Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022

Ισοτιμίες του EURO για ΔΑΣΜΟΥΣ & ΦΠΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022

 Πληροφορηθείτε όλες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α στα Τελωνεία για τον μήνα 

ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022


ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2022

Αυξήσεις από 1-04-22 απο Cosco και ΟΛΠ στα τιμολόγια τους

Οι αυξήσεις αποδίδονται από τα στελέχη τους στην άνοδο του  κόστους και του πληθωρισμού

Αυξήσεις σε μία σειρά τιμολογίων παροχής υπηρεσιών προς τους χρήστες του λιμανιού προχωρεί η ΣΕΠ (Cosco) με αποτέλεσμα να προκαλεί αντιδράσεις. Οι αυξήσεις αποδίδονται από τα στελέχη της Cosco στην άνοδο του ενεργειακού κόστους και του πληθωρισμού ενώ επισημαίνεται ότι δεν έχουν γίνει αυξήσεις από το 2018.

Παράγοντες πάντως ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών υποστηρίζουν ότι οι αυξήσεις λειτουργούν σε βάρος της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής παραγωγής και είναι σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβολικές σε σχέση με τον τιμάριθμο καθώς  φτάνουν και το 255%. Όπως τονίζουν οι ίδιοι παράγοντες για τις αυξήσεις που αιτιολογούνται από την μεγάλη αύξησης του κόστους της ενέργειας παγκοσμίως, θα μπορούσαν  να αυξομειώνονται ανάλογα με την διακύμανση των τιμών ενέργειας.

Το ΕΒΕΠ θεωρεί πως οι προτεινόμενες αυξήσεις από πλευράς των οικονομικών υπηρεσιών της COSCO/ΣΕΠ ΑΕ είναι σε πολλές περιπτώσεις, υπερβολικά αυξημένες σε σχέση και το ετήσιο τιμάριθμο, αλλά και με το ποσοστό της αύξησης, αναλογικά με το σχετικό κόστος παροχής τους. Αυτό επισημαίνει ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης, προσθέτοντας ότι η ΣΕΠ θα πρέπει να αναβάλλει για μετά τον Μάρτιο τις οποίες αυξήσεις.

Αναλυτικά σύμφωνα με την ενημέρωση από επιχειρήσεις-μέλη του ΕΒΕΠ τα στοιχεία που προκύπτουν, όπως αναφέρει ο κ. Κορκίδης, είναι τα εξής:

1/ Στοιβαδορικά & αποθέσεις : +14% μεγάλη η επιβάρυνση των Ελληνικών φορτίων. Μια αύξηση της τάξης του 8 % θα έπληττε λιγότερο την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής παραγωγής (εξαγωγές) και τον τιμάριθμο (εισαγωγές).
2/ ISPS : +68% απόλυτα αβάσιμο και υπερβολικό ποσοστό αύξησης
3/ Ζυγιστικά Εισαγωγής : +23%
4/ VGM: +17% έως +25%
5/ Άδειες Εξόδου / ΒΤΧ (door) : +33% / +43%
6/ Transshipment standard move: +6% Είναι εμφανής η επιδότηση αυτής της κατηγορίας σε σχέση με το τοπικό φορτίο αλλά σε κάθε περίπτωση το ευνοεί ο ανταγωνισμός στην σχετικά αγορά της Μεσογείου.
Αποθηκευτικά : +10% (πλην των IMO0%)
Αποθηκευτικά Transshipment: σημαντική αύξηση και προσθήκη κλίμακας έως +255%
Αποθηκευτικά TransitLocal(T1) Οδικώς: θέσπιση τιμών όπως Εισαγωγής LocalΑποθηκευτικά TransittoAdjacent: θέσπιση νέας κατηγορίας με 15ημ ελεύθερες

Αποθηκευτικά NonIMOWaste: θέσπιση νέας κατηγορίας, όπως IMOLocal
7/ Παρακολούθηση Ψυγείων: +15%
Ηλεκτροδότηση Ψυγείων : + 132%-138% (προφανώς λόγω των εξελίξεων στην αγορά ενέργειας)
Συνολικά η αύξηση των παραπάνω για τα ψυγεία είναι άνω του +100%.
Συγκεκριμένα από 22,20/20´ και 26,90/40’ στα 42,20 και 54,20 ευρώ αντίστοιχα.
8/ Λοιπές χρεώσεις : +14% με ίδιες παρατηρήσεις και επισημάνσεις ως προς την απόσταση από το επίπεδο πληθωρισμού στο 5,5%».

Το ΕΒΕΠ , αναφέρει ο κ. Κορκίδης, αναγνωρίζει πως όλες οι αυξήσεις μπορεί να είναι εν μέρει αιτιολογημένες, συνεπεία της μεγάλης αύξησης του κόστους της ενέργειας παγκοσμίως.
Όμως, συμπληρώνει, θα πρέπει η οποία αύξηση να υπολογιστεί σαν ένα ποσοστό βασισμένο στην τρέχουσα τιμή που θα αυξομειώνεται, ανα 6μηνο ή ετησίως, ανάλογα με την εκάστοτε διακύμανση των τιμών της ενέργειας την περίοδο που έχει προηγηθεί.
Αυτό θα διασφαλίσει και την κάλυψη του κόστους της ΣΕΠ ΑΕ, αλλά και την αποφυγή υπερβολικών επιβαρύνσεων των χρηστών σε περίπτωση σημαντικών μειώσεων.

Το ΕΒΕΠ μετά και την αλλαγή της πιστωτικής πολιτικής σε μετρητοίς, ζητά από την διοίκηση της COSCO να επαναπροσδιορίσουν σε επίπεδα πληθωρισμού τις επικείμενες αυξήσεις στον ΣΕΠ και αντί για άμεση επιβολή, να δείξουν ψυχραιμία και να εφαρμόσουν τις όποιες κοστολογημένες αλλαγές μετά τον Μάρτιο, που επίκειται αποκλιμάκωση τιμών σε όλα τα μέτωπα.

Πηγή : Οικονομικός Ταχυδρόμος 

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

Ισοτιμίες του EURO για ΔΑΣΜΟΥΣ & ΦΠΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Πληροφορηθείτε όλες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α στα Τελωνεία για τον μήνα 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022


ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022

Το 2022 τα έξοδα αποστολής κοντέινερ με πλοία θα είναι υψηλότερα από ποτέ!

Το κόστος για την αποστολή εμπορευμάτων με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι το 2022 υψηλότερο από ποτέ, ακόμη και αν οι τιμές των spot ναύλων (Οι τιμές spot είναι μια μορφή βραχυπρόθεσμης, συναλλακτικής τιμολόγησης ναύλων που αντικατοπτρίζει την ισορροπία σε πραγματικό χρόνο της προσφοράς μεταφορέα και της ζήτησης αποστολέων στην αγορά. ) μειωθούν, σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της Xeneta, Peter Sand.

Ο Sand άνοιξε την εβδομαδιαία ενημέρωση των τιμών του με μια πρόβλεψη ότι η ισχυρή θέση των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις διαπραγματεύσεις για μακροπρόθεσμες τιμές και η επιθυμία των αποστολέων να εξασφαλίσουν χωρητικότητα θα οδηγήσει στον καθορισμό υψηλότερων μακροπρόθεσμων ναύλων.
«Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν οι τιμές spot μειωθούν κατά τη διάρκεια του έτους, το μέσο κόστος αποστολής φέτος θα είναι υψηλότερο από ποτέ», δήλωσε ο Sand.
Τα μακροπρόθεσμα επιτόκια της Fronthaul φαίνονται ότι θα διπλασιαστούν ή θα τριπλασιαστούν από εκείνα που καθορίστηκαν τον περασμένο Ιανουάριο, είπε ο Sand, δίνοντας το παράδειγμα των μέσων μακροπρόθεσμων τιμών των 9.300 $ ανά teu στη διαδρομή της Άπω Ανατολή ς προς την Βόρεια Ευρώπη, σχεδόν τριπλάσιο από το διπλάσιο των προηγούμενων επιπέδων του έτους.
Τα μακροπρόθεσμα ποσοστά backhaul έχουν σημειώσει πιο μέτριες αυξήσεις την ίδια περίοδο, αυξημένα κατά 12% στα 1.300 $ ανά teu.
«Βρισκόμαστε πολύ νωρίτερα σε διαπραγματεύσεις για τα μακροπρόθεσμα επιτόκια που πηγαίνουν στις ΗΠΑ από ό,τι για εκείνα από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, αλλά οι φορτωτές θα πρέπει να προετοιμαστούν για απότομες αυξήσεις στις τιμές που πληρώνουν.
Επί του παρόντος, η πλατφόρμα Xeneta δείχνει ότι τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια που υπογράφηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες από την Άπω Ανατολή στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ έχουν αυξηθεί από 3.700 $ τον Ιανουάριο του 2021 σε 7.000 $ φέτος», δήλωσε ο Sand.
Πηγή: e-nautilia.gr

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

Το κοντέινερ με μπανάνες έκρυβε 82 κιλά κοκαΐνης

Κοκαΐνη, συνολικού βάρους 82 κιλών, κατασχέθηκε σε κοντέινερ με μπανάνες, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το παράνομο φορτίο προερχόταν από το Εκουαδόρ και φέρεται να είχε προορισμό συγκεκριμένη εταιρία με έδρα τη Βουλγαρία.
Εντοπίστηκε από τελωνειακούς ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με τη συμβολή αστυνομικού σκύλου – ανιχνευτή.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, το κοντέινερ ήταν χωρίς σφραγίδα, η οποία προφανώς είχε αφαιρεθεί σε προγενέστερο χρόνο, πριν την μεταφορά του εκτός πλοίου.
Κατά την ίδια ανακοίνωση, η κατασχεθείσα ποσότητα κοκαΐνης αποτελεί μέρος μεγάλης παρτίδας της ίδιας ναρκωτικής ουσίας, καθώς στο Εκουαδόρ βρέθηκαν 500 κιλά κοκαΐνης, πάλι σε φορτίο με μπανάνες που είχαν παραλήπτη την ίδια εταιρία στη Βουλγαρία.
Η υπόθεση βρίσκεται στον αρμόδιο εισαγγελέα. 

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2022

Ισοτιμίες του EURO για ΔΑΣΜΟΥΣ & ΦΠΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Πληροφορηθείτε όλες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α στα Τελωνεία για τον μήνα 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022


ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

Στον Πειραιά οι μεγαλύτερες "ουρές" πλοίων στην Ευρώπη

 Αντιμέτωπο με μία "τέλεια καταιγίδα" είναι το τελευταίο διάστημα το λιμάνι του Πειραιά, με αποτέλεσμα να καταγράφονται καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων.

Οι κινητοποιήσεις των προηγούμενων εβδομάδων, οι καιρικές συνθήκες και η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν επιφέρει άνευ προηγουμένου συνθήκες στις λιμενικές υποδομές. 

Σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε με το Capital.gr, ο δανέζικος οίκος πληροφοριών για τη ναυτιλία και τα logistics, eeSea, μέχρι και χθες, έξω από τον Πειραιά βρίσκονταν εν αναμονή εξυπηρέτησης 12 containerships, τα περισσότερα από κάθε άλλο λιμάνι της Ευρώπης, της Ανατολικής Μεσογείου και των ακτών της Βόρειας Αφρικής.

Η eeSea υπολογίζει τη συμφόρηση στα λιμάνια, βάσει του αριθμού των εν αναμονή πλοίων, αυτών που βρίσκονται εντός των λιμενικών υποδομών και τις δυνατότητες ελλιμενισμού του εκάστοτε λιμένα.

Με αυτό το δεδομένο, ο Πειραιάς συμπεριλαμβάνεται στην πρώτη τριάδα των λιμανιών σε Ευρώπη και Ανατολική Μεσόγειο με τη μεγαλύτερη συμφόρηση.
Ειδικότερα, στον Πειραιά, εκτός από τα 12 containerships που περιμένουν στο αγκυροβόλιο, εντός των προβλητών βρίσκονται ακόμη 11 τέτοια βαπόρια, αριθμοί που αυξάνουν το ποσοστό συμφόρησης στο λιμάνι στο 52%.
Στο ισπανικό Αλχεθίρας, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 59% και
στο τουρκικό λιμάνι της Μερσίνης 57%.

Το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι φαίνεται πως αντιμετωπίζει σήμερα περισσότερα προβλήματα από τα λιμάνια του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου που είναι και τα κορυφαία, βάσει διακίνησης containers, στην Ευρώπη.

Αρμόδιες πηγές εξηγούν στο Capital.gr ότι σε Ρότερνταμ και Αμβέρσα δεν μπορούν να περιμένουν πολλά πλοία, λόγω των ρηχών νερών, με αποτέλεσμα να τοποθετούνται στη Νοτιοδυτική πλευρά της Αγγλίας, μέχρι να πάρουν το "οκ" και να κατευθυνθούν σε έναν από τους δύο λιμένες. Ωστόσο, και πάλι τα ποσοστά συμφόρησης στα εν λόγω λιμάνια διαμορφώνονται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του Πειραιά.

Σημαντικές καθυστερήσεις

Παράλληλα, στα εν αναμονή στο αγκυροβόλιο containerships, έρχονται να προστεθούν έξι δεξαμενόπλοια και ένα επιβατηγό, όπως υποδεικνύουν τα στοιχεία της ναυτιλιακή πύλης MarineTraffic, τα οποία παραχώρησε στο Capital.gr. Τα ίδια στοιχεία φανερώνουν ότι από τις 16 έως και τις 20 Δεκεμβρίου αναμένονται αφίξεις 34 πλοίων στο λιμάνι.

Αυτές οι "ουρές" πλοίων οδηγούν σε καθυστερήσεις. Η MarineTraffic υπολόγισε τον μέσο χρόνο αναμονής των containerships στο αγκυροβόλιο του Πειραιά σε 1,7 ημέρες, την εβδομάδα 6-12 Δεκεμβρίου. Ο μέγιστος χρόνος αναμονής ενός containership πριν κάνει call στο λιμάνι, ήταν 8 ημέρες και 6 ώρες. Το ενθαρρυντικό είναι ότι την εβδομάδα 29 Νοεμβρίου - 5 Δεκεμβρίου, ο αντίστοιχος μέσος χρόνος ήταν 2,6 ημέρες.

Ωστόσο, όπως εξηγεί η πύλη, το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, ο μέσος χρόνος αναμονής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν λιγότερος από μία ημέρα.

Πολύπλευρες επιπτώσεις

Φυσικά αυτή η κατάσταση στον Πειραιά εγείρει ανησυχίες ενόψει της εορταστικής περιόδου. "Αν το λιμάνι λειτουργήσει χωρίς απρόοπτα από εδώ και πέρα, σιγά σιγά θα βελτιωθεί η κατάσταση και δε θα υπάρξουν προβλήματα εφοδιασμού της αγοράς" καθησυχάζουν, μέσω του Capital.gr, πηγές με γνώση των διαδικασιών του λιμένα.

Ωστόσο, τονίζουν ότι δε θα εκλείψουν οι συνέπειες για την εγχώρια οικονομία. Αρχικά, οι εισαγωγείς, οι οποίοι έχασαν προϊόντα, καθώς κάποια πλοία αποχώρησαν ή απέφυγαν τον Πειραιά και προσέγγισαν γειτονικά λιμάνια, ενδέχεται να μεταφέρουν τη "χασούρα" στις τιμές, επηρεάζοντας τον τελικό καταναλωτή.

Την ίδια ώρα, εξαγωγείς, οι οποίοι δεν κατάφεραν λόγω των προβλημάτων να μεταφέρουν τα προϊόντα τους σε οίκους του εξωτερικού και έχασαν σχετικά συμβόλαια, θα υποχρεωθούν να λάβουν μέτρα, όπως μείωση της παραγωγής ή μη πρόσληψη εποχικών εργαζομένων, για παράδειγμα, προκαλώντας άλλου είδους επιπτώσεις στην οικονομία.

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021

ΠΝΟ: Νέα 48ωρη απεργία μέχρι τα μεσάνυχτα της Δευτέρας

Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα παραμείνουν για άλλες 48ωρες τα πλοία, αφού η εκτελεστική επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), στη συνεδρίαση του Σαββάτου αποφάσισε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων της, με νέα 48ωρη απεργία σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων, που αρχίζει στις 00.01 τα ξημερώματα της Κυριακής 12ης Δεκεμβρίου 2021, και λήγει στις 24.00 τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 13ης Δεκεμβρίου.

Πηγή: Ναυτεμπορική , ΠΝΟ , ΠΕΜΕΝ 

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

ΠΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ?

 Ο χρόνος διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων αποτελεί ένα θέμα που απασχολεί φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, ειδικά τώρα που οδεύουμε προς το τέλος του έτους. Θα πρέπει εξαρχής να τονιστεί ότι η παραγραφή των φορολογικών υποθέσεων και ο χρόνος της υποχρεωτικής διαφύλαξης βιβλίων, στοιχείων και εν γένει εγγράφων από  τους φορολογούμενους είναι δύο θέματα αλληλένδετα.

Είναι γνωστό ότι καταρχήν το δικαίωμα του Δημοσίου για διενέργεια φορολογικού ελέγχου είναι η πενταετία, με σημείο αφετηρίας που ποικίλει ανάλογα με το φορολογικό αντικείμενο. Παραδείγματος χάριν, για το εισόδημα η πενταετής προθεσμία εκκινεί από τη λήξη του έτους εντός του οποίου λήγει η προθεσμία υποβολής δήλωσης, άρα 31.12.2021 παραγράφεται η διαχειριστική χρήση 2015, ενώ όσον αφορά τα τέλη χαρτοσήμου, στις 31.12.2021 παραγράφονται τα τέλη από σύμβαση δανείου που συνάφθηκε το 2016 (άρα για σύμβαση του 2015 το χαρτόσημο έχει παραγραφεί), καθώς η υποχρέωση χαρτοσήμανσης είναι 5 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης. Εξαίρεση αποτελεί το χαρτόσημο δοσοληπτικών λογαριασμών, για το οποίο η παραγραφή είναι πενταετής από την ημερομηνία δημοσίευσης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, πχ. ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα με φορολογικό έτος που λήγει στις 31/12/2015, ολοκληρώνει την κατάρτιση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων μέχρι την 30/06/2016. Η καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης απόδοσης των τελών χαρτοσήμου δοσοληπτικών λογαριασμών είναι η 15/07/2016, κατά συνέπεια ημερομηνία παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει τέλη χαρτοσήμου είναι η 31/12/2021.

Για πόσο, όμως, χρονικό διάστημα οφείλουν να διατηρούν άθικτο το αρχείο τους οι φορολογούμενοι;

α. Χρόνος διαφύλαξης βιβλίων, στοιχείων, εγγράφων κ.λπ.

Για τις χρήσεις από 1.1.2014 ισχύει ο Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013) και ορίζει στο άρθρο 13 παρ. 2 ότι:

«Τα λογιστικά αρχεία, φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί, φορολογικές μνήμες και αρχεία που δημιουργούν οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί πρέπει να διαφυλάσσονται κατ’ ελάχιστον:

α) για διάστημα πέντε (5) ετών από τη λήξη του αντίστοιχου φορολογικού έτους εντός του οποίου υπάρχει η υπάρχει η υποχρέωση υποβολής δήλωσης ή

β) εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 36 του Κώδικα (βλ. κατωτέρω), έως ότου παραγραφεί το δικαίωμα έκδοσης από τη Φορολογική Διοίκηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο αυτή

γ) έως ότου τελεσιδικήσει η απαίτηση της Φορολογικής Διοίκησης σε συνέχεια διενέργειας φορολογικού ελέγχου ή έως ότου αποσβεστεί ολοσχερώς η απαίτηση λόγω εξόφλησης».

Με άλλα λόγια η προθεσμία παραγραφής συμπαρασύρει και την υποχρέωση διαφύλαξης βιβλίων και στοιχείων.

 Με βάση το άρθρο 36 παρ. 2 του ν. 4174/2013 ορίζονται οι περιπτώσεις παράτασης της παραγραφής ως εξής:

«Η περίοδος που αναφέρεται στην παράγραφο 1 παρατείνεται στις εξής περιπτώσεις:

α) εάν, εντός του πέμπτου έτους της προθεσμίας παραγραφής, υποβάλλεται αρχική ή τροποποιητική δήλωση ή περιέρχονται σε γνώση της Φορολογικής Διοίκησης νέα στοιχεία κατά την έννοια της παραγράφου 5 του άρθρου 25 σε υπόθεση που έχει διενεργηθεί πλήρης έλεγχος ή σε κάθε άλλη περίπτωση περιέρχονται σε γνώση της Φορολογικής Διοίκησης πληροφορίες από οποιαδήποτε πηγή εκτός Φορολογικής Διοίκησης, από τις οποίες προκύπτει φορολογική οφειλή και μόνο για το ζήτημα στο οποίο αφορούν, για περίοδο ενός (1) έτους από τη λήξη της πενταετίας.

β) εάν ζητηθούν πληροφορίες από χώρα της αλλοδαπής, για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί για τη διαβίβαση των εν λόγω πληροφοριών προσαυξημένο κατά ένα έτος από την παραλαβή τους από τη Φορολογική Διοίκηση,

γ) εάν ασκηθεί ενδικοφανής προσφυγή, ένδικο βοήθημα ή μέσο, για περίοδο ενός έτους μετά την έκδοση απόφασης επί της ενδικοφανούς προσφυγής ή την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης, και μόνο για το ζήτημα, το οποίο αφορά.

δ) για όσο διάστημα διαρκεί η προθεσμία υποβολής αιτήματος Διαδικασίας Αμοιβαίου Διακανονισμού του άρθρου 63Α, όπως αυτή ορίζεται στις ειδικότερες διατάξεις που προβλέπουν τη δυνατότητα υποβολής αιτήματος ΔΑΔ, και μόνο για την υποβολή και αποδοχή του σχετικού αιτήματος, καθώς επίσης και, εφόσον υποβληθεί τέτοιο αίτημα, για όσο χρόνο διαρκεί η Διαδικασία Αμοιβαίου Διακανονισμού, και μόνο για το ζήτημα το οποίο αφορά ή σχετίζεται με αυτή.

Σε περίπτωση έκδοσης απόφασης Αμοιβαίου Διακανονισμού, παρατείνεται για ένα (1) έτος μετά την έκδοση της απόφασης η περίοδος παραγραφής του Δικαιώματος του Δημοσίου να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου με έρεισμα την απόφαση αυτή και με σκοπό τη συμμόρφωση με αυτήν.

ε) εάν υποβληθεί αίτηση για ακύρωση ή τροποποίηση σύμφωνα με το άρθρο 63Β ή ακυρωθεί ή τροποποιηθεί άμεσος προσδιορισμός φόρου, πράξη προσδιορισμού φόρου ή πράξη επιβολής προστίμου χωρίς αίτηση του φορολογούμενου, σύμφωνα με το άρθρο 63Β, για περίοδο ενός (1) έτους μετά την έκδοση της πράξης ακύρωσης ή τροποποίησης του άρθρου 63Β, και μόνο για το ζήτημα, το οποίο αφορά».

Σχετικά με τον χρόνο διαφύλαξης, όμως, δεν ισχύει η δεκαετής παραγραφή που προβλέπεται από το άρθρο 36 παρ. 3 του ν. 4174/2013 (ΚΦΔ) (10ετής παραγραφή επί μη υποβολής δήλωσης ή για συμπληρωματικά στοιχεία), καθώς σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 2 του ίδιου νόμου που αναφέρουμε πιο πάνω η εξαίρεση αυτή δεν επηρεάζει τον χρόνο διαφύλαξης βιβλίων και στοιχείων, διότι δεν περιλαμβάνεται στις εξαιρέσεις που παρατείνουν τον χρόνο διαφύλαξης βιβλίων και στοιχείων.

Επισημαίνεται ότι ως μη συμμόρφωση θεωρείται η μη διαφύλαξη των λογιστικών αρχείων (βιβλίων και στοιχείων), καθώς και η μη διαφύλαξη των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, φορολογικών μνημών, και αρχείων που δημιουργούν οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί (άρθρο 13 παρ. 2, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με την περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4337/2015), στον χρόνο που ορίζουν οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του ν. 4174/2013 (βλ. ΔΕΔ Θ 1504/2021).

β. Τηρούμενο Αρχείο φορολογουμένων

Περαιτέρω, δεδομένου ότι οι φορολογικοί έλεγχοι πραγματοποιούνται πλέον καταρχήν με τη διασταύρωση των τραπεζικών κινήσεων και ενίοτε με τη χρήση των έμμεσων τεχνικών ελέγχου πρέπει ο φορολογούμενος να έχει στη διάθεση του ελέγχου τα παρακάτω:

Όλα τα πρωτότυπα δικαιολογητικά που αφορούν τις ηλεκτρονικά υποβληθείσες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος των ελεγχόμενων ετών (π.χ. ασφάλιστρα, δίδακτρα σχολείων κ.λπ.).

Τα τηρηθέντα βιβλία και εκδοθέντα και ληφθέντα στοιχεία εσόδων και δαπανών, σε περίπτωση που ασκείται ελευθέριο επάγγελμα.

Επικυρωμένα αντίγραφα των συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων που έλαβαν χώρα κατά τις ελεγχόμενες χρήσεις, ανεξαρτήτως αιτίας (κτήση μέσω αγοράς-πώλησης-δωρεάς-κληρονομιάς).

Αντίγραφα όλων των οικοδομικών αδειών ανέγερσης ακινήτων (αν και όπου συντρέχει περίπτωση) των διαχειριστικών περιόδων οι οποίες υπόκεινται ή ενδεχομένως υπαχθούν σε έλεγχο.

Μισθωτήρια συμβόλαια για τυχόν εκμίσθωση ή μίσθωση οικοδομών, οικοπέδων, αγροτεμαχίων καθώς και οικοπέδων σας επί των οποίων ανεγέρθηκαν οικοδομές από τρίτους.

Τα αποδεικτικά στοιχεία των εμβασμάτων που στάλθηκαν στο εξωτερικό ή από το εξωτερικό καθώς και οποιοδήποτε άλλο τραπεζικό παραστατικό σχετικό μ’ αυτά.

Κατάσταση με το σύνολο των χρηματοοικονομικών προϊόντων (ομόλογα, μετοχές, ρέπος κλπ) και των τραπεζικών λογαριασμών (ταμιευτηρίου, προθεσμίας όψεως κλπ) στην Ελλάδα και στην αλλοδαπή, ατομικά ή ως συνδικαιούχος με οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο, στην οποία να αναγράφονται: α) το Πιστωτικό Ίδρυμα, β) το είδος προϊόντος (π.χ. λογαριασμός ταμιευτήριου, ομόλογο κλπ), γ) ο αριθμός ταυτοποίησης του προϊόντος, δ) τα στοιχεία (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, Α.Φ.Μ.) των τυχόν συνδικαιούχων, τις αναλυτικές κινήσεις των χρηματοοικονομικών προϊόντων και τραπεζικών λογαριασμών κατά τις χρήσεις που αφορά το ληφθέν αίτημα παροχής πληροφοριών. Επειδή στον έλεγχο πρέπει να δικαιολογούνται όλες οι πραγματοποιηθείσες κινήσεις που έχουν λάβει χώρα, θα πρέπει να τηρούνται αντίγραφα και δικαιολογητικά όλων των συναλλαγών.

Σε περίπτωση που συμμετέχετε σε οποιασδήποτε μορφής νομικό πρόσωπο, απαιτείται η φύλαξη παραστατικών για το πλήθος και το είδος των συναλλαγών με αυτό, αυξήσεις ή μειώσεις κεφαλαίων καθώς και τυχόν αμοιβές ή μερίσματα που εισπράξατε.

Στοιχεία για τυχόν εισοδήματά σας ή έσοδα από ασφαλιστικά προγράμματα.

Για τη συμμετοχή σας σε εταιρείες, ανεξαρτήτως αν δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ή και εκτός αυτής, κατάσταση στην οποία να περιέχονται τα στοιχεία των εταιρειών αυτών (επωνυμία, έδρα, χρόνος σύστασης, κεφάλαιο, αντικείμενο εργασιών, δ/νση επικοινωνίας, τηρούμενοι εταιρικοί τραπεζικοί λογαριασμοί), το ποσοστό συμμετοχής σας και το είδος της σχέσης σας με τις εν λόγω εταιρείες (μέτοχος, νόμιμος ιδιοκτήτης, εκπρόσωπος κλπ), προσκομίζοντας έγγραφα, συμφωνητικά, καταστατικά, μετοχολόγιο και οποιαδήποτε λοιπά στοιχεία που διαθέτετε και αποδεικνύουν τη σχέση σας με τις εταιρείες αυτές.

Αποδεικτικά στοιχεία και πληροφορίες για την πραγματική πηγή ή αιτία προέλευσης των χρηματικών ποσών των τραπεζικών σας λογαριασμών και λοιπών χρηματοοικονομικών προϊόντων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα εσόδων που πρέπει να δικαιολογηθούν με την προσκόμιση των αποδεικτικών τους είναι τα κέρδη από λαχεία, αμοιβαία κεφάλαια, η πώληση μετοχών για την ενδεχόμενη υπεραξία τους κ.α.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω και επειδή στην πράξη πολύ συχνά έχουμε αντιμετωπίσει περιπτώσεις όπου ελεγκτικές αρχές αναζητούν βιβλία και στοιχεία που ανάγονται σε χρήση δέκα ετών προ του ελέγχου, στην περίπτωση π.χ. εικονικών τιμολογίων, για τον λόγο αυτό προτρέπουμε τους αναγνώστες και ειδικά τις επιχειρήσεις να διαφυλάττουν για χρονικό διάστημα δεκαετίας τουλάχιστον τα στοιχεία που έχουν λάβει.
Πηγή : Artion.gr / Capital.gr 

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

ΦΡΑΚΑΡΕ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΜΟΝΕΣ

 Παραμένουν τα προβλήματα στις υποδομές του λιμένος Πειραιά, καθώς οι καιρικές συνθήκες, οι κινητοποιήσεις και οι… σταθερές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιτρέπουν την ομαλή διακίνηση και εξυπηρέτηση των εμπορευμάτων. Όλα αυτά τη χειρότερη δυνατή περίοδο, 23 ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα.

Όπως αναφέρει η Διεθνής Ναυτική Ένωση, ο εμπορικός λιμένας παρέμεινε κλειστός από το μεσημέρι της Κυριακής 28 Νοεμβρίου και μέχρι το απόγευμα της Τρίτης, λόγω των ανέμων και κατ’ επέκταση της αδυναμίας διενέργειας πλοηγήσεων.

Παράλληλα,  δε λειτούργησαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων την Τετάρτη 2/12 , καθώς το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ προχώρησε σε απεργιακή κινητοποίηση, ζητώντας την έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

 "Όταν σε ημερήσια βάση γίνονται 11.000 - 12.000 κινήσεις, ακόμη και μία ημέρα αδράνειας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα" έχουν αναφέρει αρμόδιες πηγές.

Φυσικά η όλη κατάσταση επιδεινώνεται από τις εκτός προγράμματος αφίξεις των πλοίων μεταφοράς containers. Όπως λένε στο Capital.gr πηγές κοντά στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners), μέσα στο 2021, μόνο το 34% των δρομολογίων - κατά μέσο όρο - των containerships παγκοσμίως έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο οριζόμενο χρονικό πλαίσιο, στο συμφωνημένο, δηλαδή, "παράθυρο" για την εξυπηρέτηση των πλοίων στα λιμάνια. 

Συνωστισμός "κουτιών"

Το ίδιο συμβαίνει από την αρχή του έτους και στον Πειραιά, με αποτέλεσμα να φτάνουν τα βαπόρια όλα μαζί και να προκαλείται συνωστισμός έμφορτων και κενών containers στις εγκαταστάσεις.

"Το λιμάνι σήμερα έχει "φρακάρει”, οι υποδομές είναι γεμάτες" υπογραμμίζουν παράγοντες που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν  ότι μέχρι χθες το απόγευμα περίπου 17 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, mother vessels και feeders (μεγάλα και μικρά containerships), περίμεναν να εξυπηρετηθούν έξω από το λιμάνι. 

Την ίδια ώρα, τα στοιχεία από τα συστήματα AIS των πλοίων (Automatic Identification System) υποδεικνύουν ότι καταπλέουν προς τον Πειραιά επτά ακόμη containerships, πέντε mother vessels και δύο feeders.

Μάλιστα, καταγράφονται περιπτώσεις πλοίων που περιμένουν, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, περίπου 5-6 ημέρες και ίσως καθυστερήσουν κι άλλο για να εκφορτώσουν.

Επιπτώσεις στο ισοζύγιο εισαγωγών/εξαγωγών

Αυτές οι συνθήκες οδηγούν εταιρείες στην απόφαση να τερματίσουν τα προγραμματισμένα ταξίδια των πλοίων τους σε άλλες χώρες - π.χ. Ιταλία - υποχρεώνοντας πολλούς εισαγωγείς να φέρουν πίσω τα προϊόντα με δικά τους έξοδα. (ΟΜΙΤ)

Εκτός, όμως, από τους εισαγωγείς, επηρεάζονται και οι εξαγωγείς, οι οποίοι επεδίωκαν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στους μεγάλους οίκους του εξωτερικού πριν από τα Χριστούγεννα, κάτι που δυσκολεύει με τις παρούσες συνθήκες.

Αυτή η λεγόμενη "τέλεια καταιγίδα" δημιουργεί προβληματισμό και αμφιβολίες σε εμπόρους και ανθρώπους του λιμανιού για τον πλήρη εφοδιασμό της αγοράς και των καταναλωτών, ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Πηγή : Cpital.gr
ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021

Ισοτιμίες του EURO για ΔΑΣΜΟΥΣ & ΦΠΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

 Πληροφορηθείτε όλες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α στα Τελωνεία για τον μήνα 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021


ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021

Ισοτιμίες του EURO για ΔΑΣΜΟΥΣ & ΦΠΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Πληροφορηθείτε όλες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α στα Τελωνεία για τον μήνα 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021


ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος
Τσαμαδού 38 Πειραιάς
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021

Πώς έσπασε η διεθνής εφοδιαστική αλυσίδα και γιατί θα αργήσει να φτιαχτεί

 

Οι τρεις κανόνες της αλυσίδας

Τί είναι, όμως, με απλά λόγια η αλυσίδα εφοδιασμού και πόσο σημαντική είναι για τις οικονομίες; Είναι η “αόρατη” πλευρά της παγκόσμιας οικονομίας, που συνδέει τους παραγωγούς αγαθών και υπηρεσιών με τους καταναλωτές.
Μπορεί η συνολική αξία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας να μοιάζει σχετικά μικρή σε μέγεθος (15,85 δισ. δολάρια), αλλά αποτελεί τον πυρήνα της παγκόσμιας οικονομίας.
 Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, είναι ένα κεντρικό σύστημα με χιλιάδες υποσυστήματα, με τα οποία ιδιώτες, οργανισμοί και κράτη διακινούν πρώτες ύλες και πόρους για να επιτευχθεί η παραγωγή αγαθών, τα οποία κατόπιν διοχετεύουν στις αγορές με σκοπό την διάθεσή τους στους καταναλωτές. 
 Η εφοδιαστική αλυσίδα αναπτύσσεται και λειτουργεί με βάση τρεις σταθερές: 
  •  Η πρώτη εκφράζεται με δύο αριθμούς: “24/7“! Οι εφοδιαστικές αλυσίδες λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα. Δεν υπάρχουν αργίες. 
Όσοι ασχολούνται με τον παγκόσμιο εφοδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών δεν κλείνουν ποτέ, εργάζονται πάντοτε τρεις βάρδιες για να καλύπτουν όλο το 24ωρο. 
  • Η δεύτερη σταθερά στην λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι γνωστή ως “just-in-time”!
 Δηλαδή, τα προϊόντα, πρέπει να φτάσουν στον προορισμό τους, ακριβώς την ώρα που πρέπει, την στιγμή που τα χρειάζεται ο επιχειρηματίας. Ούτε με καθυστέρηση γιατί η γραμμή παραγωγής θα πάει πίσω αλλά ούτε και πιο πριν από ό,τι τα θέλει, γιατί δεν θα έχει πού να τα αποθηκεύσει.
  •  Η τρίτη σταθερά είναι “the more vulnerable-the higher the priority”,
 δηλαδή «όσο πιο ευπαθή, τόσο μεγαλύτερη προτεραιότητα»! 
Στην εφοδιαστική αλυσίδα, υπάρχει σαφέστατη ταξινόμηση των αγαθών και πρώτα στη λίστα είναι αυτά που έχουν μικρή ημερομηνία λήξης, όπως τα διατροφικά αγαθά, ενώ οι μεταφορές ζώντων ζώων έχουν από τους μεγαλύτερους βαθμούς προτεραιότητας.
  •  Πώς έσπασε η εφοδιαστική αλυσίδα 
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα υπήρχαν πάντα. 
Οι κρίκοι της αλυσίδας ήταν πάντοτε ευάλωτοι σε γεγονότα όπως οι φυσικές καταστροφές, πυρκαγιές σε εγκαταστάσεις, έντονα καιρικά φαινόμενα, απεργίες κτλ. 
Όμως, η ανθεκτικότητα της αλυσίδας αντιμετώπιζε σχεδόν πάντα με επιτυχία όλες τις διαταραχές. 
Οι σπασμένοι κρίκοι επιδιορθώνονταν άμεσα. Μέχρι και το 2019 η εφοδιαστική αλυσίδα έδειχνε να μεγαλώνει και να είναι ο πρωταγωνιστής που οδηγεί την κούρσα της ανάπτυξης του παγκοσμίου ΑΕΠ.

  • Τα lockdown ουσιαστικά ερήμωσαν τις επιχειρήσεις εφοδιασμού, αφού ο πρώτος εγκλεισμός, έστειλε σπίτι τους εκατομμύρια εργαζόμενους κι αποδυνάμωσε την παραγωγικότητά της!
Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν η Κίνα άρχισε να μετατοπίζει την παραγωγή της σε ιατρικό εξοπλισμό, σε στολές και μάσκες.
Η πανδημία άλλαξε τις προτεραιότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ακόμα και κοντέινερ με ευπαθή προϊόντα, τοποθετούνταν σε απόμακρα μέρη μιας και τα κινεζικά εργοστάσια παρήγαγαν αγαθά για τον ιό που προορίζονταν για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, οι οποίες είχαν μεγάλη ανάγκη από μάσκες κ.α.

Παράλληλα, δημιουργήθηκε και πρόβλημα στην διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων
Άρχισε, λοιπόν, να διαταράσσεται τόσο ο κανόνας “vulnerable-priority”, όσο και ο κανόνας “just-in-time”. 
Και ξεκίνησε ένα χάος στις παραδόσεις των υπολοίπων αγαθών. 
Επιπρόσθετα, διαταράχτηκε για πρώτη φορά η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης αγαθών γιατί ένα 14% των παραδόσεων παγκοσμίως καθυστέρησε πάρα πολύ να παραδοθεί ενώ ένα άλλο 25% παρουσίασε μικρότερες χρονικές καθυστερήσεις. 
Καθώς οι χώρες εξέρχονταν από το πρώτο lockdown, η ζήτηση αυξανόταν, αλλά τα εμπορευματοκιβώτια γίνονταν ακόμη πιο σπάνια με αποτέλεσμα να αρχίσει να παρατηρείται μια ασυνήθιστη έκρηξη στα μεταφορικά κόστη.
Το δεύτερο lockdown ήταν καταλυτικό. Ακόμη κι όταν ανακοινώθηκαν τα πρώτα εμβόλια, τα μεγάλα ΜΜΕ, αντί να δημιουργούν κλίμα ασφάλειας στους πολίτες, σκόρπισαν τον πανικό με τις μεταλλάξεις του ιού. Και τελικά ο φόβος φώλιασε για τα καλά σε όλους, εμβολιασμένους και μη. Η διασπορά πανικού είναι η γενεσιουργός αιτία που σήμερα διαλύεται η εφοδιαστική αλυσίδα.

  • Το κόστος των κοντέινερ
Το πρόβλημα πλέον γίνεται πολύ ορατό σε προηγμένες χώρες όπως οι ΗΠΑ όπου ξεκινούν ακόμη και απεργίες. Εδώ και μήνες, σε λιμάνια της Ανατολικής και Δυτικής Ακτής υπάρχει κομφούζιο και ουρές πλοίων στη “ράδα”, πολύ απλά διότι το προσωπικό δεν επαρκεί για να λειτουργήσουν οι βάρδιες με τον κανόνα “24/7”, το δε εναπομείναν προσωπικό εργάζεται υπό καθεστώς αφόρητης πίεσης.

Κομφούζιο επικρατεί πλέον σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της Βρετανίας, της Ασίας, της Αυστραλίας κτλ, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν τα πλοία σε μικρότερα λιμάνια όπου και εκεί πλέον δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο. Το πρόβλημα της υποστελέχωσης καλύπτει πλέον όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας και χτύπησε ακόμα και την αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ειδικά σε Αυστραλία και Περσικό

  • Θα αργήσει να λυθεί το πρόβλημα 
Όσοι λένε ότι το πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι πρόσκαιρο που θα επιδιορθωθεί ως το τέλος του έτους, τρέφουν φρούδες ελπίδες. Η ζημιά είναι δομική και γι’ αυτό όχι γρήγορα αναστρέψιμη. Η αποστελέχωση της εφοδιαστικής αλυσίδας από πολύπειρα στελέχη πρώτου και δεύτερου βαθμού, δεν καλύπτεται άμεσα γιατί πρόκειται για υπερ-εξειδικευμένες θέσεις εργασίας που για να αναπληρωθούν χρειάζονται στελέχη με εμπειρία.

Αποσπάσματα από ένα εξαιρετικό άρθρο του Γιώργου Αδαλή που εξηγεί απλά και κατανοητά τι συμβαίνει στην Παγκόσμια αγορά εφοδιασμού . Συνέχεια (SL Press.gr) 

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Τσαμαδού 38 Πειραιάς 
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005656 
Tel : 2130 370035

 

Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021

Sold out τα πλοία μεταφοράς containers, έμφραγμα στην αγορά

Ούτε για... δείγμα δε βρίσκουν οι ενδιαφερόμενοι διαθέσιμο για ναύλωση πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κι ενώ παραμένουν τα σοβαρά προβλήματα συμφόρησης που καταγράφονται στους λιμένες διεθνώς τους τελευταίους μήνες.
 "Φυσικά κλείνουν ακόμη μερικές συμφωνίες ναυλώσεων, αλλά η ενεργή ναυλαγορά συρρικνώνεται όλο και περισσότερο" επισημαίνει στο Capital.gr ο senior αναλυτής της Alphaliner, Jan Tiedemann.
 "Τα περισσότερα μεγέθη πλοίων είναι… sold out" προσθέτει. "Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένα μικρά και παλιά containerships ναυλώνονται για 150.000 - 200.000 δολάρια την ημέρα για ταξίδια 30-45 ημερών" αναφέρει στο Capital.gr από την πλευρά του ο αναλυτής της Jefferies, Randy Giveans.
 Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Tiedemann, το 2022 η δραστηριότητα ναυλώσεων θα υποχωρήσει σημαντικά, καθώς ήδη περίπου 250 πλοία έχουν πουληθεί σε εταιρείες τακτικών γραμμών (αυτές που μεταφέρουν τα containers), ενώ αρκετά ακόμη έχουν ναυλωθεί για 3+ χρόνια, όπερ σημαίνει ότι δε θα είναι ξανά διαθέσιμα πριν το 2024.
 Παράλληλα, ο ίδιος επισημαίνει ότι η έλλειψη διαθέσιμου προς ναύλωση τονάζ, το ιδιαίτερα "αλμυρό" τίμημα των ναυλώσεων και οι απαιτήσεις των εφοπλιστών για πολυετείς - 3+ ετών - ναυλώσεις, οδηγούν τους ναυλωτές και συγκεκριμένα τις εταιρείες τακτικών γραμμών στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων για να μεταφέρουν τα φορτία.
 Μάλιστα, παρότι οι τιμές των second hand βαποριών έχουν "εκτοξευτεί", σε ορισμένες περιπτώσεις η αγορά ενός τέτοιου containership είναι φθηνότερη από τη ναύλωσή του, την "ενοικίασή" του, δηλαδή, από τον πλοιοκτήτη, λέει ο αναλυτής.
 Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η δεύτερη - τη δεδομένη στιγμή - μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών, η Mediterranean Shipping Company (MSC), έχει αποκτήσει περίπου 120 μεταχειρισμένα πλοία τις τελευταίες 365 ημέρες.
"Άνευ προηγουμένου αριθμός" τονίζει ο κ. Tiedemann.
 Κρίση στα λιμάνια
Την ίδια ώρα, η συσσωρευμένη καταναλωτική ζήτηση λόγω πανδημίας, οι άσχημες καιρικές συνθήκες στην Κίνα και τα lockdowns είναι οι βασικοί λόγοι πίσω από τη συμφόρηση στα λιμάνια, γεγονός που μειώνει έτι περισσότερο το διαθέσιμο τονάζ.
 Με βάση τους υπολογισμούς του οίκου VesselsValue, συνολικά 334 containerships, συνολικής χωρητικότητας 2,2 εκατ. TEUs, βρίσκονται έξω από τερματικούς, περιμένοντας να εξυπηρετηθούν. Πρόκειται για αριθμό που αντιστοιχεί στο 10% του στόλου στο νερό.
 Αυτές οι συνθήκες δεν επιτρέπουν αισιόδοξες εκτιμήσεις για την αποκλιμάκωση των ναύλων, παρότι στη spot καταγράφηκε πτώση την προηγούμενη εβδομάδα (μέχρι 14 Οκτωβρίου).
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία του οίκου Drewry κατέδειξαν εβδομαδιαία μείωση από 1% έως και 7% στις περισσότερες θαλάσσιες διαδρομές.
 Ωστόσο, το μεταφορικό κόστος παραμένει δυσθεώρητο, με αυξήσεις έως και 565% σε ορισμένες διαδρομές, σε σχέση με τις τιμές που καταγράφονταν το ίδιο διάστημα πέρυσι.
 Τι θα γίνει το 2022
"Τα ναύλα στην αγορά μεταφοράς containers κινούνται ανοδικά για 71 διαδοχικές εβδομάδες" υπογραμμίζει ο Randy Giveans. "Αναμένουμε μία πτώση στο πρώτο τρίμηνο του 2022, καθώς θα μειώνονται οι καταναλωτικές δαπάνες, η συμφόρηση θα υποχωρεί και η παραγωγή από την Κίνα θα επιβραδύνει λόγω της κινεζικής πρωτοχρονιάς και των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Πεκίνο" προσθέτει.
 Ωστόσο, συνεχίζει, "προβλέπουμε αύξηση των ναύλων ξανά στη διάρκεια του 2022, λόγω της αναμενόμενα ανοδικής πορείας της ζήτησης για αγαθά, ιδιαίτερα από επιχειρήσεις που θέλουν να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους".
 Άλλωστε, καταλήγει, εταιρείες τακτικών γραμμών κλείνουν χρονοναυλώσεις για πλοία, με αφετηρία το δεύτερο τρίμηνο του 2022, δείγμα των προσδοκιών για διατήρηση της ζήτησης σε υψηλά επίπεδα και το επόμενο έτος. 

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Τσαμαδού 38 Πειραιάς 
http://www.ektelonismos.com
info@ektelonismos.com
kourtesisa@hotmail.com
6977636709
Tel : 210 4005656 
Tel : 2130 370035

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

Ισοτιμίες του EURO για ΔΑΣΜΟΥΣ & ΦΠΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021

 Πληροφορηθείτε όλες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α στα Τελωνεία για τον μήνα 

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021 



ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε 
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος 
Τσαμαδού 38 Πειραιάς 
http://www.ektelonismos.com 
info@ektelonismos.com 
kourtesisa@hotmail.com 
6977636709 
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Κυριακή 29 Αυγούστου 2021

Ισοτιμίες του EURO για ΔΑΣΜΟΥΣ & ΦΠΑ ΣΕΜΠΤΕΒΡΙΟΥ 2021

 Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2014

Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2015
Εδώ ολες οι Ισοτιμίες του 2016
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2017
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2018
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2019

Εδώ Οι Συντελεστές ΦΠΑ (2017) στην Ευρωπαϊκή Ένωση

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Τσαμαδού 38 Πειραιάς 
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Η εκρηκτική πορεία των ναύλων θέτει σε κίνδυνο την παγκόσμια ανάπτυξη

 

Σάββατο 31 Ιουλίου 2021

Ισοτιμίες του EURO για ΔΑΣΜΟΥΣ & ΦΠΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2021

  Πληροφορηθείτε όλες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α στα Τελωνεία για τον μήνα  

Αύγουστος 2021

Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2014
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2015
Εδώ ολες οι Ισοτιμίες του 2016
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2017
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2018
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2019

Εδώ Οι Συντελεστές ΦΠΑ (2017) στην Ευρωπαϊκή Ένωση

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Τσαμαδού 38 Πειραιάς 
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Κυριακή 13 Ιουνίου 2021

Η παγκόσμια μάχη των containers και τα ελληνικά λιμάνια

Mε τη μάχη κ
όντρα στην πανδημία να συνεχίζεται, το δια θαλάσσης εμπόριο αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για την παγκόσμια οικονομία ενώ οι χώρες-κλειδιά στις διαμεταφορές ενισχύουν τη θέση τους. Μεταξύ αυτών και η Ελλάδα με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι όγκοι του παγκόσμιου εμπορίου αναμένεται να αυξηθούν κατά 
  • 8,4% το 2021 και επιπλέον 
  • 6,5% το 2022.
Όμως το κόστος των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ιδιαίτερα από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη διατηρείται σε υψηλά επίπεδα δημιουργώντας οικονομικά προβλήματα στις επιχειρήσεις.

 Ειδικά το κόστος θαλάσσιας μεταφοράς από την Ασία έχει υπερτριπλασιαστεί και αυτό έχει δημιουργήσει ανησυχίες στην Ευρώπη, που βλέπει να ενδυναμώνεται συνεχώς ο ρόλος που διαδραματίζει η Κίνα στην παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας.
 Το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ 40 ποδών από την Ασία στην Ευρώπη έχει αυξηθεί από τα 2.000 δολάρια τον Νοέμβριο του 2020 σε περισσότερα από 9.000 δολάρια και αυτό οφείλεται στη μεγάλη έλλειψη κοντέινερ.
Δεν υπάρχουν εμπορευματοκιβώτια άδεια για να μεταφέρουν τον ολοένα αυξανόμενο εμπορικό όγκο.
Οι εισαγωγείς και οι εξαγωγείς αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα από το αυξημένο κόστος ενώ έχουν διαταραχθεί οι αλυσίδες εφοδιασμού,
Την ίδια ώρα, η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική άνοδο στην προσπάθειά της να εξελιχθεί σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο και κόμβο logistics.
 Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται κυρίως σε εξελίξεις στους κλάδους της ναυτιλίας και της ναυτιλιακής εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και στις οδικές υποδομές, καταλήγοντας ότι θα απαιτηθεί εντατικότερη προσπάθεια σε ό,τι αφορά τις
  • σιδηροδρομικές και
  • αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές,
  • τις υποδομές logistics της ενδοχώρας (hinterland logistics), την αγορά παροχής υπηρεσιών
  • logistics προς τρίτους (third party logistics – 3PL), τις
  • τελωνειακές υπηρεσίες και, κυρίως,
  • τη διασύνδεση αυτών των διακριτών στοιχείων του ελληνικού κλάδου μεταφορών και logistics.

Πειραιάς-Θεσσαλονίκη


Δυναμικό παρών στον παγκόσμιο χάρτη λιμένων δίνουν τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

 Η καταγραφή των δεδομένων από τα οποία μπορεί να γίνει εκτίμηση για τα μελλούμενα έγινε από τους καθηγητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Θάνο Πάλλη και Γιώργο Βαγγέλα οι οποίοι επιμελούνται το GREPORT2020, την έκθεση για τους ελληνικούς λιμένες.

Πρόκειται για την 3η ανανεωμένη έκδοση, και εκδίδεται από την Ports & Shipping Advisory). 

Συνδεσιμότητα Λιμένα Πειραιά
Η ικανότητα να εξυπηρετηθούν πλοία κάθε μεγέθους αποτελεί ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Πειραιά.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 20,3% των προσεγγίσεων αποτελούν πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 6.000 TEU, τα οποία δραστηριοποιούνται στις κύριες γραμμές των θαλασσίων μεταφορών και το 58,8% αφορά πλοία feeder (τροφοδοτικά).
Τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2018 ήταν 21,4% και 62,7% Το μεγαλύτερο τμήμα της χωρητικότητας που προσεγγίζει το λιμένα του Πειραιά είναι πλοία άνω των 6.000 TEUs.
 Στο μεταξύ, έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την έλευση στο λιμάνια του Πειραιά των πέντε νέων γερανογεφυρών που αγόρασε η Cosco.
Οι τέσσερις προορίζονται για την ΣΕΠ-Cosco που διαχειρίζεται τις προβλήτες II και III και
η πέμπτη για τον ΟΛΠ ο οποίος διαχειρίζεται την προβλήτα Ι.
 Αναμένεται να καταπλεύσουν τον Ιούλιο αφού θα κάνουν τον περίπλου της Αφρικής.
 Η γερανογέφυρα που προορίζεται για τον ΟΛΠ θα προστεθεί στις υπάρχουσες τέσσερις και θα ανεβάσει τη δύναμη του Οργανισμού σε πέντε.
Θα μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται ταυτοχρόνως και πέντε πλοία. Είναι κατηγορίας Super Post Panamax και θα μπορεί να εξυπηρετεί mega container πλοία 20.000 TEU. 
 Όσο αφορά τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ:
α) Η ΙΙ στην ανατολική της πλευρά έχει βύθισμα 14 1/2 μέτρα και στη δυτικά 16 1/2 μέτρα.
 Στην ανατολική πάνε πλοία μεταφορικής ικανότητας έως 10.000 teus τα λεγόμενα feeders ενώ στη δυτική τα μεγάλα πλοία μεταφορικής ικανότητας έως 20.000 teus.
 Η ΣΕΠ πουλάει για παλιοσίδερα-scrap τις τρεις παλιές για να εγκαταστήσει τις τέσσερις καινούργιες. Με τις νέες γερανογέφυρες ενισχύεται η ανατολική πλευρά της προβλήτας ΙΙ όπου πλευρίζουν τα feeders τα οποία θα εξυπηρετούνται πολύ γρηγορότερα από ό,τι σήμερα.
β) Επίσης η δύναμη της προβλήτας ΙΙΙ ανατολικής θα φθάσει τις πέντε γερανογέφυρες στο ανατολικό της κομμάτι και στο δυτικό τις οκτώ γερανογέφυρες.
 Όσο αφορά στην σύνδεση με άλλους λιμένες, ο Πειραιάς συνδέεται άμεσα με 71 λιμένες -προηγούμενος ή επόμενος λιμένας προσέγγισης- 29 συνολικά χωρών:
  • 16 ευρωπαϊκές,
  • 10 ασιατικές και
  • 3 αφρικανικές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Πειραιά συνδέεται απευθείας με χώρες που διαθέτουν σημαντικούς λιμένες εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, όπως η
  • Σιγκαπούρη, η
  • Σαουδική Αραβία, η
  • Μαλαισία και η
  • Ολλανδία, πιστοποιώντας την σημαντικότητα του Πειραιά στα παγκόσμια δίκτυα θαλασσίων μεταφορών.
 Σε ό,τι αφορά τις εταιρείες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσεγγίζουν τις προβλήτες των Σ.ΕΜΠΟ Πειραιά, η
COSCO κατέχει την πρώτη θέση με 19,6% των προσεγγίσεων, Ακολουθούν η
Hapag Lloyd με 13,3% και η
MSC με 12%.
Συνολικά το λιμένα Πειραιά προσεγγίζουν 20 ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Στο μεταξύ, η στασιμότητα στο θέμα της κατασκευής της προβλήτας IV στο λιμάνι μαζεύει μαύρα σύννεφα στον ουρανό του ανταγωνισμού.
Ο Πειραιάς κινδυνεύει πλέον να χάσει την πρώτη θέση στη Μεσόγειο και την 4η στην Ευρώπη από τη Βαλένθια η οποία ανεβαίνει δυναμικά.
 Το 2020 ο Πειραιάς κέρδισε στο νήμα τους Ισπανούς.
Διαχειρίστηκε και από τις τρεις προβλήτες του ΟΛΠ και της ΣΕΠ 5,437 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (ποσοστό μείωσης 3,6% έναντι του 2019)
έναντι 5,415 της Βαλένθια.
 Στη γενική ευρωπαϊκή κατάταξη προηγείται το
  • Ρότερνταμ με 14,3 εκατ. κουτιά και ακολουθούν
  • η Αμβέρσα με 12,023 εκατ. και
  • το Αμβούργο με 8,52 εκατομμύρια.
 Το 2020 διακινήθηκαν 5.500.000 εμπορευματοκιβώτια και από τους τρεις προβλήτες του Πειραιά έναντι 5.650.000 το 2019 ποσοστό μείωσης 3,6%.
 Η προβλήτα του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση κατά 50.000 “κουτιά” φθάνοντας τα 550.000 στα τέλη του 2020.
 Από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που πιστώνονται ξεχωριστά στην Cosco Shipping διακινήθηκαν 4.900.000 κουτιά πέφτοντας κάτω από τα πέντε εκατομμύρια.
 Ο προβληματισμός που υπάρχει στην κινεζική πλευρά είναι ότι γίνονται ανταγωνιστικά λιμάνια που ήταν κάτω από τον Πειραιά, όπως η Βαλένθια.
Επίσης, το λιμάνι της Ταγγέρης που έφθασε τα 5,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια πέρασε τον Πειραιά σε σύνολο τριών προβλητών.
Παράλληλα γίνονται επενδύσεις στο μαροκινό λιμάνι για να φθάσει σε ικανότητα εξυπηρέτησης 9 εκατομμυρίων κουτιών.
Συνδεσιμότητα Λιμένα Θεσσαλονίκης
Το μικρότερο σε χωρητικότητα πλοίο που εξυπηρετήθηκε στο Σ.ΕΜΠΟ Θεσσαλονίκης είχε χωρητικότητα 219 ΤΕUs και το μεγαλύτερο πλοίο χωρητικότητα 5.060 TEUs.
 Το 88,6% των προσεγγίσεων πραγματοποιείται από πλοία feeder, μικρής χωρητικότητας και μόλις το 11,4% από πλοία κατηγορίας Post Panamax I.
Το γεγονός πιστοποιεί ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί κυρίως γραμμές του δευτερεύοντος δικτύου θαλασσίων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων (feeder network).
 O λιμένας Θεσσαλονίκης, συνδέεται άμεσα με 15 λιμένες -προηγούμενος ή επόμενος λιμένας προσέγγισης- οι οποίοι ανήκουν σε επτά χώρες, τρεις περισσότερους λιμένες σε σχέση με το 2018.
 Η ανάλυση των λιμένων με τους οποίους συνδέεται άμεσα η Θεσσαλονίκη, δείχνει το 30,7% των προσεγγίσεων στο λιμένα Θεσσαλονίκης έχουν ως προέλευση -προηγούμενο λιμάνι ή προορισμό- επόμενο λιμάνι τον Πειραιά.
Ακολουθεί η Λεμεσός (14,8%) και το
Marsaxlokk (Μάλτα – 12,5%). 
Σε σχέση με αντίστοιχα δεδομένα του 2018, ο αριθμός των συνδέσεων με τον Πειραιά έχει μειωθεί αισθητά, ενώ έχουν αυξηθεί οι συνδέσεις με το Marsaxlokk στην διαχείριση του οποίου συμμετέχει η Terminal Link, η οποία συμμετέχει επίσης στην κοινοπραξία η οποία διαχειρίζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.“
Η ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων και η περαιτέρω ενσωμάτωση του λιμένα σε αλυσίδες μεταφορών θα δώσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μία πρόσθετη δυναμική” δηλώνει ο Γιώργος Βαγγέλας και προσθέτει:
“Η εξυπηρέτηση μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα δώσει τη δυνατότητα να βελτιώσει τη συνδεσιμότητά του και κυρίως να ενταχθεί σε κύριες γραμμές θαλασσίων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, με πολλαπλά οφέλη για τους χρήστες του λιμένα” επισημαίνεται στην έρευνα.

 Πηγή : MoneyNews (Μηνάς Τσαμόπουλος)

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε

Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Τσαμαδού 38 Πειραιάς 
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656

Δευτέρα 31 Μαΐου 2021

Ισοτιμίες του EURO για ΔΑΣΜΟΥΣ & ΦΠΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2021

 Πληροφορηθείτε όλες τις τιμές συναλλάγματος για τον καθορισμό της δασμολογητέας και φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του Φ.Π.Α στα Τελωνεία για τον μήνα  

ΙΟΥΝΙΟΥ 2021 

Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2014
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2015
Εδώ ολες οι Ισοτιμίες του 2016
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2017
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2018
Εδώ όλες οι Ισοτιμίες του 2019

Εδώ Οι Συντελεστές ΦΠΑ (2017) στην Ευρωπαϊκή Ένωση

ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΑ- Α.ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ Ο.Ε
Επιμέλεια: Κουρτέσης Αλέξανδρος Εκτελωνισμοί Εμπορευμάτων .
Τσαμαδού 38 Πειραιάς 
6977636709
Tel : 210 4005657 - 210 4005656