Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2007

ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ


Με μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων απαντούν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε διεθνείς διαγωνισμούς για την παραχώρηση της διαχείρισης των κοντέινερ τέρμιναλ σε ιδιώτες.
Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι, διοικητικοί και λιμενεργάτες, αποφάσισαν χθες να προχωρήσουν σε 24ωρες απεργίες στις 7, 11 και 14 Ιανουαρίου και να απέχουν από την υπερωριακή εργασία στις 5, 6, 8, 9, 10, 12 και 13 Ιανουαρίου.

Απόσπασμα απο την Ελευθεροτυπία:
Υποστολή σημαίας
Οι «μεταρρυθμίσεις» της κυβέρνησης για το 2008 και ιδιαίτερα μέχρι το καλοκαίρι του 2008, είναι η πώληση των σταθμών κοντέινερ σε ΟΛΠ και ΟΛΘ και η πώληση της Ολυμπιακής. Εκεί εξαντλούνται οι κυβερνητικές «προσδοκίες». Κυβερνητικός παράγοντας, μάλιστα, υπογράμιζε ότι εάν λιμάνια και Ολυμπιακή δεν προχωρήσουν μέχρι το καλοκαίρι, τότε αυτομάτως παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες, καθ όσον αρχίζουν να τρέχουν οι χρόνοι των πολιτικών χειρισμών.

Έρχεται μακρύ "καυτό" καλοκαίρι.


By:Alexander Kourtesis

Κινέζοι και Αραβες οδηγούν την κούρσα για την είσοδο ιδιωτών στα λιμάνια


Ενδιαφέρονγια ΟΛΠ και ΟΛΘ από Cosco Ρacific,Dubai World Ρorts και Μaersk

Με σειρά επιστολών προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ. Βουλγαράκη επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον τους για τα κοντέινερ τέρμιναλ των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης οι εταιρείες εκείνες που προτίθενται να μετέχουν στη διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού παραχώρησης της διαχείρισης των δύο τέρμιναλ. Μετά τον πρώτο κύκλο επαφών που είχαν οι εκπρόσωποι των εν λόγω εταιρειών με τον κ. Βουλγαράκη, τώρα απέστειλαν και επίσημες επιστολές με τις οποίες σε πρώτη φάση εκφράζουν το ενδιαφέρον τους για τα πλάνα μετεξέλιξης των δύο τέρμιναλ που μελετά η κυβέρνηση.
Ακολούθως ζητούν να ενημερωθούν για τα τεύχη του διεθνούς διαγωνισμού προκειμένου να εκτιμήσουν τις δυνατότητές τους να μετέχουν σε αυτόν υπογραμμίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση η απόφαση της κυβέρνησης νε εξετάσει το μέλλον των δύο τέρμιναλ με τη συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.
Ως τώρα επιστολές έχουν αποσταλεί στον κ. Βουλγαράκη από την Cosco Ρacific (Κίνα), την Dubai World Ρorts (Ντουμπάι), τη Μaersk Lines (Δανία), τη Ηutchison (Σιγκαπούρη), ενώ προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί επαρκώς αν ενδιαφέρονται για τη διαδικασία η Ζim Ρorts (θυγατρική της Ζim Lines- Ισραήλ) και η ΜSC (Ιταλία), αν και οι πληροφορίες τη θέλουν να μετέχει τελικά, τουλάχιστον σε επίπεδο διαπραγμάτευσης.
Κατά τη γνώμη αναλυτών, το γεγονός ότι κάποιες από τις παραπάνω εταιρείες μελετούν ακόμη το αν θα δηλώσουν δημοσίως το ενδιαφέρον τους για τη διαδικασία, όπως π.χ. η ΜSC, έχει να κάνει πρωτίστως με το αποτέλεσμα των συνεχών διαπραγματεύσεων που πραγματοποιούν υψηλόβαθμα στελέχη όλων των παραπάνω εταιρειών με απώτερο στόχο τη δημιουργία κοινοπρακτικών σχημάτων.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Βήματος», η Cosco Ρacific είναι η μόνη εταιρεία που έχει ήδη ξεκαθαρίσει στους συνομιλητές της ότι είναι έτοιμη να συμφωνήσει στη δημιουργία κοινοπρακτικού σχήματος υπό τη βασική προϋπόθεση ότι θα ηγείται αυτή.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι, πέραν των μηνυμάτων που στέλνονται ένθεν και ένθεν, την ύπαρξη ή όχι κοινοπρακτικών σχημάτων θα καθορίσουν αποκλειστικά και μόνον οι όροι και οι προϋποθέσεις του διαγωνισμού από την κυβέρνηση.
Παρά το εορταστικό κλίμα που επικρατεί στο ΥΕΝ, οι συναντήσεις και οι συσκέψεις του κ. Βουλγαράκη συνεχίστηκαν τις προηγούμενες ημέρες, τόσο στον Πειραιά όσο και εκτός. Ο στόχος των συναντήσεων, ένας και μοναδικός: να υπάρξει μια αξιόπιστη εκτίμηση του κινδύνου απο τις αντιδράσεις των εργαζομένων ως προς την ολοκλήρωση της κυβερνητικής πολιτικής στον λιμενικό τομέα.
Πηγή:Το Βήμα