Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2008

Κωνσταντίνος Μίχαλος: Το καθεστώς στα λιμάνια έχει ξεπεραστεί πλήρως

ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών καλεί τους εργαζομένους στα λιμάνια να αναστείλουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, ώστε αφενός να βοηθήσουν την προσπάθεια των επιχειρήσεων για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών και αφετέρου να μη δημιουργήσουν εμπόδια στον ομαλό εφοδιασμό της εγχώριας αγοράς.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις που ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι στους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς ΟΛΠ ) και Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), υπογράμμισε: «Οι επιχειρήσεις, με τη συνδρομή της Πολιτείας, καταβάλλουν τα τελευταία χρόνια μια τεράστια προσπάθεια, με σκοπό την ενίσχυση των εξαγωγών και την προώθηση των ελληνικών προϊόντων σε περισσότερες αγορές του κόσμου. Κρίσιμο παράγοντα για την έκβαση αυτής της προσπάθειας, αποτελεί η ποιότητα, η ταχύτητα και το κόστος των υπηρεσιών που παρέχονται από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ», και προσέθεσε: «Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε διαγωνισμό ανάθεσης μέρους - και όχι του συνόλου - των εμπορευματικών σταθμών στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ, στο βαθμό που θα επιτύχει να προσελκύσει σοβαρό και αξιόπιστο επενδυτικό ενδιαφέρον, αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις μέλη του ΕΒΕΑ, αλλά και να συμβάλει στην αναβάθμιση των λιμένων της χώρας μας τα επόμενα χρόνια», ενώ τόνισε: «Δυστυχώς, η μετάβαση σε αυτό το νέο καθεστώς συναντά τις αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι - παρά το ότι δεν θίγονται τα εργασιακά τους δικαιώματα - επιμένουν στο δημόσιο και μονοπωλιακό χαρακτήρα λειτουργίας του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Ωστόσο, στα περισσότερα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, το συγκεκριμένο καθεστώς είτε έχει ξεπεραστεί πλήρως, είτε πρόκειται άμεσα να καταργηθεί. Είναι επομένως φανερό ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να μένει αγκυλωμένη στις ιδεοληψίες και στους δογματισμούς του χθες. Η χώρα μας οφείλει να κοιτάξει μπροστά και να ανταποκριθεί στις συνθήκες, τις ανάγκες και τις ευκαιρίες, όχι μόνο του σήμερα, αλλά και του αύριο», και κατέληξε: «Καλώ τέλος την κυβέρνηση να δει θετικά τα όποια θεσμικά αιτήματα των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ και να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία των δύο σημαντικών αυτών οργανισμών, με γνώμονα την ανάπτυξη του τόπου. Τόσο η αγορά, όσο και η κοινωνία των πολιτών έχουν δείξει επανειλημμένα και με σαφήνεια ότι δεν μπορούν πλέον να ανεχθούν, ούτε πολιτικά παιχνίδια, ούτε τη στείρα προσκόλληση σε αντιλήψεις περασμένων εποχών».
Πηγή:Ναυτεμπορική

Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2008

ΠΣΕ: Νέα έκκληση για εξεύρεση λύσης στο θέμα των λιμανιών

Σε διαβήματα προς όλους τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες προέβη ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων ΠΣΕ στην προσπάθειά του να μην παρεμποδισθούν οι εξαγωγές λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών. Όπως αναφέρει ο ΠΣΕ, υπήρξε η διαβεβαίωση ότι υπάρχει σαφής βούληση για την πλήρη διασφάλιση των συμφερόντων όλων των πλευρών.Ο ΠΣΕ απηύθυνε νέα έκκληση προς όλες τις πλευρές να συνεργαστούν μεταξύ τους «ώστε σε κλίμα νηφαλιότητας και αλληλοκατανόησης να καταλήξουν σε μία λύση που θα ικανοποιεί όλες τις πλευρές και με γνώμονα πάντα την ανάπτυξη και αποδοτικότητα των ελληνικών λιμανιών καθώς και τη βελτίωση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της οικονομίας».
Πηγή:Ναυτεμπορική