογή του Κώδικα και τη δημιουργία συνθηκών ασφάλειας για όλα τα μέσα μεταφοράς, τους λιμένες και τις λιμενικές εγκαταστάσεις με την λειτουργία συστημάτων ασφαλείας, αλλά και την εντατικοποίηση των ελέγχων στα μεταφερόμενα οχήματα, ιδιαίτερα στα φορτηγά και στα εμπορευματοκιβώτια, με την εξασφάλιση πόρων οι οποίοι θα διατίθενται αποκλειστικά για την βελτίωση και λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας των λιμενικών εγκαταστάσεων, καθώς και την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται για το θέμα αυτό. Επίσης, με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Δ επιδιώκεται η καλύτερη οργάνωση του Λιμενικού Σώματος και της δομής της Ιεραρχίας αυτού, λαμβανομένης υπόψη και της προβλεπόμενης από το ν.3079/2002 (ΦΕΚ - Α’ 311) οργανικής σύνθεσης του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος που ανέρχεται σε δέκα χιλιάδες εκατό πενήντα έξι άτομα. Σημειώνεται μάλιστα, ότι μέχρι σήμερα, σε αντίθεση με τα άλλα στρατιωτικά και αστυνομικά σώματα, στο Λιμενικό Σώμα δεν υπάρχει η απαιτούμενη δομή της ιεραρχίας στους ανώτατους βαθμούς. Με τις προτεινόμενες διατάξεις του Κεφαλαίου Δ δεν προκαλείται αύξηση των οργανικών θέσεων, αλλά ανακατανομή των υφιστάμενων.
Πηγή:Ναυτεμπορική Διαβάστε Όλο το σχέδιο νόμου

Δεν υπάρχουν σχόλια: