Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009

Πάτρα: Λαθραία τσιγάρα σε φορτηγό ψυγείο

Πάνω από 44.000 κούτες με λαθραία τσιγάρα εντόπισαν λιμενικοί σε φορτηγό ψυγείο, μόλις λίγο πριν επιβιβαστεί σε πλοίο με προορισμό την Ιταλία. Οι κούτες ήταν κρυμμένες σε φορτίο με πιπεριές ενώ δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ο έλεγχος για τον ακριβή αριθμό των τσιγάρων που βρίσκονται μέσα, καθώς και για τον υπολογισμό των δασμών υπέρ του δημοσίου.Ο οδηγός του φορτηγού συνελήφθη ενώ οι λιμενικοί συνεχίζουν τις έρευνες για τον εντοπισμό και άλλων ατόμων που ενέχονται στη λαθρεμπορία τσιγάρων.
Πηγή:MarineNews

Στην Ελλάδα για να μετατραπεί σε μουσείο το τελευταίο Liberty

Το επόμενο Σάββατο καταπλέει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά το «SS Hellas Liberty», ένα από τα τρία τελευταία εν ζωή πλοία αυτού του τύπου, προκειμένου να μετατραπεί σε πλωτό μουσείο, με το όνομα «Ελευθερία».
Το τελευταίο Liberty αναχώρησε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα, στις αρχές Δεκεμβρίου. Ο Ελληνοαμερικανός γερουσιαστής του Rhode Island, Λεωνίδας Ραπτάκης, ανακοίνωσε στις 07/12/08 ότι ένα από τα τελευταία Liberty που έχουν διασωθεί έφυγε από το Norfolk της Virginia για την Ελλάδα.
Το πλοίο το δώρισε η κυβέρνηση των ΗΠΑ στην Ελλάδα, το οποίο, έπειτα από πλήρη επισκευή, θα μετατραπεί σε πλωτό μουσείο, αναγνωρίζοντας την Ελληνική Ναυτική Ιστορία και τους ισχυρούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των δύο χωρών. Το πλοίο αναχώρησε με το ρυμουλκό «Ποσειδών». Το Λιμενικό Σώμα πραγματοποίησε την τελευταία Επιθεώρηση και επιβεβαίωσε την άριστη κατάσταση του πλοίου, προτού αναχωρήσει.
Η πρωτοβουλία επιστροφής του εν λόγω Liberty στην Ελλάδα ανήκει στον Ελληνα εφοπλιστή Σπύρο Πολέμη, με τον οποίο συντάχθηκε και ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.
Στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά το πλοίο θα υποστεί εκτεταμένες επισκευαστικές και μετασκευαστικές εργασίες, ώστε να αναλάβει δράση ως μουσείο, στο οποίο θα παρουσιάζεται όλη η ιστορία της ναυτιλίας των Ελλήνων από το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου μέχρι και πριν από μια δεκαετία περίπου, όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και το τελευταίο εν ενεργεία λίμπερτι.
Κόστος 5 εκατ. δολ.
Το κόστος μετασκευής του πλοίου υπολογίζεται στα 5 εκατ. δολ., ενώ, μέχρι τον προηγούμενο Νοέμβριο, είχε διατεθεί περί το 1,5 εκατ. δολ.
Τα πλοία τύπου «Λίμπερτι» αποτέλεσαν τα βασικά σκάφη μεταφοράς εφοδίων από την Αμερική προς την Ευρώπη στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Σ' αυτά πολέμησαν κατά του Αξονος -μαζί με τους συμμάχους- χιλιάδες Ελληνες ναυτικοί, εκ των οποίων 2.000 έπεσαν ηρωικά στις μάχες του Ατλαντικού.
Μετά τη λήξη του πολέμου, ως αναγνώριση της σημαντικής προσφοράς της Ελλάδας, 100 πλοία «Λίμπερτι» παραχωρήθηκαν με ευνοϊκούς όρους από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε Ελληνες πλοιοκτήτες, στο πλαίσιο ανασύστασης της Ευρώπης, και συνδέθηκαν άρρηκτα με την ανασυγκρότηση και ανοδική πορεία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.
Εδώ κατεβάστε ένα αρχείο σε *.ppt με την συνόπτική Ιστορία των Liberties
Πηγή:Ναυτεμπορική

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009

Νέο Blogg για τον Πειραιά !!

Με το καλημέρα του νέου χρόνου έκανε την εμφάνιση του το νέο Blogg για το Πειραϊκό Ρεπορταζ , Να ευχηθούμε να είναι πάντα αποκαλυπτικό και δυναμικό όπως ξεκίνησε . Και να τηρήσει όλα οσα υπόσχεται
" Όχι ανώνυμα. ΠειραTικά !
Όσα δεν παίζουν οι τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα και δε χωράνε στις εφημερίδες. "

Άλλωστε οι υπογραφές τους ξεχωρίζουν
Α. Κ Υποσχόμαστε οτι θα το παρακολουθούμε και θα δημοσιεύουμε τα πιο ενδιαφέροντα.

Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2009

Εορτάσαμε μόνοι στο Λιμάνι

Για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, ο Αγιασμός των Θεοφανίων στον Πειραιά είναι ιδιαίτερα φτωχός. Ούτε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ούτε ο Πρωθυπουργός, ούτε ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, παρέστησαν στο, κατά τα λοιπά, πρώτο λιμάνι της χώρας. Στον Αγιασμό των Υδάτων στο λιμάνι της εκλογικής του περιφέρειας δεν θα παραστεί ούτε ο μακροβιότερος πρωθυπουργός, κατά το παρελθόν, βουλευτής Α’ Πειραιά Κ. Σημίτης!
Α.Κ Γιατί άραγε ; Kαλά ο Κ. Καραμανλής "φοβήθηκε" ας πούμε τα νεράτζια (λόγω ξεπουλήματος του ΟΛΠ ) , οι άλλοι ?

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2009

Tο νεότευκτο MSC DANIELLA καταπλέει στον Πειραιά

Στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να καταπλεύσει τις επόμενες ημέρες το εικονιζόμενο, νεότευκτο, MSC DANIELLA μήκους 365 μέτρων και χωρητικότητας 14000 teu. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, και το μεγαλύτερο πλοίο που θα προσεγγίσει και θα εξυπηρετηθεί από Ελληνικό λιμάνι μέχρι σήμερα. Μάλιστα την προσεχή Δευτέρα πελάτες της εταιρείας αλλά και εκπρόσωποι των ΜΜΕ θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν το πλοίο. «H MSC επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά την προσήλωσή της στην Ελληνική αγορά, με χαρά ανακοινώνει την αναβάθμιση της απευθείας γραμμής της από την Άπω Ανατολή προς το λιμάνι του Πειραιά με την προσθήκη νέων λιμανιών και πλοίων. Η δυναμικότητος 7 πλοίων χωρητικότητας 5.500 teu το κάθε ένα, γραμμή PHOENIX, που μέχρι σήμερα εξυπηρετούσε τον Πειραιά, αντικαθίσταται με την δυναμικότητος 9 πλοίων χωρητικότητας 9500 – 11500 teu το κάθε ένα, γραμμή JADE» επισημαίνει η εταιρεία
Πηγή:MarineNews

Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2009

Στο επίκεντρο τα λιμάνια της «Εγνατίας»

Όλα είναι πιθανά τη νέα χρονιά για τους «ευελπιστούντες» σε αναδιαμόρφωση βασικών παραμέτρων της επιχειρούμενης κυβερνητικής μεταρρύθμισης στον τομέα της λιμενικής πολιτικής. Μέχρις των ενδείξεων όμως ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί νέο κύκλο συζητήσεων περί του ρόλου αλλά και της τύχης των λιμένων του άξονα της Εγνατίας πυροδότησε η είδηση ότι ο συγκεκριμένος άξονας συνολικού μήκους 947 χιλιομέτρων παραδίδεται στο σύνολό του στην κυκλοφορία μέχρι την προσεχή άνοιξη, συνδέοντας πλέον άμεσα τη δυτική με την ανατολική πλευρά της χώρας και διευκολύνοντας τις μεταφορές από και προς τα κράτη που βρίσκονται στα βόρεια σύνορά της. Η αναγγελία του αγγέλματος για το άνοιγμα του «κλειστού αυτοκινητόδρομου» με τις ιστορικές καταβολές αναζωπύρωσε το επιχειρηματικό και επιχειρησιακό ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, που συνθέτουν τα «λιμάνια του βόρειου άξονα» για τα οποία έχει ήδη εκδηλωθεί προφορικό και έγγραφο ενδιαφέρον από εταιρίες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στον λιμενικό τομέα και στα logistics. Οι «ευελπιστούντες» πάντως ελπίζουν ότι η κυβέρνηση θα συμπεριλάβει ένα νέο πλαίσιο κινήσεων σε σχέση με το ήδη επιχειρηθέν που αφορούσε μόνο στους δύο μεγάλους Οργανισμούς Λιμένων και υπό το φως των νέων δεδομένων που δημιούργησε το «ναυάγιο» των διαπραγματεύσεων για τον προς ώρας υφιστάμενο διαγωνισμό για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς.
Πηγή:SeaNation

Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2009

Το "Νταλιάνα" κατέπλευσε πρώτο το 2009 στο λιμάνι του Πειραιά

Το πρώτο πλοίο που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το νέο έτος 2009 ήταν το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "Νταλιάνα" της GA Ferries του εφοπλιστή Γεράσιμου Αγούδημου. Το πλοίο μπήκε λίγα λεπτά μετά την έλευση του νέου έτους και στο λιμάνι το υποδέχθηκαν ο πλοιοκτήτης, ο υφυπουργός Πάνος Καμμένος, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Διονύσης Μπεχράκης
Πηγή:PortNet

Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2008

Αγοράζουν κτήρια οι κινέζοι στον Πειραιά εν όψει εισόδου της Cosco

Αγοράζουν κτήρια οι κινέζοι στον Πειραιά. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει έντονη κινητικότητα στο λιμάνι και ιδιαίτερα στην περιοχή γύρω από το εργοστάσιο του Παπαστράτου. Όλα αυτά εν όψει της εισόδου της Cosco στον Πειραιά που θα γίνει τον Οκτώβριο του 2009. Μάλιστα μαθαίνω ότι σε αγορές ακινήτων προχώρησαν την τελευταία χρονιά και έλληνες οι οποίοι το είδαν ως επένδυση εν όψει της έλευσης των κινέζων. Τώρα θα τα πουλήσουν, θα τα νοικιάσουν, κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει.
Πηγή:MarineNews

Ολοταχώς προς τη Βουλή !!

Ολοταχώς προς τη Βουλή οδεύει η συμφωνία ΟΛΠ-Cosco, καθώς πριν από λίγο έγινε γνωστό ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε τις ενστάσεις που είχε εγείρει η ΟΜΥΛΕ, όσον αφορά τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από το συνέδριο για τον έλεγχο της σύμβασης. Εκ του γεγονότος αυτού, καθίσταται σαφές ότι η ηγεσία του ΟΛΠ θα επιχειρήσει στο διάστημα μέχρι και τα Θεοφάνια ή τα αμέσως επόμενα 24ωρα, να έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες εισαγωγής της σύμβασης στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής. Δεν πρόκειται για επίσπευση άλλα για επιχείρηση τήρησης του κυβερνητικού προγράμματος που ήθελε τη διαδικασία του ΟΛΠ να κλείνει εκτός του Δεκέμβρη ενεστώτος έτους. Η διοίκηση κατά πληροφορίες στρέφει τώρα το ενδιαφέρον της σε ρυθμιστικά ζητήματα ικανά να φέρουν το λιμάνι σε ένα ρυθμό κίνησης πάρα τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών ούτως ώστε να ελαχιστοποιήσει έως και μηδενίσει, το ενδεχόμενο να διατυπωθούν εκ νέου παράπονα από κύκλους της αγορά. Γεγονός είναι ότι η παρούσα διοίκηση το τελευταίο μήνα του χρόνου έλαβε μέτρα που υπό άλλες συνθήκες θα εθεωρούντο ότι ζημιώνουν το λιμάνι, αλλά με για σημερινά δεδομένα της σοβούσας κρίσης, της κρίσης του τζίρου της αγοράς και της περιρρέουσας κατάστασης φαίνεται να ωφελούν τα μέγιστα τον εμπορικό κόσμο. Άλλωστε εκ του γεγονότος αυτού και χάρης τις προσπάθειες της διοίκησης η χρονιά θα κλείσει κερδοφόρα έστω και οριακά, σπάζοντας μάλιστα και την παράδοση δεκαετιών που ήθελε το εμπορικό λιμάνι να στηρίζει οικονομικά δραστηρίοτητες του επιβατικού, πράγμα που αντεστράφη φέτος, καθώς τα έσοδα από την κρουαζιέρα διέσωσαν τα προσχήματα. Εκείνο που εναπομένει τώρα και που -όπως έχει γράψει το TheSeaNation- έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον, είναι η απόφαση στην οποία μέλλεται να καταλήξει και να γνωστοποιήσει η Επιτροπή Ελεγκτικού Συνεδρίου όσον άφορα τη σύμβαση ΟΛΠ-MSC. Για να δείτε την απόφαση της Επιτροπής Ελεγκτικού Συνεδρίου κάντε κλικ εδώ . Πηγή:TheSeaNation

Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2008

Πτώση στις θαλάσσιες μεταφορές !!

Για μειωμένη ζήτηση κάνουν λόγο οι Moeller-Maersk A/S και Neptune Orient Lines Ltd, οι μεγαλύτεροι αποστολείς εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο, εξαιτίας της άρνησης των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τις συναλλαγές εν μέσω ύφεσης. Η θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων κατέγραψε τον Νοέμβριο την μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων 5 ετών, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα στο ηλεκτρονικό site της Neptune Orient Lines. Οι αποστολές μειώθηκαν στις 169.100, για τον μήνα Νοέμβριο, μείωση 12% σε σχέση με τον περασμένο χρόνο. «Έχουμε λάβει την πληροφορία, σε ορισμένα δρομολόγια, ότι οι πελάτες και η αγορά αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις πιστωτικές επιστολές», δήλωσε ο Michel Deleuran, επικεφαλής του δικτύου της Κοπεγχάγης, της Maersk Line. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από την έλλειψη ζήτησης καθώς υπάρχει παγκόσμια ύφεση.Το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών, από το πετρέλαιο και τον άνθρακα, την ξυλεία και τους σπόρους, έχει ήδη «πληγωθεί» από τη μείωση των ποσών που οι τράπεζες είναι διατεθειμένες να προχωρήσουν στους πελάτες για την εξασφάλιση των πληρωμών. Ο εκπρόσωπος της Maersk, Michael Storgaard είπε ότι οι αποστολές των καταναλωτικών αγαθών ωστόσο, δεν έχουν επηρεαστεί μέχρι στιγμής. Η μειωμένη προσφορά χρηματοδότησης του εμπορίου «ήταν ένας παράγοντας» για την Neptune Orient Lines που σημείωσε την μεγαλύτερη πτώση αποστολών από το Μάιο του 2003, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ομάδας NOL Εταιρικών Υποθέσεων, David Goodwin. «Η βασική κινητήρια δύναμη πίσω από την χαμηλότερη ζήτηση είναι η μεγάλη μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και των καταναλωτικών δαπανών σε παγκόσμιο επίπεδο», είπε. Το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί «πολύ σημαντικά» και με ταχύτητα χωρίς προηγούμενο, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Michel Deleuran.
Πηγή:TheSeaNation

Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2008

Αμηχανία για την "επόμενη" μέρα στον ΟΛΘ

Έντονο προβληματισμό και αμηχανία δημιούργησε στην διοίκηση του ΟΛΘ και στο ΥΕΝ, η αποχώρηση της Hutchinson από το διαγωνισμό, για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης. Η δυνατότητα συνέχισης του διαγωνισμού διαγράφεται εξαιρετικά δύσκολη καθώς οι υπολειπόμενες εναλλακτικές χωλαίνουν σε καίρια σημεία. Αν και πληροφορίες θέλουν την Cosco να ασκεί πιέσεις προς πάσα κατεύθυνση προκειμένου να μπει και στη Θεσσαλονίκη, κάτι τέτοιο θα ερχόταν αντιμέτωπο με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αφού αν ο κινεζικός κολοσσός αναλάβει και τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας θα συνιστά μονοπωλιακό χαρακτήρα. Η επιλογή της Dubai διαφαίνεται και αυτή προβληματική εξαιτίας της εξαιρετικά χαμηλής προσφοράς που είχε καταθέσει. Τέλος, το ενδεχόμενο επανάληψης του διαγωνισμού θα είναι αρκετά χρονοβόρο και η επενδυτική στασιμότητα που επικρατεί δεν θα ευνοούσε αυτό το εγχείρημα. Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί εκτενώς στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, στις 29 Δεκεμβρίου, αφού προηγηθεί συζήτηση με την ηγεσία του ΥΕΝ.
Πηγή:TheSeaNation

Ναυάγησαν οι διαπραγματεύσεις ΟΛΘ- Hutchison


Ναυάγησε η συμφωνία μεταξύ ΟΛΘ-Hutschison. Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην διοίκηση του ΟΛΘ και της Hutchison, σκάλωσαν. Σύμφωνα με όσα διαρρέουν κύκλοι του ΥΕΝ, η ουσία της εξέλιξης είναι ότι οι κινέζοι δεν έβρισκαν χρηματοδότηση λόγω και της οικονομικής κρίσης.Γεγονός πάντως είναι ότι η προσφορά της Hutschison για τον ΟΛΘ πολλαπλώς μεγαλύτερη από εκείνη της Cosco. Το χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει η διοίκηση του ΟΛΘ να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις μέχρι τέλος του Νοεμβρίου 2008 παρήλθε , και οι δύο πλευρές κάθισαν για πρώτη φορά στο ίδιο τραπέζι να συζητήσουν την προηγούμενη εβδομάδα, χωρίς όμως να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα. Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του ΟΛΘ έδωσε νέο περιθώριο στην Hutchison για να ολοκληρωθούν επιτυχώς οι διαπραγματεύσεις μέχρι το τέλος του μήνα, ώστε η σύμβαση να μπορεί να υπογραφεί έως τα μέσα του Φλεβάρη του 2009. Το μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν το θέμα της τραπεζικής χρηματοδότησης του έργου. Από την μία η παγκόσμια οικονομική κρίση που έχει επιφέρει δυσχέρειες στην δανειοδότηση από πλευράς τραπεζών και από την άλλη το συντριπτικά μεγάλο αντίτιμο που έδωσε η κοινοπραξία για να κερδίσει το ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης συγκριτικά με τις άλλες δύο εταιρείες που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό, έχει κάνει τους τραπεζικούς οργανισμούς διστακτικούς, να χρηματοδοτήσουν το έργο. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη κοινοπραξία είχε προσφέρει 419,5 εκατ. ευρώ έναντι 131,9 εκατ. ευρώ που είχε προσφέρει η δεύτερη Cosco. Οι κινέζοι για να βρουν χρηματοδότηση θα έπρεπε να απευθυνθούν είτε στον ιδιωτικό τραπεζικό τομέα είτε στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η Ε.Τ.Επ. καλύπτει το 50% της επένδυσης, δίνοντας δάνειο με ευνοϊκούς όρους, εφόσον πειστεί ότι είναι ανταποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον. Και λέγοντας ευνοϊκούς όρους σημαίνει να αρχίσει η αποπληρωμή του κεφαλαίου μετά από 5-7 χρόνια και μέχρι τότε να καταβάλλονται οι τόκοι και μάλιστα με συμφέρον για τον δανειολήπτη επιτόκιο. Με τον τρόπου αυτό δίνει την ευκαιρία στον επενδυτή χρόνο να βρει πελάτες και αν αρχίσει να ανεβάζει τον τζίρο. Όμως το αρχικό κείμενο της σύμβασης μεταξύ ΟΛΘ και Hutschison δεν εξασφάλιζε τις προϋποθέσεις που ζητάει η Ε.Τ.Επ. Και το σημείο αυτό έχει γίνει αντικείμενο σκληρών διαπραγματεύσεων μεταξύ των ΄δυο πλευρών. Από την άλλη πλευρά οι ιδιωτικές τράπεζες δεν δίνουν περίοδο χάριτος. Πληρώνεις από την αρχή κεφάλαιο και τόκους με μεγαλύτερο επιτόκιο.Το πρόβλημα στην υπόθεση της Hutschison ήταν ότι δύσκολα θα έβρισκε εγγυητικές επιστολές από τράπεζες εν μέσω οικονομικής κρίσης ενώ οι κινέζοι καλούνταν να καταβάλουν μεγάλη προκαταβολή που φθάνει τα 50 εκ.ευρώ.
Πηγή:MarineNews

Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2008

ΥΠ.Ε.Ε Δελτία Τύπου

Δ.Τ 18/12/08
Η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και ιδιαίτερα η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής κατάφερε σημαντικό πλήγμα στα κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων.
Αξιοποιώντας σχετικές πληροφορίες την, 18-12-2008 στην περιοχή του Ασπρόπυργου, εντόπισε και αποκάλυψε παράνομο αποχρωματιστήριο πετρελαίου στο οποίο μετατρέπονταν το πετρέλαιο ναυτιλίας σε πετρέλαιο κίνησης.
Συγκεκριμένα εντόπισε:
Ένα (1) μηχάνημα πλυντήριο – καθαριστήριο αποχρωματισμού πετρελαίου
Ένα (1) Φ.Ι.Χ. διασκευασμένο με δεξαμενή, η οποία περιείχε 20.000 λίτρα πετρέλαιο ναυτιλίας.
Έξι (6) πλαστικές δεξαμενές των 2.000 λίτρων η κάθε μια για αποθήκευση καθαρισμένου πετρελαίου, εκ των οποίων οι τρεις (3) απ’ αυτές περιείχαν 5.500 λίτρα καθαρισμένο πετρέλαιο κίνησης
Στον περιβάλλοντα χώρο υπήρχαν περίπου είκοσι (20) πλαστικές δεξαμενές των 1.000 λίτρων έκαστη με κατάλοιπα καθαρισμού.
Εντός του στεγασμένου χώρου ευρέθησαν τέσσερις (4) μεταλλικές δεξαμενές κενές και τρεις (3) πλαστικές δεξαμενές των 2.500 λίτρων.
Οι παραπάνω δεξαμενές χρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικός χώρος.
Επίσης, ευρέθησαν είκοσι (20) σάκοι χημικών προϊόντων στο χώρο του καθαριστηρίου – υλικά για τον αποχρωματισμό.
Ευρέθησαν παρόντες (6) άτομα στην εν λόγω αποθήκη οι οποίοι συνελήφθηκαν και σχηματίζεται εναντίον τους δικογραφία.
Δ.Τ 13/11/08
Σημαντικό πλήγμα στα κυκλώματα διακίνησης παραποιημένων προϊόντων γνωστών εταιρειών, κατάφερε η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων.
Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της αποστολής της για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, καθώς και της προστασίας διανοητικής ιδιοκτησίας, η Υπ.Ε.Ε. (Διεύθυνση Ειδικών Υποθέσεων Θεσσαλονίκης) ανακάλυψε και κατέσχεσε σε διάφορους αποθηκευτικούς χώρους, χιλιάδες τεμάχια παραποιημένων προϊόντων, τα οποία επρόκειτο να διοχετευθούν στην αγορά ως γνήσια.
Η έρευνα που διήρκεσε αρκετούς μήνες, εστιάστηκε σε κυκλώματα παράνομων εισαγωγών και διακινήσεως εμπορευμάτων κινεζικής και τουρκικής προέλευσης.
Η Υπ.Ε.Ε. κατάσχεσε χιλιάδες τεμάχια παραποιημένων ενδυμάτων (μπουφάν, μπλούζες, πουκάμισα παντελόνια κ.α.) διαφόρων επωνύμων μαρκών.
Η Επιχειρησιακή Διεύθυνση Ειδικών Υποθέσεων Θεσσαλονίκης συνεχίζει την έρευνα για την πλήρη εξάρθρωση του κυκλώματος και τη διαπίστωση φορολογικών και τελωνειακών παραβάσεων
Δ.Τ 16/10/08
Σημαντικό πλήγμα κατά των κυκλωμάτων διακίνησης λαθραίων παραποιημένων τσιγάρων υπερπολυτελείας, από Κίνα προς Ευρωπαϊκή Ένωση κατάφερε η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων.
Στο πλαίσιο της αποστολής της για την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας και του οικονομικού εγκλήματος, η Υπ.Ε.Ε. και συγκεκριμένα κλιμάκιο του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αττικής της Υπ.Ε.Ε. μετά από αξιοποίηση πληροφοριών και παρακολούθηση αρκετών ημερών, προέβη στις 15 Οκτωβρίου, σε έλεγχο εμπορευματοκιβωτίου στο 5ο Τελωνείο Πειραιά, το οποίο ήταν ύποπτο για διακίνηση λαθραίων τσιγάρων.
Από την έρευνα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν περίπου 1000 χαρτοκιβώτια τα οποία περιείχαν περίπου 500 χιλιάδες παραποιημένα πακέτα τσιγάρων υπερπολυτελείας, τα οποία επρόκειτο να διακινηθούν σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι διαφυγόντες δασμοί ανέρχονται στο ύψος των 1.350.000 ευρω.
Το εμπορευματοκιβώτιο έφτασε από στο λιμάνι του Πειραιά στις 5 Οκτωβρίου 2008, με δηλωθέν φορτίο έπιπλα από την Κίνα.
Το κλιμάκιο της Υπ.Ε.Ε. το έθεσε υπό παρακολούθηση προκειμένου να διαπιστώσει την ταυτότητα των παραληπτών του και να προβεί στις περαιτέρω ενέργειες.
Τελικά δεν εμφανίστηκε κανείς, ενώ το πρόσωπο που αναγραφόταν ως παραλήπτης στα παραστατικά, ένα άτομο κυπριακής καταγωγής με έδρα τον Πειραιά, είναι εξαφανισμένο από τη χώρα εδώ και τρεις μήνες.

Η Cosco χρειάζεται μετρητά 1,4 δισ !!!

Η κινέζικη Cosco προγραμματίζει να εκδώσει γραμμάτια ύψους 1,46 δισ. δολαρίων για τους εγχώριους επενδυτές της. Σύμφωνα με την εταιρία, τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για να ενισχύσουν τις δαπάνες κεφαλαίου της και για αποπληρωμή δανείων. Τα γραμμάτια θα έχουν διάρκεια όχι μεγαλύτερη από 10 χρόνια. Οι μέτοχοι θα ψηφίσουν για την επικύρωση της κίνησης σε έκτακτη γενική συνέλευση το Φεβρουάριο. Η Cosco έχει υποστεί απώλειες 577 εκ. δολαρίων σε συμφωνίες FFA, καθώς ο τομέας ξηρού φορτίου σχεδόν κατέρρευσε κατά το δ’ τρίμηνο. Σύμφωνα με την εταιρία ‘το επιχειρηματικό περιβάλλον κατά το δ’ τρίμηνο είναι δυσμενές’ και παρακινεί τους επενδυτές 'να πάρουν μια προσεκτική επενδυτική απόφαση και να προσέξουν τα ρίσκα που περιλαμβάνει’.
Πηγή:MarineNews
(Τα FFA είναι μια συμφωνία μεταξύ δύο πλευρών για την αγορά ή την πώληση μιας συγκεκριμένης ποσότητας ενός αγαθού σε μια μελλοντική σταθερή ημερομηνία σε μια προσυμφωνημένη τιμή σήμερα)

Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2008

Οι “Γίγαντες” της MSC στoν Πειραιά

H MSC επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά την προσήλωσή της στην Ελληνική αγορά, με χαρά ανακοινώνει την αναβάθμιση της απευθείας γραμμής της από την Άπω Ανατολή προς το λιμάνι του Πειραιά με την προσθήκη νέων λιμανιών και πλοίων. Η δυναμικότητος 7 πλοίων χωρητικότητας 5.500 teu το κάθε ένα, γραμμή PHOENIX, που μέχρι σήμερα εξυπηρετούσε τον Πειραιά, αντικαθίσταται με την δυναμικότητος 9 πλοίων χωρητικότητας 9500 – 11500 teu το κάθε ένα, γραμμή JADE. Η αμοιβαία εμπιστοσύνη, που από την πρώτη ημέρα της παρουσίας της MSC στην Ελληνική αγορά έχει αναπτυχθεί με τις Ελληνικές Εισαγωγικές, Εξαγωγικές και Διαμεταφορικές επιχειρήσεις, είναι ο οδηγός για την αναβάθμιση και άλλων γραμμών που προσεγγίζουν στην Ελλάδα στο εγγύς μέλλον. Ένα από τα πλοία της νέας γραμμής JADE που θα προσεγγίζει στον Πειραιά θα είναι το εικονιζόμενο, νεότευκτο, MSC DANIELLA μήκους 365 μέτρων και χωρητικότητας 14000 teu, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, και το μεγαλύτερο πλοίο που θα προσεγγίσει και θα εξυπηρετηθεί από Ελληνικό λιμάνι μέχρι σήμερα.
Πηγή:MarineNews
Όλα δείχνουν ότι η MSC τα βρήκε με την Cosco , Όχι ότι υπήρχε περίπτωση να μην τα βρουν ,αλλά κάποιοι ανησυχούσαν , όπως φαίνεται άδικα . Η γλώσσα του χρήματος είναι παντού ίδια , σε δύση και ανατολή.

Αγωγή ακύρωσης

Κατατέθηκε χθες στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά αγωγή ακύρωσης του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΠ ΑΕ της 15ης Οκτωβρίου 2008 με το οποίο εγκρίθηκε το σχέδιο σύμβασης για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από την ΟΛΠ ΑΕ στην Cosco. Την αγωγή κατέθεσαν η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ.
Πηγή:Ναυτεμπορική
Ενώ τα πράγματα δείχνουν να εξομαλύνονται στο μεγάλο λιμάνι (σήμερα 18/12/08 έδιναν 2-3 ημέρες παράδοση) ,οι εργαζόμενοι δίνουν αλλού την μάχη τους , στις δικαστικές αίθουσες ευελπιστώντας να ανατρέψουν την κατάσταση.

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2008

Χρ.Αλογοσκούφης: Έθεσε θέμα ασφάλειας εμπορικών πληροφοριών και ανταγωνισμού στην Cosco ως εκπρόσωπος της MSC

Ανησυχεί η MSC Γενεύης για την επόμενη ημέρα στο λιμάνι και κάνει και τους…άλλους να ανησυχούν για το αν θα παραμείνει στο λιμάνι του Πειραιά μετά το 2012 που λήγει η σύμβασή της. Σύγκρουση κολοσσών στο λιμάνι του Πειραιά πυροδοτεί η έλευση της κινεζικής Cosco. Το «θερμόμετρο» ανέβηκε στη διάρκεια εκδήλωσης στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά με θέμα την σύμβαση παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ στους κινέζους. Ομιλητές ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Νίκος Αναστασόπουλος και ο Γενικός διευθυντής της Cosco Hellas, Άγγελος Καρακώστας. Όταν ο Χρήστος Αλογοσκούφης, αδελφός του υπουργού Οικονομικών, εμπορικός διευθυντής της MSC και ένα από τα ισχυρότατα στελέχη της εταιρείας πήρε τον λόγο ήταν πιεστικός. Τα ερωτήματα που έθεσε έκαναν κάποιους να ανακαθίσουν στη θέση τους:
1. Πως θα εξασφαλίζεται η διακριτική και εμπιστευτική αντιμετώπιση των εμπορικών πληροφοριών στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων τις οποίες θα διαχειρίζεται η Cosco Pacific αφού είναι θυγατρική του ομίλου Cosco η οποία έχει και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων;
2. Πως θα εξασφαλισθεί η ίση μεταχείριση και δεν θα έχει πλεονέκτημα η Cosco ως πλοιοκτήτρια εταιρεία;
Η αίσθηση που δημιουργήθηκε στους παρευρισκόμενους είναι ότι ανησυχεί η MSC Γενεύης για την επόμενη ημέρα στο λιμάνι και κάνει και τους…άλλους να ανησυχούν για το αν θα παραμείνει στο λιμάνι του Πειραιά μετά το 2012 που λήγει η σύμβασή της.
Στο πρώτο ερώτημα του Χρήστου Αλογοσούφη, ο άγγελος Καρακώστας ήταν by the book. Τόνισε ότι θα αποδειχθεί στην πράξη ότι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα αφού υπάρχει διακριτή σχέση ανάμεσα στις εταιρείες του ομίλου. Η Cosco Pacific που θα συσταθεί από την PCL θα έχει την διαχείριση του ΣΕΜΠΟ και όχι η ναυτιλιακή εταιρεία. Συμπλήρωσε ότι αυτό αποδεικνύεται και από την λειτουργία των άλλων λιμανιών σε όλο τον κόσμο που έχει την διαχείριση η PCL. Για το θέμα του ανταγωνισμού ο Αγγελος Καρακώστας τόνισε ότι η Cosco Pacific Ltd επένδυσε στον Πειραιά με στόχο να προσελκύσει νέα φορτία και νέες ναυτιλιακές εταιρείες και όχι για να εξυπηρετήσει αποκλειστικά τις ανάγκες της Cosco Shipping.
Πηγή:MarineNews

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2008

Το πάγωμα σχεδόν όλων των τιμολογίων ανακοίνωσε η ΟΛΠ ΑΕ

Η ΟΛΠ ΑΕ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία κάνει γνωστό, επισήμως, το <πάγωμα> σχεδόν όλων των τιμολογίων, όπως είχε προαναγγείλει πριν από μία εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Αναστασόπουλος. Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει: <Η ΟΛΠ ΑΕ, κατόπιν διαβουλεύσεων με εκπροσώπους των χρηστών, τη σύμφωνη γνώμη της πολιτικής ηγεσίας και του ΥΕΝΑΝΠ κ. Α. Παπαληγούρα και στο πλαίσιο της επιχειρηματικής ηθικής και κοινωνικής ευαισθησίας που διακρίνουν τον Οργανισμό και τη Διοίκησή του, αποφάσισε το «πάγωμα» σχεδόν όλων των τιμολογίων του κατ’ αρχήν για το Α εξάμηνο του 2009. Συγκεκριμένα, δεν θα επιβληθούν αυξήσεις σε όλα τα λιμενικά δικαιώματα επί των πλοίων, επιβατικών και εμπορικών, λαμβάνοντας υπόψη την παγκόσμια οικονομική συγκυρία η οποία δημιουργεί αρνητικές προοπτικές για το επόμενο έτος. Στο ίδιο ανωτέρω πλαίσιο και λαμβάνοντας υπόψη τις αρνητικές επιπτώσεις από τη μη ομαλή λειτουργία του εμπορικού λιμανιού κατά το 2008 δεν θα επιβληθούν αυξήσεις στα φορτοεκφορτωτικά και αποθηκευτικά δικαιώματα. Ειδικότερα στον επιβατικό τομέα, περιλαμβανομένης της δραστηριότητας της κρουαζιέρας, δεν θα πραγματοποιηθεί καμία αύξηση των δικαιωμάτων επιβατών και επιβατικών αυτοκινήτων για όλο το 2009 προκειμένου να αποφευχθεί η επιβάρυνση του επιβατικού κοινού αλλά και να υποστηριχθεί η οικονομία και ο τουρισμός των νησιωτικών συμπλεγμάτων της χώρας. Κατά το Β εξάμηνο του 2009, η Διοίκηση του ΟΛΠ θα επανεξετάσει την τιμολογιακή πολιτική της με βάση την υφιστάμενη κατάσταση και εφόσον προκύψουν αυξήσεις δεσμεύεται ότι αυτές δεν θα ξεπεράσουν το επίπεδο πληθωρισμού του έτους 2008. Πέρα των ανωτέρω και στο πλαίσιο της διαδικασίας εκσυγχρονισμού και εξορθολογισμού των τιμολογίων που ξεκίνησε ο Οργανισμός το 2008, αποφασίστηκε μικρή αναπροσαρμογή των τιμολογίων δεξαμενισμών, υιοθέτηση δικαιώματος ζύγισης εμφόρτων φορτηγών, κλιμάκωση των χρεώσεων στα παραμένοντα πλοία που δεν πραγματοποιούν φορτοεκφορτωτικές ή επισκευαστικές εργασίες, προσδιορισμός μέγιστου χρόνου παραμονής πλοίων σε θέσεις επισκευών για την ενίσχυση της ΝΕΖ, κλιμάκωση στα αποθηκευτικά εμπορευμάτων TIR, επανακαθορισμός της έκπτωσης φορτηγών προς Κυκλάδες κλπ σε 5% και επέκταση της κλίμακας αναλογικής μείωσης των χρεώσεων για άνω των 75.000 κινήσεων μεταφόρτωσης στους σταθμούς αυτοκινήτων. Με τις ανωτέρω αποφάσεις, η Διοίκηση του ΟΛΠ αποδεικνύει έμπρακτα για άλλη μια φορά αφ’ ενός την προσήλωσή της στη σύνδεση της τιμολογιακής πολιτικής του Οργανισμού με το παρεχόμενο επίπεδο υπηρεσιών και αφ’ ετέρου την υιοθέτηση πολιτικής χρεώσεων σε άμεση συνάφεια με το εκάστοτε οικονομικό περιβάλλον.>
Πηγή:MarineNews

Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2008

Βγαίνουν τα εμπορευματοκιβώτια από το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ


Περισσότερα από 1.100 εμπορευματοκιβώτια παραδίδονται καθημερινά στην αγορά, σύμφωνα με στοιχεία για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που είναι σε γνώση των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμένα του Πειραιά.
Στατιστικά και παρά την κινητοποίηση των λιμενεργατών, που συνεχίζεται για δωδέκατο μήνα, η κίνηση είναι καταφανώς μεγαλύτερη σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ως γνωστόν η ηγεσία του ΟΛΠ διαβλέποντας εγκαίρως το πρόβλημα της αγοράς στον εφοδιασμό κυρίως με εποχικά προϊόντα έριξε το βάρος της στην προσπάθεια να αδειάσει με ταχύτερους ρυθμούς ο χώρος εναπόθεσης ενώ δημιούργησε και ειδική υπηρεσία για τα εποχικά, σύμφωνα και με τα όσα είχε ανακοινώσει προς τα μέλη του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς.
Γεγονός πάντως είναι ότι τόσο οι έκκληση των διοικήσεων των Οργανισμών Λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης όσο και φορέων των παραγωγικών τάξεων για «ολιγοήμερη ανακωχή» από την πλευρά των λιμενεργατών ώστε να φτάσουν εγκαίρως τα εποχικά προϊόντα στην αγορά μέχρι σήμερα, έχουν «πέσει στο κενό».

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ Ε/Κ ΣΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΤΟΥ ΣΕΜΠΟ

ΗΜΕΡΑ........ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ..ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΝΟΛΟ
1/12/2008 -------- 819------- 902 -------- 1721
2/12/2008 ------- 791------- 1069 -------- 1860
3/12/2008 ------- 941------- 1151--------- 2092
4/12/2008 ------ 1005------- 1026--------- 2031
5/12/2008 ------ 899------- 1172--------- 2071
6/12/2008 ---------- 0------- 107--------- 107
ΣΥΝΟΛΟ ------ 4.455------ 5.427-------- 9.882
Πηγή:The SeaNation
Λέτε Παιδιά να το πήραν απόφαση και σιγά σιγά να επανέλθουν στις εργασίες τους

Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2008

Προσπάθεια του ΣΝΠΘ για διακοπή των κινητοποιήσεων στο λιμάνι του ΟΛΘ

Διακοπή των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ζήτησε με έγγραφό του προς τους Συλλόγους Διοικητικών Υπαλλήλων ΟΛΘ και Χειριστών-Οδηγών Υπαλλήλων ΟΛΘ ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης με στόχο να εξυπηρετηθεί η αγορά την εορταστική περίοδο.
Στο κείμενο του ΣΝΠΘ αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Κύριοι Πρόεδροι,
Κατά την συνάντησή μας στα Γραφεία του Συλλόγου μας την 20η Νοεμβρίου 2008 με θέμα τις απεργιακές κινητοποιήσεις και την αποχή από υπερωριακή εργασία των εργαζομένων στο Ο.Λ.Θ., διαπιστώσαμε για ακόμη μία φορά ουσιαστικές διαφορές στην προσέγγιση του θέματος της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτη. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, σας απευθύναμε έκκληση, να επιστρέψετε κανονικά στην εργασία σας, τουλάχιστον κατά το διάστημα των εορτών,αναλογιζόμενοι τις σοβαρότατες επιπτώσεις της πολύμηνης κινητοποίησής σας σε συνδυασμό με την απρόβλεπτη διεθνή οικονομική κρίση που πλήττει την οικονομία μας, Δυστυχώς, το πρόσφατο δελτίο της ΟΜΥΛΕ , περιοριζόμενο απλώς και μόνο στην στερεότυπη επανάληψη των γνωστών προσχημάτων για παράταση των κινητοποιήσεων κατά τον μήνα Δεκέμβριο, δείχνει πλήρη έλλειψη ευαισθησίας και κοινωνικής ευθύνης για τις συνέπειες που προκαλούνται στον εμπορικό και βιομηχανικό κόσμο της χώρας γενικότερα, και ειδικότερα στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις που εκπροσωπούμε καθώς και για την σταδιακή απαξίωση του Ο.Λ.Θ. προς όφελος γειτονικών ανταγωνιστικών λιμένων, την οποία διαπιστώνουμε καθημερινά. Τέλος επιδεικνύει έλλειψη εμπιστοσύνης στο κύρος των δικαστικών διαδικασιών, στις οποίες εσείς οι ίδιοι έχετε προσφύγει. Σας καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή να επιδείξετε κατανόηση των επιπτώσεων που έχουν δημιουργηθεί, ιδίως υπό το πρίσμα των προσφάτων εξελίξεων, να αρθείτε στο ύψος των περιστάσεων και να αναθεωρήσετε άμεσα την απόφασή σας επανερχόμενοι κατά το διάστημα των εορτών στην υπερωριακή εργασία με μεγιστοποίηση της απόδοσής σας»
Πηγή:Portnet